Γνώμονας ΦΑ

Status
Not open for further replies.
Είναι σαν 11γραμμο

Δυο πεντάγραμμα με μια κοινή γραμμή ενδιάμεσα.

εικόνα.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οποιοδήποτε πεντάγραμμο γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί να μετατραπεί σε γνώμονα ΣΟΛ, πολύ απλά αν σβήσουμε την 5η γραμμή του πενταγράμμου, και προσθέσουμε μια γραμμή κάτω από την 1η, δηλαδή μεταφέροντας την 5η γραμμή του πενταγράμμου κάνοντάς την 1η. Δίνω ένα παράδειγμα

Η αρχική παρτιτούρα σε γνώμονα ΦΑ (αριστερό χέρι)

turca.jpg

και η μετατροπή του πενταγράμμου σε γνώμονα ΣΟΛ, κάνοντας την 5η γραμμή 1η. (έχω σβήσει με κόκκινο την 5η γραμμή και την έχω κάνει 1η πάλι με κόκκινο χρώμα):

turca2.jpg

Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ? το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά. Κανένα πρόβλημα στο γράψιμο. Αν κάτι είναι γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί πολύ απλά και χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα να γραφτεί και σε γνώμονα ΣΟΛ με την προσθήκη μιας μόνο γραμμής.

Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα? Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!

 
  • Λύπη
Reactions: musician
Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ?
Το πρόβλημα είναι ότι δεν καταλαβαίνεις τι σου λένε τόση ώρα και συνεχίζεις τα δικά σου.

το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά.
το κόστος είναι ότι αυτό που "διόρθωσες" εσύ δεν θα ακούγεται όπως πρέπει γιατί αυτό που "διόρθωσες" εσύ θα παιχτεί μια οκτάβα πάνω έτσι όπως το "διόρθωσες". 

και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα?
Μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια. Μια χαρά μαθαίνουν πιάνο και γενικώς πληκτροφόρα και όλοι οι υπόλοιποι που διαβάζουν και παίζουν σε 2 κλειδιά

Σύγχυση!
Μόνο στο μυαλό σου προς το παρόν. Πήγαινε πιες καμιά μπίρα, να αδειάσει το μυαλό σου και αύριο με πιο καθαρό νου ξαναδιαβάζεις τις απαντήσεις που σου έδωσαν οι συμφορουμίτες. 

 
 Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!
Τι να πουν και οι Άγγλοι δηλαδή, που στα αγγλικά αν δεν έχεις όλο το context αρκετές φορές δε ξέρεις πώς να προφέρεις μια λέξη. Ή το Πχ δε ξέρεις αν μια λέξη είναι ρήμα ή αντικείμενο, και αρκετές φορές σημαίνει κάτι διαφορετικό ΚΑΙ προφέρεται διαφορετικά.

Πχ Object. Πώς το διάβασες?
Αν πω "I object", θα το διαβάσεις ομπτζέκτ. Σημαίνει ενίσταμαι.
Αν πω "This object" θα το διαβάσεις όμπτζεκτ, σημαίνει αντικείμενο.

Υπάρχουν και άλλα παραδείγματα με απλά γράμματα.
Πχ, Push / Rush. Ένα γράμμα αλλάζει το πώς προφέρεται το U. Στο Push είναι ΟΥ, και στο rush είναι κάτι σαν Α.

Αυτό θα γίνει αυτόματα επειδή διάβασες την προηγούμενη λέξη ή το προηγούμενο γράμμα. Αυτό φυσικά αν έχεις ένα χ επίπεδο στα αγγλικά. Το ίδιο λοιπόν ισχύει με τη μουσική. Αν ξέρεις μουσική σε ένα χ επίπεδο, το κλειδί σταματάει να είναι πρόβλημα, και η επεξεργασία γίνεται αυτόματα χωρίς να σκέφτεσαι.

Εγώ πιστεύω ότι ακόμα δεν έχεις καταλάβει ποια ακριβώς είναι η χρήση των κλειδιών. Η μετατροπή που γράφεις δε βγάζει κανένα νόημα - ή κάτι δεν έξηγείς σωστά. Στο κλειδί του Σολ, το "κάτω" ντο (αυτό που γράφεται με μία γραμμή) είναι αυστηρά το Ντο 4, όχι οποιοδήποτε άλλο Ντο. Γι αυτό και στα αγγλικά δε τα ονομάζουν με νότες, αλλά Trebble Clef, Bass Clef, Alto Clef, κτλ, γιατί αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο εύρος από νότες, συνήθως σχετιζόμενο και με κάποιο όργανο που έχει αυτό το εύρος και δε πάει παραπάνω ή παρακάτω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το πρελούδιο από τη 2η πράξη του Λυκόφωτος των Θεών του Βάγκνερ.

Υπάρχουν 4 διαφορετικά κλειδιά και 4 διαφορετικές τονικότητες (μετατονιζόμενα όργανα).

Δε θεωρείται πλέον και κανένα ιδιαίτερα περίεργο στη γραφή του έργο.. αργότερα γράφτηκαν πολύ πιο περίπλοκα, ειδικά όσον αφορά ασυνήθιστες χρονικές διάρκειες κλπ.

score_0.svg


 
Τι να πουν και οι Άγγλοι δηλαδή, που στα αγγλικά αν δεν έχεις όλο το context αρκετές φορές δε ξέρεις πώς να προφέρεις μια λέξη. Ή το Πχ δε ξέρεις αν μια λέξη είναι ρήμα ή αντικείμενο, και αρκετές φορές σημαίνει κάτι διαφορετικό ΚΑΙ προφέρεται διαφορετικά.

Πχ Object. Πώς το διάβασες?
Αν πω "I object", θα το διαβάσεις ομπτζέκτ. Σημαίνει ενίσταμαι.
Αν πω "This object" θα το διαβάσεις όμπτζεκτ, σημαίνει αντικείμενο.
 




Αυτοί δεν έχουν τόνους.

Αν βγάλουμε κι εμείς τους τόνους .... μπ#$@έλο θα γίνουμε.

Πχ. "Μαλακα ε μαλακα" (για διαβασέ το)

Άλλο παράδειγμα ..... "καποτες"

 
Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ?
Το πρόβλημα είναι ότι το κάτω πεντάγραμμο που τυχαίνει να είναι το αριστερό χέρι καταλήγει να έχει νότες ψηλότερα γραμμένες από το δεξί (το πάνω πεντάγραμμο).

Και μετά θα σου πει το παιδί, αφού αυτές οι νοτίτσες είναι πιο ψηλά στο πεντάγραμμο, γιατί εγώ τις παίζω με το αριστερό χέρι πιο αριστερά στο πιάνο; Δηλαδή...

γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα?

 
  • Like
Reactions: musician and odis13
Ένας πιανίστας, πρέπει να είναι και κιθαρίστας και μπασίστας, είναι η φύση του οργάνου τέτοια.

Συνεπώς πρέπει να μάθει να διαβάζει και τα δυο κλειδιά.

Αν δώσεις σε ένα παιδάκι (ή έναν οποιονδήποτε πιανίστα) ένα διπλό πεντάγραμμο το οποίο να έχει μόνο κλειδί του ΣΟΛ (και στα δυο πεντάγραμμα), τότε πώς θα ξέρει που να βάλει το αριστερό χέρι και που το δεξί (ποιες θα είναι οι νότες στο πιάνο), αφού θα βλέπει τις ίδιες περίπου νότες γραμμένες και στο πάνω και στο κάτω πεντάγραμμο?

Πχ ΛΑ θα βλέπει στο πάνω πεντάγραμμο στο τρίτο διάστημα και ΣΟΛ θα βλέπει στο κάτω πεντάγραμμο στην δεύτερη γραμμή.

Πώς θα ξέρει ποιο ΣΟΛ και ποιο ΛΑ είναι αυτό στο πιάνο?

Αυτό που θα βλέπει είναι δυο νότες που αντιστοιχούν σε δύο διπλανά λευκά πλήκτρα στο πιάνο (και φυσικά έτσι θα τα παίξει, δίπλα δίπλα).

 
Άλλο σας λέει ο killbill αλλά δεν το καταλαβαίνετε?

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική
Αμ δεν μισούν μόνο τη μουσική. Πάνε τα παιδιά μας στα ωδεία, βλέπουν αυτά που λες και μπερδεύονται και μισούν την κοινωνία και γίνονται εγκληματίες και εμάς τους γονείς μας πνίγει η αγανάκτηση.

 Και δεν είναι μόνο τα κλειδιά. Αυτό είναι η ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟΥ

 Εμένα παραλίγο να με βάζαν αναμορφωτήριο γιατί μίσησα αυτά που μου λέγανε για τις αναιρέσεις στους αλλοιωμένους  ΦΘΟΓΓΟΥΣ γιατί λέει έπρεπε μόλις έβλεπα π.χ. δίεση στη νότα έπρεπε να παίζω τα ίδια μέχρι να δω αναίρεση. Παράλογο τελείως, ας έβαζαν την αλλοίωση συνέχεια και της λέω της δασκάλας ΑΕΙ ΓΑΜΗΣΟΥ ΜΩΡΗ και εσύ και το ΠΙΑΝΟ σου και μπλέξαμε, κάλεσαν τους γονείς μου και τους ούρλιαζα. ΣΑΣ ΜΙΣΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Και από τότε μόλις βλέπω πιάνο ανακατεύομαι και λιποθυμώ.

 Κανείς δεν ευαισθητοποιήθηκε από τότε να κάνει μια απλή διευκόλυνση για να μην ζω τώρα τα ίδια σαν γονέας και να μην ξέρω τι να πω στο παιδί για τέτοια θέματα.

 χαχαχαχαχαχαχχχαχαχαχα?

 

 
της λέω της δασκάλας ΑΕΙ ΓΑΜΗΣΟΥ ΜΩΡΗ και εσύ και το ΠΙΑΝΟ σου και μπλέξαμε

 Και από τότε μόλις βλέπω πιάνο ανακατεύομαι και λιποθυμώ.


Και μόλις βλέπεις δασκάλα θέλεις να την ....

Από τότε σου έμεινε απωθημένο?

 
  • Haha
Reactions: cos_dr
Να πούμε στον ΟΡ ότι υπάρχει και κλειδί του γνώμονας ντο? η πάει πολύ?

 
Να πούμε στον ΟΡ ότι υπάρχει και κλειδί του γνώμονας ντο? η πάει πολύ?


Το έχουν πει ήδη κάποιοι ....

 
  • Like
Reactions: John Tzinieris
Θα μπορούσε να γραφτεί στον γνώμονα του σολ και να αναφέρεται ότι θα παιχτεί στην τάδε θέση. Πιο εύκολο είναι αυτό από το να μου αλλάξεις τις νότες και να μου πεις ξέρεις η νότα στο 2ο διάστημα δεν είναι το λα που ήξερες μέχρι τώρα, αλλά είναι το ντο. 

Γράψε μου ντο όπως το έμαθα από το δημοτικό και πες μου παιξτο 1 οκτάβα κάτω με μια σήμανση 

Αδυνατεί ο εγκέφαλος μου να δεχθεί ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι το ντο.

Φα λα Ντο μι μου έμαθαν ότι είναι οι νότες στα διαστήματα και ΜΙ σολ σι ρε φα στις γραμμές. Μη μου το αλλάζεις τώρα! Με μπερδεύεις

 
  • Λύπη
Reactions: musician
Να πούμε στον ΟΡ ότι υπάρχει και κλειδί του γνώμονας ντο? η πάει πολύ?
Εγω στο σχολιό με τον γνωμονα τραβουσα γραμμες

 
Θα μπορούσε να γραφτεί στον γνώμονα του σολ και να αναφέρεται ότι θα παιχτεί στην τάδε θέση.
Θα μπορούσε, αλλά δεν είναι πιο εύκολο. Όσο ασχολείσαι θα το καταλαβαίνεις και περισσότερο. Μπες στο youtube και δες παρτιτούρες που εκτελούνται επι τόπου. Διαφόρων δυσκολιών και πολυπλοκοτήτων.

Θα καταλάβεις γιατί το σολ/φα είναι το ντε φάκτο στάνταρντ για τα πληκτροφόρα.

Είναι θέμα εξοικείωσης killbill. Όχι απομνημόνευσης. Όσο περισσότερο διαβάζεις, τόσο πιο εύκολα κόβει το μάτι. Παίξε κλίμακες σου λέω που είναι οι νότες δίπλα δίπλα και δε χρειάζεται να τις ψάχνεις ποια είναι ποια. Αλλά παίξε ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ παρτιτούρα, να ψηθεί ο ήχος με την εικόνα των νοτών στον εγκέφαλο.

Edit:

image.png image.png Κοίτα και αυτά τα δύο παραδείγματα. Παρατήρησε αμέσως αμέσως πώς η χρήση του κλειδιού του σολ με ανάγκασε να χρησιμοποιήσω 8va πάνω για το πέρασμα του μέτρου 3. Η οποία πρέπει να συνυπολογιστεί με τις 2 οκτάβες οφφσετ που έχουμε στη θέση του αριστερού χεριού. Πώς αναγκαστικά τα δύο πεντάγραμμα απομακρύνθηκαν για να χωρέσει το σύμβολο και πώς η σχέση μεταξύ των δύο χεριών διαταράσσεται.

Το ότι εσύ μπορείς να γράφεις όπως θες είναι βέβαιο, εδώ έχουνε μπει στα προγράμματα παρτιτούρας μέτρα 2/6 και κάτι τέτοιες μπούρδες. Πρόσεχε όμως, γιατί η τεχνική έχει το εξής κακό. Μπορεί εσύ να βρεις μια πατέντα που σε βολεύει να περπατάς με έναν τρόπο 5 μέτρα. Και λες εμένα μου φτάνει. 5 μέτρα θέλω να περπατάω. Οι άλλοι σου λένε, μην περπατάς έτσι, δε βολεύει, και στο λένε γιατί αυτοί σκέφτονται πώς θα βγάλουν χιλιόμετρα. Οπότε αν είναι να κάνεις τέτοια πατέντα, να γνωρίζεις τι κερδίζεις αλλά να γνωρίζεις και τι χάνεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
να το πούμε και με άλλα λόγια, μήπως κάνει κλικ και αλλιώς.


Τα έπιασες τα λεφτά σου :)

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα