Μουσικοί και credibility

Παιδια για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ μιλαμε.....χωρις ΜΟΥΣΙΚΗ δεν υπαρχει τραγουδι και χωρις ΣΤΙΧΟ επισης δεν υπαρχει τραγουδι.

Οποτε 50/50 ειναι μια χαρα (εκτος και αν εισαι Genius οπως ΕΓΩ και τα γραφεις και τα δυο και ΚονΩΜΑΣ χονΤρα ? )

 
Ωραία. Ο Αλκαίος και τα τριάμιση ακκόρντα του Μικρούτσικου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
imho είπα.

και δεν θα υποτιμούσα έτσι εύκολα τα 3.5 ακκόρντα του Μικρούτσικου


Δεν υποτιμώ τίποτα, για δισκάρες μιλάω και τραγούδια αποδεδειγμένης αξίας. Απλά επισημαίνω ότι διαφωνώ με την τοποθέτηση κάνοντας για χάρη της συζήτησης ένα τραβηγμένο προς την αντίθετη μεριά σχόλιο.

 
Αυτό εδώ παίρνει το 50% δηλαδή? ?

Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it, do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
 
Δεν υποτιμώ τίποτα, για δισκάρες μιλάω και τραγούδια αποδεδειγμένης αξίας. Απλά επισημαίνω ότι διαφωνώ με την τοποθέτηση κάνοντας για χάρη της συζήτησης ένα τραβηγμένο προς την αντίθετη μεριά σχόλιο.


εντάξει σε καταλαβαίνω, αλλά πχ θεωρώ ότι ο 

Bernie Taupin ήταν πολύ τυχερός που έβγαλε τα ίδια φράγκα με τον Elton John 

η ο Tony Asher με τον Brian Wilson ενώ αντίθετα καλώς έβγαλε ο Van Dyke Parks με τον Wilson...

 
Αυτό εδώ παίρνει το 50% δηλαδή? ?

Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it in the road?
Why don't we do it, do it in the road?
Why don't we do it in the road?
No one will be watching us
Why don't we do it in the road?
αυτό είναι ενσωματωμένο με τη μουσική.

Στους beatles ποτέ δεν χώριζαν οι στίχοι.

ήταν 50% ο ένας και ο άλλος μουσικοί και στίχοι (άσχετα αν ήταν στην πραγματικότητα ο ένας από τους δυό)

 
Πάντως για να μην μπλέκουμε το θέμα, δεν μιλάω για πνευματικά δικαιώματα και έσοδα, ούτε καν για λεφτά. Αλλά για το ποιος είναι ο παράγων/ παράγοντες που καθορίζουν το πώς ακούγεται ένα συνολικό πόνημα/μουσικό κομμάτι. Οπότε δεν με απασχολεί ο στίχος, άσχετα αν θεωρώ κι εγώ ότι δεν αξίζει ΜΕΤΗΝΓΚΑΜΪΑ να μοιραστεί μισά-μισά την πίτα για κάτι που αν δεν υπήρχε η μουσική για αυτό δεν θα ενδιέφερε κανέναν απολύτως τί έχει να πει ο "ποιητής".

Όταν φερ' ειπείν, μια μπάντα μπαίνει στο studio να "τζαμάρει" κομμάτι που έφερε ένα μέλος, δεν έχουν όλοι δικαίωμα να θεωρούνται κομμάτι του ηχητικού παζλ, δημιουργικά μιλώντας? Δηλ. οκ, να καταλάβω, αν είσαι ο Prince ή ο Lenny Kravitz που τα γράφουν και τα παίζουν όλα μόνιτς οπότε τα του κρέντιτορς τω κρέντιτι. Mε αφορμή, προσφάτως την ακρόαση ορισμένων κομματιών και ενός δίσκου που έλιωσα στο CD player όταν βγήκε αλλά προσφάτως ξανα-ανακάλυψα πολλά από τα παιξίματα που δεν είχα παρατηρήσει σε πρώτη ανάγνωση (το New York του Lou Reed), βρέθηκα με την απορία, ποιος ήταν ο κιθαρίστας που έπαιξε. Την ίδια απορία όταν προσφάτως θυμήθηκα τον Bryan Adams και τον καταπληκτικό κιθαρίστα του, που νομίζω είναι σχεδόν από την αρχή μαζί. Δεν ήξερα το όνομά του. Κι όμως έχει γράψει απίστευτα εύστοχα θέματα και εξαιρετικά μοτίβα και solo σε όλες τις δουλειές του Adams. Όταν ένας κιθαρίστας( ή πνευστός, ή κρουστός) δηλ. γράφει ένα solo για κάποιο κομμάτι, δεν είναι αυτό μέρος της σύνθεσης? 

 
Μα στην περίπτωση που ηχογραφηθεί η μπάντα δεν παίρνουν όλοι το credit ;
Συνήθως γράφει Μουσική: Mισέλ Πλατινί, Στίχοι: Αλέν Προστ πχ. Οι μουσικοί αναφέρονται μόνον ως συντελεστές/εκτελεστές. Αν, αναφερθούν.

 
Συνήθως γράφει Μουσική: Mισέλ Πλατινί, Στίχοι: Αλέν Προστ πχ. Οι μουσικοί αναφέρονται μόνον ως συντελεστές/εκτελεστές. Αν, αναφερθούν.


Υπαρχουν και τα ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΑ δικαιωματα,τα οποια στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ειναι πολλα φραγκα...

 
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πιστευω οτι αυτος που ΕΓΡΑΨΕ το τραγουδι (δηλ. εβγαλε την ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ των ΑΚΚΟΡΝΤΩΝ και την ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ) πρεπει να παιρνει ΟΛΑ τα credits της συνθεσης EKTOΣ και αν το τραγουδι εχει καποιο ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΡΙΦ το οποιο το χαρακτηριζει.
Ακριβώς το ίδιο παράδειγμα έχω στο νου μου για τους "άμπαλους" που θα ρθουν με μια κιθάρα-πέντε ακόρντα-μια μελωδική γραμμή φωνής και θα βγουν από το studio Βeach Boys.

 
Υπαρχουν και τα ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΑ δικαιωματα,τα οποια στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ειναι πολλα φραγκα...
Όταν παίξω σόλο για ένα κομμάτι είμαι εκτελεστής ή ΚΑΙ συν-συνθέτης? Εκεί ενίσταμαι. Τα φράγκα δεν με ενδιαφέρουν καν

 
αυτοί που ήταν στο στούντιο με τους Beach boys βγάζαν φράγκα, αλλά μεροκάμματο.

Καλό μεν, μεροκάμματο δε (μάλλον ωροκάμματο)

 
Όταν παίξω σόλο για ένα κομμάτι είμαι εκτελεστής ή ΚΑΙ συν-συνθέτης? Εκεί ενίσταμαι. Τα φράγκα δεν με ενδιαφέρουν καν


ΤΥΠΙΚΑ εισαι οτι δηλωσεις στην ΑΕΠΙ.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ εισαι οτι δηλωσεις στον ΕΑΥΤΟ σου ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακριβώς το ίδιο παράδειγμα έχω στο νου μου για τους "άμπαλους" που θα ρθουν με μια κιθάρα-πέντε ακόρντα-μια μελωδική γραμμή φωνής και θα βγουν από το studio Βeach Boys.




Πρακτικα αυτο δεν παιζει και πολυ...

Δεν νομιζω να υπαρχουν και πολλοι "αμπαλοι" που να μην ηξεραν ΠΟΛΥ καλα ΤΙ ΗΧΟ ηθελαν (δες τον Dylan ας πουμε που παρα το γεγονος οτι ΕΙΝΑΙ ενας αμπαλος που παιζει 4 ακκορντα παντα ηξερε να καθοδηγει τους μουσικους αλλα και να συνεργαζεται με τους παραγωγους  του ...το ιδιο και ο Bowie & ο Cave και ολοι οσοι ειναι οντως ΜΕΓΑΛΟΙ τραγουδοποιοί.... )

Τωρα για την καθε ΨΩΝΑΡΑ που αγορασε ακουστικη την Πεμπτη και σου ηρθε στο στουντιο την Κυριακη και στο παιζει ΠΑΥΛΙΔΗΣ ...εκει συμφωνω..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top