• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

"Πρόβλημα" σε ηχογράφηση home studio

  • Thread starter Thread starter dmarin
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 31
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 5K
U R welcome,

Υ.Γ.

Πάντως, επειδή ανέφερα την «τεχνική ηχογραφήσης» της ηλεκτρικής κιθάρας καταρχήν  flat.

Έκαναν την εξής «πατέντα».

Split το σήμα της κιθάρας…..και το flat  σήμα πήγαινε στο recorder .

Το άλλο πήγαινε στα εφφε- ενισχυτή (που ήταν σε άλλο χώρο-δωμάτιο), για να έχει preview τι παίζει και πως ακούγεται (από ακουστικά).

Έτσι έκαναν και re-amping και προσέθεταν εκ των υστέρων εφφέ.

Τι να σου πώ, εμένα δεν μου αρέσει.

Αν θες δοκίμασέ το και στο μπουζούκι, αλλά δεν έχεις να κερδίσεις και τίποτα.

Πάλι flat θα γράψει το  nt1, γιατί flat "ακούει".

 
Κοιτα γνωμη μου ειναι οτι στο μπουζουκι οταν γραφω τουλαχιστον θελω να ακουω ενα καλο equalizing και λιγο βαθος οποτε θα το δοκιμασω και βλεπουμε γιατι μεχρι τωρα εγραφα τελειως φλατ με μονιτορ απο την κονσολα. Αλλα δεν ξερω πώς αυτο θα μου δωσει αυτον τον ´αερα ´ που θελω. Τι να πω ισως να ειναι και θεμα εφφε,θα δοκιμασω και διαφορα πραγματακια στο space designer στο logic και βλεπουμε...

 
dmarin είπε:
Κοιτα γνωμη μου ειναι οτι στο μπουζουκι οταν γραφω τουλαχιστον θελω να ακουω ενα καλο equalizing και λιγο βαθος οποτε θα το δοκιμασω και βλεπουμε γιατι μεχρι τωρα εγραφα τελειως φλατ με μονιτορ απο την κονσολα. Αλλα δεν ξερω πώς αυτο θα μου δωσει αυτον τον ´αερα ´ που θελω. Τι να πω ισως να ειναι και θεμα εφφε,θα δοκιμασω και διαφορα πραγματακια στο space designer στο logic και βλεπουμε...
Δοκίμασε , και θα βρεις τι σου αρέσει.Μπορεί να θες ένα stereo imager π.χ ......έχει τις Παναγιάς τα Μάτια πλέον....κάτι θα βρεις.

 
Ναι πραγματι μπορει να ειναι και αυτο θα το δοκιμασω...

 
LK είπε:
Σου προτείνω γενικά να ηχογραφείς το ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ δυνατο σήμα που μπορείς να πάρεις (τυχον EQ, reverb, compressor κ.λ.π), φτιάχνοντας τον καλλιτερο δυνατο ήχο που μπορείς, και μετά να κανεις ό,τι διορθωσεις θέλεις. Όχι να γραφεις flat και να λες ότι ¨θα το στρωσω στη μίξη".

Το eq του συνολικού mix , αν χρειαστεί μετά, το "διορθωνεις" στο σταδιο της μίξης.

Λογικότατο είναι να γραφεται έτσι "στεγνά-flat" όπως λες , αφού τετοιο ειναι το σήμα που του δίνεις.
Διαφωνώ κάθετα με τον φίλτατο Λάκη. Μην τα τσουβαλιάζεις όλα. Το κάθε όργανο πρέπει να γράφεται με το ηχόχρωμα του. Μια ηλεκτρική κιθάρα παραμορφωμένη γράφεται έτσι στην πηγή, δηλαδή με το μικρόφωνο στο μεγάφωνο του ενισχυτή.

Μη μπερδεύεις όλα τα είδη processing και επίσης τα ηλεκτρικά με τα ακουστικά όργανα. Μπορεί εσύ να έχεις βρει μανιέρα και να βολεύεσαι έτσι αλλά δεν είναι σωστή πρακτική καθως η λάθος ηχογράφηση δύσκολα διορθώνεται μετά.

Η πρακτική είναι να διορθώνεις EQ μετά την εγγραφή για πιστότητα. Κατα την ηχογράφηση το Α και Ω είναι η σωστή τοποθέτηση των μικροφώνων καθώς αυτό απο μόνο του είναι μια μορφή ισοστάθμισης που δεν πετυχαίνεις με Equalizer. Θα έλεγα να πειραματιστείς περισσότερο με το μικρόφωνο ακούγοντας με ακουστικά αν είσαι στο ίδιο δωμάτιο, μέχρι να πετύχεις το βέλτιστο. Γράφε και σύγκρινε.

Η ισοστάθμιση σου μου φάνηκε πολύ δραστική αλλά βέβαια το αποτέλεσμα φαίνεται μέσα στη μίξη.

Δεν ξέρω τι θέλεις να πετύχεις καθως είναι περισσότερο αισθητικό το θέμα. Εχεις τα σωστά εργαλεία αλλά είσαι και απαιτητικός, οπότε δοκιμάζοντας ένα δεύτερο μικρόφωνο μπορεί να σε βοηθούσε. Σίγουρα θα βρείς διαφορές.

Παράλληλα είναι σημαντική η ενορχήστρωση. Θέματα σαν το ηχογραφημένο πολλές φορές για να αποκτήσουν όγκο διπλοηχογραφούνται. 

 
Ο ηχος σου ειναι ηδη ΚΑΛΟΣ,μπορεις να τον κανεις καλυτερο πειραματιζομενος με τη θεση του μικροφωνου (οσο πιο ΚΟΝΤΑ το φερνεις τοσο μεγαλυτερη αττακα θα εχεις,προσωπικα για να δωσω περισσοτερο αττακα και ογκο αυτο θα εκανα στο συγκεκριμενο τρακ που εδωσες),δοκιμασε και ενα δευτερο ΔΥΝΑΜΙΚΟ μικροφωνο το οποιο θα "κοιταζει" τον καβαλαρη στο μπουζουκι.

Κατι που κανω συχνα στα ακουστικα οργανα ειναι να δημιουργω ενα αντιγραφο του καναλιου και να το επεξεργαζομαι "βαρια" με compression,reverb  & eq & να το μιξαρω παραλληλα (και πολυ πιο χαμηλα) με το original δινοντας ετσι εξτρα χωρο και ογκο διατηρωντας ομως την χροια και τον χαρακτηρα του αρχικου τρακ.

 
@ Yameth

Δεν καταλαβα που διαφωνούμε όμως. ;D ;D ;D

Το θέμα της τοποθέτησης του μικροφώνου (στο μπουζούκι), το είχα προτείνει ως πρώτο.

LK είπε:
Θεμα τοποθέτησης είναι σίγουρα.
Του πρότεινα (2 μικρόφωνα) ή Line και mic (δηλαδή δύο κανάλια και panning)

Σαν πρώτη ιδέα (έτσι όπως τα λες, και κυρίως όπως τα καταλαβαίνω).

Αφιέρωσε 2 κανάλια στο μπουζούκι.

Ή παίξε το δύο φορές (με διαφορετικές τοποθετήσεις του μικροφώνου), ή αν φοράει μαγνήτη, γράψε ένα κανάλι Line και ένα Mic.

Πάναρε τα στη μίξη σου τα δύο κανάλια,. δεξιά και αριστερά (όχι τέρμα), και παίξε με το EQ , κυρίως να κόψεις συχνότητες που δεν θες (όχι να αυξήσεις αυτές που θες- το ίδιο είναι άλλωστε).
Από εκεί και πέρα -και ως ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΥΣΗ-, επειδή ο φίλος επέμενε ότι , όπου και να το βάζει (μέχρι τώρα τουλάχιστον)  –πάλι στεγνό του ακούγεται *, του πρότεινα να βάλει από τη αρχη EQ , reverb, compressor.

Αν τα βάλει inserts όλα αυτά, πάλι φλατ θα γράφει, απλά θα «ακούει» το σήμα του  όπως το φαντάζεται, για το «τελικό αποτέλεσμα» , πράγμα που ναι (αυτό το ισχυρίζομαι) βοηθάει  στο παίξιμο.

*Που μου φαίνεται λογικότατο (ενα πυκντικό μικρόφωνο- σε ένα δωμάτιο μικρό-με μπασοπαγίδες και ακουστικά πάνελ στους τοίχους). Εκτός αν εννοούσε χωρίς όγκο (δηλαδή "τζούφιο") , αυτό λυνεται κυρίως με τα 2 κανάλια, ή αν εννουσε "σκοτεινό", αυτό λυνεται με eq.....Το "στεγνό" είναι θέμα reverb.

 
Last edited by a moderator:
@yameth

Το eq είναι όντως "δραστικό" γιατί αλλιώς δεν ξεχωρίζει μέσα στην μίξη χάνεται. Όταν το ακούω και εγώ μόνο του είναι χάλια αλλά μέσα στην μίξη είναι ελαφρώς καλύτερο στο σύνολο. Θέλω τα μπουζούκια στην μίξη να έχουν αυτά τα "γλυκά" πρίμα με μέτρο βέβαια αλλά δεν τα έχω καταφέρει ακόμα.

@superfunk

Συμφωνώ ότι η τοποθέτηση του μικροφώνου είναι το Α και το Ω. Αυτό που σκέφτηκα είναι να πάρω ένα δεύτερο πυκνωτικό και να το βάλω να κοιτάει ακριβώς την τρύπα του οργάνου και το rode να κοιτάει τον καβαλάρη. Και λέω πυκνωτικό μήπως και σώσω και τις γυναικείες φωνές απο αυτό το σσσσςςςς που έχει το rode. Ένας φίλος μου είπε ότι το Akg c214 είναι πολύ καλό (και κάτω απο τη μισή τιμή απο το 414) και το σκέφτομαι έτσι. Γνώμη σου είναι ότι για τα όργανα το βέλτιστο είναι δυναμικό για δεύτερο; Από δυναμικό ποιο προτείνεις;

 
LK είπε:
@ Yameth

Δεν καταλαβα που διαφωνούμε όμως. ;D ;D ;D

Το θέμα της τοποθέτησης του μικροφώνου (στο μπουζούκι), το είχα προτείνει ως πρώτο.

Του πρότεινα (2 μικρόφωνα) ή Line και mic (δηλαδή δύο κανάλια και panning)

Από εκεί και πέρα -και ως ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΥΣΗ-, επειδή ο φίλος επέμενε ότι , όπου και να το βάζει (μέχρι τώρα τουλάχιστον)  –πάλι στεγνό του ακούγεται *, του πρότεινα να βάλει από τη αρχη EQ , reverb, compressor.

Αν τα βάλει inserts όλα αυτά, πάλι φλατ θα γράφει, απλά θα «ακούει» το σήμα του  όπως το φαντάζεται, για το «τελικό αποτέλεσμα» , πράγμα που ναι (αυτό το ισχυρίζομαι) βοηθάει  στο παίξιμο.

*Που μου φαίνεται λογικότατο. Εκτός αν εννοεούσε χωρίς όγκο (δηλαδή τζούφιο) , αυτό λυνεται κυρίως με τα 2 κανάλια, ή αν εννουσε "σκοτεινό", αυτό λυνεται με eq.....Το "στεγνό" είναι θέμα reverb.
Λάκη μου διαφωνούμε κάπως...  :D Αλλο το να ακούει Χ και να γράφει Ψ όπως του προτείνεις στην τελευταία παράγραφο (που είναι και κοινή τακτική) και άλλο να γράφεις κατευθείαν με ισοστάθμιση και εφέ ένα ακουστικό όργανο. Στο δεύτερο διαφωνούμε.
 
yameth είπε:
και άλλο να γράφεις κατευθείαν με ισοστάθμιση και εφέ ένα ακουστικό όργανο. Στο δεύτερο διαφωνούμε.
Ναι , αυτό έχει διαφορά. Προσωπικά, τις ακουστικές τις γράφω από την αρχή με EQ στο μικροφωνο, και ολιγον βαθάκι.

It's not an exact science. Trial and error πιο πολύ.  ;D ;D ;D ;D

 
Γνώμη σου είναι ότι για τα όργανα το βέλτιστο είναι δυναμικό για δεύτερο;
Σου ειπα για δυναμικο επειδη ειναι....φθηνοτερα... :).....και ενα πυκνωτικο ΜΙΚΡΟΥ διαφραγματος θα κανει εξισου καλη δουλεια....(π.χ. ενα AKG Perception 170 που ειναι φανταστικο για τα λεφτα του)

Από δυναμικό ποιο προτείνεις;
ακομα και ενα ταπεινο 57αρι θα κανει καλη δουλεια αν το τοποθετησεις σωστα,αν θες να ανεβεις σε Budget ενα Shure SM7 ή ενα Sennheiser 421 ή ενα EV RE20 ειναι εξαιρετικα μικροφωνα.

 
Κατι το οποίο κάνουμε λάθος σήμερα στα home studios εμείς που εμπειρικά και με όρεξη οργώνουμε το Ίντερνετ και τα βιβλία, ειναι κατι που ξεχνάμε. Ακομα και εγω...

Βιαζόμαστε να γράψουμε με τη οποια τεχνική τα όργανα μας, και μετα πηγαίνουμε κατευθείαν στο daw να το πλακώσουμε στα eq και rev και compressors κτλ.

Ενώ, η οπτική ειναι μια που διαβάζω απο γκουρού ηχολήπτες που δεν είχαν παλιά και τόσα πολλά μέσα:

"Ο,τι ηχογραφουμε, θα πρεπει να ακούγεται απο τα ηχεία όσο το δυνατόν πιο πιστά σε σχέση με τον φυσικό ηχο στον χώρο."

Δηλ, αν το όργανο που γράφω, αλλιώς ακούγεται στον χώρο, και δεν καταφέρω να περάσω αυτόν τον ηχο στα ηχεία, που κλείνοντας τα ματιά να ειναι σαν να εχω τον μουσικό μπροστα μου να παίζει, και να πιστεύω οτι ειναι εκεί, τοτε κατι εχει γίνει λάθος στο miking/ τη  τεχνική.

Ο πειραματισμος και η επανάληψη κανει απίστευτα πράγματα!

(Σημ.: εκτός και αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος -το όποιον ξέρουμε καλά γιατι- που θελουμε να ηχογραφησουμε κατι κάπως διαφορετικά σε σχέση με τον φυσικό του ηχο)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα