cubase Ήρθε το Cubase 13!

Άνοιξε δες κανα βίντεο.


Εγώ θα δω πάντως.

Και θα διαβάσω και το μανουάλι, ήδη από χθες ξεκίνησα το διάβασμα.

Ρε παιδιά, τι απάτη είναι αυτή με τα instrument tracks και τα midi tracks.

Αφού είναι το ίδιο πράγμα.

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Έχουνε γεμίσει το UI με παράθυρα, πράγμα που μπορεί μεν να δείχνει περισσότερες πληροφορίες ταυτόχρονα, αλλά καμία από αυτές τις πληροφορίες δεν την δείχνει επαρκώς.
Για τις ζώνες λες κυρφιουζιονάρα μου; Αν ναι, το καλό με τις ζώνες είναι ότι τις βαράς με συντομεύσεις και κλείνουν ανοίγουν τσακ μπαμ, on demand αμα λαχει να ουμ. Το θέμα είναι ΤΙ ΒΓΑΙΝΕΙ όταν πατάς τη ζώνη. Γιατί μέχρι και το 12, ήταν διακριτά τα στοιχεία. Με την καινούργια φλατίλα, μου φαίνεται όλο σαν ένα σώμα κειμένου. Δεν ξεχωρίζω το κουμπί από την ετικέτα, τo eq section από τo insert section απο το sends section. Όλα μου φαίνονται ίσιωμα.

Και δεν καταλαβαίνω γιατί το έκαναν αυτό το πράγμα. Είναι σαν να πάρεις μια φωτογραφία συμφωνικής ορχήστρας και να πεις, πωωωω πού καταλαβαίνουν ποιο όργανο είναι ποιο. Και να θολώσεις όλα τα όργανα, να τραβήξεις ένα σύμβολο που σημαίνει όργανο και να βάλεις πάνω με γράμματα ΒΙΟΛΙ, ΒΙΟΛΑ, ΤΣΕΛΛΟ, με την ελπίδα ότι "τώρα καταλαβαίνουν όλοι."

Ρε παιδιά, τι απάτη είναι αυτή με τα instrument tracks και τα midi tracks.

Αφού είναι το ίδιο πράγμα.
Είναι και δεν είναι. Και είναι το μεγάλο αγκάθι σχεδιαστικά για χρόνια, γιατί συγκρούονται 2 φιλοσοφίες, χωρίς ξεκάθαρα "καλύτερη" μέθοδο. Βέβαια τα instrument tracks έχουν επικρατήσει πια. Αλλά και τα MIDI tracks χρειάζονται για "κουτά" εξωτερικά MIDI όργανα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Cubase.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Είναι και δεν είναι. Και είναι το μεγάλο αγκάθι σχεδιαστικά για χρόνια, γιατί συγκρούονται 2 φιλοσοφίες, χωρίς ξεκάθαρα "καλύτερη" μέθοδο. Βέβαια τα instrument tracks έχουν επικρατήσει πια. Αλλά και τα MIDI tracks χρειάζονται για "κουτά" εξωτερικά MIDI όργανα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Cubase.


Δηλαδή βρε Αλή μου, γιατί να μην έχω μόνο midi tracks?

Τι παραπάνω μου προσφέρουν τα instrument?

τα MIDI tracks χρειάζονται για "κουτά" εξωτερικά MIDI όργανα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Cubase.


Τι εννοείς "κουτά" για το cubase?

Το είδα κι αλλού, γι' αυτό ρωτάω.

Έχει να κάνει με το πείραγμα παραμέτρων από τον midi editor, και όχι μέσα από το vst?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή βρε Αλή μου, γιατί να μην έχω μόνο midi tracks?

Τι παραπάνω μου προσφέρουν τα instrument?
Αν έχεις μόνο MIDI tracks, δεν έχεις ήχο. Αν έχεις MIDI track(s) που συνδέονται με Rack Instrument, πρέπει να ενεργοποιήσεις τις πολλαπλές εισόδους του Rack Instrument, ώστε να σου επιστρέψει τον αντίστοιχο αριθμό Return Channels στην κονσόλα, που είναι στην ουσία η διαδρομή του "ήχου" (που θα μπουν eq, comp, θα χαμηλώσει, θα πανάρει κτπ κτπ). Ο αστερίσκος είναι ότι υπάρχει όριο στα Return Channels. Υψηλό μεν, όριο δε. Επίσης, η διαχείριση του πρότζεκτ και της μίξης υπόκειται σε κάποιους περιορισμούς. Τα return αυτά, δεν μπορούν ελεύθερα να αλλάξουν θέσεις στο πρότζεκτ μέσα, παρα μόνο μέσα στα πλαίσια του ίδιου πλαγκ. 

Π.χ. ένα συνθ φορτωμένο με 16 διαφορετικά όργανα, δεν μπορώ εγώ να πάρω το τρακ "έξοδος 1" και να το βάλω κάτω από το midi κανάλι 1, ώστε να τα πηγαίνω παρέα. Μπορώ μόνο να αλλάξω τη σειρά που θα φαίνονται, εκτός από το πρώτο, που δεν κουνιέται.

Είναι πολλές λεπτομέρεις, δε θέλω να σε κουράσω τώρα.

Ενώ με το instrument, απλά φτιάχνεις ένα instrument. Γράφεις midi data στο τρακ, κι έχει έξοδο ήχο κατευθείαν. Στο ίδιο τρακ κάνεις eq, comp, pan, level κτπ. Είναι πιο απλό στη διαχείριση γενικά, γιατί κάνεις και το automation στο κάθε όργανο, δεν μπλέκεις με MIDI κανάλια, κτπ κτπ.

Χοντρικά.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: fusiongtr
Αν έχεις μόνο MIDI tracks, δεν έχεις ήχο. Αν έχεις MIDI track(s) που συνδέονται με Rack Instrument, πρέπει να ενεργοποιήσεις τις πολλαπλές εισόδους του Rack Instrument, ώστε να σου επιστρέψει τον αντίστοιχο αριθμό Return Channels στην κονσόλα, που είναι στην ουσία η διαδρομή του "ήχου" (που θα μπουν eq, comp, θα χαμηλώσει, θα πανάρει κτπ κτπ). Ο αστερίσκος είναι ότι υπάρχει όριο στα Return Channels. Υψηλό μεν, όριο δε. Επίσης, η διαχείριση του πρότζεκτ και της μίξης υπόκειται σε κάποιους περιορισμούς. Τα return αυτά, δεν μπορούν ελεύθερα να αλλάξουν θέσεις στο πρότζεκτ μέσα, παρα μόνο μέσα στα πλαίσια του ίδιου πλαγκ. 

Π.χ. ένα συνθ φορτωμένο με 16 διαφορετικά όργανα, δεν μπορώ εγώ να πάρω το τρακ "έξοδος 1" και να το βάλω κάτω από το midi κανάλι 1, ώστε να τα πηγαίνω παρέα. Μπορώ μόνο να αλλάξω τη σειρά που θα φαίνονται, εκτός από το πρώτο, που δεν κουνιέται.

Είναι πολλές λεπτομέρεις, δε θέλω να σε κουράσω τώρα.


Ω ρε π@#$στη μου ...

Κινέζικα είναι αυτά, δεν ξέρω τι μου γίνεται.

Θέλω πολύ διάβασμα.

Να 'σαι καλά κυρ Αλή μου, ευχαριστώ.

 
  • Haha
Reactions: Ali Barout
Λοιπόν εγώ μετά από ολονύχτιο διάβασμα το έκανα το άλμα. Τα πολύ πολύ βασικά τα βρήκα αμέσως, όπως είπα και σε προηγούμενο post, το Cubase πάντα μου φαινόταν πιο λογικό/intuitive από το Reaper και το Ableton. Στρώνω και τα templates μου σιγά σιγά, αλλά αναβάλω το migration γιατί δε θα περάσω πολύ καλά ?

image.png

 
Τι εννοείς "κουτά" για το cubase?

Το είδα κι αλλού, γι' αυτό ρωτάω.

Έχει να κάνει με το πείραγμα παραμέτρων από τον midi editor, και όχι μέσα από το vst?
Εννοώ ότι αν έχεις π.χ. ένα συνθ, συνθένιο. Του φτιάχνεις ένα μιντι τρακ, του γράφεις μπιρ μπιρ τι να παίξει, και μετά τραβάς τις εισόδους ήχου στην κάρτα, και τις βάζεις σε audio track να γραφτούν.

ΦΥΣΙΚΑ, αν θες αυτό το στήνεις ως external instrument, ώστε να έρχεται ο ήχος κατευθείαν όπως είπαμε σε Instrument Track.

Ή μπορείς να θες να στείλεις MIDI σε φώτα π.χ., θα το κάνεις με MIDI κανάλι απλό.

Αυτό για τις παραμέτρους είναι άλλη συζήτηση. Αν θες να γράφεις CC που μένουν "στην παρτιτούρα", στο MIDI track δηλαδή, ή αν θες να γράφεις automation, δηλαδή να πειράζεις τα "εικονικά χειριστήρια" του plug-in.

Λοιπόν εγώ μετά από ολονύχτιο διάβασμα το έκανα το άλμα. Τα πολύ πολύ βασικά τα βρήκα αμέσως, όπως είπα και σε προηγούμενο post, το Cubase πάντα μου φαινόταν πιο λογικό/intuitive από το Reaper και το Ableton. Στρώνω και τα templates μου σιγά σιγά, αλλά αναβάλω το migration γιατί δε θα περάσω πολύ καλά ?

Προβολή συνημμένου 40141
Καλορίζικος Μπιλ! Καλή αρχή! Κι ό,τι θες, ξέρεις... Ρίξε σύρμα.

 
πάντως ρε παιδιά τώρα έβαλα να δω τα βίντεο και στο πρώτο που λέει ο Σιγάλας τι έχει αλλάξει και βλέπω αυτό με το channel strip και το πως φαίνεται και για το mixing console μου φαίνεται κουφά γιατί π.χ. το sonar τα έχει αυτά....... δέκα χρόνια τώρα και βάλε.

 Τώρα μπορείς να τα κάνεις στο cubase έτσι κατευθείαν να περνάει ο cursor και να τα βλέπεις και να βλέπεις το channel EQ και τα effects από την κονσόλα?? Τι να πω.......... καλώς τα έχει.

 θα δω και τα υπόλοιπα, θέλω να ενημερωθώ, ευκαιρία αν και βλέπω να με κερδίζει το Studio One που μέχρι στιγμής μου φαίνεται πιο........ σοναράδικο. ?

 
πάντως ρε παιδιά τώρα έβαλα να δω τα βίντεο και στο πρώτο που λέει ο Σιγάλας τι έχει αλλάξει και βλέπω αυτό με το channel strip και το πως φαίνεται και για το mixing console μου φαίνεται κουφά γιατί π.χ. το sonar τα έχει αυτά....... δέκα χρόνια τώρα και βάλε.

 Τώρα μπορείς να τα κάνεις στο cubase έτσι κατευθείαν να περνάει ο cursor και να τα βλέπεις και να βλέπεις το channel EQ και τα effects από την κονσόλα?? Τι να πω.......... καλώς τα έχει.

 θα δω και τα υπόλοιπα, θέλω να ενημερωθώ, ευκαιρία αν και βλέπω να με κερδίζει το Studio One που μέχρι στιγμής μου φαίνεται πιο........ σοναράδικο. ?
Η μεγέθυνση του πλαγκ στην κονσόλα τώρα μπήκε, ναι. Βασικά κλάιν μαιν, και πριν όποιος ήταν νοικοκύρης, μπορούσε να δουλέψει πολύ γρήγορα, ανοίγοντας και κλείνοντας ρακ με συντομεύσεις. Απλά αρχηγέ, κι εσύ θα έπρεπε να το ξέρεις καλύτερα από όλους, στο όνομα της διαφορετικότητας, πρέπει όλα να γίνονται ίσιωμα, και το Cubase να έχει ίδια φάτσα με τα pro tools, το sonar, το studio one, το reaper, ώστε να συζητάμε στο τέλος για σώβρακα και φανέλες, αφού όλα κάνουν την ίδια δουλειά, κι αν διαλέξεις κάποιο και το μελετήσεις σε βάθος, μια χαρά θα κάνεις τη δουλειά, όχι τώρα, ανέκαθεν. Απλά να είχαμε να λέγαμε.

