29 διαφορετικές μείξεις

Status
Not open for further replies.
......να συμπληρώσω πως κάποια πράγματα που επισήμανα σε προήγουμενο ποστ και ισχύουν στα περισσότερα μιξ (όπως τα άσχημα reverb, το υπερβολικό de essing, το κακό και υπερβολικό compression κλπ) δεν τα αναφέρω ξεχωριστά για τον καθένα παράμόνο όταν υπάρχει λόγος και κάποιο ειδικό ενδιαφέρον

:)

 
Αυτό θα πει ανάλυση! Μόλις εκτοξεύθηκε η χρησιμότητα του διαγωνισμού στα ύψη, με το post σου nikodemo.

Αυτό που θα συμπληρώσει τέλεια την εικόνα (δημιουργία-αποτέλεσμα/κριτική) είναι η ανάλυση των διαγωνιζόμενων... Με τι ασχολούμαστε, ειδικότητα μας, εμπειρία, εξοπλισμός, άποψη για το κομμάτι, πως το χειριστήκαμε, τι μας δυσκόλεψε, πόσο το δουλέψαμε κλπ κλπ...

 
...και τα υπόλοιπα

(20)

Καλή επιλογή φορμάτ, λίγο δυνατό μέσο level με υψηλά peak.....συχνοτικά είναι αρκετά ισοροπημένο με κάπως τονισμένα μεσαία,κάτι που δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην στερεοφωνική εικόνα σε σχέση με την φάση και την mono συμβατότητα. Αρκετά πετυχημένο μιξ με σαφέστατα πιο ροκ-κιθαριστική άποψη (από εκεί προκύπτουν και τα υπερβολικά μεσαία).....οι αναλογίες και η επεξεργασία είναι αρκετά καλές, αν και δεν μου αρέσει ο συνδυασμός έντονες ψηλομεσαίες κιθάρες με βαθύ snare.....σαν εικόνα γενικά είναι αρκετά καλό αν και νομίζω πως στα τύμπανα θα μπορούσε να έχει γίνει καλύτερη δουλειά και νομίζω πως έχει γίνει λίγο λάθος "ανάθεση ρόλων" στις κιθάρες...

OverAll: Καλή προσπάθεια με πιο ροκ άποψη, αλλά με 2 τουλάχιστον σοβαρά τεχνικά μείον

A: 2/5  B:  2/5


(24)


Καλή επιλογή φορμάτ αλλά πολύ δυνατό λιμιταρισμένο level......εμφανέστατο και κακό limiting.

Συχνοτικά είναι υπερβολική η παρουσία των μεσαίων όπως αυτά εμφανίζονται στο snare, crash και κιθάρες......πολύ σκληρά....τα πιάτα και το hihat είναι σχεδόν εκνευριστικά.....οι αναλογίες δεν είναι άσχημες και η επεξεργασία έχει σίγουρα άποψη....εμένα μου θυμίζει όμως τις πρώτες άγονες μέρες του ψηφιακού φορμάτ ειδικά στα mainstream alt rock γκρουπ κάπου στις αρχές του 90....Το κομμάτι κυλάει αλλά το compression και τα πολύ πολύ σκληρά μεσαία είναι (για εμένα) πολύ σοβαρό μείον...

OverAll: Κάποια καλά στοιχεία, κάποια μέτρια στοιχεία και κάποια κακά στοιχεία.....

A: 1.5/5  B: 2/5

(26)

Καλό μέσο level αλλά αρκετά υψηλά peak και κακή επιλογή φορμάτ......σαν στερεοφωνία δεν έχει να πει κάτι ιδιαίτερο αλλά ταυτόχρονα έχει ίσως το καλύτερο mono compatibility.....συχνοτικά τα πράγματα είναι προβληματικά στις άκρες.....στο Low end έχουμε λίγο παραπάνω ενέργεια από ότι θα ήθελα.....θα προτιμούσα ένα ελαφρύ roll off, ενώ από την άλλη πλευρά στα ψηλά απλά δεν υπάρχει τίποτα.....αέρας μηδέν....αυτό σε συνδυασμό με τα αρκετά θολά χαμηλά μεσαία δίνουν μια γενική θολή εικόνα....μουντό. Οι αναλογίες είναι τυπικά καλές, η όποια επεξεργασία δεν μπορεί να φανεί (αν υπάρχει) μέσα στο θολό τοπίο και σαν ροή το κομμάτι ακολουθεί την πεπατημένη.

OverAll: Μέτρια πράγματα....λίγο αδιάφορο το αποτέλεσμα χωρίς να έχει κάποιο πολύ χοντρό μείον....

A: 2/5   B: 1.5/5


(27)


Σωστή επιλογή φορμάτ, αρκετά καλό μέσο level αλλά πολύ υψηλά peak και ψαλιδισμένες κορυφές....γενικά το κομμάτι είναι υπερβολικά και άκομψα πατημένο......συχνοτικά και τα 2 άκρα είναι προβληματικά....από τους 300 και κάτω υπάρχει υπερβολικά πολύ ενέργεια ενώ τα ψηλάκαι ψηλάμεσαία είναι υπερβολικά σκληρά , σαν υπεροδηγημένα....έτσι το αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονα θολό και λασπωμένο από την μία και εκνευριστικά οξύ από την άλλη....σαν αποτέλεσμα δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω τι γίνεται σαν αναλογίες και επεξεργασία, παρά μόνο τα υπερβολικά "εκτός" πιάτα και τις πολύ "βρώμικες φωνές"....α και θα προτιμούσα αν το κομμάτιξεκινάειμε ρεφραίν να είχε γίνει μια πιοέξυπνη και λειτουργική επιλογή οργάνων για να συνοδεύσουν τις φωνές.

OverAll: υπερεπεξεργασμένο, υπερκομπρεσαρισμένο και χωρίς κάποια εμφανή λογική πίσω από όλα αυτά.....

A: 1/5  B: 1/5

(22)

Αρκετά δυνατό μέσο level και κακή επιλογή φορμάτ....συχνοτικά υπάρχουν τα 2 συνήθη προβλήματα ....ανύπαρκτα ψηλά και βρώμικα-θολά χαμηλομεσαία......οι αναλογίες είναι αρκετά καλές και υπάρχουν αρκετές ιδέες και άποψη στην επεξεργασία.......δεν μου άρεσαν καθόλου τα τύμπανα και το de essing στις φωνές...

OverAll: το mix έχει καλά στοιχεία αλλά θέλει πολύ δουλειά ακόμη για να το πει κάποιος ολοκληρωμένο

A: 2/5  B: 1.5/5

(7)

Σωστή επιλογή φορμάτ και γενικά καλή μέση ένταση.....αλλά από εκεί και πέρα ψιλοχάος....τρομερά άσχημα και άσχετα reverb, κακή στεροφωνία, πολλές διαφορές φάσης στα ψηλά μεσαία πολύ μέτρια levels, δεν υπάρχει εξέλιξη......γενικά αρκετά κακό μιξ

OverAll: πολύ μέτριο μιξ με κακή επεξεργασία

A: 1/5  B: 0.5/5 

(6)

Σωστή επιλογή φορμάτ αλλά λίγο δυνατό μέσο level με πολύ υψηλά peak.....συχνοτικά είναι αρκετά μεσαίο ενω καλό θα ήταν να υπήρχε ένα roll off στα πολύ χαμηλά....οι αναλογίες δεν είναι άσχημες αν και οι φωνές είναι λίγο υπερβολικά μπροστά.....σαν επεξεργασία δεν εχει να πει κάτι ,είναι αρκετά ξερό , χωρίς αίσθηση χώρου και θυμίζει περισότερο rough mix για cue feed στο γράψιμο.....

OverAll: χωρίς να έχει κάποιο σοβαρό μείον ή τραγικό λάθος, δεν έχει και τίποτα το αξιόλογο

A: 1/5  B: 2/5

(4)

Καλή μέση ένταση και επιλογή φορμάτ.......συχνοτικά το αποτέλεσμα είναι πολύ μεσαίο, χωρίς άκρα και με αρκετά θολά χαμηλομεσαία.......οι αναλογίες είναι αρκετά καλές αλλά δεν μου άρεσαν καθόλου τα τύμπανα που είναι πολύ θολά και το αποτέλεσμα είναι αρκετά "πατημένο"....δεν ξέρω αν είναι το σύνολο ή επιμέρους όργανα, πάντως η ουσία είναι πως δεν υπάρχει η αίσθηση της δυναμικής κίνησης.....

OverAll: πολύ φτωχό συχνοτικά και ως άποψη

A: 2/5  B: 1/5

(5)

Σωστή επιλογή φορμάτ και πολύ καλή μέση ένταση....συχνοτικά το αποτέλεσμα είναι τρομερά άνισο.....τα χαμηλά και χαμηλά μεσαία είναι πολύ πιο δυνατά και η παρουσία τους υπερκαλύπτει τα πάντα αν και έχω την εντύπωση ότι από τα 350 και επάνω τα πράγματα είναι πολύ ισοροπημένα......σαν αναλογίες τα πράγματα είναι  καλά με εξαίρεση το μπάσο το οποίο και συχνοτικά συμπέφτει με την όλη προβληματική περιοχή.....το αποτέλεσμα επιδεινώνεται από το υπερβολικό compression.......γενικά δεν υπάρχει καθόλου δυναμική κίνηση στο κομμάτι, η εισαγωγή και το κυρίως μέρος έχουν την ίδια ένταση ενώ δεν υπάρχει και καμμία απολύτως κλιμάκωση....επεξεργαστικά οι κιθάρες είναι cool ωραία τοποθετημένες, ενώ οι φωνές αδικούνται και από το (υποθέτω manual) de essing και από το χαμηλοσυχνοτικό χάος  ......υπάρχουν πολλές ιδέες (είτε μιλάμε για τα εισαγωγικά delay, είτε για εφέ στο snare κλπ κλπ) αλλά προσωπικά τις βρίσκω λίγο υπερβολικές και ανούσιες.....σαν χροιές τα τύμπανα δεν μου άρεσαν καθόλου, τα υπόλοιπα πιστεύω ότι απλά αδικούνται (όπως πιθανότατα και οι επεξεργαστικές ιδέες) από την πολύ κακή χαμηλομεσαία περιοχή και το κακό compression....δυστυχώς ή ευτυχώς όμως αυτή η εικόνα δημιουργείται

OverAll: υπερσυμπιεσμένο,υπερεπεξεργασμένο αλλά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα....σίγουρα υπήρχε κάποιος στόχος αλλά δε νομίζω πως επιτεύχθηκε ποτέ

A: 2/5  B: 1,5/5       

(10)

Καλή επιλογή φορμάτ αλλά υψηλή μέση ένταση....συχνοτικά τα πράγματα είναι κάπως ανεξέλεγκτα από τα 200 και κάτω  και κάπως υπερτονισμένα στα ψηλά και ψηλά μεσαία με αποτέλεσμα ενοχλητικά-σκληρά crash αλλά και θολές φωνές και γενικά θολή βάση....το μιξ δεν είναι άσχημο αλλά οι φωνές είναι αρκετά εκτός και γενικά δεν μου άρεσε καθόλου η αίσθηση του χώρου....Επίσης δεν υπάρχει κατι ουσιαστικό στην ροή του κομματιού από πλευράς editing ή επεξεργασίας (αυτό δεν είναι κακό....απλά αδιάφορο)

OverAll: Το μιξ δεν είναι άσχημο αλλά συχνοτικά είναι υπέρ του δέοντος ακραίο....

A: 1.5/5  B:1.5/5

(15)

Σωστή επιλογή φορμάτ, καλή μέση ένταση αλλά πολύ υψηλά peak.......συχνοτικά είναι πολύ άνισο με υπερβολική ενέργεια κάτω από τα 100 , ένα σχετικό dip μεταξύ 1Κ με 3Κ και ανύπαρκτο "αέρα" (+8Κ)......δεν μου άρεσαν καθόλου οι αναλογίες ανάμεσα στα τρακς και ειδικά οι φωνές είναι αρκετά έξω....δεν έχει να πει κάτι από πλευράς επεξεργασίας και editing, οι χώροι είναι πολύ κακοί και το όλο πράγμα ακούγεται "άδειο"....φυσικά αυτό έχει αντίκτυπο και στην ροή του κομματιου΄η οποία δεν έχει καμμία κίνηση και κορύφωση

OverAll: υπερβολικά άδειο και απόμακρο με κακές επιλογές

A: 1/5  B: 1/5

(18)

Κακή επιλογή φορμάτ, απαράδεκτα υψηλή μέση ένταση και συνεχές ευκολοάκουστο clipping....ανύπαρκτα ψηλά και χαμός από τα 300 και κάτω.....τυπικά levels και επεξεργαστικά ανύπαρκτο.

OverAll: κάκιστο τεχνικά και χωρίς κάποια άποψη ή ιδέα ή οτιδήποτε

A: 0/5  B: 0/5

(16)

Σωστή επιλογή φορμάτ αλλά πολύ υψηλή μέση ένταση και εμφανές limiting....συχνοτικά έχει υπερβολικά χαμηλά και θολά χαμηλομεσαία καθώς και ανύπαρκτα ψηλά........οι αναλογίες δεν είναι άσχημες αλλά η τοποθέτηση στον χώρο και η επεξεργασία είναι πολύ μέτριες.....οι κιθάρες είναι αρκετά καλές ενώ οι φωνές είναι πολύ θολές.....το συνολικό αποτέλεσμα είναι πολύ σκοτεινό και αρκετά κομπρεσαρισμένο,χωρίς κίνηση και αέρα.

OverAll: μέτριο και πολύ σπιτικό (ότι μπορεί να σημαίνει αυτό)

A: 1/5  B:1.5/5

(19)

Κακή επιλογή φορμάτ , καλή μέση ένταση αλλά αρκετά υψηλά peak.....τυπική στερεοφωνία ενώ συχνοτικά δεν είναι και πολύ ισοροπημένο με ανύπαρκτα ψηλά υπερβολικά χαμηλά και χαμηλά μεσαία και μια "τρύπα" γύρω στο 1Κ.....οι αναλογίες είναι αρκετά καλές όπως και η συνολική (τυπική) επεξεργασία με εξαίρεση βέβαια το eq το οποίο αφαιρεί αρκετούς πόντους.....το βασικό πρόβλημα για άλλη μια φορά είναι τα θολά και βρώμικα χαμηλομεσαία (γύρω στους 200) τα οποία επηρεάζουν τα πάντα και ειδικά την φωνή....αυτό σε συνδυασμό με την έλειψη "αέρα" δίνει μια γενικά ερασιτεχνική εικόνα και εντύπωση....το κακό δεν επιτρέπει και στην δομή και δυναμική κίνηση του κομματιού να φανεί όπως πρέπει....

OverAll: πολλά συχνοτικά προβλήματα

A: 1/5  B: 1.5/5

(17)

Κακή επιλογή φορμάτ πολύ υψηλή μέση ένταση και πολύ υψηλά peak level......συχνοτικά είναι αρκετά ισοροπημένο, τουλάχιστον ως γράφημα, με εξαίρεση τα ανύπαρκτα ψηλά.......επίσης είναι λίγο σκληρή και βρώμικη η περιοχή γύρω από τα 200....σαν αναλογίες τα πράγματα είναι μέτρια με εξαίρεση τα τύμπανα που είναι ανύπαρκτα....σαν επεξεργασία....και πάλι τα πολύ μέτρια τύμπανα, οι θολές φωνές και η ανύπαρξία αίσθησης χώρου........επίσης τα διάφορα μέρη του κομματιού ακούγοντε αρκετά ασυνδετα και άνισα μεταξύτους κάτι που βέβαια δεν βοηθάει και στην εξέλιξη του κομματιού.

OverAll: ελειπέστατη προσπάθεια με πολλά τεχνικά προβλήματα....

A: 1/5  B: 1/5     

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
πολυ ενδιαφερουσες παρατηρησεις (στη δικη μου τουλαχιστον συμφωνω με ολα...εχω ακομα...)

η σωστη επιλογη ,ομως, φορματ απο τι εξαρταται?

μιας και το 'λαθος' υπαρχει σε πολλες μειξεις...

 
muddygiorgos είπε:
η σωστη επιλογη ,ομως, φορματ απο τι εξαρταται?

μιας και το 'λαθος' υπαρχει σε πολλες μειξεις...
...όταν λέω export format εννοώ τον τύπο του αρχείου και το bit resolution.....στην περίπτωση μας , σωστή επιλογή είναι η διατήρηση του μεγαλύτερου δυνατού wordlength για το νέο αρχείο που δημιουργούμε.....την συγκεκριμένη χρονική περίοδο και για λόγους συμβατότητας με το επόμενο στάδιο της διαδικασίας (mastering) η καλύτερη δυνατή επιλογή είναι το wave format στα 24bit και με διατήρηση του sampling rate στα 44.1Khz....

...λέπτομέρειες γύρω από αυτό το θέμα μπορείς να βρεις εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0

....στην πραγματικότητα και καθώς το mixdown export ακόμη και στα 24bit αποτελεί downgrading στο wordlength σε σχέση με την υψηλότερη εσωτερική επεξεργασία (fixed ή floating point) όλων των σύγχρονων DAW θα έπρεπε να παρεμβάλεται και κάποιος dithering/noise shaping αλγόριθμος....αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να διαπιστωθεί από εμένα ώστε να το συμπεριλάβω στην κρίση μου...... οπότε αρκούμαστε στο filetype&bit resolution :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
nikodemos είπε:
...όταν λέω export format εννοώ τον τύπο του αρχείου και το bit resolution.....στην περίπτωση μας , σωστή επιλογή είναι η διατήρη του μεγαλύτερου δυνατού wordlength για το νέο αρχείο που δημιουργούμε.....την συγκεκριμένη χρονική περίοδο και για λόγους συμβατότητας με το επόμενο στάδιο της διαδικασίας (mastering) η καλύτερη δυνατή επιλογή είναι το wave format στα 24bit και με διατήρηση του sampling rate στα 44.1Khz....

...λέπτομέρειες γύρω από αυτό το θέμα μπορείς να βρεις εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0

....στην πραγματικότητα και καθώς το mixdown export ακόμη και στα 24bit αποτελεί downgrading στο wordlength σε σχέση με την υψηλότερη εσωτερική επεξεργασία (fixed ή floating point) όλων των σύγχρονων DAW θα έπρεπε να παρεμβάλεται και κάποιος dithering/noise shaping αλγόριθμος....αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να διαπιστωθεί από εμένα ώστε να το συμπεριλάβω στην κρίση μου...... οπότε αρκούμαστε στο filetype&bit resolution :)
ok απλα στις οδηγιες ελεγε οτι επιτρεπονται και τα 16...

και αν εκανε ο κοσμος dithering δηλαδη τσαμπα μας κατηγορεις?  ;D

φιλικα παντα

 
muddygiorgos είπε:
ok απλα στις οδηγιες ελεγε οτι επιτρεπονται και τα 16...
...φυσικά και έλεγε ότι επιτρέπονται και τα 16bit......αυτό ήταν το νόημα.....να σκεφτείς και να επιλέξεις....και μετά να κριθείς για την αυτή την απόφαση σου....

και αν εκανε ο κοσμος dithering δηλαδη τσαμπα μας κατηγορεις?  ;D

φιλικα παντα
μάλλον δεν το έχεις πολυκαταλάβει το θέμα....όταν βρεις χρόνο διάβασε το θέμα στο λινκ που παρέθεσα πριν

 
γεματος παγιδες πια αυτος ο διαγωνισμος...

την επομενη φορα θα ειμαι πιο προσεκτικος.

προσωπικα εμαθα πολλα παντως απο το contest και καλο ειναι να συνεχιστει η συζητηση και να ξαναγινουν παρομοια "events" στο νοιζ.

 
Δεν είναι παγίδα νομίζω...

Κρίνοντας τις μίξεις με τα αυτιά των περισσοτέρων απο εμάς, το αν είναι 16 ή 24bit θα έχει ελάχιστη σημασία σε σχέση με άλλους παράγοντες. Δεν θα πεί δηλαδή κανείς "α αυτή η μίξη μου ακούγεται κακή επειδή είναι 16bit".

Απλά εαν είσαι σοβαρός με μια μίξη και σκοπεύεις να την πας και για mastering, στοχεύεις για 24bit (ή ακόμα καλύτερα 32bit). Το 16bit είναι consumer format και καλό είναι να μένει μόνο για το τέλος μετά το mastering που δεν θα επιδέχεται περαιτέρω επεξεργασία. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει sequencer σήμερα που δεν κάνει mixdown σε 24/32bit άρα δε είναι και κάτι εξεζητημένο. Αυτό επισημαίνει ο nikodemo σαν τεχνική παρατήρηση, και καλά κάνει... αλλά δεν έχει σημασία όσον αφορά την ψηφοφορία. +1 παραπάνω που οι μίξεις που ακούμε εμείς είναι όλες 16bit.

 
Nikodemos (μου αρέσει αυτό να το γράφω στα αγγλικά γιατί έχει το καθαρά μουσικό συνθετικό demos) έχεις πεί πράγματα για τα οποία δεν είχα ιδέα. Τι να πω, και εσύ και άλλοι εδώ μέσα είστε εγκυκλοπαίδεια. Ευχαριστώ

 
...λοιπόν για να γίνει λίγο πιο κατανοητό το θέμα της "συχνοτικής ισσοροπίας" που αναφέρω πιο πάνω ανέβασα 3 spectrum analysis γραφήματα από 3 διαφορετικά μιξ.....επέλεξα την λογική των average τιμών για κάθε κανάλι (L-R)....το ιδανικό βέβαια θα ήταν να είχαμε κάποιο βίντεο με real time γράφημα που θα μας έδινε πολύ περισσότερες πληροφορίες αλλά.....

λοιπόν....

πρώτο παράδειγμα

Di.jpg


αρκετά ισοροπημένο σε όλο το φάσμα με κάπως τονισμένα χαμηλά (από τα 200 και κάτω), ένα "άδειασμα" μεταξύ 1 με 2Κ και κάπως τονισμένα ψηλά μεσαία (2Κ και πάνω)....και στα 2 άκρα έχουμε ένα αρκετά ομαλό roll off αν και στα χαμηλά δεν είναι τόσο γραμμικό....

δεύτερο παράδειγμα

Su.jpg


....εδώ έχουμε μια πιο άνιση κατανομή της ενέργειας στο φάσμα με σαφέστατα τονισμένη την περιοχή από 200 και κάτω, ένα "άδεισμα" στην περιοχή 200 με 500, τονισμένη η περιοχή 500 έως 1Κ και απο εκεί και πάνω (έως τα 10Κ) αρκετά χαμηλότερη ενέργεια σχετικά ισόποσα κατανεμημένη (αν σκεφτούμε τα όργανα και ειδικά κιθάρες, crash & hihat)....στα 2 άκρα έχουμε roll off , αρκετά ομαλό από τα 10Κ και πάνω αλλά κάπως απότομο από τα 70 και κάτω....εμένα αυτή η εικόνα μου δίνει την εντύπωση ύπαρξης multiband compression.....βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος, απλά αυτός ο σαφής διαχωρισμός σε 4 μέρη αλλά και τα μέσα επίπεδα ενέργειας σε κάθε περιοχή  μου θυμίζει αυτή την λογική.....

τρίτο παράδειγμα

Jo.jpg


...εδώ έχουμε μια παρόμοια κατάσταση με την διαφορά πως αφενός δεν υπάρχει ουσιαστικά roll off στα χαμηλά και η ενέργεια παραμένει υπερβολική έως τα όρια του ακουστού φάσματος αλλά και πως ουσιαστικά μετά το 1Κ ξεκινάει ένα μακρύ roll off ....αυτά τα 2 αντίθετα στοιχεία δίνουν την τελική άνιση εικόνα με τα υπερβολικά χαμηλά και ασθενικά ψηλά.....

