Η Μουσική τέχνη κατα παραγγελία

epikouris

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
586
Πόντοι
618
Καλημέρα σε όλους σας,

Επειδή δεν είμαι μουσικός, με βασανίζει ένα ερώτημα: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να δημιουργήσει κανείς τέχνη με τη μορφή της παραγγελίας; Εξηγούμαι: Πρόσφατα απομακρύνθηκαν από κεντρικά σημεία δρόμων και πλατείες στις πρώην χώρες του Ανατολικού μπλοκ, διάφορα αγάλματα και προτομές του παλαιού καθεστώτος μιας και οι καιροί έχουν αλλάξει όπως επίσης και οι κοινωνικές δομές και διαστρωματώσεις. Αυτό είναι απλά η αφορμή της ανάρτησής μου και όχι η ουσία. Δεν με ενδιαφέρει η πολιτική προσέγγιση του θέματος. και  δεν θα ήθελα να προσεγγιστεί το θέμα πολιτικά ή ιδεολογικά αλλά καλλιτεχνικά. Και για να βοηθήσω την εξέλιξη της συζήτησης αν αυτή υπάρξει, θέτω μερικά ερωτήματα:

1. Τι εννούμε με τον όρο στρατευμένη τέχνη; Πόσο αυτή διαφέρει από την "κατά πραγγελία" τέχνη; Στην αρχαιότητα είχαμε ραψωδούς που έγραφαν και συνέθεταν κατόπιν παραγγελίας. Άλλους πάλι που έγραφαν για να υμνήσουν διάφορα καταρθώματα ηρώων και πολιτικών . Αυτό γίνεται και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στο ποδόσφαιρο.

2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";

3. Σε τι βαθμό περιορίζεται η έκφραση και η δημιουργικότητα ενός μουσικού που αναλαμβάνει να συνθέσει κάτι που δεν είναι προϊόν της δικής του φαντασίας; Δεν μιλάω για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού αλλά για την κατά παραγγελία σύνθεσή του.

4. Πως αισθάνεται ένας μουσικός όταν η αμοιβή για τη σύνθεση προηγείται της δημιουργίας;

5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;

4. Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;

Είναι στη διακριτική διάθεση του admin να διαγράψει το θέμα αλλά ο μόνος λόγος που το αναρτώ είναι για να μπορέσω να κατανοήσω τη ψυχοσύνθεση ενός κατά παραγγελία δημιουργού. Επιθυμώ και πάλι να τονίσω πως ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ καμία απολύτως πολιτική χροιά ή απόχρωση στο συγκεκριμένο θέρμα. Θα παρακαλούσα να εστιάσετε καθαρά στο καλλιτεχνικό κομμάτι.

Σας ευχαριστώ όλους

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
epikouris είπε:
1. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να δημιουργήσει κανείς τέχνη με τη μορφή της παραγγελίας;

2.δεν θα ήθελα να προσεγγιστεί το θέμα πολιτικά ή ιδεολογικά αλλά καλλιτεχνικά.
1.η σύνθεση\δημιουργία κομματιού δεν είναι και απαραίτητα έργο τέχνης…

Η τέχνη –σαν όρος- είναι κάτι –για μένα- τουλάχιστον υποκειμενικό … κάτι που για μένα είναι τέχνη .. για κάποιον άλλο μπορεί να είναι σκουπίδι…

2.ο διαχωρισμός που προτείνεις – μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο - είναι αδύνατος.

 
epikouris είπε:
1. Τι εννούμε με τον όρο στρατευμένη τέχνη; Πόσο αυτή διαφέρει από την "κατά πραγγελία" τέχνη; Στην αρχαιότητα είχαμε ραψωδούς που έγραφαν και συνέθεταν κατόπιν παραγγελίας. Άλλους πάλι που έγραφαν για να υμνήσουν διάφορα καταρθώματα ηρώων και πολιτικών . Αυτό γίνεται και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στο ποδόσφαιρο.

2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";

3. Σε τι βαθμό περιορίζεται η έκφραση και η δημιουργικότητα ενός μουσικού που αναλαμβάνει να συνθέσει κάτι που δεν είναι προϊόν της δικής του φαντασίας; Δεν μιλάω για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού αλλά για την κατά παραγγελία σύνθεσή του.

