Ερωτήσεις μουσικής σταδιοδρομίας..

Kelfecil

Νέο μέλος
Μηνύματα
8
Πόντοι
1
Γεια σας!

    Μόλις έκανα εγγραφή στο φόρουμ,αλλά παρ'όλα αυτά διαβάζω ήδη εδώ και μία βδομάδα παλιά και καινούργια θέματα που ανεβάζουν άλλοι.Μετά από αρκετή ανάγνωση πολλών ποστς και θρεντς αποφάσισα πως πρέπει να αρχίσω εγώ ένα αν θέλω να πάρω ακριβή απάντηση σε αυτό που αναζητώ.

    Συγκεκριμένα πριν αρχίσω τις ερωτήσεις, θέλω να κάνω μια θερμή παράκληση να ΜΗΝ εξελιχθεί το θέμα που αρχίζω τώρα σε συζήτηση πάλι με θέμα "ΑΞΙΖΕΙ-ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΒΓΩ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ".

Λοιπόν...

    Είμαι υποψήφιος πανελληνίων 2η φορά (την πρώτη φορά πήγα αδιάβαστος και αδιάφορος γιατί πολύ απλά δεν ήξερα τι σχολή ήθελα και γι'αυτό και δεν είχα όρεξη να διαβάσω για κάτι...γενικά δεν είχα κάποιον στόχο) (ήδη δίνω τώρα εξετάσεις) και έχω τις εξής αναγνωρίσεις στο πεδίο της μουσικής :1η ανωτέρα κλασσική κιθάρα,στάδια πριν την αναγνώριση ηλεκτρικής (δεν ξέρω κατα πόσο μετράει αυτό,αλλά το επίπεδο των εξετάσεων είναι δύσκολο και θα έλεγα και ανάλογο σε αυτό που διάβασα και για σχολές του εξωτερικού,οπότε ότι και αν είναι αυτό οπότε πιστεύω πως έχει κάποια αξία)2η κατωτέρα πιάνο (το άφησα και πρέπει να το συνεχίσω),2 χρόνια φωνητικής,θεωρία έως πρώτα χρόνια αρμονίας (πλήρη προετοιμασία για το ειδικό μάθημα των πανελλαδικών παρ'όλα αυτά (εξετάζεται αρκέτα διαφορετικά απ'ότι στα ωδεία)).

    Αυτό που θέλω να κάνω στην ζωή μου είναι να είμαι μουσικός (σε αυτό έχω κατασταλλάξει μετά από πολύ σκέψη και συζήτηση με άτομα πολλών επαγγελμάτων και ειδικοτήτων) απλά δεν ξέρω πως ακριβώς και με τι ακριβώς θα ασχοληθώ στον τομέα της μουσικής.

    Έτσι το πρώτο που σκέφτηκα ήταν : ας περάσω μουσικολογία να τελειώσω ότι θεωρητικό υπάρχει (αφού είμαι και αρκετά πίσω σε αυτό) και θα ασχολούμαι παράλληλα και με άλλα πράγματα (όπως σύγχρονη θεωρία (τζαζ αρμονία κ.ά.)). Παρ'όλα αυτά, έχοντας διαβάσει τα άλλα θέματα εδώ αρχίζω και έχω 2ες σκέψεις.....μήπως δηλαδή πρέπει από τώρα να φύγω στο εξωτερικό....???

    Πριν κάνω και την ερώτηση μου όμως, να αναφέρω και λίγο τα γούστα μου για να σας κατατοπίσω.

    Είμαι άτομο που ακούει πολλά είδη μουσικής (από ποπ και κάντρι μέχρι ντεθ μέταλ κ.ά.) και δεν έχει πρόβλημα να αφιερώσει ισάξιο χρόνο για να ασχοληθεί με όλα. Παρά το γεγονός ότι μου αρέσει να ακούω και να πειραματίζομαι με διάφορους ήχους και να τα περιλαμβάνω και σε τυχών,πρόχειρες ή ερασιτεχνικές αν θέλετε, συνθέσεις μου, η κύρια αγάπη μου και λατρεία μου είναι η νεοκλασσική μουσική και κυρίως η νεοκλασσική μέταλ (ναι διάβασα και τον οδηγό της κλασσικής μουσικής που υπάρχει στο φόρουμ οπότε θα πω πως πιο συγκεκριμένα είμαι λάτρης των συνθετών που πειραματίζονται με ήχους από εποχή μπαροκ και του 20ου+21ου αιώνα).

    Οπότε θα μπορούσε κανείς να πει πως ασχολούμαι περισσότερο με αυτό το πεδίο αλλά και με τα φωνητικά (τα οποία λατρεύω να εξασκώ όσο λατρεύω να εξασκώ και τις κιθαριστικές μου ικανότητες).

    Θα πω χαρακτηριστικά μόνο, πως δεν έχω πρόβλημα να ασχοληθώ με οποιοδήποτε πεδίο ΑΛΛΑ! δεν θα'θελα να καταλήξω ντε και καλά να γίνω δάσκαλος. Γνωρίζω πως η μουσική είναι γούστο και μπορεί εγώ να ΜΗΝ ΤΟ ΕΧΩ στην τελική, αλλά θα'θελα να κάνω μία προσπάθεια.

    Η ερώτησεις μου λοιπόν είναι η εξής (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ φτάσαμε στο σήμειο με τις ερωτήσεις!) :

1) Το πανεπιστημίο της μουσικολογίας στην Ελλάδα είναι κάτι το οποίο θα άξιζε να ασχολήθω? Αν ναι, ποιός τομέας? ΠΑΜΑΚ ή ΑΠΘ (ΠΑΜΑΚ πιστεύω πως θα μου είναι αδιάφορο αφού το όργανο που με ενδιαφέρει έχω ήδη δίπλωμα, και έχοντας περάσει το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, μου φάνηκαν λίγο αδιάφορα θα έλεγα τα μαθήματα σε σύγκριση με αυτά του ΑΠΘ.)(σίγουρα υπάρχει και η επιλογή της "Μονωδείας" (ή όπως γράφεται τέλοςπάντων..) αφού μου αρέσουν τα φωνητικά αλλά και πάλι δεν μου έκανε ιδιαίτερο "κλικ")

2) Το τμήμα μουσικολόγίας της Αθήνας, τι διαφορές έχει από αυτό της Θεσσαλονικής? Αξίζει να το δηλώσω αν δεν περάσω Θεσσαλονίκη (η πόλη μου, και το μέρος όπου κατοικώ τώρα)? (γενικά,αξίζει να δώσω χρήματα για να πάω Αθήνα? (νοίκιο και όλα τα σχετικά))

3) Τι τμήματα υπάρχουν στο εξωτερικό,που θα μπορούσα εγώ να επεκταθώ πάνω στους τομείς που με ενδιαφέρουν? (είδα λίγο το berklee και το musician's institute,αλλά και τα δύο έχουν μόνο μεταπτυχιακές σπουδές που με ενδιαφέρουν....αφού δεν θέλω και να πάω να μάθω κιθάρα π.χ. από το μηδέν....κιθάρα συνεχίζω με τον δάσκαλο μου,με τον οποίο και είμαι πολυ ευχαριστημένος αφού και αυτός με εμπνέει πλήρως και έχει πολύ καλή μουσική μόρφωση έχοντας σπουδάσει έξω και έχοντας ειδικευτεί πάνω σε αυτό το μουσικό όργανο.)

4) Πιστεύετε πώς θα έπρεπε να τελειώσω (με το καλό) μουσικολογία εδώ και μετά να βγω έξω, ή να αρχίσω ήδη να ψάχνω πανεπιστήμια και πεδία στο εξωτερικό που θα με κάνουν έναν πιο υποκειμενικά (για μένα τουλάχιστον) "ολοκληρωμένο" μουσικό?

5) Στο εξωτερικό, τι δουλειές μπορεί να κάνει ένας μουσικός? Θέλω να πω...οκ...ξέρω ότι γίνεται να είσαι σε συγκρότημα ή κάτι τέτοιο, αλλά έχοντας ασχοληθεί αρκετά με συγκροτήματα (ως φωνητικά περισσότερο σε διάφορα σχήματα) ξέρω πως αυτό δεν σου βγάζει χρήματα, και το να βρεις άτομα που να "γουστάρουν" αυτό που "γουστάρεις" και εσύ και να δέχονται να παίξουν και δικές σου συνθέσεις είναι κάτι σπάνιο (έχω ένα δικό μου συγκρότημα που παίζουμε melodic death metal με καθαρά και βρώμικα φωνητικά,όπου και συνθέτουμε και εγώ και ο lead guitarist (εγώ είμαι φων/ρυθμική) αλλά και πάλι το να έχεις συγκρότημα είναι σαν χόμπι, δεν θα μπορέσεις εύκολα να στηριχθείς σε αυτό.)

Ρωτάω λοιπόν, τι άλλο υπάρχει? Μόνο δάσκαλος? Αλλά ακόμη και έτσι, δεν υπάρχουν ήδη πολυάριθμοι δάσκαλοι μουσικής εκεί έξω?

6) Και τελευταία ερώτηση...ποια η διαφορά ανάμεσα στον μουσικό και τον μουσικολόγο?

(ξέρω μόνο πως ο μουσικολόγος είναι πιο καθαρά θεωρητικός.)Και σε αυτό το σημείο θέλω να πω, πως δεν την βαριέμαι την θεωρία,άρα και θα'θελα να ασχοληθώ και με αυτή. Βασικά την θεωρώ και αναγκαία.(το λέω για να μην μου πείτε "θα βαρεθείς στο τμήμα του ΑΠΘ)

    Θέλω να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που αφιερώσατε για να διαβάσετε το κείμενο πριν τις ερωτήσεις όπως και τις ερωτήσεις. Επίσης σας ευχαριστώ προκαταρκτικά για ότι απαντήσεις μου δώσετε!

(συγκεκριμένα παρακαλώ και περιμένω απάντηση από τον χρήστη "Νίκο" ο οποίος απ'όσα έχω διαβάσει έως τώρα,έχει πείρα με το εξωτερικό και μπορεί να δώσει αρκετά κατατοπιστικές και αντικειμενικές απαντήσεις.)

Ευχαριστώ και πάλι.

-Κωνσταντίνος

 
Καταρχην πρεπει να ξεκαθαρισεις καποια πραγματα και καποιες εννοιες.

...ποια η διαφορά ανάμεσα στον μουσικό και τον μουσικολόγο?
περιπου η διαφορα μεταξυ σκηνοθετη και κριτικου κινηματογραφου.... ;D

οπως λεει και η Wilki

Musicology  is the scholarly study of music.
εδω μπορεις να διαβασεις τι περιλαμβανει αυτη  η επιστημη

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1

Αυτό που θέλω να κάνω στην ζωή μου είναι να είμαι μουσικός
μουσικος εισαι ΗΔΗ,αν θες να γινεις ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ μουσικος (και οχι δασκαλος απο οτι μας ειπες)...και στην Ελλαδα αλλα και στο εξωτερικο θα πρεπει να αναλογιστεις/ αντιμετωπισεις την πραγματικοτητα την οποια  εχουμε σχολιασει επανηλημενα εδω μεσα.

Ας δουμε τωρα το θεμα...εσωτερικο-εξωτερικο

Να αποσαφηνισω οτι μιλαω για τον mainstream/pop music χωρο που γνωριζω, αν θες συμβουλες για καριερα στην ..κλασσικη μουσικη πες το και θα σου απαντησουν καποιοι αλλοι....

Στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (αλλα και στο εσωτερικο) τα ΠΟΛΛΑ ΦΡΑΓΚΑ πανε ΠΑΝΤΑ σε οσους ΓΡΑΦΟΥΝ μουσικη (οι εκτελεστες παιρνουν ΨΙΧΟΥΛΑ σε σχεση με τους συνθετες),αν εχεις συνθετικες δυνατοτητες και γραφεις καλα τραγουδια/κομματια οπωσδηποτε εχεις ενα σημαντικο πλεονεκτημα σε σχεση με εναν απλο εκτελεστη.

Στο εξωτερικο ο ανταγωνισμος ,ειδικα στο πεδιο session ,οπου μαλλον...αναγκαστικα θα κληθεις να μπεις μια και θα εισαι ξεμπαρκος ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ...προσωπικα πιστευω οτι μονο EXCEPTIONAL ταλεντα απο τη χωρα μας μπορουν να εχουν μια ευκαιρια στο στιβο που λεγεται σεσσιονιλικι στο εξωτερικο (μιλαμε για σοβαρες χωρες οχι να πας να κανεις καρριερα στη Ζουαζιλανδη...)  

Η μονη...ευκολια του εξωτερικου ειναι οτι απευθυνεσαι σε μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ αγορα και οχι σε 500.000. ατομα (τοσοι ακουνε μουσικη στην Ελλαδα) οπως εδω.Αρα εχεις,θεωρητικα και μεγαλυτερο κοινο/αγορα.

Για να ΖΗΣΕΙΣ απο τη μουσικη σαν ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ στην Ελλαδα η σκληρη πραγματικοτητα λεει οτι πρεπει να μπεις στα σκυλαδικα (με την εννοια σκυλαδικα εννοω ΟΛΑ τα «μαγαζια», ειτε ειναι..ροκαδικα,εντεχνα ,ατεχνα,μπουζουκλερι κτλ,στα οποια υπαρχει τραπεζακι-ξηροκαρπι και μπουκαλι ουϊσκυ ρεζερβε....),ΕΚΕΙ διασκεδαζει ο ΠΟΛΥΣ κοσμος,εκει υπαρχει και το χρημα.

Και σαν στουντιο μουσικος να θες να εργαστεις θα πρεπει να ασχοληθεις ΠΟΛΥ με αυτο που ονομαζεται ελληνικο "λαϊκο" τραγουδι με την ευρεια εννοια παντα και να ειδικευθεις σε αυτο και στις απαιτησεις του δειχνοντας του το σεβασμο που του αξιζει..

Μη νομιζεις ομως οτι ειναι και αυτο ευκολο μια και οι δουλειες ειναι λιγες (και ολο και λιγοστευουν),ο ανταγωνισμος μεγαλος και οι απαιτησεις εξισου μεγαλες (οσοι βριζουν τους μουσικους...πιστας...απλα δεν ξερουν τι τους γινεται,οι περισσοτεροι ειναι εξαιρετικοι μουσικοι)

Ενας αλλος λογος για να φυγεις στο εξωτερικο ή να μεινεις εδω  ειναι και το αν  αν πιστευεις (ή οχι)  οτι αυτη η χωρα εχει καποια ελπιδα να....ΥΠΑΡΧΕΙ στα επομενα χρονια και ειδικα στην επομενη δεκαετια...και με την εννοια υπαρχει εννοω να υπαρχει εστω η στοιχειωδης ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ δραστηριοτητα η οποια θα μπορει να υποστηριξει οχι μονο «πολυτελιες» οπως η «τεχνη» και η μουσικη αλλα και ενα στοιχειωδες «συνολικο» βιοτικο επιπεδο,τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ δεδομενα  δειχνουν οτι κατι τετοιο ειναι ΠΟΛΥ χλωμο...τουλαχιστον κατα την ταπεινη μου γνωμη ,οποτε θα πρεπει να αποφασισεις αν πιστευεις σε αυτη τη χωρα ή οχι.

Κατα τα αλλα ισχυουν τα γνωστα «σαν θελει η νυφη και ο γαμπρος», «οποιος δουλευει πετυχαινει»,"υπαρχει και ο παραδεισος μετα το θανατο","τον αραπη σαν τον πλενεις".. και αλλα  τετοια....  

;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συγκεκριμένα πριν αρχίσω τις ερωτήσεις, θέλω να κάνω μια θερμή παράκληση να ΜΗΝ εξελιχθεί το θέμα που αρχίζω τώρα σε συζήτηση πάλι με θέμα "ΑΞΙΖΕΙ-ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΒΓΩ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ".
Παρ'όλα αυτά, έχοντας διαβάσει τα άλλα θέματα εδώ αρχίζω και έχω 2ες σκέψεις.....μήπως δηλαδή πρέπει από τώρα να φύγω στο εξωτερικό....???
Aποκλείεται να μη φτάσει η κουβέντα εκεί... όχι μόνο κάνεις ο ίδιος την κρίσιμη ερώτηση (αν και δεν θες?) αλλά είναι και κάτι που σχετίζεται άμεσα. Γενικά έχει συζητηθεί μέχρι εξαντλήσεως, αν και θα υπάρξουν πρόθυμοι που θα τα ξαναγράψουν.

Αυτό που θέλω να κάνω στην ζωή μου είναι να είμαι μουσικός (σε αυτό έχω κατασταλλάξει μετά από πολύ σκέψη και συζήτηση με άτομα πολλών επαγγελμάτων και ειδικοτήτων) απλά δεν ξέρω πως ακριβώς και με τι ακριβώς θα ασχοληθώ στον τομέα της μουσικής.    Έτσι το πρώτο που σκέφτηκα ήταν : ας περάσω μουσικολογία να τελειώσω ότι θεωρητικό υπάρχει (αφού είμαι και αρκετά πίσω σε αυτό) και θα ασχολούμαι παράλληλα και με άλλα πράγματα (όπως σύγχρονη θεωρία (τζαζ αρμονία κ.ά.)).
Όχι. Έχεις μπερδέψει τον τομέα της μουσικολογίας με την απλή μουσική θεωρία. Η διάκριση είναι εύκολη και από ότι γράφεις λογικά το γνωρίζεις ήδη μιας και έχεις ήδη φτάσει σε ένα καλό επίπεδο σπουδών, οπότε κατέχεις ένα τμήμα από όσα επιθυμείς να... επαναδιδαχθείς. Η μουσικολογία αφορά τη θεωρία και μελέτη της ιστορίας της μουσικής ως τέχνη, παράλληλα με τη δομή της σε συνάρτηση με το εκάστοτε κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο και τα γενικότερα καλλιτεχνικά ρεύματα που επικρατούσαν. Δεν είναι απαραίτητη σε καμία περίπτωση για να γίνεις μουσικός, όπως γράφεις. Θα την σπουδάσεις αν σε ενδιαφέρει να μελετήσεις εις βάθος τα ανωτέρω, με τη δυνατότητα να ασχοληθείς και με τα σημεία που συναντάται με άλλες επιστήμες όπως φυσική, ψυχολογία κλπ.

 
bloody_sunday είπε:
Η μουσικολογία αφορά τη θεωρία και μελέτη της ιστορίας της μουσικής ως τέχνη, παράλληλα με τη δομή της σε συνάρτηση με το εκάστοτε κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο και τα γενικότερα καλλιτεχνικά ρεύματα που επικρατούσαν. Δεν είναι απαραίτητη σε καμία περίπτωση για να γίνεις μουσικός, όπως γράφεις.
Άρα για το αντικείμενο με το οποίο θέλω να ασχοληθώ εγώ (το οποίο είναι περαιτέρω θεωρητική απλά γνώση για χρήση στη σύνθεση και για ένα παραπάνω βήμα στην γνώση πάνω στο μουσικό όργανο της επιλογής μου) θα πρέπει "αναγκαστικά" να ψάξω έξω και όχι στην Ελλάδα σωστά?

Και όσον αφορά το εξωτερικό γενικά,φυσικά και δεν έχω κάποιο πρόβλημα με το να βγω έξω. ΑΝ φυσικά αυτό προΰποθέτει να ασχοληθώ τελικά με αυτό που ψάχνω.

-Προς Superfunk

  Έχω ακούσει πολλές ιστορίες για άτομα που δούλευαν σε τέτοια μέρη και σίγουρα δεν μου φαίνεται τόσο appealing όσο μου φαίνεται μία ανάλογη δουλεία που έχει να κάνει με μουσική σε μία άλλη χώρα όμως.

  Παρ'όλα αυτά, η απάντηση σου ήταν πολύ κατατοπιστική και έτσι όπως το βλέπω τώρα μάλλον θα πρέπει να επικεντρωθώ στο να βρω κάποιον τομέα κάποιου πανεπιστημίου στο εξωτερικό ο οποίος θα με ικανοποιήσει πλήρως (γνωστικά , όχι οικονομικά και μελλοντικά).

Ευχαριστώ παρ'όλα αυτά για τις απαντήσεις σας, και περιμένω και άλλες γνώμες.

Και κάτι ακόμη...μήπως έχετε κάποια σχολή να μου προτείνεται να ψάξω και να "σκαλίσω" την ιστοσελίδα της, η οποία θα μπορούσε να με ενδιαφέρει?

 
Άρα για το αντικείμενο με το οποίο θέλω να ασχοληθώ εγώ (το οποίο είναι περαιτέρω θεωρητική απλά γνώση για χρήση στη σύνθεση και για ένα παραπάνω βήμα στην γνώση πάνω στο μουσικό όργανο της επιλογής μου) θα πρέπει "αναγκαστικά" να ψάξω έξω και όχι στην Ελλάδα σωστά?
λαθος

και στην Ελλαδα διδασκεται συνθεση/αρμονια και μουσικη θεωρια,οσο για την βελτιωση της τεχνικης σου στο οργανο υπαρχουν ενα καρο....ωδεια...(κρατικα και μη)

 
Superfunk είπε:
και στην Ελλαδα διδασκεται συνθεση/αρμονια και μουσικη θεωρια,οσο για την βελτιωση της τεχνικης σου στο οργανο υπαρχουν ενα καρο....ωδεια...(κρατικα και μη)
Για την βελτίωση της τεχνικής είμαι κατασταλλαγμένος όπως προανέφερα, αλλά για τα θεωρητικά θα ήθελα να τα φτάσω σε άλλο επίπεδο.

Δηλαδή αφού διδάσκονται όλα αυτά και μέσω του τμήματος μουσικολογίας στην ελλάδα, καλό θα είναι να μπω στο τμήμα αν θέλω πανεπιστημιακού επιπέδου γνώση πάνω σε αυτά?

 
Κωνσταντινε καλησπερα και καλωσορισες...

θα σου απαντησω μονο σ αυτα που γνωριζω...δυστηχως η μουσικολογια ελλαδα ειναι για τα κλαματα...πολλα ωδεια εχουν πολυ ανοτερο επιπεδο απο παντεπιστημια μουσικολογιας καθως ετσι οπως εχει το συστημα στη μουσικολογια περναει καθε καρυδιας καρυδι...απλα θα σου αναφερω περιπτωση κολλητης μου διπλοματουχας Βιολονιστας ενω ο Δασκαλος της στη σχολη εχει μονο πτυχιο!!!!!Οχι δεν ειναι ραδιο αρβυλα this is greece!!!

οποτε εγω θα σου προτεινα να παρεις το διπλωμα σου στη κλασικη κιθαρα να κανεις παραληλα και ηλεκτρικη σπουδαζοντας κλασικες-τζαζ αρμονιες κλπ κλπ και οταν παρεις και τα δυο πτυχια τοτε να την ψαξεις για εξωτερικο...

 
Kelfecil είπε:
Δηλαδή αφού διδάσκονται όλα αυτά και μέσω του τμήματος μουσικολογίας στην ελλάδα, καλό θα είναι να μπω στο τμήμα αν θέλω πανεπιστημιακού επιπέδου γνώση πάνω σε αυτά?
Δες τη σου εγραψε ο bloody_sunday για την μουσικολογια...Δεν μπορω παρα να συμφωνησω μαζι του...

 
marathon είπε:
warwickplayer...από γραμματική?....λίγη προσπάθεια ίσως?
Ελα τα χουμε πει...ειμαι παιδι που πασχει απο greeklish-ισμο(φοιτητης πληροφορικης βλεπεις και αποφοιτος θετικης κατευθυνσης) και εχω ξυπνησει πριν μιση ωρα...

Χωρις πλακα αυτο το θεμα με τα greeklish και την ορθογραφια ειναι τεραστιο και πρεπει να το συζητησουμε καποτε...

 
Οι απαντήσεις ήταν επαρκείς όσον αφορά το ποιοι τομείς μπορούν να μου παρέχουν την γνώση που αναζητώ, αλλά αυτό που δεν μου απαντήσατε (βασικά δεν ξέρω αν και εγώ το ρώτησα ή το εννοούσα μέσω κάποιας ερώτησης), είναι το πώς θα μπορέσω να ενταχθώ και εγώ στην "βιομηχανεία" της μουσικής.

Δηλαδή....μήπως κάποιο πανεπιστήμιο/κάποια σχολή μπορεί να με ετοιμάσει ανάλογα και για αυτό? Ξέρω μόνο πως οι γνωριμίες και η κοινονικότητα του μουσικού σε αυτό το θέμα παίζουν μεγάλο ρόλο, αλλά κατά την δικιά σας γνώμη και από την δικιά σας εμπειρία, πως πιστεύετε πως πρέπει να αντιμετωπισθεί αυτό το θέμα?

 
Kelfecil είπε:
Ξέρω μόνο πως οι γνωριμίες και η κοινονικότητα του μουσικού σε αυτό το θέμα παίζουν μεγάλο ρόλο, αλλά κατι την δικιά σας γνώμη και από την δικιά σας εμπειρία, πως πιστεύετε πως πρέπει να αντιμετωπισθεί αυτό το θέμα?
α.Εισαι οτι δηλωνεις

β.το facebook(4000 φιλοι)το myspace(100000 φιλοι) και το youtube(1000000000 views) ειναι οι καλυτεροι σου φιλοι

γ.Λεγοντας ναι γινεσαι γνωστος λεγοντας οχι γινεσαι φιρμα

δ.Εισαι φιλος με ολο το κοσμο..

ε.Δεν εισαι σαν εμας και εχεις καποιο Α παρουσιαστικο το οποιο αρεσει στα κοριτσακια...

 
warwickplayer είπε:
Χωρις πλακα αυτο το θεμα με τα greeklish και την ορθογραφια ειναι τεραστιο και πρεπει να το συζητησουμε καποτε...
Τι να συζητήσουμε? Γράφεις ενδιαφέροντα πράγματα...αλλά βγάζεις μάτι και είναι κρίμα ;)

 
Δηλαδή....μήπως κάποιο πανεπιστήμιο/κάποια σχολή μπορεί να με ετοιμάσει ανάλογα και για αυτό?
οχι δεν ειναι απαραιτητο,κανεις απο τους επαγγελματιες μουσικους (ειπαμε σε ποια ειδη) που γνωριζω δεν εχει τελειωσει πανεπιστήμιο/κάποια σχολή (ο πιο...επιτυχημενος που ξερω δεν ξερει καν "κανονικη" μουσικη...εκτος απο τα βασικα βεβαια...) ,απο την αλλη δεν μπορω να δω γιατι μπορει να βλαπτει το να τελειωσεις καποιο πανεπιστήμιο/κάποια σχολή  ,εκτος ισως απο το χασιμο χρονου τον οποιο θα μπορουσες να αφιερωσεις σε δημοσιες σχεσεις,μελετη και δουλεια στο χωρο.

πώς θα μπορέσω να ενταχθώ και εγώ στην "βιομηχανεία" της μουσικής.
στην Ελλαδα δεν υπαρχει βιομηχανια μουσικης...ουτε καν...βιοτεχνια δεν ειναι και κινδυνευει και με λουκετο.... ;D

λιγο τα ορθογραφικα σου αν μπορεις γιατι πονεσε το ματι μας.... ;)

 
Superfunk είπε:
στην Ελλαδα δεν υπαρχει βιομηχανια μουσικης...ουτε καν...βιοτεχνια δεν ειναι και κινδυνευει και με λουκετο.... ;D

λιγο τα ορθογραφικα σου αν μπορεις γιατι πονεσε το ματι μας.... ;)
1ον, δεν νομίζω πως είχα τόσα ορθογραφικά, αλλά κι αυτά ακόμη από βιασύνη (δικαιολογία, i know..)

2ον σας ευχαριστώ για όλες σας τις απαντήσεις αφού νομίζω πως δεν υπάρχει κάποια άλλη απορία που να έχω και να θέλω να την εκφράσω σε αυτό το φόρουμ. Η συζήτηση από εδώ και πέρα πρέπει να γίνει με άτομα όπως καθηγητές του πεδίου και μάλιστα από κοντά.

Ευχαριστώ και πάλι.

 
marathon είπε:
..αλλά βγάζεις μάτι και είναι κρίμα ;)
Ειμαι 27 χρονων..πριν 2 χρονια γραφτηκα σ αυτο το forum και αρχισα να γραφω και παλι ελληνικα...απ τα 18 μου ειχα σταματησει να μελεταω και ουσιαστηκα να γραφω ελληνικα καθως εγραφα σχεδον αποκλειστικα με greeklish...2 χρονια φανταρος και στα 20 μου οταν μπηκα στη σχολη τα ελληνικα που εγραφα ηταν μονο αυτα

δεν την παλευω/n

Μιλαμε για 7 χρονια!!!Τωρα σκεψου οτι τα νεα παιδια 15-18 χρονων γραφουν σχεδον αποκλειστικα με greeklish εκτος και αν τους επιβαλει καποιος να γραψουν ελληνικα(εξετασεις,μαθημα νεων ελληνικων κλπ κλπ)

Δεν ειναι για να γελαμε το θεμα αλλα για να κλαιμε...

 
2ον σας ευχαριστώ για όλες σας τις απαντήσεις αφού νομίζω πως δεν υπάρχει κάποια άλλη απορία που να έχω και να θέλω να την εκφράσω σε αυτό το φόρουμ. Η συζήτηση από εδώ και πέρα πρέπει να γίνει με άτομα όπως καθηγητές του πεδίου και μάλιστα από κοντά.
Επιπλεον απαντησεις μπορεις να παρεις και απο την ΚΑΛΥΤΕΡΗ πηγη...δηλ. τα ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ανθρωπων που εχουν πετυχει στο χωρο (τοσο στην Ελλαδα οσο και στο εξωτερικο)...δες ποιοι ειναι κοντα σε αυτο που θες να κανεις και μελετησε τους (κατι μου λεει οτι ουτε το...0,1% δεν θα εχει τελειωσει σχολη/πανεπιστημιο μουσικολογιας... ;D)  

 
@Kelfecil

Προσπερνώντας την απαξίωση της ελληνικής και ξένης πανεπιστημιακής μόρφωσης (for fuck's sake), θα ήθελα να σου προτείνω να μιλήσεις σίγουρα με κάποιον καλό δάσκαλο (κατά προτίμηση με διαπιστευτήρια) που να μπορεί να σε κατευθύνει σε συγκεκριμένες σχολές για το επίπεδο και τους στόχους σου. Όπως και να χει, έχε υπόψη σου πως δεν αρκεί το να 'εισαι καλος στην κιθαρα' για μια επιτυχημενη πορεία σε οποιαδήποτε τομέα της μουσικής. κάνε αν θες και μια αναζήτηση στο forum για σπουδές στο berklee, όπου υπάρχουν σχετικές απαντήσεις και από μέλη που έχουν φοιτήσει εκεί.

Το ζήτημα είναι μέχρι πόσα χρήματα μπορείς να επενδύσεις στις σπουδές σου. Εαν φτάνουν μέχρι και τα δίδακτρα π.χ. του berklee, πηγαινε εκεί κατευθείαν, για όλες τις σπουδές σου. Εαν όχι, δώσε όσα περισσότερα μπορείς για να πας στο καλύτερο πανεπιστήμιο για αυτό που θες να κάνεις - η γενικότερη εντύπωση που μου έχει δοθεί από σχετικές συζητήσεις είναι ότι δεν μπορούμε ακόμη να ανταγωνιστούμε τα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού σε αυτόν τον τομέα. Θυμίζω πως εαν απλώς θες να παίζεις κιθάρα σε μαγαζιά στην ελλάδα, ροκ/λαϊκό/μεταλ, νομίζω θα δυσκολευτείς να πάρεις σοβαρή απάντηση στο αρχικό σου ερώτημα, αν και ξαναδιαβάζοντας το αρχικό σου post, δεν φαίνεται να είναι αυτό το αντικείμενο που σε ενδιαφέρει..

Από εκεί και πέρα να ξέρεις ότι για την επιτυχία στην μουσική χρειάζεται ό,τι και οποιοσδήποτε άλλος επαγγελματικός τομέας για να πετύχεις: σκληρή δουλειά, τυχη, καλες δημοσιες σχεσεις, ταλεντο και άλλα, όχι απαραίτητα με αυτήν την σειρά.

Ελπίζω να βοήθησα, εαν όχι θα χαρώ να επεκταθώ!

 
Γειά σου φίλε μου και καλώς ήρθες στο forum,

Να σου παραθέσω κι εγώ την άποψή μου κυρίως για το επαγγελματικό κομμάτι και το πως τα βγάζεις πέρα στο εξωτερικό (αλλά και στην Ελλάδα), από δικές μου εμπειρίες.

Καταρχάς για να καταφέρεις να ζεις θα πρέπει να κάνεις μία δουλειά session για ηχογραφίσεις και για lives κτλ και παράλληλα να ασχολείσαι και με τα δικά σου πράγματα (συνθέσεις) μια και στην αρχλη δεν πρόκειται να σου αποφέρουν τίποτα σημαντικό από χρηματικής άποψης.

Για να είσαι session τώρα και να σε φωνάζουν από δω κι από κεί, πρέπει να έχεις υπόψην σου:

1. Θα πρέπει να τρέχεις όλη μέρα απο studio σε studio (μιας και δεν θα παίζεις στα super duper ονόματα - αυτές οι θέσεις είναι καπαρωμένες από πολύ γνωστούς sessionάδες), δηλαδή με μία κιθάρα στο χέρι

2. Πρέπει μπορείς εύκολα να συνεννοείσαι με τους υπόλοιπους μουσικούς στις πρόβες του εκάστοτε σχήματος, να είσαι συγκαταβατικός και επικοινωνιακός. Πολύ σημαντικό αυτό και ποε μα ποτέ ειδικά στην αρχή μην προσπαθέις να πείσεις για κάποια δική σου άποψη. Δεν είσαι ούτε band leader ούτε παραγωγός παρά μόνο ένας που πληρώνεται για να κάνει μία δουλειά κάποιες ώρες, και τέτοιοι υπάρχουν αρκετοί. Μπορεί να τύχεις στο ψώνιο και την ανωμαλία κάθε τραγουδιστή/τραγουδιάρας που δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα, αλλά παρόλα αυτά πρέπει να κάνεις αυτό που θέλουν για την μουσική τους, αλλιώς σε διώξανε επιτόπου

3. Πρέπει να αποκτήσεις γρήγορα εμπειρία σε live καταστάσεις. Πίστεψέ με είναι διαφορετικό να παίζεις σε μία σκηνή με 4 ενισχυτές από πίσω σου στο full και άλλο να μελετάς σπίτι ή στο προβάδικο. Πρέπει να ξέρεις να μην φοβάσαι και να κοντρολάρεις τα πάντα, παίξιμο, εξοπλισμό, να ακούς τους υπόλοιπους και προπαντώς να μην χάνεσαι άμα ξαφνικά αλλάξει κάτι στο κομμάτι real-time (ο τραγουδιστής αποφασίσει να πεί άλλες 2 φορές το ρεφραίν).

4. Να είσαι άριστα προετιμασμένος και μελετημένος πριν πας στις πρόβες. Μπορεί να χρειαστεί να κάνεις 1-2 πρόβες και την επόμενη μέρα live σε μαγαζί μεγάλο. Οπότε πρέπει να τα "ρουφάς" γρήγορα αυτά που σου δείχνουν και να μελετάς σπίτι.

5. Να γνωρίζεις να χειρίζεσαι εξοπλισμό. Πιθανόν να μην παίξεις με δικό σου εξοπλισμό, οπότε πρέπει να ξέρεις να χειριστείς αυτόν που έχεις (πρόβα/live) και ανάλογα με το ύφος του σχήματος να βγάλεις αξιοπρεπή ήχο.

6. Δημόσιες σχέσεις... να είσαι φιλικός με όλους από όποιο είδος κι αν προέρχονται ότι κι αν είναι παραγωγοί, τραγουδιστές, κιθαρίστες, κτλ και ανοιχτός. Να ανταλλάζεις τηλέφωνα αμέσως γιατί έτσι αυξάνεις τις πιθανότητες να σε πάρει κάποιος για δουλειά.

7. Αν θες να γίνεις rock/pop star δεν ξέρω να σου πω για ενδυματολογικά, αλλά πολύ πιθανόν αν το σχήμα που θα παίξεις είναι όνομα (έστω μικρού βελινεκούς με δισκογραφία) να σε βάλουν να ντυθείς και ανάλογα σε live ή σε φωτογραφίσεις κτλ. Μην δυσανασχετήσεις.

8. Αν θες να γίνεις περιζήτητος, μελέτη πολύ, κανένας σοβαρός sessionas δεν μελετάει λιγότερο από 3-4 ώρες τη μέρα. Και επιπλέον να παίζεις συνέχεια με άλλους live και να τρέχεις σε ηχογραφίσεις όπου σε ζητήσουν - πολύ μεγάλη εμπειρία αυτα που μετράει πολύ στην δουλειά και στον επαγγελματισμό σου.

Αυτά λίγο-πολύ ισχύουν και στην Ελλάδα

Αυτά για το sessionιλίκι

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top