• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Mastering θέματα...

Αρκετοί κορυφαίοι του χώρου αγαπητέ πληρώνονται για να προωθούν προϊόντα,όπως οι αθλητές οι ηθοποιοί και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών.Ο εκάστοτε ειδικός του χώρου που ασχολούμαστε δεν μπορεί να σου βγάλει ένα ζευγάρι μπότες-τακούνια για να τα αγοράσεις,(εκτός αν είσαι οπαδός των kiss)οπότε τι διαφημίζει?Δεν έχουμε την ίδια εκπαίδευση,γνώση εμπειρία όλοι,αλλά δυστυχώς δεν έχουν την ίδια εμπειρία με έναν άνθρωπο που εργάζεται σε μια πόλη γεμάτη στούντιο,μπάντες,εκδηλώσεις και pub που γεμίζουν από αυτούς και ανταλλάσσουν καθημερινά απόψεις,αμείβονται ανάλογα για αυτό που κάνουν και βλέπουν τις δουλείες τους να γνωρίζουν αποδοχή ανάμεσα στους κύκλους τους πρώτα και μετά στο ευρύτερο κοινό.Πραγματικά δεν καταλαβαίνω πως μου λέτε ότι τα ξέρω όλα ακολουθώντας μια τόσο απλή λογική.Αυτό συμβαίνει εκεί που υπαρχή μουσική δραστηριότητα και εξέλιξη.Αλλά εδώ δεν ακούτε διάφορα π.χ από το pulteq plugin και το κανονικό μηχάνημα,το να μην συμφωνείτε με αυτό που λέω είναι το λιγότερο.Το You can't teach an old dog new tricks το λένε στας Αγγλίας αγαπητέ,η κρήτη είναι λίγο πιο κάτω από τας αθήνας όπως κοιτάς τον χάρτη.Τόσα χρόνια εμπειρίας και μουσικής καταξίωσης και δεν επισκευτήκατε μια φορά το νησί μας?Θα σας μαλώσω! 

Superfunk απαντώ σε αυτά που με ρωτάς.Δοκίμασε να φτάσεις στα όρια ένα plugin κομπρέσορα και έναν αναλογικό,ο ένας εμφανίζει αρμονική παραμόρφωση και ο άλλος ψηφιακές κλανιές.Ο ένας καταστρέφει τους χώρους ο άλλος τους αναδεικνύει.Καθυστέρηση στην επεξεργασία του σήματος,μην έγκυρη ανταπόκριση στο sidechain.Τα plugin όπως eq και κομπρέσορες μπορούν να επεξεργάζονται απλά σήματα,στο κανάλι παράδειγμα,αλλά όταν αντιμετωπίσουν ένα πολύπλοκο σήμα,σε bus η master π.χ αρχίζουν τα προβλήματα με artifacs,distortion(ψηφιακό καθόλου ευχάριστο) και αρκετές φόρες και latency στην επεξεργασία.Για τις υψηλές έχουν οξύ ήχο που τρυπάει γυψοσανίδα,κόβεις μια συχνότητα σου πετάει άλλες χειρότερες δίπλα.Τα plugins μπορούν σου δίνουν ένα καταπληκτικό φάσμα δυναμικών,αρκεί να καταλάβεις το βασικότερο όλων.Όταν τα πειράζεις δεν επεμβαίνεις πραγματικά στο σήμα,αλλά στη ψηφιακή διεργασία του μηχανήματος που έχεις τοποθετήσει.Φαντάσου μια κόλλα άλφα 4 πάνω στο γραφείο σου που θες να τσαλακώσεις.Το plugin τοποθετεί μια διαφάνεια πάνω και τσαλακώνει αυτήν,αφήνοντας την αρχική σου σελίδα από κάτω όπως είναι,ενώ το αναλογικό πιάνει την σελίδα που θες και την διαμορφώνει όπως του ζητήσεις.Μόνο τα αναλογικά επεμβαίνουν απευθείας στο σήμα.Το Emulation δεν το δώσανε γιατί τα φτιάξανε να μοιάζουν με τα κανονικά μηχανήματα,για την διεργασία το έδωσαν.

Ο χαρακτήρας που ψάχνω είναι να μην ακούγετε σαν backing track να έχει χώρους,ξεκάθαρη τοποθέτηση οργάνων,μεγάλο εύρος στερεοφωνίας μέσα στο πανόραμα και ευχάριστη ακρόαση.Όπου δηλαδή τα plugins τα κάνουν μπουρδέλο.

 
Δεν ξερω,συζήτηση κάνουμε να δούμε αν βρούμε κοινές γραμμές και γενικά την προσωπική μου γνώμη λέω,όπως εσείς την δική σας,που διαμόρφωσα γιατί πραγματικά δεν επέμενα σε τίποτα και μακάρι να κάνω λάθος να την αλλάξω αμέσως.Ούτε εγώ θέλω να ξοδεύω χρήματα να αγοράζω μηχανήματα 30 χρόνων,αντί να περιμένω το half price ενός plugin που κάνει την ίδια δουλειά.Εσείς με βγάλατε σηκωτό από το μπαρ και δεν πρόλαβα να πάρω ούτε το καπέλο μου.Εχω αγοράσει αρκετά plugins και το έκανα ενώ είχα ακούσει και αναλογικά μηχανήματα,χωρίς να ξέρω τι ακριβώς κάνουν όπως σωστά είπε ο κύριος Yameth πριν,αλλά αυτοί που τα πείραζαν σίγουρα ήξεραν τι έκαναν με αυτά και εγώ ξέρω τι άκουγα.Πρώτοι στα πανηγύρια ήταν όπως ειρωνεύτηκε ο αγαπητός και οι νοικοκυρές σιγοτραγουδούσαν τα τραγούδια ενώ έπλεναν τα ρούχα στο ποτάμι.Οταν εγώ,με ελάχιστες τεχνικές γνώσεις προσπάθησα να μπω σε αυτήν την ιστορία,εκτός του να γράφω ένα track, να φτιάχνω και τον ήχο του,άρχισα λόγο κόστους να ακούω καλοπροαίρετα plugins.Hμουν πολύ ευτυχισμένος με αυτό,στο promotion ήταν όλα καταπληκτικά!Αγόραζα,δοκίμαζα και το αποτέλεσμα που περίμενα απλά δεν έβγαινε.Εγώ λέω θα φταίω θα το βρω κάποια στιγμή.Η στιγμή αυτή σε κάποιες διεργασίες δεν ήρθε ποτέ.Και δεν μιλάω για recording,όπου το shit in,shit out ισχύει και θα οφείλετε 100% σε εμένα.Ενα kick drum από επαγγελματικά δείγματα η αναλογικό drum machine παίρνω σαν σημείο αναφοράς π.χ. 

 
που διαμόρφωσα γιατί πραγματικά δεν επέμενα σε τίποτα και μακάρι να κάνω λάθος να την αλλάξω αμέσως.


Ok ξεκίνα την αλλαγή ?

https://www.soundonsound.com/people/secrets-mix-engineers-declan-gaffney

https://www.rightchordmusic.co.uk/rcm-interview-pete-maher-u2s-mastering-engineer/

ΟΛΟΙ οι κορυφαίοι mixing και mastering engineers χρησιμοποιούν plug ins ,είτε αποκλειστικά, είτε σε συνδυασμό με hardware...όσο η τεχνολογία προχωρά η αποκλειστική χρήση plug ins και η in the box μίξη γίνεται όλο και περισσότερο κανόνας

το να λες ότι τα plug ins "τα κάνουν μπουρδέλο" απλά σημαίνει ότι ΕΣΥ όταν χρησιμοποιείς plug ins τα κάνεις μπουρδέλο ?

Προσωπικά αν και έχω κατά κόρον χρησιμοποιήσει hardware στο παρελθόν δεν έχω κανένα πρόβλημα να πετύχω αυτό που θέλω με plug ins και δεν έχω ανακαλύψει βέβαια τον τροχό μια και αυτό κάνουν  όλοι όσοι ασχολούνται με το ... άθλημα σε όλο τον κόσμο ?

Σου συστήνω να δουλέψεις την τεχνική και , φυσικά,τα αυτιά σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όπου δηλαδή τα plugins τα κάνουν μπουρδέλο.




Επανερχομαι ανεβαζοντας 2 mixes απο ενα project που μιξαρω αυτον τον καιρο.

Ειναι μονο bass & drums και ανεβαζω το dry recording χωρις καμμια επεμβαση comp,eq,reverb etc. και το "mixed version" με την βασικη επεξεργασια που εχω κανει (ενταξει σιγουρα αν δεν ακους και τα υπολοιπα οργανα δεν καταλαβαινεις πως καθεται στη μιξη αλλα πες ρε παιδι μου οτι ηταν drum & bass δισκος...)

ΠΟΥ ακριβως τα εχουν κανει... μπουρδελο τα plug ins?

Θα εκτιμουσα μια απαντηση σου.

Προβολή συνημμένου drums dry.mp3
Προβολή συνημμένου drums mixed.mp3

 
Μάλλον δεν γίνομαι κατανοητός.Το hybrid το αναφέρω και εγώ στο πρώτο μου post.Ξέρεις γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι κορυφαίοι?Γιατί ανήκουν σε ένα κλειστό στην πραγματικότητα επάγγελμα και λέγοντας αρκετές αλήθειες παραλείπουν κάποιες "λεπτομέρειες" που κάνουν τεράστιες διαφορές.Ακουσα τα δείγματα σου και πες μου σε παρακαλώ,αν έχεις τον θεό σου,έχεις ακούσει αυτό το μπάσο και αυτήν την μπότα(που έχω παρατηρήσει και σε άλλες σου παράγωγες να είναι αρκετά ψηλά),σε κομμάτια του είδους που αγαπάς?Με το που πάτησα το 2 δείγμα και φορούσα ακουστικά,μίκρυνε το κρανίο μου 2 πόντους και όταν την έβγαλα στα monitor την κατέγραψε σεισμογράφος.Αυτά έκανες και με το hardware?Βάλε ένα σημείο μόνο ντραμς και μπάσο από μια επαγγελματική παραγωγή που σου αρέσει και σύγκρινε την με το δικό σου.Βάλε και ένα eq και κοίτα το στο AB test.Τι να πω,αν δεν βλέπεις και ακούς διαφορές,πάω πάσο και ναι,έχεις δίκιο.Δεν φταίει κανένα plugin εδώ.Το ότι δεν ασχολήθηκες με το τένις φταίει και ότι δεν πήρα και εγώ ένα Nintendo να πάει στο διάολο για μουσική,να μην ταλαιπωρούμαστε κιόλας.

 
Μάλλον δεν γίνομαι κατανοητός.Το hybrid το αναφέρω και εγώ στο πρώτο μου post.Ξέρεις γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι κορυφαίοι?Γιατί ανήκουν σε ένα κλειστό στην πραγματικότητα επάγγελμα και λέγοντας αρκετές αλήθειες παραλείπουν κάποιες "λεπτομέρειες" που κάνουν τεράστιες διαφορές.Ακουσα τα δείγματα σου και πες μου σε παρακαλώ,αν έχεις τον θεό σου,έχεις ακούσει αυτό το μπάσο και αυτήν την μπότα(που έχω παρατηρήσει και σε άλλες σου παράγωγες να είναι αρκετά ψηλά),σε κομμάτια του είδους που αγαπάς?Με το που πάτησα το 2 δείγμα και φορούσα ακουστικά,μίκρυνε το κρανίο μου 2 πόντους και όταν την έβγαλα στα monitor την κατέγραψε σεισμογράφος.Αυτά έκανες και με το hardware?Βάλε ένα σημείο μόνο ντραμς και μπάσο από μια επαγγελματική παραγωγή που σου αρέσει και σύγκρινε την με το δικό σου.Βάλε και ένα eq και κοίτα το στο AB test.Τι να πω,αν δεν βλέπεις και ακούς διαφορές,πάω πάσο και ναι,έχεις δίκιο.Δεν φταίει κανένα plugin εδώ.Το ότι δεν ασχολήθηκες με το τένις φταίει και ότι δεν πήρα και εγώ ένα Nintendo να πάει στο διάολο για μουσική,να μην ταλαιπωρούμαστε κιόλας.


Οκ εσύ ξέρεις...

 
Εγώ ότι και να χρησιμοποιήσω μπουρδέλο τα κάνω.

 Κρίμα και είμαι μεγάλο ταλέντο.

 Άμα μίξαρα όπως έπαιζα-συνέθετα τώρα θα σας αγόραζα όλους και θα έβγαζα και ΥΠΕΡΑΞΙΑ από την πώλησή σας.

 χααχαχαχαχαχαχαχαχαχα

 
εγώ, και συμπαθάτε με, ως original poster θα ήθελα να ξεσκαλώσω το θέμα από την αντιπαράθεση που δεν ήταν μέσα στο αρχικό πνεύμα του νήματος και θα θέσω το βασικό μου πρόβλημα.

Εχω ήδη στη συλλογή μου υλικο για 2 ή 3 δίσκους, ή τουλάχιστον 1 συν 1 διπλό και το πρόβλημά μου είναι ότι τα κομμάτια αυτά τα ηχογράφησα, μαθαίνοντας και φτάνοντάς τα εδώ που έφτασαν, με ικανοποιούν από το αποτέλεσμα, αλλά υποφέρουν στο εξής: δεν έχουν ομοιογένεια (όχι συνθετικά ή εκτελεστικά) αλλά καθαρά ηχητικά. Και αυτό που θα ήθελα θα είναι να μπορούν να φαίνονται ότι προέρχονται από μια γενική οντότητα σε όλους τους τομείς.

Υπάρχει λύση?

 
Χαχαχα Τρελέ!Και ο Superfunk φτιάχνει ωραίες μουσικές όπως και πολλοί άλλοι άνθρωποι εδώ.Δεν είναι εκεί το θέμα μας.

 
Μάλλον δεν γίνομαι κατανοητός.Το hybrid το αναφέρω και εγώ στο πρώτο μου post.Ξέρεις γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι κορυφαίοι?Γιατί ανήκουν σε ένα κλειστό στην πραγματικότητα επάγγελμα και λέγοντας αρκετές αλήθειες παραλείπουν κάποιες "λεπτομέρειες" που κάνουν τεράστιες διαφορές.
Εγώ ειδικός δεν είμαι πάνω στο θέμα αλλά η ανά καιρούς έρευνά μου μου υποδεικνύει ότι και στην επεξεργασία ήχου αλλά ακόμα και στην απόδοση φυσικών οργάνων εδώ και πολλά χρόνια το θέμα hardware-software δεν έχει ποιοτικές διαφορές, έτσι όπως εννοείται στο topic.

  Υπάρχουν και documentary για το θέμα, θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα που είχα δει, που συμμετέχουν και παράγοντες του abbey road, αυτού το στούντιο τέλος πάντων που μεταξύ άλλων αναφέρουν οι ίδιοι πως πλέον με το software και τα αντίστοιχα plug in, κανείς δεν δουλεύει και όχι μόνο για θέμα κόστους με αυτό που λέμε hardware. Χαρακτηριστικά είπαν πως απευθύνονται στα μεγάλα στούντιο και στους ειδικούς για να πάρουν τις γνώσεις και την εμπειρία ή για το στήσιμο μικροφώνων π.χ. και την εγγραφή φυσικών οργάνων.

 Εξάλλου άμα μελετήσει κάποιος τη μεθοδολογία με την οποία παράγεται το αποτέλεσμα (αλγόριθμοι convolution κλπ.) νομίζω θα πειστεί για την πιστότητα του αποτελέσματος μέσω των εν λόγω plugins. Είναι κάτι ανάλογο με τα physics engine π.χ. που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία παιχνιδιών και για άλλες εφαρμογές για πως τους λένε, αυτους που σχεδιάζουν, χτιζουν. Τους αρχιτέκτονες? Πολιτικούς μηχανικούς? Αυτούς ρε παιδί μου.

 Η λεπτομέρεια στην ψηφιοποίηση των φυσικών χαρακτηριστικών, της ακουστικής, των κυκλωμάτων..................

 Εγώ έχω πειστεί χρόνια τώρα.

 Από εκεί και πέρα είναι θέμα αντίληψης, γνώσεων,ικανότητας.

 Αλλά μάλλον και αισθητικής που επηρεάζει τις επιλογές μας.

 
Υπάρχει λύση?


Ναι.

Τα μιξαρεις ξανά.

Και τα μαστεραρεις ξανά.

Και τα ηχογραφείς ξανά...

Αλλά γιατί σώνει και καλά θες ομοιογένεια... 

Τι σχέση έχει το Space Oddity με το Let's Dance του Bowie?

Και τα δύο δισκαρες είναι και τα δύο Bowie είναι.. 

Εγώ το αντίθετο θέλω , ειδικά όταν κάνω τραγούδια , θέλω εντελώς διαφορετικό ήχο κατά περιόδους που συνήθως αντικατοπτρίζει και τι ακούω εκείνη την εποχή...

Ας πούμε τα... σεισμογενή ντραμς και μπάσο που ενόχλησαν τον αγαπητο anti plug in συμφορουμιτη αντανακλάν το γεγονός ότι έχω φάει κόλλημα εδώ και κανά εξάμηνο με 80s & 90s dub  (εκεί να ακούσει... σεισμούς... ? )

Αλλά σε ένα άλλο πρότζεκτ που δουλεύω αυτόν τον καιρό που βασικά είναι διασκευές country και 50s-60s rock n roll φυσικά και θα έχω άλλον ήχο...

Οπότε γιατί να επιδιώξω ομοιογενεια?

Αν το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό δεν βρίσκω τον λόγο να θες να ομοιογένεια αφού μιλάμε για εντελώς διαφορετικες περιόδους της ζωής σου και της τέχνης σου ,που αντικατοπτρίζει τη ζωή σου στην τελική.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο Κώστας θα μας πει,που το έχει πετύχει αυτό.Να έχει ομοιογένεια με ότι και να χρησιμοποιήσει.

 
Ναι.

Τα μιξαρεις ξανά.

Και τα μαστεραρεις ξανά.

Και τα ηχογραφείς ξανά...

Αν το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό δεν βρίσκω τον λόγο να θες να ομοιογένεια αφού μιλάμε για εντελώς διαφορετικες περιόδους της ζωής σου και της τέχνης σου ,που αντικατοπτρίζει τη ζωή σου στην τελική.


θεωρώ ότι είναι άσχημο για έναν ακροατή να υπάρχει διαφοροποίηση από κομμάτι σε κομμάτι...

τώρα όσον αφορά τις προτεινόμενες λύσεις....Με κλίμακα από 1 out of the question εως 10 possibly yes

Τα μιξαρεις ξανά. 5

Και τα μαστεραρεις ξανά. 8

Και τα ηχογραφείς ξανά... 2

 
θεωρώ ότι είναι άσχημο για έναν ακροατή να υπάρχει διαφοροποίηση από κομμάτι σε κομμάτι...


Μα άμα έχουν γραφτεί με 10 χρόνια διαφορά το ένα από το άλλο μοιραίο είναι αυτό.

έχεις ακούσει αυτό το μπάσο και αυτήν την μπότα(που έχω παρατηρήσει και σε άλλες σου παράγωγες να είναι αρκετά ψηλά),σε κομμάτια του είδους που αγαπάς?


Εννοείται.

Σε dub κομμάτια και σε reggae all the time.

Δεν θα τα βάλω σε Americana η σε country.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αρκετά lebels έχουν δικό τους mastering για αυτό ακριβώς τον λόγο που ψάχνεις.

 
Οταν η κουβέντα είναι υποκειμενική χωρίς στοιχειοθετημένα τεκμήρια, καταλήγει εδώ.

"Είναι μεγαλύτερο το δικό μου γιατί έχει χαρακτήρα και αρμονική παραμόρφωση".

Σίγουρα ολοι μας με ένα ψευδώνυμο μπορούμε να λέμε όποια αμετροέπεια μας κατέβει μιας και ποιος μας ξέρει για να τα διασταυρώσει; Κάπως σαν τον δόκτορα που πιάσανε πρόσφατα με τα ματζούνια που έσωζαν. Χάνεσαι στην ανωνυμία.

Μα αυτό δεν ακυρώνει τον λόγο που βρισκόμαστε εδω; Οι αυτοδίδακτοι. Μπας και τσιμπήσουμε κατι απο έναν σπουδαγμένο και έμπειρο επαγγελματία;

Οπότε αγαπητέ MGs αν είσαι συνάδελφος ηχολήπτης και όχι αυτοδίδακτος, δεν αναφέρεις κάτι στο προφίλ σου και ζητώ συγγνώμη αν σε υποτίμησα.

Αν όχι, διάβασε πιο ψύχραιμα τι σου έγραψα πιο πάνω. Κράτα τα μισά.

Αν πάλι όχι, απλά αγνόησε με.

Εχω ήδη στη συλλογή μου υλικο για 2 ή 3 δίσκους, ή τουλάχιστον 1 συν 1 διπλό και το πρόβλημά μου είναι ότι τα κομμάτια αυτά τα ηχογράφησα, μαθαίνοντας και φτάνοντάς τα εδώ που έφτασαν, με ικανοποιούν από το αποτέλεσμα, αλλά υποφέρουν στο εξής: δεν έχουν ομοιογένεια (όχι συνθετικά ή εκτελεστικά) αλλά καθαρά ηχητικά. Και αυτό που θα ήθελα θα είναι να μπορούν να φαίνονται ότι προέρχονται από μια γενική οντότητα σε όλους τους τομείς.

Υπάρχει λύση?


Αγαπητε φίλε Δημήτρη ο τρόπος που έθεσες το θεμα οδήγησε να γινει η κουβέντα flame για analog funboys.

Το mastering είναι η διαδικασία για να αποκτήσει ομοιογένεια σε ένα άλμπουμ όλο αυτο το υλικό.

Να μην φαινεται δηλαδή πως καθε τραγούδι έγινε μια άλλη μέρα. Εσυ σαν ηχολήπτης μείξης τελείωσες την δουλειά σου κι όμως αναγνωρίζεις το πρόβλημα.

Μήπως σου κάνει πιο ξεκάθαρό το νόημα ύπαρξης του δεύτερου και έμπειρου αυτιού τώρα;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το mastering είναι η διαδικασία για να αποκτήσει ομοιογένεια σε ένα άλμπουμ όλο αυτο το υλικό.


Συμφωνώ.

Σε ΕΝΑ album όμως που λογικά ηχογραφείται μέσα σε ένα συγκεκριμένο timeframe...

Αν η ηχογράφηση,η μίξη ακόμα και τα όργανα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι δραματικά διαφορετικά λόγω του περάσματος του ΧΡΌΝΟΥ το mastering μόνο μέχρι ενός σημείου μπορεί να τα "σιδερωσει"

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αγαπητε φίλε Δημήτρη ο τρόπος που έθεσες το θεμα οδήγησε να γινει η κουβέντα flame για analog funboys.

Το mastering είναι η διαδικασία για να αποκτήσει ομοιογένεια σε ένα άλμπουμ όλο αυτο το υλικό.

Να μην φαινεται δηλαδή πως καθε τραγούδι έγινε μια άλλη μέρα.

Μήπως σου κάνει πιο ξεκάθαρό το νόημα ύπαρξης του δεύτερου και έμπειρου αυτιού τώρα; Εσυ σαν ηχολήπτης μείξεις τελείωσες την δουλειά σου κι όμως αναγνωρίζεις το πρόβλημα.


Δεν ισχύει αυτό Γιάννη, εγώ μια ερώτηση έκανα χωρίς καμμία νύξη για analog. Αλλωστε το έχω υποστεί παλιότερα. Ενα νήμα ξεκίνησα και δεν είμαι υπεύθυνος για την εξέλιξή του.

Το πρόβλημα όπως το θέτω και όπως λες το αντιλαμβάνομαι, (ΟΚ δεν είμαι κουφός ακόμα) είναι ότι εχω την εντύπωση ότι έτσι όπως έχουν μιξαριστεί υπάρχουν προβλήματα που δεν διορθώνονται με mastering ακόμα και από πολύ έμπειρο. Γνώμη είναι και δεν βάζω το χέρι στη φωτιά. Αλλά αν είναι να με βάλετε να ηχογραφήσω ξανα, τα κρατάω όπως είναι.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top