Γνώμονας ΦΑ

Status
Not open for further replies.
Πάντα λειτουργώ καθαρά με το αυτί (κοινως, δεν με ενδιεφεραν ποτέ οι ταμπλατουρες, παρτιτουρες κοκ) οπότε για τα υπόλοιπα δεν μπορώ να σε βοηθήσω...
Άρα, για να βρούμε ποιά από τις 12 Μι της ταστιέρας της κιθάρας είναι μία Μι στο κλειδί του Σολ, πρέπει να ακονίσουμε τα αυτιά μας, να χρησιμοποιήσουμε κουρδιστήρι κλπ.

Θέματα που λύνει αυτόματα η ταμπλατούρα (κι έτσι μάς βοηθά να αποθηκεύσουμε για πάντα με απόλυτη σαφήνεια και ακρίβεια μία σύνθεση).

Αυτό λέω.

Για 'μένα, είναι σαφέστερη από τη παρτιτούρα.

Και γιατι να εμπιστευθεις την ταμπλατουρα?
Ποιος σου λεει οτι αυτος που την εγραψε τεντωσε τα αυτια του?
Ποιος σου λεει οτι εχει αυτια?
Ξερεις ποιοι γραφουν τις ταμπλατουρες κατα 99%?
Καλά αυτό είναι μεγάλο θέμα πράγματι.

Έχουμει δεί "εγκλήματα" σε ταμπλατούρες...

Χρειάζεται εκπαίδευση.

Κάνεις δε θα σου πει πώς. Δεν υπάρχει "πρέπει". Είναι μέσα στο ρόλο του οργανοπαικτη μα ανακαλύψει το πώς και τι ακριβώς. Ο παίκτης βρίσκει ανάλογα το όργανο του, τα χέρια του, τα δάχτυλα του και την όλη εμπειρία του το πώς είναι το ιδανικότερο να το παίξει. Βέβαια, όσο πιο πολύπλοκο γίνεται ένα κομμάτι, τόσο λιγότεροι διαφορετικοί τρόποι εκτέλεσης "συμφέρουν".
Αυτό είπα:

Θέλει κουρδιστήρι για τη σωστή συχνότητα, τέντωμα αυτιού για το σωστό attack και πάχος χορδής, ψάξιμο στη ταστιέρα όλων των γειτονικών νοτών για να βρούμε πού συμφέρει να παίξουμε...

...και πάλι δεν είμαστε σίγουροι άν έτσι ακριβώς τό παίζει ο συνθέτης.

Ενώ με τη ταμπλατούρα όλα έτοιμα, ίδια και σαφή με έναν απλό αριθμό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άρα, για να βρούμε ποιά από τις 12 Μι της ταστιέρας της κιθάρας είναι μία Μι στο κλειδί του Σολ, πρέπει να ακονίσουμε τα αυτιά μας, να χρησιμοποιήσουμε κουρδιστήρι κλπ.

Θέματα που λύνει αυτόματα η ταμπλατούρα (κι έτσι μάς βοηθά να αποθηκεύσουμε για πάντα με απόλυτη σαφήνεια και ακρίβεια μία σύνθεση).

Αυτό λέω.

Για 'μένα, είναι σαφέστερη από τη παρτιτούρα.


Οπως ξεκάθαρα είπα και στο προηγόυμενο post μου, do not know, do not care.

Άλλά οπου και να καταλήξεις, ακόνισε και τα τα αυτάκια σου, μουσική είναι, τα αυτία σου ειναι οι κυριοι αισθητηρες, τι να κανουμε τωρα. Μην καταντήσεις σαν κάτι άτομα που διαβάζουν και εκτελουν real-time, on the fly παρτιτουρες αλλα οταν τους παιζεις 2 νοτες δεν μπορουν να κανουν detect το τι σχεση έχουν (κοινως, δεν ξερουν καν τι ακουν, που ειναι και η ουσια της μουσικής για μένα).

Freedom out...

 
Οπως ξεκάθαρα είπα και στο προηγόυμενο post μου, do not know, do not care.

Άλλά οπου και να καταλήξεις, ακόνισε και τα τα αυτάκια σου, μουσική είναι, τα αυτία σου ειναι οι κυριοι αισθητηρες, τι να κανουμε τωρα. Μην καταντήσεις σαν κάτι άτομα που διαβάζουν και εκτελουν real-time, on the fly παρτιτουρες αλλα οταν τους παιζεις 2 νοτες δεν μπορουν να κανουν detect το τι σχεση έχουν (κοινως, δεν ξερουν καν τι ακουν, που ειναι και η ουσια της μουσικής για μένα).

Freedom out...
Δεν λέω αυτό: η μουσική θέλει αυτί. Πώς θα γίνει αλλιώς;...!

Αυτό που λέω είναι ότι άν θέλουμε να παίξουμε πανεύκολα ΑΚΡΙΒΩΣ ίδιο ένα κομμάτι που δεν ακούσαμε ποτέ ή, ακόμη σημαντικότερο, να αποθηκεύσουμε για πάντα με σαφήνεια και ακρίβεια μία σύνθεση, ώστε να τή παίξει άψογα κάποιος χωρίς να μάς έχει ακούσει ποτέ, (ή ακόμη κι εμείς οι ίδιοι χωρίς να ξανακάνουμε όλη τη διαδικασία απ' την αρχή), η ταμπλατούρα is the way to go.

Εί δε μή, γιατί να έχουμε παρτιτούρες και ταμπλατούρες;

Άς δουλεύουμε πάντα from scratch με το αυτί, αυτό μού λές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν ένας συνθέτης ήθελε να αποβάλλει τον ανθρώπινο παράγοντα, δε θα χρησιμοποιούσε καν ορχήστρα...

Επίσης δε γίνεται να μιλάς για τέλειες παρτιτούρες αλλά και ότι η μουσική θέλει αυτί... Διάλεξε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εσείς οι νεώτεροι δεν έχετε γνωρίσει ποτέ κάποιους σαϊμπερτζόνυδες εδώ.

Αλλά αυτοί αναπαράγονται.

Ήρθε η ώρα λοιπόν.

Ζούμε μεγάλες στιγμές ξανά.

Απολαύστε το όσο κρατήσει.

ΖΗΤΩ ΤΟ NOIZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
1ον: Προφανως και η παρτιτουρα σου λεει ΑΚΡΙΒΩΣ ποιο Μι πρεπει να παιξεις. Το κλειδι στην αρχη αυτο κανει - σου υποδεικνυει ακριβως ποιο Μι (ή Φα ή Σολ ή...) βρισκεται σε ποιο σημειο του πενταγραμμου. Και προφανως δεν χωραει 2 οκταβες το πενταγραμμο, read a book ξερω γω...

2ον: Οταν μιλαμε για καποιο εγχορδο οργανο οπως η κιθαρα, οπου το ιδιο Μι (ή Φα ή Σολ ή...) μπορει να βρεθει σε πολλαπλα σημεια, σε διαφορετικες χορδες τοτε υπαρχουν επιλογες. Συχνα δεν αναγραφεται καποια ενδειξη του που στην κιθαρα πρεπει να παιχτει η συγκεκριμενη νοτα, επειδη "τα ευκολως εννοουμενα παραλειπονται", ειναι δηλαδη πολυ ευκολο μεσω του context της παρτιτουρα να καταλαβεις ΠΟΥ ειναι λογικο να παιχτει αυτη η νοτα. Αλλα αν θελεις, ειτε επειδη θεωρεις οτι ειναι complicated το συγκεκριμενο σημειο, ειτε επειδη θελεις απο τον παικτη το συγκεκριμενο ηχοχρωμα μιας χορδης, ΠΡΟΦΑΝΩΣ και μπορεις να υποδειξεις οχι μονο τη νοτα αλλα και σε ποια χορδη θα παιχτει. Συνηθως αυτο γινεται με ενα κυκλακι με ενα μικρο αριθμο διπλα στη νοτα.

bGkK2JMAbn5v0UkDV3zm0Ml0fC3I6_Z-Zzwlz-X6iEGUvY7sR9EHaHdnUxOAK_t0lm7ERXiYJ8DaWQq6AF14PtdHwhiedor_VWBMnitx9w83ebQwemR0


 
Δεν καταλαβαίνετε.

Το πρόβλημα δεν είναι στην παρτιτούρα, αλλά στην κιθάρα.

Γιατί δηλαδή το ίδιο ΜΙ να είναι σε πολλές θέσεις?

Και πώς θα ξέρουμε εμείς που να το παίξουμε?

Ποιος φωστήρας το σκέφτηκε?

Η κιθάρα είναι λάθος κύριοι.

Ή καταργείστε την ή διορθώστε την.

 
Θα βρώ λοιπόν 2-3 Μι στην ίδια συχνότητα.

ΠΩΣ θα βρώ ποιά να επιλέξω;
Αυτο ειναι μερος της μουσικης διαδικασιας.

Ενώ με τη ταμπλατούρα όλα έτοιμα, ίδια και σαφή με έναν απλό αριθμό.
Μπορεις να βαλεις κατευθειαν το δισκο που το παιζει ακριβως και να μην ασχοληθεις καθολου με ολα αυτα που σε μπερδευουν

 
  • Haha
Reactions: Vale Rossi
Εγώ τείνω να συμφωνώ με τον guitarist. Δεν ξέρω από κιθάρα απλά με προβληματίζει η οπαδικη στάση των υπολοίπων προς το θέμα ?

 
Παρακολουθησα με ενδιαφερον το αλλο θεμα στο οποιο ειχε συμμετοχη ο ΜπασσικαλυΓκιταριστ.

Ηθελα πολυ να προσθεσω κατι αλλα απο τη στιγμη που ειχαν συνισφερει στο θεμα ατομα με πολυ περισσοτερη γνωση επι του θεματος κ αρκετα αναλυτικα (σε σημεια), ωστε να απαντησουν σε καποιες απο τις ερωτησεις του ΟΡ ή τουλαχιστον να του δειξουν προς τα που να κοιταξει για να αρχισει να καταλαβαινει τι εννοουν, αποφασισα να μην το κανω.

Το ιντερνετ σε πολλες περιπτωσεις ειναι φιλος μας κ με τοσες υποδειξεις  ο ΟΡ μπορει να κανει την ερευνα του για να καταλαβει καποια πραγματα απο αυτα που του ειπαν . Tο πιο σημαντικο δωρο που μπορει να δωσει ενας δασκαλος σε ενα μαθητη ειναι να τον κανει να καταλαβει πως να μαθαινει. Ο δασκαλος δινει υλικο κ κατευθυνση κ εξηγησεις αλλα η γνωση ερχεται μετα απο προσωπικη μελετη, τριβη κ κοπο. Κ η κατευθυνση δοθηκε

 Οσο περισσοτερο διαβαζα τοσο περισσοτερο ειχα την απορια αν ο ΟΡ ειναι τρολ η  αρχαριος. Φανταζομαι ολοι αυτο σκεφτομασταν (καλα οχι ολοι μιας κ πολλοι μαλλον ειχαν καταληξει στο πρωτο)

Κ καπου εδω ερχομαι σ'αυτο το θεμα. Οταν εισαι μπασσιστας κ λες η κιθαρα εχει 6 χορδες αρα 2 επι 6 = 12 οκταβες, 2 ειναι τα τινα (κ το λεω με ολη την καλη διαθεση στον ΜπασσικαλυΜπασσιστα):

α) Σε καποια πραγματα μπορει να βλεπεις αποτελεσματα (κυριως τεχνικη) αλλα εχεις σοβαρες ελλειψεις στην κατανοηση του πως λειτουργει το οργανο σου. Κατα πασα πιθανοτητα  η εμπειρικη σου προσεγγιση στο πως "φτιαχνουμε" μουσικη (θεωρια, αρμονια, συνθεση κλπ) εχει πιο μεγαλες τρυπες γνωσεων καθως αυτα ειναι πιο πολυπλοκα πραγματα απο την απλη σχεση 2 χορδων. 

Σου κανει κακο στην παρουσα φαση να συμμετεχεις σε θρεντ για μαεστρους καθως μια πληρης απαντηση θα ηθελε κ πολλες σελιδες κ δεν γινεται απο ενα φορουμ κ στην παρουσα φαση υπαρχουν πιο βασικα πραγματα που πρεπει να κατανοηθουν πριν απο αυτο. Ηδη υπαρχει πολυ υλικο να κοιταξεις απο τις απαντησεις αλλα δεν ξερω αν ειναι το καταλληλο να κανεις αυτη την στιγμη οπως ειπε λιγο πιο πανω

η αλλη περιπτωση ειναι πως....

β) Μας τρολλαρεις. Αλλες φορες πιο πετιχυμενα (αλλο θρεντ) αλλες λιγοτερο (αυτο το θρεντ)

ΥΓ: συγγνωμη για τον τονο μου. Εκανα edit στο αρχικο post για να θεσω την κουβεντα σε οσο πιο εποικοδομιτικη βαση γινεται

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
[το περιεχόμενο κρίθηκε ότι είναι ακατάλληλο για άνω και κάτω των 18 ετών και διαγράφηκε :-) :-) ]


Μια που έχει και survivor τελικούς σήμερα:

ο  billaraskats27  δίκασε..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: σκούφοΣ
Μια που έχει και survivor τελικούς σήμερα:

ο  billaraskats27  δίκασε..
Μου αρεσει πως ξαναπηρα την απαντηση μου απο την αρχη για να αλλαξω τον τονο στον οποιο εγραφα..

Με την απαντηση σου φαινεται ολη η αρχικη μου απαντηση.

Κ ετσι με δικασες εσυ χα χα.. καλα να παθω

 
  • Haha
Reactions: John Tzinieris
Μου αρεσει πως ξαναπηρα την απαντηση μου απο την αρχη για να αλλαξω τον τονο στον οποιο εγραφα..

Με την απαντηση σου φαινεται ολη η αρχικη μου απαντηση.

Κ ετσι με δικασες εσυ χα χα.. καλα να παθω


Καλά έκανες, κάτσε, θα το φτιάξω! ;-)

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Το κλειδί δείχνει ΑΚΡΙΒΩΣ σε ποια οκτάβα παίζουμε
Εσύ, που πιστεύεις ότι η παρτιτούρα εξηγεί ΑΚΡΙΒΩΣ πού παίζουμε...

έπρεπε να ανοίξεις ένα θέμα "τι είναι νότες ή φθόγγοι"
Εσύ, που θεωρείς τόσο γελοία την θέση μου...

Οπως ξεκάθαρα είπα και στο προηγόυμενο post μου, do not know, do not care.
Κι εσύ, που δεν σε νοιάζουν οι παρτιτούρες και ταμπλατούρες αλλά στηρίζεσαι μόνο στο αυτί...

Αλλά κι οι υπόλοιποι...

...πείτε μου σε ποιό τάστο ποιάς χορδής θα παιχτεί αυτή

20210704_214627.jpg

η νότα;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εσύ, που θεωρείς τόσο γελοία την θέση μου...

Πείτε μου σε ποιό τάστο ποιάς χορδής θα παιχτεί αυτή

Προβολή συνημμένου 29348

η νότα;
Δεν ειπα γελοια τη θεση σου.
Ειπα να το παρεις απο την αρχη, γιατι εχεις βασικες ελλείψεις.
Και το αποδεικνύεις με την ερωτηση σου. Ολοι σου λενε οτι η παρτιτουρα σου λεει ακιρβως ΣΕ ΠΟΙΑ ΟΚΤΑΒΑ θα παιξεις μια νοτα, εσυ λες για τη θεση που θα παιξεις τη νοτα.
ΣΕ ΠΟΙΑ ΘΕΣΗ θα την παιξεις ειναι αλλο θεμα.

Και οχι τοσο σημαντικο, γιατι ας πουμε αν μιλαμε για κιθαρα  και η νοτα ειναι στο κλειδι του σολ και στο οριτζιναλ κομματι ο κιθαριστας επαιξε τη μι που εγραψες, στη 2η χορδη στο 5ο ταστο με LP και neck και πας εσυ για να ακολουθησεις πιστα το TAB να την παιξεις με strat και bridge θα βγει μια πορδη (και οχι απο αυτες τις αντρικες τις βαρυγδουπες, αλλα απο τις φλωρικες που ειναι σαν να τριζει η οπισθεν)
Θα πρεπει να την παιξεις στην 3η χορδη και στο 9 για να παρεις "παχος". Ιδια οκταβα θα την παιξεις.
Βεβαια μετα αν εχουμε να κανουμε με ολοκληρες φρασεις, θα πρεπει να επιλεξουμε δαχτυλοθεσια βολικη για τις φρασεις, αλλα οχι απαραιτητα ιδια με του οριτζιναλ κιθαριστα.

Μη μπερδευεις λοιπον τις οκταβες με τις θεσεις που παιζονται οι νοτες στην κιθαρα.
Αλλα σου λεμε, αλλα καταλαβαινεις.

Πολλα εγραψα

Παμε απο την αρχη
"τι είναι νότες ή φθόγγοι"

κεφαλαιο 1 σελιδα 1

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: Superfunk
Πείτε μου σε ποιό τάστο ποιάς χορδής θα παιχτεί αυτή

Προβολή συνημμένου 29348

η νότα;


Σε καμια, γιατι αυτο που μου δειχνεις δε σημαινει τιποτα. Οι νοτες στο πενταγραμμο "διαβαζονται" με σημειο αναφορας το κλειδι. Χωρις το κλειδι, βλεπωντας μονο αυτο που μας δειχνεις δηλαδη, οι γραμμες αυτες και η μαυρη κουκιδα που μου δειχνεις ειναι κατι γραμμες και μια μαυρη κουκιδα. 

Ξαναδοκιμασε με το κλειδι και να σου απαντησω. 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: musician
Εσύ, που πιστεύεις ότι η παρτιτούρα εξηγεί ΑΚΡΙΒΩΣ πού παίζουμε...
Δε μου λες, εσύ, ΠΩΣ ξέρεις ότι ονομάζεται κλειδί του ΦΑ ή κλειδί του ΣΟΛ, ή πώς ξέρεις ότι η τάδε νότα ονομάζεται Ντο, κτλ? Πώς έμαθες να μιλάς ελληνικά?

Για τελευταία φορά. Είναι γνώση, όχι πίστη. Δεν πιστεύω, γνωρίζω. Κάποιος πολύ παλιά το όρισε, και κάποιος μου το δίδαξε όπως ορίστηκε. Το έμαθα, το ξέρω, το μεταφέρω προς εσένα για να το μάθεις και εσύ. Όπως δε γνωρίζει κάποιος να διαβάζει και σιγά σιγά μαθαίνει.

Κόλλησες με τα tabs, αλλά ούτε και εκεί τα έχεις καλοσκευτεί. Πρώτον, τα tabs δε σου δείχνουν ποτέ νότες, αλλά θέσεις. Ξέρεις τη νότα μόνο αν δίνεται το κούρδισμα. Δεύτερον, τα tabs περιγράφουν θέσεις μόνο και μόνο για έγχορδα με ταστιέρα. Για εξήγησέ μου σε παρακαλώ πώς θα γράψεις tabs σε πνευστά, κρουστά, πιάνο ή ακόμα και σε άταστη κιθάρα?

Εδώ έρχεται η γραφή της μουσικής όπως τη συζητάμε (γιατί υπάρχουν και άλλα είδη που δεν έχεις ιδέα). Είναι γραμμένη έτσι ώστε να μη περιορίζεται από το όργανο. Μια παρτιτούρα μπορεί να παιχτεί από τα όλα τα ευρωπαϊκά όργανα, αλλά ακόμα και από αρκετά ανατολίτικα, αν φυσικά το κούρδισμα και το range του οργάνου το επιτρέπουν.

Αυτή η νότα είναι ένα τίποτα χωρίς κλειδί και οπλισμό. Μπορεί να είναι κυριολεκτικά οποιαδήποτε. Ακόμα και βλέποντας την αξία της (όγδοο), πάλι δεν μπορούμε να πούμε πόσο διαρκεί, διότι δε γνωρίζουμε το tempo, άσε που στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μέρος από τρίηχα, πεντάηχα, κτλ. Αλλά φαντάζομαι δε το σκέφτηκες καν.
Προβολή συνημμένου 29348

 
θα βγει μια πορδη (και οχι απο αυτες τις αντρικες τις βαρυγδουπες, αλλα απο τις φλωρικες που ειναι σαν να τριζει η οπισθεν)


Πώς το γράφουμε αυτό στην ταμπλατούρα για να το ξαναπαίξουμε ολόιδιο?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΣΕ ΠΟΙΑ ΘΕΣΗ θα την παιξεις ειναι αλλο θεμα.
ΚΑΙΡΙΟ θέμα όμως για την ακριβή και πιστή αντιγραφή του ήχου.

Οι νοτες στο πενταγραμμο "διαβαζονται" με σημειο αναφορας το κλειδι.
Στο Σολ βρε, κιθάρα είναι.

Ξέρεις τη νότα μόνο αν δίνεται το κούρδισμα.
Το κούρδισμα πάντα αναφέρεται στις ταμπλατούρες, και όπως ίσως γνωρίζεις συνήθως είναι το EADGBe.

Δεύτερον, τα tabs περιγράφουν θέσεις μόνο και μόνο για έγχορδα με ταστιέρα. Για εξήγησέ μου σε παρακαλώ πώς θα γράψεις tabs σε πνευστά, κρουστά, πιάνο ή ακόμα και σε άταστη κιθάρα?
 
ΑΥΤΟ έλεγα στο πρώτο σχόλιό μου στο νήμα:

"Εδώ δυσκολεύεται να εξυπηρετηθεί η κιθάρα στην παρτιτούρα (που έχει και ταμπλατούρες), τί θα κάνει το πιάνο που αφορά τη συζήτηση και τόσο προβλημάτισε;"

Δεν υπάρχει "άταστη κιθάρα": Σέ βεβαιώ εγώ, που παίζω άταστο (πραγματικά άταστο, ούτε γραμμές δεν έχει!) μπάσσο. ΕΧΕΙ τάστα. Απλώς πρέπει να τά ακούσεις.

δεν μπορούμε να πούμε πόσο διαρκεί, διότι δε γνωρίζουμε το tempo
Δεν μάς απασχολεί η διάρκεια εδώ.

Μόνο η θέση.

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα