• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Διαχυτές.

Ξέρω ότι δεν σου λέω κάτι που δεν έχεις ήδη σκεφθεί αλλά δεν νομίζω πως θα έχεις πρόβλημα να τα βάψεις με πιστόλι.
Το σκέφθηκα, αλλά μέσα στο σπίτι πιστόλι ?

Φυσικά, μπορούν να βαφτούν έξω, αλλά δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα να τους μεταφέρω από το υπόγειο, έξω ...

Θα δούμε. Το πολύ-πολύ να τους αφήσω έτσι, γαλαζοπράσινους. Δεν είναι κι άσχημοι...

 
Πάντως, αν κάποιος σκοπεύει να ξεκινήσει την κατασκευή αυτών των διαχυτών, ας με ενημερώσει, για να του πω κάποια tips, ώστε να μην παιδευτεί.

Τώρα, μετά από δύο διαχυτές (1,25Χ2,00μ.), θεωρούμαι πλέον, έμπειρος κατασκευαστής :!: :!: :!:

 
Επιτέλους, τους ... κρέμασα (τους διαχυτές). Μόλις.

Για να δούμε τι κι αν θα ακούσω κάποια διαφορά.

Ορίστε και μια φωτό...

Στον τοίχο φαίνονται τα IZITHERM.

 
Last edited by a moderator:
απο το pc σου θα βλεπουμε την foto? 8O

κανε την upload και μετα βαλε την url της μεσα στα


 
Αν μπορείς να με βοηθήσεις κι άλλο, μια και δεν είμαι και τόσο γνώστης των "τεχνικών".

Πώς θα την κάνω upload????????????

 
στο menu του site λεει "Uploads" κανεις click και κανεις upload την εικονα σου

μετα κανεις click στην εικονα που ανεβασες και στη γραμμη διευθυνσεων κανεις copy αυτο που γραφει και paste μεσα στα img tags



 
Λοιπόν, για να δούμε τι θα γίνει :? :? :?

Ορίστε η φωτό που έχω υποσχεθεί. Πρόκειται για το διαχυτή, στον οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως. Στην ουσία πρόκειται για δύο διαχυτές, ενωμένους.

CIMG2833.JPG


Πίσω στον τοίχο, διακρίνονται τα IZITHERM (ΜΠΛΕ) και μία μπασοπαγίδα.

Έχω αρκετό φωτογραφικό υλικό από την κατασκευή τους. Αν υπάρχει ενδιαφέρον, μπορώ σταδιακά να τις τοποθετήσω.

 
Συγχαρητήρια για την επιτυχή αποστολή της φώτο, ΑΛΛΑ:

φρόντισε την επόμενη φορά να επεξεργάζεσαι τις φώτος πριν τις ανεβάσεις. Ρίχνε λίγο την ανάλυση (δεν νομίζω τα περισσότερα μέλη να δουλεύουν με ανάλυση πάνω από 1024Χ1280), για να χωράει στην οθόνη, ούτως ώστε να τις χαζεύουμε καλύτερα. :wink:

Σε τέτοιου περιεχομένου φώτος δεν παίζει μεγάλο ρόλο η ποιότητα :) 8)

 
Μπορείς να μας περιγράψεις πως άλλαξε ηχητικά ο χώρος σου? Τι κέρδισες δηλαδή ηχητικά με την προσθήκη των διαχυτών?
Ειλικρινά, δεν μπορώ (εγώ, με τα δικά μου αυτιά), να καταλάβω κάποια "χειροπιαστή" διαφορά.

Ίσως να φταίει, το ότι ο χώρος, μετά απ' όλες τις κατασκευές στο ταβάνι, κατέληξε να είναι αρκετά χαμηλοτάβανος. Ίσως.

Πάντως, ίσως να μειώθηκε (ανεπαίσθητα), ο ήχος που "διέφευγε" προς τα πάνω. Στο χώρο δηλαδή, που βρίσκεται πάνω από το studio. Ίσως.

Όμως, νομίζω, ότι τουλάχιστον αισθητικά, προσφέρει στο χώρο. Ειδικά αν βαφτεί κιόλας με κάποιο πιο χαρούμενο χρώμα.

Αναμένω και την "επαγγελματική" άποψη του PJ.

 
Οι διαχυτές σε αντίθεση με τους απορροφητές δεν "καταναλώνουν" την ενέργεια που προσκρούει σε αυτούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα πρίμα που διαχέονται να παραμένουν στο δωμάτιο άρα η αίσθηση που έχουμε είναι ότι δεν συνέβησαν και πολλά πράγματα. Στην πραγματικότητα έχουν συμβεί πράγματα που αφορούν την ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων σε όλο το δωμάτιο. Ένας τρόπος που μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό είναι αν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο. Ο τρόπος που ένα μικρόφωνο καταγράφει τον χώρο είναι πολύ πιο "έντονος" και "δραματικός" από ότι τον καταγράφει το ανθρώπινο αυτί. Για αυτό το λόγο αν ηχογραφήσεις πχ μια φωνή σε ένα δωμάτιο θα διαπιστώσεις ότι το δωμάτιο αυτό υπάρχει στην εγγραφή πιο έντονο από όταν το άκουγες όταν μιλούσες.

Θα σου πρότεινα λοιπόν να χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο και ακουστικά και να βάλεις κάτι να παίζει από κάποιο ηχείο. Έπειτα πλησίασε το μικρόφωνο στον διαχυτή και μετά σε ένα κομμάτι της οροφής που είναι γυμνό. Θα παρατηρήσεις ότι στον διαχυτή τα πρίμα είναι μειωμένα και το άκουσμα είναι πιο "μαλακό". Αντίθετα στο γυμνό ταβάνι ο ήχος είναι "σκληρότερος".

Οι διαχυτές πάντως εν γένη είναι κατασκευές όπως έχω ξαναπεί που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας χώρος για να έχει καλή ακουστική θα πρέπει να έχει πρώτα μπασοπαγίδες έπειτα απορροφητές για χαμηλομεσαίες και τέλος καλή διασπορά των πρίμων. Είναι όμως όμορφες κατασκευές και συνήθως κερδίζουν έτσι πάντα κάποια θέση στην σειρά πρωτεραιότητας. Δεν λέω πως αυτό έχει συμβεί και σε αυτή την περίπτωση αλλά το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει.

Πάντως καμία άλλη κατασκευή δεν μπορεί να σου φτιάξει τον ήχο χωρίς να χάσεις ενέργεια και έτσι σίγουρα ο χώρος δεν είναι μουντός, κάτι που δεν θα σου άρεσε σε καμία περίπτωση και αν έχεις λάβει γενικά τα μέτρα σου ο "ήχος" του δωματίου δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εμφανής.

 
Οι διαχυτές σε αντίθεση με τους απορροφητές δεν "καταναλώνουν" την ενέργεια που προσκρούει σε αυτούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα πρίμα που διαχέονται να παραμένουν στο δωμάτιο άρα η αίσθηση που έχουμε είναι ότι δεν συνέβησαν και πολλά πράγματα. Στην πραγματικότητα έχουν συμβεί πράγματα που αφορούν την ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων σε όλο το δωμάτιο. Ένας τρόπος που μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό είναι αν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο. Ο τρόπος που ένα μικρόφωνο καταγράφει τον χώρο είναι πολύ πιο "έντονος" και "δραματικός" από ότι τον καταγράφει το ανθρώπινο αυτί. Για αυτό το λόγο αν ηχογραφήσεις πχ μια φωνή σε ένα δωμάτιο θα διαπιστώσεις ότι το δωμάτιο αυτό υπάρχει στην εγγραφή πιο έντονο από όταν το άκουγες όταν μιλούσες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο και ακουστικά και να βάλεις κάτι να παίζει από κάποιο ηχείο. Έπειτα πλησίασε το μικρόφωνο στον διαχυτή και μετά σε ένα κομμάτι της οροφής που είναι γυμνό. Θα παρατηρήσεις ότι στον διαχυτή τα πρίμα είναι μειωμένα και το άκουσμα είναι πιο "μαλακό". Αντίθετα στο γυμνό ταβάνι ο ήχος είναι "σκληρότερος".

Οι διαχυτές πάντως εν γένη είναι κατασκευές όπως έχω ξαναπεί που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας χώρος για να έχει καλή ακουστική θα πρέπει να έχει πρώτα μπασοπαγίδες έπειτα απορροφητές για χαμηλομεσαίες και τέλος καλή διασπορά των πρίμων. Είναι όμως όμορφες κατασκευές και συνήθως κερδίζουν έτσι πάντα κάποια θέση στην σειρά πρωτεραιότητας. Δεν λέω πως αυτό έχει συμβεί και σε αυτή την περίπτωση αλλά το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει.

Πάντως καμία άλλη κατασκευή δεν μπορεί να σου φτιάξει τον ήχο χωρίς να χάσεις ενέργεια και έτσι σίγουρα ο χώρος δεν είναι μουντός' date=' κάτι που δεν θα σου άρεσε σε καμία περίπτωση και αν έχεις λάβει γενικά τα μέτρα σου ο "ήχος" του δωματίου δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εμφανής.[/quote']

Ας πούμε ο διαχυτής στο στούντιό σου,μέχρι ποιά συχνότητα διαχέει?

Επίσης,φαντάζομαι πως το αποτέλεσμα θα είναι πιο ομοιόμορφος ήχος σε περισσότερα σημεία του control,αλλά ήθελα να σε ρωτήσω αν "σπάει" και τα στάσιμα κύματα ως ένα σημείο,ειδικά τα πρώτα που είναι και τα πιο ενοχλητικά.
 
Για τον διαχυτή στο πίσω μέρος του control έχουμε 1888 Hz - 4250 Ηz και για την οροφή 1307Hz - 8500Ηz. Τώρα όσον αφορά τα στάσιμα αυτό είναι μεγάλη κουβέντα και δεν βλέπω γιατί τα πρώτα στάσιμα είναι τα χειρότερα. Θα μπορούσα να πω με βεβαιότητα ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει με τις πρώτες ανακλάσεις αλλά όχι για τα στάσιμα. Αυτά μπορεί να είναι καλά ή κακά ανεξάρτητα αν είναι οι θεμελιώδης συχνότητες ή οι αρμονικές. Εν πάση περιπτώση η απάντηση είναι ότι δεν μπορούν οι διαχυτές με το μέγεθος που έχουν να κάνουν κάτι για τα στάσιμα. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχουμε βάθη πάνω από ένα μέτρο και όχι 18 και 26 πόντους.

Βέβαια ένας διαχυτής επενεργεί σε πολύ μεγαλύτερο εύρος από το εύρος των συχνοτήτων που δυαχέει. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα κύμα που προσπίπτει πάνω του επιστρέφει στον ακροατή σε διαφορετικούς χρόνους λόγω των διαφορετικών υψων των modules. Έτσι ακόμα και αν δεν διαχέεται μια συχνότητα κατακερματίζεται χρονικά και αυτό συμβάλει στην ελαχιστοποίηση της αίσθησης του ήχου από το δωμάτιο και βέβαια το βασικό ατού είναι το wider sweet spot.

 
Evvoούσα τα στάσιμα που δημιουργούνται από πρώτες ανακλάσεις ότι είναι χειρότερα (περισσότερο ακουστά σε εμάς) από τα στάσιμα που δημιουργούνται από δεύτερες,τρίτες κτλ,και όχι ότι είναι ο χειρότερος παράγοντας κακής ακουστικής μέσα σε ένα χώρο.

Όσο για τις πρώτες ανακλάσεις αν φτάνουν στο αυτί μας μέσα στο όριο 15-30ms (αν θυμάμαι καλά) σε σχέση με τον απευθείας ήχο,τότε ενισχύουν την καταληπτότητα του ήχου και δεν τον υποβαθμίζουν (έτσι λέει ο Haas τουλάχιστον).

Το συχνοτικό φάσμα που δουλεύουν οι διαχυτές πάντως,είναι όντως πολύ ψηλό για να σπάσει τα στάσιμα.

 
Ok. Κατάλαβα αναφέρεσαι στα axial modes τα οποία είναι όντως πιο δυνατά δεν είναι όμως κατ' ανάγκη και παράγοντας κακής ακουστικής. Αν τα modes είναι ομοιόμορφα κατανεμημένα τότε μπορούν να βοηθήσουν, αν αποδεχθούμε ότι εμείς και αυτοί που θα ακούσουν την μουσική μας δεν θα το κάνουν στο ύπαιθρο.

Όσο για το φαινόμενο haas μας λέει οτι το αυτί δεν έχει την δυνατότητα να αναγνωρίζει σαν διαφορετικά δυο σήματα υπο κάποια σχέση έντασης και καθυστέρησης, οπως αυτά αναπαρίστανται στο διάγραμμά του.

Το control που είναι κατασκευασμένο υπό την συνθήκη LEDE νεκρώνει τις πρώιμες ανακλάσεις ή τις κατευθήνει στο πίσω μέρος για δυο λόγους. 1) γιατί παρατηρήθηκε ότι όλες οι καλές αίθουσες έχουν initial time gap πάνω από 20 ms και δεν είναι καλό να υπάρχει τίποτα όταν θα πάρουμε την πρώτη ανάκλαση αν θέλουμε να έχουμε μια σωστή εποπτεία και 2) επειδή ακριβώς υπο προυποθέσεις έντασης και delay το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να διαχωρίσει την ανάκλαση από τον απ' ευθείας ήχο οι πρώτες αυτές ανακλάσεις έχουν σαν αποτέλεσμα ένα κακής ποιότητας ήχο λόγω φαινόμενου χτένας (comp filter). Σε όλες τις περιπτώσεις τα αποτελέσματα από την παρατήρηση του φαινομένου haas δεν ενισχύουν την άποψη πως βελτιώνεται η καταληπτότητα αλλά οτι δίνουν η αίσθηση ενός πιο πλούσιου και 3D αποτελέσματος.

 

Trending...

Νέα θέματα