Δάσκαλος, ταλέντο μαθητή, ειλικρίνεια

 Σε όλους τους τομείς δραστηριότητας συμβαίνει, είναι φυσικό χάρισμα.


Μιλάω για έναν άνθρωπο Κώστα.

Ξέρεις κάποιον που να έχει ταλέντο σε όλα?

 
Ταλέντο στην μουσική δημιουργία είναι η αίσθηση του ωραίου που είτε διαθέτει κανείς, είτε δεν διαθέτει, δεν διδάσκεται καν

 
Καπου διαβασα οτι θελουμε να γίνουμε φίλοι.

Δεν θα το ελεγα ετσι 

Δε θελουμε να κοψουμε φτερα.

Δε θελουμε να κλωτσησουμε το αποκούμπι του αλλου 

 
  • Like
Reactions: PAL
Αρχικα.

Με τον καιρο κ οταν αρχιζεις να εχεις αποτελεσματα, φτιαχνεις καλυτερους μηχανισμους/συνηθειες μαθησης.

ή μαλλον απορριπτεις κ μονοπατια στη μελετη σου που ξερεις πως δε θα σε οδηγησουν εκει που θες.

Ισως αποκτας πιο ξεκαθαρο οραμα. Κ αν αυτο συνδυαζεται με δουλεια κ παθος, αφηνεις πισω τα ταλεντα χιλιομετρα.

Το εχω δει απειρες φορες να συμβαινει.

Ο αλλος μποσουλουσε στον ιδιο χρονο που οι υπολοιποι περπαταγαν. περπατουσε κ επεφτε οταν οι αλλοι ετρεχαν, οταν ομως εμαθε να τρεχει σταθερα κ να βρισκει το καταλληλο μονοπατι... τους αφησε πισω ολους χιλιομετρα


Πάνω σ' αυτό να προσθέσω την γνώμη μου για κάτι.

Την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του ατόμου

Πολλές φορές, ένας που είναι ταλέντο, δεν νιώθει την έντονη πρόκληση που αισθάνονται οι υπόλοιποι, γιατί του φαίνονται όλα πιο εύκολα.

Αυτό, μπορεί υπό κάποιες συνθήκες να τον οδηγήσει στο χάσιμο του ενδιαφέροντός του για το αντικείμενο, σε ελλειπή προσπάθεια τεχνικής μορφής (το "βαρετό" μέρος κάθε δραστηριότητας), και στο τέλος, είτε να τα παρατήσει, είτε να τον προσπεράσουν άλλοι λόγω της μεγάλης τους προσπάθειας.

 
Ταλέντο στην μουσική δημιουργία είναι η αίσθηση του ωραίου που είτε διαθέτει κανείς, είτε δεν διαθέτει, δεν διδάσκεται καν




 Αυτο ειναι ενα πολυ ωραιο ζητημα.

 Νομιζω οτι η αισθηση του ωραιου διδασκεται, αλλα οχι με την εννοια του θρανιου, αλλα με τη βιωματικη εννοια.

 Για αυτο ειναι σημαντικο να ερχεσαι σε επαφη, ειδικα σε μικρη ηλικια, με υψηλης μορφης τεχνη.

 Αν δεν το ζησεις βιωματικα και νωρις, αν δεν παρεις τα καταλληλα ερεθισματα οταν διαμορφωνεις  τον χαρακτηρα σου, τοτε πραγματι δεν μπορεις να το διδαχθεις απο καθεδρας εκ των υστερων.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Άγιος
Καπου διαβασα οτι θελουμε να γίνουμε φίλοι.


Δεν το διάβασες κάπου. Το έγραψα εγώ.

Επίσης έγραψα "φίλοι". Με εισαγωγικά.

Ταλέντο στην μουσική δημιουργία είναι η αίσθηση του ωραίου που είτε διαθέτει κανείς, είτε δεν διαθέτει, δεν διδάσκεται καν


Σε καμία περίπτωση, αγαπητέ Άγιε. Το ποσοστό των ανθρώπων που έχουν αίσθηση του ωραίου, αλλά απολύτως κανένα "ταλέντο" (έχω ορίσει σε έναν μικρό αλλά σημαντικό βαθμό το "τι είναι ταλέντο") το έχουν πολύ λιγότεροι. Στη μουσική και οποιαδήποτε άλλη τέχνη. Αν το σκεφτείς, θα δεις ότι δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αλλιώς δεν θα υπήρχε αυτό που λέμε "κοινό".

 
Τελικά έχω δίκιο . Έχουμε ΟΛΟΙ κάποιας μορφής αυτισμό. Δεν εξηγείται διαφορετικά η έλλειψη αντίληψης.

 
Οποτε διαφωνω σε ολα με τον @trolley

Κ στο ταλεντο κ σε κατι που ειχε πει τις προαλλες περι μαθησης κ οτι ολα σου τα μαθαινουν αλλοι. Τιποτα που αξιζει δημιουργικα, δε θα σου το δωσει ποτε κανενας ετοιμο, μασημενο


Ναι ρε μάνα μου, να διαφωνείς, αλλά κάντο σε πράγματα που έχω πει, όχι σε άλλα.... :) :) :)

Π.χ. ποτέ δεν είπα εγώ ότι σου δίνει κάποιος μασημένη τροφή, είπα ότι για να μάθεις οτιδήποτε χρειάζεσαι κάποιο είδος εκπαίδευσης από άλλο ΑΝΘΡΩΠΟ, άρα κάποιος (πριν από 'σένα) πρέπει να το γνωρίζει. Εκτός αν μπορείς να μαθαίνεις απ' ευθείας από άλλα έμβια όντα (δεν κοροϊδεύω, κάτι Ινδοί το ισχυρίζονται).

Επίσης, εγώ όρισα τι είναι "ταλέντο". Τον διάβασες τον (ελλειπή ασφαλώς) ορισμό μου; Δεν λέω πουθενά αυτά που γράφεις εσύ, τα οποία δεν ξέρω καν τι είναι.

 
Μιλάω για έναν άνθρωπο Κώστα.

Ξέρεις κάποιον που να έχει ταλέντο σε όλα?
εμένα φίλε μου, σε ότι θέλω να ασχοληθώ ξεχωρίζω μοιραία λόγω των πιο πάνω προϋποθέσεων που δεν μπορώ να αναλύσω για να γίνω πιο σαφής γιατί λόγω απίστευτης ταλαιπωρίας αυτών των ημερών έχω πονοκέφαλο, πήρα και ένα ηρεμιστικό χάπι γιατί δεν πάει άλλο, είμαι σε μεγάλη ένταση και είμαι Ψ

 χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

 Γι αυτό γράφω να εκτονωθώ, είναι ότι πρέπει το noiz να εκτονώνομαι ώρες ώρες χτυπώντας μανιωδώς το πληκτρολόγιο.?

 Δεν ξαναγράφω, θα διαβάζω μόνο και πάω να ξαπλώσω.

 Δεν έχω να πω κάτι άλλο προς το παρόν.

 
Να αναφερθώ τώρα στο άλλο μέρος της κουβέντας, τον δάσκαλο.

Τι είναι αυτός, και ποιος ο ρόλος του ...

Για μένα ο δάσκαλος δεν είναι αυτός που θα σου μάθει πληροφορίες (γιατί αυτό είναι όλα όσα δεν γίνονται γνώση ή βίωμα).

Ο δάσκαλος (μιλάω για μουσική) είναι πρώτα απ' όλα παιδαγωγός.

Σε φέρνει σε επαφή με νοοτροπίες.

Μετά είναι καθοδηγητής/οδηγός.

Σου δείχνει τον δρόμο.

Αυτόν που έτσι κι αλλιώς, μόνος σου θα περπατήσεις.

Αλλά σου δίνει και τα εφόδια, και πιο σημαντικό από όλα, σου δίνει κίνητρο να τον περπατήσεις, και σου ενισχύει την επιθυμία/πρόκληση/δίψα.

Όλα αυτά όμως, μέσω ενός συστήματος δούναι και λαβείν, κι αυτός μαθαίνει από τους μαθητές του, όσο περίεργο και αν ακούγεται.

Πρώτα πρέπει να είναι λίγο ... ψυχολόγος, για να μπορεί να αντιληφθεί πώς είναι ο μαθητής του στην πραγματικότητα, να έχει την απαραίτητη ελαστικότητα και προσαρμοστικότητα σ' αυτόν, και μετά να του δείξει νοοτροπίες που θα τον βοηθήσουν να αντιμετωπίζει τα εμπόδια στον δρόμο του, να μην τον αφήσουν να τον χάσει.

Εκεί είναι όλο το παιχνίδι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ολοι οι εκπαιδευτικοι (και οι δασκαλοι μουσικης) πρεπει να εχουν υποψιν τους τα παρακατω.

Ο Σωκρατικός Όρκος του Εκπαιδευτικού:

Ως δάσκαλος και παιδαγωγός αυτοδεσμεύομαι για κάθε παιδί:   
- να προσέχω την ιδιαιτερότητά του και να την υπερασπίζομαι.         
- να εγγυώμαι τη σωματική και ψυχική του ακεραιότητα.                        
-να προσέχω τις συναισθηματικές του εξαρτήσεις και να το ακούω προσεκτικά.
- να αναζητώ τη σύμφωνη γνώμη του για ό,τι κάνω για λογαριασμό του.
- να ερμηνεύω την εξέλιξή του και να του δίνω την δυνατότητα να την αποδεχθεί.
- να ενεργοποιήσω τις καταβολές του.
- να το προστατέψω και να του συμπαρασταθώ να ξεπεράσει το φόβο, την ενοχή, την

κακία, το ψέμα, την αμφιβολία, τη δυσπιστία....
- να μην του δαμάσω την θέλησή του.
- να του διδάξω την ώριμη χρήση της λογικής και την τέχνη της συνεννόησης και της

κατανόησης.
- να του δώσω την ευκαιρία να αποκτήσει εμπειρίες από τον κόσμο της πραγματικότητας

χωρίς να το υποτάξω σε αυτήν.
- να του δώσω ένα όραμα για έναν καλύτερο κόσμο και την πεποίθηση ότι το όραμα είναι

υλοποιήσιμο.
Αυτοδεσμεύομαι επίσης
- να δείχνω με το παράδειγμά μου, πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες και οι

αμφισβητήσεις και πώς να αξιοποιήσει τα χαρίσματά του.
- να φροντίζω με τις δυνάμεις μου ώστε η ερχόμενη γενιά να βρει έναν κόσμο στον οποίο

αξίζει να ζει.
- να αιτιολογώ δημόσια τις πεποιθήσεις μου και τις πράξεις μου και να εκτίθεμαι σε

κριτική.
- να αντιστέκομαι στην πίεση της κοινής γνώμης, στα συντεχνιακά συμφέροντα και τις

υπηρεσιακές εντολές όταν δυσχεραίνουν τις παραπάνω προθέσεις μου.

Επιβεβαιώνω τις παραπάνω δεσμεύσεις μου και είμαι πρόθυμος να κριθώ με βάση τα

κριτήρια που περιλαμβάνονται στον παρόντα όρκο.

--------------------------------------------------------

"Αν δεν υπάρχει έρωτας μες στην εκπαίδευση δεν υπάρχει εκπαίδευση!

Εάν κάποιος κάτι μαθαίνει μέσα στο σχολείο είναι διότι, διαδοχικά, έναν καθηγητή σε

κάποια τάξη –και στο πανεπιστήμιο ακόμη- τον ερωτεύεται και τον ερωτεύεται διότι

βλέπει ότι αυτός ο ίδιος ο καθηγητής είναι ερωτευμένος με αυτό που διδάσκει."
Κορνήλιος Καστοριάδης
(Για μενα ως μαθητης, αυτο συνεβη 100%).

 
Επίσης έγραψα "φίλοι". Με εισαγωγικά.
ναι

και?

τι θέλουμε δηλαδή να χαϊδεύουμε αυτιά?

ή έχουμε κάποιο όφελος?

τα εισαγωγικά δηλαδή τι έννοια δίνουν?

Ξέρεις το εύκολο είναι να προσπεράσεις.

Και ιδίως σε ένα ιντερνετικό μέσο, που απο δώ πάν κι άλλοι

 
Tο έκανα το ψυχικό για τον φίλο μου τον Βρασίδα, μόνο και μόνο γιατί έχουμε το ίδιο όνομα.


Μην μου πεις ότι κι εσένα σε λένε Βρασίδα ...

Ω ρε π#@στη μου, κι εγώ σε φωνάζω Βασίλη ....

