Δυο διαφορετικές συγχορδίες μπορούν να αποτελούνται από τους ίδιο

mij είπε:
(Άσχετο: στο......ροκομεταλ το θεωριτικό "παράδοξο" με τις συγχορδίες με 5η είναι ότι η 7η βαθμίδα της κλίμακας αλλάζει στην εναρμόνιση της και παίρνει 5η καθαρή αντί 5η ελαττωμένη που πρέπει κανονικά. Και λέω παράδοξο γιατί μόνο με 5η καθαρή ακούγεται σωστά λόγω...ντιστόρσιον  ;D ;D)
Πολυ ενδιαφερον! Αλλα μηπως θα μπορουσες να το κανεις πιο ευκολονοητο (γιατι μπερδευτηκα λιγο) για να το καταλαβω πληρως? Το σημειο που μπερδευτηκα βασικα ειναι εκει με την 7η βαθμιδα και την 5η... Sorry για τον κοπο  :-\

 
Να κανω εγω αλλη ερωτηση.

Αμα εχουν 1 απλο Progression με πεμπτες πχ:A5 B5 E5 D5

Εφ' οσον δεν ειναι ξεκαθαρο αν ειναι μινορε η ματζορε απο κατω μπορουμε να παιξουμε either one?Και πειτε οτι αρχιζουμε 1 φραση σε ματζορε κλιμακα,μετα μπορουμε να το αλλαξουμε σε μινορε η με αυτο που αρχισαμε και ουσιαστικα χαρακτηρισαμε τη ποιοτητα και σε αυτο μενουμε?

 
Chimay είπε:
Πολυ ενδιαφερον! Αλλα μηπως θα μπορουσες να το κανεις πιο ευκολονοητο (γιατι μπερδευτηκα λιγο) για να το καταλαβω πληρως? Το σημειο που μπερδευτηκα βασικα ειναι εκει με την 7η βαθμιδα και την 5η... Sorry για τον κοπο  :-\
To ακορντο της 7ης βαθμιδας που βγαινει συμφωνα με τους τροπους(δεν αναφερω περισσοτερα να μη σε μπερδεψω) ειναι το 7b5.Δηλαδη ακορντο με την εβδομη μεσα ελλατωμενη τριτη ελλατωμενη πεμπτη(υφεση 5)Προσπαθωντας να το παιξεις σε μια ροκ κατασταση ακουγετε μια αθλια φασαρια.Μετατρεποντας το σε power chord κολλαει καλυτερα.

Αυτο νομιζω προσπαθει να εξηγησει ο φιλος

 
Mean είπε:
Να κανω εγω αλλη ερωτηση.

Αμα εχουν 1 απλο Progression με πεμπτες πχ:A5 B5 E5 D5

Εφ' οσον δεν ειναι ξεκαθαρο αν ειναι μινορε η ματζορε απο κατω μπορουμε να παιξουμε either one?Και πειτε οτι αρχιζουμε 1 φραση σε ματζορε κλιμακα,μετα μπορουμε να το αλλαξουμε σε μινορε η με αυτο που αρχισαμε και ουσιαστικα χαρακτηρισαμε τη ποιοτητα και σε αυτο μενουμε?
Το να εχεις στο progression Β5 και D5 υποδηλωνει πως η Β ειναι μινορε, μιας και εχει οπως ειπαμε D το progression.

Απο εκει και περα πιστευω υπαρχουν 2 περιπτωσεις για το progression: Αmin, Bmin, Dmaj, Emin ή Amaj, Bmin, Dmaj, Emaj.

Μιλαμε για συμβατικες κλιμακες ε? Αν ναι τοτε ετσι το αντιλαμβανομαι εγω.

 
Mean είπε:
To ακορντο της 7ης βαθμιδας που βγαινει συμφωνα με τους τροπους(δεν αναφερω περισσοτερα να μη σε μπερδεψω) ειναι το 7b5.Δηλαδη ακορντο με την εβδομη μεσα ελλατωμενη τριτη ελλατωμενη πεμπτη(υφεση 5)Προσπαθωντας να το παιξεις σε μια ροκ κατασταση ακουγετε μια αθλια φασαρια.Μετατρεποντας το σε power chord κολλαει καλυτερα.

Αυτο νομιζω προσπαθει να εξηγησει ο φιλος
Το πιασα! Θενξ! Σαν να λεμε πχ σε ροκοκατασταση, κλιμακα Αmaj, θελοντας να παιξεις G#5 και Α5, αντι να παιξεις: G#,D και Α,Ε παιζεις: G#,D# και Α,Ε?

 
Mean είπε:
Να κανω εγω αλλη ερωτηση.

Αμα εχουν 1 απλο Progression με πεμπτες πχ:A5 B5 E5 D5

Εφ' οσον δεν ειναι ξεκαθαρο αν ειναι μινορε η ματζορε απο κατω μπορουμε να παιξουμε either one?Και πειτε οτι αρχιζουμε 1 φραση σε ματζορε κλιμακα,μετα μπορουμε να το αλλαξουμε σε μινορε η με αυτο που αρχισαμε και ουσιαστικα χαρακτηρισαμε τη ποιοτητα και σε αυτο μενουμε?

οχι, αν ειναι να τις χαρακτηρίσεις με 3ες (δλδ ενα riff να το κανεις ακκόρντα),δεν μπορει να βαλεις ο,τι θελεις.

Στο συγκεκριμενο θα πρεπει να ειναι Amaj,Bmin,Emaj (dominant),Dmin         ( I - II - V -VI σε ματζόρε κλίμακα ).

Σκεψου το αλλιώς : αν ηταν ολες maj ή ολες min ,δεν θα ακουγοταν οτι κατι δεν παει καλα?

Στο 2ο σου ερωτημα η απαντηση εξαρτάται απο τη μελωδία.Αν αλλάξει η κλιμακα της μελωδίας ,φυσικά θα αλλάξει και η εναρμόνιση

 
Ακριβως Chimay.

Aπο τι καταλαβαινω και τα 2 Progressions στεκουν αν παιξεις στο ενα Α Dorian και στο αλλο A Major.

Δηλαδη αμα ολα αυτα δεν ειχαν ποιοτητες και ηταν 5ες θα μπορουσες να βαλεις απο πανω και τις νοτες της A Dorian και της Α Μajor ?

TA ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ?ΑΦΤΟ ΕΙΝΑΙ? :P

Edit:Blue δεν θελω να το χαρακτηρισω με 3ες θελω να δω τι κλιμακες μπορουν να παιχτουν απο πανω απο τις 5ες οπως ειναι.

 
blue είπε:
... Dmin  ...
Σιγουρα Dmin? Σε ματζορε κλιμακα η 6η βαθμιδα F# δεν ειναι? Οχι F, η οποια κανει την D μινορε.

 
σωστα.Η κακια η ωρα,το ποτο, ολα :D

Dmaj ειναι , IV στη Αmaj.

 
Ολα αυτα τα ξερω εγω αλλο ρωταω.

Πες οτι θες να αυτοσχεδιασεις πανω απο αυτα τα progression.Δες τα πιθανα progression που ποσταρε ο Chimay.Aν λοιπον δεν εχουμε τις τριτες και μπορουμε αναλογα τη κλιμακα και τις νοτες που θα παιξουμε απο κατω να το βγαλουμε dorian το progression(το πρωτο του Chimay) η απλο μαjor η ακομα και Minor.Oποτε τι παιζουμε απο κατω??Και τις τρεις κλιμακες?

 
Mean είπε:
Ολα αυτα τα ξερω εγω αλλο ρωταω.

Πες οτι θες να αυτοσχεδιασεις πανω απο αυτα τα progression.Δες τα πιθανα progression που ποσταρε ο Chimay.Aν λοιπον δεν εχουμε τις τριτες και μπορουμε αναλογα τη κλιμακα και τις νοτες που θα παιξουμε απο κατω να το βγαλουμε dorian το progression(το πρωτο του Chimay) η απλο μαjor η ακομα και Minor.Oποτε τι παιζουμε απο κατω??Και τις τρεις κλιμακες?
Νομιζω πως ναι. Παιζεις τις 5ες και αναλογα την μελωδια απο κατω πανω στα πιθανα progressions. Για λεγε και συ re blue.

 
Aκουγεται απολυτως λογικο εφ' οσον δν εχεις καμια τριτη και μπορουν να ειναι πολλα πραγματα αυτες η συγχορδιες να βαλεις και dorian και Major και minor.Το θεμα ειναι μπορεις να της αναμιξεις και τις τρεις κλιμακες μαζι?

Περιμενω γνωμες αλλα θα απαντησω στον εαυτο μου οτι μαλλον οχι γιατι παρ' ολο που κατω απο τα ακορντα η καθε μια κλιμακα ακουγεται ωραια τα διαστηματα με τα οποια διαφοροποιουνται οι τροποι ακουγονται φαλτσα οταν τα βαλεις μαζι.Αλλα και παλι δεν θα μπορουσες να κανεις 1 περασμα,τριτη μικρη->τριτη μεγαλη και να μεινεις εκει,αλλα μετα κ το αντιθετο?Oποτε αμα απλα αυτα τα διαστηματα τα βαλεις σαν passing notes μπορεις να καταληξεις οπου γουσταρεις και να ακουστεις καλα.Σε αντιθεση ας πουμε σε 1 κομματι με A Major μεσα που αμα κανεις 1 χρωματικο περασμα 3η μικρη->3 μεγαλη θα ακουστει καλα αλλα το αντιθετο θα ακουστει τελειως παραφωνο.

Τελικα αυτοαναιρουμαι,οποιος καταλαβε τι θελω να πω ας μου πει τη γνωμη του:P.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε συ, αμα σου την δωσει μπορεις να κανεις και τα παντα. Καταλαβα τι θελεις να πεις. Θεωρια οπως λες ξερεις. Ολα τα υπολοιπα θεμα πειραματισμου δεν ειναι?

 
Καταλαβα.

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ ΑΦΤΟ ΕΙΝΑΙ.ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΚ ΚΑΛΟ ? :P :P

Just joking thanks για το χρονο σου Chimay.

 
Δεν κανειι τιποτα! Εξ αλλου αφ οτου εμαθα να κουρδιζω την κιθαρα μελεταω μονος μου θεωρια και μ αρεσει να συζηταω γι αυτην.  ;)

 
Μια εκ των υστέρων ανάλυση δεν έχει κανένα νόημα. Από τη στιγμή που οι πέμπτες δεν περιέχουν τρίτες θα μπορούσαν να υπονοούν πολλούς κύκλους ακόρντων π.χ. με δανεικές συγχορδίες. Απλά οι επιπλέων νότες που παρουσιάζονται στη μελωδία της φωνής ή άλλων οργάνων καθορίζουν το ποιες συγχορδίες σχηματίζονται. Με άλλα λόγια μετράει το context.

Γενικά το να χρησιμοποιείς διαφορετικούς τρόπους στο παίξιμό σου είναι εφικτό. Δεν σημαίνει όμως ότι επειδή η ρυθμική παίζει 5ες θα πάρουμε αμπάριζα και θα βγούμε  ;D Πάνω από όλα μετράει η μουσικότητα των φράσεων  ;)

 
E ναι αφου καθησα και ξαναδιαβασα ολα τα κατεβατα τελικα ειναι λιγο ανουσια η ερωτηση μου.Απλα ειναι η προσεγγιση που θα κανεις,αμα παρεις φορα...μονο μουσικη δεν θα βγει.

Τεσπα καλο ηταν ξεσκονισα τις θεωρητικες μου γνωσεις τουλαχιστον.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top