Ελληνική δισκογραφία: Συμπτώσεις ή αντιγραφές;

LK είπε:
Ολα εχουν εκπτωσεις....και η αγαπη...εκτος αν θελει καποιος να αγαπα με/ οντας σε ''solo'' καριερα ;D ;D ;D ;D ;D
Σπανιότατα η αγάπη είναι ισόποσα αμφίδρομη. Συνήθως δεν είναι καθόλου αμφίδρομη.

 
Apaleftos είπε:
Σπανιότατα η αγάπη είναι ισόποσα αμφίδρομη. Συνήθως δεν είναι καθόλου αμφίδρομη.
Σωστο. Γι' αυτο και στην αγαπη, καποιος/α....καπου...καποτε, θα αναγκαστει να κανει εκπτωση...εστω και εποχικη. ;D

 
Από τις αντιγραφές, στον Φοίβο, στην κοπρολαγνία, στις πουτάνες, στις εκπτώσεις.

Αθάνατο καφενείο του Noiz...... ;D ;D

and from for the record (σκοτούρα σας, το ξέρω), δεν με ενδιαφέρει καθόλου ο Φοίβος (και το κοινό του). Ούτε μου αρέσει.... (ο Φοίβος, γιατί το -θηλυκό- κοινό του ....  ;) )

Δεν πα να χει κάνει 300 νούμερο 1 (και μπράβο του) και να τον λατρεύει ο μισός ντουνιάς....

 
ΟΧΙ ΤΟ ΛΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΤΑΛΑΝΤΟΣ.

καφεδακι?

 
ndnikola είπε:
ΟΧΙ ΤΟ ΛΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΤΑΛΑΝΤΟΣ.

καφεδακι?
Τρου. Ένοχος όπως φόρτισα. (μτφ από Αγγλικά).

Αλλά και σε φίλους που δεν είναι από Αταλάντη, πάλι δεν τους αρέσει.  :P

πμ




 
blue είπε:
Ακούστε μια φανταστική ιστορία που μου έλεγε ο παππούς μου :

Κάποιος παρήγαγε πολλά σκατά, αλλά μερικά σκατά δεν ήταν τόσο σκατά, αλλά σίγουρα καλύτερα από τα σκατά όσων δεν πληρώνονται για να χέζουν. Επιπλέον, αυτά τα σκατά πούλησαν πολύ εκείνη τη μακρινή εποχή που υπήρχαν δισκογραφικές και λουλουδού δεν ήταν όποια κι όποια στις καλές πίστες. Τότε για να είσαι παρκαδόρος δεν έπρεπε να είσαι σαν το λέτσο και μάλιστα μερικές από τις σημερινές πορνοσταρ ηχογραφούσαν με melodyne παρέα με ανερχόμενους παίχτες reality που μπορούσαν εν δυνάμει να πλασάρουν σκατά χαμηλότερου κόστους, αλλά στην ίδια λιανική τιμή (οι λεγόμενοι φτηνοί εργατικοί κwλee).

(εδώ ακούμε Τζούλια - Στόχος είναι τα λεφτά και προσέχουμε το στίχο τομή "τι ωραία πισίνα που έχεις/το pH της να ελέγχεις")

Λίγο αργότερα, αυτοί που αγόρασαν πολλά σκατά και δεν είχαν πλέον χώρους αποθήκευσης, αλλά και επειδή πέρασε η εποχή που έπρεπε να έχεις μέσο για να μπεις στο κλαμπάκι να δεις κανα στρινγκάκι (τότε που κάθε νοικοκυριό είχε το πολύ μέχρι 2 στρινγκς και τα υπόλοιπα εσώρουχα ήταν οι σημερινές περιοδοκυλότες) ή που υπήρχε περίπτωση να φας πόρτα αν με την παρέα σου σχηματίζατε ορχιδεόκαμπο και "θα χάλαγε η εικόνα του μαγαζιού", έπαψαν να αγοράζουν σε μεγάλες ποσότητες.

(εδώ θυμόμαστε οτι η πραγματική προ ιντερνετ πειρατεία βασίστηκε ακριβώς πάνω στην ιδέα οτι ο κόσμος δίνει το πολύ 5€ για να αγοράσει ένα προϊόν ελαφριού περιεχομένου. Απόδειξη αυτού η περιεκτικότητα σε Θλίβο στις στοίβες των πάλαι ποτέ πλανοδίων. Αποτέλεσμα αυτού η απαξίωση της μουσικής τέχνης ως εμπορικό προϊόν, γιατί έκτοτε "μουσικό εμπορικό προϊόν"="αρπαχτή/φούσκα")

Εξάλλου οι τότε ενεργοί πολίτες έλεγαν οτι κατά βάση τζαζ άκουγαν και σκατά αγόραζαν τα Σάββατα για τη φάση. Φυσικά, τότε δεν ήταν τα πράγματα περίπλοκα όπως είναι σήμερα. Τα λεφτά έμπαιναν κάθε 1η και 15 οπότε υπήρχε πλεόνασμα ώστε οι κάθε λογής βιβλιοφάγοι να καίνε πεντοχίλιαρα κάτω από τη λικνίζουσα ελευθέρας βοσκής.

 


Και κανένα κακό κίνητρο από τους παραγωγούς. Αυτό βγάζω, αυτό παρουσιάζω, αυτό πουλάω κύριοι και αυτή είναι η δουλειά μου. Δεν σε ανάγκασα να το αγοράσεις. Και αν ποτέ δεν εχεις να το πάρεις, δεν ξέρω πως θα ζούσες χωρίς αυτό.


Μετά δεν ξέρω πώς πάει γιατί με έπαιρνε ο ύπνος.

ΥΓ. Ντρέπομαι να συζητάω για τον Χ που επωφελήθηκε από κάποιες αποδεδειγμένα στραβές συνθήκες. Κι εγώ θα το έκανα στη θέση του και δεν τολμώ να ξεστομίσω τη λέξη ίθοσ.Το θέμα είναι οτι αν συμμερίζεστε αξία στα πολιτιστικά πεπραγμένα ενός σεμνού δουλευταρά, τότε θα πρέπει να είστε ενημερωμένοι οτι πράγματι μαζί τα φάγαμε και βρισκόμαστε στο σωστό τόπο και χρόνο.

ΥΓ2. Δε χρειάζεται να παρουσιάσουμε δικό μας χιτ για να συγκριθούμε με έναν καλλιτεχνικό κολοσσό. Νόμιζα οτι ήταν αρκετό το παράδειγμα του συναδέλφου Van Gogh, αλλά φευ. Ίσως αρκεί το γεγονός οτι οι διάσημοι καλλιτέχνες που παρακολουθούμε και σεβόμαστε ουδέποτε επείνασαν, αλλά και ποτέ δεν έβαλαν νερό στο κρασί τους, πάνω στα ζητήματα που εδώ συζητάμε σαν να υπάρχει κάτι να συζητήσουμε.

ΥΓ3. Ρε, της Στουκίδη το καινούριο (ΟΚ) το έχετε ακούσει?

________

Τα ονόματα και οι περιστάσεις είναι προϊόντα φαντασίας και ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα.
...έγραψες.

Η φανταστική σου αυτή ιστορία με κάλυψε απόλυτα.

Το προιόν που παράγει κάθε καλλιτέχνης (δημιουργός), οφείλει πρώτα απ' όλα να αρέσει- εξιτάρει τον ίδιο.

Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε η σχέση αρχίζει να μοιάζει με 'αναγκαστική συμβίωση' - που εξυπηρετεί συμφέρον. Κι εκεί η μαγεία κι ο έρωτας έχουν χαθεί...

 
Το προιόν που παράγει κάθε καλλιτέχνης (δημιουργός), οφείλει πρώτα απ' όλα να αρέσει- εξιτάρει τον ίδιο.
Σαφως,ειναι ομως και αδυνατον να γνωριζουμε οτι αν κατι που εμας δεν μας αρεσει ,δεν αρεσει και στον δημιουργο του  ;)

Και εμενα μου προξενει αισθητικη και ιδεολογικη φρικη το....90% της εγχωριας ‘‘ποιοτικης‘‘ και εντεχνης παραγωγης οπως και οι περισσοτεροι εγχωριοι....blues/jazz men ...δεν παει ομως να πει οτι οι ανθρωποι δεν γουσταρουν αυτο που κανουν, ουτε βεβαια οτι εχω το δικαιωμα να βγαινω και να τους μπινελικωνω αβερτα κουβερτα....  

Για να στο κανω ακομα πιο κατανοητο πριν απο καποιο καιρο ειχαμε εδω μεσα μια κουβεντα για το τεχνο ροκ και καποια στιγμη αναφερθηκαν τα ονοματα των Jethro Tull & Yes...για ΕΜΕΝΑ ειναι το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ πραγμα που εχω ακουσει στη ζωη μου (πραγματικα η ακροαση εστω και 20 ..δευτερων απο τη μουσικη τους μου προκαλει εμετο και τασεις αυτοκτονιας...)..ειπα ομως οτι απλα δεν μου αρεσουν καθολου,οχι οτι ειναι ασχετοι,ψευτικοι,δηθεν και βαρεμενοι (μια και δεν τους...ξερω προσωπικα) με τον ιδιο τροπο πιστευω οτι πρεπει να αντιμετωπιζουμε ΟΛΟΥΣ οσους κανουν μουσικη,ειτε μας αρεσει ,είτε οχι....εδω κοντεψαμε να ..φορτωσουμε τη χρεοκοπια της Ελλαδας στον ...Φοιβο... ::)

Παντως πληροφοριακα επειδη εχω σχεσεις με τον εμπορικο χωρο της εγχωριας μουσικης δεν εχω γνωρισει ακομα συνθετη που να....μισει αυτα που κανει,ολοι τα γουσταρουν απλα εχουν αλλα αισθητικα κριτηρια απο εσενα,απο εμενα ή απο οποιονδηποτε αλλο δεν τα γουσταρει.....

Επισης μη ξεχνας οτι η επιτυχια ειναι εθιστικη,δεν ξερω αν σου εχει τυχει ποτε,εμενα μου εχει τυχει για αυτο στο λεω,αλλα το να παιζει το ραδιο ενα ασμα σου πρωι-μεσημερι-βραδυ ειναι ωραιο συναισθημα και υπαρχουν πολλοι που ζουνε για αυτο....οποτε απο καποια στιγμη και μετα καποιοι "ζουνε" για να φτιαχνουν χιτ  (οχι μονο στην Ελλαδα αλλα και στο εξωτερικο) ,μια και η ικανοποιηση που παιρνουν απο αυτο ,την επιτυχια δηλ,ειναι μεγαλυτερη απο την..καλλιτεχνικη και καλα αξια του πονηματος τους...η οποια ετσι κι αλλοιως στην τελικη ειναι και θεμα γουστου.

Ενα εξαιρετικο βιβλιο επι του θεματος διαβαζω αυτον τον καιρο και το προτεινω σε οσους θελουν να ανακαλυψουν την αληθεια πισω απο την ποπ βιομηχανια

http://www.amazon.co.uk/Black-Vinyl-White-Powder-Napier-Bell/dp/0091880920

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
makam είπε:
Το προιόν που παράγει κάθε καλλιτέχνης (δημιουργός), οφείλει πρώτα απ' όλα να αρέσει- εξιτάρει τον ίδιο.
Σωστά...αλλά σε κανένα καλλιτέχνη δεν γίνεται αυτό σε καθημερινή βάση. Με λίγα λόγια, εάν κάποιος δεν έχει κατορθώσει να ζεί σε ένα ιδανικό κόσμο, υπάρχουν μέρες που το προϊόν είναι μέτριο, βιαστικό, κοινότυπο...αλλά περιέργως πως, αρέσει στο πελάτη!!! ;D

Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε η σχέση αρχίζει να μοιάζει με 'αναγκαστική συμβίωση' - που εξυπηρετεί συμφέρον.
Και αυτό σωστό...αλλά μία "σχέση" έχει τα επάνω και τα κάτω. Ένα απλό (άσχετο) παράδειγμα...ο Dominique Miller βγάζει τα προς το ζείν σαν rock session κιθαρίστας, αλλά για τη πάρτη του, ηχογραφεί το Partita for Violin Solo No.1 in G minor ;)...και πολλοί λίγοι τον γνωρίζουν γι αυτό.

 
trolley είπε:
Δηλαδή, αφού μας αφαιρέθηκαν τα κύρια "επιχειρήματά" μας, καταδείχθηκε η μικρότητα της σκέψης μας και ο κομπλεξισμός μας, εκτεθήκαμε για το έλλειμα πληροφόρησής μας γύρω από το συγκεκριμένο άνθρωπο.. βρήκαμε να αποδώσουμε τη φυσική του σεμνότητα σε σύνδρομο που έχει εξ' αιτίας του ότι κάποιος τρίτος επιχείρησε να σκοτώσει τη μητέρα του, ένα γεγονός που οποιοσδήποτε άλλος (με παρόμοιες προσβάσεις στα media) θα είχε πολλάκις επιχειρήσει να προσφέρει σα "θέμα" σε μεσημεριανές εκπομπές;
Επειδη εκτος απο βαρεμενος εισαι και ασχετος, να σου πω οτι αυτη την πληροφορηση την ειχα απο τα μεσα των 90s (τοτε που ακομα δεν ηταν ευρεως γνωστη η σχεση του με το γεγονος) απο πολυ στενο μου φιλο/επαγγελματια μουσικο που εχει παιξει στουντιο και live με τους παντες, και η πληροφορηση ηταν οτι ο Φοιβος κραταει χαμηλο προφιλ λογω του γεγονοτος αυτου, με σκοπο την αυτοπροστασια του απο αρνητικη δημοσιοτητα και μονο, και φυσικα οχι λογω καποιου κομπλεξ/συνδρομου που του εχει μεινει απο το γεγονος αυτο. Το να μη θελει καποιος να συζητανε για την προσωπικη του ζωη δεν ειναι θεμα "συνδρομου" ή κομπλεξ.

Αν ειχε κομπλεξ με το γεγονος να εισαι σιγουρος οτι τελικα η σχεση του με αυτη την ιστορια δεν θα ειχε γινει γνωστη παραεξω. Απεναντιας_και οπως μπορει να καταλαβει ο καθενας με ενα απλο περασμα απο Google_δεν κανει τιποτα για να την αποκρυψει. Οταν εισαι ομως νεος και αρχιζεις τωρα (90s) μια επιτυχημενη καριερα φυσικο ειναι να θελεις τα media να ασχολουνται με τη δουλεια σου και οχι με τα προσωπικα σου.

Απλα πραγματα, τοσο απλα που μονο ενας τυπος που εχει χασει το...Trolley της λογικης δεν καταλαβαινει και το_κακοπροαιρετο_μυαλο του σκαρφιζεται "συνδρομα" και κομπλεξ.

Οποτε το σχολιο σου "βρήκαμε να αποδώσουμε τη φυσική του σεμνότητα σε σύνδρομο που έχει εξ' αιτίας του ότι κάποιος τρίτος επιχείρησε να σκοτώσει τη μητέρα του" δεν εχει καμια βαση.

Τρικυμια εν κρανιω...

 
Waterfall-K είπε:
η πληροφορηση ηταν οτι ο Φοιβος κραταει χαμηλο προφιλ λογω του γεγονοτος αυτου, με σκοπο την αυτοπροστασια του απο αρνητικη δημοσιοτητα και μονο, και φυσικα οχι λογω καποιου κομπλεξ/συνδρομου που του εχει μεινει απο το γεγονος αυτο.
Να είσαι σίγουρος ότι και ο ίδιος αλλά και το περιβάλλον του επεδίωξαν να μη βγει παραέξω η όλη υπόθεση. Πιστεύεις ότι αν τα κουτσομπολίστικα κανάλια και περιοδικά ήθελαν, δε θα έβγαζαν την υπόθεση στη φόρα; Και πολύ περισσότερο, δε θα τραβούσαν το θέμα απ' τα μαλλιά; Απλά είναι επιλογή του όλου συστήματος τα προσωπικά κάποιων πολύ συγκεκριμένων ανθρώπων να μη βγαίνουν παραέξω. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την χήνα με τα χρυσά αυγά, που αν δυσαρεστηθεί, σταματήσει να τροφοδοτεί το σύστημα; ;)

 
cyclops είπε:
Να είσαι σίγουρος ότι και ο ίδιος αλλά και το περιβάλλον του επεδίωξαν να μη βγει παραέξω η όλη υπόθεση.
Και το καταφεραν, τουλαχιστον στις αρχες της καριερας του.

Απλά είναι επιλογή του όλου συστήματος τα προσωπικά κάποιων πολύ συγκεκριμένων ανθρώπων να μη βγαίνουν παραέξω. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την χήνα με τα χρυσά αυγά, που αν δυσαρεστηθεί, σταματήσει να τροφοδοτεί το σύστημα; ;)
Τα τελευταια 10+ χρονια που ο κοσμος ξερει ποιος ειναι ο Φοιβος και τη σχεση του με την υποθεση, τι εγινε? Επαψε να ειναι η "χήνα με τα χρυσά αυγά"? Οχι βεβαια, αλλα η ιστορια εγινε γνωστη, οποτε ποιο "συστημα" τον προστατευσε? 

 
Παράκληση: δεν μας αφορούν οι εικασίες του γιατί κρατά χαμηλό προφίλ και η προσωπική ζωή του υπο συζήτηση προσώπου.

Επίσης υπενθυμίζω αυστηρά τους κανονισμούς στα δύο μέλη που εκτοξεύουν προσωπικές επιθέσεις μεταξύ τους.

 
Εγω νομιζα οτι τα "δύο μέλη που εκτοξεύουν προσωπικές επιθέσεις μεταξύ τους" ειναι...ενα μελος. :P

Τελος παντων, παρατραβηξε η ιστορια με τον_κατα τα αλλα_αγαπητο Φοιβο. 8)

Ας το κλεισουμε εδω.

 
Waterfall-K είπε:
Τα τελευταια 10+ χρονια που ο κοσμος ξερει ποιος ειναι ο Φοιβος και τη σχεση του με την υποθεση, τι εγινε? Επαψε να ειναι η "χήνα με τα χρυσά αυγά"? Οχι βεβαια, αλλα η ιστορια εγινε γνωστη, οποτε ποιο "συστημα" τον προστατευσε?
Τον προστάτευσε με το να μην αφήσει τα μεσημεριανάδικα να τον ξεσκίσουν. Πίστεψέ με, είναι πάρα πολύ, ιδίως όταν ακόμα και τώρα, οι θείες που βλέπουν τα μεσημεριανά δεν έχουν άλλον τρόπο ενημέρωσης, π.χ. internet, blogs κλπ. Οπότε, κρατώντας την υπόθεση σε μία λανθάνουσα μορφή, ήταν ένα είδος προστασίας. Φυσικά σε όλο αυτό βοηήθησε καταλυτικά και το χαμηλό προφίλ που τηρούσε, που φυσικά έγινε επί σκοπού... ;)

 
Superfunk είπε:
Επισης μη ξεχνας οτι η επιτυχια ειναι εθιστικη,δεν ξερω αν σου εχει τυχει ποτε,εμενα μου εχει τυχει για αυτο στο λεω,αλλα το να παιζει το ραδιο ενα ασμα σου πρωι-μεσημερι-βραδυ ειναι ωραιο συναισθημα και υπαρχουν πολλοι που ζουνε για αυτο....οποτε απο καποια στιγμη και μετα καποιοι "ζουνε" για να φτιαχνουν χιτ  (οχι μονο στην Ελλαδα αλλα και στο εξωτερικο) ,μια και η ικανοποιηση που παιρνουν απο αυτο ,την επιτυχια δηλ,ειναι μεγαλυτερη απο την..καλλιτεχνικη και καλα αξια του πονηματος τους...η οποια ετσι κι αλλοιως στην τελικη ειναι και θεμα γουστου.

http://www.amazon.co.uk/Black-Vinyl-White-Powder-Napier-Bell/dp/0091880920
...μιας και αναφέρεις περί επιτυχίας, πιστεψέ με έχω υποφέρει πολύ από 'αντιγραφές και περίεργες συμπτώσεις', (για να επανέλθουμε και στον τίτλο του topic).

Mέσα από τις δεκάδες περιπτώσε ις που μου έχουν συμβεί, θα αναφερθώ σε δύο που έχω πιό πρόχειρα.

Μία από το εξωτερικό και εντελώς κακοπροαίρετη (αυτοί έκλεψαν ολόκληρο το cd και το πουλούσαν σαν Τούρκικο)

και μία από την εγχώρια αγορά, με 'περίεργη σύμπτωση' :-\.

Η δική μου δουλειά και πως κυκλοφόρησε:



...και όπως κυκλοφόρησε από κάποια εταιρία στην Τουρκία :-[ :-[ :-[



Η άλλη περίπτωση αφορά το κομμάτι μου 'Love Secret' και συγκεκριμένα το κουπλέ...

...το δικό μου:



...και αυτό που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό από την Sony Music :-\ :-\ :-\

Δυό φιλιά (Two kisses) - Σαββέρια Μαργιολά

...τι να πώ, μπορεί να έπεσα θύμα τρελής σύμπτωσης...

...και θα πεί κάποιος, μα καλά δεν τους κυνήγησες; δεν ζήτησες αποζημίωση κλπ;

Γι'αυτούς που είναι μέσα στο χώρο, ξέρουν πολύ καλά πως δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα χωρίς να μπλέξεις σ'έναν κυκεώνα αντιπαράθεσης με δικηγόρους και δικαστήρια που θα αναβάλονται...

Το μόνο που σε βοη θά, χωρίς να ξοδέψεις χρήματα σε δικηγόρους κλπ, είναι η ΑΕΠΙ εως εκεί που μπορεί, τουλάχιστον εμένα προσωπικά με έχει βοηθήσει στις περισσότερες των περιπτώσεων.

...και για να αναφέρω κάτι ακόμα, όσον αφορά την απάντηση του Νίκου (superfunk).

Δεν αντέχω πιά τις δικαιολογίες του τύπου: 'το έκανα γιατί με πίεζε η εταιρία, ή για να τελειώσω την δεύτερη πισίνα στο νέο εξοχικό στο νησί'.

Διαβάστε πάλι το post του blue, νομίζω τα λέει όλα...

bahar_cover_2.jpg

bahar_μαιμου.jpg

 
Απολαυστική η ιστορία σου Blue. Σου έχω ξαναπεί νομίζω ότι θα γίνόσουν καλός κειμενογράφος.  ;)

neeq είπε:
Oχι, αλλα ακόμα δεν καταλαβα πότε συμφωνήσαμε ότι όλοι θέλουμε να γραφουμε τετοια μουσική, και τωρα απλα διαπραγματευομαστε το αν μπορουμε.
Α γεια σου!

ο Σιδερας δεν νομιζω να εβγαινε και να σκυλοβριζε τον Ακη Πανου ή τον Μπαμπη Μπακαλη ή οποιον αλλον πουλουσε χιλιαδες δισκους τοτε ομως....εκει ειναι η διαφορα....
Άκης Πάνου με Φοίβο; Την βρίσκω άστοχη τη σύγκριση. Όχι επειδή ο παλιός είναι αυτοδικαίως και αλλιώς, αλλά επειδή ο Φοίβος δεν υπήρξε ποτέ λαϊκός συνθέτης. Ήταν πάντοτε συνθέτης εύπεπτων ποπ επιτυχιών δυτικού τύπου, που έγραψε και λαϊκότροπα (καναδυό αρκετά πειστικά) όσο η τοπική ποπ της εποχής του ταυτιζόταν με το λαϊκό. Και μουσικολογικά (μορφολογία-αρμονία) ο Φ. δεν έχει γράψει ανατολικότροπα κομμάτια.

Ο Άκης Πάνου σε προσωπικό επίπεδο, όπως μαρτυρούν όλοι όσοι τον γνώριζαν (αντίθετα με τον Φ. που δείχνει μετρημένος και συμπαθής), ήταν πολύ δύσκολος άνθρωπος, και δεν επεκτείνομαι γιατί είναι θανών. Μουσικά όμως ήταν ιδιοφυία όχι στις επιτυχίες ταχείας καύσεως και ευρέως φάσματος αλλά αποκλειστικά και μόνο στο πραγματικό λαϊκό τραγούδι.

Τι παναπεί τώρα λαϊκό τραγούδι θα μου πεις. Συνοπτικά: Ο Άκης Πάνου ούτε ήθελε ούτε μπορούσε να γράψει αλλιώς. Ήταν γνήσια λαϊκός σε όλα του, από την καταγωγή μέχρι την εκφορά του λόγου και τον τρόπο σκέψης του, και δεν του ήταν ξένες ούτε και οι σκοτεινές πλευρές της λαϊκότητας.

Αυτό τον διαφοροποιεί από έναν συνθέτη-ελβετικό σουγιά όπως ο Φ., όπως και διαφοροποιεί το τερέν στο οποίο παίζουν, αφού άλλο ταλέντο είχε ο ένας και άλλο ο άλλος. Άσε που η βασική διαφοροποίηση ήταν το πλαίσιο και η εποχή (αλλά αυτό είναι τεράστια κουβέντα).

Το ίδιο και ο σπουδαίος Ζαμπέτας, που επίσης -αν και πολύ upbeat μουσικά για μπουζουξής- ήταν γνήσιος λαϊκός τύπος (από τους πιο ωραίους μάλιστα). Και έγραψε αλέγκρα και ανάλαφρα, αλλά γνήσια, λαϊκά τραγούδια. Όχι λαϊκίζοντα. Θεμελιώδης διαφορά.

Από εκεί και πέρα συμφωνώ μαζί σου στο ότι ο ταλαντούχος Σιδεράς δεν έχει κανένα λόγο να τα βάλει με τον ταλαντούχο υδραυλικό ή τσελίστα ή οποιοδήποτε άλλον ταλαντούχο του αυτού ή ετέρου κλάδου.

 
@makam Πραγματικά αυτά που παρέθεσες με εκνεύρισαν αφάνταστα >:(

Κλοπή πνευματικού έργου,κανονικά και με το νόμο..

Ξέρω άλλη μια περίπτωση που ο ίδιος ο άνθρωπος, μου παρέθετε ανάλογα παραδείγματα και δεν πίστευα ότι ενώ η κλοπή ήταν προφανής,δεν μπόρεσε να κάνει πολλά για να δικαιωθεί..

 
ευχαριστώ πολύ makam, μόλις είδα να με παραθέτεις τρόμαξα οτι δεν θα έχω πού να κρυφτώ.

Η αλήθεια είναι οτι το κείμενό μου είναι επιθετικό, αλλά απλά και μόνο επειδή δεν ήθελα να γεμίσω με περισσότερες υποσημειώσεις. ΔΕΝ φορτώνω τη χρεωκοπία στο Φοίβο, αυτή είναι μια απολύτως λανθασμένη ανάγνωση. Περιγράφω το περιβάλλον μέσα στο οποίο ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ μεγάλωσα (γιατί εδώ γεννήθηκα και μάλιστα στην εποχή που ήταν παχιές οι αγελάδες) όπου η λέξη lifestyle είχε θετική σημασία και ήταν ένα επιτηδευμένο αντικείμενο επιδίωξης. Αυτά τα πράματα ήταν λανθασμένα και ήλπιζα οτι με την εξαθλίωση (είτε υπαρκτή είτε επερχόμενη για άλλους) θα τα είχαμε αποδιώξει. Αλλά όχι και να τα εκτιμάμε αποκομμένα από το περιβάλλον που ευδοκιμούν.

ΚΑΝΕΙΣ δεν είπε "μ' αρέσει ο Φοίβος", είπατε "μ' αρέσουν κανα 2 κομμάτια", "είναι καλός επαγγελματίας", κλπ.

 
Τα περί εξαθλίωσης φλερτάρουν με πολιτική συζήτηση οπότε τα αφήνω στην άκρη. Θυμίζω όμως (επειδή χωράει στο σκεπτικό που θα αναπτύξω) ότι η εξαθλίωση ενός μπορεί να είναι ευημερία κάποιού άλλου, και το αντίθετο.

Το πραγματικό ζήτημα βρίσκεται στη διατύπωση :

blue είπε:
Αυτά τα πράματα ήταν λανθασμένα και ήλπιζα οτι με την εξαθλίωση (είτε υπαρκτή είτε επερχόμενη για άλλους) θα τα είχαμε αποδιώξει. Αλλά όχι και να τα εκτιμάμε αποκομμένα από το περιβάλλον που ευδοκιμούν.
Αυτό το "όχι" δείχνει άνθρωπο που έσφιξε για πολύ καιρό τα δόντια αντικρύζοντας την ασχήμια γύρω του, και τώρα ελπίζει βάσιμα ότι ένεκα της εξαθλίωσης θα απαλλαχθεί από την αναγκαιότητα να γεύεται αυτά τα αρρωστημένα πονήματα της προ-εξαθλιώσεως περιόδου.

Επικό fail για έναν πανέξυπνο άνθρωπο τον οποίο ευθύς θα νουθετήσω, υιοθετώντας το πρόσωπο και το ύφος του Tyrell στο Blade Runner (του οποίου την τύχη ελπίζω πως δε θα έχω) :) :) :)

Γιατί fail; Διότι η πλειοψηφία των καλλιτεχνών στην Ελλάδα ζητά ακριβώς αυτό : να εκτιμηθεί το έργο τους αποκομμένο από το περιβάλλον στο οποίο (κανονικά) ευδοκιμεί !

Σκεφθείτε λίγο την περιβόητη "ανεξάρτητη ροκ σκηνή" της ελληνικής επικράτειας... αναρρωτιέται κανείς ακούγοντάς τους "μα καλά, αυτά τα παιδιά έχουνε πάει ποτέ στη θάλασσα να πιούνε κανά ουζάκι;". Ή τους μπλουζίστες, οι οποίοι παγίως αντιμετωπίζουν τη ρητορική αντίρρηση "μα τι μας παριστάνει τώρα αυτός, τον καταπιεσμένο νέγρο;". Ή τους κομπιουτεροπειραγμένους (dance και μη) για τους οποίους υπάρχει πάντα η υποψία ότι είναι "κουλοί", συνήθως βάσιμη.

Όλοι αυτοί διεκδικούν ένα κοινό που απάδει πλήρως των ελληνο-χριστιανικών (αστειεύομαι) παραδόσεων που θέλουν τη διασκέδαση να νοείται σε κέντρο γεμάτο καπνούς, με λουλουδούδες, με χρώματα, με απαλά γυναικεία μέλη, με κοπελιές σε τραπέζια να ερεθίζουν τους θαμώνες. Αυτό ήταν και είναι το πλαίσιο στην Ελλάδα, και όλοι (εμείς) διεκδικούμε να πείσουμε για την αξία μας έξω από αυτό το πλαίσιο.

Είναι κατωχυρωμενο δικαίωμα κάθε καλλιτέχνη, από οποιονδήποτε χώρο - για την ακρίβεια είναι ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο η τέχνη χρησιμεύει ως όχημα επικοινωνίας ανάμεσα σε αλλότριες εθνότητες και νοοτροπίες.

Οι μόνοι έλληνες μουσικοί που δεν απαιτούν από το κοινό τους την αποδοχή αυτής της αντίληψης (ενώ παραμένουν ποιοτικοί) είναι όσοι έχουν ταχθεί να υπηρετούν μουσικές παραδόσεις που έχουν (και) χαρακτηριστικά εντοπιότητας, όπως ο makam π.χ.

Ο blue τα ξέρει όλα αυτά, άλλωστε και ο ίδιος επιδιώκει να εκτιμηθεί έξω από το τοπικά οριζόμενο πλαίσιο (σαν μέλος του νοιζ και σαν μουσικός). Το πρόβλημά (του) είναι ότι δεν αναγνωρίζει καλλιτεχνικά εύσχημα στον Φοίβο, οπότε - επί της ουσίας - δεν του αναγνωρίζει το δικαίωμα να υπάρχει στη σκέψη μας την περίοδο της "εξαθλίωσης". Θα το δούμε αυτό στην επερχόμενη συναυλία. Αν η θεωρία είναι σωστή, τότε θα πάει "άπατη".

Αυτή όμως είναι μία διαφορετική συζήτηση. Προσωπικά ήμουν, είμαι και θα είμαι πολύ διστακτικός να αφορίσω οποιονδήποτε έχει κάνει εμπορική επιτυχία στο χώρο της μουσικής. Η προηγούμενη πρόταση, έχει γραφτεί από τον blue σε παλαιότερο ποστ του (ίσως λίγο παραλλαγμένη) αλλά ταιριάζει μία χαρά.

Υ.Γ. makam, καταπληκτικό το εξώφυλλο (όπως και η live παραλλαγή του που βρήκα στο ίντερνετ). Διατίθενται ακόμη αυτοί οι δίσκοι;

 
Αυτό ήταν και είναι το πλαίσιο στην Ελλάδα, και όλοι (εμείς) διεκδικούμε να πείσουμε για την αξία μας έξω από αυτό το πλαίσιο.
τα ειπες ΟΛΑ...ποτε δεν θα ξεχασω τι μου ειπε πολυ γνωστος  παραγωγος οταν του πηγα τον πρωτο δισκο μας (εισαι ενας απο τους 1567 που τον αγορασαν... ;D)..."πολυ ωραια δουλεια αλλα πολυ...Avant-garde ρε παιδι μου..." ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top