Μπουζουκι: Το "αδυνατο σημειο του".

Συνεντευξη με το στουραίτη. Δε συμφωνω απολυτα αλλα για να το ελαφρυνουμε λιγακι...  ;D Απο την κλίκα το πηρα

Ξεκινήσατε με τρίχορδο μπουζούκι, τώρα παίζετε τρίχορδο, αλλά έχετε παίξει για μεγάλο διάστημα και τετράχορδο.

Ναι, στις φωνοληψίες έπαιζα με τετράχορδο.

Έχετε προτίμηση ανάμεσα στα δύο;

Για μένα το τρίχορδο είναι πιο καλό και είναι και ...μπουζούκι.

Το τετράχορδο δεν είναι;

Μπουζούκι είναι και τ' άλλο, αλλά δεν έχει το παίξιμο του μπουζουκιού, δεν έχει ντουζένι. Άμα δώσεις μια με ανοιχτές τις χορδές στο τετράχορδο δε βγάζεις ακόρντο.

Είναι πιο «εξευγενισμένο» το τετράχορδο, πιο «δυτικό»;

Είναι μια κιθάρα. Όποιος καλός κιθαρίστας πάρει ένα τέτοιο μπουζούκι, θα παίξει.

 
Αλλά όπως και να το κάνουμε το 4 χορδο δίνει περισσότερες δυνατότητες!
ΟΠΩΣ;  ;) Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι

δεν χρειαζεται να τους ακουσω μια και απο τον Χιωτη,τον Ζαμπετα,τον Παλαιολογου,τον Ζαφειριου & τον Κωστοπουλο αποκλειεται να παιζουν καλυτερα και για να χρησιμοποιουν 4χορδα ολοι αυτοι κατι ξερουν
Εχω την εντυπωση ότι είναι σαν να συγκρίνουμε ferrari με lamborghini. Σε αυτο το επιπεδο πιστευω οτι το μονο που διαφερει είναι η συνθεση που είχαν οι παλιοι. Οι διαφορες στο παιξιμο (ικανοτητες) είναι ελαχιστες.

 
ggeorge είπε:
ΟΠΩΣ;  ;) Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι
όπως μεγαλύτερο εύρος! και περισσότερες νότες διαθέσιμες στον παίχτη για να διαλέξει! Όπως η 7 χορδη κιθάρα απλά και χωρίς ανάλυση δίνει στον κιθαρίστα περισσότερες νότες να επιλέξει και φυσικά μεγαλύτερο εύρος! Πολύ απλό... ;D

 
Μα ΔΕΝ ΕΧΕΙ περισσοτερες νοτες. Μιλαμε για μια μονο νοτα ΤΗΝ ΝΤΟ (και ντο#)

Το τετραχορδο ξεκιναει απο ντο το τριχορδο απο Ρε . Και εχει μια χορδη περισσοτερη.

Κανενα πλεονεκτημα λοιπον.

 
μισό λεπτό το 4 χορδο έχει κούρδισμα ΝΤΟ ΦΑ ΛΑ ΡΕ σωστά? Το τρίχορδο?

 
Ρε λα ρε

Μια νοτα είναι η διαφορα

Το τετραχορδο τις εχει πιο συμπυκνωμενες για να παιζεις οπως στην κιθαρα.

Στο τριχορδο ανοιγεις λιγο περισσοτερο τα χερια. Αυτο είναι το πλεονεκτημα του παρολου που οι περισσοτεροι (που δεν εχουν παιξει με αυτο) το θεωρουν μειονεκτημα

 
Superfunk είπε:
δεν χρειαζεται να τους ακουσω μια και απο τον Χιωτη,τον Ζαμπετα,τον Παλαιολογου,τον Ζαφειριου & τον Κωστοπουλο αποκλειεται να παιζουν καλυτερα και για να χρησιμοποιουν 4χορδα ολοι αυτοι κατι ξερουν.. ;D
Άρα εσύ είσαι φανατικός :) Χιώτης και Ζαμπέτας παίζαν και από τα δύο βέβαια, και το τετράχορδο είναι πιο παλιό απ' το Χιώτη, απλώς αυτός το κούρδισε σαν κιθάρα. Και φυσικά όπως εξελίχτηκε από τα ρεμπέτικα σε αυτούς που αναφέρεις, έτσι εξελίχτηκε και απο αυτούς στους σημερινούς.

το 3-χορδο εχει εφαρμογη μονο στα ρεμπετικα κατα τη γνωμη μου & αυτο κυριως για λογους παραδοσης.

Πλάκα κάνεις :) από το 1975 και μετά οι δίσκοι με τρίχορδα που βγήκαν είναι ρεμπέτικοι;  ;) (εκτός από Θεοδωράκη που είπα κλπ)

Στην εκδίκηση της γυφτιάς οι άσημοι παίχτες με τρίχορδα δεν "κεντάνε"; ο Μάλαμας κι ο Παπάζογλου παίζουν ρεμπέτικα; ο Πάππος που στο πρόγραμμά του "ξεσκονίζει" όλο το Ζαμπέτα και το Χιώτη;  Αναφέρω σκόπιμα αυτούς που παίζουν πολύ δεξιοτεχνικά γιατί υπάρχουν κι άλλοι  ;)

 
ggeorge είπε:
Ρε λα ρε

Μια νοτα είναι η διαφορα

Το τετραχορδο τις εχει πιο συμπυκνωμενες για να παιζεις οπως στην κιθαρα.

Στο τριχορδο ανοιγεις λιγο περισσοτερο τα χερια. Αυτο είναι το πλεονεκτημα του παρολου που οι περισσοτεροι (που δεν εχουν παιξει με αυτο) το θεωρουν μειονεκτημα
... δηλαδή οι 2 κάτω χορδες είναι ίδιες και αντι για ΝΤΟ και ΦΑ έχεις μια ΡΕ. Τότε ναι, η διαφορά είναι 2 ημιτόνια. Μικρή αλλά υπάρχει.. ;)

 
ΡΕ - ΦΑ - ΡΕ με ΡΕ - ΦΑ - ΛΑ - ΝΤΟ..... δεν έχει παραπάνω νότες????

Δηλ. θα κάνει καλύτερη "ανάλυση" το τετράχορδο από το τρίχορδο  .....

Ρε μην μασάτε το παραμύθι....

Προχτεσινοί δεν είμαστε έχουμε παίξει και με τα δυό είδη.

Τρίχορδο στην παρέα και στο κέντρο τετράχορδο.

Μιλάτε για 5 άντε 50 δίσκους που γράφηκαν με τρίχορδο και όχι για 50000 που γράφηκαν με τετράχορδο.

 
Βέβαια οι παίχτες του τετράχορδου παίζουν κυρίως στις δύο ψηλές χορδές έτσι κι αλλιώς, για να βγει "μπουζουκίστικο" το φραζάρισμα :)

Επίσης, είναι άλλη κουβέντα το "τρίχορδο - τετράχορδο" (δε βάζω versus γιατί δε βλέπω καμία αντιπαλότητα) και άλλη το "ηλεκτρικό (savvas  & fender) - ακουστικό". Κατά την ταπεινή μου γνώμη, λόγω και των τεχνολογικών εξελίξεων, τελειώνει ο κύκλος του 60 -70 (της χούντας  :) και των πιάτων) )και το μπουζούκι ξαναγίνεται αυτό που ακούς σε ένα δωμάτιο όταν είσαι παρέα με τον (τριχορδο ή τετράχορδο) μπουζουξή, που αυτό είναι και η μαγεία του οργάνου κατά την ταπεινότατη γνώμη μου.

Αυτά και συγνώμη αν έγινα εριστικός :)

 
δηλαδή οι 2 κάτω χορδες είναι ίδιες και αντι για ΝΤΟ και ΦΑ έχεις μια ΡΕ. Τότε ναι, η διαφορά είναι 2 ημιτόνια. Μικρή αλλά υπάρχει..

ακριβώς. Πιστεψέ με είναι αμελητεα

studio54GR  εξηγησε μου που είναι οι παραπανω νοτες; Εκτος απο τη Ντο και ντο # που λεω. Εκτος αν εννοεις να υπαρχουν σε περισσοτερα (αχρηστα) σημεια

 
Τρίχορδο στην παρέα και στο κέντρο τετράχορδο.Μιλάτε για 5 άντε 50 δίσκους που γράφηκαν με τρίχορδο και όχι για 50000 που γράφηκαν με τετράχορδο.

αν εννοειτε για Βανδη Γαρμπη και σια ... εχετε δικαιο.   ;D

Επίσης, είναι άλλη κουβέντα το "τρίχορδο - τετράχορδο" (δε βάζω versus γιατί δε βλέπω καμία αντιπαλότητα) και άλλη το "ηλεκτρικό (savvas  & fender) - ακουστικό". Κατά την ταπεινή μου γνώμη, λόγω και των τεχνολογικών εξελίξεων, τελειώνει ο κύκλος του 60 -70 (της χούντας  και των πιάτων) )και το μπουζούκι ξαναγίνεται αυτό που ακούς σε ένα δωμάτιο όταν είσαι παρέα με τον (τριχορδο ή τετράχορδο) μπουζουξή, που αυτό είναι και η μαγεία του οργάνου κατά την ταπεινότατη γνώμη μου.
Αυτά και συγνώμη αν έγινα εριστικός
+10000000000000000000

 
Απλά από το ρε μέχρι το λα έχουμε 4 τόνους και στο ντο έναν παραπάνω.

Στο παίξιμο και στην ανάλυση τα χέρια έρχονται πολύ κοντύτερα -άρα πολύ γρηγορότερα -κι έχω και περιθώριο να ανέβω και παραπάνω.

Αν θεωρείς άχρηστα σημεία τις παραπάνω νότες να κόψουμε καμμιά οκτάβα από το πιάνο και καναδυό χορδές από τις κιθάρες......

 
Αν θεωρείς άχρηστα σημεία τις παραπάνω νότες να κόψουμε καμμιά οκτάβα από το πιάνο και καναδυό χορδές από τις κιθάρες......
Αν κοψεις τις χορδες θα χασεις οκταβες. Στο τριχορδο δε χανεις παρα ΜΙΑ νοτα.

Στο παίξιμο και στην ανάλυση τα χέρια έρχονται πολύ κοντύτερα
Και ετσι αλλαζεις χορδη, πας στις μπουργανες και ακουγεται το αισχος που ακουγεται... Το προβλημα που είπε ο φίλος που ανοιξε το θεμα. Και φυσικα θεμα ταχυτητας που δεν μπορεις να καταλαβεις γιατί ισως παιζεις κιθαρα (μη με παρεξηγησεις δεν εννοω τετραχορδο) και δεν εχεις δοκιμασει και ΣΥΝΗΘIΣΕΙ.

Βέβαια οι παίχτες του τετράχορδου παίζουν κυρίως στις δύο ψηλές χορδές έτσι κι αλλιώς, για να βγει "μπουζουκίστικο" το φραζάρισμα
ακριβως για το λογο που λεω δυο γραμμες παραπανω. Απολυτο δικαιο εχεις. Ετσι θα επρεπε αλλα δε ξερω αν γίνεται... Και στο τριχορδο προσπαθουμε να αποφυγουμε την μπουργανα

Το προβλημα με τη σημερινη εποχη ειναι οτι προσπαθουμε να είμαστε γρηγοροι χωρις να βγαζουμε ήχο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
απλά μιλούσαμε για το εύρος των οργάνων και αν όντως το 3 χορδο είναι ΡΕ ΛΑ ΡΕ (κάτι που δεν γνώριζα νομίζοντας ότι είναι ΦΑ ΛΑ ΡΕ) σημαίνει ότι έχεις χαμηλότερη νότα ΡΕ στο τρίχορδο και ΝΤΟ στο 4χορδο στην ίδια οκτάβα! Στην ψηλότερη νότα έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει διαφορά αφού η χορδή είναι κοινή!

Προκύπτουν λοιπόν 2 ημιτόνια διαφορά! Αυτά σε σχέση με το εύρος των οργάνων.

Άν μιλήσουμε για την τεχνοτροπία τους, όπως σωστά επισημάνθηκε, οι αναλύσεις στο 4χορδο γίνονται πιο εύκολα και ουσιαστικά είναι σαν να έχουμε τις 4 πρώτες χορδές της κιθάρας! Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χιώτης έπαιζε κιθάρα και φυσικά αυτό ήθελε να εκμεταλευτεί και στο μπουζούκι.

Και εγώ προτιμώ το 4χορδο χαλαρά.... ;)

 
yann είπε:
Ολοι καλα τα λετε νομιζω κι εγω..

Και φαινεται οτι καταληγουμε πως το μπουζουκι εχει πολλα αδυνατα σημεια.

Το μεγαλυτερο ολων ομως, (οπως νομιζω εγω,αλλα και πρακτικα)

ειναι οι [glow=red,2,300]χορδες[/glow] του...

Οποιον μπουζουξη και αν ρωτησετε,θα σας πει:

"μου τριζει η λα" (σε γενικα υγειες οργανο,και χωρις προβλημα στη ρε!)

Να εξαιρεσω εδω τα μπουζουκια με ελειψη "πριμων",οπου το τριξιμο γινεται αντιληπτο μονο ως "σβησιμο" της νοτας πιο γρηγορα απ'οσο θα'πρεπε...
Σε οργανα με scale 66-68 εκ. (το 99% των μπουζουκιων που κατασκευαζονται σημερα ) οντως παρατηρειται μειωμενη ενταση στις λα χορδες.Γι αυτο μετακινειται και η γεφυρα αρκετες φορες.

Αυτο ειναι αποτελεσμα της αναγκης ολων και περισσοτερων να μαθουν μπουζουκι ακομα και αυτων που εχουν μικρα δαχτυλα.Τα μπουζουκια που χρησιμοποιουσε ο Παπαιωαννου (τα μεγαλυτερα δαχτυλα ever) με scale 72 εκ ειχαν σχεδον "κρουστο" χαρακτηρα.

 
Φιλε govanmaniac  προτιμας το τετραχορδο επειδη παιζεις κιθαρα χωρις να εχεις δοκιμασει τις εναλλακτικες. Σου φαινεται πιο ευκολο γιατι κουρδιζεται σαν κιθαρα.

Φανταζομαι ότι δεν εχεις παιξει με τριχορδο (τουλαχιστον αρκετα) αφου δεν ηξερες το κουρδισμα. Οποτε παιξε και θα με θυμηθεις...

Και εγω τετραχορδο επαιζα 15 χρόνια...  ;)

 
και το βασικότερο τι χορδες θα βαλεις; Αποτι καταλαβα αυτη θα είναι η διαφορα του ετσι;

 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top