Ρε παιδιά, μάλλον έχουμε ξεφύγει από το θέμα... Αν δείτε το αρχικό post του Alchemist, κατά βάση αναφέρεται στο backend και στη γενικότερη υποδομή του μαγαζιού. Τι σχέση έχουν τα όργανα και οι ενισχυτές?
Ο Playloud τα λέει μια χαρά, για ποιο λόγο δηλαδή να έχει εγκατεστημένα τύμπανα το μαγαζί? Σιγά μην σας έχει και πένες για την κιθάρα.
Γνώμη μου είναι (και αυτό θα έκανα αν είχα δικό μου liveάδικο) ότι το μαγαζί οφείλει να διαθέτει ένα πλήρες, δοκιμασμένο και "στιβαρό" backend, καθώς και πρόβλεψη όλες τις ηχοληπτικές πηγές που μπορεί να χρειαστούν. Έτσι κι'αλλιώς όταν δεν έχει live παίζει μουσική-κονσέρβα υποθέτω ε? Άρα για ποιο λόγο να μην έχει έναν (και, κατά τη γνώμη +1 backup) σοβαρό τελικό ενισχυτή? Και ηχεία που να καλύπτουν επαρκώς όλο το χώρο?
Θα πρέπει να υπάρχουν ακόμα:
1) Live κονσόλα με αρκετά κανάλια (όχι σαν τις μίζερες 8+4 στέρεο που έχουν οι περισσότεροι...). Καλό θα είναι να υπάρχει και κάποιο rack effect για βάθος (προτιμότερο από το να έχει ενσωματωμένα εφφέ η κονσόλα).
2) Τουλάχιστον 3 και κατά προτίμηση περισσότερα καλά μόνιτορς.
3) 2-3 ζευγάρια ακουστικά (με έναν καλό προενισχυτή ακουστικών) για την περίπτωση που ο ντράμμερ ή ο πληκτράς τα χρειάζεται. Αυτό γιατί σ'αυτά τα όργανα βολεύει κάποιους περισσότερο να χρησιμοποιούν ακουστικά παρά μόνιτορ.
4) Αρκετά μικρόφωνα (και βάσεις!) για τα τύμπανα, τους ενισχυτές και τις φωνές, πρόβλεψη τουλάχιστον για 1-2 αξιοπρεπή πυκνωτικά μικρόφωνα για ακουστικά όργανα.
5) 1-2 DI Boxes (π.χ. για το μπάσσο)
6) Καθαρές γραμμές ρεύματος!!
7) Καλώδια!!
Ενισχυτές κιθάρας, μπάσσου και τύμπανα, να με συγχωρείτε, αλλά είναι ανόητο να ζητάμε από liveάδικα να επενδύσουν σε κάτι σοβαρό, από τη στιγμή που θα τα πάρουν στο χέρι σε ένα μήνα το πολύ....
Για τον φίλο που έγραψε παραπάνω για τα 80 κιλά που θα κουβαλάει, δυστυχώς και εγώ τόσα κουβάλησα στο τελευταίο live, και το θεωρώ δεδομένο.
Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να αναφερθώ στις ηχοληπτικές δυνατότητες του υπεύθυνου στο μαγαζί. Απλά θα έλεγα ότι θα ήταν προτιμότερο, κατόπιν συνενόησης, η μπάντα να έχει έναν δικό της άνθρωπο στον ήχο. Σαν τελευταίο αφήνω την ακουστική μελέτη του χώρου, κάτι που ΚΑΝΕΙΣ δεν κάνει, με αποτέλεσμα να είμαστε σε μαγαζιά που ακούς... διαφορετική μπάντα αν κινηθείς δυο βήματα αριστερά ή δεξιά!
Οι παραπάνω επενδύσεις για ένα μαγαζί είναι σαφώς σημαντικές από οικονομικής άποψης, αλλά ισχύει αυτό που λένε οι Άγγλοι: αγοράζει φτηνά αυτός που αγοράζει ακριβά. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει πολύ συχνά live και να εδραιωθεί στο χώρο, το να βάλει το χέρι στην τσέπη για αξιοπρεπή εξοπλισμό είναι κάτι που θα του αποδώσει μεσοπρόθεσμα πολύ περισσότερα.