Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer

Status
Not open for further replies.
Μετρονόμος-Κατάσκοπος της λογικής στη χώρα της φαντασίας-.Γνωστός στη πιάτσα ώς ρουφιάνος.Χτυπάει αδίστακτα.

 
Superfunk είπε:
Επισης να ξαναπουμε οτι "παιζω με μετρονομο" ΔΕΝ σημαινει παιζω ΑΚΡΙΒΩΣ πανω στον μετρονομο (δεν γινεται αλλωστε αυτο ) αλλα παιζω "γυρω" απο τον μετρονομο αναλογα με το feel,το swing  & το groove που θελουμε .....αρα θεμα "αποστειρωσης" και "χασιματος του feel" δεν τιθεται. ;)
Μα ο μετρονόμος όταν μπαίνει πρέπει να "κρατιέται" από τον ντράμμερ. Αν τον έχει μόνο ως "αίσθηση" τότε πως θα προσέχει να γκρουβάρει με την μπάντα και ταυτόχρονα να ακούει στα αυτιά του άλλα 'ντ άλλων τον μετρονόμο? Φαντάσου την αγωνία του να ξαναμπεί back on track ενώ προσπαθεί παράλληλα να αισθανθεί τον άλλο ρυθμό της μπάντας. Συνταγή αποτυχίας μου ακούγεται. (και το έχω ακούσει να γίνεται χωρίς όμορφο αποτέλεσμα όντως)

Υγ. Με "τσίτωσες" λίγο και τσέκαρα άλλα 5 πιο σύγχρονα κομμάτια (στην τύχη). Το αποτέλεσμα πάλι ήταν συντριπτικό: 4-1  ;D

- Reamon: Supergirl

- Rhcp: Californication

- REM: Man On The Moon (To μόνο με μετρονόμο και πολύ περίεργο κιόλας: 118.5 bpm)

- Charlatans: The Only One I Know

- U2: Beautiful Day.

 
SugarWaffle είπε:
Είχα πάει σε ένα σεμινάριο πέρυσι του Κώστα, και θυμάμαι πολύ καλά ότι αρκετές φορές τόνισε ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε στην άκρη τον μετρονόμο και να εμπιστευόμαστε/ακούμε το εσωτερικό μας ρολόι γιατί ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρυθμό μέσα του. Με λίγα λόγια,έλεγε απότι κατάλαβα ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας κάποια grooves, όχι ότι βγαίνει εκτός ρυθμού, απλά μπορεί  για παράδειγμα να έχει κάποιο delay ασ πούμε απειροελάχιστο. Βέβαια δεν είπε "μην μελετάτε με μετρονόμο", ούτε έδεινε συμβουλές για αρχάριους μουσικούς (είχε δίπλα του τον μετρονόμο σε όλη τη διάρκεια).

Πιστεύω πως κάθε μουσικός, που θέλει να λέγεται μουσικός, πρέπει να αφήνεται στους ήχους που έχει μέσα του και όχι να καθοδηγείται μονίμως από τον μετρονόμο ή οποιοδήποτε άλλο καλούπι, επειδή "έτσι πρέπει" . Δεν έχει "έτσι πρέπει" ,πάρτε το χαμπάρι! Ξέρετε γιατί είμαστε μουσικά  ρηχοί σαν λαός (ναι έτσι πιστεύω) ? Γιατί κανείς δεν μας δίδαξε ποτέ ότι μερικές φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να έχουμε κριτική σκέψη, να ψάχνουμε και να αμφισβητούμε κατεστημένες δομές. Πάνε δες τι παίζουν στο San Francisco, Νέα Ωρλεάνη .... και μετά έλα να τα πούμε. 

Καλά είναι τα μπρατσάκια, αλλά surfing  με μπρατσάκια δεν κάνεις φιλαράκι ;D

Φιλικά,

Tom
φιλκ σουγκαρ

επιδει αναφερθικα σε ασκησεις ξεχασα να επισιμανω το αυτονοιτο ,οτι δηλ.πρεπει να παιξουμε τον εαυτο μας περα απο τη μελετη με το μετρονομο,και ρισκαροντας και ας κανουμε λαθει...κτλ.Δε  διαφωνω σε αυτο.

οσο για το surfing με μπρατακια,πιστευεις πων να φτασεις σε επιπεδο τετοιο δεν απετειται πολυ μελετη ποιο πριν?η μηπος εχεις αλλο τροπο.

 
offtopic:

από New York Times (το πρώτο reference που βρήκα, αν κάποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να το ψάξει και άλλο)

"...The results of such tests, cardiologists are finding, are surprising and counterintuitive: the steadier the heartbeat, the sicker the heart.




''If you were to ask people, 'Would you rather have a heart that beats irregularly or a heart that beats like a metronome?,' everyone would say they want a heart that beats like a metronome,'' said Dr. Daniel Levy, the director of the National Heart, Lung and Blood Institute's Framingham Heart Study. The study, which began in 1948, has followed more than 10,000 residents of Framingham, Mass., collecting information on their health and heart disease. But the data from the Framingham study and others consistently show that the more regularly a person's heart beats, the greater the risk for heart disease.

At the Cleveland Clinic Foundation, Dr. Lauer likes to illustrate this to medical students when they visit the cardiology ward there. ''We go into the room of a very sick patient,'' he said, ''and I'll say, 'What was that patient's heart rate yesterday?' '' The students will look at the chart and give an answer, say 121 beats per minute. Then Dr. Lauer will ask them to take the patient's pulse. Invariably, the heart rate will be the same 121 beats per minute.

''But if we go into the room of someone who's relatively healthy,'' he went on, ''the heart rate will be bouncing around.'' "

 
Μα ο μετρονόμος όταν μπαίνει πρέπει να "κρατιέται" από τον ντράμμερ. Αν τον έχει μόνο ως "αίσθηση" τότε πως θα προσέχει να γκρουβάρει με την μπάντα και ταυτόχρονα να ακούει στα αυτιά του άλλα 'ντ άλλων τον μετρονόμο? Φαντάσου την αγωνία του να ξαναμπεί back on track ενώ προσπαθεί παράλληλα να αισθανθεί τον άλλο ρυθμό της μπάντας. Συνταγή αποτυχίας μου ακούγεται. (και το έχω ακούσει να γίνεται χωρίς όμορφο αποτέλεσμα όντως)
μαλλον δεν καταλαβες τι θελω να πω.

αντε να το ξαναπω μπας και συνενοηθουμε....

ο ντραμμερ δεν "απειλειται" απο τον μετρονομο και ουτε ο μετρονομος του στερει το feel,swing,groove που θελει να δωσει....οταν λεω παιζει "γυρω" απο τον μετρονομο λεω οτι μπορει να παιζει ΕΛΑΦΡΑ "μπροστα" η "πισω" απο το μετρονομο για να δωσει το feel που θελει....και οταν λεμε ελαφρα δεν εννοουμε ο μετρονομος να ειναι στα 120 και εσυ να παζεις στα 125..... ;D 

 
"...The results of such tests, cardiologists are finding, are surprising and counterintuitive: the steadier the heartbeat, the sicker the heart.

Αυτά να τα βλέπουν αυτοί που κατάντησαν τη μουσική σα να παίζουν ρομποτ.

Χτυπάει το ταμπούρο- τα χεράκια πάνω- χτυπάει η μπότα- τα χεράκια κάτω

Μετρονόμοι και ντραμς δε χωράνε σε μουσική που απευθύνεται στο πνεύμα.

Επειδή όμως μιλάμε για ντραμς, και για ροκ- ποπ- σκυλ κλπ κλπ κλπ, αφήστε τις υπεκφυγές και ρίξτε το στη μελέτη με μετρονόμο. Διαφορετικά το παίξιμό σας δε θα ξεφύγει από το κλαμπατσιμπανέ.

 
Μετρονόμοι και ντραμς δε χωράνε σε μουσική που απευθύνεται στο πνεύμα.
ναι αλλα εμεις μιλαμε για ροκ (αιμα,σπερμα,ιδρωτας και αγριο σεξ.....ποιος το μαμει το πνευμα??)

εκτος κι αν εισαι απο αυτους που εχουν ολα τα βιβλια του OSHO... ;D (ή ακομα χειροτερα  απο αυτους που εχουν ολα τα βιβλια του OSHO και τα ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ κι ολας... ;D)

 
Superfunk είπε:
μαλλον δεν καταλαβες τι θελω να πω.

αντε να το ξαναπω μπας και συνενοηθουμε....

ο ντραμμερ δεν "απειλειται" απο τον μετρονομο και ουτε ο μετρονομος του στερει το feel,swing,groove που θελει να δωσει....οταν λεω παιζει "γυρω" απο τον μετρονομο λεω οτι μπορει να παιζει ΕΛΑΦΡΑ "μπροστα" η "πισω" απο το μετρονομο για να δωσει το feel που θελει....και οταν λεμε ελαφρα δεν εννοουμε ο μετρονομος να ειναι στα 120 και εσυ να παζεις στα 125..... ;D  
Έχω καταλάβει πολύ καλά.. στα παραδείγματα που έδωσα πάντως, όταν φύγει ο ρυθμός από το κοντινότερο μέτρημα μετρονόμου, δεν ..ξανάρχεται! Άρα ο ντράμερ παίζει στον ..κόσμο του και όχι στον μετρονόμο.

 
Α, μπράβο SF, αυτό λέω και εγώ  ;D

Μου φέρνει ο άλλος τη μελέτη, ότι θα πεθάνουμε γρήγορα.

LIVE FAST DIE YOUNG.

SEX DRUGS ROCK AND ROLL

DON'T TRUST ANYONE OVER THIRTY

Τι μακροζωίες και μ***κίες; Πιάσε εκεί το τέμπο σωστά, αλλιώς όξω π**** απ' την παράγκα  ;D  ;D  ;D

 
παιδια να ρωτησω κατι,

με το συγκροτημα κανουμε παντα προβες με μετρονομο.αυτο εγινε γιατι πριν κανα 6μηνο ηχογραφησαμε προβα και ειδαμε οτι τα κομματια ''πηγαινοερχοντουσαν'',τωρα πια ειναι πολυ πιο σταθερα ακομα και οταν παιζουμε χωρις μετρονομο,μας εχει βοηθεισει απιστευτα και στον ηχο.αυτο που θελω να ρωτησω ειναι οτι παρατηρω πως πολλες φορες ο ντραμμερ χανει το μετρονομο,ειτε παιζει σε αρσεις,ειτε το χανει και παιζει ελαχιστα πιο αργα σε μερικα σημεια,ειτε χανει σε καποια απο τα τρελα γυσισματα που προσπαθει να κανει.Ειναι λογικο να το χανει που και που ή αυτο συμβαινει λογο ελλειψης συγκεντρωσης κ πιθανοτατα δουλειας στο σπιτι?

 
haryy είπε:
Έχω καταλάβει πολύ καλά.. στα παραδείγματα που έδωσα πάντως, όταν φύγει ο ρυθμός από το κοντινότερο μέτρημα μετρονόμου, δεν ..ξανάρχεται! Άρα ο ντράμερ παίζει στον ..κόσμο του και όχι στον μετρονόμο.
μην εισαι και τοσο σιγουρος,μπορει απλα απο καποιο σημειο και μετα να εχουν βαλει το μετρονομο να τρεξει γρηγοροτερα γιατι το θελουν

ειδικα οι U2 στα κομματια των οποιων "τρεχουν" ενα καρο sequencers & λουπες ειναι σιγουρο οτι γραφουν με μετρονομο...

απο το 1983 μαλιστα.... ;D

, the band recorded the song at Windmill Lane Studios in Dublin. During the sessions, producer Steve Lillywhite encouraged drummer Larry Mullen Jr. to use a click track, but Mullen was firmly against the idea. A chance meeting with Andy Newmark (of Sly & the Family Stone) — a drummer who used a click track religiously — changed Mullen’s mind.]

http://www.u2tourfans.com/u2-daily-tour-news/2009/11/8/sunday-bloody-sunday-series.html

.Ειναι λογικο να το χανει που και που ή αυτο συμβαινει λογο ελλειψης συγκεντρωσης κ πιθανοτατα δουλειας στο σπιτι?
απλα θελει και αλλη δουλεια,αν δουλεψει δεν θα χανει.

 
dopehat είπε:
Ειναι λογικο να το χανει που και που ή αυτο συμβαινει λογο ελλειψης συγκεντρωσης κ πιθανοτατα δουλειας στο σπιτι?
Απαντησες μονος σου....οσο περισοτερο μελετησει  με μετρονομο τοσο καυτερος θα γινετε.

 
Θα δώσω δυο παραδείγματα για αυτά που έλεγα περί πνεύματος, γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει. Αν είναι κάθε φορά που λέμε πνεύμα να μιλάμε για απατεώνες αγύρτες στυλ Οσσο, τότε να δέσουμε την πέτρα στο λαιμό μας και να πέσουμε στη θάλασσα.

Δε σας πάω σε Μπαχ Χέντελ και τέτοια, θα ήταν ίσως ανούσιο αφού δεν είχαν... ντραμς.  ;D

Λοιπόν, θα πάρουμε ένα παράδειγμα από το ροκ. Ξέρω ότι είναι cheesy, αλλά νομίζω το stairway to heaven έχει να επιδείξει μια κάποια εξέλιξη, δεν είναι ένα βαρετό ντουπου ντουπου. Το έχει σιχαθεί η καρδιά μας, μπροστά στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πνευματική μουσική είναι τσιχλόφουσκα, αλλά τέλος πάντων κάτι έχει να πει. Εδώ είναι το τέμπο του.

stairway.png
 

Βλέπουμε ότι ο Τζον, που ήταν ΜΟΥΣΙΚΟΣ και ΟΧΙ ΝΤΡΑΜΜΕΡ, κάνει τα κουμάντα του ώστε ο ρυθμός να γίνει ο φορέας της ιδέας και όχι Η ΙΔΙΑ Η ΙΔΕΑ. Στον αντίποδα:

in-search-of-the-click-track-britney.png


Ξεφτίλα και ντροπή, από την Bimbo Spears.

Αυταπόδεικτα πράγματα.

Αλλά θέλω να πω το εξής: Αν νομίζετε ότι είστε Bohnam και παίζετε με τους... υπόλοιπους κουλούς,  ;D απλά ξεχάστε το. Οι καιροί έχουν αλλάξει, είμαστε πια ρομπότ, και η παραμικρή απόκλιση από το τέμπο θεωρείται ΛΑΘΟΣ. Όσοι πρόλαβαν- πρόλαβαν. Μπήτε τώρα στην κονσέρβα, και πολύ σας είναι: Σε λίγο έρχεται ο Ντραμερ της Toyota.

toyota-drummer.jpg


 
Superfunk είπε:
μην εισαι και τοσο σιγουρος,μπορει απλα απο καποιο σημειο και μετα να εχουν βαλει το μετρονομο να τρεξει γρηγοροτερα γιατι το θελουν

ειδικα οι U2 στα κομματια των οποιων "τρεχουν" ενα καρο sequencers & λουπες ειναι σιγουρο οτι γραφουν με μετρονομο...

απο το 1983 μαλιστα.... ;D
Δεν διαφωνώ σ'αυτό και δεν το έψαξα τόσο πολύ στο συγκεκριμένο κομμάτι. Αυτό βέβαια από την άλλη δεν σημαίνει κιόλας ότι όλα τα κομμάτια που φεύγουν από τον μετρονόμο έχουν απλώς ένα tempo map.

Eίναι σύνηθες να γράφει όλη η μπάντα μαζί χωρίς μετρονόμο μέχρι να βρεθεί το ιδανικό take, και από εκεί και πέρα να γίνονται overdubs για τα υπόλοιπα όργανα πάνω στα ηχογραφημένα τύμπανα (κρατώντας πολλές φορές και τα αρχικά συνοδευτικά όργανα αν είναι καλοπαιγμένα)

Και σαφώς μπορεί και εκεί να γίνει editing στα τύμπανα (στο ίδιο take περισσότερο) αν ο ντράμμερ δεν φεύγει πολύ (ευνόητο σε καλό take άνευ μετρονόμου). Γιατί να είναι απαγορευτικό?

Συμφωνώ πάντως στην δυσκολία που υπάρχει όταν θα πρέπει να μπεί και looped/sequenced υλικό πάνω από τα φυσικά τύμπανα, αλλά και εκεί μπορεί να γίνει και κάτι αυτοσχέδιο και να παιχτεί από τον ίδιο ντράμμερ. Δεν υπάρχουν σοβαρά εμπόδια, απλώς γίνεται περισσότερο χρονοβόρα η διαδικασία, αλλά αν το feel υπάρχει τότε χαλάλι νομίζω.

Μην μακρυγορώ πάντως, όλες απόψεις είναι και σαφείς νομίζω.

 
φιλε μανο,

θα ηθελα να επισιμανω τη διαφορα της ηχογραφισεις με μετρονομο με το οταν παιζουμε λαιβ.οταν γραφεις στουντιο πατας στο μετρονομο.οταν παιζεις λαιβ ακομη και τα μεγαλυτερα ονοματα παιζουν + - εως και 20ΒπΜ(δεν ειναι απολυτο το νουμερα φυσικα)

η αδρεναλινη της στιγμεις το παει εκει αλλα οι μεγαλοι παιχτες ξερουν οτι ανευαινουν η πεφτουν ανοιστοιχα....

 
Αν μιλάς για mainstream live, με synths, sequencers κλπ ΞΕΧΑΣΕ ΤΟ.

Αν μιλάς για ροκ- φάτε τους γκρουπ το συζητάω. Αλλά αν ο Ντραμμερ είναι στυλ του συγχωρεμένου του Cozy, τι να τον κάνεις τον μετρονόμο;

Ο ντράμμερ της γειτονιάς που θα πάει να το παίξει μάγκας και "τι το θες το μετρονόμο", το πιθανότερο είναι να γελάει η κοινωνία.

 
Νομιζω πω ς ημουν κατανοιτος και μηλισα για μεγαλους μουσικους που ξερουν τη κανουν και οχι για λουπες μαινστρεμ και μουσικους της γυτονια που αναφερεις .

 
νομιζω πως αλλα λεω και αλλα λες  η δε σε καταλαυαβαινω εγω? ???

1)δε τοποθετιθικες αν συμφωνεις η διαφωνεις τελικα μαζι μου. (η τοποθετιση μου ειχε να κανει με το δικο σου "Οι καιροί έχουν αλλάξει, είμαστε πια ρομπότ, και η παραμικρή απόκλιση από το τέμπο θεωρείται ΛΑΘΟΣ").

μολης παω σπιτη θα ποσταρω κομματι που ειναι εμφανεις που ανευαινει το τεμπο.

2)παρολα αυτα αν εισε της κλασσηκης μουσικης παιζει να μην συνονουμαστε ετσι και αλλιος.

 
manosx είπε:
Ε, αφού θέλεις μεγάλους μουσικούς, δες αυτό και πες μου που είναι ο μετρονόμος και ο... ντραμμερ

J. S. Bach - (1/2) Passacaglia and Fugue in C minor BWV 582 (Orchestration: Stokowski)
Στις συμφωνικές ορχήστρες ο μετρονόμος είναι ο μαέστρος. Και όπως έγραψα και πιο πάνω, δεν μπορείς να φανταστείς πόσες ώρες έχουν περάσει όλοι αυτοί οι μουσικοί αγκαλιά με το μετρονόμο, για να φτάσουν στο επίπεδο που είναι.

Συμφωνώ πάντως με το παράδειγμά σου για το Stairway to Heaven. Δεν υπάρχει λόγος όλα τα κομμάτια να είναι 99,9% quantized. Καλό όμως είναι αν χρειάστεί να μπορείς να το κάνεις .

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα