• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer

Status
Not open for further replies.
vangelism, η μουσική δεν είναι αθλητικός διαγωνισμός τύπου 'ποιός είναι ο πιο σταθερός κάτω από ακραίες συνθήκες'. Γιατί μα γιατί πρέπει να τα εξηγώ όλα... Τα 35 και 280 bpm που λες είναι θάλασσα φουρτουνιασμένη και ποτάμι ορμητικό αντιστοίχως! Τί να τα κάνεις τα μπρατσάκια εκεί!

Σου παραθέτω δυο ομορφιές:

Earth - LIVE



Δηλαδή, θα τους τουφεκίσεις αυτούς που δεν έχουν μετρονόμο και που επιταχύνουν;

 
+1 στον SuperFunk με καλυψε απόλυτα

 
jimskeet2002 είπε:
Βαγγελη παντως πως γινεται καθε φορα π ανοιγεις ενα θεμα να γινεται χαμος μεσα δν το καταλαβαινω... Στην γωνια σε περιμενουν μαλλον  :P

Τελος παντων. Η γνωμη μου (αν και δεν ειμαι και κανενας πολυ εμπειρος αλλα απο οσα εχω δει μεχρι τωρα κ εχω μαθει) ειναι οτι ο μετρονομος ειναι ενα πολυ σημαντικο εργαλειο για πασης φυσεως μουσικο. Ειτε αυτος ειναι κιθαριστας ειτε ντραμμερ ειτε παιζει φαμπομπα (το οργανο που παρουσιασε ο σερβετας)  :P

Επισης δεν πιστευω οτι ειναι κατι το οποιο χρησιμοποιεις μεχρι να μαθεις κ μετα απλα το αφηνεις... Δεν πιστευω οτι μπορει καποιος να αρχισει να παιζει εναν ρυθμο χωρις μετρονομο κ να πει με ακριβεια οτι αυτος ειναι πχ 120bpm. Αυτα απλα δεν γινονται. Να ειναι κοντα σ αυτον μπορει αλλα ακριβως οχι. Γ αυτο κ τον χρησιμοποιουν ακομα κ μεγαλοι μουσικοι οπως πχ ο petrucci απ οτι ειχα δει σ ενα βιντεο του κ πολλοι αλλοι ιδιου επιπεδου.

Τελος να πω την αποψη μου κ πανω στο θεμα του αν οι ντραμμερ ειναι μουσικοι κ αλλα τετοια χαζα....

Καθε μουσικος π συμμετεχει σ ενα κομματι για μενα εχει την ιδια αξια συμμετοχης... ειτε αυτος τραγουδαει ειτε παιζει πληκτρα ειτε ντραμς η οτιδηποτε παιζει... Το καθε οργανο εχει εναν ρολο μεσα στο κομματι κ δν ειναι λιγοτερο σημαντικο σε σχεση με καποιο αλλο... Κ ο ρυθμος π δινει ο ντραμμερ αλλα κ οι δυναμικες κ η ενταση σε καποια σημεια του τραγουδιου κλπ ειναι το ιδιο σημαντικα για το τραγουδι με οτι παρεχουν τα υπολοιπα οργανα σ αυτο.
Παιδια συγνωμη για τις πολλαπλες παραθεσεις ..Δεν ξερω πωσ γινεται σε μια παραθεση οι πολλαπλες..Φιλε Jim ουδεποτε υποβιβασα τον ρολο του drummer σαν μουσικος . Σαν ντραμμερ ξερω πολυ καλα τι ειμαι και τι δεν ειμαι..οπως επισης και τι μου γινεται σαν μουσικος. Το να εχεις εχεις το γνωθι σ 'αυτον ομως και να μην θεωρεις το παιξιμο με την Χ ποπ καλλιτεχνιδα σαν την πρωτη ευκαιρια να δειξεις ποιος εισαι..και τι ξερεις..ευτυχως το εχω.
 
Παρείσακτος είπε:
!!! Αυτό ποιός το λέει; Πού το στηρίζεις; Μήπως το στηρίζεις μόνο σε προσωπική εμπειρία;

Τα τύμπανα δεν είναι *κατ'εξοχήν* ρυθμικό και συνοδευτικό όργανο. Μην είστε απόλυτοι.

Είναι ρυθμικό, είναι συνοδευτικό, είναι σολιστικό, είναι μελωδικότατο, προσφέρει δυσάρμονους και σύντομους κρότους σε ένα κομμάτι, συνεισφέρει στην αύξηση ή μείωση της έντασης (ένταση όπως λέμε tension), επαυξάνει σημαντικά μέρη της μουσικής, κάνει τον κόσμο να χορεύει, και το εύρος της ισχύος του (ισχύς όπως λέμε loudness) είναι πολύ πολύ μεγάλο.

Παράδειγμα #1: Τέρρι Μπόζιο

Παράδειγμα #2: Τόνι Γουίλλιαμς, ο οποίος είπε (..πριν 50 χρόνια..) πως ο τυμπανιστής έχει ισάξια θέση με τους υπόλοιπους μουσικούς σε μια μπάντα.

http://cdn-w.drummerworld.com/Videos/Videos/tonywilliamsdrumsolome.mp4

Παιδιά, συγχωρέστε με, αλλά μήπως όταν εσείς μιλάτε για μουσική έχετε στο μυαλό σας τη Eurovision και το X-Factor; Γιατί έτσι μου φαίνεται.

Ο μετρονόμος είναι σα τα μπρατσάκια. Όταν είσαι πέντε, τα φοράς για να μην πνιγείς. Μετά από λίγο τα βγάζεις. Άλλα παιδάκια, όμως, βουτάνε εξ αρχής χωρίς μπρατσάκια. Υπάρχει μάλιστα η πεποίθηση μεταξύ προπονητών πως, όταν κάποιος ξεκινά κολύμβηση, μπαίνει στο νερό κατευθείαν (προσωπικά αυτή την πεποίθηση συμμερίζομαι). Τώρα αν ο μαθητής βρεθεί σε κίνδυνο, ο προπονητής θα δώσει ένα χέρι βοήθειας.

Εσείς οι περισσότεροι εδώ (και πολύ φοβούμαι όχι μόνο εδώ), είναι σα να λέτε: "πάντα με μπρατσάκια, πάντα με μπρατσάκια κολυμπάμε για να μην πνιγούμε. Το 99.99999% των κολυμβητών της Ευρώπης (δε μας νοιάζει ο λοιπός κόσμος) κολυμπάει με μπρατσάκια. Και στο μπάνιο όταν είσαι, ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΑΤΣΑΚΙΑ ΝΑ ΦΟΡΑΣ. Όταν πίνεις νερό, πάντα μπρατσάκια. Δάκρυσε το άλλο ήμισυ;! Μπρατσάκια. Βρέχει; Μπρατσάκια. Χάλασε η βρύση; Μπρατσάκια. Εμείς δεν ξέρουμε από χαρτομάντηλα, ομπρέλες και υδραυλικά, ΜΟΝΟ ΜΠΡΑ-ΤΣΑ-ΚΙΑ."

Δηλαδή ήμαρτον
Μα συμφωνώ με αυτά που λες, τα drums είναι ισάξια με τα άλλα όργανα και μπορούν να απογιώσουν μια μπάντα με δυναμικές κτλ αλλά και να την χαντακώσουν αν ο ντράμμερ δεν "πατάει" καλα. Ποτε δεν είπα ότι τα drums είναι δευτερεύον όργανο, ίσα ίσα είναι η ραχοκοκκαλιά που κάνει τον ακροατή να χορεύει όπως λες.

 
Δεν ειπα οτι εκανες κατι τετοιο. Απλα ειπα την αποψη μου. Να αναφερω επισης οτι δν ειμαι ντραμμερ. Κιθαρα παιζω.

 
θα ήθελα πω κάτι οσον αφορα  τις υποδιαιρέσεις και τις συλλαβές αυτων ως άσκηση για βελτίωση του κάθε ενα μας.

1)Βασικά για αρχή υποδιαιρέσεις απο 1εως εννια και (επιτα εως 16) βιτς.με φωνή και μονά χτυπήματα.Το ενδιαφέρον για εμένα προκύπτει απο την αλλαγή των στικινγς .διπλα - παραντιντλ RLL....και ολα τα ρουντιμεντςv πανο σε οποια υποδιαίρεση(εκει αρχιζει κατι να γινετε... ;D).

επισης το να παιζουμε αρσεις στο μετρονομο τις οποιες μπορουμε να τις τραβιξουμε ωστε να shuffelιζουν-16ισουν και φλαμαρουν οπως θα δειτε και στο παρακατω βιντεο.

Ακομη το rithmic displacement πριν και μετα το 1.οπου παρατηρούμε αν παιξουμε μετα το 1ειμαστε χρονικα στο παρελθων ενω αν παιξουμε πριν ειμαστε στο μελλον (η μαγεια των αντθεσεων που λεει ενας μεγας νταμμερ)

2)Για συλλαβές χρησιμοποιώ τις συλλαβές απο σαουθ ιντια.ι οποιες ειναι πολυ ξεκαθαρες

και έχουνε διαφορετικη συλλαβή για καθε υποδιαίρεση.οποιος θελει μπορουμε να αναπτυχθουμε και σε αυτο το approac που ειναι μια αλλη σχολη απο μονη της .

3)Να προτείνω για μελετη οχι απλο μετρονομο αλλα λεχερα(lehera).ειναι ινδικος μετρονομος που παιζει μελωδίες σε οτι υποδιερεση επιλεξουμε  και εχεις και την αισθηση της ΦΟΡΜΑΣ (που πολυ την ξεχναμε)αφου οι μελοδιες ειναι 4μετρες 8 μετρες16 μετρες κ.α

4)Παραθέτω ενα βιντεο απο τον ελληνα ΜΑΣΤΕΡ για το ποσο μπορει να καλλιεργηθεί ο ΝΟΥΣ και ι ικανοτιτα μας.Σε απαντιση στο φιλο που υποστιριζει πως μετα απο καποια χρονια κολιμπαει διχος μπρατσακια.Think about it

Kostas and the Harmony of Rhythm

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην προκειμένη περίπτωση είναι στραβός ο γιαλός, καθώς η πλειονότητα της μουσικής που παίζουμε, ρυθμικά παραπέμπει σε σατανιστικές τελετές βουντού, οπότε ο επαναλαμβανόμενος και σταθερός ρυθμός επιβάλλεται ως ο δυνάστης της ψυχής, που οδηγεί σε ψυχαναγκαστικού τύπου σωματική έκφραση, με χορό σπαστικών κινήσεων, εκφράσεις αλλοφροσύνης, αλλοίωση της συνείδησης και της συμπεριφοράς του ακροατή.

Βέβαια παρόλα αυτά, όποιος δεν μπορεί να παίξει πάνω σε μετρονόμο, δεν δικαιούται να λέγεται μουσικός.  ;D

 
greekdrums είπε:
θα ήθελα πω κάτι οσον αφορα  τις υποδιαιρέσεις και τις συλλαβές αυτων ως άσκηση για βελτίωση του κάθε ενα μας.

1)Βασικά για αρχή υποδιαιρέσεις απο 1εως εννια και (επιτα εως 16) βιτς.με φωνή και μονά χτυπήματα.Το ενδιαφέρον για εμένα προκύπτει απο την αλλαγή των στικινγς .διπλα - παραντιντλ RLL....και ολα τα ρουντιμεντςv πανο σε οποια υποδιαίρεση(εκει αρχιζει κατι να γινετε... ;D).

επισης το να παιζουμε αρσεις στο μετρονομο τις οποιες μπορουμε να τις τραβιξουμε ωστε να shuffelιζουν-16ισουν και φλαμαρουν οπως θα δειτε και στο παρακατω βιντεο.

Ακομη το rithmic displacement πριν και μετα το 1.οπου παρατηρούμε αν παιξουμε μετα το 1ειμαστε χρονικα στο παρελθων ενω αν παιξουμε πριν ειμαστε στο μελλον (η μαγεια των αντθεσεων που λεει ενας μεγας νταμμερ)

2)Για συλλαβές χρησιμοποιώ τις συλλαβές απο σαουθ ιντια.ι οποιες ειναι πολυ ξεκαθαρες

και έχουνε διαφορετικη συλλαβή για καθε υποδιαίρεση.οποιος θελει μπορουμε να αναπτυχθουμε και σε αυτο το approac που ειναι μια αλλη σχολη απο μονη της .

3)Να προτείνω για μελετη οχι απλο μετρονομο αλλα λεχερα(lehera).ειναι ινδικος μετρονομος που παιζει μελωδίες σε οτι υποδιερεση επιλεξουμε  και εχεις και την αισθηση της ΦΟΡΜΑΣ (που πολυ την ξεχναμε)αφου οι μελοδιες ειναι 4μετρες 8 μετρες16 μετρες κ.α

4)Παραθέτω ενα βιντεο απο τον ελληνα ΜΑΣΤΕΡ για το ποσο μπορει να καλλιεργηθεί ο ΝΟΥΣ και ι ικανοτιτα μας.Σε απαντιση στο φιλο που υποστιριζει πως μετα απο καποια χρονια κολιμπαει διχος μπρατσακια.Think about it

Kostas and the Harmony of Rhythm
Είχα πάει σε ένα σεμινάριο πέρυσι του Κώστα, και θυμάμαι πολύ καλά ότι αρκετές φορές τόνισε ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε στην άκρη τον μετρονόμο και να εμπιστευόμαστε/ακούμε το εσωτερικό μας ρολόι γιατί ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρυθμό μέσα του. Με λίγα λόγια,έλεγε απότι κατάλαβα ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας κάποια grooves, όχι ότι βγαίνει εκτός ρυθμού, απλά μπορεί  για παράδειγμα να έχει κάποιο delay ασ πούμε απειροελάχιστο. Βέβαια δεν είπε "μην μελετάτε με μετρονόμο", ούτε έδεινε συμβουλές για αρχάριους μουσικούς (είχε δίπλα του τον μετρονόμο σε όλη τη διάρκεια).

Πιστεύω πως κάθε μουσικός, που θέλει να λέγεται μουσικός, πρέπει να αφήνεται στους ήχους που έχει μέσα του και όχι να καθοδηγείται μονίμως από τον μετρονόμο ή οποιοδήποτε άλλο καλούπι, επειδή "έτσι πρέπει" . Δεν έχει "έτσι πρέπει" ,πάρτε το χαμπάρι! Ξέρετε γιατί είμαστε μουσικά  ρηχοί σαν λαός (ναι έτσι πιστεύω) ? Γιατί κανείς δεν μας δίδαξε ποτέ ότι μερικές φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να έχουμε κριτική σκέψη, να ψάχνουμε και να αμφισβητούμε κατεστημένες δομές. Πάνε δες τι παίζουν στο San Francisco, Νέα Ωρλεάνη .... και μετά έλα να τα πούμε. 

Καλά είναι τα μπρατσάκια, αλλά surfing  με μπρατσάκια δεν κάνεις φιλαράκι ;D

Φιλικά,

Tom

 
o superfunk με δυο κουβεντες τελειωσε ενα θεμα το οποιο εχει ξεφυγε εντελως απο την ουσια κι απο το ζουμι του...τα πραγματα ειναι απλα...οποιος μπορει και θελει εχει καλως...οποιος ΔΕΝ μπορει παιρνει την οποια του ΑΔΥΝΑΜΙΑ,την κανει ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και πορευεται εναν δρομο αγνοιας,ημιμαθειας και ανεκπληρωτων πιθανων προοπτικων....

φυσικα,ο τσαρλι γουατς δεν μελετησε ποτε με μετρονομο...

φυσικα ο lemmy δεν χρειαστηκε ποτε μαθηματα φωνητικης(το φανταζεστε?)...

φυσικα ο μαντι γουοτερς δεν ηξερε θεωρια...

γιατι...?εκτος του οτι μιλαμε για ΛΑΙΚΟΥΣ μουσικους...τα υπολοιπα σκεφτειτε τα μονοι σας...

δυο κουβεντες για το θεμα αυτο καθαυτο

ο μετρονομος ειναι φτιαγμενος να κανει ενα πραγμα...να φτιαχνει ΙΣΧΥΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΡΟΛΟΙ...δικο σας...το οποιο θαναι παντα εκει...ειτε μονοι σας παιζετε ειτε με μπαντα ειτε με σηκουενσερς,λουπες,με κακους μουσικους,καλους,με μετρονομο,χωρις μετρονομο,με πυρετο η με διαρροια....ειναι κατακτημενο για παντα...

η μελετη με μετρονομο για οποιονδηποτε μουσικο,επιβαλλεται...αλλα αν θελετε να γινει δουλεια,ΜΕΤΡΑΜΕ!με την φωνη!ΔΥΝΑΤΑ!τεταρτα και ολες τις υποδιαιρεσεις...τελειωσε...

...και ναι εννοειται οτι τον κλεινουμε κιολας...π.χ. σε ενα δυωρο εξασκησης τον κλεινουμε για 15-20 λεπτα...και εννοειται οτι μελεταμε και με ΔΙΣΚΟΥΣ(ντραμερς,ποσα τραγουδια ξερετε?ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,οχι γκρουβς και γεμισματα....ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!!!)για να παρουμε και πιο φυσικο time feel...ολα τα αλλα ειναι....ναχαμε να λεγαμε...

οποιος θελει και μπορει παιδια...οι αλλοι καντε χωρο για τους εκλεκτους...

 
Παρότι δεν έχω πολλά να προσθέσω, αφού το αρχικό ποστ του Βαγγέλη, και οι απαντήσεις του SF και του kap λένε πάνω-κάτω αυτά που θα έλεγα κι εγώ, θα ήθελα να ρωτήσω όσους έχουν την άποψη ότι ο μετρονόμος είναι κακό-πράγμα-που- ρουφάει-τη-ζωντάνια-και-την-ανθρώπινη-διάσταση-της-μουσικής, τι ακριβώς τους χαλάει στο να έχουν και αυτή τη δυνατότητα στο μουσικό τους "οπλοστάσιο"; Δηλαδή πού είναι το κακό στο να μπορείς να παίξεις και με το "ρουφιάνο" και χωρίς αυτόν; Οι μεγαλύτεροι κλασικοί (π.χ.) σολίστ στον κόσμο έχουν ξεπατωθεί να μελετούν με μετρονόμο, και όταν βγαίνουν να δώσουν ένα ρεσιτάλ, βγάζουν και ψυχή και τεχνική.

Ειλικρινά, εκτός από το ότι "το μετρονόμο τον βαριέμαι και μου τη σπάει" (άποψη σεβαστή φυσικά), μην ψάχνετε για άλλα επιχειρήματα γιατί δεν υπάρχουν.

Και Παρείσακτε, ναι τα ντραμς είναι κατ' εξοχήν συνοδευτικό, ρυθμικό όργανο, κι αυτό δεν είναι άποψη, είναι η πραγματικότητα.

 
Haris είπε:
Παρότι δεν έχω πολλά να προσθέσω, αφού το αρχικό ποστ του Βαγγέλη, και οι απαντήσεις του SF και του kap λένε πάνω-κάτω αυτά που θα έλεγα κι εγώ, θα ήθελα να ρωτήσω όσους έχουν την άποψη ότι ο μετρονόμος είναι κακό-πράγμα-που- ρουφάει-τη-ζωντάνια-και-την-ανθρώπινη-διάσταση-της-μουσικής, τι ακριβώς τους χαλάει στο να έχουν και αυτή τη δυνατότητα στο μουσικό τους "οπλοστάσιο"; Δηλαδή πού είναι το κακό στο να μπορείς να παίξεις και με το "ρουφιάνο" και χωρίς αυτόν; Οι μεγαλύτεροι κλασικοί (π.χ.) σολίστ στον κόσμο έχουν ξεπατωθεί να μελετούν με μετρονόμο, και όταν βγαίνουν να δώσουν ένα ρεσιτάλ, βγάζουν και ψυχή και τεχνική.

Ειλικρινά, εκτός από το ότι "το μετρονόμο τον βαριέμαι και μου τη σπάει" (άποψη σεβαστή φυσικά), μην ψάχνετε για άλλα επιχειρήματα γιατί δεν υπάρχουν.

Και Παρείσακτε, ναι τα ντραμς είναι κατ' εξοχήν συνοδευτικό, ρυθμικό όργανο, κι αυτό δεν είναι άποψη, είναι η πραγματικότητα.

Προσωπικά δεν έχω καμία ένσταση στη χρήση μετρονόμου για προσωπική μελέτη (και εδώ ίσως "πάσχει" το παράδειγμα με το ποδήλατο αφού ειδικά οι ντράμμερ δεν πρέπει να παρατάνε την μελέτη αφού πρόκειται και για θέμα φυσικής κατάστασης). Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αλληλεπίδρασης με μουσικούς (ηχογράφηση-live) πιστεύω ότι ένα καλό take με φυσικό, ανθρώπινο τέμπο (από καλό μουσικό) δεν μπορεί να ξεπεραστεί ακόμη και με την τελειότερη απόδοση πάνω σε μετρονόμο.

 
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αλληλεπίδρασης με μουσικούς (ηχογράφηση-live) πιστεύω ότι ένα καλό take με φυσικό, ανθρώπινο τέμπο (από καλό μουσικό) δεν μπορεί να ξεπεραστεί ακόμη και με την τελειότερη απόδοση πάνω σε μετρονόμο.
Δεν νομιζω αυτη τη στιγμη να κυκλοφορει στο εμποριο ουτε ΜΙΑ παραγωγη (μιλαμε για ποπ-ροκ παραγωγες οχι για το τελευταιο δισκογραφικο πονημα της "αναρχικης υπερμουσικης κολλεκτιβας του Σασκατσουαν"... ;D)  στην οποια ο ντραμμερ να μην παιζει πανω σε μετρονομο.

Ειχα την απιστευτη τυχη πριν μερικα χρονια να να παραβρίσκομαι στις ηχογραφησεις ενος πολυ μεγαλου συγκροτηματος στο LA και φυσικα σε ΟΛΑ τα κομματια το πρωτο πραγμα που εμπαινε ηταν ο μετρονομος...σε ΕΝΑ κομματι ο παραγωγος ηθελε αλλο feel και ειχε φωναξει εναν....ψιλοασχετο τυπο που τον ελεγαν.....KENNY ARRONOFF... ;D ;D ...και αυτος το ΠΡΩΤΟ πραγμα που ζητησε ηταν....ο...μετρονομος...πιστεψτε με δεν τον ζητησε επειδη...χρειαζονταν..."μπρατσακια" (ο τυπος ηταν ισως η πλεον απολυτη ρυθμικη "μηχανη" που εχω δει ποτε στη ζωη μου,ηθελα να παω να τσεκαρω αν ειχε...μπαταριες... ;D αλλα δεν με αφησαν... ;D)

Ο μετρονομος δεν ειναι ουτε......"μπρατσακι" ουτε "βοηθητικες ροδες" ουτε φυσικα χαλαει το feel ενος κομματιου αλλωστε οι καλοι ντραμμερ παντα παιζουν "γυρω" απο τον μετρονομο και δεν χανουν ποτε το feel τους.  

 
Η ουσια εχει καλυφθει απο vaggelism Superfunk και kapdrums και ειναι απλές γραμμες

ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ.

ΝΑΙ υπαρχουν εξαιρεσεις, αλλα....

Το να κανουμε την εξαιρεση κανονα ειναι ατοπο.

το να κανουμε την αδυναμια μας (αντε να μη την πω αδυναμια αλλα αιρετικη αποψη για να ξεχωρισουμε) φιλοσοφια και αποψη επισης ατοπο.

Στην τελικη ο καθενας επιλεγει οτι θελει. Οταν ερθει η ωρα να παει στο στουντιο να γραψει και να πρεπει μετα να γραψουν και αλλοι απο πανω του, τοτε θα καταλαβει τι γινεται.

Για αυτο και λεμε ρουφιανο το μετρονομο. Εκει ξεβρακωνονται ολοι οι γνησιοι και αυθορμητοι καλλιτεχνες που η ευαισθητη και δημιουργικη φυση τους, δεν μπορει να χαλιναγωγηθει απο το ζυγο του μετρονομου....(τοι κωλου.....)

Υ.Γ1 Το παραδειγμα μετρονομος - μπρατσακια ειναι εκτος τοπου και χρονου

Υ.Γ2 Τα παραπανω δεν εφαρμοζονται αν θελετε να παιζετε ελευθερες διασκευες/αυτοσχεδιασμους σε αφρικανικο χωρο βροχης με οστινατο βαδισμα θιβετιανου ευνουχου μοναχου για να συνοδευετε το μπαφο σας.

Ουτε αν ειστε ο τσαρλι γουατς, αλλα αν ησασταν δε θα γραφατε (μαλλον) εδω

 
@Superfunk

Ωραία όλα αυτά αλλά θα μου επιτρέψεις να επιμείνω στην άποψή μου η οποία δεν είναι ούτε νόμος αλλά ούτε και βλακεία, απλώς ένας άλλος τρόπος εκτέλεσης μουσικής που είναι πολύ διαδεδομένος.

Έχω ήδη πει ότι στα κομμάτια που κατά καιρούς έχω κάνει διασκευή, ανακάλυψα ότι τα περισσότερα αν όχι όλα δεν έχουν μετρονόμο ή δεν ..κατάφερα εγώ να βρώ το τέμπο. (ναι πρόσεξα μέχρι και υποδιαίρεση του 0.5)

Θέλεις ένα πιο φρέσκο παράδειγμα?  Μόλις άνοιξα τώρα ένα φάκελο με μουσική και διάλεξα τυχαία 4 κομμάτια. Από αυτά μόνο το ένα είχε σταθερό τέμπο (Lenny Kravitz - Fly Away). Τα υπόλοιπα 3 δεν έχουν και ακούγεται καθαρά ότι η μπάντα παίζει ..σε custom μέτρημα (Βοn Jovi - Living on a prayer, Led Zeppelin - Whole Lotta Love, Sweet - Love Is Like Oxygen).

Οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει αυτό το τεστ. Στον υπολογιστή και στην δισκοθήκη μας υπάρχει το υλικό. ;)

 
Τα υπόλοιπα 3 δεν έχουν και ακούγεται καθαρά ότι η μπάντα παίζει ..σε custom μέτρημα (Βοn Jovi - Living on a prayer, Led Zeppelin - Whole Lotta Love, Sweet - Love Is Like Oxygen).
προσφατες παραγωγες βλεπω επελεξες.... ;D ;D

απλώς ένας άλλος τρόπος εκτέλεσης μουσικής που είναι πολύ διαδεδομένος.
που ΗΤΑΝ πολυ διαδεδομενος.

για ...δεκαδες λογους (ενας απο τους οποιους ειναι φυσικα το editing & η επεξεργασια του υλικου ) η χρηση μετρονομου ειναι απαραιτητη στις μερες μας.

απο εκει και περα to each his own.

 
το ενδιαφέρον θα ήταν να συζητάμε όχι αν είναι χρήσιμος ο μετρονόμος, αλλά πώς να τον χρησιμοποιούμε.

Για παράδειγμα στη μελέτη έχει πολύ ενδιαφέρον να τον βάλουμε αντί για τέταρτα να μετράει όγδοα, μισά, ολόκληρα, να μετράει στο 2 & 4, κλπ

 
SugarWaffle είπε:
Είχα πάει σε ένα σεμινάριο πέρυσι του Κώστα, και θυμάμαι πολύ καλά ότι αρκετές φορές τόνισε ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε στην άκρη τον μετρονόμο και να εμπιστευόμαστε/ακούμε το εσωτερικό μας ρολόι γιατί ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρυθμό μέσα του. Με λίγα λόγια,έλεγε απότι κατάλαβα ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας κάποια grooves, όχι ότι βγαίνει εκτός ρυθμού, απλά μπορεί  για παράδειγμα να έχει κάποιο delay ασ πούμε απειροελάχιστο. Βέβαια δεν είπε "μην μελετάτε με μετρονόμο", ούτε έδεινε συμβουλές για αρχάριους μουσικούς (είχε δίπλα του τον μετρονόμο σε όλη τη διάρκεια).

Πιστεύω πως κάθε μουσικός, που θέλει να λέγεται μουσικός, πρέπει να αφήνεται στους ήχους που έχει μέσα του και όχι να καθοδηγείται μονίμως από τον μετρονόμο ή οποιοδήποτε άλλο καλούπι, επειδή "έτσι πρέπει" . Δεν έχει "έτσι πρέπει" ,πάρτε το χαμπάρι! Ξέρετε γιατί είμαστε μουσικά  ρηχοί σαν λαός (ναι έτσι πιστεύω) ? Γιατί κανείς δεν μας δίδαξε ποτέ ότι μερικές φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να έχουμε κριτική σκέψη, να ψάχνουμε και να αμφισβητούμε κατεστημένες δομές. Πάνε δες τι παίζουν στο San Francisco, Νέα Ωρλεάνη .... και μετά έλα να τα πούμε.  

Καλά είναι τα μπρατσάκια, αλλά surfing  με μπρατσάκια δεν κάνεις φιλαράκι ;D

Φιλικά,

Tom
Με ολο το σεβασμο φιλε Τομ..θα σου διηγηθω μια ιστορια..Πριν χρονια ειχε ερθει ενας φιλος μουσικος ροκ κιθαριστας  στην Ελλαδα.Μου ζητησε να τον παω σε φολκ μουσικη σκηνη ..και τον πηγα σε μια μουσικη σκηνη...απο αυτες που βρισκονται στην Συγγρου ;D ;D..Κοιταζε και ξανακοιταζε το ρολοι του..Μου λεει λοιπον..μετα απο 2 ωρες..-  hey Vagelis..They...are playing for more than 2 hours.When is the break..?

--- NO BREAKS  του λεω..

και αυτη η συζητηση συνεχιστηκε ανα μια ωρα μεχρι τι 6 το πρωι και αφου ηδη επαιζαν 7 ωρεσ..

Βγαινοντας εξω μου λεει...

-  Vagelis..that was a lot of music in there man...7 hours straight..A lot of styles..too many styles..difficult music

- you are in a crossroad my friend..WE PLAY EVERYTHING IN HERE..του λεω..

- I play rock..and a bit of funk...and thats it.. what i saw in there ..seemed fucking hard. μου λεει...

-  WE PLAY pop,rock, shuffle ,ska, reggae,funk ,90 % of latin grooves, Jazz ,plus all the traditional Greek and oriental grooves..and we have to groove all these styles..

φιλε..Τομ..

Επειδη διαφωνω με την παραθεση σου περι ¨ρηχων Ελληνων" μουσικων...ελπιζω να καταλαβες το πνευμα της συζητησης που αναφερω παραπανω. Μονο ρηχοι δεν ειμαστε φιλε μου..Με τη κουλτουρα μας σε σχεση με τη μουσικη εχουμε ενα θεμα ..αλλα πιστεψε με ..οσοι φιλοι μουσικοι εχουν επισκεφτει τη χωρα μας..εχουν φυγει με το στομα ανοιχτο.

Hwept...παλι εγραψες ρε φιλε..ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΛΟΓΟ θα σε φωναζω στο εξης ;D ;D

φιλε HARY..το να πειραζεις σε παραγωγες το μετρονομο ..Να τρεχεις η να πεφτεις συνειδητα και συννενοημενα ειναι μουσικη...Να τρεχεις επειδη δεν εχειs groove μεσα σου...αυτο λεγετε Karagiozis wedding.

 
Επισης να ξαναπουμε οτι "παιζω με μετρονομο" ΔΕΝ σημαινει παιζω ΑΚΡΙΒΩΣ πανω στον μετρονομο (δεν γινεται αλλωστε αυτο ) αλλα παιζω "γυρω" απο τον μετρονομο αναλογα με το feel,το swing  & το groove που θελουμε .....αρα θεμα "αποστειρωσης" και "χασιματος του feel" δεν τιθεται. ;)

 
Ασχετο αλλα θα το μοιραστω μαζι σας.

Τα τελευταια 2 χρονια μελεταω με ενα TD9 στο σπιτι

εχει διαφορους μετρονομους αλλα μ αρεσει ενας που εχει ιδιαιτερα..

τον ονομαζει voice.{Οποιος παιζει με roLand θα το βρει}

τι κανει λοιπον αυτος..

ειναι ανθρωπινη φωνη που τραγουδαει ομως νουμερα..σε οτι time το ρυθμισουμε.

4,3 7,9,οτι θελεις.

αυτος μετραει

one .two.three klp

ειναι η αγαπημενη μου ασχολια , ειδικα να τον ρυθμιζω σε odd meters και να παιζω σολο απο πανω , γιατι παντα ξερω που βρισκομαι μεσα στο μετρο.

 
Superfunk είπε:
το τελευταιο δισκογραφικο πονημα της "αναρχικης υπερμουσικης κολλεκτιβας του Σασκατσουαν"... ;D)  

Έλιωσα  ;D

Λοιπόν, θα σας δώσω μια άλλη σκοπιά, μια που τα ντραμς τα άφησα εδώ και πολύ καιρό...

Λοιπόν. Στα μαθηματικά δεν υπάρχουν "ανθρώπινα παιξίματα".

[ ντομάτες πέφτουν ολούθε μου]

Κοιτάξτε τι εννοώ. Όταν συνθέτεις ένα κομμάτι, το πρώτο ίσως πράγμα που σκέφτεσαι είναι ο ρυθμός. Συνεπώς, αν θέλω ο ρυθμός να ανεβοκατεβαίνει σα τη μπάλα του μπάσκετ, θα τον γράψω ΑΠΟ ΠΡΙΝ έτσι. Αν όμως πάνω στο χαρτί λέει bpm 120, τότε ΕΝΝΟΕΙ BPM 120 ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΤΟΒΟΥΛΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ 119,3 ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΤΡΟ 121,5 ΚΛΠ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ  ;D  ;D  ;D

Το feel είναι διαφορετικό πράγμα από το tempo.  ;)

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top