Guitar hero

Mike G είπε:
Για μένα ο καλύτερος κιθαρίστας όλων των εποχών είναι ο John Petrucci.Κατέχει τα πάντα:τεχνική,συναίσθημα,ταχύτητα.Μπορεί να παίζει 2 νότες και να σε στέλνει αδιάβαστο,μπορεί να παίξει 666 :o και πάλι να μείνεις ξερός.Για μένα αυτός είναι κιθαρίστας.Απίστευτα ολοκληρωμένος,γνώστης ΟΛΩΝ των είδών της μουσικής,τρομερή ικανότητα σύνθεσης.Γράφει και πολύ ωραίους στιχους. ;) ;)Με τα τραγούδια του γαλουχήθηκα και αυτός είναι που με ώθησε στον να καταλάβω ότι η ταχύτητα και η πολυπλοκότητα δεν σημαίνει έλλειψη συναισθήματος :)
Καμιά φορά τον πιάνει και αυτόν μια Malmsteenίτιδα όμως 8)

 
Καλά λίγο το τέντωσες το θέμα mike g, αλλά δεν πειράζει. Προσωπικά θεωρώ πιο ολοκληρωμένο κιθαρίστα τον buckethead, που έχει συνδυάσει εντελώς ετερόκλητα είδη μουσικής στις καμπόσες κυκλοφορίες του.

Το ότι δεν έχει το "όνομα" του petrucci δεν λέει απολύτως τίποτα!!!

 
Mike G είπε:
Για μένα ο καλύτερος κιθαρίστας όλων των εποχών είναι ο John Petrucci.Κατέχει τα πάντα:τεχνική,συναίσθημα,ταχύτητα.Μπορεί να παίζει 2 νότες και να σε στέλνει αδιάβαστο,μπορεί να παίξει 666 :o και πάλι να μείνεις ξερός.Για μένα αυτός είναι κιθαρίστας.Απίστευτα ολοκληρωμένος,γνώστης ΟΛΩΝ των είδών της μουσικής,τρομερή ικανότητα σύνθεσης.Γράφει και πολύ ωραίους στιχους. ;) ;)Με τα τραγούδια του γαλουχήθηκα και αυτός είναι που με ώθησε στον να καταλάβω ότι η ταχύτητα και η πολυπλοκότητα δεν σημαίνει έλλειψη συναισθήματος :)
Μπορει να εχει συναισθημα αλλα εχει ακριβως το ιδιο συναισθημα σε ολα του τα παιξιματα.Μπορω να σου πω με αυτες τις δυο νοτες που λες που θα παιξει τι θα επακολουθησει  :P

Και αυτο που με χαλαει σε αυτον ειναι οτι παει να παιξει τις 666 νοτες του και στο alternate picking του παιζει διαδοχικες νοτες οχι λογω pattern αλλα επειδη παιζει υπεροβολικα γρηγορα .

 
απο Power metal χαλαρα ηρωας της κιθαρας ειναι ο Criss Oliva  (κατα την γνωμη μου)

 
Aν κοιτάξεις το ψαχτήρι, είναι βέβαιο ότι θα δεις πολλές συζητήσεις...

 
Δεν ξερω τ μου εχει συμβει...

Ξεκινησα την κιθαρα για να παιζω 1000000000 νοτες το λεπτο ( καλα κοψε κατι...) αλλα παντα τα ειδωλα μου ηταν τυποι με τεραστια μαλλια , δερματινα κολλητα suits και περιεργες κιθαρες.

Τωρα τελευταια θελω να τα σταματησω ολα αυτα και να παιζω σαν τον Mckee,τον Chapdelaine και τον Emmanuel .  Αλλα ειναι τοσο τρομακτικα δυσκολο που μπροστα του το  Serrana φαινεται smoke on the water ευκολιας

 
Συμφωνω. Οταν ομως η τεχνικη συνδυαζεται με το συναισθημα τοτε το αποτελεσμα ειναι εκθαμβωτικο. Ποτε θα ξεπερασω τη μαγεια που μου ασκει ο Bloomfield στο Albert's Shuffle απο το Super Session εδω και 25 χρονια; Σε εξαντλει ως προς το blues συναισθημα και τον καταιγισμο ιδεων και την on the spot συνθεση, αλλα και ως προς την εξωκοσμικη τεχνικη. Ειναι αραγε τυχαιο που εδω και 25 χρονια δεν εχει πεσει στην αντιληψη τη δικη μου αλλα και πολλων αλλων οποιαδηποτε ταμπλατουρα που να αποκαλυπτει τα μυστικα του Bloomfield (μονο προσφατα στην ιστοσελιδα mikebloomfield.com εμφανιστηκαν καποια licks). Aξεπεραστος!

 
Jimmy Page,Carlos Santana και φυσικά ο Slash

 
Είναι πάρα πολλά τα posts και δεν είχα την αντοχή να τα διαβάσω (πράγμα λογικό, μιας που όλοι ενθουσιαζόμαστε να μιλάμε για τέτοια θέματα)...

Κάπου διάβασα ότι ένας κιθαρίστας πρέπει να είναι πρώτα μουσικός, και μετά κιθαρίστας. Συμφωνώ απόλυτα, και αυτό ισχύει και για κάθε οργανοπαίκτη, αλλά και για κάθε τραγουδιστή. Γι'αυτό, παραθέτω τους δικούς μου αγαπημένους, που νομίζω ότι είναι αδύνατο να βρεις κάτι που τους λείπει (οι πρώτοι 3 είναι τα τελευταία χρόνια οι απόλυτοι αγαπημένοι, που δεν έχει βρεθεί ακόμα κανείς να τους εκθρονίσει)... Μιλάμε για μεγάλες μουσικές και κιθαριστικές προσωπικότητες, που είναι πραγματικοί guitar heroes, όχι για τα παιδάκια που πρωτοπιάνουν κιθάρα με σκοπό να παίξουν το Smoke on the water (φάση που την έχουμε περάσει νομίζω σχεδόν όλοι), αλλά για τους νέους μεγάλους βιρτουόζους του οργάνου...

-Allan Holdsworth

-Eric Johnson

-Scott Henderson

-Carl Verheyen

-Steve Lukather

-Bireli Lagrene

-Wayne Krantz

-Tim Miller

-Pat Metheny

-Guthrie Govan

-Jeff Beck

-Stevie Ray Vaughan

-Mike Landau

-Andy Timmons

Άλλοι μεγάλοι, που τους θεωρώ στην ίδια κατηγορία με τους παραπάνω, και απλά δεν θέλω να τους βάλω στην ίδια κλίμακα, επειδή στην παρούσα φάση δεν ανήκουν στους απόλυτα αγαπημένους...

-Stanley Jordan

-Paco De Lucia

-Al Di Meola

-Danny Gatton

-Sylvain Luc

-Frank Gambale

-George Benson

-Greg Howe

-Shawn Lane

-Steve Vai

-Steve Morse

-Derek Trucks

-Gary Moore

-Brett Garsed

-Jimmy Herring

-Joe Satriani

-Wes Montgomery

-Eric Gales

-Robben Ford

-Γιάννης Σπάθας

και πολλοί ακόμα (θα μαζευτούν καμιά εκατοσταριά και δεν θέλω να σας κουράσω)...

 
Αυτοι οι δυο κυριοι.

Joe_Satriani_and_Steve_Vai_by_waijay90.jpg


 
Ο λόγος για τον οποίο έγραψα όλα τα παραπάνω, είναι για να προβληματιστούν κάποιοι με τις επιλογές τους και να αρχίζουν να δίνουν λίγο περισσότερη έμφαση στη λεπτομέρεια του παιξίματος κάποιου κιθαρίστα, ή αντίστοιχα στη μουσική που δημιουργεί ένας κιθαρίστας, και όχι να φτάνουμε στο σημείο να γινόμαστε οπαδοί...

Για παράδειγμα, ο Carlos Santana είναι σίγουρα μεγάλος μουσικός... είναι όμως μεγάλος κιθαρίστας; Εγώ πιστεύω όχι. Σε κάποια σημεία το παίξιμό του είναι ευχάριστο και με ωραίο feeling, αλλά έναν άνθρωπο με τόσο ελαττωματικό vibrato (και κατά τη δική μου άποψη με ελαφρώς βαρετή φρασεολογία) δεν μπορώ να το θεωρήσω ισάξιο κιθαρίστα με τον Eric Johnson, το Steve Lukather, και το Gary Moore για παράδειγμα, οι οποίοι έχουν μια αντίστοιχα μεγάλη καριέρα, είναι εξαιρετικοί μουσικοί, και άμα κάποιος ακούσει πώς κάνουν vibrato (ή πώς "φρασάρουν" αντίστοιχα), θα καταλάβουν τι θα πει να "τρώς" το όργανο (σε αντίθεση με το Santana που σε αυτό υστερεί και θυμίζει αρχάριο κιθαρίστα)...

Από την άλλη μεριά, φοβερός κιθαρίστας ο Vinnie Moore, και εγώ έχω 3 albums του από παλιά, τρομερά άρτιος τεχνικά, με γνώσεις και αίσθηση αρμονίας και άλλα πολλά... Όμως ενώ μιλάμε σίγουρα για ένα βιρτουόζο, έχει τόσο ιδιαίτερο στίγμα σαν μουσικός που να μπορεί να σε κρατήσει το παίξιμό του και η μουσική του; Κατ'εμέ προσπαθεί να αποκτήσει κάτι τέτοιο, μπορεί με την πορεία του χρόνου να το αποκτά πιο πολύ, αλλά δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα μουσικότητας και ισχυρής κιθαριστικής προσωπικότητας άλλων τεράστιων βιρτουόζων, όπως ο Allan Holdsworth, o Guthrie Govan, o Greg Howe, ή ο Steve Morse... Για παράδειγμα ο Allan Holdsworth, εκτός από το ότι είναι τρομερά άρτιος σε όλες τις πτυχές του παιξίματός του (και πρωτοπόρος), αποτελεί στην ουσία μόνος όχι μόνο ξεχωριστό κιθαριστικό είδος (με χιλιάδες παικταράδες από όλο τον κόσμο να προσπαθούν να μελετήσουν όσα κάνει), αλλά και ξεχωριστό μουσικό είδος. Μπορεί σε κάποιους να μην φαίνεται ελκυστική η μουσική του, όμως για έναν κιθαρίστα και μουσικό που ξέρει πού πατά και πού βρίσκεται, μπορεί να εκτιμήσει αυτό που κάνει, και να καταλάβει ότι είναι μοναδικό και έχει τη δική του αξία...

Χρησιμοποίησα αυτά τα δύο παραδείγματα (προσπαθώντας να συγκρίνω κιθαρίστες που, έστω και δύσκολα, μπορούν να συγκριθούν σαν στυλ) ελπίζοντας να δείτε τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Γιατί και γω με τον Jimmy Page μεγάλωσα, και το γουστάρω σαν κιθαρίστα και σαν μουσικό (μεγάλο κομμάτι στην ιστορία της ροκ), όμως στην πορεία άρχισα να βλέπω άλλους, που είτε ακολούθησαν ένα δικό τους απίστευτα μοναδικό και δημιουργικό δρόμο και άφησαν το στίγμα τους πολύ παραπάνω στο όργανο(π.χ. Eric Johnson), είτε ξεκίνησαν από παρόμοιους δρόμους και εξελίχτηκαν οι ίδιοι σαν μουσικοί και σαν οργανοπαίκτες τόσο, που ξεχώρισαν μουσικά και παικτικά από τους σύγχρονους της εποχής τους (π.χ. Jeff Beck)...

Επομένως, ας μην μένουμε μόνο στο τι προσέφεραν κάποιοι τεράστιοι μουσικοί στο παρελθόν (όπως ο μέγιστος Jimi), αλλά ούτε και μόνο στο "... δες έναν τύπο που δεν χάνει πουθενά, είναι ο απόλυτος shredder και τους βάζει όλους κάτω..." (π.χ. Michael Angelo Batio)... Νομίζω αυτοί που ξεχωρίζουν είναι αυτοί που τα έχουν όλα, τα εκφράζουν με ένα δικό τους μοναδικό τρόπο, και εξελίσσονται συνέχεια, και μέσω του ταλέντου τους εξελίσσεται η ίδια η μουσική μέσα από αυτούς.

Υ. Γ. 1: Andy McKee = φοβερός!

Y. Γ. 2: Κι αυτοί οι δύο κύριοι, το τι έχουν κάνει για την ηλεκτρική κιθάρα σαν όργανο, δεν λέγεται... Ακούς από τη μία τον τεράστιο τζαζίστα Joe Pass, που δύσκολα μπορείς να βρεις άνθρωπο με τέτοια μουσικότητα και τεχνική, και μετά ξαφνικά ακούς ένα μαλλιά και ένα καράφλα με μια Ibanez να μπουκάρουν στη σκηνή και όλο το σύμπαν να αναστατώνεται, και καταλαβαίνεις ότι άλλος ο προορισμός της ηλεκτρικής κιθάρας σαν όργανο (το είπα για να αναφερθώ στην αξία του καθενός ξεχωριστά, όχι για να μειώσω την αξία αυτού που κάνει ο Joe Pass σε σχέση με αυτό που κάνει ο Satriani... μην τρελαθούμε... είναι δύο διαφορετικά πράγματα)... Θρύλοι!

Υ. Γ. 3: Άμα έχεις project να κάνεις για τη σχολή, σε πιάνει η όρεξη για κουβέντα. Συγγνώμη αν σας κούρασα παιδιά...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top