Ερωτήσεις μουσικής σταδιοδρομίας..

εγω σαν υποψηφιος πανελλαδικων με ειδικα μαθηματα αρμονια και ελεγχο μουσικων ικανοτητων εχω να σου προτεινω...

1)αν εχεις τα λεφτα,το τσαμπουκα και πιστευεις στον εαυτο σου πηγαινε σε ενα καλο πανεπιστημιο στο εξωτερικο οπως το Berkleey

αλλα να ξερεις...καλυτερο πανεπιστημιο...περισσοτερη δουλεια...

2)αν θες να περασεις σε ενα αξιοπρεπι μουσικο πανεπιστημιο μην το σκεφτεσαι καν για Αθηνα...(αν δεις το προγραμμα σπουδων θα καταλαβεις γιατι το λεω)

3)αν παλι αποθαρυνεσαι με τα σχολια των παραπανω(δεν λεω οτι ειναι καλο η κακο) στο οτι απ τη μουσικη δεν βγαζεις λεφτα τοτε καλυτερα να πας να σπουδασεις κατι αλλο που σε ενδιαφερει και παραλληλα παιρνεις και τα χαρτια σου απο ενα ωδειο!(σε αυτη τη περιπτωση υπαρχουν κατι ωραια ΤΕΙ στο ρεθυμνο,στη κεφαλλονια και στη κερκυρα που ασχολουνται με τεχνολογια ηχου,μουσικη τεχνολογια κ.λ.π μην ρωτησεις περισσοτερα γιατι δεν το χω ψαξει !)

και επειτα συνεχιζεις τη μουσικη ειτε ως χομπι ειτε ως δευτερο επαγγελμα

αν με ρωτας εγω τι θα κανω...

θα βαλω πρωτη επιλογη πανεπιστημιο μουσικων σπουδων στη κερκυρα(το καλυτερο κατα τη γνωμη μου απο πολλες αποψεις και κυριως γιατι βαδιζει στα προτυπα των πανεπιστημιων του εξωτερικου)

και αργοτερα σκεφτομαι να παω για μεταπτυχιακο εξω...να ψαξω παραλληλα δουλεια και αν βρω μενω εκει...αν δεν βρω τελειωνω τις σπουδες μου και γυριζω εδω...

οι επιλογες οπως βλεπεις ειναι ατελειωτες(εγω ανεφερα απλα τις βασικες)

δικια σου ειναι η ζωη,εσυ αποφασιζεις...

κανενας δεν ξερει καλυτερα απο σενα τις αναγκες σου,τις δυνατοτητες σου και το τροπο σκεψης σου οσο κι αν τον αναλυεις !

Φιλικα Νικος !

καλη επιτυχια σε ο,τι κι αν κανεις :)

 
Προσπερνώντας την απαξίωση της ελληνικής και ξένης πανεπιστημιακής μόρφωσης (for fuck's sake),
αλλη φορα να διαβαζεις πιο προσεκτικα & να μην αφηνεις την αντιπαθεια που τρεφεις για καποιον να σε...στραβωνει... ;D

απο την αλλη δεν μπορω να δω γιατι μπορει να βλαπτει το να τελειωσεις καποιο πανεπιστήμιο/κάποια σχολή  


και στην Ελλαδα διδασκεται συνθεση/αρμονια και μουσικη θεωρια,οσο για την βελτιωση της τεχνικης σου στο οργανο υπαρχουν ενα καρο....ωδεια...(κρατικα και μη)


κατι μου λεει οτι ουτε το...0,1% δεν θα εχει τελειωσει σχολη/πανεπιστημιο μουσικολογιας
το παλικαρι ρωτησε αν η...μουσικολογια θα τον βοηθουσε να κανει καριερα ως μουσικος (αν και δεν ξερει ο ιδιος ΤΙ ακριβως θελει να κανει,ουτε μας εδωσε να το καταλαβουμε) και εγω και αρκετοι αλλοι του ειπαμε οτι η μουσικολογια ειναι ελαφρως.....ασχετη με αυτο που θελει να κανει ,προσωπικα δεν ξερω πολλους....μεταλ αστερες,το παιδι θελει να παιζει  νεοκλασσικο μεταλ απο οτι καταλαβα,που να εχουν σπουδασει...μουσικολογια.....,για αυτο και του προτεινα να σπουδασει συνθεση και αρμονια μια και θελει να γινει και συνθετης νεοκλασσικης μουσικης μαζι με ...μεταλ αστερας... ;D(αν καταλαβα καλα γιατι και παλι καπως μπερδεμενα μας τα ειπε)

 
Superfunk είπε:
και εγω και αρκετοι αλλοι του ειπαμε οτι η μουσικολογια ειναι ελαφρως.....ασχετη με αυτο που θελει να κανει ,προσωπικα δεν ξερω πολλους....μεταλ αστερες,το παιδι θελει να παιζει  νεοκλασσικο μεταλ απο οτι καταλαβα,που να εχουν σπουδασει...μουσικολογια.....,για αυτο και του προτεινα να σπουδασει συνθεση και αρμονια μια και θελει να γινει και συνθετης νεοκλασσικης μουσικης μαζι με ...μεταλ αστερας... ;D(αν καταλαβα καλα γιατι και παλι καπως μπερδεμενα μας τα ειπε)
χωρις να θελω να ερθω σε αντιπαραθεση αλλα μιλωντας με επιχειρηματα

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Loomis

http://www.jeffloomis.com/

ενας απ τους μεγαλυτερους νεοκλασσικους μεταλ κιθαριστες 10ετιας...αν οχι ο μεγαλυτερος...εχει απιστευτες γνωσεις πανω στις μουσικολογικες επιστημες...

και προσωπικα πιστευω πως σε οποιοδηποτε στυλ κι αν θελει να κινηθει καπως αυτες τις γνωσεις(θεωρια,αρμονια,αντιστιξη) πρεπει να τα ξερει για να ξεχωρισει...

ναι δεν διαφωνω οτι πολλοι το εχουν πετυχει χωρις να ξερουν καν ποια νοτα ειναι μετα απ το ντο αλλα μιλαμε για ταλενταρες...που φανταστητε ποσο πιο ψηλα θα εφταναν αν ειχαν και τετοιες γνωσεις...

προσωπικα εχω δει διαφορα στα τραγουδια που γραφω απο τοτε που αρχισα την αρμονια...και κυριως απο τοτε που τελειωσα την αρμονια...(πιο ωριμο ηχος,πιο "κατατοπιστικος"...δεν μπορω να το εξηγησω καλυτερα...οποιος το εχει κανει με καταλαβαινει ομως)

 
και προσωπικα πιστευω πως σε οποιοδηποτε στυλ κι αν θελει να κινηθει καπως αυτες τις γνωσεις(θεωρια,αρμονια,αντιστιξη) πρεπει να τα ξερει για να ξεχωρισει...
ουτε εσυ προσεχεις....τι εγινε ρε παιδια?επεσε επιδημια ADD? ;D

.....,για αυτο και του προτεινα να σπουδασει συνθεση και αρμονια μια και θελει να γινει και συνθετης νεοκλασσικης μουσικης μαζι με ...μεταλ αστερας



ναι δεν διαφωνω οτι πολλοι το εχουν πετυχει χωρις να ξερουν καν ποια νοτα ειναι μετα απ το ντο αλλα μιλαμε για ταλενταρες...που φανταστητε ποσο πιο ψηλα θα εφταναν αν ειχαν και τετοιες γνωσεις...
Αυτη τη κουβεντα...ΑΣΤΗΝ καλυτερα εχουμε χυσει...τονους μελανιου εδω μεσα χωρις να συμφωνησουμε ποτε ... ;D

 
Superfunk είπε:
(ο πιο...επιτυχημενος που ξερω δεν ξερει καν "κανονικη" μουσικη...εκτος απο τα βασικα βεβαια...) ,απο την αλλη δεν μπορω να δω γιατι μπορει να βλαπτει το να τελειωσεις καποιο πανεπιστήμιο/κάποια σχολή  ,εκτος ισως απο το χασιμο χρονου τον οποιο θα μπορουσες να αφιερωσεις σε δημοσιες σχεσεις,μελετη και δουλεια στο χωρο.
αλλη φορα να διαβαζεις πιο προσεκτικα & να μην αφηνεις την αντιπαθεια που τρεφεις για καποιον να σε...στραβωνει... ;D
καμια προσωπική αντιπάθεια, διάβασε προσεκτικά τι έκανα quote και ίσως καταλάβεις γιατί διαφωνούμε. ειδικά τέτοια εποχή (πανελλήνιες κλπ) που έρχεται κόσμος να ζητήσει συμβουλές για σπουδές, καλό είναι να κρατάμε και μια πισινή για τον τόσο έντονο διατυμπανισμό της άποψής μας όταν αυτή προέρχεται από προσωπική εμπειρία.

 
ΠΑΛΙ δεν καταλαβαινεις....

Αντε να στο εξηγησω λοιπον.... ;D

Αν καποιος που θελει να γινει...σεσσιον κιθαριστας & συνθετης ...νεοκλασσικης μεταλ  μουσικης δεν θα εκανε κατι κακο αν πηγαινε σε ενα πανεπιστημιο να σπουδασει....μουσικολογια ,η σπουδη ομως αυτη θελει ΚΟΠΟ ,ΧΡΟΝΟ και ΑΦΟΣΙΩΣΗ και μια και ειναι ΑΣΧΕΤΗ με το αντικειμενο που,απο οτι καταλαβα εγω,θελει να ασχοληθει ο ΟΡ ...θα του τρωει ΧΡΟΝΟ που θα μπορουσε να αφιερωσει στη ΔΟΥΛΕΙΑ του...για σπουδες ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ μιλαω (οχι για σπουδες αρμονιας,συνθεσης,φουγκας,παρασκευης κουρκουμπινιων,κουραμπιεδων και μακαροναδας... κτλ,κτλ....που οντως χρησιμευουν σε εναν...νεοκλασσικο συνθετη... ;D)

οκ?

ειδικά τέτοια εποχή (πανελλήνιες κλπ) που έρχεται κόσμος να ζητήσει συμβουλές για σπουδές
αν μιλας γενικα, ΣΑΦΩΣ και θα συμφωνησω μαζι σου,οτι μια και πρεπει να εχεις ενα "χαρτι"..οτιδηποτε σπουδων για να βγαζεις κανα φραγκο της προκοπης στη ζωη σου...καλο ειναι...ΕΙΔΙΚΑ αν θες να γινεις...μουσικος (μια και η...πεινα πολλες φορες συνοδευει αυτο το επαγγελμα) να παρεις και ενα ...χαρτι απο καποιο...ιδρυμα...σπουδων... να το εχεις...για ωρα  αναγκης  (μπορεις ας πουμε να προσληφθεις το..δημοσιο με αυτο...& να τρως με χρυσα κουταλια... ;D)  

 
Φίλε Kelfecil,

Είμαι ακριβώς στην ίδια κατάσταση με σένα. Δίνω για 2η φορά πανελλαδικές και όπως και πέρισυ στοχεύω το Μουσικό πανεπιστήμιο.

Λοιπόν αν θέλεις τη γνώμη μου σε αυτά που ξέρω να σου απαντήσω :

1) ΠΑΜΑΚ και ΑΠΘ δεν είναι ίδιου τύπου σχολές. Το ΠΑΜΑΚ πλησιάζει περισσότερο το πρότυπο του κονσερβατορίου (χωρίς να είναι φυσικά), ενώ το ΑΠΘ είναι καθαρά θεωρητική σχολή, μουσικολογία. Η πρώτη είναι 4ετής σχολή, η δεύτερη 5ετής.

2) Αφού μένεις στην Θεσσαλονίκη, αν δεν καταφέρεις να πιάσεις τη σχολή εκεί τότε θα σου πρότεινα να κινηθείς προς την Κέρκυρα και όχι την Αθήνα. Έχοντας ρωτήσει, ψάξει και για τις 3 σχολές (Αθήνας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης) έχω καταλάβει οτι η καλύτερη αυτή τη στιγμή είναι αυτή της Κέρκυρας. Εάν θα έρθεις στης Αθήνας που είναι στην Πανεπιστημιούπολη στο κτίριο της φιλοσοφικής, φοβάμαι οτι θα απογοητευτείς πολύ απ'την κατάσταση, όχι μόνο της σχολής αλλά και της Αθήνας ολόκληρης. Δυστυχώς με όσα παιδιά απο το μουσικό της Αθήνας έχω μιλήσει, όλοι την ίδια γκριμάτσα παίρνουν όταν ρωτάω "Πώς είναι η σχολή;;". Μια φίλη μου απ' την άλλη που θα δώσει και αυτή για μουσικό, επισκέφτηκε της Κέρκυρας και μου είπε πως είναι υπέροχο. Προσωπική εμπειρία δεν έχω όμως.

Όσο για τις διαφορές που έχουν τα τμήματα μουσικολογίας Θεσσαλονίκης και Αθήνας, ούτε εκεί μπορώ να σου απαντήσω ολοκληρωμένα. Το μόνο που θα σου πρότεινα είναι να κοιτάξεις τα προγράμματα σπουδών και απο εκεί όλο και κάτι θα καταλάβεις. Υπ'όψην, το πρόγραμμα σπουδών της Αθήνας έχει αλλάξει φέτος.

3)Το Berklee και το MI έχουν τα ΠΑΝΤΑ ;D!!Κάθε φορά που τα ψάχνω μου τρέχουν τα σάλια!!Είμαι σχεδόν ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι θα βρείς σχετικό πρόγραμμα σπουδών για οποιοδήποτε τομέα σε ενδιαφέρει.

4)Αν το αντέχεις οικονομικά, τότε φυσικά και πήγαινε στο εξωτερικό. Δεν πιστεύω οτι χωράει συζήτηση απο κανέναν ότι και καλύτερη μουσική παιδεία θα λάβεις εκεί, αλλά και περισσότερες ευκαιρίες θα έχεις να δουλέψεις σαν μουσικός.

Τώρα αν δεν καταφέρεις να πας έξω (όπως και εγώ), θα μπορούσες να φοιτήσεις στη μουσικολογία. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και σε εκείνη τη σχολή θα πάρεις εφόδια, και ότι εφόδια έχει κανείς στη ζωή του χρήσιμα είναι. Συμφωνώ με την άποψη του Superfunk πιο πάνω οτι θα ξοδέψεις κόπο, χρόνο και αφοσίωση, αλλά στο κάτω κάτω αν πας στη σχολή και δεις οτι δεν σ'ενδιαφέρει τότε μπορείς να σταματήσεις και να συνεχίσεις σε ωδεία, εξωτερικό κλπ.

Αυτά απο μένα πάνω στις αρχικές ερωτήσεις σου.

Να σε ενημερώσω όμως ακόμη για τις σχολές μουσικολογίας, νομίζω οτι απο πέρσινή απόφαση, τελειώνοντας τη σχολή παίρνεις και το πτυχίο αλλά και μεταπτυχιακό στα χέρια σου. Το πτυχίο αφορά την μουσικολογία, και το μεταπτυχιακό αν δεν κάνω λάθος την κατεύθυνση που διάλεξες κατα τη διάρκεια της φοίτησής σου.

Γενικά ψάξε τις σχολές, τα site τους, δες τα προγράμματα σπουδών και τις διάφορες κατευθύνσεις τους και μπορεί να βρεις κάτι που να σε ενδιαφέρει.

Ελπίζω να βοήθησα, και σου εύχομαι ότι και να διαλέξεις να το σκέφτεσαι μετά απο χρόνια και να λες οτι έκανες τη σωστή επιλογή.

 
Ευχαριστούμε Μενέλαε για τις πληροφορίες πάνω στο αντικείμενο και καλή επιτυχία στις εξετάσεις.

 
O_Menelaos είπε:
Ελπίζω να βοήθησα, και σου εύχομαι ότι και να διαλέξεις να το σκέφτεσαι μετά απο χρόνια και να λες οτι έκανες τη σωστή επιλογή.
Σ'ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου Μενέλαε και καλή επιτυχία!

 
O_Menelaos είπε:
Έχοντας ρωτήσει, ψάξει και για τις 3 σχολές (Αθήνας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης) έχω καταλάβει οτι η καλύτερη αυτή τη στιγμή είναι αυτή της Κέρκυρας.
Δηλαδη ποσο χαλια ειναι οι αλλες?συγνωμη για την απαξιωση αλλα εχω τρεις φιλους στην κερκυρα εκ των οποιων η μια ειναι το πρωτο βιολι και δεν εχω ακουσει και καλα λογια...

αν θες την γνωμη μου επειδη η αποφαση που θα παρεις ειναι η πλεον σημαντικη στη ζωη σου βρες παιδια που φοιτουν στην α β γ σχολη καθως και παιδια που εχουν φυγει εξωτερικο και παρε γνωμες...γενικα εγω δεν εχω και την καλυτερη των ιδεων για την μουσικολογια...

 
audiokostas είπε:
Ευχαριστούμε Μενέλαε για τις πληροφορίες πάνω στο αντικείμενο και καλή επιτυχία στις εξετάσεις.
Να σαι καλά audiokostas σ'ευχαριστώ παρα πολύ!!

Δηλαδη ποσο χαλια ειναι οι αλλες?συγνωμη για την απαξιωση αλλα εχω τρεις φιλους στην κερκυρα εκ των οποιων η μια ειναι το πρωτο βιολι και δεν εχω ακουσει και καλα λογια...

αν θες την γνωμη μου επειδη η αποφαση που θα παρεις ειναι η πλεον σημαντικη στη ζωη σου βρες παιδια που φοιτουν στην α β γ σχολη καθως και παιδια που εχουν φυγει εξωτερικο και παρε γνωμες...γενικα εγω δεν εχω και την καλυτερη των ιδεων για την μουσικολογια...
Κοίταξε, προσωπική εμπειρία απο τη σχολή δεν έχω, γι'αυτό και έγραψα μόνο τι έχω ακούσει και τι μου έχουν πει. Τώρα, πιστεύω οτι κάθε άνθρωπος βλέπει τα πράγματα διαφορετικά, και π.χ κάτι που άρεσε στην φίλη μου που επισκέφτηκε το μουσικό της Κέρκυρας να μην αρέσει στην δική σου φίλη που σπουδάζει εκεί. Απλώς μπορείς να πεις οτι μπροστά σε αυτά που έχω ακούσει για της Αθήνας, και την αδιαφορία που επικρατεί εκεί, της Κέρκυρας φαντάζει σαν το Berklee  :P

Και πέρα απο την πλάκα, τα 2 παιδιά που έχω γνωρίσει που φοιτούν στην Κέρκυρα μου έχουν πει οτι δουλειά γίνεται. Ενώ για της Αθήνας έχω ακούσει κάποια "κουλά" πράγματα. Για της Θεσσαλονίκης δεν ξέρω, νομίζω οτι ο neeq φοιτεί/φοιτούσε εκεί και θα μπορούσε να σας φωτήσει περισσότερο.

Όσο για το δεύτερο σκέλος της απάντησής σου, θα ήθελα παρα πολύ να πάω στο εξωτερικό. Μάλιστα, για κάποιους που μπορεί να θυμούνται, είχα ανοίξει ένα σχετικό θέμα πέρισυ, αλλά δυστυχώς η αύξηση των διδάκτρων στην Αγγλία μου έκοψε (προσωρινά) τα φτερά. Και γι'αυτό, βλέπω περισσότερο το πτυχίο της μουσικολογίας με μια ειδίκευση π.χ στη σύνθεση, σαν το εισητήριό μου για να βγω έξω και να συνεχίσω σπουδές ή να βρω δουλειά κ.λ.π. Απο κάπου πρέπει να αρχίσω δηλαδή, και δεν είναι οτι κοιτώντας το πρόγραμμα σπουδών βλέπω μια σχολή που δεν με ενδιαφέρει, αντιθέτως.

Φυσικά έχω ψάξει, έχω ρωτήσει, και συνεχίζω να το κάνω για να πάρω μια γεύση για το πως είναι οι σχολές και ίσως να καταλάβω ποια θα μου "ταιριάξει" καλύτερα, αλλά δυστυχώς απο οικονομικής απόψεως στην παρούσα φάση που διανύουμε, δεν μπορώ να απομακρυνθώ και ιδιαίτερα απο την Αθήνα, μάλλον είναι μονόδρομος. Αλλα θα φτιάξουν τα πράγματα, δε θα φτιάξουν; ε; ;D

Σ'ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου Μενέλαε και καλή επιτυχία!
Καλή επιτυχία να χουμε και πάλι φίλε!

 
Superfunk είπε:
ΠΑΛΙ δεν καταλαβαινεις....

Αντε να στο εξηγησω λοιπον.... ;D

Αν καποιος που θελει να γινει...σεσσιον κιθαριστας & συνθετης ...νεοκλασσικης μεταλ  μουσικης δεν θα εκανε κατι κακο αν πηγαινε σε ενα πανεπιστημιο να σπουδασει....μουσικολογια ,η σπουδη ομως αυτη θελει ΚΟΠΟ ,ΧΡΟΝΟ και ΑΦΟΣΙΩΣΗ και μια και ειναι ΑΣΧΕΤΗ με το αντικειμενο που,απο οτι καταλαβα εγω,θελει να ασχοληθει ο ΟΡ ...θα του τρωει ΧΡΟΝΟ που θα μπορουσε να αφιερωσει στη ΔΟΥΛΕΙΑ του...για σπουδες ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ μιλαω (οχι για σπουδες αρμονιας,συνθεσης,φουγκας,παρασκευης κουρκουμπινιων,κουραμπιεδων και μακαροναδας... κτλ,κτλ....που οντως χρησιμευουν σε εναν...νεοκλασσικο συνθετη... ;D)
να με συγχωρέσεις και φυσικά δεν το παίρνω προσωπικά!

1. Έχεις κάποια ισχυρή εμπειρία από μουσικό πανεπιστήμιο; Εσωτερικού ή εξωτερικού; Δεν ξέρω, και ειλικρινά ρωτάω. Γιατί τουλάχιστον η εμπειρία μου με πολύ κόσμο που είναι σπουδαστές σε αυτόν τον τομέα σε Ελλάδα και εξωτερικό με αναγκάζει να σκέφτομαι λίγο ανάμικτα.

Ναι η μουσικολογία είναι "λόγιου" και θεωρητικού περιεχομένου, αλλά έχει και πιο "μουσικά" μαθήματα. (λυπάμαι για τους αδόκιμους όρους).

Επιπλέον οφείλω να συμπληρώσω, από καθαρά προσωπική πλευρά (και άρα υποκειμένική), ότι η θεωρητική και λόγια προσέγγιση κάποιων πράγμάτων, έστω και αν είναι στη φύση τους πρακτικά (σύνθεση, εκτέλεση, κλπ), είναι μάλλον θετική. Η εκτέλεση δεν είναι απλά νότες, όπως και η σύνθεση. Φυσικά και μπορεί να είναι, αλλά τελικά το να ξέρεις τι γίνεται γύρω σου... εεε...

2. Κανείς δε μπορεί να απαγορεύσει σε ένα φοιτητή να σπουδάζει και σε ένα ωδείο παράλληλα με το πανεπιστήμιο. Ξέρω πολύ κόσμο (και τη γυναίκα μου μέσα σε αυτούς) που ήταν στο πανεπιστήμιο (Πολυτεχνείο... οκ), και κάνανε πιάνο, θεωρητικά, κλπ παράλληλα. Γίνεται.

_________________

Ένα απ'τα βασικά θέματα για τις σπουδές, που δεν εξετάζεται σχεδόν ποτέ, αν και θα έπρεπε είναι το ΠΟΙΟΣ! Ποιός θα είναι καθηγητής σου. γιατί και το καλύτερο πανεπιστήμιο, αν έχει μακάκα καθηγητή.... ατυχία θα είναι.

Εκτός από το που θα πάει ο άλλος, καλό είναι να σκεφτεί και σε ποιόν θα πέσει. Τουλάχιστον στην κλασσική σύνθεση αυτό μετράει, και είναι κάτι που πολλοί υπολογίζουν, εξ'όσων ξέρω.

 

Trending...

Νέα θέματα