....χαίρομαι που γίνεται κουβέντα ;D ;D ;D
λοιπόν ξεκινώντας αντίστροφα...
OurDarkness...thanks man
haryy man η αμφισβήτηση και ο διάλογος είναι ο μόνος τρόπος να φτάσουμε στην ουσία...παρά ταύτα όμως έχεις λάθος

...και εξηγούμαι
Στο σχέδιο που πόσταρα το STC θα ήταν ακριβώς το ίδιο είτε το διάκενο είναι γεμάτο ολόκληρο με πετροβάμβακα είτε τα 2/3....αλλά τελείως διαφορετικό χωρίς αυτόν. Με αυτό που έγραψα εννοούσα ότι για λόγους κόστους δεν χρειάζεται να γεμίσουμε όλο το διάκενο αλλά τα 2/3 αρκούν για να πάρουμε το 95% του επιθυμητού αποτελέσματος...αν το γεμίζαμε όλο ίσως κερδίζαμε άλλο μισό db από κάποια συχνότητα και πάνω...σίγουρα όμως δεν θα χάναμε. Για να συμβεί αυτό που λες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πετροβάμβακα πολύ (μα πάρα πολύ) μεγαλύτερης πυκνότητας και μάλιστα να τον συμπιέσουμε ώστε να χάσει και τα ελαστικά χαρακτηριστικά του. Σε αυτό το σημείο , και αφου σε παρακαλέσω να μας περιγράψεις την κατασκευή σου, θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε αυτό που ο δυτικός κόσμος αποκαλεί 3-Leaf & 2-Leaf construction:
Σημασία λοιπόν δεν έχει μόνο η ποσότητα και το είδος των υλικών που χρησιμοποιούμε αλλά κυρίως ο τρόπος που τα τοποθετούμε...και αυτό γιατί σε μια τέτοια σύνθετη κατασκευή το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί απλά και μόνο από τους νόμους της φυσικής...και έτσι παίρνουμε ως δεδομένο οτι όταν 2 ή περισσότερες επιφάνειες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους και βάλλονται από ηχητικά κύματα δημιουργούν ένα σύστημα ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ή και ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ (αν είναι 3 επιφάνειες) κοκ. Όπως ανέφερα λοιπόν σε προηγούμενο ποστ ο πιο καθοριστικός παράγωντας για την ηχομονωτική συμπεριφορά ενός τέτοιου συστήματος είναι η φυσική συχνότητα συντονισμού του η οποία όπως ίσως φαντάζεστε σε ένα σύστημα με 3 επιφάνειες ( 3 leaf ) είναι πολύ μεγαλύτερη από το ίδιο σύστημα με την ίδια μάζα αλλά 2 επιφάνειες (2 leaf) επηρεάζωντας φυσικά και το STC . Παράδειγμα - Έχουμε ένα σύστημα που αποτελείται από ένα διπλό τοίχο με δύο σκελετούς σε απόσταση 10εκ καλυμένους με γυψοσανίδα από κάθε πλευρά τους δημιουργώντας 3 διάκενα τα οποία γεμίζουμε κατά 2/3 με πετροβάμβακα...έχουμε δηλαδή 4 Leaf (ως leaf θεωρούμε όλες τις επιφάνειες που έχουν αρκετή μάζα ώστε αν αποτελέσουν μέρος ενός ΜΕΜ). Το συγκεκριμένο σύστημα θα έχει STC 40db. Αν τώρα αφαιρέσουμε την μία από τις εσωτερικές γυψοσανίδες θα έχουμε STC 42....Αν αφαιρέσουμε και την άλλη εσωτερική γυψοσανίδα αφήνωντας μόνο τις 2 εξωτερικές (2 leaf) θα έχουμε STC 48.....αν τώρα προσθέσουμε τις 2 γυψοσανίδες που αφαιρέσαμε στις δύο υπάρχουσες εξωτερικές διπλασιάζωντας την μάζα τους αλλά έχοντας πάλι ένα σύστημα 2 leaf STC 60

.....Βλέπουμε δηλαδή πόσο διαφορετικά αποτελέσματα έχουμε με τα ίδια ακριβώς υλικά και το ίδιο συνολικό διάκενο ανάλογα με τον τρόπο που είναι τοποθετημένα.....αυτές οι διαφορές λοιπόν οφείλονται στους νόμους που διέπουν ένα σύστημα ΜΑΖΑ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΜΑΖΑ (Σε αυτην την περίπτωση ο ΑΕΡΑΣ -ΔΙΑΚΕΝΟ είναι το ελατήριο). Ο αέρας δεν είναι κενό φίλε haryy και σε μια τέτοια κατασκευή αποτελεί το ελατήριο το οποίο μεταβιβάζει ή όχι , αναλόγως με την φόρτιση που δέχεται, τα ηχητικά κύματα στην επόμενη ΜΑΖΑ...μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά τα ηχητικά κύματα που ταξιδεύουν με τα μόρια του αέρα μπορούν πολύ εύκολα, αν έχουν την απαιτούμενη κινιτική ενέργεια, να δονήσουν και να προκαλέσουν ταλάντωση σε μια πολύ πιο σκληρή επιφάνεια που ακολουθεί...καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί είναι πολύ σημαντικό να καταπολεμηθούν τα resonances που δημιουργούνται μέσα στο διάκενο?
Σε ότι αφορά τον πετροβάμβακα και τις ηχομονωτικές του ιδιότητες θα πω το εξής...Η ηχομόνωση σε ένα δωμάτιο θα μπορούσε να επιτευχθεί με 2 τρόπους ,είτε αν ήταν κατασκευασμένο από επιφάνειες που θα αποροφούσαν το 100% της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ηχοαπορόφηση) ή από επιφάνειες με τόσο μεγάλη μάζα πού θα αντανακλούσαν το σύνολο της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ανάκλαση). Επειδή και οι 2 περιπτώσεις είναι ουτοπικές (στην 1η περίπτωση θα χρειαζόμασταν τοίχουσ από πετροβάμβακα πάχους 20 μέτρων και στην δεύτερη τοίχους από μπετόν πάχους 10 μέτρων ???) προσπαθούμε να κάνουμε ένα συνδιασμό των 2 χρησιμοποιώντας και την ανάκλαση λόγω μάζας αλλά και την εξασθένηση λόγω ηχοαπορόφησης....και μπορεί όπως όλα τα υλικά στην θεωρία ο πετροβάμβακας να έχει και αυτός ένα μετρήσιμο εργαστηριακό STC στηνπραγματικότητα όμως σε αυτές τις κατασκευές χρησιμοποιήται αποκλειστικά ως ηχοαπορόφηση, και είμαι απόλυτα κατηγορηματικός σε αυτό.....ο τρόπος της τοποθέτησης του και μόνο δεν επιτρέπει την χρήση του για κάτι διαφορετικό. Δηλαδή οι πλάκες πετροβάμβακα δεν μπορούν να ενωθούν και να δημιουργησουν μια ενιαία επιφάνεια αλλά πάντα θα υπάρχουν ρωγμές,αρμοί και τρύπες...και ώς γνωστό τα ηχητικά κύματα (ιδίως χαμηλής συχνότητας) περνάν με την ίδια ευκολία από μια ρωγμήόπως και από μια ανοιχτή πόρτα ;D ;D ;D ;D...Απλά η ηχοαπορόφηση μέσα στα διάκενα μια ς τέτοιας κατασκευής είναι κομμάτι της ηχομόνωσης

.
AIF σε ένα θεωρητικό κόσμο τα 2,70 μέτρα ύψος θα ήταν απαγορευτικά. Ο Philip Newell (πολύ γνωστός studio designer) θεωρεί ως απόλυτο μίνιμουμ για ύψος τα 4,50 μέτρα......όπως καταλαβαίνεις αν ο Newell ζούσε στην Ελλάδα θα ήταν ψιλοάνεργος ;D ;D ;D ;D ;D Η αλήθεια είναι ότι τα 2,70 μετρα είναι αρκετά περιοριστικά, αλλά αν θες την γνώμη μου όχι και απαγορευτικά...Η ζωή είναι γεμάτη από συμβιβασμούς άλωστε ;D ...και από τηνωστιγμή που δεν χτίζεις τον χώρο από την αρχή.....Ποιες είναι οι διαστάσεις του χώρου?
Μην αγχώνεσαι για κουφώματα, εξαερισμούς, καλωδιώσεις, εξωτερικά παράθυρα κλπ έχω άπειρο υλικό ;D ;D ;D