Ακουστικά για mixing & mastering

Στο προηγούμενό μου σπίτι, μια καρσονιέρα με εντελώς άδειους τοίχους και κακή διαρρύθμιση, παραδόξως δεν είχα τρελά προβλήματα με τα τότε ηχεία μου. Έλεγα οκ, τα treated δωμάτια είναι υπερβολή.

Όταν μετακόμισα είχα ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα με το μπάσο, σε σημείο που δε το πίστευα. Μέχρι που άλλαξα θέση όλο το PC και πλέον είναι λίγο καλύτερα. Και πάλι έχω κάτι συχνότητες που χτυπάνε ακραία πολύ.

Δεν μας είπε πώς είναι ο χώρος, αλλά το να πεις έτσι σε γενικό επίπεδο ότι ο χώρος δεν παίζει ρόλο όταν έχεις nfm είναι απλά και αντικειμενικά λάθος. Ο χώρος είναι στην κυριολεξία το #1 στην ποιότητα ήχου μετά τα ηχεία. Θα μπορούσε και κάποιος να πει ότι καλύτερα να έχεις καλό χώρο παρά καλά ηχεία.

 
Ρε παιδιά ξέχασα να σας πω ότι έχω ηχεία.

Το θέμα είναι ότι κάνουν στάσιμα κύματα βουιζουν και δεν γίνεται δουλειά έτσι 

 
Να θυμίσω ότι το παλικάρι είπε αυτό.

Είμαι άκρως ερασιτέχνης και θέλω απλά να κάνω την πλάκα μου.


Ας μην είμαστε τόσο λεπτολόγοι.

Εγώ θα ήθελα να τον ρωτήσω αν έχει δοκιμάσει να ακούσει με ηχεία, και έχει διαπιστώσει ο ίδιος μεγάλο πρόβλημα στις συχνότητες, ή αν απλά οι πεποιθήσεις του περί χώρου είναι αποτέλεσμα όσων έχει διαβάσει στα ίντερνετς.

EDIT: Μην ρωτήσω κάτι ρε παιδί μου, και προλαβαίνετε να απαντήσετε την ώρα που ρωτούσα. :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε παιδιά ξέχασα να σας πω ότι έχω ηχεία.

Το θέμα είναι ότι κάνουν στάσιμα κύματα βουιζουν και δεν γίνεται δουλειά έτσι 
μια και μπαίνεις στον κόπο ίσως βοηθούσε πιό πολύ την συζήτηση αν μας έλεγες

1. τι ηχεία, ενισχυτικά και τρόπο τοποθέτησης στο δωμάτιο

2. Διαστάσεις διαρύθμιση δωματίου και

3. Σε τι εντάσεις ακούς ή θες να μιξάρεις.

Τέλος δεν μπορεί να παίρνεις ηχεία που δεν τα αντέχει ο χώρος. Δηλαδή που δεν μπορούν να αναπτύξουν σωστά τις πιό χαμηλές συχνότητες.

 
Αυτό!

Αλλά για μένα είναι μεγάλο ζόρι.

Μου φαίνεται επίσης πολύ κουραστικό.


υπάρχουν πολλοί που το κάνουν απολύτως επιτυχώς. Ο Scheps μιξάρει στα sony 7506! Μιλάμε για έναν από τους πιο επιτυχημένους mixers παγκοσμίως. Το πιο βασικό είναι ότι πρέπει να είσαι φειδωλός σε ότι έχει να κάνει me spacial cues γιατί τίνεις να βάζεις υπερβολικά επειδή ακριβώς σου ΛΕΙΠΟΥΝ τα spacial cues (ο άνθρωπος δεν άκουγε ποτέ ήχο χωρίς χώρο σε όλη την εξέλιξη του).

Ούτε εμένα μου αρέσει να μιξάρω με ακουστικά, αλλά το προτιμώ από ένα κακό monitoring δωματίου.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Όλος ο εξοπλισμός ήταν σε ένα πολύ μεγαλύτερο δωμάτιο

Αναγκάστηκα να αλλάξω χώρο και να πάω σε πολύ μικρότερο

Έχω 8αρια ηχεία της tannoy τα οποία δεν είναι κατά τη γνώμη μου κατάλληλα για ένα τόσο μικρό χώρο

Το δωμάτιο είναι 8 με 9 τετραγωνικά μέτρα 

 
Το θέμα είναι ότι κάνουν στάσιμα κύματα βουιζουν και δεν γίνεται δουλειά έτσι 


Εγώ θα ήθελα να το εξηγήσεις λίγο παραπάνω αυτό το βούισμα.

Πώς το εννοείς?

EDIT: Ε, δεν ξαναρωτάω τίποτα, την ώρα που ρωτάω έχει σχεδόν απαντηθεί. :classic_tongue:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το βούισμα είναι σε πολύ χαμηλές συχνότητες

Μπασιλα

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Θα μπορούσε και κάποιος να πει ότι καλύτερα να έχεις καλό χώρο παρά καλά ηχεία.
Εγώ ειλικρινά δεν τα βλέπω σαν δύο διαφορετικά πράγματα.

Οπότε ναι, δεν έχει νόημα να πάρεις ηχεία χωρίς να έχεις ακουστική.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: manosx
Το βούισμα είναι σε πολύ χαμηλές συχνότητες

Μπασιλα


Τα 8άρια είναι όντως υπερβολικά για τον χώρο που περιγράφεις.

Μήπως θα μπορούσες κάπως να τα "φέρεις" στον χώρο σου?

 
υπάρχουν πολλοί που το κάνουν απολύτως επιτυχώς. Ο Scheps μιξάρει στα sony 7506! Μιλάμε για έναν από τους πιο επιτυχημένους mixers παγκοσμίως. Το πιο βασικό είναι ότι πρέπει να είσαι φειδωλός σε ότι έχει να κάνει me spacial cues γιατί τίνεις να βάζεις υπερβολικά επειδή ακριβώς σου ΛΕΙΠΟΥΝ τα spacial cues (ο άνθρωπος δεν άκουγε ποτέ ήχο χωρίς χώρο σε όλη την εξέλιξη του).

Ούτε εμένα μου αρέσει να μιξάρω με ακουστικά, αλλά το προτιμώ από ένα κακό monitoring δωματίου.


εντάξει, σε κάποιες φάσεις θα ακούσεις και με ηχεία, αν και για μένα είναι μικρό ποσοστό.

Αυτά που έχω κάνει σε καθαρά ερασιτεχνικό επίπεδο εννοείται, δεν στερούνται θα έλεγα σε τίποτα από κανονικές παραγωγές, αν και πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Τεσπα, ο καθένας όπως μπορεί και βολεύεται

Όλος ο εξοπλισμός ήταν σε ένα πολύ μεγαλύτερο δωμάτιο

Αναγκάστηκα να αλλάξω χώρο και να πάω σε πολύ μικρότερο

Έχω 8αρια ηχεία της tannoy τα οποία δεν είναι κατά τη γνώμη μου κατάλληλα για ένα τόσο μικρό χώρο

Το δωμάτιο είναι 8 με 9 τετραγωνικά μέτρα 
8άρια τανόυ για 9 τμ?

Εγώ έχω 4άρια....

 
Ρε παιδιά ξέχασα να σας πω ότι έχω ηχεία.

Το θέμα είναι ότι κάνουν στάσιμα κύματα βουιζουν και δεν γίνεται δουλειά έτσι 




 OK, παρε καλα ακουστικα τοτε.

 Προσωπικα δε θα μπορουσα να ξηγιεμαι μονο ακουστικα. Ειναι πολυ χρησιμα βεβαια για μια επιπλεον ματια στον ηχο, αλλα μονο ακουστικα δε θα μπορουσα. Αν ομως μπουμπουναει και βρονταει το δωματιο, χιλιες φορες ακουστικα.

 Χωρις λοιπον να ειμαι σε αυτη τη φαση, θα σου ελεγα τα εξης:

 Πρωτο και βασικοτερο: Πολλα διαλειμματα. Σε ηχεια ανα 40 λεπτα φαση καλο ειναι να αραζεις κανα 5-10 λεπτα, στα ακουστικα θα το πηγαινα στα 20 λεπτα. Δεν ειναι μονο το θεμα της υγειας, που ειναι το βασικο, ειναι οτι απο ενα σημειο και μετα δεν ακους και σωστα, και παιρνεις λαθος αποφασεις.

 Δευτερο: Παρα πολυ προσοχη στη συνθεση ηχου και στο ακραιο sound editing. Υπαρχουν καποιες παραμετροι στα synthesizers, τα φιλτρα η το distortion ας πουμε, και καποιες πατεντες στo sound editing οπως τα feedback loops, που πραγματικα μπορουν με μια κινηση να ανεβασουν τα db τοσο πολυ που να παθεις ζημια. Οταν κανεις κατι τετοιο ( δυστυχως) με ακουστικα, θα πρεπει να εχεις την ενταση στο ελαχιστο δυνατο για να αποφυγεις τις μαλακιες.

 Τριτο: Τα reference τρακ σε ιδιο υφος με τη μουσικη που φτιαχνεις, ειναι παντα χρησιμα ωστε να εχεις ενα σημειο αναφορας. Αυτο που πρεπει να στοχευεις ειναι το να πετυχεις μια ισορροπια. Δε θα πρεπει να στοχευεις στο να ειναι ο ηχος "εντυπωσιακος", διοτι για να εισαι σιγουρος οτι το εντυπωσιακο το δικο σου δεν ειναι υπερβολικο στο ηχητικο συστημα του αλλου, θα πρεπει το δικο σου συστημα να ειναι συστημα αναφορας. Αντιθετα αν ο στοχος σου ειναι ενα μαζεμενο και ισορροπημενο αποτελεσμα χωρις υπερβολες, ειναι λιγοτερο πιθανο να το παρακανεις.

 Ειναι πολυ ωραιο χομπι η μουσικη, δε χρειαζεται να το παρακανουμε με τα τεχνικα και τους ηχητικους στοχους, αν φτιαχνεις ωραιες μελωδιες και ωραιους ρυθμους ο ακροατης θα γουσταρει, και οταν γουσταρει καποιος το περιεχομενο, το μεσο μπαινει σε δευτερη μοιρα.

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Τα reference τρακ σε ιδιο υφος με τη μουσικη που φτιαχνεις, ειναι παντα χρησιμα ωστε να εχεις ενα σημειο αναφορας.
Πάντα μα πάντα μα ΠΑΝΤΑ referencing στην ίδια ένταση. Το εργαλείο για αυτό είναι το MetricAB.

 
Σας ευχαριστώ όλους για την βοήθεια σας!!!

 
Παντως αν μας ελεγες εξ αρχής εχω τανόυ 8αρια σε 9 τμ θα ειχαμε γλυτωσει πολυ μελάνι 

 
Για μένα, το γενικό ερώτημα είναι το εξής: Όταν έχω ένα δωμάτιο 3x3. Και μπαίνω μέσα με τη γλυκιά φωνούλα μου και τραγουδάω περίπου ένα Μι ύφεση στην πρώτη βοηθητική στο κλειδί του ΦΑ. Και συντονίζει όλο το δωμάτιο και μπουμπουνάει. Μόνο με τη φωνή μου, που πόσα βαττ να βγάζει. Αν βάλω ηχεία, δε θα είναι τρις χειρότερα; Δε χρειάζεται να κάνω κάτι στο δωμάτιο έτσι κι αλλιώς; Το να πάρω ένα σχετικά αχαμνό ηχειάκι 3-3.5" π.χ. και να το παίζω ήσυχα ήσυχα να μην αγριεύω το δωμάτιο δεν είναι κι αυτό ανούσιο, αφού ο χώρος είναι πάντα ζωντανός και στην εξίσωση;

Εγώ αυτό δεν έχω καταλάβει. Και οκ. 3x3x3 είναι θάνατος. Ιδανικά αν μπορούσα να χαλάσω τις διαστάσεις, κάτι θα γλίτωνα. Όμως δε γίνεται. Οπότε, τι κάνουμε για να μπορούμε να έχουμε έστω και λίγο τον ήχο των ηχείων, του αέρα στο χώρο, την αίσθηση ότι ακούς με τα αυτιά, κι όχι μέσα από το κεφάλι που δίνουν τα ακουστικά; Και ιδιαίτερα με πολύ σφιχτούς προϋπολογισμούς; Έχει νόημα να ρίξουμε 600 ευρώ σε ηχοδιορθωτικά και να πάρουμε μετά ένα ηχείο των 100 ευρώ; Σίγουρα δεν έχει νόημα να βάλουμε ηχείο των 600 ευρώ σε χώρο που κάνει ΜΝΝΝΝΝ, ΜΝΝΝΝΝ, ΜΝΝΝΝΝ. (μπότα ήταν αυτό)

Πού είναι η χρυσή τομή; Έχει κανείς όρεξη να κάνει μια μικροαναλυσούλα;

 
Σε δωματιο με τέτοιο volume (3x3x3) γενικότερα μιλώντας δεν έχει καν νόημα να βάλεις απορρόφηση. Όσο βάζεις απορρόφηση τόσο «ξεπηδάνε» και εμφανίζονται και άλλα προβλήματα και απλά δεν έχεις τον χώρο να τα λύσεις. 
 

btw η σχέση ηχείου και δωματίου είναι απολύτως γραμμική για όλη τη δυναμική περιοχή που μας απασχολεί. Αυτό που λένε πολλοί ότι «ακούω σιγά για να μην ακούω το δωμάτιο» δεν ισχύει. Όντως γίνονται πράγματα όταν κάποιος ακούει σιγά αλλά δεν είναι οτι ακούγεται λιγότερο το δωμάτιο. Είτε σε 30dB SPL μετρήσεις είτε σε 110 το δωμάτιο θα κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα. 
 

επειδή όλα αυτά έχουν να κάνουν και με τη φάση του καθένα, αν έχεις στήσει ηχεία και περνάς καλά τότε μια χαρά!

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: Ali Barout
Επανέρχομαι στο αρχικό μου ερώτημα.

Πείτε μου καλό ζευγάρι ακουστικά για mixing γύρω στα 350 ευρώ 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα