Mastering θέματα...

Το mastering είναι η διαδικασία για να αποκτήσει ομοιογένεια σε ένα άλμπουμ όλο αυτο το υλικό.


Να διευκρινήσω εδώ, ότι μιλάμε για ηχοληπτική ομοιογένεια, και όχι για μουσική.

Σαν να ηχογραφήθηκαν τα κομμάτια την ίδια μέρα, όχι σαν να γράφτηκαν (συνθετικά και ενορχηστρωτικά) την ίδια μέρα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να διευκρινήσω εδώ, ότι μιλάμε για ηχοληπτική ομοιογένεια, και όχι για μουσική.

Σαν να ηχογραφήθηκαν τα κομμάτια την ίδια μέρα, όχι σαν να γράφτηκαν (συνθετικά) την ίδια μέρα.


ακριβώς.

και άλλωστε εξοπλισμός και όργανα ήταν κοινός σε όλα. Χώρια....οι μουσικοί 

 
ακριβώς.

και άλλωστε εξοπλισμός και όργανα ήταν κοινός σε όλα. Χώρια....οι μουσικοί 


Άμα αυτό ισχύει και έχουν χρησιμοποιηθεί οι ίδιες τεχνικές ηχογράφησης , ειδικά στα ντραμς, και φυσικά έχουν γίνει και στο ΊΔΙΟ στούντιο τότε  θες mastering.

Αν όμως έχεις δραστικά διαφορετικά mix δεν αρκεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
δεν πρόλαβα.

Λοιπόν το πρόβλημα το έχω εντοπίσει στο μπάσο σχεδόν στο 90% των περιπτώσεων.

Και αυτό διότι:

Εχω ηχογραφημένα μπάσα είτε με το άταστο στο BR600 με έτοιμα patches που δυστυχώς πέρασαν στο τελικό τρακ αμετάκλητα, έχω μπάσα ηχογραφημένα στο cubase di πάντα αλλά πολύ περισσότερο προσεγμένα, και έχω αρκετά vst. Το πρόβλημα είναι κυρίως σε εκείνα που έχουν ήδη περασμένο εφέ πάνω και δυσκολεύομαι να τα ξαναπεράσω ή να τα διώξω.

Άμα αυτό ισχύει και έχουν χρησιμοποιηθεί οι ίδιες τεχνικές ηχογράφησης , ειδικά στα ντραμς, και φυσικά έχουν γίνει και στο ΊΔΙΟ στούντιο τότε ,αν δεν είναι εντελώς χάλια οι μίξεις, θες mastering.


Νίκο, τα κομμάτια τα έχετε ακούσει όλα θα έλεγα. 

Στούντιο δεν υπάρχει. Στην τρύπα μου τα γράφω.

Το πρόβλημα είναι στο μπάσο το είπα πιό πάνω, τα τύμπανα είναι όλα ezdrummer II και ακόμα και να έχουν πρόβλημα έστω και τώρα διορθώνονται. Όλα τα άλλα είναι δικά μου με όργανα γνωστά και σε γενικές γραμμές κουμαντέρνονται.

 
Το πρόβλημα όπως το θέτω και όπως λες το αντιλαμβάνομαι, (ΟΚ δεν είμαι κουφός ακόμα) είναι ότι εχω την εντύπωση ότι έτσι όπως έχουν μιξαριστεί υπάρχουν προβλήματα που δεν διορθώνονται με mastering ακόμα και από πολύ έμπειρο. Γνώμη είναι και δεν βάζω το χέρι στη φωτιά. Αλλά αν είναι να με βάλετε να ηχογραφήσω ξανα, τα κρατάω όπως είναι.


Τι να σου πω τωρα... μιλησες με κάποιον σχετικά και ειδικά;

Έδωσες πολλές δουλειες σε σοβαρό μαγαζί και απογοητεύτηκες ή σκέφτεσαι με την φαντασία σου;

Ακυρώνεις την διαδικασία ολόκληρη. Και μπράβο σου!?

Συνέχισε με τα ifs and buts όπως δικαιούσε. Η δισκογραφία αυτό κάνει πάντως απο την ίδρυση της.

 
παραπάνω όπου δυσκολεύομαι, βάλτε βαριέμαι του κερατά. (διότι το έχω κάνει ήδη σε μερικά με vst)

 
Δηλαδή δεν σου αρέσει ο ήχος του μπάσου σε κάποια?

Δεν ταιριάζει με το context?

Τον θεωρείς "ψεύτικο"?

Αν δεν κολλάνε οι ήχοι του μπάσου μεταξύ τους σε ένα album, δεν είναι πρόβλημα.

Συνέχισε με τα ifs and buts


Τι είναι αυτά βρε Γιάννη?

Πες να μαθαίνουμε κι εμείς οι άσχετοι. :classic_tongue: :classic_tongue:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι να σου πω τωρα... μιλησες με κάποιον σχετικά και ειδικά;

Έδωσες πολλές δουλειες σε σοβαρό μαγαζί και απογοητεύτηκες ή σκέφτεσαι με την φαντασία σου;

Ακυρώνεις την διαδικασία ολόκληρη. Και μπράβο σου!?

Συνέχισε με τα ifs and buts όπως δικαιούσε. Η δισκογραφία αυτό κάνει πάντως απο την ίδρυση της.


βρε συ Γιάννη γιατί σ αρέσει να μιλάς σαν γυμνασιάρχης?

Όχι δεν μίλησα με ειδικό. Ρώτησα εσάς πρώτα γιατι είστε οι πιό κοντινοί ειδικοί που γνωρίζω.

Όχι δεν έδωσα έξω γιατί ήθελα και θέλω να κάνω όλη την παραγωγή in house

Τρίτον δεν είναι επαγγελματική δουλειά. Είναι χόμπυ, όπως ήταν και είναι χόμπυ (ευτυχώς) η μουσική για όλη μου τη ζωή

 
Το πρόβλημα είναι στο μπάσο το είπα πιό πάνω


Κανένα mastering δεν μπορεί να κάνει ένα Jazz Bass να ακουστεί σαν Music Man ,ένα Rickenbacker σαν Precision και ένα Alembic σαν Guild Starfire.

Όπως και κανένα mastering δεν θα κάνει μια 18αρα κάσα να ακουστεί σαν 26αρα ή ένα Picollo snare σαν  Ludwig colloseum...

Εδώ δεν μπορούμε στη ΜΙΞΗ να τα φτιάξουμε αυτά, θα τα φτιάξει το mastering?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η ηχητική ομοιογένεια ενός άλμπουμ στο master έχει να κάνει με τις δυναμικές, το φασματικό εύρος, την συνολική ένταση μεταξύ των κομματιών και την ευρύτερη τοποθέτηση σε κοινό χώρο.

 
Η ηχητική ομοιογένεια ενός άλμπουμ στο master έχει να κάνει με τις δυναμικές, το φασματικό εύρος, την συνολική ένταση μεταξύ των κομματιών και την ευρύτερη τοποθέτηση σε κοινό χώρο.


Κι εγώ αυτό ήξερα.

 
Δηλαδή δεν σου αρέσει ο ήχος του μπάσου σε κάποια?

Δεν ταιριάζει με το context?

Τον θεωρείς "ψεύτικο"?

Αν δεν κολλάνε οι ήχοι του μπάσου μεταξύ τους σε ένα album, δεν είναι πρόβλημα.


αν έχεις την περιέργεια, μπορεις να πας στο προφιλ μου στο soundcloud και να δεις πχ. τα

personal revenge, annunciation, forward retreat, 2X3, 0414 έχουν μπάσο που το θεωρώ γενικά σε ικανοποιητικό επίπεδο (αν και σ αυτά υπάρχει και κανονικό και vst)

ενώ στα codrexa, welcome Christmas, the march of the 10000, why not δεν είμαι τοσο ευχαριστημένος ούτε κάθονται μαζί με τα προηγούμενα.

Στα δε DCS p6000, bam, jazz 22 έχω έτοιμες λούπες που έχουν εντελώς άλλο χαρακτήρα.

Εκτός που όλα είναι διαφορετικά όργανα, κανονικά, συνθετικά κλπ, διαφέρουν αρκετά έως πολύ και συχνοτικά.

Εδώ δεν μπορούμε στη ΜΙΞΗ να τα φτιάξουμε αυτά, θα τα φτιάξει το mastering?


Καμια ιδέα να τα σώσουμε πάλι πίσω στο μιξ?

 
βρε συ Γιάννη γιατί σ αρέσει να μιλάς σαν γυμνασιάρχης?

Όχι δεν μίλησα με ειδικό. Ρώτησα εσάς πρώτα γιατι είστε οι πιό κοντινοί ειδικοί που γνωρίζω.

Όχι δεν έδωσα έξω γιατί ήθελα και θέλω να κάνω όλη την παραγωγή in house

Τρίτον δεν είναι επαγγελματική δουλειά. Είναι χόμπυ, όπως ήταν και είναι χόμπυ (ευτυχώς) η μουσική για όλη μου τη ζωή
Σόρι αν ακούγομαι έτσι αλλά το κάνω ίσως γιατι ενω κανεις το χόμπι σου, αμφισβητείς και ακυρώνεις τις τυπικές, δοκιμασμένες διαδικασίες και κανόνες.

Αλλο το "θα τα κανω όλα μονος μου μαθαίνοντας" (και μπράβο σου!) και άλλο το "δεν γίνεται αυτό ούτε απο έμπειρους επαγγελματίες".

 
Το τελευταίο το ειπα εγω;

 
Ο Κώστας θα μας πει,που το έχει πετύχει αυτό.Να έχει ομοιογένεια με ότι και να χρησιμοποιήσει.
Σιγά μην το πω. Κόψτε το λαιμό σας να μάθετε μόνοι σας Χαχαχαχαχα 

 
  • Haha
Reactions: gvour and fusiongtr
1. στα codrexa, welcome Christmas, the march of the 10000, why not δεν είμαι τοσο ευχαριστημένος ούτε κάθονται μαζί με τα προηγούμενα.

2. Στα δε DCS p6000, bam, jazz 22 έχω έτοιμες λούπες που έχουν εντελώς άλλο χαρακτήρα.


1. Αν δεν κάνουν δουλειά το eq και οι κομπρέσορες (να τα φέρουν κοντά συχνοτικά), τα ξαναπαίζεις.

2. Άλλη λογική, άλλος χαρακτήρας, μην σε νοιάζει αυτό.

 
Εγω θα επιμείνω. Το πρόβλημα σου είναι ένα απο αυτά που οδήγησαν στην ύπαρξη της διαδικασίας master.

Εχεις εγκλωβιστεί όπως κι εγω με τα δικά μου κομμάτια κατα καιρούς, στις δικές σου σκέψεις και γνώσεις.

Κι αν δεν μπορείς να πληρώσεις το Abbey Road για να μάθεις και να κρίνεις, μπορείς διαβάσεις την βίβλο του Bob Katz, Mastering Audio.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει επίσης μια εκτενής αναφορά σε παλαιότερο άρθρο του Νικόδημου στο mastering.
Υπήρχε επίσης εκτενής αναφορά στο Μαστερινκ σε πάπυρους στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας αλλά καταστράφηκαν κατά την πολιορκία του Ιουλίου Καίσαρα. 

Χαχαχαχα 

 
  • Haha
Reactions: blue

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα