Γνώμονας ΦΑ

Status
Not open for further replies.
Κι εσύ, που δεν σε νοιάζουν οι παρτιτούρες και ταμπλατούρες αλλά στηρίζεσαι μόνο στο αυτί...

Πείτε μου σε ποιό τάστο ποιάς χορδής θα παιχτεί αυτή

Προβολή συνημμένου 29348

η νότα;


Να πω την αλήθεια, δεν ξέρω.

Κόλλησα το αυτί μου στο μονιτορ και δεν ακουγα τιποτα. Μάλλον πρέπει να αλλάξω μονιτορ, φακ...

ΥΓ: Τα θερμά μου συγχαρητήρια! +20 χρονια συμμετέχω σε φορουμς και είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ το "ignore user" feature. Εξαιρετική δουλειά, το κέρδισες με την αξία σου. Για τους υπόλοιπους, τι να πω, καλή υπομονή...

 
Να πω την αλήθεια, δεν ξέρω.
Γιατί πιστεύεις ότι θα έχεις πάντα τη δυνατότητα να ΑΚΟΥΣΕΙΣ κάτι που πρέπει να παίξεις ΟΛΟΙΔΙΟ;

Σ' αυτή τη περίπτωση η ταμπλατούρα σέ σώζει.

Η παρτιτούρα πάλι... άσ'τα: θέλει κουρδιστήρι για συχνότητα, αυτί για ακριβές attack, ακριβή χορδή, κλπ, και αρκετή τύχη.

 
Στο Σολ βρε, κιθάρα είναι.


Ωραια, θα σου απαντησω και προσπαθησε να με ακολουθησεις, μηπως και καταλαβεις πως οι συμπληρωματικες πληροφοριες που δεν μας εδωσες εξηγουν ΑΚΡΙΒΩΣ τι να παιξεις, οταν βεβαια υπαρχουν.

Ας πουμε λοιπον οτι ειναι στο κλειδι του Σολ, σε standard treble cleff.

Ας πουμε επισης οτι εχουμε καποιον οπλισμο που ΔΕΝ περιλαμβανει Μι υφεση (δεν μας το εχεις πει ουτε αυτο), αρα η νοτα που βλεπουμε ειναι μια Μι φυσικη. 

Συγκεκριμενα, ειναι η νοτα E5. Οχι η E4, οχι  η E6. H Ε5 στα 659 Hz.

Αν παιζαμε πιανο, θα σταματουσαμε εδω. Ξερουμε ποιο πληκτρο αντιστοιχει στην E5, το παταμε και τελος.

Αλλα δε παιζουμε πιανο, παιζουμε κιθαρα και θελουμε να δουμε σε ποια χορδη και σε ποιο ταστο θα παιχτει αυτη η νοτα. Συνεχιζουμε λοιπον.

Ας πουμε παλι οτι η συγκεκριμενη παρτιτουρα γραφτηκε οντως για κιθαρα. Γιατι? Γιατι οταν γραφουμε μουσικη για κιθαρα, γραφουμε τις νοτες μια οκταβα πανω απο οτι πραγματικα ακουγονται. Η κιθαρα (και το μπασο) ειναι transposing instruments και ακουγονται μια οκταβα πιο κατω απο οτι γραφονται. Αν η παρτιτουρα δλδ γραφτηκε για κιθαρα, ο συνθετης ουσιαστικα ηθελε να ακουστει η νοτα E4, και επειδη ξερει πως γραφεται η μουσικη για κιθαρα εχει γραψει E5, συμφωνα με το ισχυον συστημα. Αρα θα παιξω την "Ε5" εγω χωρις να με νοιαζει το οτι στην πραγματικοτητα θα ακουστει E4, καθως αυτο ειναι το "νορμαλ". Aν ομως πχ επαιζα με ενα βιολιστη και κοιτουσαμε την ιδια παρτιτουρα ακριβως και θελαμε να ακουστουν ΑΚΡΙΒΩΣ οι ιδιες νοτες οταν παιζουμε τοτε θα ηταν ευθυνη δικια μου, ως κιθαριστας που παιζει transposing οργανο, να παιζω μια οκταβα πανω καθε νοτα. Αλλα δεν ειναι αυτη η περιπτωση μας, παιζουμε "κανονικα" μια Ε5 που θα ακουστει ως Ε4. Παμε παρακατω.

Ας πουμε τωρα οτι ειμαστε σε standard tuning. Προφανως αν ειμαστε σε αλλο tuning ολη η παρακατω συζητηση σχετικα με το ποιο ταστο παταω σε ποια χορδη για να παιξω E5 φευγει απο το παραθυρο.

Αρα η νοτα που θελουμε να παιξουμε μπορει να παιχτει ως εξης:

Στην 1η χορδη, παιζουμε ανοιχτη τη χορδη.

Στην 2η χορδη, παιζουμε στο 5ο ταστο.

Στην 3η χορδη, παιζουμε στο 9ο ταστο.

Στην 4η χορδη, παιζουμε στο 14ο ταστο.

Στην 5η χορδη, παιζουμε στο 19ο ταστο. 

Στην 6η χορδη, θα παιζαμε στο...αστο καλυτερα.

Ποια απο αυτες τις θεσεις διαλεγουμε? Οποια μας λεει η παρτιτουρα.

Αν ο συνθετης θελει να παιξω στην 3η χορδη στο 9ο ταστο, τοτε διπλα στη νοτα βαζει ενα κυκλακι με το νουμερο 3 μεσα, πραγμα που μου λεει οτι πρεπει να χρησιμοποιησω την 3η χορδη. Σου λεει ο συνθετης οτι θα παιξεις στην ταδε χορδη, αν σου εχει πει παιξε την χορδη τοτε υπαρχει μια και μονο μια τοποθεσια (ταστο) οπου η συγκεκριμενη χορδη μπορει να βγαλει την συγκεκριμενη νοτα. Απλο ειναι.

Ας πουμε οτι ΔΕΝ εχουμε μια τετοια πληροφορια. Δεν υπαρχει καποιο νουμερο σε κυκλακι διπλα στη νοτα. Αυτο μπορει να γινει για 2 λογους.

Ο ενας ειναι οτι υπαρχει contextual πληροφορια απο αλλες νοτες που με "αναγκαζει" να παιξω την νοτα σε συγκεκριμενο μερος. Αν πχ ξερω οτι μαζι με αυτη τη νοτα πρεπει να παιξω και μια νοτα στην 1η χορδη (αρα δεν μπορω να παιξω την E5 εκει) και μια νοτα στην 3η χορδη (αρα ουτε μπορω να παιξω την E5), ε η λογικη μου λεει οτι πρεπει να παιξω στην 2η, εκτος αν ειμαι τιραμολας. Ειναι βασικη ικανοτητα αυτη για οποιονδηποτε εγχορδο, το να μπορει να καταλαβει, εκ της αφαιρετικης συχνα μεθοδου, που μπορει/πρεπει να παιχτει κατι. Οταν κατι μπορει να εννοηθει, τοτε παραλειπεται για να ειναι πιο καθαρη η παρτιτουρα. Δεν χρειαζεται δηλαδη η παρτιτουρα να μου πει "παιξε στη 2η χορδη" αν ηδη μου λεει, με αλλες νοτες του κομματιου, οτι αυτη ειναι η μονη μου επιλογη.

Το ιδιο μπορει να γινει οχι επειδη μου υποδεικνυουν αλλες νοτες το σε ποια θεση να παιξω, αλλα επειδη η παρτιτουρα μου λεει να παιξω πχ στην V θεση. Υπαρχει notation για το πως γραφουμε σε ποια θεση θελουμε να παιχτει κατι. Aν θελουμε να παιχτει σε συγκεκριμενη θεση, ε το γραφουμε!

Ας πουμε ομως παλι οτι ΔΕΝ υπαρχει αυτη η contextual πληροφορια, οτι εχουμε απλα μια μονοφωνικη μελωδια χωρις αλλες νοτες και χωρις ενδειξεις χορδων και χωρις ενδειξεις θεσεων. Που παιζουμε? Οπου μας αρεσει, επειδη η παρτιτουρα μας εχει πει οτι μπορουμε να παιξουμε οπου μας αρεσει - αν ηθελε να παιξουμε σε συγκεκριμενη θεση, θα μας το εγραφε.

Σου φαινεται περιπλοκο/δυσκολο; Ε, get good και μαθε να διαβαζεις ή παρατα το αθλημα. Απλο ειναι. 

 
Σ' αυτή τη περίπτωση η ταμπλατούρα σέ σώζει.


Γιατί?

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να παίξεις κάποια νότα σε κάποια χορδή ΟΛΟΙΔΙΑ?

Τεσπα.

Στην μουσική, υπάρχουν πέντε διαφορετικές κατηγορίες.

1. Οι μουσικοί

2. Οι ντράμερ (δεν ξέρω νότες αλλά αξίες)

3. Οι τραγουδιάρες (παιδιά σήμερα είμαι κρυωμένη, να το πάμε από ΡΕ αντί ΜΙ. Ξεκινάς ΡΕ και μπαίνει αυτή σε ΜΙ).

4. Τα arranger (το'χω προγραμματίσει, πατάω ένα κουμπί, και πίνω το ποτάκι μου την ώρα που οι άλλοι παίζουν τέσσερα λεπτά κομμάτι).

5. Οι κιθαρίστες (δεν έχει σημασία τι παίζω, αρκεί να παίζω γρήγορα. Σάμπως καταλαβαίνει κανείς τίποτα? Αφού το κοινό μου είναι κυρίως κιθαρίστες).

Αυτά τα thread είναι για κιθαρίστες, και πολύ γουστάρω.

 
Τα υπολοιπα που εγραψα για την πορδη δεν φαινεται να σε αγγιξαν.
Τά είδα. Δεν αφορούν τη κουβέντα μας όμως.

Το ποιός μαγνήτης ακούει και τί ρυθμίσεις έχουμε κάνει στα knobs αλλάζουν βέβαια τον ήχο, αλλά εγώ εννοώ τον ήχο που αφορά καθαρά τη κιθάρα: πάχος χορδής, ποιά χορδή, σε ποιό τάστο. Αυτό τον ήχο θέλουμε ίδιο με το αυθεντικό. Και, ναί, δυνάμεθα να τόν ακούσουμε παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε τους ίδιους μαγνήτες, ρυθμίσεις στα knobs, κλπ...

Όταν τό παίξουμε, ξέρουμε ότι τό παίζουμε ακριβώς ίδιο...

...και απλώς ψάχνουμε τις ρυθμίσεις να τό κάνουμε ακριβέστερο.

Γιατί?

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να παίξεις κάποια νότα σε κάποια χορδή ΟΛΟΙΔΙΑ?
Όχι όπως τό εννοείς εσύ.

Δεν θα έχουμε ΑΚΡΙΒΩΣ τη κιθάρα και ΑΚΡΙΒΩΣ τον ενισχυτή αυτού, τη σύνθεση του οποίου θέλουμε να αναπαράγουμε.

Και, ναί, δεν θα τή χτυπάμε κάθε φορά με την ίδια πίεση.

ΟΜΩΣ:

θα παίζουμε ακριβώς Ο,ΤΙ παίζει, ακριβώς ΟΠΟΥ τό παίζει.

ΑΥΤΗ τη σαφήνεια ψάχνουμε στο "μέσο αποθήκευσης" (παρτιτούρα, ταμπλατούρα) της σύνθεσης, είτε άλλου καλλιτέχνη, είτε περισσότερο δικής μας.

Και, ναί, χρειαζόμαστε "μέσο αποθήκευσης" όπως τη παρτιτούρα στη ζωή μας (διότι κάποιος διαφώνησε ακόμη και σ' αυτό).

Η δική λοιπόν θέαση των πραγμάτων είναι πως η ταμπλατούρα είναι το πιό ακριβές και σαφές μέσο.

Ωραια, θα σου απαντησω
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

Έπειτα από 4 ολόκληρες σελίδες, βρέθηκε κάποιος να μάς πεί με ποιό τρόπο θα μπορούσε να γίνει σαφής μία παρτιτούρα.

Ειλικρινά, σ' ευχαριστούμε γι' αυτό: σίγουρα αφιέρωσες αρκετό χρόνο. Αυτό φαίνεται από το μέγεθος του κειμένου, την καλή ποιότητα της πληροφορίας (άν εξαιρέσουμε τις κακοήθεις ειρωνίες αλλά, ok, no offence taken) και, ακόμη, την εξαιρετική διαμόρφωση κειμένου.

Μάλιστα λοιπόν.

Αποδείχθηκε ότι μία παρτιτούρα μπορεί να γίνει συγκεκριμένη και ακριβής για τη κιθάρα, που έχει κάθε νότα από 12 φορές.

Αλλά με ένα σωρό υποσημειώσεις και αστερίσκους.

Μπορεί λοιπόν υπό όλες αυτές τις συνθήκες που αναφέρθησαν να μάς δείξει πώς και πού να παίξουμε.

Αλλά... γιατί να τήν προτιμήσει κανείς από την απλούστερη, σαφέστερη, και δίχως ανάγκη για τόσες υποσημειώσεις και αστερίσκους ταμπλατούρα;...

Το μόνο στο οποίο η ταμπλατούρα αναμφισβήτητα πάσχει είναι οι χρόνοι. Όμως έχουμε τη δυνατότητα να τούς σημειώσουμε.

Γιατί να μήν επιλέξουμε τη ταμπλατούρα που μάς δείχνει αμέσως και χωρίς πολλές υποσημειώσεις πού ακριβώς θα παίξουμε;...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


Bassically, αρχικά πρέπει να αποφασίσεις ποιο είναι το επίπεδο "ίδιου" για το οποίο μιλάμε. Από τη μία μας λες η παρτιτούρα είναι ευαγγέλιο και στείλτε τους μαέστρους για βρούβες, από την άλλη μας λες τι twin reverb τι mesa boogie, εγώ να πατάω στο ίδιο τάστο και την ίδια χορδή, ίδιο βγαίνει. Καταλαβαίνεις ότι μεταξύ των δύο υπάρχει άβυσσος;

Θες να διαβάζεις ταμπλατούρες μόνο, διάβασε ταμπλατούρες. Δεν θα έρθει κανείς σπίτι να σου σβήσει το σκληρό. Σε διαβεβαιώ όμως, ότι αν θέλεις να ασχοληθείς, η παρτιτούρα προσφέρει μεθόδους αποτύπωσης για το 90% των περιπτώσεων που αφορούν εμάς τους κοινούς θνητούς.

Κάτσε λίγο διάβασε τι σου λέει ο κόσμος, και μετά ψάξε παραπάνω μόνος σου. Έχε περιέργεια να μάθεις, όχι να υπερασπιστείς αυτά που ήδη ξέρεις.

Α, και στείλε και κανα 200άρι σε εκεινον τον μαύρο @odis13. Τόσα πράγματα που σου έχει γράψει, είναι λες και σου έχει κάνει 10 ιδιαίτερα.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Yameth and musician
FZ: shut up and play your guitar 

 
Αποδείχθηκε ότι μία παρτιτούρα μπορεί να γίνει συγκεκριμένη και ακριβής για τη κιθάρα, που έχει κάθε νότα από 12 φορές.
Αλλο πραγμα αποδειχθηκε.
Οχι πως δεν το ειχαμε καταλαβει.

Αλλα οχι, δεν θα σου βαλω tab για να δεις που παιζεται η καθε νοτα του πενταγραμμου πανω στην κιθαρα.

 
Γιατί να μήν επιλέξουμε τη ταμπλατούρα που μάς δείχνει αμέσως και χωρίς πολλές υποσημειώσεις πού ακριβώς θα παίξουμε;...
https://classical-guitar-school.com/en/Files/1095.pdf

vs

https://www.songsterr.com/a/wsa/isaac-albniz-asturias-leyenda-tab-s23643t0

Προσωπικά βρίσκω το 1ο σαφώς καλύτερο σε όλα τα επίπεδα

 
Πως μπορεί ένα θέμα που εν αρχήν μοιάζει απλοϊκό ή προβοκατόρικο, να εξελιχθεί απρόσμενα σε πηγή πληροφοριών για άλλα μέλη που ενδιαφέρονται.

Ο τρόπος της 'ύποπτης' επιμονής του OP, δεν πτοεί ή κάνει έξαλους τους πάντες, αλλά παρουσιάζονται μέλη του Forum,  βασικά υπομονετικοί και συνάμα  με γνώσεις που αποδομούν με μεθοδικότητα την πληκτρολογική ξεροκεφαλιά,  προσπαθώντας σε μια μάχη άνιση κατ΄εμέ να βοηθήσουν στην κατανόηση του αρχικού ερωτήματος.

Φυσικά κερδισμένοι, γίνονται άλλοι μια φορά εδώ μέσα αυτοί που διαβάζουν πέρα από τις λέξεις, τις παρτιτούρες και τις ταμπλαδούρες!

Ένα ευχαριστώ και στον OP για την ευκαιρία που έδωσε με αυτό το νήμα να καταλάβουμε κάτι κι εμείς οι υπόλοιποι.

 
Βρε παιδιά έτσι κι αλλιώς η ταμπλατούρα είναι σχεδόν όσο παλιά είναι και η παρτιτούρα (άντε να είναι καμιά 100αριά χρόνια νεώτερη).

Μιλάμε για 13ο με 14ο αιώνα.

Δεν βλέπω τους λόγους της αντιπαράθεσης.

Κάθε συμβολισμός έχει τα θετικά και τα αρνητικά του.

Απλά, η ταμπλατούρα είναι για κιθαρίστες, αν λέει κάτι αυτό.

Η παρτιτούρα, είναι για μουσικούς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: bouzoukleri
Απλά, η ταμπατούρα είναι για κιθαρίστες, αν λέει κάτι αυτό.

Η παρτιτούρα, είναι για μουσικούς.
Δεν ειναι δηλαδή οι κιθαρίστες μουσικοί? Α...... σύντροφε, εδώ θα τα χαλάσουμε. ?

 Μιλάω ως νέος κιθαρίστας. 

 
 Μιλάω ως νέος κιθαρίστας. 


Τα 'παμε αυτά φίλως.

Εσύ είσαι νέος ακόμα.

Όταν μεγαλώσεις να πιάσεις τα πλήκτρα.

 
Όχι ρε συ.

Δες το αλλιώς.
Μου στοίχησαν πολύ οι 12 οκτάβες.

Και όλη μέρα εχτές δηλαδή ημουν πολυ ταραγμένος. Έκανα βουτιά έβγαινα απάνω, 12 οκτάβες. Κάπνιζα τα άφιλτρα το να πίσω απ' τ' άλλο, 12 οκτάβες. Φίλαγα τη γυναίκα μου, 12 οκτάβες.

Αλλά σήμερα, το είδα αλλιώς, όπως με συμβούλευσες. Και κάθισα ψύχραιμα, και λογικά πάνω απ' όλα και λέω. Στο αυτοκίνητο μου ήρθε δηλαδή η έμπνευση. Λέω.

Βάνω πρώτη. Πάω με 15; Πάω. Βάνω δευτέρα; Πάω με 40; Και 15; 55. Βάνω τρίτη. Πάω με 65; Και 55; 120. Μετά τετάρτη μέχρι 80; 200. Και 5η στα 100; 300. Και μια 6η χαλαρή στα 120; 420.

Εμ, έτσι ντε. Το αυτοκίνητο μου έχει 420 χιλιόμετρα την ώρα. Τώρα μάλιστα, το κατάλαβα!

 
Μου στοίχησαν πολύ οι 12 οκτάβες.

Και όλη μέρα εχτές δηλαδή ημουν πολυ ταραγμένος. Έκανα βουτιά έβγαινα απάνω, 12 οκτάβες. Κάπνιζα τα άφιλτρα το να πίσω απ' τ' άλλο, 12 οκτάβες. Φίλαγα τη γυναίκα μου, 12 οκτάβες.

Αλλά σήμερα, το είδα αλλιώς, όπως με συμβούλευσες. Και κάθισα ψύχραιμα, και λογικά πάνω απ' όλα και λέω. Στο αυτοκίνητο μου ήρθε δηλαδή η έμπνευση. Λέω.

Βάνω πρώτη. Πάω με 15; Πάω. Βάνω δευτέρα; Πάω με 40; Και 15; 55. Βάνω τρίτη. Πάω με 65; Και 55; 120. Μετά τετάρτη μέχρι 80; 200. Και 5η στα 100; 300. Και μια 6η χαλαρή στα 120; 420.

Εμ, έτσι ντε. Το αυτοκίνητο μου έχει 420 χιλιόμετρα την ώρα. Τώρα μάλιστα, το κατάλαβα!


Όταν φτάνεις σε αποτέλεσμα/συμπέρασμα που περιλαμβάνει το 420 είναι σίγουρα σωστό. Το λεγόμενο SnoopDogιο Θεώρημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πέθανα κυρ Αλί μου ... :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Ali Barout
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα