Μιξαρωντας τυμπανα,step by step

Superfunk

Guitar Tech
Μηνύματα
47,831
Πόντοι
2,368
Αυτο τον καιρο ξαναμιξαρω καποια κομματια μας & μια και κανω που κανω τη δουλεια.. ;D..σκεφτηκα να παρουσιασω την εξελιξη του ηχου των ντραμς κατα τη μιξη.

Δεν ειναι ενας...κατα βαθος...οδηγος (τετοιους εχει γραψει ο ...τραγικα ειδικοτερος/αξιοτερος απο εμενα Νικοδημος)  αλλα περισσοτερο μια παρουσιαση της μεταβολης του ηχου των τυμπανων με την εφαρμογη των διαφορων...τζιμπραγκαλων ;D (εφε,eq,comp etc)

Το σετ (αν θυμαμαι καλα γιατι εχει περασει και καποιος καιρος) ειναι ενα 70s Gretsch hex badge (24Χ14,9Χ13,16Χ16) ,το ταμπουρο ενα Pearl Jordison signature & τα πιατα (παλι αν θυμαμαι καλα ) 13" Paiste Line Heavy HH,18 Paiste Line full crash,20" Paiste Sound Creation DARK Crash.

η ηχογραφηση εχει γινει στο στουντιο Feedback και εχει χρησιμοποιηθει ενα κλασσικο multi mic set up (ουτε καν θυμαμαι τι Mics ειχαμε βαλει) & παιζει ο Γιαννης Βεναρδης.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ λοιπον

Ο Φυσικος ηχος των ντραμς μετα το volume leveling

drums_natural.mp3

 

Attachments

κατι κανουμε τωρα....ακουγονται ομως σαν να ειναι διασπαρτα....και πολυ loose ακομα για να δουμε αν βαλουμε ενα κομπρεσσορακι στο stereo  drum bus θα παρουν ογκο και Punch?

drums_bus_comp.mp3

 

Attachments

Χμμμμ....κατι του λειπει ακομα για να δεσει καλα με το υπολοιπο κομματι....α,το βρηκα!Μια πρεζα Oxford inflator δεν εβλαψε ποτε κανεναν...

ΩΧ!Ξεχασαμε το reverb...αλλα τωρα που το σκεφτομαι who gives a ff for reverb! ;D

drums_final.mp3

 

Attachments

Μετα απο τοση ταλαιπωρια που υποστηκατε σας αξιζει να ακουσετε και πως ειναι το κομματι (χωρις φωνη δυστυχως) ;D

tune.mp3

 

Attachments

Πολυ ενδιαφερουσα η μεταβολη του ηχου των τυμπανων...μεγαλη η διαφορα :) Λεω κι εγω, το τραγουδι δεν θα το εχουμε; 8) Οσον αφορα το τραγουδι μονο εμενα μου τσακισε τα αυτια το μπασο; ;D Eιχα και δυνατα τα ηχεια ρε μαμωτο μου ;D

 
Μπράβο SF, εξαιρετικό step by step!

Πήγα να γράψω πως ο φυσικός ήχος μ' άρεσε περισσότερο απ' όλους, αλλά μετά τα άκουσα μέσα στο κομμάτι... ;)

 
Das ist sehr gut.

Αν τα ακούσεις με την σειρά έχουν τις διαφορές τους. Αν όμως στο τέλος γυρίσεις στο αρχικό, είναι η μέρα με την νύχτα.

Θα μπορούσες να βάλεις, έστω χονδρικά, τις ρυθμίσεις σε κάθε βήμα. Έτσι θα γινόταν ωραιότατο tutorial.

 
Το παραπανω thread ανηκει στα Οnline σεμιναρια.. και απευθυνεται οχι μονο προς ηχοληπτες και παραγωγους..

Κατα τη γνωμη μου αποτελει εγχειριδιο εκμαθησης βασικων γνωσεων studio προς drummer.

Ολα αυτα που λεγαμε...σχετικα με τo οτι πρεπει να μιλαμε την γλωσσα του ηχοληπτη.

Ο Sf μας αναλυει step by step  {και μας διδασκει} τι σημαινει  μια παραγωγη τυμπανων , και τι επιδραση εχει ενα κομπρεσορας ,το Εq αλλα και λιγο βαθος σε ενα σετ.

Aπλα εξαιρετικο

well done!!!

 
Θα μπορούσες να βάλεις, έστω χονδρικά, τις ρυθμίσεις σε κάθε βήμα. Έτσι θα γινόταν ωραιότατο tutorial.
Να σου πω οτι δεν το εκανα για δυο λογους κυριως

1.Οτι ρυθμιση & plug in  και να αναφερω θα λειτουργουσε μονο με τον ιδιο ντραμμερ,στον ιδιο χωρο,με τα ιδια μικροφωνα και το ιδιο σετ στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ κομματι με το που θα αλλαζε εστω και ενα απο τα παραπανω θα επρεπε να αρχισουμε παλι απο το μηδεν μη ξεχνας οτι μιξαρουμε παντα με γνωμονα το υλικο που μας δινεται.

Αν ας πουμε ο βασικοτερος παραγοντας που ειναι ο ντραμμερ αλλαζε θα επρεπε να αντιμετωπιστει εντελως διαφορετικα η μιξη μια και δεν μπορεις να φανταστεις ποσο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ακουγονται δυο διαφορετικοι ντραμμερ στο ΙΔΙΟ σετ & στον ιδιο χωρο.

2.το να κατσω να γραψω τις ρυθμισεις των 10 ξεχωριστων καναλιων και των...32 plug ins που χρησιμοποιησα ειναι λιγο....κουραστικο... ;D  

το Εq αλλα και λιγο βαθος σε ενα σετ
ευχαριστω για τα καλα λογια,βαθος δεν εχει καθολου το σετ σχεδον ποτε δεν βαζω reverb στα τυμπανα (αν μπορω βεβαια) το βαθος που ακους ειναι απλα ενας πολυ καλος χωρος και μιξη με εμφαση στο room mic.

 
Πολύ ενδιαφέρον θέμα Σου Φου. Αυτή σίγουρα είναι μια κοινή τακτική που έχουμε συναντήσει σε πολλά στούντιο και ακούγεται πολύ γεμάτη και με άκρα.

Το τι τύμπανα (ταμπούρα, πιατίνια, κλπ) έχει κουβαλήσει μαζί του ο τυμπανοκρούστης όμως, δεν παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την προσέγγιση αφού το τελικό αποτέλεσμα δεν θυμίζει το αρχικό.

Ενώ μπορεί να "κάθεται" στη μείξη το αποτέλεσμα, δεν ακούγονται σαν τα φυσικά τύμπανα που γράφτηκαν αρχικά και έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με την puristic τακτική (και προσωπική μου άποψη) του να γράφονται σωστά οι πηγές. Ποιός ο λόγος λοιπόν να γράφονται σωστά αν δεν διατηρούνται στη μείξη;

Προσωπικά είμαι κατά της φιλοσοφίας "I'll fix it in the mix" καθώς με κάθε αλλοίωση και έντονη προσθήκη στο EQ πχ προσθέτουμε μη επιθυμητή παραμόρφωση. Αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου προσέγγιση επαναλαμβάνω και όπως είπα παραπάνω υπάρχουν πολλοι άλλοι που δεν την εφαρμόζουν σε καθημερινή βάση.

Καλό είναι κάποιος ενορχηστρωτής ή ο παραγωγός να έχει μια σαφή εικόνα ενορχήστρωσης και τονικής ισορροπίας του project πριν ξεκινήσουν οι εγγραφές, ωστε να χτιστεί τούβλο - τούβλο η ηχογράφηση προς το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ακόμα και το ταμπούρο παίζει σημαντικό ρόλο και το πως είναι κουρδισμένο. Το κομμάτι ζητάει attack ή crack; Βάλε το σωστό ταμπούρο με το σωστό δέρμα και κούρδισμα. Δεν το προσθέτουμε ή διορθώνουμε με τεχνιτά μέσα μετά, παρα μόνο όταν δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.

Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται και οι εκπλήξεις στην μείξη αλλά και το "ψήσιμο του πελάτη" για το πως πρέπει να είναι το "καλό" αποτέλεσμα, αφού μόνο ο ηχολήπτης το είχε στο κεφάλι του. Τις πιό πολλές όμως περιπτώσεις ο ηχολήπτης / μείκτης απλά δεν έχει τη "συνολική εικόνα" από την αρχή και αντιμετωπίζει τη δουλειά αποσπασματικά.

Υ.Γ.

Οσοι παίζουν Gran Turismo θα καταλάβουν τι εννοώ. :D Βάζω τούρμπο στο αυτοκίνητο για να πηγαίνω πιό γρήγορα και οι χρόνοι αντί να πέφτουν, ανεβαίνουν γιατί το αμάξι γίνεται ένα μάτσο σίδερα στις στροφές αφού δεν έχει ανάρτηση σωστή, φρένα, στήσιμο κλπ. Κάπως έτσι.

 
yameth είπε:
Υ.Γ.

Οσοι παίζουν Gran Turismo θα καταλάβουν τι εννοώ. :D Βάζω τούρμπο στο αυτοκίνητο για να πηγαίνω πιό γρήγορα και οι χρόνοι αντί να πέφτουν, ανεβαίνουν γιατί το αμάξι γίνεται ένα μάτσο σίδερα στις στροφές αφού δεν έχει ανάρτηση σωστή, φρένα, στήσιμο κλπ. Κάπως έτσι.
Πρέπει να συνηθίσεις στην ιδέα οτι θα πηγαίνεις αργά. Οι βελτιώσεις και οι ταχύτητες είναι για τους ένμπαλλους.

