Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer

Status
Not open for further replies.
greekdrums είπε:
1)δε τοποθετιθικες αν συμφωνεις η διαφωνεις τελικα μαζι μου. (η τοποθετιση μου ειχε να κανει με το δικο σου "Οι καιροί έχουν αλλάξει, είμαστε πια ρομπότ, και η παραμικρή απόκλιση από το τέμπο θεωρείται ΛΑΘΟΣ").

μολης παω σπιτη θα ποσταρω κομματι που ειναι εμφανεις που ανευαινει το τεμπο.
πιστευω οτι ειναι τελειως διαφορετικο να μιλαμε για θελημενη αλλαγη τεμπο κατα τη διαρκεια ενος κομματιου σε ηχογραφηση,και διαφορετικο για καταστασεις οπου χανεται το τεμπο και τριγυρναει γυρω απο το σωστο.νομιζω αυτη ειναι η διαφορα σε αυτα που λετε. :)

 
haryy είπε:
Και σαφώς μπορεί και εκεί να γίνει editing στα τύμπανα (στο ίδιο take περισσότερο) αν ο ντράμμερ δεν φεύγει πολύ (ευνόητο σε καλό take άνευ μετρονόμου). Γιατί να είναι απαγορευτικό?
+1. Δεν είναι απαγορευτικό. Ένα καλό take είναι ένα καλό take, ακόμα κι αν το τέμπο φεύγει λίγο (κάποιες φορές ίσως και λόγω του ότι φεύγει λίγο...).

 
Haris είπε:
Στις συμφωνικές ορχήστρες ο μετρονόμος είναι ο μαέστρος. Και όπως έγραψα και πιο πάνω, δεν μπορείς να φανταστείς πόσες ώρες έχουν περάσει όλοι αυτοί οι μουσικοί αγκαλιά με το μετρονόμο, για να φτάσουν στο επίπεδο που είναι.

Ναι, ο "μετρονόμος" είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ, δεν είναι το μαρτύριο της σταγόνας.  ;D Επίσης πίστεψέ με, ξέρω πόσες ώρες περνάς, αλλά αν ως τελικός εκτελεστής είσαι ένα βαρετό ντουπου ντουπου, τότε μεγάλε sorry, αλλά έχασες το δρόμο.


 
greekdrums είπε:
νομιζω πως αλλα λεω και αλλα λες  η δε σε καταλαυαβαινω εγω? ???

1)δε τοποθετιθικες αν συμφωνεις η διαφωνεις τελικα μαζι μου. (η τοποθετιση μου ειχε να κανει με το δικο σου "Οι καιροί έχουν αλλάξει, είμαστε πια ρομπότ, και η παραμικρή απόκλιση από το τέμπο θεωρείται ΛΑΘΟΣ").

μολης παω σπιτη θα ποσταρω κομματι που ειναι εμφανεις που ανευαινει το τεμπο.

2)παρολα αυτα αν εισε της κλασσηκης μουσικης παιζει να μην συνονουμαστε ετσι και αλλιος.
Ορθογραφια-greekdrums σημειωσατε ασσος....  ;D

 
Οι καιροί έχουν αλλάξει, είμαστε πια ρομπότ, και η παραμικρή απόκλιση από το τέμπο θεωρείται ΛΑΘΟΣ.

Τα ξαναλέω για να φανεί.

Είναι θέμα ανταγωνισμού, όπως και η στάθμη των CD. Ο ακροατής πλέον περιμένει έναν ΓΥΑΛΙΣΜΕΝΟ και ΚΟΥΡΔΙΣΜΕΝΟ με το ατομικό ρολόι δίσκο, χωρίς περιθώριο έκφρασης.

Μιλάμε για ρυθμική μουσική έτσι;

 
Haris είπε:
+1. Δεν είναι απαγορευτικό. Ένα καλό take είναι ένα καλό take, ακόμα κι αν το τέμπο φεύγει λίγο (κάποιες φορές ίσως και λόγω του ότι φεύγει λίγο...).
Αυτό ακριβώς μου αρέσει γιατί αλλάζει και η αντίληψη του κομματιού όσο περνάει η ώρα και δεν το βαριέται το αυτί.. (πάντα μιλάμε για καλό παίκτη και καλό take-δυστηχώς πρέπει να τα επαναλαμβάνουμε αυτά).

