Χαίρομαι για τις πολλές και σωστές απόψεις που διάβασα σε τούτο το thread!
Η αλήθεια είναι βεβαίως ότι η παρατήρηση του TGL ήταν σωστή, η κύρια αναφορά μου ήταν σχετικά με το καθαρά PA-τζίδικο κομμάτι ενός live-άδικου και δευτερευόντως για το υπόλοιπο backline.
Από τη μεριά μου λοιπόν, κι έχοντας διαβάσει όλες τις απόψεις του thread, έχω τις εξής προσωπικές σκέψεις, feel free να διαφωνίσετε (
) :
1) Ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές live stage οφείλει να έχει ένα PA backend που ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ δεν θα πετσοκόβει τον ήχο της μπάντας. Δεν με απασχολεί αν ο κιθαρίστας παίζει με Bogner και Suhr ή με Behringer και Squire, το PA οφείλει να βγάζει σωστά τον ήχο αυτόν προς τα έξω (στο μέτρο του εφικτού φυσικά).
Δεν είμαι ηχολήπτης, δεν μπορώ να μιλήσω με σιγουριά αλλά κάτι μου λέει ότι τα monitors των 120 ευρώ δεν συνάδουν προς αυτή την κατεύθυνση.
2) Θεωρώ ότι το να έχεις έναν μέτριο ενισχυτή για όσους έρχονται να παίξουν δεν είναι εξωφρενική απαίτηση. Δε νομίζω να έπεφτε έξω το μαγαζί αν ο ενισχυτής κιθάρας έκανε 300 αντί για 150 ευρώ, τουλάχιστον για να μην υπάρχει σκέτος κατιμάς πάνω στη σκηνή. Προαιρετικό όμως αυτό.
Το απαραίτητο είναι ότι ο εξοπλισμός πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση σε περίπτωση που χρησιμοποιηθεί. Κι ας είναι το κινέζικο των 100 ευρώ, τουλάχιστον να δουλεύει σωστά.
3) Ένας μουσικός φέρνει όσα πράγματα θεωρεί ότι χρειάζεται στο live, ανάλογα με τις απαιτήσεις που έχει από τον ήχο του. Προφανώς θα ακουστεί κανείς καλύτερα με τον δικό του εξοπλισμό (ειδικά αν έχει εξοπλισμό αξιώσεων), προφανώς θα έχει και το ανάλογο κόστος στη μέση και το χρόνο του.
Όμως όλα αυτά είναι και πάλι προαιρετικά, δεν δέχομαι να λέει ο μαγαζάτορας "φέρε εσύ τελικό για τα stage monitors γιατί ο δικός μου χάλασε". Όχι, αυτό δεν πρέπει να υπάρχει. Άλλο να φέρω εγώ έναν καταπληκτικό ενισχυτή επειδή γουστάρω να παίξω με αυτόν κι άλλο να τον φέρω προκειμένου να καλύψω μια έλλειψη από τη μεριά του live-άδικου.
4) Καλό είναι να κατασταλάξει ο καθένας στα πράγματα που του είναι απαραίτητα όταν βγαίνει live. Άλλοι είναι ευχαριστημένοι μόνο με τον ενισχυτή, τα πετάλια, το μικρόφωνο, τα καλώδια και τα DI boxes που φέρνουν οι ίδιοι, άλλοι βολεύονται και με ό,τι υπάρχει στο μαγαζί.
Επειδή όμως δεν είμαστε όλοι το ίδιο, θα πρέπει και οι μαγαζάτορες να έχουν προνοήσει και για τους μεν αλλά και για τους δε. Αν μια μπάντα ζητήσει ένα ολοκληρωμένο stage, έτοιμο να δεχτεί τα όργανα, το μαγαζί οφείλει να το κάνει. Με παραχωρήσεις στην τελική ποιότητα σαφώς αλλά πρέπει να υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο στη λίστα του καταστήματος.
5) Ο ηχολήπτης είναι το 50% (και βάλε) της συνταγής και συμφωνώ απερίφραστα ότι είναι ό,τι καλύτερο για μια μπάντα να έχει δικό της άνθρωπο σε αυτό το κρίσιμο πόστο. Η ευθύνη του μαγαζιού είναι να έχει αυτός ο άνθρωπος τα χρειώδη για τη δουλειά του και φυσικά, να υπάρχει ένας ηχολήπτης που τουλάχιστον δεν θα κάνει όσους δεν φέρνουν δικό τους ηχολήπτη να ακούγονται αίσχος εκ προοιμίου.
Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως ζητάω πολλά σε κάποια από τα παραπάνω σημεία. Μπορεί να φταίει το γεγονός ότι έχω βγάλει πολλά live παλεύοντας με αντίξοες καταστάσεις και με σκάρτο εξοπλισμό, γι' αυτό και έχω αναπτύξει μια σχετική ευαισθησία για το θέμα.
Πρέπει να ομολογήσω ότι από ένα σημείο και μετά, ο προσωπικός εξοπλισμός λύνει πολλά θέματα αλλά damn it, έχω βιώσει από πρώτο χέρι τι είναι να κουβαλάς combo ενισχυτή σε live στην άλλη άκρη της Αττικής χωρίς να έχεις αυτοκίνητο. Και σίγουρα δεν είμαι ο μόνος που τα έκανε ή θα τα κάνει αυτά, γι' αυτό σιχτιρίζω...