Ελληνικο ροκ

θα επαναλαβω οτι η μεταλλικη σκηνη ειναι κατι ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικο παγκοσμια μια και εκει ισχυουν νομοι & πρακτικες που απλα δεν υπαρχουν σε ΚΑΝΕΝΑ αλλο ειδος,υπαρχει τεραστια αλληλουποστηριξη μεταξυ των μεταλλαδων παγκοσμια (και αυτο ειναι καλο) και ολος αυτος ο cult χωρος ειναι απιστευτα ''διεθνοποιημενος",οποτε το να τον χρησιμοποιουμε για παραδειγμα "καριερας' αγγλοφωνων γκρουπ ειναι ασκοπο...

Τετοια πραγματα στο mainstream απλα ΔΕΝ υπαρχουν  (και εξω  ΕΙΝΑΙ mainstream οι RADIOHEAD)

εννοειεται οτι τα πασιγνωστα Ελληνικα γκρουπ μεταλ στο εξωτερικο δεν τα ξερει κανεις εδω μια και εχουν ακριβως το ιδιο ΠΟΣΟΣΤΟ 'ακροαματικοτητας" που εχουν και παγκοσμια (απλα αν μαζεψεις ολα τα μικρα ποσοστα που εχει το ακραιο μεταλ παγκοσμια βγαινει ενα τεραστιο νουμερο το οποιο πολυ σωστα δινει το "δικαιωμα" στα ελληνικα αυτα γκρουπ να κανουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ καριερα..)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε όλον τον κόσμο οι μεταλάδες τους ξέρουν τους firewind (και οι πιο Underground τους r.c.).
Mα δεν ειπα κατι διαφορετικό.Οι μεταλάδες,αυτο το υποσυνολο των μουσικόφιλων.Ενώ εγώ σου μιλάω για ροκ μουσική (με την ευρεία εννοια ,οπως καλά λες κ εσυ) που χωρίς να γίνει μπουζουκοποπ με ταμπελα -με το ζόρι ροκ-,αξιζε τόσο ωστε να γίνει mainstream. (οπως είναι οι radiohead τώρα).

Επίσημα στοιχεία αν βρούμε για τις πωλήσεις θα έχει καλώς.

αποτελούν το έμπρακτο παράδειγμα ότι μπορεί κάποιος από την ελλάδα να παίξει ροκ (υπό την ευρεία έννοια) και να ξεχωρίσει στη σκηνή. Οπότε ας αφήσουμε όλες αυτές τις αερολογίες και ας κάνουμε καμιά σωστή κίνηση.
Mα εγώ υποστηρίζω οτι υπαρχει αυτο που λεμε ελληνικό ροκ.

 
Ρε blue το ίδιο πράμα λέμε. Απλά απάντησα σε 1 ερώτησή σου στον eye και είπα ότι ναι υπάρχει τέτοιο γκρουπ.  Στην αρχή κιόλας έκανα τον συλλογισμό για το αν το μεταλ θεωρείται υποείδος της ροκ, απλά και μόνο για να δείξω ότι, αν επιτέλους ξεφύγουμε από την όποια μιζέρια μας τότε θα κάνουμε κάμποσο μπαμ. Ναι αυτό το πράμα που είπε και ο sf ότι οι μεταλλάδες αλληλοϋποστηρίζονται εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του είδους.

Τώρα σε αυτό που είπε όμως ότι έγιναν προσπάθειες και με υποστήριξη βαρβάτη, απλά να ρωτήσω: Τι προσπάθειες; Ποια υποστήριξη; Υποστήριξη 1 εταιρίας; Αν ισχύει αυτό τότε sf να σου πω ότι για να υπογράψει στο μεταλ το όποιο συγκρότημα στην οποιαδήποτε nuclear blast/century media/metal blade/roadrunner θα πρέπει πρώτα να αποδείξει την αξία του και να έχει 1 ευρύτερο κοινό, ίσως επειδή και η σκηνή είναι πλέον συρρικνωμένη και δεν ρισκάρουν πολύ οι εταιρίες.

Τώρα αν αυτές οι προσπάθειες που λες έγιναν από 1 μεγάλη δισκογραφική, επειδή απλά πουλούσε στην Ελλάδα στο λεγόμενο κοινό της παραλίας (όπως κάποιος είπε πριν) και πάνε να πουλήσουν και στο εξωτερικό, τότε σορυ αλλά πάλι καλά που δεν έφαγαν αυγά!!! 

Και άσχετο αλλά οι firewind δεν παίζουν ακραίο μεταλ!

 
          Κατ'αρχην νομιζω οτι κανετε λαθος οταν προσπαθειτε να βγαλετε συμπερασματα και να επιχειρηματολογησετε αντιπαραθετοντας εγχωριους καλλιτεχνες (π.χ Σιδηροπουλος) με ξενους (Dylan).....H οποιαδηποτε αντιπαραβολη τους με σκοπο την εξαγωγη συμπερασματος δεν λαμβανει υποψιν ενα βασικο στοιχειο.....σε ποια αγορα απευθυνεται ο ενας και σε ποια ο αλλος.....Ο οποιοσδηποτε Ελληνας καλλιτεχνης (ακομα και ο ιδιος ο Dylan...αν ειχε γεννηθει στην Καρδιτσα και λεγοταν Ντιλανοπουλος) ειναι εξ αρχης καταδικασμενος. Αν θελετε την αποψη μου: Αμιγως μουσικα, ναι ισως υπαρχουν και Ελληνες Dylan.....Οταν ομως στη εξισωση αρχισουν να μπαινουν άλλα, μη μουσικα κριτηρια τοτε τα πραγματα ειναι ανομοια και μη συγκρισιμα.....Η Αμερικη του DYlan εχει καποιο αντικρυσμα στην Ελλαδα? Η συνθηκες οι οποιες γεννησαν στην Αγγλια το punk υπηρξαν ποτε στην Ελλαδα? Κατα συνεπεια ναι μπορουμε να μιλαμε για Ελληνικο ροκ , δεν μπορουμε ομως να μιλαμε για αυτο και να νομιζουμε οτι αυτο θα εχει τα χαρακτηριστικα του ξενου ροκ.....

          Επιπλεον η ολη συζητηση περι ροκ καπου με βραχυκυκλωνει οταν προσπαθω να καταλαβω τι μπορει να εννοει ο καθενας ως ροκ (ελληνικο η μη).....ξερετε η γνωστη ερωτηση τι ειναι ροκ και ποια τα χαρακτηριστικα του?Ειναι ο αγγλικος στιχος (οποτε ελληνικο ροκ καπουτ?) , εχει συγκεκριμενα κοινωνιολογικα χαρακτηριστικα (οποτε ισως να βαζαμε και τους ρεμπετες στο ροκ?), ειναι ο τροπος παιξιματος (οποτε πως παιζεται τελικα το ροκ?)........

            Εχω επισης αμφιβολιες ως προς την αποψη που εκφραστηκε οτι ο μονος τροπος να βγουν ελληνικα(ή αλλα) γκρουπ στο εξωτερικο ειναι να τραγουδανε Ελληνικα ( η καποια αλλη γλωσσα πλην αγγλικης)......Mεχρι στιγμης η ιστορια δεν το επιβεβαιωνει.....Οσοι ξεκινησαν με μη αγγλοφωνο στιχο δεν πηγαν μακρια....Αντιθετα οσοι χρησιμοποιησαν Αγγλικα (ΑΒΒΑ, Scoprions αλλα ακομα και οι "μικροι" δικοι μας Last drive, Socrates) κατι εκαναν η πηγαν να κανουν.....Η μονη εξαιρεση στον κανονα ειναι το να πουλας couleur locale (αυτο ειναι ροκ?.....Ζορμπας, Παιδια του Πειραια) η να πουλας εθνικ μουσικη (να τες παλι οι κατηγοριες.......)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Α και κάτι άλλο άσχετο, αλλά γιατί κάποιος να παίξει brit pop**, που τότε δικαίως να εισπράξει τις ντομάτες; Υπάρχει το alternative, το acid-fusion rock, το punk, το hard rock, δόξα συ κύριε, αλλά είναι τόσα το είδη ροκ που δεν είναι αποκλειστικότητα των εγγλέζουρων!!!

**Η οποία όλη μανία τα τελευταία χρόνια κατά την άποψή μου δεν είναι τπτ περισσότερο από ακόμη 1 φούσκα που θα ξεφουσκώσει σιγά σιγά (όπως ήταν το μεταλ, το hip-hop-rap-rnb ειδές που σιγά σιγά αρχίζει να φθίνει) και θα επανέλθει στα "φυσιολογικά" του επίπεδα! 

fenderiarhs είπε:
          Κατ'αρχην νομιζω οτι κανετε λαθος οταν προσπαθειτε να βγαλετε συμπερασματα και να επιχειρηματολογησετε αντιπαραθετοντας εγχωριους καλλιτεχνες (π.χ Σιδηροπουλος) με ξενους (Dylan).....H οποιαδηποτε αντιπαραβολη τους με σκοπο την εξαγωγη συμπερασματος δεν λαμβανει υποψιν ενα βασικο στοιχειο.....σε ποια αγορα απευθυνεται ο ενας και σε ποια ο αλλος.....Ο οποιοσδηποτε Ελληνας καλλιτεχνης (ακομα και ο ιδιος ο Dylan...αν ειχε γεννηθει στην Καρδιτσα και λεγοταν Ντιλανοπουλος) ειναι εξ αρχης καταδικασμενος. Αν θελετε την αποψη μου: Αμιγως μουσικα, ναι ισως υπαρχουν και Ελληνες Dylan.....Οταν ομως στη εξισωση αρχισουν να μπαινουν άλλα, μη μουσικα κριτηρια τοτε τα πραγματα ειναι ανομοια και μη συγκρισιμα.....Η Αμερικη του DYlan εχει καποιο αντικρυσμα στην Ελλαδα? Η συνθηκες οι οποιες γεννησαν στην Αγγλια το punk υπηρξαν ποτε στην Ελλαδα? Κατα συνεπεια ναι μπορουμε να μιλαμε για Ελληνικο ροκ , δεν μπορουμε ομως να μιλαμε για αυτο και να νομιζουμε οτι αυτο θα εχει τα χαρακτηριστικα του ξενου ροκ.....
Αχ γιαυτό και στο 1ο μου ποστ ρώτησα για το ποια η διαφορά της μουσικής του Dylan με τον Παύλο και ξεκίνησε όλο αυτό! Νιώθω περήφανος. Επιτέλους ξεκίνησα το Flamming  :P ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα παραδειγματα των σκανδιναβικων γκρουπ αλλα και των γερμανικων που αναγραφεις δεν "πιανουν" γιατι προερχονται απο χωρες με μηδενικη παραδοση λαϊκης μουσικης η οποια δεν "ποτιζει" εστω και υποσυνειδητα τους μουσικους των χωρων αυτων (με αλλα λογια ο μπαμπας τους Stones & Beatles ακουγε και οχι ΣΤΕΛΙΟ... ;D)

Δειξε μου ΕΝΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΔΙΕΘΝΩΣ ρωσικο,ιταλικο,ισπανικο,βουλγαρικο,αφρικανικο,ινδικο,κινεζικο,αραβικο,τουρκικο γκρουπ που να παιζει mainstream "ροκ" & να τραγουδαει στα αγγλικα και θα παω πασο.....

τι να κανουμε μερικα πραγματα (οπως η κατασκευη αυτοκινητων και το ''ροκ") τα κανουν καλυτερα οι αγγλοσαξωνες... :)

πως να το κανουμε σκεψου μονο οτι τα ΡΥΘΜΙΚΟ feel ΟΛΟΥ του "κλασσικου" ελληνικου ροκ παρολο που τυπικα ειναι 4/4 περισσοτερο με  καρσιλαμα μοιαζει  :) (ακου πως παιζει ενα απλο 4/4 beat ο μεσος ελληνας ντραμμερ και θα καταλαβεις τι λεω...υποσυνειδητα το 1 και το 3 τονιζει στο hi hat  και οχι το 2 & το 4 οπως ΟΛΟΙ οι ΡΟΚ ντραμμερ στον υπολοιπο πλανητη..)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οποιος θελει να παρει μια απαντηση για το ποια γλωσσα πρεπει καποιος να επιλεξει για να κανει επιτυχια, μπορει να ψαξει λιγα πραγματα για τους sigur ros.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sigur_ros

ειναι ισλανδοι, εχουν κανει θραυση απ την πρωτη στιγμη που εμφανιστηκαν και τραγουδουν ΙΣΛΑΝΔΙΚΑ. μαλιστα απο οτι διαβασα σε ενα απ τα μεγαλυτερα αλμπουμ τους, το {}, τραγουδουν σε μια ανυπαρκτη γλωσσα :

http://en.wikipedia.org/wiki/Vonlenska

ειναι μια απ τις πλεον αναγνωρισμενες μπαντες του χωρου, εχουν επηρρεασει ενα σωρο απο νεοτερα συγκροτηματα, και οχι απλα ουδεποτε ενοχληθηκε κανεις που τα φωνητικα ειναι στα ισλανδικα, ισα ισα που κατι τετοιο δινει ενα μυστηριο και μια εξωτικοτητα στο ακουσμα που ερεθιζει το αυτι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω θα σου πω κατι αλλο,πριν απο μερικα χρονια βρεθηκα στο Λονδινο παρακολουθωντας το Live 2 ελληνικων γκρουπ το ενα αγγλοφωνο και το αλλο ελληνοφωνο...βρες σε ποιο αναφερονταν την επομενη ημερα με πολλα θαυμαστικα ο τοπικος τυπος...... :D

 
Superfunk είπε:
Τα παραδειγματα των σκανδιναβικων γκρουπ αλλα και των γερμανικων που αναγραφεις δεν "πιανουν" γιατι προερχονται απο χωρες με μηδενικη παραδοση λαϊκης μουσικης η οποια δεν "ποτιζει" εστω και υποσυνειδητα τους μουσικους των χωρων αυτων
Αν σε άκουγε ο κύριος 

300px-Vargburzumorg.jpg
   

θα σε τεμάχισε είτε με αυτά
varg_vikernes_1987-1999_06.jpg
αλλά επειδή το έχει ξανακάνει θα πρωτοτυπούσε και θα κυνήγαγε με κανά τέτοιο
300px-Varg-vikernes.jpg


Φυσικά πλάκα κάνουμε, γιατί λίγο θερμαίνεται η ατμόσφαιρα, ξες τώρα, το φαινόμενο του θερμοκηπίου που ο κονιορτός δεν μπορεί να το αντισταθμίσει, οδηγώντας σε σοβαρό κίνδυνο εξαφάνισης την πράσινη ιγκουάνα από της νήσους καλαμπάγκος (να κόψω το πολύ ΣΚΑΙ)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Τα παραδειγματα των σκανδιναβικων γκρουπ αλλα και των γερμανικων που αναγραφεις δεν "πιανουν" γιατι προερχονται απο χωρες με μηδενικη παραδοση λαϊκης μουσικης η οποια δεν "ποτιζει" εστω και υποσυνειδητα τους μουσικους των χωρων αυτων (με αλλα λογια ο μπαμπας τους Stones & Beatles ακουγε και οχι ΣΤΕΛΙΟ... ;D)

Δειξε μου ΕΝΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΔΙΕΘΝΩΣ ρωσικο,ιταλικο,ισπανικο,βουλγαρικο,αφρικανικο,ινδικο,κινεζικο,αραβικο,τουρκικο γκρουπ που να παιζει mainstream "ροκ" & να τραγουδαει στα αγγλικα .....

τι να κανουμε μερικα πραγματα (οπως η κατασκευη αυτοκινητων και το ''ροκ") τα κανουν καλυτερα οι αγγλοσαξωνες... :)

πως να το κανουμε σκεψου μονο οτι τα ΡΥΘΜΙΚΟ feel ΟΛΟΥ του "κλασσικου" ελληνικου ροκ παρολο που τυπικα ειναι 4/4 περισσοτερο με  καρσιλαμα μοιαζει  :) (ακου πως παιζει ενα απλο 4/4 beat ο μεσος ελληνας ντραμμερ και θα καταλαβεις τι λεω...υποσυνειδητα το 1 και το 3 τονιζει στο hi hat  και οχι το 2 & το 4 οπως ΟΛΟΙ οι ΡΟΚ ντραμμερ στον υπολοιπο πλανητη..)
          Mα δεν υπαρχει ομως ουτε ιταλικο, ισπανικο, βουλγαρικο κ.λ.π γκρουπ το οποιο να παιζει mainstream rock και να τραγουδαει στη μητρικη του γλωσσα...........Εκτος και αν προσβλεπεις στο μελλον και εκδηλωσες εναν ευσεβη ποθο, τοτε καλως, αν και πολυ φοβαμαι πως αν συμβει κατι τετοιο συντομα το σχημα που θα το κανει αυτο θα παρει τη ταμπελλα του εθνικ ( γι'αυτο σου λεω ας αφησουμε καλυτερα τις ταμπελλες.) ;D ;D ;D ;D Sigur ros??????......νομιζω πως η λεξη κλειδι εναι το MAINSTREAM.......

ΟFF TOPIC:(μη εκλαβεις ως αντιρρησια....απλα μου αρεσουν τα αυτοκινητα και η αυτοκινηση (οχι οπως αρεσουν στους λιμανακηδες ;D ;D ;D ;D ;D)...(ειδα και τις ωραιες φωτογραφιες που παρεθεσες με το ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ Κ την CADILLAC) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D...Τα χειροτερα αυτοκινητα που εχουν βγει ποτε (και εξακολουθουν να βγαινουν) ειναι τα Αμερικανικα....επονται τα Αγγλικα (αν και πλεον δεν υφισταται αγγλικη αυτοκινητοβιομηχανια.... :P :P)

 
Τα χειροτερα αυτοκινητα που εχουν βγει ποτε (και εξακολουθουν να βγαινουν) ειναι τα Αμερικανικα
επετρεψε μου να σε διορθωσω:

"Tα ΚΑΛΥΤΕΡΑ αυτοκινητα που εχουν βγει ποτε ειναι τα ΕΛΑΧΙΣΤΑ CLASSIC AMERICAN CARS,τα υπολοιπα αμερικανικα αυτοκινητα ειναι για κλαμματα"

Η Cadillac Eldorado ειναι ΤΟ Classic american car... ;)  (ακομα εχω wet dreams απο την εμπειρια της οδηγησης μιας mint fully restored 429 v8 που ειχα στις ΗΠΑ πριν μερικα χρονια..αυτο δεν ηταν αμαξι...ΒΙΛΟΥΔΟ ητανε.... :) :))

http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Eldorado

"Oh, wake up in the morning,

Brush my teeth and comb my hair.

Well, wake up in the morning,

Brush my teeth and comb my hair.

Well, there's a big black Cadillac parked in the street over there.

Well, it's the finest lookin' car that ever rolled off the line.

Any other car, you'd just be wastin' your time.

Well, one fine day I'm gonna make a Cadillac mine.

I gotta get a Cadillac.

Look at that Cadillac, look at that.

Look at that Cadillac, look at that.

Rollin' down the avenue.

I'm gonna get me a Cadillac, too, if it's the last thing I do.

Well, I got a job down at the liquor store.

Well, I got a job down at the liquor store.

Whoa, I ain't lazy but I don't wanna work no more.

When I get my pay-check put it rihgt in the bank.

I'm puttin' all my money straight right in the bank.

Well, I'm a half way to gettin' my big black Cadillac tank!

I gotta get a Cadillac.

Look at that Cadillac, look at that.

Look at that Cadillac, look at that.

Rollin' down the avenue.

I'm gonna get me a Cadillac, too, if it's the last thing I do.

(Solo)

Whoa, sittin' in a bar knockin''em back, up pulls a big black Cadillac.

Out steps a kitten, stand back cats, 'way I go in that Cadillac!

Look at that,

Look at that Cadillac, look at that.

Look at that Cadillac, look at that.

Rollin' down the avenue.

I'm gonna get me a Cadillac, too, if it's the last thing I do.

I gotta get a Cadillac.

Look at that Cadillac, look at that.

Look at that Cadillac, look at that.

Rockin''n Rollin' down the avenue.

I'm gonna get me a Cadillac, too, if it's the last thing I do."

:) :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω θα σου πω κατι αλλο,πριν απο μερικα χρονια βρεθηκα στο Λονδινο παρακολουθωντας το Live 2 ελληνικων γκρουπ το ενα αγγλοφωνο και το αλλο ελληνοφωνο...βρες σε ποιο αναφερονταν την επομενη ημερα με πολλα θαυμαστικα ο τοπικος τυπος......
Eύκολη απάντηση: μιλάς για το λάιβ των Διάφανων Κρίνων και των Closer, και είναι επόμενο να κάνει μεγαλύτερη εντύπωση η μουσική των Κρίνων γιατί είναι πολύ πιο πρωτότυπη, πιο δημιουργική, με πολύ πιο ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα και ηχητικά τοπία από την καλοπαιγμένη δε, χιλιοπαιγμένη και τετριμμένη μουσική των Closer. 

το να πας στην Αγγλια ως Ελλην  και να τους παιξεις Brit rock εμπιπτει ΑΜΕΣΩΣ στην κατηγορια "ΕΛΑ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΩ ΤΑ ΑΜΠΕΛΟΧΩΡΑΦΑ ΣΟΥ" και αυτο ισχυει για ΟΛΑ τα αγγλοφωνα γκρουπ (εκτος κι αν εχεις υποψιν σου εστω και ΕΝΑ τετοιο γκρουπ που να κανει ΚΑΡΙΕΡΑ εξω,και οταν λεω καριερα δεν ενοοω σαν την (ανυπαρκτη) καριερα που κανουν στο εξωτερικο οι Κοκκινοβανδηβισσιδες...
Όχι βέβαια σαν αυτούς. Όμως αυτό που λες νομίζω ότι είναι μουσικός - καλλιτεχνικός ρατσισμός. Είναι σαν να λες στους φοβερούς Blues Wire (που ξέρω ότι είναι και φίλοι σου) ότι δεν θα έπρεπε να έχουν καν ξεκινήσει την μουσική τους πορεία τόσα χρόνια πριν γιατί το μουσικό τους στυλ το ακούν και το παίζουν οι Αμερικάνοι απ'τον καιρό της δουλείας, και περισσότερο από τον καιρό που εφευρέθηκε ο ηλεκτρισμός.

Δειξε μου ΕΝΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΔΙΕΘΝΩΣ ρωσικο' date='ιταλικο,ισπανικο,βουλγαρικο,αφρικανικο,ινδικο,κινεζικο,αραβικο,τουρκικο γκρουπ που να παιζει mainstream "ροκ" & να τραγουδαει στα αγγλικα και θα παω πασο...[/quote']
Πολλά, πολλά, πολλά παραδείγματα. Αρκεί να κοιτάξω στιγμιαία στο My Music μου (και θα ξεχνάω κι άλλα): Nightwish (Φινλανδοί), Lacuna Coil (Iταλοί), Gathering (Ολλανδοί), Μοοnspell (Πορτογάλοι), Sepultura (Bραζιλιάνοι), Αir (Γάλλοι), Βlind Guardian (Γερμανοί), Ηοοverphonic (Bέλγοι), Μadrugada (Noρβηγοί), Within Temptation (Oλλανδοί), Deus (Bέλγοι), Daft Punk (Γάλλοι), Rammstein (Γερμανοί), Golden Earring (Oλλανδοί)... να βάλουμε και την Shakira σαν mainstream rock ή να την αφήσουμε απ'εξω; Έστω, ας αφήσουμε απ'έξω Sepultura, Moonspell και Guardian.
 
fenderiarhs είπε:
          Κατ'αρχην νομιζω οτι κανετε λαθος οταν προσπαθειτε να βγαλετε συμπερασματα και να επιχειρηματολογησετε αντιπαραθετοντας εγχωριους καλλιτεχνες (π.χ Σιδηροπουλος) με ξενους (Dylan).....H οποιαδηποτε αντιπαραβολη τους με σκοπο την εξαγωγη συμπερασματος δεν λαμβανει υποψιν ενα βασικο στοιχειο.....σε ποια αγορα απευθυνεται ο ενας και σε ποια ο αλλος.....Ο οποιοσδηποτε Ελληνας καλλιτεχνης (ακομα και ο ιδιος ο Dylan...αν ειχε γεννηθει στην Καρδιτσα και λεγοταν Ντιλανοπουλος) ειναι εξ αρχης καταδικασμενος.
Η αντιπαράθεση εγχωρίων και ξένων καλλιτεχνών δεν ξεκίνησε από εμένα, αλλά είναι ένα κοινό κόλπο για την "τεχνητή" αναβάθμιση των ντόπιων ροκ προσωπικοτήτων - χωρίς να εννοώ ότι αυτό ήταν το κίνητρο του boukaw. Επίσης είναι μία προσέγγιση που αποκρύπτει την ανικανότητα του έλληνα ροκά να συμβιβαστεί με το πολιτιστικό παρελθόν της χώρας στην οποία ζει, την ανικανότητά του να αφομοιώσει μουσικές επιρροές από την ντόπια παράδοση: πόσες και πόσες φορές τους έχουμε ακούσει σε συνεντεύξεις να κοροϊδεύουν (κυριολεκτικά) τη ντόπια μουσική παράδοση, σα γελάδια - εννοείται ότι δε θα ακούσεις ποτέ άγγλο ή αμερικάνο να το κάνει αυτό.

Επίσης, μην παραβλέπεις το σημαντικό ζήτημα του ότι ο ένας κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, ενώ ο άλλος ΔΕΝ κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, αν και ήταν πολύ μικρότερη από κάθε άποψη.

Ο Ντύλαν γεννήθηκε σε πιο υποβαθμισμένη περιοχή από την Καρδίτσα (Ντουλούθ). Ο άλλος γεννήθηκε στην (και καλά ενημερωμένη και προοδευτική) Αθήνα.

Άστο καλύτερα...

 
Πολλά, πολλά, πολλά παραδείγματα. Αρκεί να κοιτάξω στιγμιαία στο My Music μου (και θα ξεχνάω κι άλλα): Nightwish (Φινλανδοί), Lacuna Coil (Iταλοί), Gathering (Ολλανδοί), Μοοnspell (Πορτογάλοι), Sepultura (Bραζιλιάνοι), Αir (Γάλλοι), Βlind Guardian (Γερμανοί), Ηοοverphonic (Bέλγοι), Μadrugada (Noρβηγοί), Within Temptation (Oλλανδοί), Deus (Bέλγοι), Daft Punk (Γάλλοι), Rammstein (Γερμανοί), Golden Earring (Oλλανδοί)... να βάλουμε και την Shakira σαν mainstream rock ή να την αφήσουμε απ'εξω; Έστω, ας αφήσουμε απ'έξω Sepultura, Moonspell και Guardian.
Ειπαμε ΟΧΙ μεταλ και ΟΧΙ ΑΓΓΛΟΣΑΞΩΝΙΚΟΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΟΔΥΤΙΚΟ... :) αλλα απο χωρα με σοβαρη μουσικη  παραδοση (μη ψαχνεις αδικα..δεν υπαρχει...)

Επίσης, μην παραβλέπεις το σημαντικό ζήτημα του ότι ο ένας κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, ενώ ο άλλος ΔΕΝ κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, αν και ήταν πολύ μικρότερη από κάθε άποψη.
Ο Ντύλαν γεννήθηκε σε πιο υποβαθμισμένη περιοχή από την Καρδίτσα (Ντουλούθ). Ο άλλος γεννήθηκε στην (και καλά ενημερωμένη και προοδευτική) Αθήνα.

Άστο καλύτερα...
+2345867568 :)

Είναι σαν να λες στους φοβερούς Blues Wire (που ξέρω ότι είναι και φίλοι σου) ότι δεν θα έπρεπε να έχουν καν ξεκινήσει την μουσική τους πορεία τόσα χρόνια πριν γιατί το μουσικό τους στυλ το ακούν και το παίζουν οι Αμερικάνοι απ'τον καιρό της δουλείας, και περισσότερο από τον καιρό που εφευρέθηκε ο ηλεκτρισμός.
μωρε εκπληκτικα παιζουν οι ανθρωποι ΚΑΡΙΕΡΑ ομως διεθνη στο mainstream χωρο δεν εκαναν,αλλο το ενα ,αλλο το αλλο....(αν και η μουσικη που παιζουν ειναι ετσι κι αλλοιως "παραδοσιακη-μουσιακη" οποτε δεν εμπιπτει σε αυτο που λεμε "ροκ")

εννοειται οτι ο καθενας μπορει να παιζει οτι του γουσταρει,απλα να μην εχουμε ψευδαισθησεις και ελπιδες για διεθνη καριερα στο χωρο του αγγλοφωνου ροκ με βαση μας την Ελλαδα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω ότι όλο το θρεντ είναι γενικά μια απόδειξη του πόσο βαθιά στη συνείδησή μας έχουν μπει οι ταμπέλες, χωρίς να το θέλουμε. Blues rock, metal, mainstream rock, underground rock, αυτό είναι, αυτό όχι, αυτοί ήταν αλλά το αλλάξανε, αυτοί ξεπουλήθηκαν, εκείνοι θα ήταν βασιλιάδες αν ήταν Βρετανοί... εμένα πάντως το μόνο που μου μένει είναι οι χαμένες ευκαιρίες, δλδ το πόσα έχουν χαθεί από το γεγονός ότι συγκροτηματάρες όπως τα Διάφανα Κρίνα, οι Blues Wire, oι Last Drive, οι Bokomolech, οι παλιοί Νightstalker, oι Ηοneydive, οι Common Sense, τα Αρνάκια (see a pattern here? τα πιο πολλά δεν υπάρχουν πια
sad0003.gif
) έχουν μεγαλώσει και κυκλοφορήσει τις δουλειές τους στην Ελλάδα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοιτα το "προβλημα" σου ειναι οτι αντιμετωπιζεις το θεμα μονο απο μουσικης αποψης αφηνοντας εξω το υπολοιπο 50% (που ειναι οι ΣΤΙΧΟΙ) και που συνηθως (παντα δηλαδη) προκαλει το ΤΕΡΑΣΤΙΟ προβλημα (και τον γελωτα) στους ξενους...(και οχι επειδη δεν ειναι γραμματικα/συντακτικα σωστοι,που ετσι κι αλλοιως σπανια ειναι...)

;)

μη ξεχνας οτι και οι "ξενοι" ακουνε τα τραγουδια ΑΚΡΙΒΩΣ οπως και εμεις (δηλ. 50% μουσικη ,50% στιχοι) οταν λες πραγματα ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΟΥΝ (ή ακομα και πραγματα που τους αφορουν αλλα με τροπο "αγνωστο" σε αυτους) αποκλειεται να ασχοληθουν μαζι σου....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Wow! είπε:
πόσες και πόσες φορές τους έχουμε ακούσει σε συνεντεύξεις να κοροϊδεύουν (κυριολεκτικά) τη ντόπια μουσική παράδοση, σα γελάδια - εννοείται ότι δε θα ακούσεις ποτέ άγγλο ή αμερικάνο να το κάνει αυτό.
Aυτο ειναι αληθεια......τελευταια βεβαια εχει αντιστραφει η ταση(μη μου πειτε οτι δεν παρατηρειτε αυξηση του βαθμου ενσωματωσης παραδοσιακων οργανων σε "ροκ" μουσικες.....με οχι παντοτε μεγαλη επιτυχια)......και εχουν αρχισει να εκφραζονται για την μουσικη μας παραδοση με λογια κολακευτικα.....Βεβαια ειναι λιγο δυσκολο να πειστει κανεις για την ειλικρινεια των προθεσεων..... :) :) :) :) :)

Επίσης, μην παραβλέπεις το σημαντικό ζήτημα του ότι ο ένας κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, ενώ ο άλλος ΔΕΝ κατέκτησε την αγορά στην οποία απευθύνθηκε, αν και ήταν πολύ μικρότερη από κάθε άποψη.
Δεν νομιζω οτι αληθευει αυτη η προταση ως προς το δευτερο σκελος.

Ο Ντύλαν γεννήθηκε σε πιο υποβαθμισμένη περιοχή από την Καρδίτσα (Ντουλούθ). Ο άλλος γεννήθηκε στην (και καλά ενημερωμένη και προοδευτική) Αθήνα.
Διαβασε και το υπολοιπο της παραγραφου που (δεν) παρεθεσες.

 
Λοιπον, θελω να παραθεσω και εγω την αποψη μου στην κουβεντα μιας και απο οτι βλεπω εχετε καλυψει πολλα θεματα ακρως ενδιαφεροντα.

Καταρχην οσον αφορα αυτο που ονομαζουμε rock. Πολυ σωστα καποιος ειπε εδω οτι ο καθενας χρησιμοποιει τους ορους οπως τον βολευει, πχ Ρουβας rock, Μαρινελλα rock (σε κατι αστεια 'εκκλησιαστικα' φυλλαδια), Δαντης (οπως εχει πει και ο ιδιος για τον εαυτο του) και δε συμμαζευεται.

Για μενα η μουσικη ( παρενθεση εδω, ακριβως επειδη μιλαμε για μουσικη δε μπορουμε να λεμε οτι ο στιχος ειναι το 50%. Αλλο πραγμα η ποιηση και αλλο ο στιχος σε ενα τραγουδι ποσο μαλλον rock οπου ο στιχος δεν χρεαζεται τοσο να ειναι αρτιστικος οσο να μεταδιδει καποια μηνυματα. Η μουσικη αποτελειται απο 15 διαφορετικα πραγματα, δε μπορουμε να βαλουμε στο ζυγι τη συνθεση μιας κιθαρας, ενος μπασου, τυμπανα, συνθεσαιζερ, μετα να τα ενορχηστρωσεις ωστε  να ακουγονται καλα μαζι, να κανεις παραγωγη επειτα σωστη, και ολα αυτα να ισουνται με το στιχο.Προσωπικα εγω βλεπω το στιχο ως ενα επιπλεον οργανο στη μπαντα), λοιπον για μενα τη rock μουσικη πρεπει να την εξετασουμε σε 2 διαστασεις. Πρωτα απ ολα, μουσικα η rock εχει σαφεστατα καποια στερεοτυπα. Yπαρχει η πεντατονικη κλιμακα που παιζεται με διαφορες παραλλαγες της (κυριως στα σολο), τα ακκορντα ειναι τα κλασικα μι-σι-μι, ρε-λα-ρε δηλάδη η συνηχηση 1ης-5ης. Ο ηχος σχεδον παντα εχει παραμορφωση στις κιθαρες, τελος παντων για να μη κουρασω, υπαρχουν σιγουρα καποια αντικειμενικα πραγματα στο τι ειναι rock. Προλαβαινω αυτους που θα πουνε οτι αυτα υπαρχουν και σε αλλα ειδη μουσικης, σιγουρα ναι αλλα ο συνδυασμος ολων αυτων συνανταται στη ροκ μουσικη μονο.

Απο τη μια λοιπον τα μουσικα κριτηρια. Απο την αλλη σιγουρα ειναι και το ιδεολογικο-κοινωνικο υποβαθρο πισω απο τη μουσικη αυτη. Εγω ακουω πιο πολυ metal οφειλω να πω. Στο metal λοιπον οι πιο συχνες λεξεις που εγω ο ιδιος βλεπω στους στιχους ειναι freedom, fight, love, δηλαδη ειναι μουσικη που δε μιλαει μονο για αγαπες, αλλα για την κοινωνια, για τις ανθρωπινες  σχεσεις, για πραγματα δηλαδη που σαφως εχουν μεγαλο και ευρη φασμα.

Ολα αυτα τα στοιχεια πιστευω πως κανουν να ξεχωρισει το τι ειναι rock και τι οχι. Πιστευω πως το rock ΔΕΝ ειναι κατι ασαφες οπως πολλοι πιστευουν αλλα κατι πολυ καλα δομημενο και συγκεκριμενο και με δικη του ταυτοτητα.

Ενα αλλο θεμα. Για μενα κανετε μεγαλο λαθος οσοι βαζετε μεσα τον ορο ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ. Η λεξη ΜΟΥΣΙΚΗ υπονοει αυτο ακριβως που ειναι. Ενα καλλιτεχνικο εργο. Το αν ειναι καλο η οχι αυτο δε θα το κρινει η εμπορικοτητα του εργου. Η εμπορικοτητα ειναι κατι που εξαρταται κατα 90% απο ΜΗ μουσικα κριτηρια. Και σιγουρα ενα μη μουσικο κριτηριο ειναι οι δισκογραφικες εταιρειες οι οποιες επιλεγουν τα συγκροτηματα με βαση τα δικα τους κριτηρια. Οποτε καθε συγκριση που κανετε περι Bod Dylan kai Σιδηροπουλου ειναι ατυχης. Στη ζωη δε πρεπει να κρινουμε μονο βαση των διαφορων συγκυριων. Ας παρουμε το εργο του Ντυλαν και του Σιδηροπουλου και να τα συγκρινουμε μουσικως και στιχουργικως και κοινωνιολογικως αν θελετε ναι. Οχι ομως με εμπορικα κριτηρια που εχουν μεσα πολλες συγκυριες (οπως το που γεννηθηκε ο ενας και που ο αλλος), το τι κονε ειχαν, το τι εταιριες, το τι συμβολαια κλπ κλπ..

Σε οτι αφορα την Ελλαδα. Στο χωρο του metal που ακουω πολλα ελληνικα γκρουπ εχουν ξεφυγει απο τα στενα ελληνικα ορια (και δεν αναφερομαι οπως ειπα εμπορικα) οσον αφορα το επιπεδο τους και εχουν δημιουργησει μια αξιολογη αγορα που στεκεται διεθνως. Οσον αφορα το rock δυστυχως τα γκρουπ χρονια τωρα αναμασουν τα ιδια και τα ιδια(με τις αναλογες εξαιρεσεις) και αρκει να πατε σε καποιο Live-αδικο της Θεσ/κης να το διαπιστωσετε. Σαν επιπεδο λοιπον ΜΟΝΟ στο παρακλαδι που ονομαζεται metal η Ελλαδα ειχε αξιολογα γκρουπ που να στεκονται διεθνως.

Επισης ο ορος ελληνικο rock παλι ειναι ατυχης. Τι θα πει ελληνικο ροκ? Η μουσικη ειναι ΡΟΚ και παιζεται απο Ελληνες, Τουρκους, Αμερικανους, Ρωσσους....δεν υπαρχει ιδιωμα ελληνικο η αμερικανικο ροκ. Ειναι σα να λεμε υπαρχει ελληνικη jazz , αγγλικο hip hop, δανεζικο gospell και δε ξερω εγω τι...Φυσικα λοιπον και υπαρχει ελληνικο ροκ. Απο εκει και περα το ποσο καλα ποιοτικως ειναι τα ελληνικα γκρουπ αυτο να το συζητησουμε. Οχι ομως και οτι οποιος ειναι ελληνας δε δικαιουται να παιξει ροκ επειδη πρωτοπαιχτηκε στην Αγγλια η δε ξερω και εγω που.

Αυτα τα λιγα(?!) χωρις να θελω να θιξω κανενα απο τα παιδια, το topic αυτο ηταν πολυ καλο ομολογουμενως.

 
Πολυ ενδιαφερουσες οι αποψεις σας,παιδια...να πω μονο,οτι,συμφωνωντας με τον heretic,το να παιζει ενα σχημα καλη ροκ,η οποιαδηποτε αλλη μουσικη,δεν σημαινει ντε και καλα,οτι θα κανει και διεθνη καριερα...ειναι πολλοι παραγοντες που παιζουν,για κατι τετοιο...οσο για τα περι Dylan,να πω οτι αν ψαχνουμε τον αντιστοιχο στην Ελλαδα,αυτος δεν ηταν ο Παυλος,αλλα ο Σαββοπουλος...ο οποιος ακολουθησε βημα προς βημα την πορεια του Βob και τον αντεγραψε σε αρκετα μεγαλο βαθμο(θυμηθητε,οι παλιοτεροι..'αγγελος-εξαγγελος','οι πισω μου σελιδες"...κλπ..

 
bloody_sunday είπε:
Έστω, ας αφήσουμε απ'έξω Sepultura, Moonspell και Guardian.
στο τσακ το σωσες...... ;D ;D ;D ;D ;D

....και για να επιστρέψω στο θέμα.....Acid Death, απίστευτο γκρουπ αλλά δε τα κατάφεραν στο κρίσιμο σημείο ακόμα κι αν το ασύλληπτο Randoms 's Manifest βγήκε αλμπουμ του μήνα στο βρετανικό χάμερ, τη στιγμή που το ελληνικό χάμερ τους χαρακτήριζε "οι acid death με το βαρετό progressive/death στυλάκι" (να κανονίσουμε καμιά μέρα να πάμε να κάψουμε τα γραφεία του περιοδικού).....H ίδια η μπάντα τον Αύγουστο του 2001 δηλώνει τη διάλυσή της λέγοντας χαρακτηριστικά "It's better to burn out than to fade away"......Πολύ κρίμα, αξίζαν πολλά περισσότερα (προσωπικά δεν έχω βρει καποια άλλη ελληνική μπάντα που να με εντυπωσίασε τόσο....

συνεχίζω....Fragile Vastness (δε θυμάμαι να τους ανέφερε κανείς), Socrates, Aphrodite's Child, Διάφανα κρίνα και....ΙntraVenus (:D αν τους δούμε ως progressive rock..... :D)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top