Αρκετά πια με τα Backing Tracks

Το θέμα είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Και νομίζω ότι αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι όχι τόσο να αξιολογήσουμε την ποιότητα ενός backing track και του παιξίματος πάνω σε αυτό, όπου λίγο πολύ όλοι συμφωνούμε ότι είναι συνήθως "στείρο", "κουραστικό" και γενικώς δεν έχει πολύ μουσικότητα

όσο το να σκεφτούμε γιατί συμβαίνει αυτό, πώς μαθαίνουμε και παίζουμε μουσική σήμερα. Δε θέλω να το παίξω νοσταλγικός και "παραδοσιακός" αλλά οι μουσικές που συζητάμε δημιουργήθηκαν στο bandstand, αυτοσχεδιαστικά, με κόσμο από κάτω να φωνάζει, και συνήθως σε άλλες χώρες και άλλες εποχές. Αυτό απέχει αρκετά από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παίζει ένας bedroom player σήμερα.

Backing tracks υπήρχαν και παλιά, π.χ. aebersold. Αλλά ο στόχος ενός performing μουσικού είναι κάποια στιγμή να παίξει στον κόσμο out there. Αλλιώς καταλήγουμε σε υπερβολική εσωστρέφεια (στο bedroom μέσα) με ολίγο από μουσειακότητα. Και νομίζω αρκετά κοντινό είναι και το θέμα της άπειρης αναζήτησης εξοπλισμού, όπου σκοπός είναι να πετύχουμε  ακριβώς τον ήχο του τάδε το 1973.

Όλα γίνονται πολύ πιο ξεκάθαρα όταν καταλάβουμε γιατί παίζουμε. Αν η απάντηση είναι "για να ξαναγράψω το σόλο του sultan of swings με backing tracks και να ακούγεται όπως του knοpfler στο δίσκο", αυτό είναι φυσικά αξιοσέβαστο, αλλά ίσως να μας πονάει και λίγο η πραγματικότητα ότι

α. έχουμε 2010

β. δεν θα νοιάξει και πολύ κόσμο πέρα από άλλους bedroomies που θα μας βάλουν thumbs up στο video

γ. αυτό το είδος της μουσικής είναι αυτοσχεδιαστικό και είμαστε λίγο εκτός στυλ όταν παίζουμε με παρτιτούρα

δ. το υπνοδωμάτιο είναι για ύπνο και σεξ :)

ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό

τώρα πού ειναι το κοινό, αυτή είναι μια ερώτηση της οποία η απάντηση όντως πονάει... :-\

:-\

 
Εγώ πάντως ξέρω

Το πολύ το play along σύντομα γίνεται play alone ;)

blue είπε:
- Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στη χρήση ενός καλοηχογραφημένου backing με πραγματικά όργανα, νομίζω οτι γινόμαστε μάγκες πάνω σε άλλων μουσικών τις πλάτες :). To βαρβάτο rhythm section είναι είδος υπο εξαφάνιση και δεν καταλαβαίνω πώς το θεωρούμε αυτονόητο κομμάτι μιας δικής μας προσπάθειας. Παρεπιμπτόντως, τελευταία έχω παρατηρήσει οτι όταν παίζεις μαζί με κάποιον καλό μουσικό, σε κάνει να φαίνεσαι καλύτερος από όσο πραγματικά είσαι (αυτό που λέμε "σε έκανε μαγκα" ;D). Αυτό νομίζω συμβαίνει και με τέτοια backing αρκετά συχνά.
Ακριβώς, άσε που κάτι τέτοια οδηγούν κιθαρίστες να μπαίνουν σε στούντιο και να μη σταυρώνουν μια νότα γιατί δεν αντιλαμβάνονται πως το backing track στο οποίο υπολόγιζαν τώρα αποτελείται από ένα less than perfect rhythm section.

Και ο μάγκας ο μουσικός, για εμένα πάντα, φαίνεται στο τι μπορεί να κάνει εκεί :)

 
audiokostas είπε:
Εσύ πως την εννοείς ;
Αυτό προσπαθώ να περιγράψω...Ας το μεταφέρω επάνω μου γιατί έχω ανεβάσει αρκετές προσπάθειες πρωτότυπης σύνθεσης..

1) Έχω μία μουσική ιδέα

2) Η ιδέα μου στηρίζεται (προφανώς στη κιθάρα) αλλά για να είναι "ολοκληρωμένη" με κάποιο τρόπο, πρέπει να γράψω και τα αλλα όργανα

3) Το πρώτο μου ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα είναι ο ρυθμός...δεν παίζω drums και δεν τα καταλαβαίνω και σαν όργανα. Άρα η λύση μου είναι λούπες και vsts. Βεβαίως και περιορίζουν τη φαντασία μου αλλά μετά από αρκετά χρόνια πτήσης, έχω μάθει να τα μπαλώνω.

4) Μετά έρχονται τα synts...εδώ τα πράγματα είναι πιό εύκολα...ένα μικρό keyboard και μετακινώ τελίτσες. Και έχω τώρα midi κιθάρα. Άρα παίζω κιθάρα και πάλι μετακινώ τελίτσες...Και από το 2001 που ξεκίνησα, έχω πάνω από 2-3 vsts πλέον, άρα έχω επιλογές στους ήχους.

5) Μπάσο...άλλες φορές με keyboard και τελίτσες άλλες φορές με το carvin

6) Έχω πιά χαλί να πατήσω...κιθάρες

7) Όταν χρειαστώ φωνητικά, Vsts, λούπες ή ccmixter

Έτσι εγώ παράγω ένα πρωτότυπο.

Με λίγα λόγια, κάτι ξέρω από υπολογιστές και έχω κάποιο εξοπλισμό...αυτό εννοούμε?

 
Άρα, τί προτείνετε παιδιά??

Να σταματήσουν να ανεβαίνουν "προσπάθειες" που έχουν "χρησιμοποιήσει" κάποιο backing track??

Γιατί ο τίτλος του θέματος κάτι τέτοιο υποδηλώνει...

Εγω προσωπικά αν και εδω μέσα έχω κάνει και τα δύο (και παίξιμο σε backings αλλά και κάποιες δικές μου προσπάθειες) θεωρώ οτι υπάρχουν αναμεσά μας κάποιοι μουσικοί οι οποίοι θέλουν να εκφραστούν με αυτό τον τρόπο, μη έχοντας κυρίως τις τεχνικές γνώσεις να παρουσιάσουν κάτι δικό τους ολοκληρωμένο (ενω μπορεί να έχουν τις συνθετικές ιδέες)...

Σε καμμία περίπτωση πάντως δεν μπορώ να θεωρήσω την προσπάθεια κάποιου πάνω σε ένα ξένο έτοιμο backing περιττή για το σαιτ.

Όντως, κι εμένα με κουράζει να ακούω note by note covers γνωστών σόλος...

Αν βαριέμαι να κάτσω να τα ακούσω απλά δεν θα κάτσω να τα ακούσω, δεν θα το κάνω θέμα γιατί απλά δεν υπάρχει "θέμα"... ;)

Μαραθώνιε, ολοκληρωμένη δουλειά θα έλεγα οτι είναι όταν κάποιος παρουσιάζει κάτι συνθετικά δικό του, ασχέτως των "μέσων" που χρησιμοποίησε...

 
α. έχουμε 2010γ. αυτό το είδος της μουσικής είναι αυτοσχεδιαστικό και είμαστε λίγο εκτός στυλ όταν παίζουμε με παρτιτούρα

δ. το υπνοδωμάτιο είναι για ύπνο και σεξ Smiley

ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό
Θα συμφωνήσω με τον skantzos ;)

Κ θα πώ ότι να κοιτάζουμε να φτιάχνουμε δικές μας συνθέσεις κ όχι μόνο διασκευές...υπάρχει στασιμότητα

Ξέρω άτομα που μόνο διασκευές ξέρουν να παίζουν κ όταν τους ρωτάω "καλά γιατί δεν γράφεις κανένα δικό σου κομμάτι?" μου απαντάει "δεν μπορώ...δέν ξέρω"

Ο καθένας την μουσική διαφορετικά την αντι λα βού! ;) ;D ;D

 
longshadow είπε:
Άρα, τί προτείνετε παιδιά??

Να σταματήσουν να ανεβαίνουν "προσπάθειες" που έχουν "χρησιμοποιήσει" κάποιο backing track??
Το θέμα μπήκε σαν γόνιμος προβληματισμός και είμαι σίγουρη πως εχει γίνει μια λάθος χρήση σε λέξεις. Στην τελική ας ανεβάζει ο καθένας ότι αγαπάει, απλά από ένα σημείο και μετά δημιουργείται ένα θέμα με τον όγκο από πράγματα που ανεβαίνουν τα οποία κανείς δεν πρόκειται να σχολιάσει αν δεν βρίσκει ότι έχουν κ κάποιο ενδιαφέρον.

Το σίγουρο είναι πως είναι ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης για τη μουσική και πως αντιμετωπίζεται από μουσικούς.

 
longshadow είπε:
Μαραθώνιε, ολοκληρωμένη δουλειά θα έλεγα οτι είναι όταν κάποιος παρουσιάζει κάτι συνθετικά δικό του, ασχέτως των "μέσων" που χρησιμοποίησε...
Συμφωνούμε και αυτό μπορείς να το κάνεις είτε με μία μόνη κιθάρα ή (και με τη μεθοδολογία που αναφερω πιο πάνω....

Απλά προσπαθώ να δείξω ότι στη μία περιπτωση πρέπει να είσαι μουσικάρα ή στην άλλη περίπτωση να έχεις υποδομή.

ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό
Για σένα....για όλους?

 
Sinios είπε:
Ξέρω άτομα που μόνο διασκευές ξέρουν να παίζουν κ όταν τους ρωτάω "καλά γιατί δεν γράφεις κανένα δικό σου κομμάτι?" μου απαντάει "δεν μπορώ...δέν ξέρω"
Δηλ όλοι που παίζουν και ένα όργανο, έχουν το "ταλέντο" της συνθεσης?

Για σκεφείτε, οι συνθέτες είναι πάντα και βιρτουόζοι οργανοπαίχτες και το αντίθετο?

 
marathon είπε:
Για σένα....για όλους?
Άστο........ Για τους περισσότερους  ;)

Κοινό δεν είναι μόνο το κοινό του live βέβαια αλλα το live είναι κάποιο benchmark για τον μουσικό ........ των περισσοτέρων ειδών μουσικής.

 
Βασικά να σταθούμε και λίγο στο σημείο, που είναι και η ουσία του θέματος, δηλαδή η αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς.

Με έναν υπολογιστή ΔΕΝ είναι το ίδιο και δεν θα είναι ποτέ.

 
Το μέρος που ο καθένας καταθέτει την πρόοδο του στην εκμάθηση ενός οργάνου ή στην σύνθεση ή .......ότι γουστάρει δεν είναι χώρος διαγωνισμού με τους υπόλοιπους.

Καταθέτεις - ακούς γνώμες/παρατηρήσεις - τις ακούς ή όχι, και συνεχίζεις και πάει λέγοντας.

Ούτε μάγκας ούτε δάγκας ούτε τίποτα.Εννοείται ότι είναι πιο δύσκολο να προσαρμοστεί κανείς με την υπόλοιπη μπαντα απ ότι σε ένα backing track.

Μπορεί να χρειάζεται να γίνουν 2 υποκατηγορίες.

Σύνθεση

Δεξιότητες

 
Evilnye είπε:
Βασικά να σταθούμε και λίγο στο σημείο, που είναι και η ουσία του θέματος, δηλαδή η αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς.

Με έναν υπολογιστή ΔΕΝ είναι το ίδιο και δεν θα είναι ποτέ.
Καθότι βαριέμαι το μπιρι μπιρι του παππού  ;), αν και συμφωνώ μαζί σου, ούτε καν θα το πήγαινα εκεί.

 
audiokostas είπε:
Άστο........ Για τους περισσότερους  ;)
Για τον Zimmer, τον Παπαθανασίου?...μουσική δεν είναι μόνο το blues και το metal.

Eάν εννοείς για τους περισσότερους εδώ μέσα....πάσο!

Με έναν υπολογιστή ΔΕΝ είναι το ίδιο και δεν θα είναι ποτέ.
Δηλ, ο "δικός μας" ο Νikolas, δεν είναι μουσικός? Είναι μόνο όταν παίζει live με την Νάνσυ?

 
Evilnye είπε:
Βασικά να σταθούμε και λίγο στο σημείο, που είναι και η ουσία του θέματος, δηλαδή η αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς.

Με έναν υπολογιστή ΔΕΝ είναι το ίδιο και δεν θα είναι ποτέ.
+10000000

Επειδή μπορώ να μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου, θεωρώ ότι πάντοτε παίζω "καλύτερα" (πιο "εμπνευσμένα"? σίγουρα πιο ευχάριστα για μένα!) μαζί με άλλους.

 
Το δικιο του, σε καποιο βαθμο, το εχει ο Theod...το θεμα ειναι οτι, οπως προαναφερθηκε, η παρουσιαση μιας δικης σου δουλειας σε εκθετει πολυ περισσοτερο απο οτι η παρουσιαση ενος σολο πανω σε ενα bt, και ως εκ τουτου αντιμετωπιζετε πιο σοβαρα και με περισσοτερη επιφυλακτικοτητα εκ μερους του συνθετη.

Με αυτο υποψην ομως, βλεπω οτι καλιστα μπορουν να υπαρχουν σοβαροτατοι λογοι να ανεβουν σολο πανω απο bt. Μπορει να λειτουργησει ως βαση επικοδομητικων σχολιων σε θεματα τεχνικης και ηχου, η και μπορει να γινει υπο τη μορφη ομαδικου χαβαλε-ψυχαναλυσης-group therapy οπως καναμε στο Blues για να Χαλαρωσουμε. Και συχνα, το αποτελεσμα, ασχετως του πως/γιατι δημιουργηθηκε ειναι ακρως ενδιαφερον.

Οσο για το rhythm section, μεγαλη κουβεντα ειπατε...ολοι περιμενουν το τελειο rhythm section των BT σε ζωντανες καταστασεις. Εγω απο αυτη τη δηλωση δε θα κρατησω το οτι περιμενουν το τελειο rhythm section, ως το "κακο" των backing tracks. Θα ελεγα μαλλον οτι ειναι το εξης: πολλοι νεοι μουσικοι, με εντονη την επιρροη της bedroom-player κουλτουρας, οταν ανεβαινουν επι σκηνης με μια μπαντα, αντιμετωπιζουν την υπολοιπη μπαντα ως το backing track τους. Δε χρειαζεται πιστευω και πολυ αναλυση για το ποσο καταστροφικη μουσικα μπορει να ειναι μια τετοια προσσεγιση...

 
Χαίρομαι ιδιαίτερα

που βλέπω οτι παιδια  καταλαβαίνουν το νόημα του θέματος που άνοιξα .

Ειναι καθαρά θέμα τιμιότητας μετάξι του ιδιου του μουσικού με τον εαυτό του  αλλα και

με τους ακροατές.Τα παιδιά του νοιζ που παίζουν ειναι πραγματικά υπέροχοι μουσικοί που νομιζω ομως

οτι εστιάζουν σε λάθος στόχους. Καμια τοπική μπάντα δε μπορει να προσεγγίσει  το

επιπεδο που βρισκεται στους session μουσικούς που κρύβονται πισω απο τα B.T.

Οπότε ειναι πολυ πιο τιμιο να παρουσιάζεται ο ηχος και το συνολικό επίπεδο μιας ομαδας.

Μια τυπική ηχογράφηση με ενα mini disc μιας πρόβας μπορει να δωσει πολυ περισσότερο

ενθουσιασμό στον ακροατή απο κάτι που ειναι στημένο.

Ενας Γνωστος Ελληνας ντραμερ που σκοτώθηκε πριν 3 χρόνια έγραφε πανω στο ταμπούρο του το ρητό YOU ARE WHAT YOU DO NOT WHAT YOU THINK THAT YOU DO .

Το μόνο πράγμα που εχω καταλάβει σε ολη την πορεία που εχω διανύσει μεχρι στιγμής στη μουσική ειναι ειναι

οτι η μουσική θελει τιμιότητα και αυτο το αντιλαμβάνεται πολυ καλα ο απλός ακροατής  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

 
audiokostas είπε:
Καθότι βαριέμαι το μπιρι μπιρι του παππού  ;), αν και συμφωνώ μαζί σου, ούτε καν θα το πήγαινα εκεί.
Μην το πάτε γιατί δεν έχετε δίκιο...απλά έχετε άλλη, (δεκτή) άποψη

 
Παρεπιπτόντως με άλλους μουσικους δεν παίζεις μόνο σε ροκ σύστασης γκρουπ :)

(δηλαδή ντραμς μπάσο κιθάρα κτλ)

Μπορεί να παίζεις μια κιθάρα με ένα βιολί ή πιάνο με φωνή...

Εκεί είναι όλο το ζουμί. Για μένα μουσικός είναι αυτός που μπορεί να αλληλεπιδρά με άλλους μουσικούς. Και οι άλλοι κάτι κάνουν, απλά με αφήνουν εμένα (και σίγουρα και τους περισσότερους) αδιάφορη :)

odis13 είπε:
Θα ελεγα μαλλον οτι ειναι το εξης: πολλοι νεοι μουσικοι, με εντονη την επιρροη της bedroom-player κουλτουρας, οταν ανεβαινουν επι σκηνης με μια μπαντα, αντιμετωπιζουν την υπολοιπη μπαντα ως το backing track τους. Δε χρειαζεται πιστευω και πολυ αναλυση για το ποσο καταστροφικη μουσικα μπορει να ειναι μια τετοια προσσεγιση...
+ τόσα πολλά :)

 
Εμένα μου έχουν αρέσει πολλές προσπάθειες σε backing tracks, μάλιστα έχω σχολιάσει κάποιες με διθυράμβους.. Από την άλλη έχω ακούσει πρωτότυπες συνθέσεις που ήταν για κλάμματα. Ε! λοιπόν τι προτιμάω? φυσικά το εύηχο, το καλοπαιγμένο, το πρωτότυπο απ' όπου και αν προέρχεται.

Άλλο θέμα τώρα, έχω γνωρίσει πολύ καλούς παίκτες που όταν βρεθούν σε συνθήκες μπάντας δεν μπορούν να ακολουθήσουν, να γκρουβάρουν, να γίνουν μέρος της μπάντας.

Αγαπητοί bedroom players προσέξτε.

 
Εστιάζω σε ένα επιμέρους θέμα και ερωτώ: Είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι το να παίξεις πάνω από το rythm section ενός BT είναι δυσκολότερο από το να παίξεις με ένα καλό rythm section live;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top