Στην ουσία του πράγματος τα 3 αυτά γραφήματα δείχνουν 3 παραλλαγές στην πορεία από το πιο flat με τονισμένα και αρκετά σφιχτά (compression) άκρα (έντονα χρωματισμένο αλλά ισόποσα) στον υπερβολικό τονισμό & compression κυρίως του κάτω άκρου (πιο μονόπλευρα και έντονα χρωματισμένο) και από εκεί στο υπερβολικά τονισμένο και χαλαρό κάτο άκρο σε συνδυασμό με εξασθενημένα και επίσης χαλαρά ψηλά (εντελώς μονόπλευρα χρωματισμένο αλλά χωρίς απότομες διακυμάνσεις)....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλησπερα

Παντως επετρεψε μου νικοδημε να πω οτι ΔΕΝ υπαρχει ιδανικο γραφημα για καθε κομματι. Δηλαδη το να κοιτας ενα RTA (real time analyser) που "ειδε" την μουσικη σε ενα βαθος χρονου και εβγαλε ενα "μεσο ορο" ενεργειας σε καθε συχνοτητα ειναι καπως λαθος. Τα περισσοτερα κομματια στο Ροκ εν ρολλ εχουν μια "κατηφορα" οσο κοιτας σε υψηλοτερες συχνοτητες.

Χρησιμοποιηστε τα αυτια σας και προσπαθηστε να βρειτε ποτε νιωθουν πιο "χαρουμενα" αυτο ειναι το πιο βασικο τεστ.

Εγω χρησιμοποιω RTA  οχι για να δω κατα ποσο υπαρχει ισορροπια (αυτο μου το λενε τα ηχεια μου και τα αυτια μου) αλλα για να εντοπιζω σε ποιες συχνοτητες υπαρχει το πιθανο προβλημα στο οποιο επικεντρωνομαι καθε στιγμη. Πανω κατω πιστευω το ιδιο κανει κι ο νικοδημος (διορθωσε με) αλλα το παραδειγμα που εφερε ειναι απλα μια υπεραπλουστευση ωστε να γινει λιγο πιο ευκολα η συζητηση.

Φιλικα

Αποστολης

 
....Αποστόλη φυσικά και έχεις δίκιο  :)

...απλά προσπαθώ να δώσω μια εικόνα (κυριολεκτικά) της περιγραφής που έκανα πιο πάνω, ουσιαστικά δηλαδή να δικαιολογήσω την άποψη που διαμόρφωσα ακούγωντας τα κομμάτια....επίσης ήθελα να δώσω στους λιγώτερο σχετικούς μια εικόνα του πως μεταφράζεται η έννοια "ισσοροπημένο".......δηλαδή την ύπαρξη ενός φυσικού roll off στα άκρα του συχνοτικού φάσματος σε αυτό το είδος μουσικής (ας το ονομάσουμε ποπ-ροκ) 

...αλλά στην πραγματικότητα και έχωντας τα παραπάνω υπ'όψην, ένα γράφημα τις περισσότερες φορές θα συμβαδίζει και με την αίσθηση που θα δημιουργεί η ακρόαση αν αυτή γίνεται υπό σωστές συνθήκες....αν δεν συμβαδίζει συμαίνει ότι κάποιο από τα στοιχεία της αλυσίδας (μέσο αναπαραγωγής - monitoring σύστημα - ακροατής) έχει κάποιο πρόβλημα.....

edit: εγώ δεν χρησιμοποιώ RTA παρά μόνο για να τεστάρω το monitoring σύστημα     

 
odeon-mastering είπε:
Χρησιμοποιηστε τα αυτια σας και προσπαθηστε να βρειτε ποτε νιωθουν πιο "χαρουμενα" αυτο ειναι το πιο βασικο τεστ.
...σε αυτό θα διαφωνήσω εν μέρει.....τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν, ειδικά όταν μιλάμε για μίξη που το συχνοτικό περιεχόμενο τείνει να μεταβάλεται δραστικά με την εξέλιξη της διαδικασίας όπως τείνει να μεταβάλεται δραστικά και η αντίληψη μας για αυτό.

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 

 
Ειχα καταλαβει οτι το κανεις απλα πιο "λιανα" για να διευκολυνεις την κουβεντα απλα ηθελα να το διευκρινησω γιατι ισως καποιοι το παιρναν αλλιως.

Οσο για το RTA εγω εχω αρκετες χρησεις αλλα κυριως για να μπορω με βεβαιοτητα να λεω π.χ. εχω προβλημα στα 4673Ηz. Φυσικα με το αυτι καταλαβαινεις που ειναι το προβλημα αλλα το RTA moy παρεχει την λεπτομερεια...μπορουμε να κανουμε ολοκληρο thread  για τα RTA απλα ευχομαι να μην μπει στο φορουμ ο γνωστος Εdward ή ο υπαλληλος του  ;D ;D ;D

 
nikodemos είπε:
τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν,

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 
+1

Ειδικα το τελευταιο ειναι αυτο που βασικα ειπα πριν...δηλαδη οτι το RTA μασ βοηθαει να δουμε και να επιβεβαιωσουμε αυτο που νιςθουν τα αυτια μας.

 
Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον όλες τις μίξεις. Πολύ χαίρομαι που στο noiz η φαντασία και η δημιουργiκότητα οργιάζουν :) Μπράβο σε όλους!

ps: Νικόδημος for president! (χαχα)

 
θα συμφωνησω & εγω στο παραπανω...προσωπικα δεν με πολυενδιαφερει και τοσο πολυ η απολυτη τεχνικη αρτιοτητα αλλα οι "ιδεες" που βαζει καποιος σε ενα κομματι & εκει πρεπει να ομολογησω οτι εντυπωσιαστηκα απο τη φαντασια αρκετων.... συμφορουμιτων μου :),ακουσα και καλα,και "αντικειμενικα" & "περιπετειωδη" &  "ψαγμενα" αλλα και..."χαμενα" mix, αδιαφορα ομως mix ελαχιστα ακουσα και αυτο ειναι πολυ θετικο για εμενα μια και τα "τεχνικα" θεματα με εξασκηση,πρακτικη & την ...αυστηρη κριτικη (& γιατι οχι ..διδασκαλια) οσων εδω μεσα "κατεχουν" το αθλημα σιγα-σιγα θα ερθουν,η φαντασια ομως δεν ερχεται αν δεν την εχει καποιος απο....μαμα.... :)

ευγε σε ολους οσους αφιερωσαν χρονο & κοπο σε αυτη τη προσπαθεια και φυσικα ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ευχαριστω στο Νικοδημο για τον πολυτιμο χρονο που αφιερωσε και φυσικα τις πολυτιμες επισημανσεις και συμβουλες του.

 
nikodemos είπε:
...σε αυτό θα διαφωνήσω εν μέρει.....τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν, ειδικά όταν μιλάμε για μίξη που το συχνοτικό περιεχόμενο τείνει να μεταβάλεται δραστικά με την εξέλιξη της διαδικασίας όπως τείνει να μεταβάλεται δραστικά και η αντίληψη μας για αυτό.

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 
Έχω πάθει πλάκα με τον τρόπο που εκφράζεσαι και από τη διαφορετική οπτική (πραγματικά έτσι είναι) που είδες το θέμα.....

ΑΦΩΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ. (Και να θες να διαφωνήσεις πλέον δεν μπορείς).

 
Να πω οτι ψήφισα ως καλύτερο το 11.

Όσο για την συχνοτική "ισσοροπία" σίγουρα δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση απο μόνη της να κάνει ένα mix να ακούγεται καλό.

Επίσης μια κάποια συχνοτική "ανισσοροπία" πάλι δεν μπορεί να μας εγγυηθεί οτι το mix θα ακούγεται χάλια...

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top