 
Μην αρχισουμε παλι τα τουρλουλου με τα ονοματα, γιατι θα μου κολλησετε κανα καινουριο κ θα πρεπει ν'αλλαζω νικνεημ παλι

Ασε που το Βρασιλης μ'αρες

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
Μην αρχισουμε παλι τα τουρλουλου με τα ονοματα, γιατι θα μου κολλησετε κανα καινουριο κ θα πρεπει ν'αλλαζω νικνεημ παλι
Πέρα απ΄το όνομα, να σε ρωτήσω ρε συ κάτι, στο avatar εσύ είσαι?? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για μένα το ταλέντο είναι μια πολυσύνθετη έννοια, που γενικά και μπακαλίστικα θα το ορίσω σαν την ταχύτητα με την οποία κάποιος αφομοιώνει τη γνώση, αυτό που λέμε στα αγγλικά aptitude.

Όλοι ξέρουμε σε τι είμαστε καλοί και σε τι όχι. Δεν είναι κακό να παραδεχτείς ότι δεν έχεις ταλέντο σε κάτι, ίσα ίσα δηλώνει αυτογνωσία. Πχ εγώ πάντα είχα ταλέντο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, μου έρχεται πολύ εύκολο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Στη μουσική όμως... Μπα. Αυτό σημαίνει ότι από μουσική θεωρία δεν αφομοιώνω πληροφορίες με τίποτα, έχω κάκιστη αίσθηση του ρυθμού σε πιο funky κομμάτια και πολλά άλλα. Η συνειδητοποίηση αυτή με κάνει όμως να ξέρω πάνω σε τι χρειάζομαι βελτίωση, άρα τι βλέπω σαν κάτι θετικό. Βέβαια έχω και μια ηλικία, δεν είμαι παιδάκι, οπότε μπορώ να το διαχειριστώ.

Τώρα, σε άλλον το λες; Εξαρτάται. Σε γονείς μαθητών το έχω πει, στην τελική πληρώνουν και πρέπει να ξέρουν την αλήθεια, δηλώνει ευθύτητα και ειλικρίνεια. Σε μαθητές όμως το λέω μόνο αν με ρωτήσουν και μόνο αν είναι φοιτητές και πάνω, σε μικρότερους δεν υπάρχει λόγος, τους διαλύεις το κίνητρο, δεν έχουν την ανάλογη ωριμότητα που έχει ένας ενήλικος 

 
@Nekkon Η μουσικη θεωρια (σε ατομο της ηλικιας) μας δεν ειναι θεμα ταλεντου.

Ειναι θεμα αλλων παραγοντων.

Φανερωνει πως δεν εχουμε αντιληφθει τη χρησιμοτητα της.

Φανερωνει πως δεν εχουμε αντιληφθει ποσο απλη ειναι αν την κανεις με τον "δυσκολο" τροπο.

Αν προσπαθησεις να τη δεις σαν απλοποιημενη θεωρια κ θεωρια πανω στο οργανο παντα αφηνεις κενα.

Αν τη δεις σαν 10 πραγματα, κατι σαν την προπαιδεια ενα πραγμα, την τελειωνεις εκει σε μια βδομαδα κ καθαρισες.

Δε μιλαμε για αρμονια, για θεωρια μιλαμε. Τα ημιμετρα ειναι που μας κρατανε πισω.

Το ταλεντο ειναι δηλαδη κλιση?

Δε διαφωνω απλα αναρωτιεμαι. Θυμαμαι παντα να ειχα κλιση προς μαθηματικα κ με γραμματικη κ τα λοιπα δεν τα πηγαινα καλα. Τα μαθηματικα παντα τα ξεπεταγα γρηγορα κ ηθελα κι αλλα. Θυμαμαι ομως πως τα μαθηματικα μου αρεσανε. Ετσι οταν τα διαβαζα ημουν 100% εκει συγκεντρωμενος. Στα αλλα, καθομουν μιση ωρα μπροστα απο το βιβλιο κ διαβαζα τα 5. Εχω πετυχει ατομα που ηταν καλοι σε ολα, ακομα κ σε αυτα που δε γουσταρανε. Κ το "κολπο" τους ηταν να δουλεψουν μεχρι να εχουν την προσεγγιση που ειχαν σε κατι που τους αρεσε, ακομα κ σε αυτα που τους ηταν βαρετα. Time managment κ συγκεντρωση δηλαδη. Το ζορι ηταν μονο στην αρχη 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
Εχω πετυχει ατομα που ηταν καλοι σε ολα
Αυτό είναι η διαφορά της μεγαλοφυΐας από την ιδιοφυΐα...  image.gif

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα