Κρίση και δισκογραφικό "ροκ"...

Βρίσκω όλη τη συζήτηση, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο ποστ, εντός θέματος. Δεν υπάρχει συζήτηση που να λειτουργεί εντός συρματοπλεγμάτων, πάντοτε οι συζητήσεις έχουν μια ροή και αυτή δεν είναι προβλέψιμη. Έτσι γίνεται και στις παρέες και παντού. Γιατί στο ίντερνετ να διαφέρει;

Στο κάτω κάτω δεν είδα κανέναν να ξεφεύγει από τα συγκροτήματα διαμαρτυρίας για να μιλήσει για το Ατρόμητος-Παναθηναϊκός.

Αλλά ακόμη και με το ζήτημα που θέτει ο audiokostas για τον Malcolm McClaren, δεν συμφωνώ με το διαχωρισμό. Όσοι έχετε ασχοληθεί στη ζωή σας με στρατηγική μάρκετινγκ θα ξέρετε ότι οι σοβαροί strategic thinkers δεν κοιτάνε μόνο νουμεράκια σε λίστες. Έχουν κουλτούρα, ενδιαφέρον για οτιδήποτε υπό τον ουρανό και βλέπουν τα πράγματα πολύ συνολικά και σφαιρικά.

Πάντως ο McClaren τέτοιος τύπος ήταν. Με χιούμορ και κουλτούρα, καθόλου τεχνοκράτης. Νομίζω ότι αν ήθελε να φτιάξει ένα συγκρότημα διαμαρτυρίας, θα μελετούσε διεξοδικά το τραγούδι διαμαρτυρίας στην Ελλάδα. Είμαι βέβαιος ότι το αγγλόφωνο ροκ διαμαρτυρίας ήταν σε θέση να το αναλύσει καλύτερα από 10 μουσικολόγους μαζί.

Θα έλεγα ότι σε αυτή τη συζήτηση γράφτηκαν αρκετά ενδιαφέροντα ποστ, υπήρξε ανταπόκριση και ξεφύγαμε και λίγο από τα θέματα GAS.

Τα δύο μου κοχύλια cowry (από τις αρχαιότερες μορφές χρήματος).

 
haryy είπε:
Είναι ενοχλητικό κατά τη γνώμη μου, μουσικοί να σκέφτονται πως θα εκμεταλλευτούν την κρίση για να κάνουν το επόμενο χιτάκι και να πέσουν τα "φράγκα" (ποια?) για όλους.
Το ότι σε ενοχλεί εσένα και πολλούς άλλους (εγώ το βρίσκω φυσιολογικό επακόλουθο της ανταλλαξιμότητας της μουσικής με χρήμα) δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παρατηρούμε την εξέλιξη της εμπορικής μουσικής γύρω μας και να επισημαίνουμε κάτι που αντικειμενικά λείπει (άσχετα αν θα θέλαμε ή όχι να υπάρχει);

Άλλωστε γιατί να μη  βγάλει κάποιος λεφτά από την κρίση όταν βγάζει από την πιο όμορφη έκφανση της ανθρώπινης ύπαρξης, τον έρωτα;

Δλδ δε σε χαλάει το ότι κάποιος γράφει τραγούδια για τον έρωτα για να βγάλει λεφτά αλλά σε χαλάει επειδή μπορεί να βγάλει λεφτά τραγουδώντας για την κρίση;

 
RayDTutto είπε:
Δλδ δε σε χαλάει το ότι κάποιος γράφει τραγούδια για τον έρωτα για να βγάλει λεφτά αλλά σε χαλάει επειδή μπορεί να βγάλει λεφτά τραγουδώντας για την κρίση;
Εδώ που τα λέμε, δεν είναι συγκρίσιμα πράγματα...

Σε ένα γάμο, αν μπει κάποιος περαστικός να φάει ένα πιάτο φαί και να πιει ένα κρασί, κανείς δεν πρόκειται να του θυμώσει, πόσο μάλλον αν είναι "κύριος". Σε μία κηδεία όμως...

 
trolley είπε:
Σε ένα γάμο, αν μπει κάποιος περαστικός να φάει ένα πιάτο φαί και να πιει ένα κρασί, κανείς δεν πρόκειται να του θυμώσει, πόσο μάλλον αν είναι "κύριος".
...σωστά. Και θα μπορούμε μετά να του πούμε "μαζί τα φάγαμε" !!!

 
audiokostas είπε:
Και προτιμώ να επιδιώξω να ακούσω τον λόγο των λογοτεχνών, ποιητών, στοχαστών, ιστορικών, φιλοσόφων, πολιτικών αναλυτών παρά των μουσικών.

Στο δικό μου μυαλό, έκαστος στο είδος του και από αυτό τραβάμε τον ανθό που μας αρέσει/εκφράζει.
Νομίζω πως οι λογοτέχνες είναι τόσο ειδικοί σε κοινωνικά/πολιτικά ζητήματα, όσο ακριβώς και οι μουσικοί. Το να ξέρει κανείς να γράφει μια ιστορία, αφορά μια τεχνική, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την κοινωνική ανάλυση. Έχω διαβάσει αρκετές συνεντεύξεις σύγχρονων λογοτεχνών οι οποίες δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον. Οι ποιητές, για κάποιον άγνωστο σε μένα λόγο, τα πάνε σαφώς καλύτερα.

Πάντως, ως προς το συνολικό σου επιχείρημα(γιατί να ακούσω τι έχει να πει ένας μουσικός; ), δεν νομίζω πως ο κόσμος περιμένει να μάθει κάτι καινούργιο από τους μουσικούς. Το ενδιαφέρον για τις απόψεις τους, εκκινεί από την εκτίμηση προς το πνευματικό τους έργο. Πιθανολογεί κανείς, πως κάτι θα' χουν να πουν για την κατάσταση στην οποία ζουν, εφόσον διαθέτουν την παιδεία, ευαισθησία, ταλέντο, φαντασία κτλ. για να γράψουν καλή μουσική και στίχους.

Από 'κει και πέρα, φυσικά δεν θα ενημερωθώ από μουσικούς αλλά από δημοσιογράφους που εκτιμώ. Επίσης, δεν θα είναι μουσικοί, συνήθως, αυτοί που θα με κάνουν να σκεφτώ επί των πολιτικών θεμάτων, αλλά στοχαστές, αυτής της εποχής ή και παλαιότερων.

 
Εγω...εξακολουθω να ΑΠΟΡΩ παντως... ;D

Σε τι θα μπορουσε να ...βοηθησει η...ενημερωση επι του ..μαυρου μας του χαλιου... ::)...απο καποιον...καλλιτεχνη,αφου ολοι ξερουμε τους λογους για τους οποιους φτασαμε σε αυτο το χαλι,σε τι θα βοηθουσε το... Interpretation ...του καθε...."λογιου" επι της κρισης ...αφου το αποτελεσμα ειναι το ιδιο ειτε κανει Interpretation  ,ειτε οχι.....

Μαλλον η μπαρουφολογια επι των αιτιων της κρισης (η ακομα επι των...λυσεων που προτεινονται για την αντιμετωπιση της)....στην οποια κατα κανονα επιδιδεται ο...πολιτιστικος ανθος της Ελλαδας χειροτερα θα κανει τα πραγματα (αν γινεται δηλ.να γινουν χειροτερα)

 
αρα να σταματισι η πολυτιστικυ παραγογυ αφου εχωμεν κριση?αφτο ινε?

Σοβαρά μιλώντας, μουσικοί (όπως και ποιητές, ζωγράφοι, λογοτέχνες κλπ) υπήρχαν και θα υπάρχουν όσο δύσκολες και αν γίνουν οι εποχές που διανύουμε, αρκεί μια ματιά στην μουσική ιστορία της ελλάδας την τελευταία 100αετία.

Στο πολιτικό σκέλος δεν θα απαντήσω, καθότι είμαι σίγουρος ότι όταν το ξαναδιαβάσεις θα θέλεις να κάνεις έντονο ρεβίζιον.

 
ndnikola είπε:
αρα να σταματισι η πολυτιστικυ παραγογυ αφου εχωμεν κριση?αφτο ινε?
Μην αυταπατάσθε: δεν υπάρχει καμία πολιτισμική παραγωγή.

Ο σημερινός υπουργός οικονομίας (δηλ : Υπουργείο Επετείας  / Παρακλήσεων / Προσκυνήματος / Άγνοιας), ήταν κάποτε υπουργός Πολιτισμού. Σε μία συνάντηση όπου είχε καλέσει εκπροσώπους του φωτογραφικού κλάδου προκειμένου να τους ενημερώσει (τι άλλο;) ότι δεν υπάρχουν χρήματα, κατέστησε σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρχει πολιτισμός (κατά την υπουργική έννοια) όταν δεν υπάρχουν κονδύλια.

Ο νέος-ελληνικός πολιτισμός των τριάντα τελευταίων ετών είναι τόσο "δανεικός" όσο και τα χρήματα που τώρα δεν μπορούμε να επιστρέψουμε. Οπότε μην ανησυχείς μήπως συμβεί, αυτό που έχει συμβεί πριν τρεις δεκαετίες.

:)

 
trolley είπε:
Ο σημερινός υπουργός οικονομίας (δηλ : Υπουργείο Επετείας  / Παρακλήσεων / Προσκυνήματος / Άγνοιας), ήταν κάποτε υπουργός Πολιτισμού.
Όπως και ο Βουλγαράκης... ::)

Ξαναδιαβάζοντας όμως τον αρχικό Ray...νομίζω ότι είστε εκτός θέματος σιγά-σιγά.

Αναρωτιέμαι πώς σε αυτούς τους καιρούς που ζούμε στην Ελλάδα δεν βρέθηκε κανα έξυπνο μανατζεράκι να φτιάξει μια μπαντούλα...
Ο RAy αναρωτήθηκε πώς και δεν έγινε καμμία αρπαχτή...γι αυτό θύμισα ότι ο Σπείρα-Σπείρα (όνομα και πράμα) το προσπάθησε.

Θα συμφωνήσω με τον Sfaku...

Όσοι έχετε ασχοληθεί στη ζωή σας με στρατηγική μάρκετινγκ θα ξέρετε ότι οι σοβαροί strategic thinkers δεν κοιτάνε μόνο νουμεράκια σε λίστες. Έχουν κουλτούρα, ενδιαφέρον για οτιδήποτε υπό τον ουρανό και βλέπουν τα πράγματα πολύ συνολικά και σφαιρικά
...και θα προσθέσω επιπλέον ότι δεν είναι κοροϊδα...Εδώ ο μάνατζερ της Τζούλιας της έβγαλε ένα σκασμό φράγκα...και την ρόζ Porche ;D

 
Έχω την εντύπωση ότι έχει ήδη παρανοηθεί το ποστ μου:

Θαρρείς ότι η έννοια "πολιτιστική παραγωγή" περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο ότι δέχεται να επιχορηγήσει ο κάθε venizeloz ? Με άλλα λόγια, στην ελλάδα, από 'πολιτιστικής' άποψης δεν έχει 'παραχθεί' τίποτε το αξιοσημείωτο από το '74 και μετά?

Τα λέω αυτά διότι θεωρώ την ευθύνη και το έργο του καλλιτέχνη (debatable έννοια για κάποιους που αυτοαποκαλούνται έτσι, αλλά δεν παύει να υφίσταται) ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας στην παρούσα εποχή (αλλά και σε οποιαδήποτε εποχή for that matter) και με θλίβει η προσπάθεια απαξίωσής του στην συγκεκριμένη συζήτηση.

 
ndnikola είπε:
αρα να σταματισι η πολυτιστικυ παραγογυ αφου εχωμεν κριση?αφτο ινε?
ΔΑΙΝ ΞΑΙΡΩ ΤΗ ΛΑΙΣ ΕΣΙ ΑΛΑ Η ΠΩΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΖΕΙ & ΔΙΝΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΒΡΩΝΤΕΡΩ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΙΣΙ ΣΤΙΝ ΚΡΙΣΙ ΤΟΝ ΜΟΝΟΠΟΛΙΟΝ



Ε,για να ειμαστε και ειλικρινεις δεν φτιαξαμε και τιποτα νεους....Παρθενωνες....μια...σουπα ειναι ο ελληνικος...πολιτισμος απο το 74 και μετα και δεν θα μπορουσε αλλωστε να ηταν και αλλοιως με τετοια ηθικη καταπτωση και παντελη ελειψη αξιων την τελευταια 35ετια,δυο τρια πραγματα της προκοπης εχουν βγει σε καθε τομεα της "τεχνης" στην Ελλαδα και αυτα με το ζορι....

 
ndnikola είπε:
Θαρρείς ότι η έννοια "πολιτιστική παραγωγή" περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο ότι δέχεται να επιχορηγήσει ο κάθε venizeloz ? Με άλλα λόγια, στην ελλάδα, από 'πολιτιστικής' άποψης δεν έχει 'παραχθεί' τίποτε το αξιοσημείωτο από το '74 και μετά?
Ευχαριστώ για την ερώτηση, αλλά είμαι υποχρεωμένος να την αντιστρέψω: υπέδειξέ μου (μας) μία πολιτιστική δραστηριότητα ή οντότητα η οποία να παρέμεινε ενεργή για πάνω από λίγες εβδομάδες χωρίς κάποιο είδος άμεσης ή έμμεσης κρατικής επιχορήγησης - εκτός από τα "μπουζούκια".

Δε λέω ότι δεν υπάρχει καμία - λέω μόνο ότι είναι αμελητέα ποσότητα.

