Ηχογράφηση σε home ή prof studio?

Γενικά το θέμα θέλει αρκετή σκέψη. Το βασικό είναι αυτό που αναφέρθηκε και σε προηγούμενο post, δηλαδή ποσο "σοβαρά" σκέφτεσαι την ηχογράφηση και για ποιό λόγο την κάνεις. Προσωπικά έχω εμπειρία μέχρι τώρα και σε home ηχογραφήσεις και σε επαγγελματικά studios. Θα σου αναφέρω 3 εμπειρίες μου από studio:

Κατ' αρχήν να σου πω ότι είμαι πληκτράς αλλά και στις 3 περιπτώσεις οι ηχογραφήσεις έγιναν πριν καταφέρω να πάρω δικό μου όργανο. Και στις 3 περιπτώσεις γράψαμε 5 κομμάτια.

1) Η πρώτη μου ηχογράφηση demo με μπάντα έγινε σε στούντιο στο οποίο προβάραμε για πολύ καιρό.

Υπέρ:

- Μας έκανε πολύ ΠΟΛΥ καλές τιμές (από τις 30 ώρες ηχοράφησης πληρώσαμε τις 20 και αν, επίσης η μίξη και το mastering έγιναν δωρεάν.

-Τότε ήμασταν όλοι άπειροι σε θέματα ηχογράφησης οπότε είχαμε κάποιον να μας δίνει καλές συμβουλές και ιδέες που τελικά βελτίωσαν τα κομμάτια.

-Το στούντιο διέθετε ένα KORG-N5 το οποίο τότε ήταν παραπάνω από αρκετό για μένα.

Κατά:

- Επειδή ο στουντιάς ήταν περισσότερο του... ελληνικού ρεπερτορίου, η μίξη δεν βγήκε τελικά όπως την θέλαμε (η φωνή πολύ μπροστά και τα όργανα πολύ στο βάθος...). Βέβαια σε αυτό φταίγαμε κι εμέις γιατί δεν ήμασταν παρόντες στη μίξη κι απλά τον εμπιστευτήκαμε.

2) Η δεύτερη ηχογράφηση έγινε σε πολύ καλύτερο στούντιο. Δε θυμάμαι πόσο είχαμε πληρώσει σε αυτήν την περίπτωση:

Υπέρ:

- Το στούντιο διέθετε πολύ καλύτερο εξοπλισμό από οτιδήποτε είχαμε τότε στα σπίτια μας (και ένα TRITON EXTREME για μενα :Ρ) το οποίο βοήθησε πολύ στην ποιότητα του αποτελέσματος.

Κατά:

-Αν και ικανοποιητικό το αποτέλεσμα, θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο. Ο στουντιάς ήταν drummer και δεν είχε ίσως τόσο σφαιρική άποψη όσον αφορά την ηχογράφηση των άλλων οργάνων και των φωνών.

3) Η τρίτη ηχογράφηση ήταν και η πιο "οργανωμένη". Σε αυτήν επειδή μας έλειπαν drummer και μπασίστας, μας εξυπηρέτησαν 2 επαγγελματίες μέσω γνωστού οι οποίοι πληρώθηκαν βέβαια (αν και λίγα σε σχέση με το συνολικό ποσό).

Υπέρ:

- Πολύ καλύτερο στούντιο από άποψη εξοπλισμού (αυτό ήταν καθαρό στούντιο ηχογραφήσεων και όχι μαζί με προβάδικο). Το αποτέλεσμα ήταν απόλυτα ικανοποιητικό και με μεγάλη διαφορά από τις άλλες 2 ηχογραφήσεις (ακόμα και μια Epiphone SG των 150 € ακούστηκε... τεράστια).

- Οι ώρες ηχογράφησης μειώθηκαν δραματικά από το γεγονός ότι ο drummer και ο μπασίστας δεν χρειάστηκαν πάνω από 2 takes ο καθένας (έχει πολύ μεγάλη σημασία για το κόστος πόσο καλοί είναι οι μουσικοί).

- Σεβόμενος την οικονομική μας στενότητα, ο παραγωγός παρ' ότι ξεπεράσαμε τις ώρες που είχαμε υπολογίσει - και το budget βέβαια - δε μας χρέωσε παραπάνω, χωρίς όμως να κάνει και εκπτώσεις στη δουλειά του. Γενικά πολύ σωστός επαγγελματίας.

Κατά:

-Κανένα να πω την αλήθεια... Πέρα από το ότι μας κόστισε παραπάνω από όλες τις άλλες. Συνολικά μαζί με κάποιες πρόβες και τα λεφτά των... sessionάδων, πληρώσαμε 1500€.

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τις home ηχογραφήσεις, το αποτέλεσμα πλέον έχει να κάνει περισσότερο με τις γνώσεις σου πάνω στην παραγωγή. Το software, η ισχύς των Η/Υκαι ο εξοπλισμός του σπιτιού πλέον μπορεί να είναι πολύ κοντά σε αυτόν ενός επαγγελματικού στούντιο σε σχέση με λίγα χρόνια πριν.

Η τελευταία ηχογράφηση που έκανα πρόσφατα ήταν home, πέρα από τα τύμπανα. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό μέχρι στιγμής. Βοηθάει βέβαια ότι και ο μπασίστας μας έχει τελειώσει σχολή ηχοληψίας και γενικά έχει ασχοληθεί πολύ καιρό με παραγωγές.

Συμπέρασμα:

Εάν πας για δίσκο, σίγουρα προτείνω επαγγελματικό στούντιο. Βέβαια θα χρειαστεί ψάξιμο για να αποφύγεις κακές εμπειρίες :Ρ

Εάν πας για demo τότε:

1) Πας σε στούντιο εάν δεν έχεις ούτε τον ελάχιστο εξοπλισμό σπίτι, ούτε τις γνώσεις για την παραγωγή.

2) Το κάνεις σπίτι γιατί έχεις τις γνώσεις και επειδή πλέον το software και τα VSTs κάνουν θαύματα ;)

Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο.

 
"Για αυτόν που ξεκινάει". Ξεκινάει τι; Να ηχογραφεί; Να παίζει; Να είναι με την μπάντα;

Γιατί άλλο το καθένα...

Προσωπικά, ίσως λόγω των δικών μου αισθητικών επιλογών, είμαι υπερ του home studio, ακριβώς γιατί σου δίνεται η άπλετη δυνατότητα πειραματισμών. Μία μπάντα που θέλει να βάλει απλά τους 4 τους να παίζουν, με 2-3 εφέ... το κάνει σε ένα στούντιο σε σχετικά λίγο χρόνο. Μία μπάντα που έχει στο μυαλό της τρελλές ιδέες, παραγωγές, του κόσμου τα εφέ ενορχηστρώσεις του κερατά κοκ, μάλλον θα φάει ΠΟΛΥ παραπάνω χρόνο και τόνους "undo".

Τουλάχιστον έτσι νομίζω.

Σταύρο: BTW, το workflow που ανέφερες μάλλον εννοείται στο ότι "ότι και να θέλει να κάνει κανείς στο pro στούντιο, απλά... μπορεί, ενώ στο home studio πρέπει να προσπαθήσει να το βρει".

 
Σταύρο και Νικόδημε, θεωρώ ότι δεν διαφωνείτε επί της ουσίας, αλλά μάλλον επί του πρακτικού του ζητήματος, περισσότερο λόγω διαφορετικών εμπειριών. Είμαι σίγουρος όμως ότι, και στις δύο "σχολές", ο καθένας έχει το ιδανικό στο μυαλό του, και έχει φτάσει να μπορεί να το υπηρετεί.

Το απόλυτο θα ήταν ένας "Σταύρος" και ένας "Νικόδημος" να μπορούσαν να συνεργαστούν σε μια παραγωγή που, ίσως, θα ήταν Χ% "σπιτική" και Ψ% "επαγγελματική". Αναγνωρίζω ότι αυτό δεν αποτελεί την πεπατημένη. Αλλά λέω τώρα εγώ...  ;)

Να συμπληρώσω ότι, πέραν των της ηχογράφησης, οι εργασίες του Mixing και του Mastering, αν επιλεγούν οι κατάλληλοι επαγγελματίες να τις φέρουν εις πέρας, θα μπορούσαν να επιφέρουν τεράστια βελτίωση σε οποιαδήποτε "home" παραγωγή.

 
The Genius Loci είπε:
Να συμπληρώσω ότι, πέραν των της ηχογράφησης, οι εργασίες του Mixing και του Mastering, αν επιλεγούν οι κατάλληλοι επαγγελματίες να τις φέρουν εις πέρας, θα μπορούσαν να επιφέρουν τεράστια βελτίωση σε οποιαδήποτε "home" παραγωγή.
Πολύ σωστό. Κι εγώ όταν γράφω κάτι σε DAW και το ακούω έκείνη την ώρα από τα monitors μπορώ συνήθως να το φέρω σε ένα σημείο που θα είμαι πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Αλλά με το που γίνεται το export και παίζει από τα hi-fi ηχεια... κλάφτα Χαράλαμπε... Εκεί θέλει τον επαγγελματία του...

 
Γιατί δεν μπορούμε να κρατήσουμε απλά μια χρυσή τομή ανάμεσα στα δύο. Αναφέρθηκε και πιο πάνω ότι με σχετικά αξιοπρεπές εξοπλισμό μπορεί κανείς να γράψει τουλάχιστον κιθάρες μπάσο πλήκτρα κλπ. Και ας μείνουν τύμπανα και φωνές για να ηχογρφηθούν σε κανονικό στούντιο.

Άλλωστε νομίζω ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του home studio είναι ότι μέσα από τη συνεχή τριβή που σου προσφέρει με το αντικείμενο, βοηθά τα μέγιστα στη δημιουργία προσωπικού κριτηρίου του μουσικού σχετικά με αυτό το οποίο δημιουργεί. Κριτήριο, δηλαδή που βοηθά στο να δει κανείς τι θέλει να κάνει, πως θέλει να ηχεί, πόσες φωνές θέλει το τάδε σημείο κι αν τα πλήκτρα θα έδεναν ωραία στο άλλο.

Για έναν άπειρο το επαγγελματικό στούντιο δεν προσφέρει την ίδια βοήθεια εκτός εαν κάποιος ψάχνεται ήδη πάρα πολύ κι είναι καλός στο να απορροφά τεράστια ποσά πληροφορίας μέσα σε ελάχιστο χρόνο.

Για έναν άπειρο το επαγγελματικό στούντιο είναι λίγο σαν τη μασημένη τροφή. Θα πας, θα σου πει ο ηχολήπτης (και ίσως καλά θα κάνει γιατί αλλιώς θα πρέπει να του δώσεις μια περιουσία) τι ακριβώς θα κάνεις και πως θα ηχείς, στο τέλος θα κάνει τη μίξη κατα πως εκείνος νομίζει ότι είναι σωστος και εσύ θα βγεις από το στούντιο με την αίσθηση ότι έχεις κάτι εξαιρετικό στα χέρια σου μόνο και μόνο για να δεις αργότερα πόσο διαφορετικό θα μπορούσες να το χες κάνει αν είχες λίγο χρόνο παραπάνω.

Καταλήγωντας επαναλαμβάνω ότι το καλύτερο είναι να συνδυαζεις τα πλεονεκτήματα και του ενός και του άλλου τρόπου. Στην τελική το παν είναι να χεις ωραία κομματια (όπως ειπώθηκε) και την αισθητική και το κριτήριο να δεις τι ακριβώς θέλεις. Και τότε το επαγγελματικό στούντιο γίνεται ο παραδεισός σου. Γιατί ξέρεις ακριβώς τι θες να πάρεις απο κει. Και χαλάλι τα λεφτά....

 
Παιδιά καλησπέρα,

ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Αρχικά να πω ότι στην επιλογή home studio περιλαμβάνεται ηχολήπτης απλά σε πιο περιορισμένο χώρο (τεχνικά).

Είμαι σύμφωνος με τις περισσότερες απόψεις

Να πω ότι είμαστε μπάντα 1,5 χρόνο και δεν είναι η πρώτη μου δουλειά.

Θέλουμε να ηχογραφήσουμε για να ακούσει ο κόσμος. Δεν παίζουμε για βιοπορισμό-αλλά θέλουμε να είμαστε άψογοι και επαγγελματίες στη συμπεριφορά.

Κυρίως με έβαλε σε σκέψεις (περίμενα για επαγγελματικό στούντιο) το ότι φίλοι μου λέγαν πως ακόμα και σκ@τ@ να είναι η ποιότητα (σε ένα σπιτικό στούντιο) ο κόσμος σε μαθαίνει και σε ακούει (αυτό που θέλω---το είπατε και πριν)

Anyway μάλλον ο χρόνος θα δείξει...

 
savasavram είπε:
Κυρίως με έβαλε σε σκέψεις (περίμενα για επαγγελματικό στούντιο) το ότι φίλοι μου λέγαν πως ακόμα και σκ@τ@ να είναι η ποιότητα (σε ένα σπιτικό στούντιο) ο κόσμος σε μαθαίνει και σε ακούει (αυτό που θέλω---το είπατε και πριν)

Anyway μάλλον ο χρόνος θα δείξει...
προσωπικα παντως αν ακουσω κομματι/α στο myspace ή οπουδηποτε αλλου που δεν εχει σωστη "δομη" ηχογραφισης το κλεινω με την μια - ειναι σαν να μην ξερεις τι ειναι αυτο που κανεις και γιατι το κανεις - βεβαια οντως σαν "πρωτη" εκτελεση καποιου κοματιου μπορεις να την γραψεις στο σπιτι σου και να μην ακουγεται επαγγελματικα αλλα ΣΩΣΤΑ.......και να κανεις την δουλεια σου.......

 
Γνώμη μου, μιας και πέρασα και εγώ απο τη φάση αυτη: Αφού έχετε ηχολήπτη και εξοπλισμό αρχίστε να γράφετε σπίτι σας. Προετοιμαστείτε καλά. Κάν'τε τις αλλαγές σας, φτιάξτε τον ήχο σας, εξερευνήστε τις δυνατότητες σας. Φτιάξετε ενα demo και ακούστε το, δώστε το σε γνωστούς. Όταν είστε έτοιμοι για το ευρύ κοινό και ξέρετε τι θέλετε πηγαίνετε στο επαγγελματικό. Μέχρι τότε μαζεύετε τα λεφτάκια σας και στο τελος φτιάχνετε κάτι ωραίο. Αυτός ο τρόπος θα σας προφυλάξει απο σπατάλη χρημάτων ή τυχόν απογοήτευση.

 
Συμφωνώ με τον johnkoutsou. Εάν έχετε και κάποιον που έχει γνώσεις, δοκιμάστε μόνοι σας για αρχή. Σε καμία περίπτωση όμως με τη λογική του "και σκ@τ@ να είναι δεν πειράζει".

Δεν είναι κακό να κάνεις όσο γίνεται καλύτερη εντύπωση από την αρχή. Μπορεί κάποιος να ακούσει μια κακή εγγραφή και να καταλάβει ότι π.χ. παρ' όλα αυτά οι μουσικοί είναι καλοί ή το κομμάτι θα ακουγόταν καλύτερα με μια καλή παραγωγή. Αυτό όμως σημαίνει ότι μάλλον δεν θα κάτσει και να το ξαναακούσει.

Εάν μιλάμε για ποιότητα ήχου καθαρά σε θέμα αριθμών, πλέον και στο σπίτι με μια κάρτα των 150€ μπορείς να γράψεις έως και 192khz/24bit. Από εκεί και πέρα, μπορείς μέσω των διαφόρων VSTs και software εφφέ να φτάσεις σε ένα αποτέλεσμα που θα ακούγεται ωραία, άσχετα με το αν είναι εφάμιλλο κανονικής παραγωγής (που δεν θα είναι).

Αυτό που σίγουρα θα χρειαστείς είναι monitors. Δεν έχει νόημα να έχεις το υπερPC ή την υπερκάρτα ήχου και να μιξάρεις σε συνηθισμένα ηχεία. Ίσως μόνο εκεί χρειαστεί να δώσεις κάποια παραπάνω χρήματα.

 
savasavram είπε:
Να πω ότι είμαστε μπάντα 1,5 χρόνο και δεν είναι η πρώτη μου δουλειά.

Θέλουμε να ηχογραφήσουμε για να ακούσει ο κόσμος.

ακόμα και σκ@τ@ να είναι η ποιότητα (σε ένα σπιτικό στούντιο) ο κόσμος σε μαθαίνει και σε ακούει
Απλα για να ακουσει και να παρει μια ιδεα ωστε μετα να γινει η ''καλη'' παραγωγη?

Καντε το σπιτι.

Για να ακουσει και να αποκτησετε ''οπαδους''?

Πηγαινετε σ ενα επαγγελματικο στουντιο.

Τι μουσικη παιζετε?Καποιο στυλ που απαιτει φυσικα τυμπανα

ή αρκειται σ ενα ''τού πά-τού τού πά?'' για να παρεις μια γευση?

Αν ισχυει το πρωτο,,πηγαινετε σε ενα επαγγελματικο στουντιο.

Εάν μιλάμε για ποιότητα ήχου καθαρά σε θέμα αριθμών, πλέον και στο σπίτι με μια κάρτα των 150€ μπορείς να γράψεις έως και 192khz/24bit. 

Αυτό που σίγουρα θα χρειαστείς είναι monitors.
Τι καλά που θα ταν,να ταν θεμα αριθμων..

Ολοι θα καναμε παραγωγαρες παιζοντας στην τουαλετα με τον ενισχυτη στο παταρι για καλυτερο isolation.. ;D

Οι αριθμοί είναι για τους μαθηματικους. ;)

Το στουντιο ειναι μια αλυσιδα εμψυχων και αψυχων πραγματων που το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ πραγμα που μετραει ειναι οι αριθμοι.. ;)

Μη σου πω οτι δε μετραει καθολου πια... 8)

16bit ρε.Ποιοτης... ;D

Ειναι να ΜΑΘΕΙΣ τα μονιτορς που εχεις,καιγοντας πολλαααα CD...

 
freerock1974 είπε:
16bit ρε.Ποιοτης... ;D
ουουυουουουουουουουουουουουου αρχαιολογεεεεεε soundblasterακια ουουουουουουουουουου  ;D ;D ;D ;D ;D

 
messalion είπε:
ουουυουουουουουουουουουουουου αρχαιολογεεεεεε soundblasterακια ουουουουουουουουουου  ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Soundblaster?

Τι ειναι αυτο?Βγηκαν μοντερνες καρτες?

AC97 ρεεεεεεεεεεεεεεε!

Σταθεροτης και ποιοτητα μπομπινας.

Με τα χρατς χρουτς της...

Γραφεις και ακους πικαπ. ;D

 
Σίγουρα τα νούμερα δεν έχουν σημασία. Αν σκεφτούμε και πόσες απίστευτες παραγωγές υπάρχουν σε δίσκους γραμμένους πριν από πολλέεες δεκαετίες. Έχω βινύλια δεκαετίας 60 που ακούγονται πολύ καλύτερα από  cd γραμμένα σε υπερντούπερ στουντιάρες με πενηνταπύρηνους επεξεργαστές και πιο πολλές φέτες κι από τον τυρά της γειτονιάς μου  :P

 
fixxxer113 είπε:
Σίγουρα τα νούμερα δεν έχουν σημασία. Αν σκεφτούμε και πόσες απίστευτες παραγωγές υπάρχουν σε δίσκους γραμμένους πριν από πολλέεες δεκαετίες. Έχω βινύλια δεκαετίας 60 που ακούγονται πολύ καλύτερα από  cd γραμμένα σε υπερντούπερ στουντιάρες με πενηνταπύρηνους επεξεργαστές και πιο πολλές φέτες κι από τον τυρά της γειτονιάς μου  :P

Υπαρχει και το γκρι,που εχει αφησει στην ιστορια των ηχογραφησεων,αριστουργηματα.

Εγω ακομα ακουω παραγωγες που ηταν μετριοτατες,αλλα ειχαν αυτο το κατι:To ταλεντο και αυτο το κατι, που δεν επισκιασε η κακη παραγωγη.
;)

Ωραιες παντως και οι φετες...

Με φωμι και λαδοριγανη μαλιστα,δεν παιζονται.. ;D

 
freerock1974 είπε:
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Soundblaster?

Τι ειναι αυτο?Βγηκαν μοντερνες καρτες?

AC97 ρεεεεεεεεεεεεεεε!

Σταθεροτης και ποιοτητα μπομπινας.

Με τα χρατς χρουτς της...

Γραφεις και ακους πικαπ. ;D
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα Grungelizer  θεος........ ;D ;D ;D

 
Γεια χαρά κι από μένα,

ένας μουσικός-δημιουργός κλπ χρειάζεται οπωσδήποτε ένα home-studio για να στήσει τα κομμάτια του, να πειραματιστεί, να κάνει τις ενορχηστρώσεις του και να νιώσει με την ησυχία του πως είναι το κομμάτι του, τη αίσθηση δημιουργεί κλπ. Από 'κει και πέρα όμως για να ηχογραφηθεί το κομμάτι χρειάζεται προφανώς ένα στούντιο ηχογράφησης. Τώρα φυσικά δεν είναι ανάγκη να εξηγούμε τί είναι το στούντιο και το τι προσφέρει. Συμφωνώ απόλυτα με το Νικόδημο και πιστεύω πως η διαφωνίες έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά στούντιο που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Προφανώς και δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να πετύχεις τον ήχο ενός στούντιο ηχογράφησης (εκτός εάν η κρεβατοκάμαρά σου είναι μισό στρέμμα, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένα booths, control & play room και ηχητικό εξοπλισμό πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ). Στα στούντιο δεν δουλεύουν «στουντιάδες» που είναι ντραμμερ, κιθαρίστες κλπ, αλλα μηχανικοί ήχου που ξέρουν τη δουλειά τους. Ο μηχανικός ήχου μεταφράζει αυτό που του λες ή έχεις μέσα στο κεφάλι σου σε ήχο. Δεν θα σε κατευθύνει, ούτε θα πάρει πρωτοβουλίες, εκτός εάν τα πράγματα πηγαίνουν πολύ άσχημα ή έχεις τελείως «διαστημική» άποψη για τη μουσική. Επίσης δεν αφήνεις ποτέ και για κανένα λόγο να μιξάρει κάποιος τη μουσική σου χωρίς να είσαι εκεί και να ακούς. Το οτι δεν έχεις την απαραίτητη κατάρτιση σε τεχνικά θέματα ήχου δεν σημαίνει οτι είσαι κουφός ή δεν ξέρεις πως έπαιξες ή θέλεις να ακούγεται η μουσική σου.

Συνοψίζοντας λοιπόν, πιστεύω πως το home studio είναι απαραίτητο για τα prerecordings και για να έχεις όντως το χρόνο σου να ακούσεις, να κάνεις διορθώσεις και να φανταστείς στο περίπου πως θα ακούγεται το κομμάτι σου και τι ήχο θα έχει, αλλά για την ηχογράφησή του θα πρέπει να απευθυνθείς σε ένα recording studio, και όχι φυσικά σε ένα προβάδικο που υποτίθεται πως κάνει ηχογραφήσεις. Αυτά για την ώρα, εύχομαι κάθε επιτυχία σε ότι κι αν αποφασίσεις. Και φυσικά να κάνεις home studio αν μπορείς!!! ;-)

 
gavramid είπε:
Γεια χαρά κι από μένα,

ένας μουσικός-δημιουργός κλπ χρειάζεται οπωσδήποτε ένα home-studio για να στήσει τα κομμάτια του, να πειραματιστεί, να κάνει τις ενορχηστρώσεις του και να νιώσει με την ησυχία του πως είναι το κομμάτι του, τη αίσθηση δημιουργεί κλπ. Από 'κει και πέρα όμως για να ηχογραφηθεί το κομμάτι χρειάζεται προφανώς ένα στούντιο ηχογράφησης. Τώρα φυσικά δεν είναι ανάγκη να εξηγούμε τί είναι το στούντιο και το τι προσφέρει. Συμφωνώ απόλυτα με το Νικόδημο και πιστεύω πως η διαφωνίες έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά στούντιο που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Προφανώς και δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να πετύχεις τον ήχο ενός στούντιο ηχογράφησης (εκτός εάν η κρεβατοκάμαρά σου είναι μισό στρέμμα, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένα booths, control & play room και ηχητικό εξοπλισμό πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ). Στα στούντιο δεν δουλεύουν «στουντιάδες» που είναι ντραμμερ, κιθαρίστες κλπ, αλλα μηχανικοί ήχου που ξέρουν τη δουλειά τους. Ο μηχανικός ήχου μεταφράζει αυτό που του λες ή έχεις μέσα στο κεφάλι σου σε ήχο. Δεν θα σε κατευθύνει, ούτε θα πάρει πρωτοβουλίες, εκτός εάν τα πράγματα πηγαίνουν πολύ άσχημα ή έχεις τελείως «διαστημική» άποψη για τη μουσική. Επίσης δεν αφήνεις ποτέ και για κανένα λόγο να μιξάρει κάποιος τη μουσική σου χωρίς να είσαι εκεί και να ακούς. Το οτι δεν έχεις την απαραίτητη κατάρτιση σε τεχνικά θέματα ήχου δεν σημαίνει οτι είσαι κουφός ή δεν ξέρεις πως έπαιξες ή θέλεις να ακούγεται η μουσική σου.

Συνοψίζοντας λοιπόν, πιστεύω πως το home studio είναι απαραίτητο για τα prerecordings και για να έχεις όντως το χρόνο σου να ακούσεις, να κάνεις διορθώσεις και να φανταστείς στο περίπου πως θα ακούγεται το κομμάτι σου και τι ήχο θα έχει, αλλά για την ηχογράφησή του θα πρέπει να απευθυνθείς σε ένα recording studio, και όχι φυσικά σε ένα προβάδικο που υποτίθεται πως κάνει ηχογραφήσεις. Αυτά για την ώρα, εύχομαι κάθε επιτυχία σε ότι κι αν αποφασίσεις. Και φυσικά να κάνεις home studio αν μπορείς!!! ;-)
+16bit

Νομιζω πως αυτη ηταν η πιο ολοκληρωμενη και διαφωτιστικη απαντηση στο θεμα. ;)

 
gavramid είπε:
Συνοψίζοντας λοιπόν, πιστεύω πως το home studio είναι απαραίτητο για τα prerecordings και για να έχεις όντως το χρόνο σου να ακούσεις, να κάνεις διορθώσεις και να φανταστείς στο περίπου πως θα ακούγεται το κομμάτι σου και τι ήχο θα έχει, αλλά για την ηχογράφησή του θα πρέπει να απευθυνθείς σε ένα recording studio, και όχι φυσικά σε ένα προβάδικο που υποτίθεται πως κάνει ηχογραφήσεις. Αυτά για την ώρα, εύχομαι κάθε επιτυχία σε ότι κι αν αποφασίσεις. Και φυσικά να κάνεις home studio αν μπορείς!!! ;-)
gavramid νομίζω ότι τα κάλυψες όλα. Γι αυτό ανέφερα και αυτά για τους διάφορους στουντιάδες. Όπως είπε και ο σωφέρ στον Γιώργο Κωνσταντίνου... "παθός και μαθός!"

 
freerock1974 είπε:
+16bit

Νομιζω πως αυτη ηταν η πιο ολοκληρωμενη και διαφωτιστικη απαντηση στο θεμα. ;)
:o :o δεν την παλευεις  ;D ;D

 
fixxxer113 είπε:
Σίγουρα τα νούμερα δεν έχουν σημασία. Αν σκεφτούμε και πόσες απίστευτες παραγωγές υπάρχουν σε δίσκους γραμμένους πριν από πολλέεες δεκαετίες. Έχω βινύλια δεκαετίας 60 που ακούγονται πολύ καλύτερα από  cd γραμμένα σε υπερντούπερ στουντιάρες με πενηνταπύρηνους επεξεργαστές και πιο πολλές φέτες κι από τον τυρά της γειτονιάς μου  :P
Είναι επείδή τότε δεν είχαν φέτες, αλλα ολόκληρα κεφάλια τυρί

πχ ένας stereo compressor είχε μέγεθος 6U και ζύγιζε 30 κιλά

ενώ ένα pultec program eq που ήταν mono ήταν 3U αν σκεφτείς οτι ήθελες άλλο ενα για τις μεσαίες περιοχές και αυτά Χ2 για στέρεο σήμα...

μιλάμε για πολύ τυρί

;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top