Δάσκαλος, ταλέντο μαθητή, ειλικρίνεια

 Ακομα και στο χαμηλοτερο σταδιο της ζωης σου να εχεις φτασει  ... η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.


Αν παίζεις για να βελτιωθείς, πάντα μετρονόμος. 

Αν παίζεις για την φάση, γιατί έτσι σου αρέσει, γιατί είναι καλύτερο να κάνεις φασαρία με ένα ντιστόρσιο παρά σούζα στη μηχανή, γιατί είναι καλύτερο να γρατζουνάς παρά να πίνεις / "πίνεις" διάφορα, παρά να κάνεις οτιδήποτε άλλο μπορεί να σε πηγαίνει πίσω ως άνθρωπο, τότε μπορεί να μην προοδεύσεις και πολύ στο όργανο, όμως έδωσες μια ευκαιρία να ξεφύγεις. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, και σε αυτό δεν μπορώ να μην πω ένα Μπράβο Συνέχισε. Δεν μιλάμε για καθηγεσία και υποταγή μαθητού και πρόοδο και επιτυχία, μιλάμε για αυτή την προσπάθεια για εσωτερική ισορροπία (που ίσως είναι η απόλυτη επιτυχία). 

Αν τώρα τεθεί το θέμα του Γιατί Εδώ και όχι πχ στο FB, γιατί εδώ είναι ένα φόρουμ συγκεκριμένου σκοπού κλπ κλπ, πάσο - και αν είναι έτσι τότε μάλλον κακώς γράφω και εγώ εδώ, ίσως θα πρέπει απλά να μπαίνω και να διαβάζω ό,τι μου είναι χρήσιμο και ως εκεί. 

 
@BillTrantos σορρυ που προτεινω κατι που θα σε χωσει, αλλα δε μεταφερεις ολα τα ποστ που μιλανε για ταλεντο κ διδασκαλια σ'ενα dedicated thread? Εχει πολυ ενδιαφερον η συζητηση κ εδω οπως κ να το κανουμε κ "οφτοπικ" ειμαστε κ με την ακομψη συμπεριφορα του Νικ (παροτι σβηστηκε) καποιοι μπορει να μη συμμετεχουν

@Ali Barout βαλε με κ εμενα στο γκρουπ με τα Pm. Ενδιαφερομαι. 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: fusiongtr
Tο έκανα το ψυχικό για τον φίλο μου τον Βρασίδα, μόνο και μόνο γιατί έχουμε το ίδιο όνομα. 

Σε προηγούμενο παρόμοιο θέμα είχε γίνει χαμός, οπότε παρακαλώ πολύ να είστε καλά παιδιά.

 
Αν θέλετε τη λέω
Όταν γράφεις "Αν θέλετε τη λέω" εννοείς μέσω pm? Γραψ'την εδώ ρε φίλος, αλλιώς ποιο το νόημα του "Αν θέλετε τη λέω"? image.gif

 
Όταν γράφεις "Αν θέλετε τη λέω" εννοείς μέσω pm? Γραψ'την εδώ ρε φίλος, αλλιώς ποιο το νόημα του "Αν θέλετε τη λέω"?Προβολή συνημμένου 40651
Όχι. Όσοι θέλετε πείτε και θα κάνω προώθηση. Δε γουστάρω να το πω ανοιχτά, ειδικά σε αυτό το θρεντ.

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Μα εσύ μας έγραψες ωρέ Barout "Αν θέλετε τη λέω".? Τέλος πάντων, τελικά φαίνεται ότι είναι κάποιο εφτασφράγιστο μυστικό της CIA.? Στείλε pm/email/γράμμα/μήνυμα με περιστέρι/whatever anyway.?

 
Όχι. Όσοι θέλετε πείτε και θα κάνω προώθηση. Δε γουστάρω να το πω ανοιχτά, ειδικά σε αυτό το θρεντ.
Στελνω 121 σε Αλη Μπαρουτ για προωθηση

 
Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω και τη γνώμη κάποιου όντως διδάσκοντα. Εγώ έχω υπάρξει, αλλά σε άλλο τομέα, οπότε θα νομίσετε ότι δεν σας αφορούν οι απόψεις μου. Ας πούμε, κάποιος που όντως διδάσκει, έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο; Όταν το έκανε, ο μαθητής τον παρομοίασε με γεννητικό όργανο; Αν το έκανε, έφυγε από α) τη σκάλα, β) το ασανσέρ, γ) και τα δύο, δ) ποιος θυμάται πλέον;


Αν βοηθάει κάπου, στην Ελλάδα δίδασκα σε Μουσικά Σχολεία και Ωδεία, τα ίδια κάνω και έξω.

Δεν έχω επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο,

που για μένα είναι η απουσία ενός ή περισσότερων στοιχείων,

που αφορούν την αντίληψη,δημιουργία και εκτέλεση της μουσικής.

Αυτό που κάνω σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να απλοποιώ στο μέγιστο δυνατό την ύλη

και προσπαθούμε μαζί να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Αντίθετα έχω επισημάνει την ύπαρξη ταλέντου, ώστε να προωθηθεί ο μαθητής και να τροποποιηθεί/προσαρμοστεί το μάθημά του.

Την ύπαρξη δεν την έχω επισημάνει απευθείας στο μαθητή, ειδικά αν πρόκειται για ανήλικο,

αν και μπορούν να αντιληφθούν την επιδοκιμασία σου και ότι τα πηγαίνουν καλά.

Αν για παράδειγμα δώσεις σε ένα παιδί ένα καινούργιο και απαιτητικό κομμάτι και με το που το αφήσεις στο αναλόγιο το παίξει prima vista χωρίς λάθη, ενώ τα υπόλοιπα θα χρειαστούν 1-2 βδομάδες εντατικής μελέτης, τόσο το παιδί, όσο και η ομήγυρη αντιλαμβάνεται αυτό που θα λέγαμε ύπαρξη "μουσικού ταλέντου".

Τέλος, η ερώτηση:"Έχει το παιδί μου ταλέντο;" είναι πολύ συχνή και έως ένα βαθμό αναμενόμενη.

 
Πριν στο αλλο θρεντ εγραφα ενα ποστ σεντονι περι ταλεντου.

Το ταλεντο ειναι ημι-αοριστη εννοια. 

Οσες φορες το εχω ακουσει να συζητιεται απο δασκαλο, ειναι παντα απο προτροπη του μαθητη.

Ο δασκαλος προσπαθει να αποφυγει αυτη την εννοια, οχι γιατι δεν το συμφερει, αλλα γιατι ενω υπαρχει κοινη συνισταμενη στον ορισμο, οι λεπτομερεις του καθε ορισμου παντα διαφερουν

Ας υποθεσουμε πως λιγο πλαδαρα, ολοι ψιλοσυμφωνουμε στο οτι αυτο το ταλεντο εχει να κανει με το "ποσο ευκολα τα παιρνει το παιδι"

Σημερα ακομα κ αυτο δεν εχει νοημα. Ειναι δηλαδη θεμα ταλεντου? Ή ελλειψη ενδιαφεροντος? Συγκεντρωσης? 

Μηπως η μουσικη ειναι δηλαδη μια ακομα υποχρεωση που επιβληθηκε απο τους γονεις, αναμεσα σε Αγγλικα/Γερμανικα/κολυμβητηριο κ καρατε? Πως να προσεγγισει το παιδι το μαθημα μιας τοσο διαφορετικης γλωσσας, οταν δε βρισκει κατι πρακτικο. Οταν δεν εχει ακουσματα καθολου κ αν εχει κατα πασα πιθανοτητα ειναι κακοποιηση του τυπου μαραμαραμαραμαΛΕΦΤΑ, μαραμαραμαραμαραμαΜΠΙΤΣΑΚΙΑ, μαραμαραμαραμαραμαΣΕΠΛΑΚΩΣΑ.

Η εννοια ταλεντο στον αυστηρο κλασσικο χωρο εχει νοημα. Εκει βοηθα να ξεχωρισει η ηρα απο το σταρι στο 90% των περιπτωσεων. Κ το αλλο 10% ειναι αποδεκτο calculated error. Κ παλι καλα που λειτουργει σε αυτο το ποσοστο κ το λεω διχως ιχνοσ ειρωνιας, μιας κ μιλαμε για ενα χωρο που στα 12 σου φαινεται ηδη αν εχεις ελπιδες καριερας ή αν εχεις χασει το τρενο. Μιλαμε για απιστευτο επιπεδο, απιστευτη παραδοση, απιστευτο ανταγωνισμο που κ η παραμικρη λεπτομερεια παιζει ρολο.

Σε πολυ σοβαρους δασκαλους κ εκτος κλασσικου χωρου δεν εχω συναντησει τετοια κουβεντα.

Ειναι πολυ πιο σημαντικο ο δασκαλος να δωσει στο μαθητη να καταλαβει πως αυτο που θα κρινει τα παντα ειναι η σκληρη δουλεια κ η καθαρη κριτικη. (κ φυσικα τι ακριβως σημαινει αυτο σε αντιθεση με το τι πιστευει ο μαθητης κ το πως γινεται αυτο). Με αυτα τα δυο θα μεταμορφωθει ο μαθητης σε κατι αλλο. Δε θα ειναι αλλος μουσικος απλα θα ειναι αλλος ανθρωπος μετα, γιατι ολη αυτη η διαδικασια απαιτει ενδοσκοπηση κ αυτοκριτικη. Κ να καταλαβει πως ο δασκαλος ειναι εκει να εμπνευσει, να διακρινει λαθη. Μονος σου μαθαινεις. 100% μονος σου

Εισαι δηλαδη αυτοδιδακτος με δασκαλο δε μπορω να το πω αλλιως. Οτι κ να σου πει ο δασκαλος, οσο χαρισμα να εχει, οποια κ αν ειναι η μεθοδολογια του, αν δεν κοψεις τον πωπο σου μετα να φας 100 μερες να το κατανοησεις, εφαρμοσεις, εμβαθυνεις δε θα γινει δουλεια.

Πρεπει να καταλαβεις πως η δουλεια αρχιζει αφου τα κανεις ολα αυτα κ βρισκεις 5-10-100 εντελως προσωπικους τροπους να εκφραζεσαι με το ενα πραγμα που σου ειπε ο καθηγητης.

Αλλιως δε θα εχεις να πεις κατι δικο σου

Οποτε διαφωνω σε ολα με τον @trolley

Κ στο ταλεντο κ σε κατι που ειχε πει τις προαλλες περι μαθησης κ οτι ολα σου τα μαθαινουν αλλοι. Τιποτα που αξιζει δημιουργικα, δε θα σου το δωσει ποτε κανενας ετοιμο, μασημενο

Κ οι δασκαλοι (οι βαρβατοι, οι προχω, οχι οι random δασκαλοι ωδειου γειτονιας) σημερα προς τα εκει τεινουν

Το ταλεντο σε αυτο το επιπεδο θα σε παει στον ιδιο χρονο 5 βηματα πιο περα. 

Αν ομως ακολουθηθει κ ολοκληρωθει μια τοσο εσωτερικη διαδικασια, τα αποτελεσματα θα ειναι απιστευτα κ για καποιον που δεν το εχει σε αφθονια, οπως κ αυτο να οριζεται.

Επισης σε αυτο το επιπεδο διαλεγεις δασκαλο καταλληλο, δοκιμαζεις, αλλαζεις, ενημερωνεσαι κ δεν εισαι αρχαριος ουτε αδαης, οποτε βρισκεις τον καταλληλο απο εκατο καταλληλους .

Αρα ταλεντο+δασκαλος εχει νοημα ειτε για κλασσικη, ειτε για αρχικα κ αρχικο/μεσαια σταδια που δεν εχει νοημα να συζηταμε. Απο εκει κ μετα, εξυπνες επιλογες/αποφασεις κ τραγικα σκληρη δουλεια κανουν τη διαφορα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
 Παντως ρε παιδια, τελικα το ταλεντο και αυτα, εχει καμια σημασια για τους απεξω;

 Δηλαδη ΟΚ, τα "παιρνεις τα γραμματα" πιο γρηγορα απο τους αλλους, και; Τι με νοιαζει εμενα;

 Το αποτελεσμα δε μετραει; Το τι παιζεις δε μετραει τελικα;

 Υπαρχουν απειρα παραδειγματα μη- ταλαντουχων που εφτασαν σε υψηλοτατο επιπεδο.

 Εχω πει επανελημμενα για μια περιπτωση κολλητου, που δεν μπορουσε ουτε τεταρτα να παιξει, και τελικα και τα liveακια του εχει κανει και τα δισκακια του και απ' ολα.

 Εχω και αλλη περιπτωση.

 Αυτος ΟΚ, δεν ειχε ΕΛΛΕΙΨΗ ταλεντου, ουτε και κανα φοβερο ταλεντο ομως.

 Ουτε εκανε και πολλα πραγματα live και τετοια, γιατι πολυ απλα στα @@ του, επαιζε για την παρτη του.

 Ομως ειναι απο τους καλυτερους κιθαριστες που εχω ακουσει τεχνικα. Και βαζω και τα lives που εχω παει, ετσι;

 Τι εκανε; Πολυ απλα: Προχωρησε το WDEIO πολυ, μου εδειχνε κατι πραγματα που του εβαζε να βγαλει ο δασκαλος και ειχαν πιο πολλες αλλοιωσεις και απο τους Slayer ?

 Ε, μετα βρηκε και εναν γκουρου και στρωθηκε σε προχωρημενες τεχνικες στην ηλεκτρικη.

 Και αν τον ακουσεις σου φευγει το μνι.

 Δηλαδη αν δεν τον ξερεις παιδιωθεν λες ΤΙ ΤΑΛΕΝΤΑΡΑ ΘΕΕ ΜΟΥ.

 Καμια ταλενταρα. Απλη επιγνωση οτι χρειαζεται δουλεια, ΟΡΕΞΗ να τη ριξει, και ΣΩΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΣ, πιστοποιημενη απο το WDEIO και απο πραγματικα καλους δασκαλους.

 Δεν μπορω να σκεφτω οποιοδηποτε απαιτητικο σχημα που δε θα μπορουσε να σταθει σα lead κιθαριστας αυτος ο αθρωπΑς.

 Τι ταλεντο και ξεταλεντο.

 
Παιδιά έλειψα γιατί είχα κάτι δουλειές, και ερχόμενος πίσω, είδα το θέμα να είναι σε ξεχωριστό thread.

Από μένα λοιπόν, μπράβο στον Βρασίλη που το πρότεινε, και μπράβο στον Βασίλη που το υλοποίησε.

Το θέμα δεν είναι απλό, ούτε μονοσήμαντο.

Είναι πολύπλοκο, και πολυεπίπεδο.

Κατ' αρχήν, αυτό με το "αν έχει το παιδί μου ταλέντο", μου θυμίζει κάτι γονείς στα παλιά τα χρόνια, που πήγαιναν και ρωτούσαν τον δάσκαλο στο σχολείο "τα παίρνει ο μικρός τα γράμματα, ή να τον στείλω στο χωράφι να τσαπίζει πατάτες?"

Κατά την γνώμη μου το ταλέντο είναι η δυνατότητα κάποιου ατόμου να μπορεί να κάνει κάποια πράγματα γρηγορότερα και καλύτερα από τον μέσο όρο, χωρίς να ξέρει πώς, και χωρίς να έχει διδαχτεί το πώς.

Είναι ένας τρόπος, να αντιλαμβάνεται, εσωτερικεύει, ταξινομεί, επεξεργάζεται, συγκεκριμένα ερεθίσματα, και να φτάνει σε νέες δημιουργίες/συνθέσεις/λογικά αποτελέσματα, από μόνος του, χωρίς να έχει διδαχτεί το πώς να το κάνει αυτό.

Το γιατί συμβαίνει αυτό, σε ποιους τομείς δραστηριότητας (γιατί συνήθως συμβαίνει σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριότητας), με ποιον τρόπο, δεν το γνωρίζουμε.

Όμως, αυτό διδάσκεται.

Η διδασκαλία του βέβαια, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική με την έμφυτη αυτή δυνατότητα, αλλά φτάνει σε επίπεδα μεγάλης επάρκειας.

Με λίγα λόγια, ένα παιδί χωρίς ταλέντο, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα παιδί με ταλέντο, εκτός από ένα πράγμα.

Ότι χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια, για να καταφέρει να έχει σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα με κάποιον που "φαίνεται" να τα καταφέρνει άκοπα, ή με μικρή προσπάθεια.

Αυτά περί ταλέντου από μένα, γιατί ανοίξατε κι άλλα πολλά θέματα εκτός από αυτό.

Θα τοποθετηθώ σταδιακά.

 
Με λίγα λόγια, ένα παιδί χωρίς ταλέντο, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα παιδί με ταλέντο, εκτός από ένα πράγμα.

Ότι χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια, για να καταφέρει να έχει σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα με κάποιον που "φαίνεται" να τα καταφέρνει άκοπα, ή με μικρή προσπάθεια.
Αρχικα.

Με τον καιρο κ οταν αρχιζεις να εχεις αποτελεσματα, φτιαχνεις καλυτερους μηχανισμους/συνηθειες μαθησης.

ή μαλλον απορριπτεις κ μονοπατια στη μελετη σου που ξερεις πως δε θα σε οδηγησουν εκει που θες.

Ισως αποκτας πιο ξεκαθαρο οραμα. Κ αν αυτο συνδυαζεται με δουλεια κ παθος, αφηνεις πισω τα ταλεντα χιλιομετρα.

Το εχω δει απειρες φορες να συμβαινει.

Ο αλλος μποσουλουσε στον ιδιο χρονο που οι υπολοιποι περπαταγαν. περπατουσε κ επεφτε οταν οι αλλοι ετρεχαν, οταν ομως εμαθε να τρεχει σταθερα κ να βρισκει το καταλληλο μονοπατι... τους αφησε πισω ολους χιλιομετρα

 
 Και εκτος απο τα πολυ σωστα που λεει ο Vras, υπαρχει και το αλλο.

 Υπηρξαν ταλεντα που μπορεσαν να πουλησουν το να φτυνουν τους οπαδους τους στη συναυλια, και στιχους σε φαση a mulatto an albino a mosquito my libido.

 Και οταν λεμε να τα πουλησουν, εννοουμε να τα πουλησουν ΣΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, να γινουν RICH and FAMOUS, και να αλλαξουν την ιδια την ΙΣΤΟΡΙΑ της ΜΟΥΣΙΚΗΣ.

 Να τις βρασω και τις παρτιτουρες και τις θεωριες και τα πριμα βιστα, ΑΦΤΑ ειναι ΤΑΛΕΝΤΑ

 
  • Haha
Reactions: σκούφοΣ
Το γιατί συμβαίνει αυτό, σε ποιους τομείς δραστηριότητας (γιατί συνήθως συμβαίνει σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριότητας), με ποιον τρόπο, δεν το γνωρίζουμε.
Εσύ δεν το γνωρίζεις! Οι επιστήμονες το γνωρίζουν.

 Σε όλους τους τομείς δραστηριότητας συμβαίνει, είναι φυσικό χάρισμα.

 Το οποίο όμως χρειάζεται διαχείριση.

 Και υπάρχουν ταλέντα στην διαχείριση ταλέντων.

 Εγώ είμαι ταλέντο.

 Δεν γεννήθηκα όμως ταλέντο.

 Το αποτέλεσμα μου είναι συνέπεια κλίσεών μου και εκμετάλλευσης γνώσεων.

 Ακούς?

 χαχχαχαχααχαχαχχααχαχαχχαχααχ?

 
 Καμια ταλενταρα. Απλη επιγνωση οτι χρειαζεται δουλεια, ΟΡΕΞΗ να τη ριξει, και ΣΩΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΣ, πιστοποιημενη απο το WDEIO και απο πραγματικα καλους δασκαλους.

 Δεν μπορω να σκεφτω οποιοδηποτε απαιτητικο σχημα που δε θα μπορουσε να σταθει σα lead κιθαριστας αυτος ο αθρωπΑς.

 Τι ταλεντο και ξεταλεντο.


Αυτό που γράφεις, είναι ο κανόνας και αυτό πρέπει να περνάει ο δάσκαλος στο μαθητή.

Οι εξαιρέσεις είναι οι Bonamasses της ζωής και όχι μόνο.

Είχαμε μαθήτρια σε Μουσικό Σχολείο που είχε απόλυτο αυτί, χωρίς το επίπεδο το σπουδών της να δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Ήταν απλά μια μαθήτρια κατωτέρας, που την έβαζαν τα άλλα παιδιά στην άλλη άκρη του αμφιθεάτρου και ότι και να έπαιζαν το έβρισκε.

Οι λόγοι για τέτοια φαινόμενα, μου είναι άγνωστοι.

Αλλά δεν παύουν να υπάρχουν.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα