29 διαφορετικές μείξεις

Status
Not open for further replies.
λοιπόν έκανα μια πρώτη ακρόαση

τα πιο συχνα "λαθη" (αν μου επιτρέπεται να πω) που συνάντησα ήταν το leveling μεταξύ των οργάνων, σε κάποιες μείξεις η φωνή η ακόμα και τα τύμπανα ήταν ιδιαίτερα πίσω.

παρατήρησα οτι πολλοί παίξανε με το εκουαλαιζερ των οργάνων κάποιες φορές με άσχημα αποτελέσματα (σε κάποια μείξη η μπότα ακουγόταν πάρα πάρα πολύ και μπάσσα) αλλά δε ξέρω αν μπορεί κανείς να κρίνει αντικειμενικά την διαφορετική προσέγγιση ενος λιγο διαφορετικου εκουαλαιζερ πχ στην κιθαρα.

κάποιος (δε ξερω αν εγινε επιτηδες ή "ξεφυγε") άλλαξε τη θέση της φωνής στο ρεφραίν ;D

κάποιος άλλος ξέχασε το τρακ του σολο

αυτό που παρατήρησα σε παρα πολλές απο τις μείξεις είναι αυτά τα ηλεκτρονικά "τσιου-τσίου" που ακούγονται στο ρεφραίν παραγίνονται διακριτά επειδή μάλλον στο συγκεκριμένο τρακ έχει τονιστεί η ψηλή περιοχή συχνοτήτων.. προσωπικά εγω θα το προτιμούσα λιγότερο ευδιακριτο μέσα στη μείξη, τουλαχιστον κατα το ρεφραίν

σε αρκετές μείξεις βρίσκω οτι η ένταση της κιθάρας στο σολο είναι λίγο χαμηλή, στα πρώτα δευτερόλεπτα του σόλο, με αποτέλεσμα να ακούγεται το σόλο οτι μπαίνει κάπως διστακτικά, σε ένα σημείο που ο ακροατής (εγω τουλ ;D) περιμένει "να τα σπασει όλα"

μέχρι στιγμής πιο πολύ μου άρεσαν οι μείξεις 1(η πολύ καλή συχνοτική ισορροπια και στερεοφωνία δίνει καθαρότητα και ακούς με σιγουριά όλα τα όργανα) & 10(όχι τόσο καλό τονικά στα ψηλα και χαμηλά άκρα, μου άρεσε που τόνισε την μπασα φωνη) αλλά θα τα ακούσω ακόμα πολλές φορές όλα για να σιγουρευτώ ;D

γενικά αυτό που με χαρά παρατήρησα σε αρκετές μείξεις είναι οτι απουσιάζει ή έστω ελαττώνεται η "γαγγραινα" των ελληνικών παραγωγών, δηλαδή η φωνη ΜΠΡΟΣΤΑ  ;D

(δεν ήθελα να παραθέσω νούμερα για κάθε τρακ ξεχωριστα, στην πορεία και μετα απο πιο πολλές ακροάσεις θα είμαι πιο συγκεκριμένος)

 
Εγώ μπήκα λίγο μετά στο παιχνίδι (ως νέο μέλος), και το νήμα του διαγωνισμού είχε γίνει ήδη πολυσέλιδο. Όντως μου δημιουργήθηκε η απορία σε σχέση με τον "αντικειμενικό σκοπό". Όμως απο τα συμφραζόμενα, η αναλυτικότητα των οδηγιών και κάποια άλλα posts απο ολοκλήρωσα την εικόνα στο μυαλό μου για τον σκοπό του διαγωνισμού. Για μένα ήταν ξεκάθαρο οτι το ζητούμενο ήταν να λειτουργήσουμε ως mixing engineers σε ένα κομμάτι που πρέπει να ενταχθεί στο είδος του (και όχι να ρεμιξαριστεί σε κάτι άλλο).

Ότι συζήτηση δεν έγινε κατα τη διάρκεια του διαγωνισμού, μπορεί να γίνει τώρα.

Θα συμφωνήσω πολύ με τον doltson. Κι εγώ μουσικός είμαι κυρίως. Όταν δούλευα το κομμάτι περισσότερο σκεφτόμουν ιδέες και αλλαγές για το πως θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Δεν ενέδωσα σε έντονους παρεμβατισμούς, ήθελα να είμαι σύμφωνος με τους κανόνες του διαγωνισμού, αλλά απο εκεί προέρχομαι. Είναι σα να λες σε ένα drummer να σκέφτεται σαν πιανίστας. Ίσως μπορέσει να το καταφέρει, αλλά και πάλι είναι drummer.

Γι'αυτούς που κάνουν διαδικαστικές μίξεις τακτικά σε καλλιτέχνες, αυτό το κομμάτι θα ήταν κάτι απλό. Δεν είχε ιδιαίτερες προκλήσεις, πιστεύω, για κάποιον που έχει εμπειρία. Τα tracks ηχογραφημένα καλά, χωρίς πολλά περίεργα/διακυμάνσεις/ θόρυβο, προβλέψιμα όργανα μιας rock μπάντας κλπ. Τα τυχόν προβλήματα, για μένα, ήταν κυρίως στο κομμάτι καθεαυτό και την ενορχήστρωση/εκτέλεση.

 
Ισως το ειπατε σε προηγουμενα ποστ και μου ξεφυγε, αλλα ηθελα να ρωτησω αν εχουμε δικαιωμα και οσοι δεν πηραμε μερος στον διαγωνισμο, να ακουσουμε , να σχολιασουμε και να ψηφισουμε.

Φιλικα

Αποστολης

 
odeon-mastering είπε:
Ισως το ειπατε σε προηγουμενα ποστ και μου ξεφυγε, αλλα ηθελα να ρωτησω αν εχουμε δικαιωμα και οσοι δεν πηραμε μερος στον διαγωνισμο, να ακουσουμε , να σχολιασουμε και να ψηφισουμε.

Φιλικα

Αποστολης
Φανταζομαι πως εννοειτε αυτο...Αλλιως τι νοημα θα ειχε ο διαγωνισμος...

 
nikodemos είπε:
haryy καλώς ή κακώς στην δουλειά μας δεν υπάρχουν ούτε πρέπει ούτε δεν πρέπει.....γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπάθησα να φτιάξω ένα "ρεαλιστικό" σενάριο που θα βοηθήσει στο να έρθουμε πιο κοντά στο αντικείμενο....ειλικρινά δεν δίνω δεκάρα για το ποιος θα κερδίσει και αν όντως θα είναι καλύτερος από τους άλλους....με ενδιαφέρει όμως να καταλάβουν οι περισσότεροι ποιά είναι η δουλειά μας, το αν είναι δύσκολη ή όχι, το πόσο πολύπλοκη είναι αλλά ταυτόχρονα και πόσο απλή, το πόσο σημαντική είναι αλλά ταυτόχρονα και να απομακρύνω τις όποιες μυθολογικές προεκτάσεις μπορεί κάποιες φορές να πάρει.....    
Ασφαλώς, απλά αν έδινες εσύ (και εγώ και πολλοί άλλοι) ένα κομμάτι σε έναν mix engineer θα προσπαθούσες να το απαλλάξεις από αυτά τα προβλήματα που ήδη τα έχεις προσέξει κατά την ηχογράφηση του κομματιού, έτσι δεν είναι?

Γιαυτό είπα ότι πρέπει αυτά τα πράγματα να λύνονται πριν και όχι "we'll fix it in the mix" όπου εκεί προέχουν άλλα πράγματα και δεν υπάρχει η πολυτέλεια να αναλώνεται ο χρόνος της μίξης σε τέτοιες διορθώσεις.

Ότι πάντα συμβαίνει να φτιάχνονται τέτοια πράγματα στη μίξη, σίγουρα συμβαίνει, και να τα συμπεριλάβεις στο τεστ σαν μια επιπλέον πρόκληση είναι κατανοητό και θεμιτό. ;)

 
audiobox...

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Ίσως κάνω λάθος που δίνω σημασία στο post σου.

Οτιδήποτε έχει ειπωθεί ως τώρα, μαζί και οι διαφωνίες (ειδικά οι διαφωνίες) είναι πολύ χρήσιμα, ενδιαφέροντα και γουστάρω.

Τα posts που κλείνουν νωρίς είναι τα καλύτερα;

Η ερώτηση είναι ρητορική. Απλά θέλω να πω σε όλους τους υπόλοιπους οτι εγώ γουστάρω.

haryy, τι ήταν αυτά τα προβλήματα που υπήρχαν στο υλικό που καλό ήταν να έχουν διορθωθεί απο πριν; Κυρίως θόρυβο και leaks παρατήρησα εγώ που βελτιώθηκαν πολύ με gates και gentle highpass, σε drums και φωνή. Επίσης ένα filtered highpassed pad (το "τσίου τσίου") με έντονο και ενοχλητικό resonance εκεί γύρω 15-16kHz, αυτό κατά τη γνώμη μου έπρεπε να λείπει εντελώς ήταν τρομερά προβληματικό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
odeon-mastering είπε:
Ισως το ειπατε σε προηγουμενα ποστ και μου ξεφυγε, αλλα ηθελα να ρωτησω αν εχουμε δικαιωμα και οσοι δεν πηραμε μερος στον διαγωνισμο, να ακουσουμε , να σχολιασουμε και να ψηφισουμε.

Φιλικα

Αποστολης
Αποστόλη εννοείται αυτό......και πανω από όλα μας ενδιαφέρει ο σχολιασμός :)

 
Μήπως είναι λίγο άδικο και λίγο άσχετο με την όλη κατάσταση το γεγονός ότι κάποιοι παιδεύτηκαν ώστε να αλλάξουν

τη δομή του project για να εντυπωσιάσουν σύμφωνα με τη δική τους αντίληψη.....με το γεγονός ότι κάποιοι απλά

περιορίστηκαν στο να κάνουν μια καλή μίξη χωρίς καμιά ουσιαστική αλλαγή πάνω στη δομή?? ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ

ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΤΕΛΙΚΑ?? LOOOL :P ???

Έτσι κι αλλιώς πλέον όλα είναι σχετικά με το θέμα της μίξης και της ενορχήστρωσης.

Ένας μπουζουκόβιος ηχολήπτης δε δίνει καν σημασία σε μια μίξη ενός project  της Bjork όπως επίσης ένας που θα κάνει μίξη

σε ένα poject του Κωνσταντίνου Βήτα π.χ......σνομπάρει την μίξη του μπουζουκόβιου.

Όλα είναι σχετικά!

Δύσκολος διαγωνισμός.  :P  :D  :P  ;)

ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΓΝΩΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ PROJECT ΜΟΥ :P  ΚΑΝΟΝΙΣΤΕ  :p:p


ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΗΛΩΣΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  :p :P
               

          ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΟΜΩΣ :P

 
Αν και είμαι απλά ένας πιανίστας και έχω πλήρη μεσάνυχτα στο θέμα του mixing και της ηχοληψίας γενικά, έλαβα μέρος στον διαγωνισμό για να δω τι δυνατότητες έχω. Άκουσα και τις 29 προτάσεις - απόψεις - δημιουργίες, και αν και σε μερικές υπάρχουν κάποιες "ατέλειες", χάρηκα που οι περισσότερες δεν έμειναν απλά στο κομμάτι ;)! Κάθε μια με τον τρόπο της αναδεικνύει και κάτι καινούριο! ;D  θα περιμένω τα τελικά αποτελέσματα με αγωνιά και κυρίως τις συζητήσεις που θα γίνουν!!        

Ευτυχώς που υπάρχει και το NOIZ για να μάθουμε και εμείς οι "ερασιτέχνες" την ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΗΧΟ-ΛΗΨΙΑΣ"  ;) :D ;D

ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ & ΚΑΛΟ ΜΑΘΗΜΑ  ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!    ;D

 
mmentis είπε:
haryy, τι ήταν αυτά τα προβλήματα που υπήρχαν στο υλικό που καλό ήταν να έχουν διορθωθεί απο πριν; Κυρίως θόρυβο και leaks παρατήρησα εγώ που βελτιώθηκαν πολύ με gates και gentle highpass, σε drums και φωνή. Επίσης ένα filtered highpassed pad (το "τσίου τσίου") με έντονο και ενοχλητικό resonance εκεί γύρω 15-16kHz, αυτό κατά τη γνώμη μου έπρεπε να λείπει εντελώς ήταν τρομερά προβληματικό.
Ήδη τα ανέφερα, στην εισαγωγή ακούγεται αμυδρά ο μετρονόμος από κάτω (δεν θυμάμαι σε ποια κανάλια) και ακριβώς με το μπαίνουν τα τύμπανα ακούγεται κλικ στο αριστερό κανάλι πάνω στην ατάκα. Αλλά δεν είναι κάτι σπουδαίο όπως είπα .. πάμε παρακάτω :)

 
@doltson

Γιατί το λες αυτό? Στους κανόνες αναφέρεται ότι μπορείς να κάνεις τροποποιήσεις αν θες. Εγώ προχώρησα και σε ποιο ακραία πράγματα κόβοντας κάποια πράγματα και αλλάζοντας ακόμη και χρονικά κάποιο σημαντικό track.

Το τελευταίο έγινε κατά λάθος και το κράτησα επειδή μου άρεσε περισσότερο, αλλά γενικώς οι αλλαγές που πραγματοποίησα υπηρετούσαν καθαρά την μουσική μου αντίληψη και όχι τον εντυπωσιασμό (αν και συνήθιζα να το κάνω αυτό στο παρελθόν ;D)

Πάντως παίρνω την αφορμή να τονίσω εδώ ότι κανονικά το ότι κάνουμε στην μίξη πρέπει να έχει την έγκριση του πελάτη φυσικά... Κάποια από αυτά που κάναμε όλοι στο κομμάτι μπορεί κανονικά να εξόργιζαν τον καλλιτέχνη αν δεν είχαμε συννενοηθεί μαζί από πριν. Δεν σημαίνει ότι μας δίνουν ένα κομμάτι για μίξη και μεις παίρνουμε το ελεύθερο να το κάνουμε....λαμπόγυαλο :D

 
haryy είπε:
Πάντως παίρνω την αφορμή να τονίσω εδώ ότι κανονικά το ότι κάνουμε στην μίξη πρέπει να έχει την έγκριση του πελάτη φυσικά... Κάποια από αυτά που κάναμε όλοι στο κομμάτι μπορεί κανονικά να εξόργιζαν τον καλλιτέχνη αν δεν είχαμε συννενοηθεί μαζί από πριν. Δεν σημαίνει ότι μας δίνουν ένα κομμάτι για μίξη και μεις παίρνουμε το ελεύθερο να το κάνουμε....λαμπόγυαλο :D
....πάρα πολύ όμορφα το διατύπωσες haryy  :)

 
Να πω την αληθεια μου κυριοι δεν περιμενα τοσοοοο μεγαλες διαφορες...

Νικοδημε μια ερωτηση θα βγαλετε και την πρωτη 3αδα??

Ετσι ξερεις για το διαγωνιστικο σε εισαγωγικα του πραγματος...η μονο ανακοινωση της νικης του 1ου??

Χαιρετισμους σε ολους

 
G.Skalk είπε:
Να πω την αληθεια μου κυριοι δεν περιμενα τοσοοοο μεγαλες διαφορες...

Νικοδημε μια ερωτηση θα βγαλετε και την πρωτη 3αδα??

Ετσι ξερεις για το διαγωνιστικο σε εισαγωγικα του πραγματος...η μονο ανακοινωση της νικης του 1ου??

Χαιρετισμους σε ολους
...προσωπικά θα ήθελα να βγάλω αναλυτικά την δική μου κρίση-σχολιασμό για όλους καθώς και το πως και γιατί τους έδωσα τον βαθμό που τους έδωσα.....περιμένω την απόφαση του Yameth......ε, αν γίνει έτσι θα είναι έυκολο για τον καθένα να βρει την σειρά κατάταξης....και βέβαια να συγκρίνει και τους 2 τρόπους βαθμολόγησης....

...σε ότι αφορά την δική μας βαθμολόγηση-αξιολόγηση θα είναι μοιρασμένη σε 2 ισόποσα μέρη, ένα καθαρά τεχνικό με κάποια αντικειμενικά κριτήρια καιένα υποκειμενικό βάση άποψης.

 
nikodemos είπε:
...σε ότι αφορά την δική μας βαθμολόγηση-αξιολόγηση θα είναι μοιρασμένη σε 2 ισόποσα μέρη, ένα καθαρά τεχνικό με κάποια αντικειμενικά κριτήρια καιένα υποκειμενικό βάση άποψης.
Νομιζω πως ολοι περιμενουμε την αποψη σας παρα το ποιος θα νικησει σαν μια μορφη καλως εννοουμενης διδασκαλιας... ;D

Να προσθεσω αν μου επιτρεπεται κατι σοβαρα τωρα!!!Πιστευω πως θα πρεπει να υπαρξει και ενα online σεμιναριο χωρισμενο σε videos για το πως

θα πρεπει να προσεγγιζεται ενα κομματι(στην προκειμενη το συγκεκριμενο)για να ειναι και διδακτικος ο σκοπος του συγκεκριμενου διαγωνισμου.Δηλαδη ξεκαθαρα να μας παρεις απο το χερακι ;D και να μας πεις τοσο compression,τοσο reverb,τοσο EQ...Ετσι

χρησιμοποιουμε το limiter κλπ..

Γιατι στο λεω αυτο..διοτι ολοι μας ψαχνουμε διαφορα threads στο noiz να βρουμε καποιες ''βασικες'' ηχοληπτικες προσεγγισεις!

Οποτε περαν απο το υποκειμενικον του πραγματος που ειναι η αποψη του καθενος απο εμας να υπαρξει και το διδακτικο απο εσας μερος..

 
ΟΑΟΥ !!!!!!!!! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΟΙΟ ΚΑΛΟ ΑΚΟΥΣΑ ΣΗΜΕΡΑ  :D  :P  :D

ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ VIDEO TUTORIAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D[flash=200,200]

 
G.Skalk είπε:
Δηλαδη ξεκαθαρα να μας παρεις απο το χερακι ;D και να μας πεις τοσο compression,τοσο reverb,τοσο EQ...Ετσι

χρησιμοποιουμε το limiter κλπ..

Γιατι στο λεω αυτο..διοτι ολοι μας ψαχνουμε διαφορα threads στο noiz να βρουμε καποιες ''βασικες'' ηχοληπτικες προσεγγισεις!
Ο Nikodemos εξήγησε ήδη πολύ καλά την άποψη του για τη διαδικασία της μίξης στη δεύτερη σελίδα του συγκεκριμένου θέματος

και όπως και να το κάνουμε ενας μπούσουλας όπως το εδώ βάζεις τόσο compression κτλ.πιστεύω θα ήταν λίγο too much και χωρίς νόημα.

ΠΧ. Σε μερικές παραγωγές μπορεί να μην χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις καθόλου compression (υπερσπάνιο αλλά μπορεί να συμβεί) ή να έχεις

ηχογραφήσει τα όργανα σου σε συγκεκριμένους χώρους και να μην θελήσεις την προσθήκη Reverb σε αυτά και γενικά όλα παίζουν.

Τα πάντα είναι εργαλεία για να δημιουργήσεις τελικά τον ήχο που είχες σκεφτεί ότι θα ήθελες να πετύχεις σε ένα κομμάτι.

Τώρα βασικές ηχοληπτικές προσεγγίσεις όπως οι περιοχές που επιδρά ευεργετικά ενα EQ στην μπότα ή το μπάσσο υπάρχουν παντού στο net.

Όχι οτι θα με χάλαγε βεβαια να δώ να γίνεται ένα τετοιο tutorioal το κάθε άλλο , αλλά δεν το κρίνω αναγκαίο ή απαραίτητο.(αποψη μου πάντα)

Anyway  πρέπει να ξεκινήσω και εγώ την ακρόαση, πολλές μίξεις.

Έχω ήδη εντοπίσει πολλά λάθη στην δικιά μου, δεν μου έφτασε ο χρόνος δυστυχώς για να ασχοληθώ παραπάνω ώρες.

Στην επόμενη όμως ....

 
Loki είπε:
Ο Nikodemos εξήγησε ήδη πολύ καλά την άποψη του για τη διαδικασία της μίξης στη δεύτερη σελίδα του συγκεκριμένου θέματος

και όπως και να το κάνουμε ενας μπούσουλας όπως το εδώ βάζεις τόσο compression κτλ.πιστεύω θα ήταν λίγο too much και χωρίς νόημα.
Δεν ειπα για την αποψη του Νικοδημου απαραιτητα εγω μιλησα για ενα αντικειμενικο σεμιναριο που θα βοηθουσε τους χρηστες..

με εργαλειο δουλειας το συγκεκριμενο κομματι

 
ο Loki έχει ένα δίκιο όταν λέει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ένα tutorial που να περιγράφει τι πρέπει να κάνει και πως ακριβώς πρέπει να κινηθεί κάποιος για να έχει ένα πετυχημένο (ή έστω τεχνικά σωστό) μιξ.....και είναι απόλυτα λογικό αυτό καθώς το ζητούμενο δεν είναι ποτέ το ίδιο όπως ποτέ δεν είναι ίδιο το προς επεξεργασία υλικό. Άρα η ουσία είναι να μπούμε στην λογική της διαδικασίας, στην λογική του κάθε είδους επεξεργασίας αλλά και γιατί όχι στην λογικήμε την οποία καθορίζεται η αισθητική μας....και μετά θα μπορούμε να μιλάμε για τεχνικές κλπ κλπ

Ας δούμε λοιπόν πρώτα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο παρόν θέμα

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι καταλάβουμε το σύνολο της διαδικασίας και τι περιλαμβάνει καθώς και μια γενική ορθολογιστική προσέγγιση της.....όπως για παράδειγμα εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=79

Από εκεί και πέρα μπορούμε να προσαρμόσουμε αυτή την γενική προσέγγιση στο συγκεκριμένο κομμάτι και στο πως το αντιμετωπίσαμε ο καθένας.......εκεί εύκολα θα διαπιστώσουμε ότι είναι αρκετά τα κοινά σημεία επαφής σε ότι αφορά λανθασμένες (τεχνικά) προσεγγίσεις.....όπως πχ αυτά που ανέφερα στην 2η σελίδα......σκοπός μου είναι με αφορμή αυτό το θέμα να ανεβάσω μια σειρά από σχετικά άρθρα όπως πχ αυτό

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=136

Η ουσία σε αυτό το εγχείρημα δεν είναι δώσω εγώ ή κάποιος άλλος συγκεκριμένα mixing tips & tricks αλλά αρχικά να (ξανα)γνωρίσουμε ένα-ένα τα βασικά συστατικά της διαδικασίας.....γιατί πολύ απλά δεν μπορεί κάποιος να αλλάξει αυτό που δεν βλέπει.

Ξέρω ότι πολύ θεωρούν κάτι τέτοιο ανούσιο και ίσως βαρετό, ή ότι ήδη το κατέχουν άπταιστα.......εγώ πάντως κάθε μέρα εκπλήσομαι και περισσότερο με το πόσα νέα πράγματα μπορεί να μάθει κάποιος (εγώ) για κάτι το οποίο θεωρητικά κατέχει......

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top