4. Πως αισθάνεται ένας μουσικός όταν η αμοιβή για τη σύνθεση προηγείται της δημιουργίας;

5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;

4. Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;

Είναι στη διακριτική διάθεση του admin να διαγράψει το θέμα αλλά ο μόνος λόγος που το αναρτώ είναι για να μπορέσω να κατανοήσω τη ψυχοσύνθεση ενός κατά παραγγελία δημιουργού. Επιθυμώ και πάλι να τονίσω πως ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ καμία απολύτως πολιτική χροιά ή απόχρωση στο συγκεκριμένο θέρμα. Θα παρακαλούσα να εστιάσετε καθαρά στο καλλιτεχνικό κομμάτι.

Σας ευχαριστώ όλους
1) Υπάρχει διαφορά, μεγάλη απάντηση, αργότερα που θα έχω χρόνο.

2) Πανεύκολο και γίνεται από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι και σήμερα.

3) Περιορίζεται (εξαρτάται και από το εύρος της παρέμβασης βέβαια) αλλά η σφραγίδα του καλλιτέχνη παραμένει.

4) Μια χαρά thank you very much.

5) Ναι. Δεν είναι Μπετόβεν αλλά είναι συνθέτης. ΚΑι καλύτερος από πολλούς άλλους...  ;). Κατά μία ερμηνεία και ο Morricone χαλιά έφτιαχνε

6) Οχι 4 πάλι  ;). Ναι υπάρχει. Σαφέστατα υπάρχει. Τι ερώτηση είναι αυτή;

 
Πολύ ενδιαφέρον θέμα το οποίο με απασχολεί προσωπικά εδώ και καιρό. Οι απόψεις μου είναι οι εξής:

1. Τι εννούμε με τον όρο στρατευμένη τέχνη; Πόσο αυτή διαφέρει από την "κατά πραγγελία" τέχνη; Στην αρχαιότητα είχαμε ραψωδούς που έγραφαν και συνέθεταν κατόπιν παραγγελίας. Άλλους πάλι που έγραφαν για να υμνήσουν διάφορα καταρθώματα ηρώων και πολιτικών . Αυτό γίνεται και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στο ποδόσφαιρο.
Η στρατευμένη τέχνη δεν έχει καμία σχέση με την τέχνη κατά παραγγελία. Η μία μπορεί να υπάρχει εντελώς ανεξάρτητα από την άλλη. Επίσης, το να είναι ένας καλλιτέχνης στρατευμένος είναι προσωπική επιλογή ζωής (δεν εξετάζω τις ειδικές, πολιτικά, περιπτώσεις). Το να είναι καλλιτέχνης κατά παραγγελία, μπορεί και να αποτελεί επιλογή ανάγκης.

2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";
Η ευκολία ή δυσκολία της κατά παραγγελία σύνθεσης εξαρτάται από το είδος της παραγγελίας και το βαθμό στον οποίο παραγγέλων έχει δικαίωμα να παρέμβει στο αποτέλεσμα. Πχ: άλλο να σου συζητηθεί να γράψεις μουσική για μια ταινία ή μια θεατρική παράσταση και άλλο για μια διαφήμιση. Κατά την πρώτη περιπτωση προσφέρεται έτοιμη έμπνευση και ερέθισμα για δημιουργία με σχετικά λίγους περιορισμούς. Κατά την δεύτερη, πρέπει να χωρέσεις την έμπνευσή σου σε ένα κουτί συγκεκριμένων διαστάσεων και απαγορεύεται να ξεφύγεις.

3. Σε τι βαθμό περιορίζεται η έκφραση και η δημιουργικότητα ενός μουσικού που αναλαμβάνει να συνθέσει κάτι που δεν είναι προϊόν της δικής του φαντασίας; Δεν μιλάω για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού αλλά για την κατά παραγγελία σύνθεσή του.
Ισχύουν τα ίδια με παραπάνω. Κατά την προσωπική μου άποψη και εμπειρία, η παραγγελία μπορεί να αποτελέσει και ερέθισμα για δημιουργία αλλά και σοβαρό περιοριστικό παράγοντα αναλόγως με τον τύπο της.

4. Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;
Υπάρχει. Αν σε εννοώ σωστά, ρωτάς για τις περιπτώσεις επαγγελματιών, αποκλειστικά κατά παραγγελία συνθετών και όχι για συνθέτες που απλώς ζουν από τη μουσική τους.

5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;
Συνθέτει μουσική (η οποία μπορεί να είναι και πολύ ωραία) άρα συνθέτης.

 
1. Τι εννούμε με τον όρο στρατευμένη τέχνη; Πόσο αυτή διαφέρει από την "κατά πραγγελία" τέχνη; Στην αρχαιότητα είχαμε ραψωδούς που έγραφαν και συνέθεταν κατόπιν παραγγελίας. Άλλους πάλι που έγραφαν για να υμνήσουν διάφορα καταρθώματα ηρώων και πολιτικών . Αυτό γίνεται και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στο ποδόσφαιρο.
δεν ειμαι και...ειδικος αλλα φανταζομαι ολοι αυτοι που εχουν γραψει πολιτικο τραγουδι σε καποιο κομμα,σκοπο,ιδεα ηταν "ταγμενοι" και ο κυριος λογος που εγραψαν αυτα τα τραγουδια ,απο το "ποσο μου αρεσει η παραγωγη" ... ;D και το "ξυπνα προλεταριε να πας να δουλεψεις στο χωραφι για τον Μαο" μεχρι το "παιδια σηκωθητε να βγουμε στους δρομους" καποιο ΣΚΟΠΟ εξυπηρετουσαν....ο σκοπος αυτος κυμμαινεται αναλογα με την περιπτωση απο την ΜΑΖΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ μεχρι την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ..... ;)

2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";
Μιλωντας για εμενα μονο,ΠΟΛΥ ευκολο,πολυ πιο ευκολο απο το να γραψω κατι βασισμενο σε μια original,δικη μου ιδεα.

3. Σε τι βαθμό περιορίζεται η έκφραση και η δημιουργικότητα ενός μουσικού που αναλαμβάνει να συνθέσει κάτι που δεν είναι προϊόν της δικής του φαντασίας; Δεν μιλάω για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού αλλά για την κατά παραγγελία σύνθεσή του.
as long as it PAYS ...who cares? ;D

4. Πως αισθάνεται ένας μουσικός όταν η αμοιβή για τη σύνθεση προηγείται της δημιουργίας;
μια χαρα,πολυ καλυτερα απο το να του χρωστανε....

5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;
οποιοσδηποτε ανθρωπος μπορει να γραψει original μουσικη ειναι συνθετης,καλος ή κακος δεν ξερω,αλλα βαση του ορισμου της λεξης σαφως και ειναι,οπως ΔΕΝ ειναι συνθετες οσοι ΔΕΝ μπορουν να γραψουν μουσικη.

4. Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;
ΦΥΣΙΚΑ και υπαρχει,χιλιαδες ανθρωποι ζουν απο τη μουσικη που γραφουν σε ολα τα μηκη και πλατη της γης.

 
epikouris είπε:
Καλημέρα σε όλους σας,

Επειδή δεν είμαι μουσικός, με βασανίζει ένα ερώτημα: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να δημιουργήσει κανείς τέχνη με τη μορφή της παραγγελίας;



Πολύ εύκολα...Όλος ο μεσαίωνας, έτσι ήταν σχεδόν.


 





2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";




Σε μένα φαίνεται πολύ εύκολο...ίσως είναι και το (διαφημιστικό) επάγγελμα μου, που μου έχει δώσει την εκπαίδευση και να δουλεύω με "παραγγελία", και να δουλεύω γρήγορα αλλά και να περνάω και τα δικά μου.



Μεταξύ μας, έτσι αντιμετωπίζω και τη μουσική που γράφω...σαν παραγγελία.



Ωραίο παράδειγμα είναι το τεστ του Superfunk



http://www.noiz.gr/index.php?topic=181741.0


σήμερα του στέλνω τα τρακς για να το διασκεδάσουμε


 





5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;




Προφανώς...δεν χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα και τεχνικές ή υπολείπεται σε ταλέντο των άλλων. Για να το τραβήξω λίγο...σκέψου τα μουσικά "χαλιά" εκπομπών σαν μουσική ταινίας και αναλογίσου πόσο καλός είναι ένας Zimmer ή ο Morikone...


 





Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;




O δικός μας ο Νικόλας...σίγουρα


 
epikouris είπε:
ο μόνος λόγος που το αναρτώ είναι για να μπορέσω να κατανοήσω τη ψυχοσύνθεση ενός κατά παραγγελία δημιουργού.
Εάν κεράσεις μπύρες και σουβλάκια...θα σου πώ την ιστορία μου... ;D ;D

 
audiokostas είπε:
5) Ναι. Δεν είναι Μπετόβεν αλλά είναι συνθέτης. ΚΑι καλύτερος από πολλούς άλλους...  ;). Κατά μία ερμηνεία και ο Morricone χαλιά έφτιαχνε
Για να το τραβήξω λίγο...σκέψου τα μουσικά "χαλιά" εκπομπών σαν μουσική ταινίας και αναλογίσου πόσο καλός είναι ένας Zimmer ή ο Morikone...
Θα το κοιτάξω με επαγγελματία. Ήδη έκλεισα ραντεβού στο Metrpolitan.

 
audiokostas είπε:
Θα το κοιτάξω με επαγγελματία. Ήδη έκλεισα ραντεβού στο Metrpolitan.
Nα πάμε παρέα...μήπως μας κάνουν έκπτωση...και μετά πάμε για μπύρες...

 
Πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας ,ραψωδίες ,εκκλησιαστικοί ,ύμνοι ,εμβατήρια ,καντάδες, και πάσης φύσεως μουσικές επενδύσεις

Μεγάλη ποικιλία στο stock μας

Εφαρμόζουμε τις μουσικές σας  προτιμήσεις στο χώρο σας

Για τους μερακλήδες δωδεκάμερα και ταξίμια στην μισή τιμή

Όλα τζάμπα λέμε!!!!  στείλτε τώρα την παραγγελία σας .      ;D ;D ;D

 
Πλάκα-πλάκα, θα'θελα να έρθει η ΜΙΣΚΟ και να μου ζητήσει να της βγάλω νεο jingle...όλοι οι μεταλλάδες θα γίνουν μακαρονάδες  :)

 
Jasemeister είπε:
Πλάκα-πλάκα, θα'θελα να έρθει η ΜΙΣΚΟ και να μου ζητήσει να της βγάλω νεο jingle...όλοι οι μεταλλάδες θα γίνουν μακαρονάδες  :)
Βρές μου μεταλλά που μπορεί να σκεφτεί μέσα σε 30"...και θα σε παραδεχθώ ;D ;D

 
lgbesios είπε:
Πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας ,ραψωδίες ,εκκλησιαστικοί ,ύμνοι ,εμβατήρια ,καντάδες, και πάσης φύσεως μουσικές επενδύσεις

Μεγάλη ποικιλία στο stock μας

Εφαρμόζουμε τις μουσικές σας  προτιμήσεις στο χώρο σας

Για τους μερακλήδες δωδεκάμερα και ταξίμια στην μισή τιμή

Όλα τζάμπα λέμε!!!!  στείλτε τώρα την παραγγελία σας .      ;D ;D ;D
Ωχ! Στις αγγελίες έπρεπε να αναρτηθεί

 
epikouris είπε:
Καλημέρα σε όλους σας,

Επειδή δεν είμαι μουσικός, με βασανίζει ένα ερώτημα: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να δημιουργήσει κανείς τέχνη με τη μορφή της παραγγελίας; Εξηγούμαι: Πρόσφατα απομακρύνθηκαν από κεντρικά σημεία δρόμων και πλατείες στις πρώην χώρες του Ανατολικού μπλοκ, διάφορα αγάλματα και προτομές του παλαιού καθεστώτος μιας και οι καιροί έχουν αλλάξει όπως επίσης και οι κοινωνικές δομές και διαστρωματώσεις. Αυτό είναι απλά η αφορμή της ανάρτησής μου και όχι η ουσία. Δεν με ενδιαφέρει η πολιτική προσέγγιση του θέματος. και  δεν θα ήθελα να προσεγγιστεί το θέμα πολιτικά ή ιδεολογικά αλλά καλλιτεχνικά. Και για να βοηθήσω την εξέλιξη της συζήτησης αν αυτή υπάρξει, θέτω μερικά ερωτήματα:
Καταρχήν, καλημέρα!
Κατα δεύτερον, το θέμα που ανοίγεις υπάρχει εδώ και ποολλλλλά χρόνια σε άλλα Αγγλόφωνα φόρουμ, χωρίς κανένα λόγο. Η απομάκρυνση των αγαλμάτων, κλπ, στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλόκ μάλλον δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση! Τουλάχιστον έτσι λέω εγώ.

Αλλά στα καλιτεχνικά τώρα:

1. Τι εννούμε με τον όρο στρατευμένη τέχνη; Πόσο αυτή διαφέρει από την "κατά πραγγελία" τέχνη; Στην αρχαιότητα είχαμε ραψωδούς που έγραφαν και συνέθεταν κατόπιν παραγγελίας. Άλλους πάλι που έγραφαν για να υμνήσουν διάφορα καταρθώματα ηρώων και πολιτικών . Αυτό γίνεται και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στο ποδόσφαιρο.
Η στρατευμένη τέχνη δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι:α. επι πληρωμή

β. παραγγελία

Η στρατευμένη τέχνη υπάρχει για ιδιαιολογικούς σκοπούς και προωθεί αυτούς και μόνο, ντύνοντας, αν θες, κάτι το πολιτικό (συνήθως) με σκεπάσματα τέχνης, προσπαθώντας να περάσει ένα σαφές μήνυμα, είτε μέσω του τίτλου (στην ορχηστρική μουσική), είτε μέσω των στίχων.

Η κατα παραγγελία είναι απλά δουλειά επι πληρωμή, ανεξάρτητα του μηνύματος, ή του οτιδήποτε άλλου.

2. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό να συνθέσει κάτι κατά "παραγγελία";
Αρκετά εύκολο θα έλεγα.
Ελάχιστον ποσοστό των συνθετών που δουλεύουν στα media κάνουν κάτι διαφορετικό, κι εγώ δεν είμαι η εξαίρεση, φυσικά! Θέλει λίγη υποτίμηση του εγωισμού του συνθέτη, ίσως, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις η μουσική ΔΕΝ είναι το κέντρο, και άρα ΔΕΝ πρέπει να τραβάει το ενδιαφέρον παραπάνω από το παιχνίδ, ή την ταινία, ή την διαφήμιση (τηλεοπτική), κλπ.

Για την κλασσική μουσική, συνήθως τα πράγματα είναι απείρως πιο ελεύθερα... Αλλά και πάλι κλειδώνεσε στο στυλ που σε ξέρουν. Βασίζονται στον φάκελό σου και στην φήμη σου για να παραγγείλουν κάτι, και αν είναι εντελώς άσχετο, μπορεί και να έχεις πρόβλημα.

Στη δισκογραφία, αν και δεν την ξέρω καλά, τα πράγματα είναι αυστηρότατα όσον αφορά τους χρόνους και την παραγωγή, αλλά όχι οσον αφορά τα τραγούδια. Απλά υπάρχει ο παραγωγός στο τέλος που, αφού έχεις κάνει όλη τη δουλειά σου λέει ένα ξερό "ΟΧΙ" και τα παίρνεις στην κράνα!

3. Σε τι βαθμό περιορίζεται η έκφραση και η δημιουργικότητα ενός μουσικού που αναλαμβάνει να συνθέσει κάτι που δεν είναι προϊόν της δικής του φαντασίας; Δεν μιλάω για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού αλλά για την κατά παραγγελία σύνθεσή του.
Η σύνθεση δεν είναι προϊόν φαντασίας, ή έμπνευσης μόνον (σόρρυ Μάνο), αλλά μόνο ένα ελάχιστον μέρος της. Το υπόλοιπο είναι δουλειά, γνώσεις, εμπειρία, κλπ. Άρα, ελάχιστα περιορίζεται η έκφραση ενός μουσικού.
Αυτό το ελάχιστο, βέβαια, είναι που διαχωρίζει το καλό κομμάτι από το αριστούργημα... Αλλά και πάλι.

4. Πως αισθάνεται ένας μουσικός όταν η αμοιβή για τη σύνθεση προηγείται της δημιουργίας;
Σπάνιο φαινόμενο ομολογώ, αλλά καθαρά υποκειμενικά πολύ καλά, αν και λίγο ένοχα: Αν έχεις πάρει την αμοιβή σου ΠΡΙΝ γράψεις το κομμάτι δε θα το γράψεις μετά το κομμάτι, ή θα γράψεις μια παπαριά... Έτσι είναι παντού στον κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα, παρακαλώ.

5. Θεωρείται ή όχι συνθέτης ο άνθρωπος που συνθέτει τηελεοπτικά ή ραδιοφωνικά σήματα και μουσικά "χαλιά" εκπομπών;
Μα και φυσικά θεωρείται συνθέτης. Και ο σκυλάς θεωρείται συνθέτης. Όποιος και να δημιουργεί μουσική είναι συνθέτης, καλώς ή κακώς, και καλός ή κακός. Τώρα αν το τελικά αποτέλεσμα είναι αποτέλεσμα 90% Η/Υ, 9% παραγωγών και 1% του συνθέτη (πχ. Britney Spears methods), τότε... αυτό το 1% που αντιστοιχεί στο συνθέτη είναι το πόσο συνθέτης είναι.

4. Υπάρχει ο όρος "επαγγελματίας συνθέτης;". Επαγγελματίας μουσικός υπάρχει σίγουρα. Συνθέτης όμως;
Σαφέστατα υπάρχει. Ειδικά στα media. Αλλά και στην κλασσική μουσική, αν και δύσκολα (δεν ξέρω κανέναν βασικά) ζείς μόνο απο δικαιώματα και παραγγελίες, ο επαγγελματίας συνθέτης θα διδάξει σύνθεση επίσης...
Ναι υπάρχει ο όρος και ξέρω πολύ κόσμο που ασκεί ακριβώς αυτό το επάγγελμα.

Σας ευχαριστώ όλους
Εμείς ευχαριστούμε.
Θα σε δούμε το Σάββατο;

 
Νίκο χίλια ευχαριστώ, όπως και σε όλα τα παιδιά που μου απάντησαν. Με βασάνιζε γιατί από συγγραφείς και 1-2 φίλους που ασχολούνται με την ποίηση πήρα τελείως διαφορετικό feedback. Ήθελα λοιπόν να δω και την άποψη των μουσικών.

1. Ναι θα κάνω ότι μπορώ να είμαι μαζί σας και με τον φίλο τον Κώστα (έχω και παραγγελιά, ξέρει αυτός........). Ίσως φέρω και το γιό μου.

2. Θα έρθεις αύριο στο Νίκο το Ντουνούση; Είναι στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ των Εκδόσεων ΑΓΚΥΡΑ με ελεύθερη είσοδο. Απ' ότι γνωρίζω, αρκετοί θα πάνε και 1-2 παιδιά από το ΝΟΙΖ θα τζαμάρουν και μαζί του. Πάρε τηλ. αν θες για λεπτομέρειες.

 
Έχω άλλη υποχρέωση για αύριο, αλλά μπορεί να έρθω αργότερα... Θα μιλήσω με τον *άρχοντα* του σπιτιού και θα ενημερώσω...

 
Nikolas είπε:
Η σύνθεση δεν είναι προϊόν φαντασίας, ή έμπνευσης μόνον (σόρρυ Μάνο), αλλά μόνο ένα ελάχιστον μέρος της. Το υπόλοιπο είναι δουλειά, γνώσεις, εμπειρία, κλπ.
Δε μου λες ρε Νικόλα, χωρίς πλάκα: Δε σου έχει κατέβει ποτέ μια μελωδία στο κεφάλι; Δοκιμάζεις πρώτα όλους τους... συνδυασμούς  ;D, ή βάζεις στην τύχη όποια νότα κάτσει;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top