Μήπως κερδάς λόγω δικής μου παλαιότητας?

Πρώτη άδεια 2001 είμαι.
2011. Αλλά είμαι ΡΥΠΑΡΟΣ.

 
Η μεγέθυνση του πλαγκ στην κονσόλα τώρα μπήκε, ναι. Βασικά κλάιν μαιν, και πριν όποιος ήταν νοικοκύρης, μπορούσε να δουλέψει πολύ γρήγορα, ανοίγοντας και κλείνοντας ρακ με συντομεύσεις. Απλά αρχηγέ, κι εσύ θα έπρεπε να το ξέρεις καλύτερα από όλους, στο όνομα της διαφορετικότητας, πρέπει όλα να γίνονται ίσιωμα, και το Cubase να έχει ίδια φάτσα με τα pro tools, το sonar, το studio one, το reaper, ώστε να συζητάμε στο τέλος για σώβρακα και φανέλες, αφού όλα κάνουν την ίδια δουλειά, κι αν διαλέξεις κάποιο και το μελετήσεις σε βάθος, μια χαρά θα κάνεις τη δουλειά, όχι τώρα, ανέκαθεν. Απλά να είχαμε να λέγαμε.
Εντάξει, αυτά τα έχουμε ως δεδομένα και θεμιτά γιατί ο ανταγωνισμός τα έσπρωξε όλα και έσπρωξε και το hardware τουλάχιστο όσο αφορά τα synth και workstations.

 Δεν πειράζει. Γεγονός είναι πως φαίνεται και είναι πιο φρέσκο όπως και το Studio One, είναι σαφώς ανώτερο από το Studio One σε αυτά που παρέχει αλλά και πιο βαρύ αλλά και εκμεταλλεύεται περισσότερο το hardware.

 Στην τελική για αυτά που κάνει ο μέσος χρήστης γιατί κανένας, ακόμα και οι επαγγελματίες δεν εκμεταλλεύονται ούτε και ξέρουν να εκμεταλλευτούν γιατί δεν ασχολούνται, το 80% που λέει ο λόγος των δυνατοτήτων και των συντομεύσεων των προγραμμάτων αυτών.

 Οπότε, όντως, να έχουμε να λέμε αλλά γουστάρουμε σίγουρα❤️

 
Στην τελική για αυτά που κάνει ο μέσος χρήστης γιατί κανένας, ακόμα και οι επαγγελματίες δεν εκμεταλλεύονται ούτε και ξέρουν να εκμεταλλευτούν γιατί δεν ασχολούνται, το 80% που λέει ο λόγος των δυνατοτήτων και των συντομεύσεων των προγραμμάτων αυτών.
Αυτό σίγουρα. Εγώ έχω καταλήξει ότι το σημαντικό είναι να ταιριάζουν τα χνώτα σου με τη φιλοσοφία του προγράμματος. Να κάνεις δηλαδή μαντεψιές πώς μπορεί να γίνεται κάτι και να πέφτεις μέσα. Αν δηλαδή ανοίξεις ένα πρόγραμμα και είναι τελείως αντίθετη η φιλοσοφία σου από το Α μέχρι το Ω, από το πώς φτιάχνεις ένα καινούργιο κανάλι, μέχρι το πώς, πού και με ποιον τρόπο απεικονίζονται πληροφορίες, θεωρώ ότι είναι μάταιος κόπος να σφίγγεις τα δόντια και να προσπαθείς να "το μάθεις".

Υπάρχουν ένας χεσμός προγράμματα στην αγορά πια, όλα έχουν ντέμο πανεύκολα προσβάσιμα. Όχι πια δάκρυα, είναι χρυσή εποχή για όλα αυτά τα μπλιμπλίκια.

 
Όχι πια δάκρυα, είναι χρυσή εποχή για όλα αυτά τα μπλιμπλίκια.
Νομίζω πως χρυσή εποχή ήταν η προηγούμενη δεκαετία.

 Δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις τους για πραγματική χρήση, πέραν των θεωρητικών δυνατοτήτων τους, ούτε αυτά που προσφέρουν βελτιώνουν τις παραγωγές αντικαθιστώντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία σε βασικά πράγματα για τη μίξη και το mastering.

 Προσωπικά βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα και βελτιωμένη την ΑΙ προσέγγιση στο mastering που είμαι σίγουρος, έχω την αίσθηση έστω πως θα έρθει και στο MIXING.

 Tυχεροί είναι οι νεότεροι που παίρνουν περισσότερες δυνατότητες με τα ίδια λεφτά και δουλεύουν σε περιβάλλον ισχυροτέρων υπολογιστών και καλύτερων λειτουργικών συστημάτων.

 Εχθές που είχα οίστρο πριν κοιμηθώ ? τελείωσα ένα κομμάτι που μου βγήκε αυθόρμητα δοκιμάζοντας το σύστημά μου και  χρησιμοποίησα μεταξύ άλλων 3 VSTi's που τα έχω ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ? και θυμάμαι πως αναγκαζόμουν να κάνω freeze τα tracks, περίμενα,να ανοίξει ένα project που ανοίγει σε δευτερόλεπτα κάτι λεπτά, το να δούλευα με 2-3 sessions του ίδιου προγράμματος γράφοντας μέσω midi ήταν επιστημονική φαντασία? ή έπρεπε να έχεις συστοιχία υπολογιστών με top specs, μόλις γέμιζε λίγο παραπάνω midi δεδομένα έτρωγες το delay της αρκούδας ή και κράσαρε το project και μπορεί να μην ξαναάνοιγε από κανα update που ήταν conflict των windows με το προγραμμα, βγήκαν διπύρινα και  τα  DAW και τα VST περιμέναμε να εκμεταλλευτούν κάποια στιγμη τους πυρήνες και πολλά άλλα.

 Τώρα φτιάχνω κομμάτια σε ένα βράδυ και παρόλο που είμαι από τους πιο γρήγορους στον χειρισμό τεχνολογίας δεν τα προλαβαίνω χωρίς περιορισμό με τα ίδια προγράμματα να πετάνε πλέον και παράλληλα να έχω ανοίξει άλλα τόσα και πισω το battlefield ανοιχτο και κανα browser για να κάνω διαλείμματα και δεν καταλαβαίνει τίποτα ο υπολογιστής που έχω και ο επεξεργαστής του είναι ήδη αισχρά παρωχημένος?

 όχι να τα λέμε και ΑΦΤΑ?

 
Εννοώ ότι αν έχεις π.χ. ένα συνθ, συνθένιο. Του φτιάχνεις ένα μιντι τρακ, του γράφεις μπιρ μπιρ τι να παίξει, και μετά τραβάς τις εισόδους ήχου στην κάρτα, και τις βάζεις σε audio track να γραφτούν.

ΦΥΣΙΚΑ, αν θες αυτό το στήνεις ως external instrument, ώστε να έρχεται ο ήχος κατευθείαν όπως είπαμε σε Instrument Track.

Ή μπορείς να θες να στείλεις MIDI σε φώτα π.χ., θα το κάνεις με MIDI κανάλι απλό.

Αυτό για τις παραμέτρους είναι άλλη συζήτηση. Αν θες να γράφεις CC που μένουν "στην παρτιτούρα", στο MIDI track δηλαδή, ή αν θες να γράφεις automation, δηλαδή να πειράζεις τα "εικονικά χειριστήρια" του plug-in.

Καλορίζικος Μπιλ! Καλή αρχή! Κι ό,τι θες, ξέρεις... Ρίξε σύρμα.


Εγώ έτσι όπως καταλαβαίνω τώρα τα πράγματα, αντιμετωπίζω το instrument track ως midi και το audio track το έχω για κιθάρες. Δεν έχω βρει λόγο προς το παρόν να μπλέξω με midi track. Αν χάνω κάτι πείτε μου εγκαίρως, γιατί έτσι έχω δομήσει τα templates.

 

Trending...

Νέα θέματα