Ανορθογραφα posts

geopapas είπε:
Η ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας ενυπάρχει στην εκφορά του προφορικού λόγου. Μάλλον δεν μπορείς να το αντιληφθείς. Αυτό ισχύει για όλες τις γλώσσες και για την αγγλική. Αλλο το cat κι άλλο το cut. To θέμα είναι τεράστιο και μάλλον θα πρέπει να μιλήσεις με φιλόλογο, γνώστη του θέματος. Εγώ το έκανα!
Κοιτα, στην αρχη ειχα σκεφτει να το αφησω να περασει "ευγενικα, χωρις μαχη" με μια μπουρδιτσα-σχολιο (οπως και εκανα), ειμαι αλλωστε γνωστος μπουρδολογος. Αλλα το σκεφτηκα καλυτερα και νομιζω δεν πρεπει, γιατι αφηνει λαθος εντυπωσεις (οτι η ελληνικη ειναι συνεπης γλωσσα, οτι δεν ξερουμε να ακουμε γιατι αλλιως θα καταλαβαιναμε την ορθογραφια με το αυτι, οτι δεν ξερουμε να προφερουμε γιατι τοτε θα τις λεγαμε σωστα, οτι τελος παντων καπου φταιμε εμεις). ΟΧΙ. O φιλολογος σου ΔΕΝ ειναι γνωστης του θεματος, αν στα ειπε ετσι (γιατι παιζει και να τα καταλαβες αλλιως).

Η ορθογραφια της ελληνικης γλωσσας *ΓΕΝΙΚΑ* ΔΕΝ ΕΝΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ.

Σαν αποδειξη αυτου, αφου μπορουμε και ανεβαζουμε mp3 clips κιθαρας δεν θα του ειναι κοπος να μας ηχογραφησει και να μας ανεβασει να ακουσουμε πως προφερει διαφορετικα καθε φορα τα παρακατω:

αυξομίωση

αφξομίοσει

αυκσομμοίωση

αυκσομείωση

αφξομείοσσυ

σιγουρα αφου η εκφορα των λεξεων ενσωματωνει την ορθογραφια τους οπως λεει (λες) θα ακουσουμε τις διαφορες (με ενα καλο μικροφωνο SM58 και πανω).

Επισης να μας προφερει και να μας ηχογραφησει τις λεξεις

ΚΑΛΟΣ

ΡΟΥΦΑ

Ειναι σιγουρο αφου δεν υπαρχει προβλημα μαζι της οτι κοιτωντας την θα ξερει και που ειναι ο τονος της.

Μετα σου ορκιζομαι θα παρω το mp3 και θα το βαλω να το ακουσουν σε ενα αμφιθεατρο φοιτητες γλωσσολογιας/φιλολογιας/υπολογιστικης γλωσσολογιας/voice recognition προγραμματα/μαθητες δημοτικου κλπ

Και αφου η προφορα (οπως λεει) δειχνει και την ορθογραφια ειμαι σιγουρος οτι ακουγοντας το mp3 θα ξαναγραψουν τις παραπανω λεξεις....

ΕΛΕΟΣ! Αυτη η καραμελα με τις παλιες βαρειες, λεπτες, οξυες, πευκα, δασειες, διπλα λ, τριπλα σ, ω, υ παχυ, η λεπτο, ι φαρδυ, ει πηκτο, οι χαλαρο, υπογεγραμμενες κλπ και που το στομα μας ειχε 93 φωνητικες χορδες οταν ειμασταν αρχαιοι ελληνες και τα προφεραμε ολα και τωρα χαθηκε η παλια γνωση και ολα πανε κατα διαολου....

 
geopapas είπε:
Η ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας ενυπάρχει στην εκφορά του προφορικού λόγου. Μάλλον δεν μπορείς να το αντιληφθείς. Αυτό ισχύει για όλες τις γλώσσες και για την αγγλική. Αλλο το cat κι άλλο το cut. To θέμα είναι τεράστιο και μάλλον θα πρέπει να μιλήσεις με φιλόλογο, γνώστη του θέματος. Εγώ το έκανα!
με ΟΠΟΙΟΝ φιλολογο και να μιλησεις αποκλειεται να σου πει κατι τετοιο. ουτε ισχυει οτι σε ολες τις γλωσσες υπαρχει απολυτος συσχετισμος γραπτου-προφορικου λογου. τα τουρκικα για παραδειγμα, ειναι μια γλωσσα που στην γραφη τους αντικατοπτριζεται σε μεγαλο βαθμο ο τροπος που προφερεται το καθε γραμμα. τα ελληνικα απ'την αλλη οχι (βλ ει, ι, η κλπ, ε, αι κοκ.) και φυσικα ειναι μακραν δυσκολοτερο να γραφεις ορθογραφημενα ελληνικα.

τα νεα ελληνικα διαθετουν 5 φωνηεντα στον προφορικο λογο (α, ε, ι, ο, ου).

το πραγμα ειναι πολυ απλο: αν τα η, ει, ι, οι κλπ ακουγονταν διαφορετικα, ΔΕΝ θα τα γραφαμε λαθος.

στους φιλολογικους κυκλους, το φαινομενο αυτο, δηλαδη ολα τα "ι" να προφερονται σαν το γιωτα, που εμφανιστηκε ηδη πριν τους βυζαντινους χρονους ονομαζεται ιωτακισμος (για ευνοητους λογους).

αντιθετως, αν και δεν γνωριζουμε ακριβως την φωνητικη των αρχαιων ελληνων, ολα αυτα (αι, η, οι, υι κλπ), καθως επισης και οι περισπωμενες, υπογεγραμμενες κλπ ΚΑΤΙ διαφορετικο αντιπροσωπευαν. αυτο ειναι φανερο απο δυο πραγματα κυριως: 1ον ο προφορικος λογος προϋπηρχε του γραπτου. 2ον απ'τον τροπο που εγραφαν τις ελληνικες λεξεις οι λατινοι συγγραφεις. ετσι, δεν θα ειχαν κανενα λογο να λενε το "υψιλον" "hupsilon" ουτε θα υπηρχε αναγκη να χρησιμοποιουν αυτο το γραμμα το οποιο δανειστηκαν απο τους ελληνες, εφοσον αυτοι διεθεταν ηδη το γιωτα. θα εγραφαν τις λεξεις αυτες με γιωτα. επισης το "η" το εγραφαν με "ε" που προφανως σημαινει οτι η φωνητικη του δεν ηταν οπως η σημερινη. τελος σε καποιες διαλεκτους το "η" αντι για "ι" προφερεται ως "ε" (πχ στα ποντιακα: νυφη = νυφε )

αν παρ'ολα αυτα δεν σε εχω πεισει, προτιθεμαι να σου δωσω το τηλεφωνο μου, να με παρεις τηλεφωνο και να σου πω την λεξη χοιρος ή την λεξη χηρος, και μετα να δουμε αν θα εχεις βρει τι απο τα δυο ειπα.  ;)

ολα τα παραανω βεβαια δεν ειναι καθολου ανησυχητικα. καθε αλλο. οι γλωσσες εξελισσονται, αλλαζουν (ευτυχως) ενω απο δανεια απο αλλες γλωσσες πλουτιζουν. ειναι ενα εργαλειο που πρεπει συνεχεια να ανανεωνεται για να μπορει να ανταποκριθει στην εκαστοτε εποχη και στις αναγκες και στο λεξιλογιο της. αλλιως θα αφανιστει.

ετσι, οπως τα ελληνικα εχασαν αρκετα πραγματα στην φωνητικη τους, την χρηση απαρεμφατων, τον δυικο αριθμο, την δοτικη, την προστακτικη τριτου προσωπου (εκτος απο τον δυικο τα υπολοιπα υπαρχουν ακομα βεβαια σε καποιες φρασεις πχ ζητω, εν ολιγοις, φαινεσθαι κοκ), το ιδιο συνεβη και στις υπολοιπες ευρωπαϊκες γλωσσες. τα αγγλικα δεν εχουν πια καθολου πτωσεις (το ιδιο και τα ιταλικα κ πολλες αλλες γλωσσες), εχουν πολυ απλουστερες κλισεις ρηματων κοκ.

απο την αλλη ομως, τα ελληνικα εχουν εμπλουτιστει με λεξεις τουρκικες, αγγλικες, λατινικες, σλαβικες, γαλλικες κοκ. το ιδιο συνεβη και στις αλλες γλωσσες.  :)

 
Καλύτερα να μην πολυμπλέξουμε τον Μακρυγιάννη στην κουβέντα. Η περίπτωση του αποτελεί ένα (όχι και τόσο ασυνήθιστο στον καιρό του) παράδειγμα εκ των υστέρων μυθοποίησης από το λόμπι των λογίων του 19ου αιώνα.

Επιπλέον, λάβετε υπόψιν ότι ο Μακρυγιάννης έφερε χρόνια τραύματα στην κοιλιά και, πολύ σημαντικότερο, στο κεφάλι. Στο Οράματα Και Θάματα μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για τις παραισθήσεις που στο δικό του μυαλό λάμβαναν διαστάσεις θεόπεμπτης ενόρασης.

Υπό το πρίσμα των παραπάνω βέβαια, είναι ακόμα πιο καταπληκτική η έτσι κι αλλιώς πολύτιμη παρακαταθήκη του, και δεν προσπαθώ να τη μειώσω. Ενάμιση αιώνα πίσω, αυτό που έκανε ο Μακρυγιάννης φάνταζε ακατόρθωτο, και δικαίως ως ένα σημείο παραβλέπονται οι αδυναμίες του έργου του. Εμείς όμως...

...είναι τόσο δύσκολο να χρησιμοποιούμε το μονοτονικό σύστημα και να είμαστε -στοιχειωδώς- ορθογράφοι;

Highly recommented: Γιώργος Γιαννουλουλος, "Διαβάζοντας Τον Μακρυγιάννη", Εκδ. Πόλις.

 
orbital είπε:
Η ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας ενυπάρχει στην εκφορά του προφορικού λόγου. Μάλλον δεν μπορείς να το αντιληφθείς. Αυτό ισχύει για όλες τις γλώσσες και για την αγγλική. Αλλο το cat κι άλλο το cut. To θέμα είναι τεράστιο και μάλλον θα πρέπει να μιλήσεις με φιλόλογο, γνώστη του θέματος. Εγώ το έκανα!
με ΟΠΟΙΟΝ φιλολογο και να μιλησεις αποκλειεται να σου πει κατι τετοιο. ουτε ισχυει οτι σε ολες τις γλωσσες υπαρχει απολυτος συσχετισμος γραπτου-προφορικου λογου. τα τουρκικα για παραδειγμα, ειναι μια γλωσσα που στην γραφη τους αντικατοπτριζεται σε μεγαλο βαθμο ο τροπος που προφερεται το καθε γραμμα. τα ελληνικα απ'την αλλη οχι (βλ ει, ι, η κλπ, ε, αι κοκ.) και φυσικα ειναι μακραν δυσκολοτερο να γραφεις ορθογραφημενα ελληνικα.

τα νεα ελληνικα διαθετουν 5 φωνηεντα στον προφορικο λογο (α, ε, ι, ο, ου).

το πραγμα ειναι πολυ απλο: αν τα η, ει, ι, οι κλπ ακουγονταν διαφορετικα, ΔΕΝ θα τα γραφαμε λαθος.

στους φιλολογικους κυκλους, το φαινομενο αυτο, δηλαδη ολα τα "ι" να προφερονται σαν το γιωτα, που εμφανιστηκε ηδη πριν τους βυζαντινους χρονους ονομαζεται ιωτακισμος (για ευνοητους λογους).

αντιθετως, αν και δεν γνωριζουμε ακριβως την φωνητικη των αρχαιων ελληνων, ολα αυτα (αι, η, οι, υι κλπ), καθως επισης και οι περισπωμενες, υπογεγραμμενες κλπ ΚΑΤΙ διαφορετικο αντιπροσωπευαν. αυτο ειναι φανερο απο δυο πραγματα κυριως: 1ον ο προφορικος λογος προϋπηρχε του γραπτου. 2ον απ'τον τροπο που εγραφαν τις ελληνικες λεξεις οι λατινοι συγγραφεις. ετσι, δεν θα ειχαν κανενα λογο να λενε το "υψιλον" "hupsilon" ουτε θα υπηρχε αναγκη να χρησιμοποιουν αυτο το γραμμα το οποιο δανειστηκαν απο τους ελληνες, εφοσον αυτοι διεθεταν ηδη το γιωτα. θα εγραφαν τις λεξεις αυτες με γιωτα. επισης το "η" το εγραφαν με "ε" που προφανως σημαινει οτι η φωνητικη του δεν ηταν οπως η σημερινη. τελος σε καποιες διαλεκτους το "η" αντι για "ι" προφερεται ως "ε" (πχ στα ποντιακα: νυφη = νυφε )

αν παρ'ολα αυτα δεν σε εχω πεισει, προτιθεμαι να σου δωσω το τηλεφωνο μου, να με παρεις τηλεφωνο και να σου πω την λεξη χοιρος ή την λεξη χηρος, και μετα να δουμε αν θα εχεις βρει τι απο τα δυο ειπα.  ;)

ολα τα παραανω βεβαια δεν ειναι καθολου ανησυχητικα. καθε αλλο. οι γλωσσες εξελισσονται, αλλαζουν (ευτυχως) ενω απο δανεια απο αλλες γλωσσες πλουτιζουν. ειναι ενα εργαλειο που πρεπει συνεχεια να ανανεωνεται για να μπορει να ανταποκριθει στην εκαστοτε εποχη και στις αναγκες και στο λεξιλογιο της. αλλιως θα αφανιστει.

ετσι, οπως τα ελληνικα εχασαν αρκετα πραγματα στην φωνητικη τους, την χρηση απαρεμφατων, τον δυικο αριθμο, την δοτικη, την προστακτικη τριτου προσωπου (εκτος απο τον δυικο τα υπολοιπα υπαρχουν ακομα βεβαια σε καποιες φρασεις πχ ζητω, εν ολιγοις, φαινεσθαι κοκ), το ιδιο συνεβη και στις υπολοιπες ευρωπαϊκες γλωσσες. τα αγγλικα δεν εχουν πια καθολου πτωσεις (το ιδιο και τα ιταλικα κ πολλες αλλες γλωσσες), εχουν πολυ απλουστερες κλισεις ρηματων κοκ.

απο την αλλη ομως, τα ελληνικα εχουν εμπλουτιστει με λεξεις τουρκικες, αγγλικες, λατινικες, σλαβικες, γαλλικες κοκ. το ιδιο συνεβη και στις αλλες γλωσσες.  :)
+100

Μερικες φορες ρε orbital σκεφτομαι να σε παντρευτω! (Οχι μονο εσενα. Και μερικους αλλους εδω μεσα...)

Τα ελληνικα λοιπον με μερικες συμβασεις (ει=ι, οι=ι, υ=ι, ....) ειναι τετοια γλωσσα οταν την κοιτας  απο γραπτα -> προφορα. Οντως οτι διαβαζεις μονοσημαντα και λες τις περισσοτερες φορες (σαν τα γερμανικα περιπου).

Το αναποδο ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Δηλαδη οτι λες μονοσημαντα αυτο να γραφεις. Που στα Γερμανικα ψιλοισχυει. (Παρολα αυτα με μια απλοποιηση ολα τα "ιωτα" να γινουν ι και ολα τα "ομικρον" να γινουν ο και ολα τα διπλα να γινουν μονα και το ξ να γινει κσ και το ψ να γινει πσ θα φταναμε σε ενα ωραιο αποτελεσμα και σε αυτον τον τομεα και θα ειχαμε μια μεγαλυτερη συνεπεια στην γλωσσα μας χωρις να στερηθουμε καμια ουσιαστικη πληροφορια, το αντιθετο μαλιστα, θα προσδιδαμε πολυ μεγαλυτερη πληροφορια στα εναπομειναντα, αφου θα τα απαλασσαμε απο τον θορυβο)

Τα Αγγλικα δεν εχουν αυτη την ακουστικη ισοδυναμια με την γραφη ουτε προς την  μια ουτε προς την αλλη.

Αλλα ο φιλολογος που μας λεει εδω ο φιλος το παρατραβηξε. Μπορει να προφερει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ το

τοιχος, τειχος,

τυχη, τειχη,

λιρα, λυρα?

Χωρις καν ζεσταμα?

 
Αν και δεν διαβασα ΟΛΕΣ τις σελιδες του thread, να δηλωσω κι εγω ενοχλημενος απο τα επαναλαμβανομενα ορθογραφικα και συμφωνω με οτι διαβασα στο thread. Μονο που ουτε κι εγω επεμβαινω (δε νομιζω να το εχω κανει καμμια φορα) γιατι δεν θελω να προσβαλλω αυτον που γραφει γιατι δεν ξερεις ποσο μειονεκτικα μπορει να νοιωσει ο καθενας με το μορφωτικο του επιπεδο.

Αυτο που δεν ειδα και δεν ξερω ΑΝ εχει αναφερθει ειναι το οτι εκτος απο τα ορθογραφικα λαθη, την σημερον ημερα τα παιδια εκτος απο ορθογραφια, γραμματικη και συντακτικο, ΔΕΝ μαθαινουν ΟΥΤΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ. Εχει δει κανενας τι γινεται οταν πεφτει καμμια πραξη? Κανεις δεν βγαζει μολυβι και χαρτι (για μυαλο δε γινεται λογος). Το κινητο και το calculator "ανα χειρας". Δε λεω, και βεβαια μας κανει τη ζωη πιο ευκολη και πιο γρηγορη κυριως το calculator, αλλα θεωρω οτι "στενευει" το μυαλο να μην μπορεις να υπολογισεις ποσο κανει 67+34 (ας πουμε).

Λεω εγω τωρα..... 8)

 
playloud είπε:
Αν και δεν διαβασα ΟΛΕΣ τις σελιδες του thread, να δηλωσω κι εγω ενοχλημενος απο τα επαναλαμβανομενα ορθογραφικα και συμφωνω με οτι διαβασα στο thread. Μονο που ουτε κι εγω επεμβαινω (δε νομιζω να το εχω κανει καμμια φορα) γιατι δεν θελω να προσβαλλω αυτον που γραφει γιατι δεν ξερεις ποσο μειονεκτικα μπορει να νοιωσει ο καθενας με το μορφωτικο του επιπεδο.

Αυτο που δεν ειδα και δεν ξερω ΑΝ εχει αναφερθει ειναι το οτι εκτος απο τα ορθογραφικα λαθη, την σημερον ημερα τα παιδια εκτος απο ορθογραφια, γραμματικη και συντακτικο, ΔΕΝ μαθαινουν ΟΥΤΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ. Εχει δει κανενας τι γινεται οταν πεφτει καμμια πραξη? Κανεις δεν βγαζει μολυβι και χαρτι (για μυαλο δε γινεται λογος). Το κινητο και το calculator "ανα χειρας". Δε λεω, και βεβαια μας κανει τη ζωη πιο ευκολη και πιο γρηγορη κυριως το calculator, αλλα θεωρω οτι "στενευει" το μυαλο να μην μπορεις να υπολογισεις ποσο κανει 67+34 (ας πουμε).

Λεω εγω τωρα..... 8)
Εισαι πολυ σωστος. Και φαντασου και το εξης. Ειναι που ειναι το παιδι πια "πιο αμορφωτο". Σκεψου να ΞΕΡΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Να ξερει ο δολιος οτι 67+34 κανει 101 ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΒΛΑΚΩΔΕΙΣ ΝΟΜΟΙ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΠΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΟ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΕΙΣ.

Γιατι αυτο συμβαινει σημερα. Και να ξερει ο μαθητης μια λεξη (αυξομοιωση) και να μπορει να την προφερει, το πιθανοτερο ειναι να μην ξερει να την γραψει, γιατι οι κανονες γραφης της ειναι εξαιρετικα πολυπλοκοι χωρις πια λογο.

Σκεψου λοιπον στα μαθηματικα το 101 να πρεπει να γραφτει ως:

εκκΚκατΤωνε-ννα αν αυτο που ακολουθει ειναι θηλυκο κατω των τριων ετων αλλιως θα πρεπει να διπλασιασεις τα συμφωνα διπλα απο καθε μη δασυνομενο φωνηεν της λεξεων αν δεν ειναι προπαροξυτονο και δεν εχει τελικο σ η διφθογγο.

Ειναι τωρα αυτος κανονας που διευκολυνει και πρεπει να διαιωνιζεται? Δεν φτανει να γραψει ο ανθρωπος 101 η εκατονενα η εκατον ενα η ekatonena η τελος παντων να το καταλαβουμε? Αυτο δεν ειναι τελικα το νοημα της γλωσσας. Να συνενοουμαστε?

 
έβρις στο τελευταίο πόστ ξέφυγες ρε συ.Ποιος τα κάνει αυτα τα 101 που λές?

Το θέμα δεν είναι το κινητο κ ο κομπιούτορας αλλα να καταλάβει το παιδί την πράξη που πρέπει να κάνει.Στις πανελλήνιες δεν βαθμολογούν το αποτέλεσμα σε πράξεις αλλα τον τρόπο σκέψης κ επίλυσης.

Γενικα είσαι κ συ των άκρων.Ντάξ όχι τόσο πολύ αλλα μια στοιχειώδη γνωση είναι καλό να υπάρχει ακόμη κ σήμερα με τα μηχανάκια του διαόλου που μπλέξαμε :P

 
trigga είπε:
έβρις στο τελευταίο πόστ ξέφυγες ρε συ.Ποιος τα κάνει αυτα τα 101 που λές?

Το θέμα δεν είναι το κινητο κ ο κομπιούτορας αλλα να καταλάβει το παιδί την πράξη που πρέπει να κάνει.Στις πανελλήνιες δεν βαθμολογούν το αποτέλεσμα σε πράξεις αλλα τον τρόπο σκέψης κ επίλυσης.

Γενικα είσαι κ συ των άκρων.Ντάξ όχι τόσο πολύ αλλα μια στοιχειώδη γνωση είναι καλό να υπάρχει ακόμη κ σήμερα με τα μηχανάκια του διαόλου που μπλέξαμε :P
Μεγαλο λαθος παντως που δεν βαθμολογουν το αποτελεσμα και δεν στεκονται ΚΑΙ στις πραξεις. Τιγκα, εχω δει μπροστα στα ματια μου νεα παιδια να μην ξερουν να κανουν ξεφτιλοπραξεις

 
αυτο ειναι που μετράει ρε πλεϊμπόι.Η πράξη κ οχι το αποτέλεσμα.

Οταν λές ξεφτιλοπράξεις?Διαίρεση ας πούμε?

 
ναι ρε, απ ουλα, και προσθεση, και αφαιρεση (εκει να δεις κλαμα), και πολ/μο και διαιρεση (ΤΡΕΛΛΟ κλαμα)

 
Απο τι ηλικιές κτλ.Πες κανα στοιχείο παραπάνω.

Μια γενικότητα που θα προσθέσω είναι οτι πολύπλοκες πράξεις κ αριθμούς που δεν συναντάμε κάθε μέρα δεν χρειαζεται να τους χειριζομαστε με ευκολία.Γι' αυτο υπάρχουν οι αριθμομηχανές ή τα λοιπά επόπτικά μέσα στην εκμάθηση των πράξεων κτλ.

Μιλώ πάντα για την δημοτική εκπαίδευση.

 
Δε λεω, και βεβαια μας κανει τη ζωη πιο ευκολη και πιο γρηγορη κυριως το calculator, αλλα θεωρω οτι "στενευει" το μυαλο να μην μπορεις να υπολογισεις ποσο κανει 67+34 (ας πουμε).
Ρει, διαβασε τι γραφω. Δεν αντιλεγω για τα κομπιουτορια, αλλα, αλλο ειναι να ξερεις να κανεις την πραξη και να το χρησιμοποιεις για γρηγοραδα κι αλλο να μην ξερεις που παν τα 4 και να ψαχνεις ποσο κανει 32-18

 
Λίγο προσοχή με τις εκφράσεις γιατι θα βάλω overdrive πάλι κ δεν το θέλετε.Το "ρει" που είναι κ άτονο με πειραξέ.Δεν μπορείς να ομιλείς έτσι σε έναν ανθρωπο με τόσο κύρος.

Συμφωνάμε τότες.Ετυχες σε παιδί που δεν παλεύει ή δασκαλο που δεν παλεύει.Ή καλύτερα συνδιασμος των δυο γιατι δεν φταίει μόνο ένας στις περισσότερες περιπτώσεις.

 
trigga είπε:
Λίγο προσοχή με τις εκφράσεις γιατι θα βάλω overdrive πάλι κ δεν το θέλετε.Το "ρει" που είναι κ άτονο με πειραξέ.Δεν μπορείς να ομιλείς έτσι σε έναν ανθρωπο με τόσο κύρος.
Δεν ξερω στο πληχτρολογι πως μπαινουν αυτοι οι διαολοι δατς γουαι

 
Επιδει ησαι φηλως του νόιζ γεια αφτι τιν φωρα στειν χαροιζω κε δαιν σαι βάζο να μου δορησοις κάπειο αναμνιστεικω ώργανω.

 
trigga είπε:
Επιδει ησαι φηλως του νόιζ γεια αφτι τιν φωρα στειν χαροιζω κε δαιν σαι βάζο να μου δορησοις κάπειο αναμνιστεικω ώργανω.

Μεταφραση (μετα απο προσπαθεια):

Epidi ise filos tou noiz gia aftin tin fora stin xarizo ke den se vazo na mou dorisis kapio anamnistiko organo.

1000 φορες απλα και σωστα greeklish παρα ανορθογραφα ελληνικα (και μια που ολοι τεινουμε να γινουμε ανορθογραφοι....)

 
εγω που το γραψα οταν το ξαναδιάβασα κόλλησα άσχημα στο "σαι" επειδή είναι κ βουλγαριανό μάλλον αλλα είναι αλήθεια.

έβρηπειδοι αρχαίε ραψωδέ κ αυλικέ της Βασίλως της Γ' σωστά τα ξερνάς τα λόγια αλλα το νόιζ καλά κρατεί ακόμη απο γκρίκλις κ είναι όμορφο.Εγω συνήθησα κ μου κακοφαίνεται το αγγλοελληνικό.

Μην βάζουμε ιδέες τώρα που έρχεται και το καλοκαίρι (?)

 
trigga είπε:
....

Μια γενικότητα που θα προσθέσω είναι οτι πολύπλοκες πράξεις κ αριθμούς που δεν συναντάμε κάθε μέρα δεν χρειαζεται να τους χειριζομαστε με ευκολία.Γι' αυτο υπάρχουν οι αριθμομηχανές ή τα λοιπά επόπτικά μέσα στην εκμάθηση των πράξεων κτλ.

...
Trigga είσαι/σπουδάζεις δάσκαλος?  

Έτσι διδάσκουν τώρα τα παιδιά?

Εγώ όταν ήμουν στο δημοτικό, έγραφα κάθε μέρα μια παράγραφο "ορθογραφία".... ξανά και ξανά μέχρι να μην κάνω ΚΑΝΕΝΑ λάθος. Κάθε μέρα.

Και όταν μαθαίναμε τις πράξεις...πάλι καθόμουν μόνος μου και έκανα τυχαία νούμερα μέχρι να το μάθω. Καραδοκούσε η μάνα μου με την παντόφλα και η δασκάλα με την ειρωνία. Λίγη προσπαθεια κάθε απόγευμα απαιτούσε... και μετά δεν είχα να φοβηθώ ούτε την παντόφλα ούτε τη δύσκολη θέση στην οποία θα μπορούσε να με βάλει η δασκάλα.

Σε σχέση με την "αξιολόγηση του τρόπου σκέψης".... συμφωνώ. Αλλά συμφωνώ με τη μορφή της επιείκειας σε στιγμιαίο λάθος/απροσεξία. Όχι σαν επιβράβευση της "μισοτελειωμένης δουλειάς" και της ονκηρίας.

Άσε που στην πραγματικότητα δεν "παίζει" σωστά σε καμμία βαθμίδα της εκπαίδευσης... ούτε στα πανεπιστήμια....

Ασχετο: Στον Knopfler θα πάτε?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top