Πριν στο αλλο θρεντ εγραφα ενα ποστ σεντονι περι ταλεντου.
Το ταλεντο ειναι ημι-αοριστη εννοια.
Οσες φορες το εχω ακουσει να συζητιεται απο δασκαλο, ειναι παντα απο προτροπη του μαθητη.
Ο δασκαλος προσπαθει να αποφυγει αυτη την εννοια, οχι γιατι δεν το συμφερει, αλλα γιατι ενω υπαρχει κοινη συνισταμενη στον ορισμο, οι λεπτομερεις του καθε ορισμου παντα διαφερουν
Ας υποθεσουμε πως λιγο πλαδαρα, ολοι ψιλοσυμφωνουμε στο οτι αυτο το ταλεντο εχει να κανει με το "ποσο ευκολα τα παιρνει το παιδι"
Σημερα ακομα κ αυτο δεν εχει νοημα. Ειναι δηλαδη θεμα ταλεντου? Ή ελλειψη ενδιαφεροντος? Συγκεντρωσης?
Μηπως η μουσικη ειναι δηλαδη μια ακομα υποχρεωση που επιβληθηκε απο τους γονεις, αναμεσα σε Αγγλικα/Γερμανικα/κολυμβητηριο κ καρατε? Πως να προσεγγισει το παιδι το μαθημα μιας τοσο διαφορετικης γλωσσας, οταν δε βρισκει κατι πρακτικο. Οταν δεν εχει ακουσματα καθολου κ αν εχει κατα πασα πιθανοτητα ειναι κακοποιηση του τυπου μαραμαραμαραμαΛΕΦΤΑ, μαραμαραμαραμαραμαΜΠΙΤΣΑΚΙΑ, μαραμαραμαραμαραμαΣΕΠΛΑΚΩΣΑ.
Η εννοια ταλεντο στον αυστηρο κλασσικο χωρο εχει νοημα. Εκει βοηθα να ξεχωρισει η ηρα απο το σταρι στο 90% των περιπτωσεων. Κ το αλλο 10% ειναι αποδεκτο calculated error. Κ παλι καλα που λειτουργει σε αυτο το ποσοστο κ το λεω διχως ιχνοσ ειρωνιας, μιας κ μιλαμε για ενα χωρο που στα 12 σου φαινεται ηδη αν εχεις ελπιδες καριερας ή αν εχεις χασει το τρενο. Μιλαμε για απιστευτο επιπεδο, απιστευτη παραδοση, απιστευτο ανταγωνισμο που κ η παραμικρη λεπτομερεια παιζει ρολο.
Σε πολυ σοβαρους δασκαλους κ εκτος κλασσικου χωρου δεν εχω συναντησει τετοια κουβεντα.
Ειναι πολυ πιο σημαντικο ο δασκαλος να δωσει στο μαθητη να καταλαβει πως αυτο που θα κρινει τα παντα ειναι η σκληρη δουλεια κ η καθαρη κριτικη. (κ φυσικα τι ακριβως σημαινει αυτο σε αντιθεση με το τι πιστευει ο μαθητης κ το πως γινεται αυτο). Με αυτα τα δυο θα μεταμορφωθει ο μαθητης σε κατι αλλο. Δε θα ειναι αλλος μουσικος απλα θα ειναι αλλος ανθρωπος μετα, γιατι ολη αυτη η διαδικασια απαιτει ενδοσκοπηση κ αυτοκριτικη. Κ να καταλαβει πως ο δασκαλος ειναι εκει να εμπνευσει, να διακρινει λαθη. Μονος σου μαθαινεις. 100% μονος σου
Εισαι δηλαδη αυτοδιδακτος με δασκαλο δε μπορω να το πω αλλιως. Οτι κ να σου πει ο δασκαλος, οσο χαρισμα να εχει, οποια κ αν ειναι η μεθοδολογια του, αν δεν κοψεις τον πωπο σου μετα να φας 100 μερες να το κατανοησεις, εφαρμοσεις, εμβαθυνεις δε θα γινει δουλεια.
Πρεπει να καταλαβεις πως η δουλεια αρχιζει αφου τα κανεις ολα αυτα κ βρισκεις 5-10-100 εντελως προσωπικους τροπους να εκφραζεσαι με το ενα πραγμα που σου ειπε ο καθηγητης.
Αλλιως δε θα εχεις να πεις κατι δικο σου
Οποτε διαφωνω σε ολα με τον
@trolley
Κ στο ταλεντο κ σε κατι που ειχε πει τις προαλλες περι μαθησης κ οτι ολα σου τα μαθαινουν αλλοι. Τιποτα που αξιζει δημιουργικα, δε θα σου το δωσει ποτε κανενας ετοιμο, μασημενο
Κ οι δασκαλοι (οι βαρβατοι, οι προχω, οχι οι random δασκαλοι ωδειου γειτονιας) σημερα προς τα εκει τεινουν
Το ταλεντο σε αυτο το επιπεδο θα σε παει στον ιδιο χρονο 5 βηματα πιο περα.
Αν ομως ακολουθηθει κ ολοκληρωθει μια τοσο εσωτερικη διαδικασια, τα αποτελεσματα θα ειναι απιστευτα κ για καποιον που δεν το εχει σε αφθονια, οπως κ αυτο να οριζεται.
Επισης σε αυτο το επιπεδο διαλεγεις δασκαλο καταλληλο, δοκιμαζεις, αλλαζεις, ενημερωνεσαι κ δεν εισαι αρχαριος ουτε αδαης, οποτε βρισκεις τον καταλληλο απο εκατο καταλληλους .
Αρα ταλεντο+δασκαλος εχει νοημα ειτε για κλασσικη, ειτε για αρχικα κ αρχικο/μεσαια σταδια που δεν εχει νοημα να συζηταμε. Απο εκει κ μετα, εξυπνες επιλογες/αποφασεις κ τραγικα σκληρη δουλεια κανουν τη διαφορα