Guitar hero

Ο λόγος για τον οποίο έγραψα όλα τα παραπάνω, είναι για να προβληματιστούν κάποιοι με τις επιλογές τους και να αρχίζουν να δίνουν λίγο περισσότερη έμφαση στη λεπτομέρεια του παιξίματος κάποιου κιθαρίστα, ή αντίστοιχα στη μουσική που δημιουργεί ένας κιθαρίστας, και όχι να φτάνουμε στο σημείο να γινόμαστε οπαδοί...

Για παράδειγμα, ο Carlos Santana είναι σίγουρα μεγάλος μουσικός... είναι όμως μεγάλος κιθαρίστας; Εγώ πιστεύω όχι. Σε κάποια σημεία το παίξιμό του είναι ευχάριστο και με ωραίο feeling, αλλά έναν άνθρωπο με τόσο ελαττωματικό vibrato (και κατά τη δική μου άποψη με ελαφρώς βαρετή φρασεολογία) δεν μπορώ να το θεωρήσω ισάξιο κιθαρίστα με τον Eric Johnson, το Steve Lukather, και το Gary Moore για παράδειγμα, οι οποίοι έχουν μια αντίστοιχα μεγάλη καριέρα, είναι εξαιρετικοί μουσικοί, και άμα κάποιος ακούσει πώς κάνουν vibrato (ή πώς "φρασάρουν" αντίστοιχα), θα καταλάβουν τι θα πει να "τρώς" το όργανο (σε αντίθεση με το Santana που σε αυτό υστερεί και θυμίζει αρχάριο κιθαρίστα)...

Από την άλλη μεριά, φοβερός κιθαρίστας ο Vinnie Moore, και εγώ έχω 3 albums του από παλιά, τρομερά άρτιος τεχνικά, με γνώσεις και αίσθηση αρμονίας και άλλα πολλά... Όμως ενώ μιλάμε σίγουρα για ένα βιρτουόζο, έχει τόσο ιδιαίτερο στίγμα σαν μουσικός που να μπορεί να σε κρατήσει το παίξιμό του και η μουσική του; Κατ'εμέ προσπαθεί να αποκτήσει κάτι τέτοιο, μπορεί με την πορεία του χρόνου να το αποκτά πιο πολύ, αλλά δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα μουσικότητας και ισχυρής κιθαριστικής προσωπικότητας άλλων τεράστιων βιρτουόζων, όπως ο Allan Holdsworth, o Guthrie Govan, o Greg Howe, ή ο Steve Morse... Για παράδειγμα ο Allan Holdsworth, εκτός από το ότι είναι τρομερά άρτιος σε όλες τις πτυχές του παιξίματός του (και πρωτοπόρος), αποτελεί στην ουσία μόνος όχι μόνο ξεχωριστό κιθαριστικό είδος (με χιλιάδες παικταράδες από όλο τον κόσμο να προσπαθούν να μελετήσουν όσα κάνει), αλλά και ξεχωριστό μουσικό είδος. Μπορεί σε κάποιους να μην φαίνεται ελκυστική η μουσική του, όμως για έναν κιθαρίστα και μουσικό που ξέρει πού πατά και πού βρίσκεται, μπορεί να εκτιμήσει αυτό που κάνει, και να καταλάβει ότι είναι μοναδικό και έχει τη δική του αξία...

Χρησιμοποίησα αυτά τα δύο παραδείγματα (προσπαθώντας να συγκρίνω κιθαρίστες που, έστω και δύσκολα, μπορούν να συγκριθούν σαν στυλ) ελπίζοντας να δείτε τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Γιατί και γω με τον Jimmy Page μεγάλωσα, και το γουστάρω σαν κιθαρίστα και σαν μουσικό (μεγάλο κομμάτι στην ιστορία της ροκ), όμως στην πορεία άρχισα να βλέπω άλλους, που είτε ακολούθησαν ένα δικό τους απίστευτα μοναδικό και δημιουργικό δρόμο και άφησαν το στίγμα τους πολύ παραπάνω στο όργανο(π.χ. Eric Johnson), είτε ξεκίνησαν από παρόμοιους δρόμους και εξελίχτηκαν οι ίδιοι σαν μουσικοί και σαν οργανοπαίκτες τόσο, που ξεχώρισαν μουσικά και παικτικά από τους σύγχρονους της εποχής τους (π.χ. Jeff Beck)...

Επομένως, ας μην μένουμε μόνο στο τι προσέφεραν κάποιοι τεράστιοι μουσικοί στο παρελθόν (όπως ο μέγιστος Jimi), αλλά ούτε και μόνο στο "... δες έναν τύπο που δεν χάνει πουθενά, είναι ο απόλυτος shredder και τους βάζει όλους κάτω..." (π.χ. Michael Angelo Batio)... Νομίζω αυτοί που ξεχωρίζουν είναι αυτοί που τα έχουν όλα, τα εκφράζουν με ένα δικό τους μοναδικό τρόπο, και εξελίσσονται συνέχεια, και μέσω του ταλέντου τους εξελίσσεται η ίδια η μουσική μέσα από αυτούς.

Υ. Γ. 1: Andy McKee = φοβερός!

Y. Γ. 2: Κι αυτοί οι δύο κύριοι, το τι έχουν κάνει για την ηλεκτρική κιθάρα σαν όργανο, δεν λέγεται... Ακούς από τη μία τον τεράστιο τζαζίστα Joe Pass, που δύσκολα μπορείς να βρεις άνθρωπο με τέτοια μουσικότητα και τεχνική, και μετά ξαφνικά ακούς ένα μαλλιά και ένα καράφλα με μια Ibanez να μπουκάρουν στη σκηνή και όλο το σύμπαν να αναστατώνεται, και καταλαβαίνεις ότι άλλος ο προορισμός της ηλεκτρικής κιθάρας σαν όργανο (το είπα για να αναφερθώ στην αξία του καθενός ξεχωριστά, όχι για να μειώσω την αξία αυτού που κάνει ο Joe Pass σε σχέση με αυτό που κάνει ο Satriani... μην τρελαθούμε... είναι δύο διαφορετικά πράγματα)... Θρύλοι!

Υ. Γ. 3: Άμα έχεις project να κάνεις για τη σχολή, σε πιάνει η όρεξη για κουβέντα. Συγγνώμη αν σας κούρασα παιδιά...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Από την άλλη μεριά fusionakis,εγώ προσωπικά,θεωρώ καλο κιθαρίστα,αυτόν που με ταξιδεύει με την μουσική του ,αυτόν που μπορεί και χρησιμοποιει την κιθάρα σαν μέσο για να εκφράσει συναίσθημα...Τι κι αν δεν κάνει καλό vibrato?το αποτέλεσμα μετράει...Οταν πάιζει πχ ο Santana ,νομίζεις ότι η ίδια η κιθάρα του τραγουδάει...

Τι να το κάνω να παίζει κάποιος παπαδες ,σαν κι αυτόν με τον κουβά στο κεφάλι,και να μην έχει feeling στο παίξιμό του?

 
Άλλοι προτιμούν ν'ακούν μουσική, άλλοι τεχνική. Περί ορέξεως... Two sides to every coin.

 
Απόλυτα σεβαστό αυτό που λες... και γω ψάχνω αυτό που σ'αρέσει. Απλά θεωρώ πχ καλύτερο κιθαρίστα τον Gary Moore από το Santana, γιατί αν ακούσω το συναίσθημα που βγάζει ο ένας στο Europa και ο άλλος στο Still Got the Blues (καθώς και οι δύο είναι "συναισθηματίες"), με συνεπαίρνει πολύ περισσότερο το δεύτερο, και εξήγησα και το γιατί. Επίσης αναφέρθηκα στο vibrato, γιατί το θεωρώ τη θεμελιώδη τεχνική σε κάθε κιθαρίστα (η οποία σχεδόν καθορίζει το συνολικό παίξιμο κάποιου) και κατ'επέκταση σε κάθε μουσικό και τραγουδιστή. Και ναι, οι παπάδες, από μόνοι τους δεν λένε τίποτα... Σημαίνουν κάτι όταν υπάρχει και όλο το "πακέτο" από πίσω...

Όσο για αυτό που είπες X-minor, πάντα μουσική ακούμε. Ακόμα καλύτερα όταν αυτή ακούγεται ωραία στα αυτιά μας και κάποιοι χρησιμοποιούν καλή τεχνική για αυτό. Ο Clapton ας πούμε δεν είναι μεγάλος βιρτουόζος όπως ο Paco De Lucia, αλλά μια τεχνική την κατέχει πολύ καλά και εκεί πάνω έχει στηρίξει όλη του την τέχνη σαν κιθαρίστας (vibratο)... Άλλο παράδειγμα είναι ο Vai, που μπορεί να είναι ίσως ο άνθρωπος που έχει κάνει τις περισσότερες ποζεριές που υπάρχουν πάνω στο όργανο, αλλά πίσω από αυτό έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει το όργανο να ακουστεί όπως ο ίδιος θέλει... μιλάω για τεχνική, για μουσικότητα, για τα πάντα... επομένως όταν κάποιος ακούσει το Vai, επιλέγει να ακούσει τη μουσική του Vai, που απλά τυχαίνει να χρησιμοποιεί πολλές διαφορετικές τεχνικές για να αποδώσει αυτό που θέλει (και τις χρησιμοποιεί όλες με απίστευτη έκφραστικότητα και άνεση). Μακάρι όλοι μας να είχαμε την τεχνική του Vai και το τρομακτικό ταλέντο του Vai, και ας παίζαμε απλές φράσεις σαν τον Clapton (βέβαια και ο Clapton εάν είχε τη διάθεση να εξελιχθεί περισσότερο σαν οργανοπαίκτης, μην νομίζετε ότι θα έπαιζε μόνο αυτά που παίζει).

Σας παραθέτω κάτι που είχε γράψει ο quintiplet σε παλιότερο topic(δεν το ξέρω το παιδί, απλά συμφωνώ απόλυτα με αυτά που είχε γράψει)...

"Κάποτε, σε μια συνέντευξη είπαν στον al di meola ''Παίζετε πολλές νότες και γρήγορα. Συμφωνείτε με αυτό που είπε ο John Lee Hooker (ότι πιο σημαντικές είναι οι νότες που δεν παίζεις και ότι μετράει το feeling και όχι η ταχύτητα)''. Τότε ο Al di Meola τα πήρε με τη νοοτροπία ''όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια'' και εξήγησε πως η ταχύτητα και η τεχνική είναι παρεξηγημένη, και πως το να μπορείς να παίζεις γρήγορα και τεχνικά  μόνο θετικό είναι γιατί έχεις πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα έκφρασης. Έχουμε καταντήσει να λέμε feeling τα πανάθλια, αργά και κακοπαιγμένα πεντατονικά σολίδια και φλυαρίες όλα τ'άλλα !!

  Και κλείνω με μια φράση που είπε ο Satriani όταν τον ρώτησαν τη γνώμη του για  τον Neil Young (ως κιθαρίστα, όχι ως καλλιτέχνη). Είπε λοιπόν ο joe : ''Neil Young is playing as good as he can. But if he could play better, he would..""

Γενικώς, καλή η υποκειμενικότητα, υφίσταται στο μυαλό όλων μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει αντικειμενικά πράγματα, όπως το ότι ο Vai εκτός από όλα όσα κάνει έχει υπέροχο vibrato, και μπορεί να παίξει με συναίσθημα ένα μπλουζ, ή όπως το ότι ο Clapton δεν είναι βιρτουόζος... είναι ένας κιθαρίστας που έχει αφήσει μια κληρονομιά πίσω του στη ροκ/μπλουζ παράδοση, αλλά δεν είναι και κάποιος που θα δώσει solo concert να πας να ακούσεις...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακριβώς τις ίδιες καραμέλες θα επαναλαμβάνουν οι shred-άδες κι ακριβώς τις ίδιες απαντήσεις θα έχουν οι άλλοι οι "άμπαλοι/αργοί/άχρηστοι/άτεχνοι" κλπ. Μην το κουράζουμε. Ακούει ο καθένας ότι γουστάρει, δεν χρειάζεται να υπερασπίσει κανείς τα γούστα του ΟΥΤΕ να τα επιβάλλει με τα γνωστά καραμελοεπιχειρήματα.

 
fusionakis είπε:
Γενικώς, καλή η υποκειμενικότητα, υφίσταται στο μυαλό όλων μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει αντικειμενικά πράγματα, όπως το ότι ο Vai εκτός από όλα όσα κάνει έχει υπέροχο vibrato, και μπορεί να παίξει με συναίσθημα ένα μπλουζ, ή όπως το ότι ο Clapton δεν είναι βιρτουόζος... είναι ένας κιθαρίστας που έχει αφήσει μια κληρονομιά πίσω του στη ροκ/μπλουζ παράδοση, αλλά δεν είναι και κάποιος που θα δώσει solo concert να πας να ακούσεις...
O Vai blues?Θα με ενδιέφερε να το ακούσω...

 
Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τον fusionakis. Το vibrato είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ σε έναν κιθαρίστα και όπως έχω διαβάσει, καθορίζεται από τη "μουσικότητα" του κιθαρίστα => ο κιθαρίστας πρέπει να έχει και καλή φωνή... οι speedakides guitar heroes μου άρεσαν κι εμένα κάποτε πολύ. Τώρα πλέον? Μόνο Andy LaRoque και Pete Blakk. period.

 
Κάτι που κανείς δεν έχει σκεφτεί και ποτέ δεν θα σκεφτεί:

Kenneth "K. K." Downing και Glenn Tipton....οι δύο κιθαρίστες των Judas Priest. Απολυτα συγχρονισμένη και με φοβερή χημεία στον ήχο τους! Λες και είναι γεννημένοι να παίζουν μαζί :)

Επίσης, ο εκπληκτικός kirk Hammet, και ο απίστευος James Hetfield. Παρατηρείστε ότι ο Hetfield παίζει ΟΛΑ τα τραγούδια με downstrokes!

Και ένα outsider ^^

Thomas Youngblood

ποιός ξέρει τον κιθαρίστα των Kamelot? Συνθέτης των περισσότερων κομματιών, όλα με συναίσθημα, κάθε bend , κάθε Lick γραμμένο και τέλεια παιγμένο επάνω στην μουσικη που αγαπάει. Εκπληκτικά solo με φοβερές μελωδίες και όμορφα speed bursts. Κλασικό παράδειγμα?Το σολο του τραγουδιού Karma.

I rest my case ^_^

 
Δεν ξερω τ μου εχει συμβει...

Ξεκινησα την κιθαρα για να παιζω 1000000000 νοτες το λεπτο ( καλα κοψε κατι...) αλλα παντα τα ειδωλα μου ηταν τυποι με τεραστια μαλλια , δερματινα κολλητα suits και περιεργες κιθαρες.

Τωρα τελευταια θελω να τα σταματησω ολα αυτα και να παιζω σαν τον Mckee,τον Chapdelaine και τον Emmanuel .  Αλλα ειναι τοσο τρομακτικα δυσκολο που μπροστα του το  Serrana φαινεται smoke on the water ευκολιας
.................wow.........εδώ απλά υποκλινόμαστε και φεύγουμε...

 
   Και κλείνω με μια φράση που είπε ο Satriani όταν τον ρώτησαν τη γνώμη του για  τον Neil Young (ως κιθαρίστα, όχι ως καλλιτέχνη). Είπε λοιπόν ο joe : ''Neil Young is playing as good as he can. But if he could play better, he would..""
Απο απλή περιέργεια ακουστε στο utube την σύνθεση του Young "Cortez the killer" διασκευασμένο απο Satriani, και απο τον ιδιο τον Young (κατά προτίμηση απο το live rust η οποιο άλλο θέλετε).Απλά το παίξιμο του Young sends shivers down your spine ενω του Satriani σε αφήνει απλά αδιάφορο (σε σχέση πάντα με του Υoung εννοώ)

Τώρα ποιός θα μπορούσε να παίζει καλύτερα,  αν μπορούσε, πως θα μπορούσε κλπ ας τα πεί ο joe αναφερόμενος σε μας, να πιάσουνε και τόπο κι οχι για τον Young.

 
Οι πιο ξεχωριστοί κιθαρίστες στο metal κατά την γνώμη μου πάντα είναι :

1. Craig Goldy (Dream Evil - DIO) και γαμ@@ της κιθάρες.

2. Andy LaRocque (King Diamond)

3.Criss Oliva (Savatage)

Και ενοείτε οταν μιλάμε για περίεργα συναισθήματα σε μουσικές μην ξεχνάμε τους Θεούς

[flash=200,200]


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Απο Rock κιθαρίστες :

1 Alvin Lee (Ten Years After)

2 Jim McCarty (Cactus)

3 Γιάννης Δρόλαπας (Μουσικές Ταξιαρχίες)

Και απο Jazz :

1 Pat Metheny

2 John McLaughlin

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιάννης Δρόλαπας

Προσκυνάω!!!

Και γα@@!! τα συναισθήματα

[flash=200,200]


 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top