(sorry για το offtopic, πολύ ωραίο θέμα, θα ακούσω όταν θα πάω στο σωστό σύστημα)

 
@ YAMETH

εγω παλι δεν ακουω καποια σημαντικη διαφορα στο χαρακτηρα των τυμπανων και του σετ και θεωρω οτι και ο ηχος τους εχει μεινει "pure" ,δεν εχω αλλωστε  κανει κατι ιδιαιτερα δραστικο   ,με εξαιρεση την κασα οπου οντως εχω κανει heavy eq για να ταιριαξει σωστα στο κομματι,το comp & eq απλα αναδεικνυουν περισσοτερο τα ηδη πολυ καλα qualities του φυσικου ηχου  και "κολλανε" τα τυμπανα καλυτερα μεσα στη συνολικη μιξη.  

Παντως και η δραστικη επεξεργασια των τυμπανων δεν με χαλαει καθολου (αλλωστε αποτελει ολοκληρη σχολη απο μονη της σε πολλα ειδη μουσικης και  ειδικα στην brit pop/rock που λατρευω) φτανει να ταιριαζει στο κομματι.

Το τι τύμπανα (ταμπούρα, πιατίνια, κλπ) έχει κουβαλήσει μαζί του ο τυμπανοκρούστης όμως, δεν παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την προσέγγιση αφού το τελικό αποτέλεσμα δεν θυμίζει το αρχικό.
φυσικα και παιζουν ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρολο,τουλαχιστον ως προς την δικη μου προσεγγιση (εχω παντα τουλαχιστον 5-6 ταμπουρα στο στουντιο).

 
Προσωπικά, θα συμφωνήσω με την εκτίμηση του yameth. Έχω την αίσθηση ότι με πρόσθετα τεχνικά μέσα η προσωπική πινελιά του εκάστοτε drummer έχει τάσεις διαφυγής...

Εντελώς προσωπική εκτίμηση: όσες φορές έχω γράψει τύμπανα επιθυμώ να μένει ατόφιο το οιοδήποτε ηχόχρωμα που έχω δώσει στο κομμάτι. Σαφώς, παίζει ρόλο το είδος μουσικής (παίζω δεινοσαυρίλες που λέει και ο λαός) και οι ιδιοτροπίες του καθενός drummer΄(είμαι πολύ  ;D) αλλά γνώμη μου είναι να ακούω τύμπανα που έχουν ξύλο, στεφάνι, κόπανο στην κάσα, μπακέτες ξύλινες και τα λοιπά.

Κατά τα άλλα, αξιόλογη η διαδικασία μίξης των τυμπάνων. Όπως ανέφερε και ο octapus θα ήταν ωραίο να παρέθετες όλα τα βήματα πιο αναλυτικά.

 
Superfunk είπε:
Παντως και η δραστικη επεξεργασια των τυμπανων δεν με χαλαει καθολου (αλλωστε αποτελει ολοκληρη σχολη απο μονη της σε πολλα ειδη μουσικης και  ειδικα στην brit pop/rock που λατρευω) φτανει να ταιριαζει στο κομματι.
Και που να δεις στο R&B τι κάνουν! Οπως είπα και παραπάνω: περι ορέξεως...
Το είδος της μουσικής είναι σημαντικό καθώς σε όλα πρέπει να υπάρχουν σημεία αναφοράς. Για την παρθενογένεση ισχύει το κατα Darwin ευαγγέλιο! ;D

 
yameth είπε:
Και που να δεις στο R&B τι κάνουν! Οπως είπα και παραπάνω: περι ορέξεως...

Το είδος της μουσικής είναι σημαντικό καθώς σε όλα πρέπει να υπάρχουν σημεία αναφοράς. Για την παρθενογένεση ισχύει το κατα Darwin ευαγγέλιο! ;D
σωστος.

Έχω την αίσθηση ότι με πρόσθετα τεχνικά μέσα η προσωπική πινελιά του εκάστοτε drummer έχει τάσεις διαφυγής...
κοιτα οτι και να κανουμε καποιο eq & comp στη σημερινη μουσικη πρεπει να μπει στα τυμπανα,αυτο δεν σημαινει οτι χανεται η προσωπικοτητα του ντραμμερ (αν αυτο συνεβαινε στις ΖΩΝΤΑΝΕΣ εμφανισεις οπου και τα δυο πεφτουν...συννεφο,ειδικα αν μιλαμε για μεγαλους χωρους,δεν θα ακουγαμε την προσωπικοτητα κανενος ντραμμερ... ;D)  

αλλωστε αυτο συμβαινει κατα κορον με το πλεον...ανθρωπινο οργανο δηλ. την ΦΩΝΗ...και κανεις τραγουδιαρης δεν παραπονιεται..... ;D

το κλειδι ειναι να υπηρετεις σωστα το ...ασμα και το συνολικο αποτελεσμα.

 
Off - topic 1.2

blue είπε:
Πρέπει να συνηθίσεις στην ιδέα οτι θα πηγαίνεις αργά. Οι βελτιώσεις και οι ταχύτητες είναι για τους ένμπαλλους.
Ρε ουστ! Τι διαφορές να καταλάβεις εσύ αφού έτσι κι αλλιώς μαλιοκούβαρα πηγαίνεις είτε με τούρμπο είτε με γιούγκο. Ουτε για θάμνους στις στροφές  δεν ψάχνεις για να να πέφτεις στα μαλακά τουλάχιστον. ;D
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top