Μουσικοί και credibility

Γι' αυτό το ρώτησα, νομίζω ότι εδώ είναι η ουσία του ερωτήματος του Φάνη.

Θέλω να δω απόψης. :classic_biggrin:
Το πρώτο κομμάτι είναι πάντα του Χριστούλη. ?

Σόρι για το αστείο, νομίζω ότι το κομμάτι είναι όποιου αποφασίσουν τα παιδιά! (οι δυο συντελεστές δηλαδή). Και σε όποιο ποσοστό το αποφασίσουν.
Αυτά είναι άχαρα πράγματα (και όταν μιλάμε και για πολλά χρήματα), οι καλλιτέχνες τα αναθέτουν σε δικηγόρους, διαπραγματευτές , μανατζερ , ο Τζάκσον και η Μιγιονσέ στον μπαμπά τους κ.ο.κ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εχασα επεισοδια?

Αυτο δεν ηταν ενα κομματι σου που "πειραξε" ο Cig?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εχασα επεισοδια?

Αυτο δεν ηταν ενα κομματι σου που "πειραξε" ο Cig?
 Όχι Βαγγέλη δεν έχασες επεισόδια, αυτό είναι το κομμάτι. Απλώς ο Αραβανής "πλημμυρίζει" από μετριοφροσύνη...

 
 Όχι Βαγγέλη δεν έχασες επεισόδια, αυτό είναι το κομμάτι. Απλώς ο Αραβανής "πλημμυρίζει" από μετριοφροσύνη...
κατι τετοιες μακακιες κανουμε εμεις οι μουσικοι κ πεθαινουμε στην ψαθα.?

 
Ισως ο Λακης η ο Νικος γνωριζουν το νομικο πλαισιο κ τι ισχυει στην Ελλαδα σε περιπτωσεις ρεμιξ.

Ειδαμε στο youtube οτι ολο το monetization παει στον αρχικο συνθετη{το περιμενα}

Αλλα τι συμβαινει αραγε, αν ας πουμε καποιος κανει ενα ρεμιξ κ γινει μεγαλυτερη επιτυχια απο το original track?

Ποιος παιρνει τα χρηματα?

Τα μοιραζονται? Πρεπει να υπαρξει εγγραφη συμφωνια.?

 
εχασα επεισοδια?

Αυτο δεν ηταν ενα κομματι σου που "πειραξε" ο Cig?
Ναι αυτό είναι,αλλά απο την στιγμή που αποφασίζουμε να το πειράξουμε και του δίνω το οκ να βάλει την δική του δουλειά.θεωρώ οτι είναι συνεργασία.(τώρα για ποσοστά θα βάλουμε τον @Tamtam να τα βγάλει ώστε να βγάλει και αυτός την μίζα του γιατί τον συμπαθώ ?

Γνώμη μου.

 
Ισως ο Λακης η ο Νικος γνωριζουν το νομικο πλαισιο κ τι ισχυει στην Ελλαδα σε περιπτωσεις ρεμιξ.

Ειδαμε στο youtube οτι ολο το monetization παει στον αρχικο συνθετη{το περιμενα}

Αλλα τι συμβαινει αραγε, αν ας πουμε καποιος κανει ενα ρεμιξ κ γινει μεγαλυτερη επιτυχια απο το original track?

Ποιος παιρνει τα χρηματα?

Τα μοιραζονται? Πρεπει να υπαρξει εγγραφη συμφωνια.?
Λογικά πρέπει να έχεις πάρει την έγκριση του/των δημιουργών ώστε να κάνεις το ρεμιξ?

Οπότε θα έχεις συμφωνήσει και τα ποσοστά μαζί με την άδεια.

 
Ναι αυτό είναι,αλλά απο την στιγμή που αποφασίζουμε να το πειράξουμε και του δίνω το οκ να βάλει την δική του δουλειά.θεωρώ οτι είναι συνεργασία.(τώρα για ποσοστά θα βάλουμε τον @Tamtam να τα βγάλει ώστε να βγάλει και αυτός την μίζα του γιατί τον συμπαθώ ?

Γνώμη μου.
εκτος κι αν αλλαξε την γενικη δομη του κομματιου πχ μελωδια / ακορντα..νομιζω οτι επεμβαινει στο κομματι σου { ο Cig} με μια μορφη παραγωγου - μουσικου - ηχοληπτη?

Αλλα οχι συν -συνθετη κατα την αποψη μου.

Γνωμη μου.

Βεβαια ειναι δικαιωμα σου να του παραχωρησεις το δικαιωμα συν-συνθετη και να φατε τα εκατομμυρια παρεουλα.

 
εκτος κι αν αλλαξε την γενικη δομη του κομματιου πχ μελωδια / ακορντα..νομιζω οτι επεμβαινει στο κομματι σου { ο Cig} με μια μορφη παραγωγου - μουσικου - ηχοληπτη?

Αλλα οχι συν -συνθετη κατα την αποψη μου.

Γνωμη μου.

Βεβαια ειναι δικαιωμα σου να του παραχωρησεις το δικαιωμα συν-συνθετη και να φατε τα εκατομμυρια παρεουλα.

 
Τα σόλο/εισαγωγή που έγραψε όμως?δεν είναι δικά του?

Εβαλε και δικό του πράμα μέσα,γι αυτό το λέω.

Πέρα του ηχητικού που θα πάρει τα ποσοστά του(μας έσκισε στα χρέη)

 
 Λοιπόν, κουίζ για λίγους και καλούς....??  Στο βίντεο το κομμάτι του Αραβανή όπως μου το έστειλε. Στο Soundcloud η τελική μίξη μου με μια κιθάρα με αρπισμούς στην αρχή, δύο "μελωδικά" σόλο πάλι στην αρχή,  ένα σόλο στην μέση και ένα σόλο προς το τέλος που ακολουθεί (σχεδόν) την μελωδική γραμμή των πνευστών. Τελικά πόσα $$ δικαιούμαι; ? 




 
Πάντως επαναλαμβάνω, μην το μπλέκετε με νομικά και με δικαιώματα/ξημερώματα, τυπικά κλπ. Το θέμα το προσεγγίζω καθαρά με τη λογική του διάσταση που είναι το πώς καταλήξαμε να αναγνωρίζουμε ως "συνθέτες" ή "δημιουργούς" ενός μουσικού κομματιού τους φέροντες το όνομά τους μεν,  αλλά και τη χάρη που του προσδίδουν οι μουσικοί που απαρτίζουν το σύνολό του. Τα riffs, τα hooks, τα μοτίβα, τις χροιές, τα υπόβαθρα, τη ρυθμική αγωγή και το groove, τα εκατοντάδες μικρά πράγματα (που σιγά μην τα σκεφτονται οι ντίβες αυτά) που απαρτίζουν ένα και ενιαίο σύνολο. Το μουσικό κομμάτι. 

Και το λέω γιατί πάντα, ως ερασιτέχνες, έτσι αντιμετωπίζαμε τα κομμάτια. " Α , πάμε ρε συ να τζαμάρουμε το κομμάτι σου? Πάμε το σουινγκάκι του Nτεσαγί, ή τη μπαλάντα του Παπέν" (τυχαία ονόματα μελών μπάντας) Σαν να έχει εντυπωθεί (λανθασμένα κατά την άποψή μου) ότι αυτός που φέρνει τη μελωδία (και το στίχο) είναι κατ' αποκλειστικότητα ο "συνθέτης". Σαν μια "ατυπη" συνθήκη πατρότητας. Και ότι θα πρέπει ο μουσικός που έχει συνεισφέρει, να κάνει νύξη περί συμ-πατρότητος, αλλιώς ο "φέρων το σκαρίφημα στην πρόβα" αυτοστέφεται ένας και μοναδικός δημιουργός (ή συνδημιουργός με τον στιχουργό). Πάντα είναι στο χέρι των μπαντών και στις σχέσεις μεταξύ τους, αλλά και πάντα όχι. Γιατί έχει δημιουργηθεί αυτό το στρεβλό κατά τη γνώμη μου αυτονόητο. Το ότι ο Springsteen πλήρωνε μισθουλάκο τους μουσικούς του δεν μου λέει κάτι. Μπορούσε ΚΑΙ να τους πληρώνει και να τους ΤΥΠΩΝΕΙ.

Δεν με ενδιαφέρει ποια ονόματα θα γράφουν τα συμβόλαια και οι εταιρείες απόδοσης δικαιωμάτων. Με ενδιαφέρει τι γράφει στο συνοδευτικό υλικό και την υστεροφημία ενός μουσικού έργου (εξώφυλλα, εκτυπώσεις, δελτία τύπου, τίτλοι video, word of mouth). 
 

 
14 λεπτά πριν, cigaret13 είπε

 Λοιπόν, κουίζ για λίγους και καλούς....??  Στο βίντεο το κομμάτι του Αραβανή όπως μου το έστειλε. Στο Soundcloud η τελική μίξη μου με μια κιθάρα με αρπισμούς στην αρχή, δύο "μελωδικά" σόλο πάλι στην αρχή,  ένα σόλο στην μέση και ένα σόλο προς το τέλος που ακολουθεί (σχεδόν) την μελωδική γραμμή των πνευστών. Τελικά πόσα $$ δικαιούμαι; ? 


αν κ τα παιξιματα σου ειναι αξια ανεκτιμητη φιλε cig , νομιζω οτι εχεις επεμβει σαν κιθαριστας session που εγραψε μια εισαγωγη κ ενα σολο - δεν θα εδινα δικαιωματα συν-συνθετη.

Το κομματι ηταν ετοιμο απλα ειχε καποιους χωρους που γεμισες.

 Ακομα και αν η εισαγωγη φερει την σφραγιδα σου νομιζω οτι ειναι στα πλαισια των αρμοδιοτητων ενος session κιθαριστα σε ενα session.{να σου ζητησει ο μαεστρος να παιξεις μια εισαγωγη η ενα σολο}

 
Με ενδιαφέρει τι γράφει στο συνοδευτικό υλικό και την υστεροφημία ενός μουσικού έργου (εξώφυλλα, εκτυπώσεις, δελτία τύπου, τίτλοι video, word of mouth). 
 
Οταν βάζεις την δημιουργικότητα σου σε ένα έργο,πρέπει το όνομα σου να βρίσκεται εκεί.

Οταν απλά παίζεις αυτό που σου υποδεικνύουν,οχι.

Νομίζω οτι και αυτή είναι η γνώμη σου απο όσο μπόρεσα να καταλάβω.

 
Οταν βάζεις την δημιουργικότητα σου σε ένα έργο,πρέπει το όνομα σου να βρίσκεται εκεί.

Οταν απλά παίζεις αυτό που σου υποδεικνύουν,οχι.

Νομίζω οτι και αυτή είναι η γνώμη σου απο όσο μπόρεσα να καταλάβω.
οχι διαφωνω..

Ακομα κ μια νοτα να εχεις παιξει..πρεπει να παρεις το credit σου..

Φανταζεσαι ο κοντραμπασιστας του θεματος των Jaws...να ελεγε στον Williams...

- ελα μωρε 2 νοτες επαιξα...μην με βαλεις στα credits.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top