Mastering θέματα...

Την επόμενη φορά που θα γίνει διαγωνισμός soundtrack, να είσαι μέσα οπωσδήποτε.
είναι σίγουρο το βραβείο που θα πάρω.

 Τα @@ μου.

χαχαχαχαχαχαχαχα

 
Ίσα ρε, μην μασάς, είσαι ο καλύτερος!

 
Φουνάρα στην κρήτη εννοούμε την μεγάλη φωτιά η οποία όμως έχει επέλθη τεχνητά και είναι ελεγχόμενη.Θα σας μάθω και άλλη μια λέξη μιας και δείξατε μεγάλο ενδιαφέρων."Αρλούμπα"νοείτε η βλακεία που ξεστομίζει κάποιος,μπορεί να επέλθει και αυτή τεχνητά δια μέσου τις ομιλίας,αλλά σε αντίθεση με την "φουνάρα",δεν είναι ελεγχόμενη και μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες καταστροφές στον αποδέκτη.Και ναι,και οι 2 είναι αναλογικές.

Dimsonic το mastering δες το σαν ένα μεγεθυντικό φακό που θα αναδείξει τα στοιχεία της μίξης σου.Βλέπω ότι έχεις,όπως είχα και εγώ,ερωτήσεις για την μίξη (η οποία δεν είναι ίδια παντού, αλλά έχει διαφορετικές σχολές ενώ διαφέρει και από είδος σε είδος μουσικής).Βρες κάποιον επαγγελματία για μία φορά να σου πει τα στάδια της,ανάλογα το είδος που σε ενδιαφέρει και πίστεψε με θα σε βοηθήσει πολύ.Πλήρωσε μια φορά ένα mix αλλά ζήτα να είσαι παρόν και εκεί θα εντοπίσεις αρκετά πράγματα που θα σε βοηθήσουν.Σε επαγγελματία λέμε!Μην πάς στου superfunk και ξεκουμπώσει κανένα sub και σου σπάσει το πόδι.

 
Ίσα ρε, μην μασάς, είσαι ο καλύτερος!
άλλο αυτό.

 Μόλις απεκατέστησα τη λειτουργία του automap server.

 Αφού παράτησα το κομμάτι.

 Όσο το ήθελα δεν δούλευε.

 Κατάλαβες φίλε μου?

 Είτε αναλογικά, είτε ψηφιακά,. τα προβλήματα είναι σχεδόν ίδια άμα κάτσουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φουνάρα στην κρήτη εννοούμε την μεγάλη φωτιά η οποία όμως έχει επέλθη τεχνητά και είναι ελεγχόμενη.Θα σας μάθω και άλλη μια λέξη μιας και δείξατε μεγάλο ενδιαφέρων


Μην μου πεις ότι με παρεξήγησες.

Εμφανώς έκανα πλάκα, φαντάζομαι το καταλαβαίνεις.

 
Μην μου πεις ότι με παρεξήγησες.

Εμφανώς έκανα πλάκα, φαντάζομαι το καταλαβαίνεις.
Πάμε να φύγουμε, θα πλακωθούν αυτοί χαχαχαχ

 Καληνύχτα.

 
Παιδιά,εννοείτε ότι κάνουμε χαβαλέ μέσα και σε κάποια σοβαρά πράγματα που συζητάμε και δεν υπάρχει τέτοιο θέμα!Απλα αν το δει ο Superfunk αύριο που θα ξυπνήσει τον ήπια.

 
Πάμε να φύγουμε, θα πλακωθούν αυτοί


Μάλιστα, τσάμπα σε πλερώνω για μπόντυγκαρντ εσένα.

Μόλις είδες τα σκούρα .... los poulos έτσι?

Καμιά μέρα θα με φάνε οι λυσσάρες οι θαυμάστριες, κι εσύ θα παίζεις τάβλι ασούμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σοβαρά τώρα, dim νομίζω ότι δίνεις μεγαλύτερη σημασία απ' όσο θα έπρεπε στην εν λόγω διαδικασία.

Και αυτό το λέω λόγω του μουσικού ύφους σου.

Το mastering δεν θα σου αλλάξει τον ήχο κάποιου οργάνου, δεν θα σου διορθώσει της ατέλειες της μίξης, δεν θα επέμβει συχνοτικά σε ξεχωριστά tracks για να τους αλλάξει χαρακτήρα.

Επεμβαίνει στο τελικό stereo αποτέλεσμα και μόνο (εκτός αν εσύ ζητήσεις κάτι άλλο).

Έχουμε το στάδιο της ηχοληψίας (πηγές - ποιότητα ήχου από κάθε μια)

Το στάδιο της μίξης (εντάσεις, εφφέ, κλπ) κανάλι - κανάλι.

Τελείωσαν αυτά?

Έχεις ένα αποτέλεσμα που χρειάζεται ίσιωμα στο σύνολο, και όχι στα επι μέρους στοιχεία του.

Ένταση, συχνότητες, χώρος, συνολικά να είναι αποδεκτά και ομοιογενή.

Αυτό που τις περισσότερες φορές περνάει στο tube για "μαγικό mastering", κλπ, αναφέρεται συνήθως σε εμπορικές παραγωγές, στις οποίες (λόγω της επανάληψης μουσικών χαρακτηριστικών) έχει τεράστια σημασία η παραμικρή λεπτομέρεια.

Τώρα σε ένα κομμάτι που αλλάζει κάτι σε κάθε μέτρο ... τα βασικά και είσαι άρχοντας.

Αλλά τα μέχρι του mastering στάδια να είναι ΟΚ πρώτα.

Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν καταφέρνεις να φέρεις τα πράγματα προς τα εκεί που θέλεις με τα plug ins, δεν σε σώζει ούτε το ακριβότερο hardware, γιατί αν δεν έχεις την γνώση να χρησιμοποιήσεις τα plug ins κατά το δοκούν, δεν θα την έχεις ούτε στο hardware, άσχετα με ποιο θεωρείς ότι έχει καλύτερο ήχο.

Ηχολήπτης δεν είμαι, απλά χρησιμοποίησα κοινή λογική.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μάλιστα, τσάμπα σε πλερώνω για μπόντυγκαρντ εσένα.

Μόλις είδες τα σκούρα .... los poulos έτσι?
Του φεύγα η μάνα δεν έκλαψε ποτέ. 

 Από την άλλη έτσι όπως είμαι φέτος που έχω πάρει πολύ όγκο..... Ένας βγήκε προχθές από το αμάξι του να μου πουλήσει τσαμπουκά και μόλις βγήκα κι εγώ και με είδε και ήμουν και χαμογελαστός γιατί λέω ευκαιρία είναι να ρίξω καμία ψιλή, μπήκε ξανά στο αμάξι και έγινε καπνός. 

 Και εκεί θυμήθηκα την φράση του karate kid. Προπονούνται για να μην χρειάζεται να παλέψω. Και εγω δεν είμαι το τούμπανο που κάνει γυμναστήριο αλλά δεν ξέρει να βαράει. Εγώ είμαι επικίνδυνος γιατί ξέρω. Εγώ. Εγώ. Χαχαχαχαχαχα. 

 Τέλος πάντων. Το noiz όντως έχει εξαιρετικά άρθρα για το mastering και για άλλα θέματα. 

 Αλλά η καλύτερη λύση για το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι να μην τα κάνεις όλα μόνος σου και αυτό πιστεύω πως ισχύει για όλους γιατί απλά η ακουστική κόπωση δεν σε κάνει αντικειμενική, ιδιαίτερα με τον τρόπο που δουλεύουν οι ερασιτέχνες homestudiαδες. 

 Η καλύτερη λύση είναι να συνεργάζεσαι με έναν ειδικό στο θέμα του mastering. 

 Όλα μόνος σου και χωρίς επαγγελματική εμπειρία και εκπαίδευση, είναι πολύ δύσκολο ακόμα και στην εποχή μας που μπορείς να βρεις τα πάντα στο διαδίκτυο, να συγκρίνεις κλπ. 

 Και μποξ όσα βίντεο και να δεις, αγώνες, tutorial, άμα δεν πας με προπονητή και να πλακωθεις να φας ξύλο, να τριφτεις, δεν πρόκειται να μάθεις. 

 Έτσι είναι και το mastering και το mixing. 

 Μπορεί τελικά να έχεις την έμπειρια να κάνεις μια καλή ενορχήστρωση και μίξη αξιοπρεπή και μόνος σου στο mastering που θα επιχειρήσεις να την καταστρέψεις. 

 
Μπορεί τελικά να έχεις την έμπειρια να κάνεις μια καλή ενορχήστρωση και μίξη αξιοπρεπή και μόνος σου στο mastering που θα επιχειρήσεις να την καταστρέψεις. 


Το mastering ,αν και υπάρχουν και εξαιρέσεις που ο ίδιος...μικτης κάνει και το mastering ,καλό είναι κατά τη γνώμη μου  να αφήνεται σε τρίτους μια και έτσι εξασφαλίζεις και μια επιπλέον γνώμη αλλά και οπτική στο υλικό σου .

Προσωπικά όλες τις παραγωγές που έχω κάνει και έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά σε τρίτους τις έχω δώσει για mastering.

Θα πρέπει βέβαια να είσαι προετοιμασμένος και για , ευχάριστες αλλα και δυσάρεστες εκπλήξεις αν η οπτική του μαστερα διαφέρει δραστικά από την δική σου...

Φαντάσου δηλ να έδινα για μάστερινγκ τη συμμετοχή μου στο διαγωνισμό στον MGs... σαν ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ από γραμμόφωνο θα μου την επέστρεφε ?

για αυτό και την έδωσα σε μαστερα AντΡα, σωστό Μουστακλή που δεν φοβάται τα μπάσα τα βάρβαρα τα Τζαμαϊκανα ?




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντως έχει το ενδιαφέρον του ότι κάθε τόσο εμείς κάνουμε σοβαρές κουβέντες για mastering, την ώρα που το 90% του κόσμου ακούει (όσο ακούει) από το ηχείο του κινητού ή το πολύ από τα ακουστικά του κινητού. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντως έχει το ενδιαφέρον του ότι κάθε τόσο εμείς κάνουμε σοβαρές κουβέντες για mastering, την ώρα που το 90% του κόσμου ακούει (όσο ακούει) από το ηχείο του κινητού ή το πολύ από τα ακουστικά του κινητού. 
Μα πλέον γι αυτό "χρειάζεται" το mastering, να ακούγετε καλά το κομμάτι σε αυτά!  

 Ξέρεις βρε Σπύρο πόσο δύσκολο είναι να ακούγονται όλα τα υπόλοιπα όργανα σε σχέση με το ταμπούρο και τα πιάτα της drums σε αυτά τα μεγαφωνάκια;     Μην μιλήσω για το μπάσο....?

 
Ακούνε από αυτά τα Bluetooth βαρελάκια. 

Λουπον, μας έχω διαγωνισμό. . 

 Θα κάτσουμε να μιξαρουμε και να μαστεραρουμε πολυκαναλο ήχο. 

 Θα το βγάλουμε σε DTS και Dolby ATMOS. 

 Στον νικητή δίνω ένα korg kontrol που μου έχει ξεμείνει και 20 ευρώ pocket money. 

 Εγώ μια φορά το είχα προσπαθήσει αλλά δεν το έκαμα καλά. 

 
 Στον νικητή δίνω 20 ευρώ pocket money. 

μια φορά το είχα προσπαθήσει αλλά δεν το έκαμα καλά. 


Εύκολο είναι.

Βάζεις το χέρι στην τσέπη και βγάζεις ένα εικοσάρικο.

Μετά το αποχαιρετάς για πάντα, και πνίγοντας μέσα σου τον πόνο του αποχωρισμού, το δίνεις, ενώ ένα δάκρυ θα κυλάει αργά στο μάγουλό σου.

 
Να ρωτήσω κάτι σχετικό με το dynamic range. Εγραψα και στο θέμα με το λάπτοπ που κλείνει,  για άτομο ξερόλα (που επειδή λέει ότι εχει ασχοληθεί πολλά χρόνια ότι τα ξέρει όλα) αλλά στο θέμα του dynamic range και της καθαρότητας το ίδιο άτομο όπως επίσης και ένας άλλος γνωστός μου, μου λένε ότι όσο πιο τέρμα είμαι η ένταση τόσο το καλύτερο και αποκτά μεγαλύτερη ευκρίνεια ο ήχος. Και τα δύο άτομα λένε ότι έχουν πολύ εκπαιδευμένο αυτί και ότι έχουν ασχοληθεί με τα ραδιόφωνα χρόνια.

Εγώ όπως κομμάτια σε εκδόσεις remastered που τα έχουν βάλει εντελώς στο τέρμα σε σημείο να πιάνουν κόκκινα και να παραμορφώνουν, μου φαίνεται ότι χάνεται αυτή η δυναμική και ακούω πολύ ξερό ήχο. Συνήθως στα ελληνικά remastered βάζουν έξτρα μπάσο και σκληραίνουν τα drums και όλα. Σε αυτή την περίπτωση ακούω αυτό που ίσως λέμε boominess, ή κάτι αντιστοιχο. Αν τύχει και έχουν αρκετά πρίμα, τα ακούω να ταιριάζουν πολύ. Δεν μου αρέσει αυτό. Ούτε μπορώ να δεχτώ πως αν πάρεις ένα χάλια κομμάτι από δίσκο, βάλεις μπάσο και κόψεις πολλά πρίμα και ανεβάσεις με το mp3gain στα 99db, ότι θα βελτιωθεί.

 
Τα έχεις κάνει λίγο σαλάτα στο μυαλό σου .

Μπερδεύεις την δυναμική περιοχή με το eq, την ένταση με το limiting, χρησιμοποιείς αδόκιμους όρους (τι είναι αυτή η "ευκρίνεια"?)και γενικά δεν κάνεις deep dive σε ένα θέμα που από ότι φαίνεται σε απασχολεί.

Υπάρχουν εκατοντάδες βίντεο στο you tube που εξηγούν τι είναι mastering και πως γίνεται (σίγουρα ΔΕΝ γίνεται με το...το mp3gain στα 99db)

Ρίξε μια ματιά και αν έχεις απορίες ακόμα εδώ είμαστε..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα έχεις κάνει λίγο σαλάτα στο μυαλό σου .
+1

Μπερδεύεις την δυναμική περιοχή με το eq, την ένταση με το limiting και γενικά δεν κάνεις deep dive σε ένα θέμα που από ότι φαίνεται σε απασχολεί.
+1000

Υπάρχουν εκατοντάδες βίντεο στο you tube που εξηγούν τι είναι mastering και πως γίνεται.
Όχι άλλα video

Ρίξε μια ματιά και αν έχεις απορίες ακόμα εδώ είμαστε..
Αυτό...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top