Wow! είπε:
Νομίζω ότι προσπαθείς να αποφύγεις το πιθανό στρίμωγμα στη γωνία που λέει ότι "οι περισσότεροι που πάνε ωδείο ή κάθονται κοντά σε δασκάλους-μουσικούς πετάνε τα χρήματα και το χρόνο τους", αλλά γιατί να το αποφύγεις; Δεν έχουμε διαρκείς επιβεβαιώσεις ότι ισχύει;
Μπορεί να το απέφευγα για οικονομικούς λόγους, αλλά δεν το κάνω. Βασικά δεν το αποφεύγω, γιατί και σε άλλη συζήτηση που είχα περι έμπνευσης, υποστήριξα το ίδιο με εδω: Το θέμα είναι κυρίως θέμα δουλειάς και εργασίας και ελάχιστα έμπνευσης, ή θεοδούμενου ταλέντου κλπ. *
Εγώ ξέρω ότι το μέγιστο δυνατό ποσοστό που πάει σε ωδείο κάτι μαθαίνει, δε μαθαίνει κάτι; Μουσικότητα δεν είναι ένας ενήλικας να μάθει τις νότες, πχ;
Η μουσικότητα, θα επιμείνω, μπορεί να είναι μέρος εκπαιδευτικής διαδικασίας, βασισμένος στα μαθήμτα που έκανα ως μαθητής και που κάνω ως καθηγητής: Στο πιάνο, πχ διδάσκω και διδάχτηκα ενεργά το πως να χτυπάω τα πλήκτρα με τον σωστό τρόπο ώστε να βγαίνει "καλύτερος" ήχος, όπως και μου παραδειγματήσαν το τι είναι αυτός ο "καλύτερος" ήχος. Έμαθα για τους χρωματισμούς, για τα ρυθμικά θέματα, και με παραδειγματισμό, έμαθα για τα rubato, κλπ (αργότερα-γρηγορότερα στη κλασσική μουσική) σε συνθέτες όπως ο Chopin, Rachmaninov, κλπ, που είναι κατεξοχήν ρομαντικοί συνθέτες. Έμαθα επίσης να διαβάζω παρτιτούρα, έτσι που "καταλαβαίνω" τι περιμένει (περίπου) ο συνθέτης να ακούσει όταν βάζει κάτι στη παρτιτούρα, και έμαθα ως συνθέτης να περνάω αυτό που θέλω στη παρτιτούρα ωστε κάθε εκτελεστής, βλέποντάς την να μπορεί να εκτελέσει, μέχρι ένα βαθμό το κομμάτι, με τον ίδιο τρόπο. Έμαθα να παίζω και να ακούω ταυτόχρονα, ώστε να μπορώ να παίξω με άλλα πιάνο, και με ορχήστρα, και έμαθα επίσης να κάνω πιο σιγά για να ακούγεται ο άλλος, όταν πρέπει. Το πότε πρέπει, το έμαθα μέσω αναλυτικής διαδικασίας τελικά.
Δε ξέρω τι λέτε, αλλά όλα τα παραπάνω, τα ΕΜΑΘΑ κάπως, είτε απο καθηγητές, είτε απο ιδία παρατήρηση. Δέχομαι ότι μπορεί να τα μάθαινα πιο δύσκολα, ή να μην τα μάθαινα καθόλου, αν δεν είχα κάτι παραπάνω (που ΔΕΝ είναι μετρήσιμο, δεν το πολυδέχομαι, αλλά καταλαβαίνω την ανάγκη να υπάρχει) μέσα μου, καθώς και δέχομαι ότι μπορεί όλα τα παραπάνω να μην τα κάνω "καλά", οπότε νύλα η υπόθεση.
Και να το θέσω κι αλλιώς: Μπορώ να σας βγάλω 10 youtube videos, με το ίδιο Γιαπωνεζάκι να παίζει το ίδιο κομμάτι, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο... Κάτι σημαίνει αυτό, όχι;
Τα παιδιά μου τραγουδάνε και τα δύο, ακούνε κλασσική μουσική με μεγάλη χαρά, κάνουν το διευθυντή ορχήστρας όταν παίζει ορχήστρα, και έχουν σωστό ρυθμό. Είτε το DNA τους είναι, είτε ότι είναι όλη μέρα μέσα στη μουσική.
___________________
* Έχεις απόλυτο δίκιο ότι απόφοιτοι ωδείων, ή διδακτορικών ακόμη και τα έργα τους είναι μάπα... Έχει απόλυτο δίκιο, ότι υπάρχουν κιθαρίστες, αυτοδίδακτοι με τόνους (μετρήσιμο
παραπάνω μουσικότητα, απ'ότι τα παιδάκια του ωδείου. Έχεις δίκιο σε όλα αυτά, απλά τα σκέφτηκα αφού έγραψα το παραπάνω...