Ηχογράφηση σε home ή prof studio?

savasavram

Νέο μέλος
Μηνύματα
250
Πόντοι
16
Καλησπέρα,

το ερώτημα που απασχολεί εμένα και πολλούς άλλους (και το συγκρότημά μου σε αυτούς) είναι αν αξίζει να δώσεις ένα ποσό Α για να γράψεις τα πρώτα σου 5 τραγούδια σε ένα home studio (σε μέτρια ποιότητα) ή να δώσεις το ίδιο ποσό για να γράψεις 1 απ'τα τραγούδια σου σε επαγγελματικό χώρο.

Οι διαφορές είναι εμφανείς....

Το μεν home είναι φθηνό και παρέχει ποσότητα αλλά σε μέτρια ποιότητα, ενώ

Το δε prof είναι ακριβό και παρέχει δυνατότητα μόνο για ένα αλλά άριστη ποιότητα..

Εσείς τι λέτε;;;  :)

 
Νομίζω οτι την απάντηση θα την δώσεις μόνος σου αν κάνεις τις σωστές ερωτήσεις π.χ. τι σκοπεύεις να κάνεις με αυτά τα τραγούδια, είναι για προσωπική σου χρήση για να το δώσει να το ακούσουν μερικοί φίλοι και γονείς ή θα προσπαθήσεις με αυτό να κεντρίσει το ενδιαφέρον κάποιον με επαγγελματικές βιοποριστικές προθέσεις?

Έχετε προγενέστερη γνώση ηχογραφήσεων αν όχι τότε προτείνω να πάτε σε ένα επαγγελματικό "πανάκριβο" στούντιο γιατί μόνο η διαδικασία είναί ολόκληρο σχολείο αρκεί να έχει μεράκι ο άνθρωπος που θα ασχοληθεί μαζί σας.

Έχετε συγκεκριμένα πράγματα που θα γράψετε ή θα θελήσετε να πειραματιστείτε και λιγάκι, ο πειραματισμός κοστίζει όπως ξέρετε.

Κάντε τα σωστά ερωτήματα και θα δώσετε τις απαντήσεις μόνοι σας.

Εγώ όταν βρέθηκα πριν χρόνια στη ίδια διαδικασία είδα οτι αν είχα ένα δικό μου επαγγελματικό στουντιο θα έλυνα το πρόβλημα μου, τελικά όντως το έλυσα αλλα δημιούργησα άλλα πολύ περισσότερα μιας και αρρώστησα από αυτό. :)

 
Υπαρχει καποιος μεσα (ή γυρω) απο το συγκροτημα που γνωριζει ΠΟΛΥ καλα απο παραγωγη,ηχοληψια και μιξη?

Υπαρχουν αξιοπρεπη μηχανηματα και χωρος για την ηχογραφηση?

Αν ΟΧΙ τοτε να πατε σε ενα κανονικο στουντιο με ανθρωπους που ξερουν τη δουλεια τους αν θελετε να ειστε σοβαροι.

Τα στουντιο δεν ειναι και τοσο...πανακριβα.

 
ΑΝ δεν έχετε γνώσεις πανω σε ηχοληψια/μιξη καλο ειναι να πάτε σε κάποιο studio αλλα ψαξτο κάλα γιατι τα 3/4 στην αγορα ειναι απλα ασχετοι οσο δε παει αλλο.

 
Saturnus είπε:
ΑΝ δεν έχετε γνώσεις πανω σε ηχοληψια/μιξη καλο ειναι να πάτε σε κάποιο studio αλλα ψαξτο κάλα γιατι τα 3/4 στην αγορα ειναι απλα ασχετοι οσο δε παει αλλο.
ωωωωωωωωω ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ  :D :D

 
Σαφως σε pro studio.

Για να ηχογραφησεις κατι θα πει οτι θελεις να το αποτυπωσεις με τον καλυτερο δυνατο τροπο,και ενας επαγγελματιας μπορει να σε βοηθησει σε αυτο.

Εξαλλου μην ξεχνας την... πολιτιστικη κληρονομια που αφηνουμε στους επομενους...αιωνες καθε φορα που ηχογραφουμε κατι,ισως τα μελετησουν οι ιστορικοι του μελλοντος,απο οποιον πλανητη και αν προερχονται αυτοι  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
georgekz750 είπε:
ισως τα μελετησουν οι ιστορικοι του μελλοντος,απο οποιον πληνητη και αν προερχονται αυτοι  ;D
δλδ εισαι υπερ του διαγαλαξιοακου studio............ 8) 8) 8)

 
Superfunk είπε:
Υπαρχει καποιος μεσα (ή γυρω) απο το συγκροτημα που γνωριζει ΠΟΛΥ καλα απο παραγωγη,ηχοληψια και μιξη?
+1

Να ξερει ΠΟΛΥ καλα ομως.

Με τα σημερινα μεσα,μια αξιοπρεπεστατη παραγωγη(και οχι μονο)ειναι εφικτη.

Τα στουντιο δεν ειναι και τοσο...πανακριβα.
Αν εχεις εμπειρια απο ηχογραφησεις σαν παιχτης,δεν χρειαζεσαι 500 takes,εχεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΝΤΡΑΜΕΡ και εχεις προαποφασισει κατα 90% τι θα παιξεις και πως θα ενορχηστρωσεις

(αυτο προυποθετει οπωσδηποτε προεργασια-προηχογραφηση)

Ναι,δεν ειναι και τοσο ακριβα.

Την προυποθεση ο στουντιαρχης να μην ειναι αναισθητος(χωρις αισθητικη ;D)δεν τη συζηταμε καν.. ;)

 
freerock1974 είπε:
Αν εχεις εμπειρια απο ηχογραφησεις σαν παιχτης,δεν χρειαζεσαι 500 takes,εχεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΝΤΡΑΜΕΡ και εχεις προαποφασισει κατα 90% τι θα παιξεις και πως θα ενορχηστρωσεις

(αυτο προυποθετει οπωσδηποτε προεργασια-προηχογραφηση)

Ναι,δεν ειναι και τοσο ακριβα.
+10

οντως το παν ειναι να "ξερεις" τι θελεις

ο χρονος ειναι χρημα και αυτο πληρωνεις στο εκαστοτε στουντιο (σχεδον)

αλλιως οπως ψηφησα και εγω  το home studio κατσε με τις ωρες και κανε αλλαγες - βεβαια παντα θα υπαρχει περιθωρειο για βελτιωση στο κομματι αλλα αμα πας σε στουντιο και μπεις μεσα γραψει ο καθενας απο 2 takes και τελειωσεις τοτε ειναι πολυ φτηνα.....

 
Για να το παω και λιγο παραπερα,τωρα τελευταια αρχισε να μου αρεσει ιδιαιτερα και η live ηχογραφηση (ή αν θελετε "ταυτοχρονη").

Τουλαχιστον στην χειροτερη περιπτωση μπασο-τυμπανα-ρυθμικη κιθαρα μαζι,και μετα τα υπολοιπα.

Βγαινει μια ζωντανια και μια ενεργεια που δεν ειναι ευκολο να βγει με την συνηθισμενη τακτικη γραψιματος ενας-ενας.

Αν ο ηχοληπτης ξερει τον χωρο του και η μπαντα παιζει,το αποτελεσμα ειναι εκπληκτικο (κατα τη γνωμη μου παντα)

 
Επειδή μιλάς για ηχογράφηση μπάντας, και όχι κάποιο project με έναν-δύο βασικούς συντελεστές και ίσως μερικούς "guest", δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο μίνιμουμ εξοπλισμός "home" (ή "project") studio δεν είναι αμελητέας αξίας. Αν υπολογίσεις μια αξιοπρεπή κάρτα ήχου, προενισχυτές, μικρόφωνα, PC/Mac, software, DI, κλπ, και δεν αναφέρομαι ΚΑΝ στο χώρο και το στήσιμό του (ηχομόνωση, sound treatment), το κόστος απογειώνεται.

Θέλω να πω ότι δεν συγκρίνουμε στην περίπτωσή σας ένα "bedroom studio" που χρησιμοποιεί ένας πιτσιρικάς για να γράψει hip-hop με λούπες (χωρίς παρεξήγηση από τους θιασώτες του είδους), με ένα pro studio.

Επομένως ο παράγοντας "κόστος" είναι μάλλον σχετικός, και εξαρτώμενος φυσικά από το προσδοκούμενο αποτέλεσμα.

Μια πρόταση πάντως, αν υπάρχει ένα επαρκώς εξοπλισμένο δικό σας στούντιο, θα ήταν να γράψετε τα απαραίτητα και απαιτητικά σε pro studio και να ολοκληρώσετε τη δουλειά στο δικό σας. Δηλ. ας πούμε τύμπανα με απαιτήσεις δεν έχει τη δυνατότητα να γράψει ένα home studio. Το ίδιο και φωνή, κατά τη γνώμη μου. Μπάσσο όμως, πιθανώς κιθάρες και σίγουρα πλήκτρα, δεν είναι έξω από τις δυνατότητες. Και πάλι εξαρτάται, αν θέλετε να γράψετε ταπανταόλα live ή όχι.

PS: Πολύ ωραίο το άρθρο που παρέθεσε ο Νικόδημος πιο πάνω και αξίζει μελέτης.

 
Ξεκαθαριζω οτι η γνωμη μου ειναι πως ενα επαγγελματικο στουντιο ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΑΙΧΤΕΣ  δεν μπορει να αντικατασταθει απο home studio.

Απο κει και περα,πολλα απο οσα αναφερει ο RICHARD LIGHTMAN,ας μου επιτραπει να τα αμφισβητησω και να θεωρησω το αρθρο του ολιγον τι ''Μη χασουμε τη δουλεια μας''. :-\

Πχ So why use a professional recording studio? Answer: creative freedom and a better flow of musical ideas. Now where’s that SM58?

Freeedom ειναι η επιλογη 5 διαφορετικων προενισχυτων,κεφαλων,καμπινων?

Οχι δα..Θελω ενα απ αυτα που να κανει τη δουλεια του..

Μπορω πια να το χω.

Kαλυτερο flow απ το στουντιακι μου?Please...

Για τι budget μιλαμε?Για επαγγελματιες που μπορουν να διαθεσουν πολλα ή για ανθρωπους που θα κοιτανε το ρολοι και θα σκεφτονται το καταναλωτικο τους δανειο?

Εχει κι αλλα εκει που με βρισκουν αντιθετο οχι για το λογο οτι,αν ολα ειναι οπως τα λεει,δε θα υπαρξει φανταστικο αποτελεσμα αλλα γιατι δεν ειναι μονο ασπρο-μαυρο η υποθεση΄''δημιουργια''.Υπαρχει και το γκρι,που εχει αφησει στην ιστορια των ηχογραφησεων,αριστουργηματα.

Σημερα,στη θαλασσα :D,ειχα μια τετοια κουβεντα..

ΟΛΑ ειναι το τραγουδι.

Ειναι καλο?Αγγιζει?Ποιος θα κατσει να κρινει την παραγωγη?Το αν τα ντραμς ειναι ψευτικα, ή οχι?Αν η φωνη ηθελε de esser...

Moνο οσοι ασχολουνται μ αυτα..

Εγω ακομα ακουω παραγωγες που ηταν μετριοτατες,αλλα ειχαν αυτο το κατι:To ταλεντο και αυτο το κατι, που δεν επισκιασε η κακη παραγωγη.

Θα ημουν βλασφημος αν σνομπαρα τα επαγγελματικα στουντιο αλλα δεν πασχουμε πια απο καλες παραγωγες ακομα και σε σπιτι.Πασχουμε απο τραγουδια.Στην Ελλαδα τουλαχιστον.

Ας μην θεωρουμε την καλη παραγωγη πανακεια για την μετριοτητα.

Ανοιγω μεγαλη κουβεντα το ξερω,αλλα εχω βαρεθει ν ακουω αυτο τοοο''Εχουν και μαμω τις παραγωγες..''και να ακουω,για τα γουστα μου βεβαια,μουσικη που..δεν.....

Αν εδω η κουβεντα μας ειναι το αν ενα καλο τραγουδι ειναι καλυτερο αν ηχογραφηθει σε επαγγελματικο στουντιο,δεν θα το αμφισβητησω απο ηχητικης αποψης.

Απο αποψη ακουσματος ομως,δε μ ενδιαφερει και δεν ξερω πια τί ρολο παιζει για εναν απλο ακροατη..

 
Υπαρχει και το ζητημα οτι ενας επαγγελματιας του ηχου μπορει να προτεινει ιδεες για τον ηχο μιας μπαντας η ενος καλλιτεχνη ωστε να απογειωσει και το ηχογραφημενο συνολο αλλα και την δημιουργικοτητα των μουσικων.Υπ'αυτην την εννοια ο παραγωγος(η και καποιος τεχνικος ηχου) μπορει να θεωρηθει ως δημιουργος η σαν ενα μελος μιας μπαντας ,παρ'ολο που αυτο δεν θα γινει ευρεως γνωστο(π.χ. Martin Hannett παραγωγος των Joy Division)...

Κατα τη γνωμη μου ενας παραγωγος που εχει "αποψη" και καλλιτεχνικο στοχο και δεν θελει απλα να διεκπεραιωσει μια δουλεια ειναι πολυτιμος ακομη και αν κοστιζει παραπανω.Και πρεπει να κοστιζει παραπανω μονο αν ιδρωνει για το αποτελεσμα σαν να ειναι μελος της μπαντας.

 
ELalek είπε:
Υπαρχει και το ζητημα οτι ενας επαγγελματιας του ηχου μπορει να προτεινει ιδεες για τον ηχο μιας μπαντας η ενος καλλιτεχνη ωστε να απογειωσει και το ηχογραφημενο συνολο αλλα και την δημιουργικοτητα των μουσικων.Υπ'αυτην την εννοια ο παραγωγος(η και καποιος τεχνικος ηχου) μπορει να θεωρηθει ως δημιουργος η σαν ενα μελος μιας μπαντας ,παρ'ολο που αυτο δεν θα γινει ευρεως γνωστο(π.χ. Martin Hannett παραγωγος των Joy Division)...

Κατα τη γνωμη μου ενας παραγωγος που εχει "αποψη" και καλλιτεχνικο στοχο και δεν θελει απλα να διεκπεραιωσει μια δουλεια ειναι πολυτιμος ακομη και αν κοστιζει παραπανω.Και πρεπει να κοστιζει παραπανω μονο αν ιδρωνει για το αποτελεσμα σαν να ειναι μελος της μπαντας.
Σωστος

 
αγαπητέ Σταύρο

έχω την εντύπωση πως παρεξήγησες κάπως το περιεχόμενο ή καλύτερα το νόημα του άρθρου που παρέθεσα...

είναι δεδομένο πως τόσο το workflow όσο και η ελευθερία (καλλιτεχνική αλλά και γενικότερα)  που σου παρέχει ένα πραγματικό commercial recording studio δεν γίνεται να συγκριθούν με οποιοδήποτε home ή project studio...

Ο λόγος είναι πολύ απλός...

Ένα commercial recording studio δεν είναι απλά ένας συνδυασμός ειδικά σχεδιασμένων χώρων και μια λίστα με ακριβό εξοπλισμό (πράγματα επίσης τρομερά σημαντικά και συνήθως αρκετά μακριά από το συνηθισμένο "γραφείο ΙΚΕΑ - πισι - σπασμένο λογισμικό και ένα κιτ της auralex στους τοίχους" που τείνεινα αποτελέσει την εικόνα του επαγελματισμού στην χώρα μας ).....είναι επίσης οι άνθρωποι που το αποτελούν από τον τελευταίο βοηθό έως τους inhouse μηχανικούς , είναι η δυνατότητα του να προσαρμόζεται στο εκάστοτε project, είναι η δυνατότητα να παρέχει τις απαιτούμενες υπηρεσίες και την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή την στιγμή που πρέπει και χωρίς καθυστέρηση, είναι η δυνατότητα να δουλεύει 24/7 κλπ κλπ (θα μπορούσα να φτιάχνω λίστες για ώρες.....).....το κυριώτερο όμως και αυτό που προκύπτει από τα παραπάνω είναι η δυνατότητα να αφήσει τον καλλιτέχνη ή μουσικό να κάνει απερίσπαστος αυτό που πρέπει να κάνει.....δηλαδή το performance.

Πέρα από αυτό όμως θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι πως στην ζωή και στην τέχνη δεν υπάρχουν μόνο τερατώδεις διαφορές αλλά και μικρές λεπτομέρειες που πολλές φορές κάνουν την τεράστια διαφορά...και σίγουρα για κάποιους αρκεί ένα εργαλείο για να κάνουν την δουλειάτους..κάποιοι άλλοι πάλι ψάχνουν για το εργαλείο που απαιτεί η δουλειά τους ή που θέλουν για να κάνουν την δουλειά τους.....τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι μεμπτό...το να χαρακτηρίζεις όμως αυτήτην λογική "ολίγον τι μη χάσουμε την δουλειά μας" είναι κάπως προσβλητικό......αν μη τι άλλο γιατί τόσο ο συγγραφέας του εν λόγω άρθρου όσο και εγώ που το παρέθεσα εκτιμούμε και αντιλαμβανόμαστε την αναγκαιότητα και χρησιμότητα (ακόμη και ως μονόδρομο κάποιες φορές) ενός home ή project studio για έναν καλλιτέχνη.

είμαι σίγουροςότι πολλοί εδώ στο νόιζ κουβαλάνε μέσα τους άσχημες αναμνήσεις και εντυπώσεις από την σχέση τους με τα "επαγγελματικά στούντιο"...θα πρέπει όμως να καταλάβετε ότι οι ατυχείς ή λάθος επιλογές του καθενός δεν μπορούν να αλλάξουν την πραγματικότητα ήτο ποια ΠΡΕΠΕΙ να είναι η πραγματικότητα...

Αν λοιπόν κάποιοι δεν μπορείτε να αντιλειφθήτε τι προσφέρει ένα πραγματικό commercial studio σε ότι αφορά την καλλιτεχνική και δημιουργική ελευθερία αλλάκαι στην ροή και εξελιξη μιας καλλιτεχνικής πράξης όπως είναι η μουσική δημιουργία τότε πολύ απλά δεν εχει τύχει να βρεθείτεσε ένα πραγματικό recording studio.

Το θέματης μουσικής δημιουργίας αυτής καθ'αυτής νομίζω πως είναι άσχετο με το συγκεκριμένο τόπικ..αλλά και εκεί αν θέλεις αν κάποιος είναι αυτός που πρέπει πραγματικά να σεβαστεί το έργο του δίνωντας του την ευκαιρία να υλοποιηθεί μα τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι ο ταλαντούχος και εμπνευσμένος δημιουργός και όχι ο τυχαία απασχολούμενος "με τά της μουσικής" ερασιτέχνης...δυστυχώς συνήθως συμβαίνει (κυρίως για λόγους απύθμενου εγωισμού και ημιμάθειας των εμπνευσμένων και όχι τόσο κόστους....είμαστε άλλωστε από τις πιο φθηνές χώρες στο θέμα των ηχογραφήσεων ) το αντίστροφο.....φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις με σπιτικές παραγωγές που μόνο σε αυτήτην μορφήέχουν καλλιτεχνικό νόημα και υπόσταση....αλλά όπως όλεςοι εξαιρέσεις....

ps. προσωπικά δε νιώθω καθόλου την ανάγκη να προασπίσω την δουλειάμου ή κάποια φοβία ότι θα την χάσω..και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος της αντίδρασης μου..παρέθεσα ένα αρθράκι που παρουσιάζει μια διαφορετική οπτική (σίγουρα όχι ανταγωνιστική αλλα μάλλον εκτων πραγμάτων συμβιωτική) της σχέσης  home & proffesional recording και αντιμετωπίστηκε εντελώς λάθος  

 
Νικοδημε λυπαμαι ειλικρινα αν θεωρησες οτι η φραση ''μη χασουμε τη δουλεια μας''αφορουσε και σενα ως παραθετη του αρθρου.

Εσυ το παρεθεσες ως μια αποψη που πιστευω οτι χαρακτηριζει εσενα και τον τροπο δουλειας σου.

Αυτο ομως δεν ειναι γενικευση που πρεπει να αποτελει κανονα.

Μιλαμε για το ιδεατο ή για την πραγματικοτητα?

Για την πλειοψηφια των επαγγελματικων στουντιο-ανθρωπων ή για εξαιρεσεις?

Συγνωμη,αλλα νομιζω οτι τα στουντιο στα οποια μπορεις να γραψεις για να κανεις αυτο με το οποιο συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ

Πέρα από αυτό όμως θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι πως στην ζωή και στην τέχνη δεν υπάρχουν μόνο τερατώδεις διαφορές αλλά και μικρές λεπτομέρειες που πολλές φορές κάνουν την τεράστια διαφορά

Ειναι πολυ λιγα και..ναι..θελει λεφτα τα οποια η εποχες δεν μας επiτρεπουν να ρισκαρουμε.

Μια αναφορα(στο αρθρο) στην πιθανοτητα ενα επαγγελματικο στουντιο να εχει χειροτερο αποτελεσμα απο ενα project,επρεπε να γινει,γιατι αποτελει ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και κει ακριβως ηταν η αντιθεση μου.

Oταν γραφουμε κατι που απευθυνεται σε λατρεις της τεχνης,του ηχου,δεν γινεται να μην αναφερουμε ολες τις εκδοχες εκτος κι αν εχουμε σκοπιμοτητα.

Βρηκα το αρθρο απλα ελλιπες...  

Αν με ρωτουσες τωρα,''Αν ειχες λεφτα,που θα ηχογραφουσες?''

Μα σε επαγγελματικο στουντιο φυσικα που θα ΗΞΕΡΑ πανω κατω τους ανθρωπους,το αποτελεσμα!

Αυτο δε διαπραγματευεται..

Ισως να ακουστηκα κυνικος αλλα ξεκαθαρισα απ την αρχη τη αποψη μου για να μη φανω:

Ξεκαθαριζω οτι η γνωμη μου ειναι πως ενα επαγγελματικο στουντιο ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΑΙΧΤΕΣ  δεν μπορει να αντικατασταθει απο home studio.

Αραγε,εσυ πιστευεις οτι εδω,στην ΕΛΛΑΔΑ,το επαγγελματικο στουντιο αποτελει,με την τρομακτικη ανοδο της ηχητικης ποιοτητας ενος home,εχεγγυο καλυτερου αποτελεσματος?

Τελος,πιστευω πως οι καλοι επαγγελματιες σε οποιοδηποτε χωρο,δε θα χασουν ποτε τη δουλεια τους και δεν εχουν να φοβουνται τιποτα. ;)

ps:Το θεμα της ψηφοφοριας ειναι:''Για καποιον που ξεκιναει''

Ας ληφθει υποψιν γιατι παραβλεφθηκε. ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top