Όπως ακριβώς και στο κόσμο των επιχειρήσεων, έτσι και στο χώρο του Πολιτισμού, η εξάρτηση από την εύνοια της κρατικής εξουσίας κατέληξε να είναι αυτονόητη προϋπόθεση στην περίοδο που αναφέρεις.

 
Όπως ακριβώς και στο κόσμο των επιχειρήσεων, έτσι και στο χώρο του Πολιτισμού, η εξάρτηση από την εύνοια της κρατικής εξουσίας κατέληξε να είναι αυτονόητη προϋπόθεση στην περίοδο που αναφέρεις.
Ακριβως και για αυτο και ειναι,κατα βαση,μια ΞΕΦΤΙΛΑ και μιση...(σκεψου τι κραξιμο θα ετρωγε ο Nick Cave ή ο Tom Waits αν τα..επαιρναν απο τις κυβερνησεις τους για να κανουν τεχνη... ;D)

ΦΟΒΕΡΑ πραγματα ....και το τραγικο ειναι οτι τα θεωρουμε και ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ... ::)

 
Superfunk είπε:
Μαλλον η μπαρουφολογια επι των αιτιων της κρισης (η ακομα επι των...λυσεων που προτεινονται για την αντιμετωπιση της)....στην οποια κατα κανονα επιδιδεται ο...πολιτιστικος ανθος της Ελλαδας χειροτερα θα κανει τα πραγματα (αν γινεται δηλ.να γινουν χειροτερα)
Αυτό που μπορούν να κάνουν οι καλλιτέχνες είναι να εκφράζουν λιγότερο..φιλόδοξες απόψεις, οι οποίες θα αντανακλούν την ιδιαίτερη ματιά που (οφείλουν να) έχουν, επί της πραγματικότητας.

Το αποτέλεσμα που μπορεί να έχουν αυτές, είναι ο επηρεασμός του κόσμου, στο μέτρο που ο κόσμος ενδιαφέρεται(; ) για το τι έχουν να πουν οι καλλιτέχνες. Τώρα, για το αν μπορεί αυτό να βοηθήσει και πώς, είναι μια άλλη (αμιγώς πολιτική) κουβέντα.

 
kostri είπε:
οι οποίες θα αντανακλούν την ιδιαίτερη ματιά που (οφείλουν να) έχουν, επί της πραγματικότητας.
Δηλ.σε απλα Ελληνικα να λενε λαλακιες 8ωρες τυπου Γκουφη.... ;D

Εγω παλι προτιμω την..λαϊκη σοφια....("αν δεν ξερς ρε ζαγαρ' μη μλας....".. ;D)

 
RayDTutto είπε:
Το ότι σε ενοχλεί εσένα και πολλούς άλλους (εγώ το βρίσκω φυσιολογικό επακόλουθο της ανταλλαξιμότητας της μουσικής με χρήμα) δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παρατηρούμε την εξέλιξη της εμπορικής μουσικής γύρω μας και να επισημαίνουμε κάτι που αντικειμενικά λείπει (άσχετα αν θα θέλαμε ή όχι να υπάρχει);

Άλλωστε γιατί να μη  βγάλει κάποιος λεφτά από την κρίση όταν βγάζει από την πιο όμορφη έκφανση της ανθρώπινης ύπαρξης, τον έρωτα;

Δλδ δε σε χαλάει το ότι κάποιος γράφει τραγούδια για τον έρωτα για να βγάλει λεφτά αλλά σε χαλάει επειδή μπορεί να βγάλει λεφτά τραγουδώντας για την κρίση;
Mε ενοχλεί o μουσικός που προσπαθεί να βγάλει λεφτά από την μουσική χωρίς να συμπάσχει με το μήνυμά της και προσπαθεί να σκαρφιστεί τρόπους χειραγώγησης του κοινού εκμεταλλευόμενος την εκάστοτε διάθεσή του (κοινού).

Έτσι νομίζω θα μοιάζουμε αν αρχίσουμε να κουβεντιάζουμε σοβαρά (σαν μουσικοί) το γιατί λείπει ένα ξύπνιο γκρουπ που δεν τα 'χει κονομήσει ακόμα βρίζοντας την κυβέρνηση.

060912_CB_911pic.jpg


 
Superfunk είπε:
Δηλ.σε απλα Ελληνικα να λενε λαλακιες 8ωρες τυπου Γκουφη.... ;D
Κάθε άλλο. Ο Θ. Παπακωνσταντίνου, ο Κωνσταντίνος Βήτα, παλαιότερα ο Χατζιδάκις ή ο Λοΐζος, νομίζω πως λένε/έλεγαν κάτι πιο χρήσιμο, από μαλακίες οχτάωρες.

Επίσης, ποιος είναι ο Γκούφη; 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top