Harry Potter κανείς;

Nikolas

Bafta Winner
Μηνύματα
4,420
Πόντοι
198
Αξίζει να αναφερθεί εδώ, αναρωτιέμαι;

Πήγε κανείς στο τελευταίο μέρος; Δεν έχω προλάβει ακόμη (άρα φάουλ, αφού δεν το έχω δει, αλλά το συνηθίζω από τότε με τον κυνόδοντα που γαβγιζα χωρίς να την έχω δεί...).

Προσωπικά γουστάρω τέτοια φιλμ και είμαι σίγουρος ότι θα περάσω πολύ ωραία στο σινεμά.

 
Nikolas είπε:
Αξίζει να αναφερθεί εδώ, αναρωτιέμαι;

Πήγε κανείς στο τελευταίο μέρος; Δεν έχω προλάβει ακόμη (άρα φάουλ, αφού δεν το έχω δει, αλλά το συνηθίζω από τότε με τον κυνόδοντα που γαβγιζα χωρίς να την έχω δεί...).

Προσωπικά γουστάρω τέτοια φιλμ και είμαι σίγουρος ότι θα περάσω πολύ ωραία στο σινεμά.
Δεν εχω παει ακομη...ολοι με κοροιδευουν οταν τους λεω οτι θελω να το δω και αρχιζω να εμφανιζω συμπτωματα στερησης..εχω διαβασει καθε βιβλιο απο 7 φορες(συμβολικος αριθμος,ειμαι και 27 ;D)

Ενα θα σου πω...το τελευταιο μερος ειναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ...Η μυθολογια πισω απ τα βιβλια ειναι απιστευτη και ολα,ΟΛΑ ομως,οσα εχουν αναφερθει στα βιβλια ερχονται και δενουν στο τελευταιο βιβλιο...εχω διαβασει και πολυ καλα λογια για το 3d και για τις ερμηνειες οποτε...Βουρρρρρ...

 
Ναι αμέ. Το είδα προχτές.

Γενικά όλες οι ταινίες παραήταν κακές. Μπορεί να είχαν τις καλές στιγμές τους, αλλά οι κακές ήταν υπερβολικά περισσότερες. Στην τελευταία ταινία η ιδέα για τα δύο μέρη δεν δικαιολογήθηκε με κανένα τρόπο, πέραν των αυξημένων εσόδων.

Κάθε φορά λέω δεν θα πάω να δω την επόμενη ταινία, σε 2 όντως δεν το έκανα, την 4η που είδα πια σε dvd και χαίρομαι για τα λεφτά που γλύτωσα και στο πρώτο μέρος της προηγούμενης όπου και το μετάνιωσα μιας και ήταν πάρα πολύ καλό. Και εξαιτίας αυτού πήγα και είδα τώρα και το τελευταίο. (Την 5η και 6η είδα επειδή θα πήγαινε η παρέα, ή επειδή δεν είχα κάτι καλύτερο να κάνω αντίστοιχα)

Θα μου πεις και τα βιβλία στέκονται πολύ περισσότερο;

Από λογοτεχνικής άποψης, δεν τα λες και καλά βιβλία. Από άποψη συνέχειας και συνοχής μπάζουν από πάρα πολλά σημεία, ΑΛΛΑ παραμένουν κάτι ευχάριστο, ευκολοδιάβαστο και γιατί όχι και συναρπαστικό.

 
Evilnye είπε:
στο πρώτο μέρος της προηγούμενης όπου και το μετάνιωσα μιας και ήταν πάρα πολύ καλό.
Αν η τελευταια ταινια δεν ητανε σε 2 μερη θα ητανε πολυ καλυτερη...η προτελευταια ταινια για μενα ητανε ανουσια και σε καποια σημεια βαρετη...

Θα μου πεις και τα βιβλία στέκονται πολύ περισσότερο;

Από άποψη συνέχειας και συνοχής μπάζουν από πάρα πολλά σημεία
Ευη ολα ερχονται και δενουν στο τελευταιο βιβλιο...Αν τα δεις σαν αυτοτελη οντως μπαζουν...
 
Evilnye είπε:
Γενικά όλες οι ταινίες παραήταν κακές. Μπορεί να είχαν τις καλές στιγμές τους, αλλά οι κακές ήταν υπερβολικά περισσότερες.
Θα μου πεις και τα βιβλία στέκονται πολύ περισσότερο;

Από λογοτεχνικής άποψης, δεν τα λες και καλά βιβλία. Από άποψη συνέχειας και συνοχής μπάζουν από πάρα πολλά σημεία, ΑΛΛΑ παραμένουν κάτι ευχάριστο, ευκολοδιάβαστο και γιατί όχι και συναρπαστικό.
Διαφωνώ κάθετα... τα βιβλία είναι αριστοτεχνικά γραμμένα - στο πλαίσιο πάντα του παιδικού βιβλίου που ενηλικιώνεται - με πληρέστατη συναρπαστική πλοκή και ανατροπές χωρίς κανένα κενό στην ιστορία. Καθώς προχωρούν μάλιστα προς το τελευταίο χάνουν την παιδική χροιά και γίνονται όλο και πιο σκοτεινά.
Όσο για τις ταινίες, από πλευράς καλλιτεχνικής διεύθυνσης - φωτογραφίας - σκηνικών - εφφέ και κάστινγκ ήταν άψογες, ενώ από σεναριακής μέτριες με βελτίωση που ακολουθούσε κάπως την ατμόσφαιρα των βιβλίων όσο αυτά προχωρούσαν... το "παραήταν κακές" είναι σίγουρα υπερβολικός χαρακτηρισμός, απλά κράτησαν (και ενίοτε έχασαν) μερικές αναγκαίες μεγαλοστουντιακές ισορροπίες μεταξύ ποιότητας και ποπ-κορν εισιτηριολαγνείας που θα ήταν αδύνατον να αποφευχθούν. Αν ήταν στο χέρι μου θα τις είχα κάνει πιο "μαύρες" - ένα σημαντικό τμήμα της ατμόσφαιρας των βιβλίων εκεί χάνεται - ίσως χρησιμοποιώντας σκηνοθέτες με πιο ιδιαίτερη ματιά χωρίς πολλούς εμπορικούς προσανατολισμούς.

 
Παντως εχοντας(πλεων)δει και την τελευταια ταινια θελω να δηλωσω απογοητευμενος...σε σχεση με το τελευταιο βιβλιο και τα δυο μερη ηταν μια σκετη απογοητευση...

 
bloody_sunday είπε:
Διαφωνώ κάθετα... τα βιβλία είναι αριστοτεχνικά γραμμένα - στο πλαίσιο πάντα του παιδικού βιβλίου που ενηλικιώνεται - με πληρέστατη συναρπαστική πλοκή και ανατροπές χωρίς κανένα κενό στην ιστορία. Καθώς προχωρούν μάλιστα προς το τελευταίο χάνουν την παιδική χροιά και γίνονται όλο και πιο σκοτεινά.
Κενά και ασυνέπειες υπάρχουν στην ιστορία, αλλά τις παραβλέπω.  Παραμένουν πάντως ελαφρά βιβλία, σίγουρα στο πλαίσιο παιδικού βιβλίου, οπότε και δε διαφωνώ και σε αυτό. Όσο και να τα κατηγορώ πάντως τα έχω διαβάσει αρκετά ;)

Όσο για τις ταινίες, από πλευράς καλλιτεχνικής διεύθυνσης - φωτογραφίας - σκηνικών - εφφέ και κάστινγκ ήταν άψογες, ενώ από σεναριακής μέτριες με βελτίωση που ακολουθούσε κάπως την ατμόσφαιρα των βιβλίων όσο αυτά προχωρούσαν... το "παραήταν κακές" είναι σίγουρα υπερβολικός χαρακτηρισμός, απλά κράτησαν (και ενίοτε έχασαν) μερικές αναγκαίες μεγαλοστουντιακές ισορροπίες μεταξύ ποιότητας και ποπ-κορν εισιτηριολαγνείας που θα ήταν αδύνατον να αποφευχθούν. Αν ήταν στο χέρι μου θα τις είχα κάνει πιο "μαύρες" - ένα σημαντικό τμήμα της ατμόσφαιρας των βιβλίων εκεί χάνεται - ίσως χρησιμοποιώντας σκηνοθέτες με πιο ιδιαίτερη ματιά χωρίς πολλούς εμπορικούς προσανατολισμούς.
Εδώ διαφωνούμε πιο έντονα. Το σεναριακά μέτριες είναι υπερβολικά ευγενικός χαρακτηρισμός. Οποιαδήποτε ιστορία που είναι και το μόνο δυνατό των βιβλίων φυσικά και δεν ήταν εφικτό να αποδοθεί με συνέχεια στις ταινίες, αλλά οι επιλογές για το σενάριο βασίζονταν αποκλειστικά στο να δημιουργήσουν blockbusterάκια με ωραία εφέ. Επικεντρωμένες αχρείαστα σε σκηνές "δράσης" και συνοπτικά περνώντας στοιχεία που θα μπορούσαν μια χαρά να ενσωματωθούν και να δώσουν μια έννοια συνέχειας στην ιστορία. Για την ακρίβεια αναρωτιέμαι αν κάποιος που δεν έχει διαβάσει τα βιβλία, βγάζει άκρη βλέποντας μόνο τις ταινίες.

Όπως και να έχει τις έχω δει, τα έχω διαβάσει, τα συμπαθώ, αλλά μέχρι εκεί :)

Ευη ολα ερχονται και δενουν στο τελευταιο βιβλιο...Αν τα δεις σαν αυτοτελη οντως μπαζουν...
Φυσικά και δεν τα βλέπω ως αυτοτελή. Το κακό είναι πως και η ίδια η Ρόουλιγκ δεν είχε αποφασίσει αν ήθελε να τα κάνει μια συνεχή ιστορία ή αυτοτελή. Ολοφάνερα δεν είχε αποφασίσει κάποια συνολική εικόνα από την αρχή των βιβλίων. Απλά βλέποντας την επιτυχία στα αρχικά βιβλία προσπάθησε να τα μπαλώσει. Ικανοποιητικά το κατάφερε, αλλά ως εκεί :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γουέλ... γουι αγκρί δατ γουι ντισαγκρί! (μάλλον εντελώς). Αυτά για τις ταινίες τα γράφω έχοντας φανατική ενασχόληση με την ιστορία του κινηματογράφου, και μια οπτική που λαμβάνει υπόψη και σέβεται το εκάστοτε πλαίσιο, και δεν κολλάει ούτε στον Πότερ, ούτε πχ. στον Ταρκόφσκι. Αλλά όσον αφορά στα κενά και στις ασυνέπειες της ιστορίας, ποιες ήταν αυτές που είχες δει? Εγώ δεν θυμάμαι να είχα δει απολύτως καμία.

 
bloody_sunday είπε:
Αλλά όσον αφορά στα κενά και στις ασυνέπειες της ιστορίας, ποιες ήταν αυτές που είχες δει? Εγώ δεν θυμάμαι να είχα δει απολύτως καμία.
Θέλεις όντως να κάνουμε ανάλυση του Harry Potter as geeky as it can get? :P

Το βασικότερο πρόβλημα είναι ο ίδιος ο κόσμος. Είναι αφελώς φτιαγμένος και επιφανειακά. Εξαιτίας αυτού δημιουργούνται προβλήματα και στην ιστορία. Θα κάτσω να συγκεντρώσω μερικά σαν παράδειγμα και ίσως να στα στείλω σε πμ; Μου φαίνεται πολύ καμμένο ακόμα και για μας η δημόσια ανάλυση Harry Potter, εκτός και αν τι να πω ενδιαφέρει και άλλους; ;D

ΥΓ: Οι ασυνέπειες που εννοώ είναι στα βιβλία, στις ταινίες επιμένω πως είναι τόσο συνοπτικές που συνεχίζω να αμφιβάλλω αν κάποιος που τις δει χωρίς να έχει διαβάσει τα βιβλία βγάζει κάποια άκρη...

 
Evilnye είπε:
Θέλεις όντως να κάνουμε ανάλυση του Harry Potter as geeky as it can get? :P
Yes please!!!

ΥΓ: Οι ασυνέπειες που εννοώ είναι στα βιβλία, στις ταινίες επιμένω πως είναι τόσο συνοπτικές που συνεχίζω να αμφιβάλλω αν κάποιος που τις δει χωρίς να έχει διαβάσει τα βιβλία βγάζει κάποια άκρη...
Εγω παντως δεν θα συμφωνησω μ αυτα..τα βιβλια ειναι πολυ καλα φτιαγμενα και εξηγουν σχεδον τα παντα...

 
Διαφωνώ κάθετα... τα βιβλία είναι αριστοτεχνικά γραμμένα - στο πλαίσιο πάντα του παιδικού βιβλίου που ενηλικιώνεται - με πληρέστατη συναρπαστική πλοκή και ανατροπές χωρίς κανένα κενό στην ιστορία. Καθώς προχωρούν μάλιστα προς το τελευταίο χάνουν την παιδική χροιά και γίνονται όλο και πιο σκοτεινά.
+1000

Χανουν ΤΡΑΓΙΚΑ ομως στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ μεταφραση,καλυτερα να τα διαβασει καποιος στα αγγλικα.

 
Και όχι μόνο το Χάρυ Πότερ, όλα τα βιβλία που άπτονται της φανταστικης λογοτεχνίας χάνουν τραγικά στην μετάφραση...

 
Να πω και εγώ, που fan δεν είμαι, μια άλλη γνώμη.

Τα βιβλία τα διάβασε όλη η οικογένεια (εντάξει ο μικρός τελειώνει το πρώτο) εξαιρουμένου του γράφοντος.

Ίσως γιατί είδα πρώτα την ταινία και μετά είπα να το διαβάσω.

Γλυκιά (η ταινία) και ευκολόβλεπτη (και είμαι sucker για φανταστικά παιδικά) βέβαια αλλά δεν μου κόλλαγε ....

Ίσως με ξενέρωνε από την αρχή που όλοι οι χαρακτήρες χεζόντουσαν πάνω τους που έβλεπαν τον μονίμως έκπληκτο (και Βρεττανικά αμήχανα) βλαμένο. Αν εξαιρέσεις μια μικρή εισαγωγή στυλ Σταχτοπούτας από κει και πέρα "ουάου κορίτσια στο κρεβάτι σας γιατί ήρθε ο Χάρης Πλότερ".

Του κανε ο κακός στη κούνια ένα τατού στη γκλάβα και όλοι πέφτανε να προσκυνήσουν day one. Από τους φίλους (που υποτίθεται πλαισιώνουν αλλά ουσιαστικά δουλεύουν για αυτόν) μέχρι την Ακαδημαϊκή κοινότητα του σχολείου (που μέχρι και δωράκια-SkupaRR του κάνουν - για το πιο χαζά δομημένο φανταστικό παιχνίδι που χω δει - quidditch) και τους μπαρόβιους αλήτες στη pub. Άσε που τα φράγκα τον περιμένουν ποτάμι......

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διασκεδάσα με τις ταινίες (δεν θυμάμαι αν έχω δει και την τέταρτη αλλά τις τρείς πρώτες, ναι). High pop-corn factor (υγραίνομαι με τα -οκ, computer, αλλά ωραία- μέσα/έξω σκηνικά του κολλεγίου....) και είμαι μέσα με τα μπούνια. Αν περιόριζε και αυτή την έντονη και ψιλοδήθεν upper class προφορά η Ερμιόνη, θα ταν καλύτερα.

Όσο πάνε και σκοτεινιάζουν και δε πα να λέει ο Μπλάντυς και θα λεγα για παιδικές ταινίες παρασκοτεινιάζουν κάτι που εμένα δεν με χαλάει.......πάντα.

Θα δω (κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον) και τις υπόλοιπες.

LOTR they're aint  ;) αλλά μια χαρά και να χουμε να χαζεύουμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
H αλήθεια είναι πως δεν έχω ιδέα για το ποια εντύπωση θα σχημάτιζε για τα βιβλία κάποιος που δεν τα έχει διαβάσει βλέποντας κατευθείαν τις ταινίες μιας και δεν βρέθηκα σε αυτή τη θέση - συνέβη το αντίστροφο. Όπως με όλες τις ταινίες δεν μπορούν να δοθούν όλες οι λεπτομέρειες... το θέμα είναι πού θα εστιάσει η ταινία και αν αυτή η σύνοψη δώσει μια καλή γεύση με ευαισθησία και ιδιαιτερότητα, ή αν περιοριστεί στα ζουμερά εμπορικά σημεία με καταναλωτική οπτική. Μπορεί κι εγώ να αντιπαθούσα τα βιβλία αν ξεκινούσα με τις ταινίες, και να μην τους έδινα καμία ευκαιρία πιστεύοντας πως θα είναι χαμένος χρόνος, όπως ακριβώς πίστευα πριν με πρήξουν οι δυο αδερφές μου να τα ξεκινήσω τον καιρό του δεύτερου.

Εύη γιατί όχι? Πες τι σου είχε φανεί ασυνεπές. Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να ξαναφέρω στο μυαλό μου όλες τις λεπτομέρειες των βιβλίων σε στυλ Trekkie που ξέρει μέχρι και το τελευταίο κόμμα στους διαλόγους, αλλά δεν θυμάμαι απολύτως κανένα κενό.

 
Εγω ειδα το τελευταιο μερος πιο πολυ πιστευω ηταν ενα filler για να κλεισει η ιστορια τπτ παραπανω...

 
Nα ξέρετε πως το ζητήσατε αυτό :P

[move]SPOILERS INCLUDED[/move]

Κατ' αρχάς ξαναλέω πως έχω διαβάσει τα βιβλία αρκετές φορές και τα βρίσκω πολύ ευχάριστα και γενικά ένα χαλαρωτικό ανάγνωσμα. Άρχισα να τα διαβάζω αφού είχε ήδη βγει το order of the phoenix όπου και τα διάβασα και τα 5 το ένα πίσω από το άλλο. Αυτό βοήθσε στο να προσέξω ίσως πιο εύκολα διάφορες ασυνέπειες. Σε κάθε νέα ανάγνωση όλο και κάτι έβρισκα. Αυτά που αναφέρω εδώ είναι μερικά που θυμήθηκα εύκολα τώρα. Αν κάτσω και ξαναδιαβάσω τα βιβλία τώρα θα θυμηθώ κι άλλες ασυνέπειες.

Στο 4ο βιβλίο, Προς το τέλος έχουν ποτίσει τον ψέυτικο Moody, Veritaserum (truth potion). Εκεί πέρα από κάθε λογική ενώ ρωτάνε τον ψέυτικο Moody γενικές ερωτήσεις αυτός εξηγεί τα πάντα χαρτί κ καλαμάρι, χάρην αφήγησης. Πιο λογικό θα ήταν αν απαντούσε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, αλλά άντε πες το προσπερνάμε. Εξηγεί λοιπόν στην ιστορία ότι από τη στιγμή που βάζει το dark mark (περίπου 15 μέρες πριν την επιστροφή στο Hogwarts) και πλέον ξεφορτώνεται το house elf, έρχεται ο Βόλντεμορτ και παγιδεύει τον πατέρα του οπότε και απελευθερώνει τον ίδιο. Μετά από αυτό αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν polyjuice potion (το οποιο θέλει ένα μήνα ακατέβατο προετοιμασία) για να μεταμορφώσουν τον Crouch jr σε Moody ώστε να πάει στο Hogwarts στη θέση του. Κάπως το προλαβαίνουν και πάει. οκ... Άντε δε βαριέσαι το δέχομαι.

Επίσης όταν πια τα παιδιά πάνε να πάρουν το τρένο της επιστροφής, τους παραλαμβάνουν πάλι οι άμαξες χωρίς άλογα. Πλέον ο Χάρυ θα έπρεπε να μπορεί να δει τα Thestrals, μιας και είδε τον Σέντρικ να πεθαίνει. Φυσικά δεν βλέπει τίποτα και η Ρόουλιγκ τα παρουσιάζει πια στο 5ο βιβλίο.

Στο 5ο βιβλίο (order of the phoenix), ενώ είναι στο σπίτι των θείων του και έχει γλυτώσει μόλις από Dementors έρχεται μια συνεχής ροή από κουκουβάγιες με διαφορές λεπτών λες και βρίσκεται και ο ίδιος δίπλα στους αποστολείς τους. Το κορυφαίο, ο Νταμπλντορ στέλνει γράμμα στη θεία του Χάρυ για να την απειλήσει να τηρήσει την υπόσχεσή της απέναντί του και να μη διώξει το Χάρυ, λες και ξέρει ότι όπως μιλάνε οι θείοι του προσπαθούν να τον διώξουν από το σπίτι. Και άντε πες είναι πάλι η εξυπνάδα και η διορατικότητα του Νταμπλντορ... Supercharacters ::)

Υποτίθεται στο Hogwarts δεν μπορείς να τηλεμεταφερθείς για κανένα λόγο, τα houselves, κανένα πρόβλημα. Μέσα έξω, γύρω γύρω στο Hogwarts. Έστω ότι το δικαιολογούμε με την πιο ισχυρή μαγεία που υποτίθεται έχουν.

Γενικά τέτοια μικροπισογυρίσματα που αποκαλύπτει σε επόμενα βιβλία τονίζουν την αίσθηση που δίνουν τα βιβλία ότι δικαιολογεί πράγματα όσο πηγαίνει.

Φυσικά τα βιβλία όπως και η συγγραφέας ενηλικιώνονται. Δε συγκρίνεται η γραφή στα πρώτα βιβλία με τα τελευταία. Μάλιστα μπορώ να πω πως το πρώτο μισό μέρος του Deathly Hallows είναι ίσως και ότι καλύτερο έχει γράψει. Μετά επιστρέφει στο αδιάφορο.

Συνολικά στη σύλληψη του κόσμου και συγκεκριμένα η όλη συνύπαρξη μαγικού και μη μαγικού κόσμου φαίνεται να κολλάει. Οι μάγοι ως πιο ισχυροί και έξυπνοι από τους μη μάγους, υποτίθεται τηρούν τους κανόνες μυστικότητας. Παρ' όλα αυτά για κάποιο λόγο δεν ξέρουν πως να ντυθούν και δεν έχουν ιδέα πως λειτουργούν ηλεκτρικές συσκευές κλπ. Και άντε πες δεν ασχολήθηκαν ποτέ με συσκευές κλπ. Μια φορά να δουν έναν τυχαίο άνθρωπο να πηγαινοέρχεται δεν έτυχε; (Είναι συνηθισμένο αστείο στο βιβλίο ένας μάγος που δεν μπορεί να ντυθεί σωστά, ή που ψάχνεται με τα λεφτά των μη μάγων ή σκαλώνει στο πως να χρησιμοποιήσει μη μαγικά αντικείμενα, ακόμα και εντελώς απλά όπως σφυριά, σπίρτα κλπ)

Η όλη λειτουργία της μαγείας κατά την Ρόουλιγκ είναι λίγο ελεύθερα μεταφρασμένη όπως την βολεύει σε κάθε σημείο. Πχ οι μάγοι πριν να ενηλικιωθούν ναι μεν δεν μπορούν να κάνουν μαγεία και υποτίθεται έχουν το "trace" επάνω τους. Στο 2ο βιβλίο, αναφέρει πως αντιλαμβάνονται ότι έγινε μαγεία σε μια περιοχή από όποιον κάνει και όχι από κάποιον συγκεκριμένα. Εκτός και αν είναι area effect ;D

Κατά τ άλλα οι ταινίες, οι 3 πρώτες είναι καλύτερες μιας και βασίζονται σε μικρότερα και απλοϊκότερα βιβλία. Βέβαια στην πρώτη, αρκετή ώρα καίγεται στο ιδιαίτερα αδιάφορο Quidditch. Στη δεύτερη η σκηνή με το αυτοκίνητο τραβιέται από τα μαλλιά μέχρι και να σώζει ο Χάρυ τον Ρον μην πέσει έχει σκηνές, και τούμπες γύρω από το τρένο.

Από την 4η και μετά δε, που ο Daniel Radcliffe είναι πλέον έφηβος αρχίζει η μεγάλη αηδία. Το παιδί δεν είναι ηθοποιός, ένα ψωνάκι που χαίρεται τη φήμη του είναι και δε μπορεί καν να παίξει σε σκηνές ενώ βλέπεις να είναι έτοιμος να σκάσει στα γέλια στις μισές. Βάλε και εκεί τις καμμένες ώρες δράσης... καλά κρασιά. Η 5η κάνει μια προσπάθεια να βελτιωθεί, η 6η πάλι δράμα. Στην τελευταία πλέον το 1ο μέρος είναι εξαιρετικό, το 2ο αναλώνεται σε ώρες και ώρες αδιάφορης μάχης...

Τέλος μιας και αναφέρατε τις μεταφράσεις. Το πρώτο βιβλίο το έχω διαβάσει στα Ελληνικά μόνο. Θεωρώ ότι σε σχέση με τη συνηθισμένη κατάσταση με βιβλία φανταστικής λογοτεχνίας το Χάρυ Πότερ δε χάνει και πολλά στη μετάφραση μιας και ούτε στο τρομερό λεξιλόγιο του βασίζεται ή στον πολύ ιδιαίτερο τρόπο γραφής της Ρόουλιγκ. Να λέγαμε πχ για μεταφρασμένο Pratchett που βασίζεται εξ' ολοκλήρου σε λογοπαίγνια να πω οκ.

Πάρτε ένα δωράκι από μια εξαιρετική σειρά

Daniel Radcliffe is a ladies man Pt. 1



(The extras, του Ricky Gervais με έξτρα τον Radcliffe ;D )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εμενα αλλου ειναι η απορια μου...αφου το ραβδυ απο κουφοξυλια ειναι ανικητο τοτε ο Νταμπολντορ πως νικησε τον Γκρίνεβαλντ και του το πηρε? :o

 
Καμία "τρύπα" σε αυτά που έγραψες δεν διέκρινα, απλά κριτική για τα δραματικά μέσα της συγγραφέως, η οποία είναι το ακριβές ισοδύναμο μιας μουρμούρας απέναντι πχ. στα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά και καλαμπούρια των κινουμένων σχεδίων, στα τρελά απίθανα παρατραβηγμένα ακροβατικά τους και στην αστεία τους κοροϊδία απέναντι στο θάνατο (τα πατάνε τρένα, πέφτουν από γκρεμούς, τα πυροβολούν από κανόνια, σκάνε βόμβες στα μούτρα τους κλπ. και εξακολουθούν να είναι ζωντανά). Δεν εννοώ βέβαια ότι συμβαίνει το ίδιο και στον Πότερ - εννοώ απλά πως δεν είναι "αδυναμίες" αλλά στοιχεία δραματικής έντασης στα πλαίσια του παραμυθιού. Mόνο δυο πιθανές τρύπες διάβασα στο ποστ σου, με τη δεύτερη μάλιστα να μην την πολυκαταλαβαίνω:

Επίσης όταν πια τα παιδιά πάνε να πάρουν το τρένο της επιστροφής, τους παραλαμβάνουν πάλι οι άμαξες χωρίς άλογα. Πλέον ο Χάρυ θα έπρεπε να μπορεί να δει τα Thestrals, μιας και είδε τον Σέντρικ να πεθαίνει. Φυσικά δεν βλέπει τίποτα και η Ρόουλιγκ τα παρουσιάζει πια στο 5ο βιβλίο.
Πχ οι μάγοι πριν να ενηλικιωθούν ναι μεν δεν μπορούν να κάνουν μαγεία και υποτίθεται έχουν το "trace" επάνω τους. Στο 2ο βιβλίο, αναφέρει πως αντιλαμβάνονται ότι έγινε μαγεία σε μια περιοχή από όποιον κάνει και όχι από κάποιον συγκεκριμένα. Εκτός και αν είναι area effect
Τα βιβλία τα είχα διαβάσει όλα στα αγγλικά, και μετά τα είχα περάσει μια ανάγνωση εν μέσω βαρεμάρας και στα ελληνικά. Δεν είναι άσχημη, και η απόδοση είναι μη απαιτητική  - όπως αυτή της ποίησης ή δύσκολου πεζού - όμως μάλλον λειτουργεί η απενοχοποιητική αίσθηση της αγγλικής γλώσσας που συχνά διαθέτει ένας Έλληνας (όταν διαβάζει ή ακούει κάτι στα αγγλικά να αποκτά πιο ήπια εντύπωση από εκείνη αν το διάβαζε ή άκουγε στα ελληνικά).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top