Η μεγάλη πλάκα είναι ότι παλεύω με νύχια και με δόντια να το εφαρμόσουμε στο επόμενο cd μας αλλά οι υπόλοιποι "τσινάνε" χειρότερα από τον Superfunk! ;D ;D

 
Ο ακροατής πλέον περιμένει έναν ΓΥΑΛΙΣΜΕΝΟ και ΚΟΥΡΔΙΣΜΕΝΟ με το ατομικό ρολόι δίσκο, χωρίς περιθώριο έκφρασης
εγω παλι μπορω να σου απαρυθμισω 2-3....χιλιαδες δισκους γραμμενους με κλικ που εχουν...μια ...χαρα....εκφραση.... ;)

anyway......to cut a long story short ....στην ΕΠΟΧΗ μας (η μαλλον τα...τελευταια 30 χρονια... ;D)  η συντριπτικη πλειοψηφια των ντραμμερ στο στουντιο χρησιμοποιει click track,ειτε επειδη το θελουν ,ειτε επειδη θεωρειται εκ των ουκ ανευ...

αν καποιος σκοπευει να ηχογραφει συχνα  ντραμς στο στουντιο καλο ειναι να ΜΠΟΡΕΙ να παιξει με ΑΝΕΣΗ μαζι με το click track.

αν καποιος δε στην εποχη μας θελει να γινει studio drummer και να "παιζει σε δισκους" απλα δεν υπαρχει περιπτωση να ΜΗΝ παιζει πανω σε click track για χιλιους δυο λογους που αρκετοι απο αυτους αναφερθηκαν παραπανω.

τα υπολοιπα ειναι "φιλοσοφικες" συζητησεις οπως πολυ σωστα το θετει και ο kapdrums

τα πραγματα ειναι απλα...οποιος μπορει και θελει εχει καλως...οποιος ΔΕΝ μπορει παιρνει την οποια του ΑΔΥΝΑΜΙΑ,την κανει ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και πορευεται εναν δρομο αγνοιας,ημιμαθειας και ανεκπληρωτων πιθανων προοπτικων.... 
 
Όταν λέω έκφραση, εννοώ την έκφραση μέσω του τέμπο.

Από εκεί και πέρα, σαφώς μπορούμε να έχουμε εκφραστικότητα με καθορισμένο τέμπο.

Αλλά τα παραπάνω έχουν να κάνουν με συνθετικές- ενορχηστρωτικές και εκτελεστικές επιλογές, επιλογές που δεν είναι πάντα στο χέρι ενός ντράμμερ, ή ενός μουσικού γενικά.

Με λίγα λόγια: Την επιλογή για μετρονόμο δεν πρέπει να την καθορίσει η ικανότητά μας αλλά η αισθητική μας. Όσο δε αφορά τον εκτελεστή, επαναλαμβάνω ότι αν κάποιος δεν μπορεί να ακολουθήσει τον μετρονόμο δεν μπορεί να λέγεται μουσικός.

Αν δεν μπορείς να παίξεις σωστά με σταθερό ρυθμό, που είναι ΤΟ ΕΥΚΟΛΟ, πως θα τον μεταβάλλεις κατά το δοκούν;

 
Αν δεν μπορείς να παίξεις σωστά με σταθερό ρυθμό, που είναι ΤΟ ΕΥΚΟΛΟ,
αν ηταν τοσο....ΕΥΚΟΛΟ δεν θα το συζητουσαμε τοση ωρα.... ;D

ουτε το 90% των κομματιων της εγχωριας "ροκ" παραγωγης θα αρχιζε στα 100 bpm & θα τελειωνε στα 120... ;D ;D

αλλα ειπαμε ειναι ολοι...φιλοσοφοι....και το κανουν...επιτηδες.... ;D

 
;D  ;D  ;D

Το εύκολο ίσως είναι λάθος λέξη, ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ νομίζω ότι του ταιριάζει καλύτερα  ;)

 
anyway....ας δουμε τωρα και εναν ΜΑΣΤΟΡΑ του στουντιο που μια χαρα ΕΚΦΡΑΣΗ δινει και ας εχει..καταπιει τον μετρονομο... ;D



(αυτος μαλλον δεν διαβαζει Οσο... ;D)  

 
Respect στον Kenny Aronoff, και στους άψογους sessionάδες, αλλά την ιστορία την γράφουν τα πρεζάκια τύπου Bohnam και οι ψυχάκιδες τύπου Richter.

( ποιό είναι το τηλέφωνό του, γιατί έπαιξα κάτι Τζόκερ και...  ;D  ;D  ;D )

 
ο Bohnam δεν εχανε ουτε ΕΝΑ μπητ αν ηθελε (μη μπερδευουμε τη..... μασινα με τη φασινα.... ;)),απο την αλλη φερε μου εσυ ΕΝΑΝ ντραμμερ σαν τον Μποναμ στο στουντιο και σου υποσχομαι πως αν δεν θελει (που θα θελει αλλα λεμε τωρα) δεν θα του βαλω μετρονομο....

παρε ακομα εναν ΚΕΝΝΥ.....(παλι με μετρονομο... ;D)

Kenny Aronoff / Directed by C.G. Ryche

 
Ο Τζον δεν ξέρω αν θα ήθελε, που αν θέλει δε θα τα χαλάσουμε, αλλά μάλλον δεν θα τον ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ ΚΑΝ το ζήτημα.

Θα κοιτάξει πρώτα ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, να ΔΕΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, να ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ τα παιξήματά του να αποτελούν ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ του κομματιού, και όχι αυτό το νευροτικό του-του μπα που άκουσα από τον Aronoff. Φοβερά παιγμένο αλλά ανούσιο, όσο ανούσια ήταν και η μουσική.

μη μπερδευουμε τη..... μασινα με τη φασινα λοιπόν.

 
, και όχι αυτό το νευροτικό του-του μπα που άκουσα από τον Aronoff.
εγω παλι δεν ακουσα τιποτα το νευρωτικο,ενα τελεια παιγμενο ουσιαστικο ροκ μπητ ακουσα το οποιο και swing & τρελλο feel & τρελλο groove ειχε...αλλα ειπαμε περι ορεξεως.... ;)

Θα κοιτάξει πρώτα ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, να ΔΕΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, να ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ τα παιξήματά του να αποτελούν ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ του κομματιού,
αυτο πρεπει να το κανουν (και το κανουν) ολοι οι καλοι ντραμμερ,δεν βλεπω σε τι το εμποδιζει ο...μετρονομος...... ;D  

ο μετρονομος ειναι απλα ενα ΕΡΓΑΛΕΙΟ & μη ξεχνας οτι  a bad workman always blames his tools... ;)

αυτος δηλ.που παιζει με...υπερκλικ....νευρωτικο παιξιμο εχει?

;D

YouTube - Broadcast Yourself.

 
Δηλαδή μου λες ότι όποιος δεν ακολουθεί μετρονόμο δεν ακούγεται;

Έμαθα ότι έχεις κάτι βινύλια  ;D Θα μου χαρίσεις όσα από αυτά δεν είναι με μετρονόμο;  ;D

 
Δηλαδή μου λες ότι όποιος δεν ακολουθεί μετρονόμο δεν ακούγεται;
οχι σου λεω οτι το 90% των ντραμμερ στην ΕΠΟΧΗ μας που ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟ με θρησκευτικη ευλαβεια  ακουγονται μια χαρα,γκρουβαρουν μια χαρα,εκφραζονται μια χαρα  και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙΑ,αψυχα,αχρωμα και νευρωτικα.... ;)

Θα μου χαρίσεις όσα από αυτά δεν είναι με μετρονόμο
το 90% ειναι SΤΑΧ & MOTOWN πιστεψε τετοιοι παικτες δεν ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ μετρονομο ;D ;D (ασε που αν τα βαλεις να παιξουν με μετρονομο δεν...φευγει....μπητ.... ;D)

επισης μη ξεχνας οτι ολα αυτα τα αλμπουμ ,και αυτα του Μπονζο,ειναι γραμμενα ΖΩΝΤΑΝΑ και οχι με τις σημερινες τεχνικες....δηλ.ειναι ουσιαστικα live perfomances στο στουντιο,αρα δεν χρειαζεται ο μετρονομος.... ;) 

 
Άψυχα και άχρωμα σε σχέση με SΤΑΧ & MOTOWN για μένα είναι. Αλλά όχι περισσότερο ή λιγότερο ρομποτάκια.

 
Άψυχα και άχρωμα σε σχέση με SΤΑΧ & MOTOWN για μένα είναι.
Άψυχα και άχρωμα σε σχέση με SΤΑΧ & MOTOWN (& Atlantic) ειναι τα ΠΑΝΤΑ ετσι κι αλλοιως.... ;D

 
Σωστός  ;D

Superfunk είπε:
επισης μη ξεχνας οτι ολα αυτα τα αλμπουμ ,και αυτα του Μπονζο,ειναι γραμμενα ΖΩΝΤΑΝΑ και οχι με τις σημερινες τεχνικες....δηλ.ειναι ουσιαστικα live perfomances στο στουντιο,αρα δεν χρειαζεται ο μετρονομος.... ;) 
Ά μπράβο. Γιαυτό σου λέω ότι πρώτα ΘΑ ΑΚΟΥΓΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ.

Τι να κλάσουν και τα προκάτ μπροστά στα υπερ- προβαρισμένα, "όλοι μαζί" κομμάτια.

Οι "ελληνάρες" όμως να μη χαίρονται, γιατί από μια πρόβα τη βδομάδα, ΚΑΤΙ ΚΛΑΣΕΙΣ Ο ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ!

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα