Κατασκευή Project Studio

nikodemos είπε:
Τώρα για να είμαι απόλυτα ειλικρινής δεν μπορώ να υπολογίσω ακριβώς πως θα συμπεριφερθεί η συγκεκριμένη κατασκευή γιατί είναι δάπεδο και ο κτυπογενής θόρυβος έχει μεγαλύτερη επίδραση από τον αερόφερτο.
Να υποθέσω ότι αυτό οφείλεται στο ότι ο ήχος μεταφέρεται με μεγαλύτερη ταχύτητα σε στερεά σώματα;

Παραθέτω ένα σχέδιο για ένα πιο "ελαφρύ" πλωτό δάπεδο που θα μπορούσε άνετα να φτιαχτεί σε όροφο. Το πρώτο τμήμα του (από κάτω προς τα επάνω) είναι συγκολημένος - ανακατεργασμένος αφρός πολυορεθάνης (rebonded foam) με πάχος 5 εκ. και πυκνότητα 80 κιλά ανά κυβικό μέτρο. Ο ανακατεργασμένος αφρός είναι ένα συμπαγές ελαστικό υλικό με πολύ καλά (για εμάς ;D) χαρακτηριστικά συμπίεσης και θλιπτικής τάσης που προέρχεται από την επεξεργασία τριμάτων και υπολειμάτων ελαστικών. Στη συνέχεια υπάρχει ένα "σάντουιτς" που αποτελείται από μια στρώση κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 2 εκ. , 2 στρώσεις από γυψοσανίδες πάχους 1,5 εκ. με ένα φύλο από κάποιο dampening viscoelastic υλικό και τέλος άλλο ένα στρώμα κόντρα πλακέ 2 εκ. Ρίξτε μια ματιά και επανέρχομαι με λεπτομέρειες ;D
Ποιά θα είναι περίπου η ηχητική απορρόφηση με αυτή την μέθοδο; Θα μπορούσε να μπει και στους τοίχους;

 
Συγχαρητήρια για την κατατοπιστική κουβέντα σας.  ;)

Να προσθέσω κι εγώ ένα πλωτό πάτωμα που χρησιμοποιώ στις κατασκευές μου, γιατί είναι πολύ ελαφρύτερο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
...κατ'αρχάς θενκς ;D

OurDarkness όντως ο ήχος ταξιδεύει με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα στα στερεά και ιδίως στο οπλισμένο σκυρόδεμα που ο οπλισμός (ατσάλινα δοκάρια) διατρέχει συνεχόμενα μεγάλες αποστάσεις μέσα στο κτίριο. Είναι πολύ συνηθισμένο δηλαδή να μην "περνάει" σχεδόν τίποτα στο διπλανό δωμάτιο αλλά σε ένα όροφο πιο πάνω (ή και 2 ) να ακούγωντε τα πάντα. Και αυτό γίνεται γιατί ο ήχος ταξιδεύει μέσα από το σκυρόδεμα και τα σίδερα τεράστιες αποστάσεις χωρις να χάσει παρά ελάχιστο της αρχικής του ενέργειας και εκτονόνεται σε ένα τοιχείο που στην συγκεκριμένη περίπτωση καθώς πάλλεται λειτουργεί σαν ηχείο και ενισχύει τον ήχο και αυτό βέβαια συμβαίνει στις πολύ χαμηλές συχνότητες, καθώς και η συχνότητα συντονισμου ενός τοιχου λόγω σκληρότητας και ακαμψίας βρίσκεται πολύ χαμηλά.

Τα wooden decks που περιγράφετε έιναι πολύ διαδεδομένα  αλλά δεν νομίζω οτι είναι ολωκληρωμένα και σωστά πλωτά δάπεδα....και εξηγούμαι

Τα λάστιχα που συνήθως χρησιμοποιούνται ως εφέδρανα σε μια τέτοια κατασκευή λειτουργούν μεν ως decouplers (sorry αλλά δεν μου έρχεται ελληνική λέξη  :-[) αλλά δεν έρχονται (λόγω μικρού φορτίου) σε τέτοια κατάσταση φόρτισης για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά ως ελατήρια σε ένα σύστημα ΜΕΜ και αυτό σημαίνει ότι όταν προσκρούσει πάνω σε μια τέτοια κατασκευή ένα ηχητικό κύμα υψηλής ενέργειας και κοντα στην φυσική συχνότητα συντονισμού της όλης κατασκευής θα την διαπεράσει ανέπαφο και ίσως λόγω ιδιοταλάντωσης ενισχυμένο.....Επίσης το ξύλο και το MDF δεν προσφέρουν ικανοποιητική μάζα που είναι και αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει .......μην ξεχνάτε οτι στην Αμερική που κατά κόρον φτιάχνουν τέτοιου είδους wooden decks σε γκαράζ και αποθήκες τα κτίρια αυτά είναι εξ'ολοκλήρου κατασκευασμένα απο πολύ ελαφρά υλικά (drywall) και γι'αυτό έχουν πολύ διαφορετικές απαιτήσεις και προσδοκίες. Και εκεί ακόμα όμως η πλειοψηφία των κατασκευαστών και σχεδιαστών (και όχι των προμηθευτών υλικών ;D) τα θεωρούν μάλλον ως την χειρότερη λύση. Δεν λέω φυσικά οτι δεν προσφέρουν κάποιο αποτέλεσμα αλλά πιστεύω (και εγώ) ότι υπάρχουν πολύ καλύτερες λύσεις.

Σε σχέση με την άμμο και τον πετροβάμβακα, και τα 2 παίζουν ουσιαστικά τον ίδιο ρόλο, δηλαδή να "δαμάσουν" τα resonance frequencies που δημιουργούντε μέσα στο κενό. Η άμμος προσθέτει και πολύ περισσότερη μάζα στη όλη κατασκευή, πράγμα καλό, αλλά οπό την άλλη αναιρεί κάτα κάποιο τρόπο την ένοια του decoupling καθώς ουσιαστικά όλη η κατασκευή έρχεται σε επαφή με το αρχικό δάπεδο.

Αυτό που νομίζω θα είχε ενδιαφέρον ως ιδέα θα ήταν ένας συνδιασμός της άμμου (φθηνή, αρκετά "καθαρή" στην εργασία) ώς μάζας σε ένα "ελαφρύ" πλωτό δάπεδο σαν αυτό που περιέγραψα......ετοιμάζω σχεδιάκι και το ανεβάζω ;D

 
...για να γίνω πιο σαφής σε σχέση με την φόρτιση στα ελαστικά εφέδρανα...

Αν υποθέσουμε ότι το φορτίο μιας τέτοιας ξύλινης κατασκευής έναι περίπου 50 κιλά ανά τμ (που δεν είναι αλλά λέμε ;D). Αυτό το φορτίο είναι πολύ μικρό για να συμπιέσει στο βαθμό που χρειάζεται τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται (νεοπρένιο, καουτσούκ, EPDM κλπ) ως εφέδρανα.....αλλά ας υποθέσουμε οτι βρίσκουμε το κατάλληλο ελαστικό εφέδρανο που έρχεται στην κατάλληλη θέση φόρτισης από τα 50 kg/m2....αυτόματα αυτό σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής θα αλλάζει με την παραμικρή αλλάγή του φορτίου (πχ ένας μέσος άνθρωπος 75 κιλών)...το "ελατήριο" θα περνούσε δηλάδη πολύ εύκολα από την σωστή θέση σε λάθος (υπερφόρτιση)όπου πολύ απλά δεν θα λειτουργούσε πια ως ελατήριο.....ή και αν ακόμη καταφέρναμε να υπολογίσουμε σωστά το "ζωντανό" φορτίο σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής πάλι θα άλλαζε διαρκώς......θα βρισκωταν δηλαδή σε θέση ανάπαυσης χωρίς το κατάληλο ζωντανό φορτίο και σε υπερφόρτιση όταν το "ζωντανό" φορτίο ξεπεράσει τους υπολογισμούς μας (πράγμα εύκολο...ένας πολύ χοντρός ντράμμερ αρκεί ;D ;D ;D ;D ;D). Και στις 2 περιπτώσεις το "ελατήριο" απλά δεν δουλεύει.....αντίθετα σε ένα σύστημα ΜΕΜ που το "ελατήριο" έχει την σωστή φόρτιση κάτω από 290 kg/m2 τα 75 επιπλέον κιλά ενός ανθρώπου δεν θα αλλάξουν την κατάσταση (τουλάχιστον όχι σε υπολογίσιμο βαθμό)...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εντυπωσιακες οι γνωσεις σας παιδια, μπραβο... για να μην ανοιγω αλλο θεμα, ρωταω εδω, sorry.. θελω και εγω να διαμορφωσω ενα χωρο, κυριως προβες, οχι τοσο ηχογραφησεις. Προκειται για υπογειο με ικανοποιητικο εμβαδον αλλα δυστυχως χαμηλο (περιπου 2,10). Υπαρχει καποια λυση (καποιο υλικο ισως) για να μην αναγκαζομαστε να κυκλοφορουμε με κρανη? Εκτος απο το δαπεδο, χρειαζεται κατι ιδιαιτερο και το ταβανι? Ανεφερεις nikodemos καποιο dampening viscoelastic υλικό, κατι τετοιο ισως? Ευχαριστω εκ των προτερων.

 
nikodemos είπε:
...για να γίνω πιο σαφής σε σχέση με την φόρτιση στα ελαστικά εφέδρανα...

Αν υποθέσουμε ότι το φορτίο μιας τέτοιας ξύλινης κατασκευής έναι περίπου 50 κιλά ανά τμ (που δεν είναι αλλά λέμε ;D). Αυτό το φορτίο είναι πολύ μικρό για να συμπιέσει στο βαθμό που χρειάζεται τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται (νεοπρένιο, καουτσούκ, EPDM κλπ) ως εφέδρανα.....αλλά ας υποθέσουμε οτι βρίσκουμε το κατάλληλο ελαστικό εφέδρανο που έρχεται στην κατάλληλη θέση φόρτισης από τα 50 kg/m2....αυτόματα αυτό σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής θα αλλάζει με την παραμικρή αλλάγή του φορτίου (πχ ένας μέσος άνθρωπος 75 κιλών)...το "ελατήριο" θα περνούσε δηλάδη πολύ εύκολα από την σωστή θέση σε λάθος (υπερφόρτιση)όπου πολύ απλά δεν θα λειτουργούσε πια ως ελατήριο.....ή και αν ακόμη καταφέρναμε να υπολογίσουμε σωστά το "ζωντανό" φορτίο σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής πάλι θα άλλαζε διαρκώς......θα βρισκωταν δηλαδή σε θέση ανάπαυσης χωρίς το κατάληλο ζωντανό φορτίο και σε υπερφόρτιση όταν το "ζωντανό" φορτίο ξεπεράσει τους υπολογισμούς μας (πράγμα εύκολο...ένας πολύ χοντρός ντράμμερ αρκεί ;D ;D ;D ;D ;D). Και στις 2 περιπτώσεις το "ελατήριο" απλά δεν δουλεύει.....αντίθετα σε ένα σύστημα ΜΕΜ που το "ελατήριο" έχει την σωστή φόρτιση κάτω από 290 kg/m2 τα 75 επιπλέον κιλά ενός ανθρώπου δεν θα αλλάξουν την κατάσταση (τουλάχιστον όχι σε υπολογίσιμο βαθμό)...
Αν πρόσεξες η φόρτιση που δίνω είναι 300 κιλά/μ2.

΄Αρα δεν ισχύει αυτό που αναφέρεις παραπάνω.

Είναι σαφώς καλύτερο να αντιμετωπίσεις το πλωτό με διαφορετικό τρόπο, όπως με πραγματικά ελατήρια πχ, (όπως είναι κατασκευασμένο το στούντιο του Μεγάρου της Μουσικής στην Αθήνα) αλλά κοστίζει πολύ ακριβά συνήθως και είναι βαριές κατασκευές.  Με το ξύλινο που είναι μια λογική λύση σε κόστος και βάρος,  πετυχαίνεις αποδεδειγμένα μεγάλο βαθμό απομόνωσης, ανάλογα βέβαια και με την υπόλοιπη μελέτη και κατασκευή που θα κάνεις και το ποσοστό επιτυχίας στην όλη εφαρμογή.

Αν έχεις το χώρο να κάνεις το πλωτό που αναφέρεις θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, και προτείνω τη ξύλινη κατασκευή σαν εναλλακτικά ελαφρύτερη.

 
yameth είπε:
Αν πρόσεξες η φόρτιση που δίνω είναι 300 κιλά/μ2.

΄Αρα δεν ισχύει αυτό που αναφέρεις παραπάνω.
Αγαπητέ Yameth τα 300 κιλά/μ2 που αναφέρεις υποθέτω πως είναι τα όρια της φόρτισης που μπορεί να δεχτεί το συγκεκριμένο υλικό στις συγκεκριμένες διαστάσεις και σίγουρα όχι η μάζα της κατασκευής που περιγράφεις η οποία είναι πολύ μικρότερη (ίσως 50 - 60 κιλά ανά μ2)....και αυτό ακριβώς λέω και εγώ πως τα υλικά αυτά έχουν πολύ υψηλά όρια φόρτισης με αποτέλεσμα να απαιτούν πολύ μεγάλη μάζα για να έρθουν στην επιθυμητή κατάσταση συμπίεσης. Με άλλα λόγια δεν αμφισβητώ την λογική και την ορθότητα της κατασκευής που προτείνεις παρά μόνο την χρήση του συγκεκριμένου υλικού (EPDM) στην συγκεκριμένη κατασκευή....πιστεύω οτι η συγκεκριμένη κατασκευή προσφέρει ένα αξιοσέβαστο αριθμό ηχομείωσης η οποία όμως συχνοτικά ξεκινάει από αρκετά ψηλά...Αυτό βέβαια σε ένα πλήθος εφαρμογών μπορεί να μην είναι μειονέκτημα....η και όπως πολύ σωστά λες οι συνθήκες να επιβάλουν μια τέτοια λύση....η και βέβαια μπορεί όλα αυτά που λέω να είναι θεωρητικές χαζομάρες και να μην έχουν το παραμικρό νόημα σε ένα πραγματικό κόσμο (το πιο πιθανό ;D ;D ;D ;D)

 
darshan είπε:
Εκτος απο το δαπεδο, χρειαζεται κατι ιδιαιτερο και το ταβανι?
+1 Παίδες!!! Υπάρχει κάποιο tip για το ταβάνι ???

Και για τα κουφώματα άμα είναι εύκολο  ;D ;D

Το τζάμι απαγορεύεται γενικά ή καλό είναι να υπάρχει και λίγη αντήχηση από αυτό?

(θέλω να βάλω μια εσωτερική πόρτα στο 'studio' και σκέφτομαι για αλουμίνιο+διπλό τζάμι)

 
Νομίζω πως αφού το θέμα ένδιαφέρει πολούς εδω μέσα και έγινε sticky καλό θα είναι να πάρουμε τα πράγματα με την σειρά...έτσι θα πρέπει να περιγράψουμε πρώτα από όλα τον χώρο στον οποίο θέλουμε να στεγάσουμε το στούντιο....νομίζω πως για να είμαστε ρεαλιστές θα πρέπει να αποκλείσουμε τις "βαριές" κατασκευές είτε λόγω χώρου είτε λόγω κόστους (άλωστε μιλάμε για project studio  ;)). Θα υποθέσουμε λοιπόν πως μιλάμε για μια τυπική ελληνική οικοδομή κατασκευασμένη από οπλισμένο σκυρόδεμα και τούβλα για τοιχοποιεία. Νομίζω πως θα είναι ενδιαφέρον να "τοποθετήσουμε" το στούντιο σε όροφο ή ισόγειο ώστε να υπάρχει και η "πρόκληση" του φυσικού φωτισμού αλλά και περιορισμοί σε ότι αφορά το βάρος τηε κατασκευής αλλά και το ωφέλιμο ύψος...παράληλα βέβαια θα πρέπει να εξετάζουμε και ποιο θα ήταν κάθε φορά το ιδεατό σενάριο.....

 
....ξαναποστάρω λοιπόν την αποψη μου για ένα ελαφρύ πλωτό δάπεδο προσαρμοσμένο στον χώρο και με περισσότερες λεπτομέρειες.

Η συγκεκριμένη κατασκευή έχει ύψος μόλις 12μισι εκατοστά , κάτι που είναι σημαντικό όταν δεν έχουμε και πολύ ύψος διαθέσιμο (πχ 3 μέτρα). Παράλληλα ο ανακατεργασμένος αφρός ως ελαστικό εφέδρανο λειτουργεί και ως ηχοαπορόφηση καλύπτωντας όλο το διάκενο ανάμεσα στο νέο δάπεδο και στο υπάρχον μειώνωντας έτσι τα resonances που δημιουργούντε. Ένα ακόμη συν είναι οτι μπορούμε "κόβοντας" τον ανακατεργασμένο αφρό να δημιουργήσουμε "αυλάκια" για την audio καλωδίωση του studio . Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει τάξη στην καλωδίωση και ταυτόχρονα θα μπορέσουμε να διαχωρήσουμε ουσιαστικά τα audio σήματα από τα καλώδια υψηλής τάσης.

Επειδή μια τέτοια κατασκευή είναι ιδιαίτερα ελαφριά δεν μπορεί να στηρίξει το βάρος των εσωτερικών τοίχων που θα φτιαχτούν στη συνέχεια και γι'αυτό όπως φαίνεται στο σχέδιο αφήνουμε περιμετρικά ένα κενό 15 εκ. από την υπάρχουσα τοιχοποιεία. Για λόγους κόστους αντικατέστησα το ένα φύλλο κόντρα πλακέ από μοριοσανίδα (δηλαδή νοβοπάν.....το ξέρατε οτι το "νοβοπάν" είναι μάρκα??? ;D ;D). Έτσι ξεκινώντας από κάτω προς τα επάνω έχουμε  5 εκ. ανακατεργασμένου αφρού, 2 εκ. μοριοσανίδα, 2 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ και ανάμεσα ένα φύλο από    viscoelastic υλικό και τέλος 2 εκ. κόντρα πλακέ. Σε γενικές γραμμές έχω ήδη περιγράψει την συγκεκριμένη κατασκευή σε προηγούμενο ποστ...θέλω να προσθέσω τα εξής

- Εκτός από την φυσική συχνότητα συντονισμού ενός συστήματος ΜΕΜ υπάρχει και αυτό που οι Αγγλοσάξωνες  ονομάζουν coincidence dip δηλάδη μια πτώση της ηχομειωτικής ικανότητας κάθε υλικού σε κάποια συχνότητα ανάλογα με την πυκνότητα και την ακαμψία του. Έτσι χρησιμοποιώντας στρώσεις από διαφορετικά υλικά με διαφορετική πυκνότητα εξομαλύνουμε αυτήν συχνοτική απόκριση....Βέβαια οι μισοί studio designers αυτό το θεωρούν αδιάφορο η και ανύπαρκτο ως fact και οι άλλοι μισοί όχι.....δεν βλάπτει να το έχουμε υπ'όψιν πάντως ;D ;D ;D

Το viscoelastic υλικό ανάμεσα στις 2 στρώσεις γυψοσανίδας είναι αυτό που ανεβάζει το κόστος της κατασκευής και θα μπορούσε να παραληφθεί αν και μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά καθώς μετατρέπει ένα μεγάλο μέρος από την κινητική ενέργειαπ ου παράγεται απότην δόνηση της γυψοσανίδας σε θερμική η οποία χάνεται στο  περιβάλλον χωρίς να μεταφέρεται στην επόμενη στρώση της κατασκευής. Εναλλακτικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάποιο φύλλο από MLV (Mass Loaded Vinyl) όπως περιγράφει και ο Yameth στο σχέδιο του και το οποίοεκτός από τα πολύ καλά decoupling & dampening χαρακτηριστικά του προσθέτει και αρκετά μεγάλη μάζα με πολύ μικρό πάχος. Το πιο σημαντικό μέρος σε μια τέτοια κατασκευή είναι σίγουρα η σωστή τοποθέτηση των υλικών (τοποθέτηση των στρώσεων "σταυρωτά" ώστε να μην πέφτουν οι αρμοί ο ένας πάνω στον άλλο, η κόληση των στρώσεων μεταξύ τους ώστε να αποκτήσει η κατασκευή σταθερότητα και φυσικά το σωστό σφράγισμα των αρμών με ελαστική μαστίχη).     

 
Αρκετά ενδιαφέρον παιδιά, ωραίο thread. Νικόδημε για ταβάνι και τοίχους τι μπορει να μπει; Μιλάμε για κατι φτηνό σχετικά σαν project studio.

Αυτό που με ανησυχεί εμένα είναι και εξαερισμοί. Τι μπορεί να γίνει για αυτό;

 
...συνεχίζουμε με τοίχους και ταβάνι ;)

Κατ'αρχάς στην συγκεκριμένη ελαφριά κατασκευή όπως είπα οι εσωτερικοί τοίχοι αναγκαστικά θα πρέπει να στηριχθούν στο υπάρχον δάπεδο....ίσως στην εκδοχή που προτείνει ο Yameth να μπορούν να στηριχθούν, πιο στιβαρό λόγω ξυλινου σκελετού, πλωτό δάπεδο. Anyway αυτό σημαίνει οτι θα πρέπει να φροντίσουμε για την "απομόνωση" (decoupling) τους από την υπάρχουσα κατασκευή. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ελαστικά εφέδρανα που κυκλοφορούν στο εμπόριο....προς το παρών δεν θα ήθελα να αναφέρω μάρκες και κατασκευαστές...νομίζω πως θα ήταν καλύτερα να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με links στο τέλος αυτού του thread. Οι τοίχοι στο συγκεκριμένο σχέδιο αποτελούντε από μεταλικό σκελετό 75 χιλιοστών και γυψοσανίδες πάχους 1,5 εκ. Σε όλα τα συστήματα διπλής τοιχποιειας (ΜΕΜ) ο συντελεστής ηχομείωσης και η φυσική συχνότητα συντονισμού καθορίζεται από 3 πράγματα την ΜΑΖΑ , την απόσταση - διάκενο καθώς και τα resonances που αναπτύσοντε στο διάκενο. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για το ταβάνι...ας τα πάρουμε με την σειρά...

Ο μεταλικός σκελετός προσφέρει πολύ καλύτερα ακουστικά χαρακτηριστικά από τους αντίστοιχους ξύλινους (που χρησιμουποιούντε ευρέως στην Αμερική) και φυσικά πολύ μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και την υγρασία.

Η γυψοσανίδα είναι ο καλύτερος τρόπος να προσθέτουμε μάζα στην κατασκευή με χαμηλό κόστος. Στο συγκεκριμένο σχέδιο έχουμε 3 στρώσεις από γυψοσανίδα 1,5 εκ για να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά, αν όμως έχουμε το χώρο και το χρήμα μπορούμε να προσθέσουμε και άλλες στρώσεις γυψοσανίδας αυξάνωντας έτσι την μάζα και την απόδοση.Αν ο χώρος είναι ένα ζήτημα θα μπορούσαμε και εδώ  να  προσθέσουμε κάποιο φύλλο MLV (mass loaded vinyl)που όπως είπαμε προσφέρει σημαντική ποσότητα μάζας με πολύ μικρό πάχος συν κάποια έξτρα dampening χαρακτηριστικά. Μιά άλλη (πολύ πιο ακριβή :() λύση είναι η τοποθέτηση ανάμεσα στις γυψοσανίδες φύλων μόλυβδου που προσφέρουν πολύ μεγάλη μάζα χωρίς να πιάνει σχεδόν καθόλου χώρο.Αναλογα βέβαια με την μάζα της κατασκευής θα πρέπει να υπολογίσουμε και το πάχος του μεταλικού σκελετού ώστε να αντέχει το φορτίο.

Για να μπορέσουμε να πλησιάσουμε στην λογική room in a room  θα πρέπει οι τοίχοι να μην φτάσουν ώς την υπάρχουσα οροφή αλλά αντίθετα να "δέσουν" με τον σκελετό της νέας οροφής η οποία ουσιαστικά θα στηρίζεται στον σκελετό των τοίχων. Για λόγους σταθερότητας και ασφάλειας θα χρησιμοποιήσουμε και ελαστικές αναρτήσεις από την υπάρχουσα οροφή ώστε να είμαστε σίγουροι οτι τα φορτία της νέας εσωτερικής οροφής στηρίζοντε με άνεση και ασφάλεια......Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.

Στο σχέδιο είναι μόνο η μία πλευρά γιατί σκέφτομαι στην άλλη να υπάρχει και πρόβλεψη για εξαερισμό...και επειδή ο εξαερισμός είναι ΠΟΛΥ μεγάλο κεφάλαιο θα πρέπει να το δούμε χώρια

Ρίξτε μια ματιά στο σχέδιο, γράψτε απόψεις, απορίες και διορθώσεις και επανέρχομαι και με κάποιες κατασκευαστικές λεπτομέρειες... 

 
Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?

 
haryy είπε:
Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?
haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.

Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.
Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ;)) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξής

Η κατασκευή του σχεδίου (δηλαδή τούβλο - διάκενο 15 εκ. καλυμένο κατά τα 2/3 με πετροβάμβακα - μεταλικός σκελετός με 3 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ) έχει  (πρόβλεψη) συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 28Hz και συντελεστή STC 84db (50db - 63Hz). Η ίδια κατασκευή τώρα χωρίς όμως τον πετροβάμβακα στο διάκενο (αυτό δηλ. που ονομάζεις κενό αέρος) έχει συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 33Hz (5Hz up) και STC 66db (40db - 63Hz)

Ελπίζω να έγινε κατανοητή η έννοια του διάκενου η κενού αέρα σε μια κατασκευή room in a room και η σημασία και ο ρόλος του πετροβάμβακα (η οποιυδήποτε άλλου ηχοαποροφητικού υλικού με ανάλογες ιδιότητες)

 
AIF είπε:
Και για τα κουφώματα άμα είναι εύκολο  ;D ;D

Το τζάμι απαγορεύεται γενικά ή καλό είναι να υπάρχει και λίγη αντήχηση από αυτό?

(θέλω να βάλω μια εσωτερική πόρτα στο 'studio' και σκέφτομαι για αλουμίνιο+διπλό τζάμι)

;D ;D

Να είσαι καλά nikodemos! Διαβάζω τόσο καιρό περί του θέματος και τώρα μόλις χάρις τα δικά σου Post (και του PJ παλαιότερα) αρχίζει και ξεκαθαρίζει το τοπίο!!!

Το βασικό μου πρόβλημα είναι το ύψος :(

Είναι μόνο 2,70. Βάλε πάτωμα πλωτό και ταβάνι θα γίνει 2,40

Και κάτι άλλο!

Τι γνώμη έχεις για να έτοιμα kit απο εταιρίες τύπου auralex rbg κτλ???

Αξίζει? (για θέματα ακουστικής)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
nikodemos είπε:
Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?
haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.

Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.
Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ;)) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξής

Η κατασκευή του σχεδίου (δηλαδή τούβλο - διάκενο 15 εκ. καλυμένο κατά τα 2/3 με πετροβάμβακα - μεταλικός σκελετός με 3 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ) έχει  (πρόβλεψη) συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 28Hz και συντελεστή STC 84db (50db - 63Hz). Η ίδια κατασκευή τώρα χωρίς όμως τον πετροβάμβακα στο διάκενο (αυτό δηλ. που ονομάζεις κενό αέρος) έχει συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 33Hz (5Hz up) και STC 66db (40db - 63Hz)

Ελπίζω να έγινε κατανοητή η έννοια του διάκενου η κενού αέρα σε μια κατασκευή room in a room και η σημασία και ο ρόλος του πετροβάμβακα (η οποιυδήποτε άλλου ηχοαποροφητικού υλικού με ανάλογες ιδιότητες)
:) Δεν είπα να μην μπει πετροβάμβακας στην κατασκευή, άλλωστε και γω έχω βάλει στην κατασκευή μου απλά είναι τοποθετημένος εσωτερικά ανάμεσα σε γυψοσανίδες. Φαντάζομαι ότι οι διαφορές των stc που δίνεις οφείλονται στην έλλειψη του πετροβάμβακα και όχι στην έλλειψη κενού.

Από τη στιγμή που αφήνεις κάποια εκατοστά με αέρα (έστω 5), είμαι οκ, απλά θα διαφωνούσα αν ήταν η κατασκευή σου πακτωμένη με τον υπάρχον τοίχο όπως και φαίνεται αρχικώς από το σχήμα που έδωσες για τους τοίχους.

Με τα ολίγα που καταλαβαίνω, μια πλωτή κατασκευή θα πρέπει να δονηθεί ώστε να μετατρέψει κάποιο ποσό ακουστικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια ώστε να έχουμε μείωση ηχου στο περιβάλλον εκτός των αρχικών τοίχων. Αν όμως έχουμε πακτώσει το νέο τοίχο πάνω στον παλιό χωρίς να αφήσουμε κενό, τότε πιστεύω ότι ένα μέρος των δονήσεων θα μεταφερθεί στους παλιούς τοίχους και παραπέρα, μέσω του πετροβάμβακα.

Τέλος, γιατί να πειράζει αν δημιουργηθούν resonanses στο κενό ανάμεσα στον νέο τοίχο και τον παλιό? Από τη στιγμή που είναι άχρηστος χώρος για μας τι μας ενδιαφέρει αν θα δημιουργηθούν συνηχήσεις εκεί? Το αναφέρω για να σου πω ότι μήπως ο πετροβάμβακας χρησιμοποιείται για να ενισχύσει τελικά την ηχομόνωση (είτε τον χρησιμοποιούμε εξωτερικά είτε εσωτερικά ανάμεσα από φύλλα γυψοσανίδας) και όχι για απορρόφηση κάποιων συνηχήσεων στα (άχρηστα) κενά αέρος μεταξύ των τοίχων?

υγ: Δεν σε αμφισβητώ, κουβέντα κάνουμε! ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νικόδημε, έχω μείνει άφωνος..  :o Και πάλι ευχαριστώ που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου στο θέμα τόσο απλόχερα.. :)

 
....χαίρομαι που γίνεται κουβέντα ;D ;D ;D

λοιπόν ξεκινώντας αντίστροφα...

OurDarkness...thanks man ;)

haryy man η αμφισβήτηση και ο διάλογος είναι ο μόνος τρόπος να φτάσουμε στην ουσία...παρά ταύτα όμως έχεις λάθος  ;)...και εξηγούμαι

Στο σχέδιο που πόσταρα το STC θα ήταν ακριβώς το ίδιο είτε το διάκενο είναι γεμάτο ολόκληρο με πετροβάμβακα είτε τα 2/3....αλλά τελείως διαφορετικό χωρίς αυτόν. Με αυτό που έγραψα εννοούσα ότι για λόγους κόστους δεν χρειάζεται να γεμίσουμε όλο το διάκενο αλλά τα 2/3 αρκούν για να πάρουμε το 95% του επιθυμητού αποτελέσματος...αν το γεμίζαμε όλο ίσως κερδίζαμε άλλο μισό db από κάποια συχνότητα και πάνω...σίγουρα όμως δεν θα χάναμε. Για να συμβεί αυτό που λες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πετροβάμβακα πολύ (μα πάρα πολύ) μεγαλύτερης πυκνότητας και μάλιστα να τον συμπιέσουμε ώστε να χάσει και τα ελαστικά χαρακτηριστικά του. Σε αυτό το σημείο , και αφου σε παρακαλέσω να μας περιγράψεις την κατασκευή σου, θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε αυτό που ο δυτικός κόσμος αποκαλεί 3-Leaf & 2-Leaf construction:

Σημασία λοιπόν δεν έχει μόνο η ποσότητα και το είδος των υλικών που χρησιμοποιούμε αλλά κυρίως ο τρόπος που τα τοποθετούμε...και αυτό γιατί σε μια τέτοια σύνθετη κατασκευή το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί απλά και μόνο από τους νόμους της φυσικής...και έτσι παίρνουμε ως δεδομένο οτι όταν 2 ή περισσότερες επιφάνειες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους και βάλλονται από ηχητικά κύματα δημιουργούν ένα σύστημα ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ή και ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ (αν είναι 3 επιφάνειες) κοκ. Όπως ανέφερα λοιπόν σε προηγούμενο ποστ ο πιο καθοριστικός παράγωντας για την ηχομονωτική συμπεριφορά ενός τέτοιου συστήματος είναι η φυσική συχνότητα συντονισμού του η οποία όπως ίσως φαντάζεστε σε ένα σύστημα με 3 επιφάνειες ( 3 leaf ) είναι πολύ μεγαλύτερη από το ίδιο σύστημα με την ίδια μάζα αλλά 2 επιφάνειες (2 leaf) επηρεάζωντας φυσικά και το STC . Παράδειγμα  - Έχουμε ένα σύστημα που αποτελείται από ένα διπλό τοίχο με δύο σκελετούς σε απόσταση 10εκ  καλυμένους με γυψοσανίδα από κάθε πλευρά τους δημιουργώντας 3 διάκενα τα οποία γεμίζουμε κατά 2/3 με πετροβάμβακα...έχουμε δηλαδή 4 Leaf (ως leaf θεωρούμε όλες τις επιφάνειες που έχουν αρκετή μάζα ώστε αν αποτελέσουν μέρος ενός ΜΕΜ). Το συγκεκριμένο σύστημα θα έχει STC 40db. Αν τώρα αφαιρέσουμε την μία από τις εσωτερικές γυψοσανίδες θα έχουμε STC 42....Αν αφαιρέσουμε και την άλλη εσωτερική γυψοσανίδα αφήνωντας μόνο τις 2 εξωτερικές (2 leaf) θα έχουμε STC 48.....αν τώρα προσθέσουμε τις 2 γυψοσανίδες που αφαιρέσαμε στις δύο υπάρχουσες εξωτερικές διπλασιάζωντας την μάζα τους αλλά έχοντας πάλι ένα σύστημα 2 leaf  STC 60 :o :o.....Βλέπουμε δηλαδή πόσο διαφορετικά αποτελέσματα έχουμε με τα ίδια ακριβώς υλικά και το ίδιο συνολικό διάκενο ανάλογα με τον τρόπο που είναι τοποθετημένα.....αυτές οι διαφορές λοιπόν οφείλονται στους νόμους που διέπουν ένα σύστημα ΜΑΖΑ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΜΑΖΑ (Σε αυτην την περίπτωση ο ΑΕΡΑΣ -ΔΙΑΚΕΝΟ είναι το ελατήριο). Ο αέρας δεν είναι κενό φίλε haryy και σε μια τέτοια κατασκευή αποτελεί το ελατήριο το οποίο μεταβιβάζει ή όχι , αναλόγως με την φόρτιση που δέχεται, τα ηχητικά κύματα στην επόμενη ΜΑΖΑ...μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά τα ηχητικά κύματα που ταξιδεύουν με τα μόρια του αέρα μπορούν πολύ εύκολα, αν έχουν την απαιτούμενη κινιτική ενέργεια, να δονήσουν και να προκαλέσουν ταλάντωση σε μια πολύ πιο σκληρή επιφάνεια που ακολουθεί...καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί είναι πολύ σημαντικό να καταπολεμηθούν τα resonances που δημιουργούνται μέσα στο διάκενο?

Σε ότι αφορά τον πετροβάμβακα και τις ηχομονωτικές του ιδιότητες θα πω το εξής...Η ηχομόνωση σε ένα δωμάτιο θα μπορούσε να επιτευχθεί με 2 τρόπους ,είτε αν ήταν κατασκευασμένο από επιφάνειες που θα αποροφούσαν το 100% της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ηχοαπορόφηση) ή από επιφάνειες με τόσο μεγάλη μάζα πού θα αντανακλούσαν το σύνολο της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ανάκλαση). Επειδή και οι 2 περιπτώσεις είναι ουτοπικές (στην 1η περίπτωση θα χρειαζόμασταν τοίχουσ από πετροβάμβακα  πάχους 20 μέτρων και στην δεύτερη τοίχους από μπετόν πάχους 10 μέτρων ???) προσπαθούμε να κάνουμε ένα συνδιασμό των 2 χρησιμοποιώντας και την ανάκλαση λόγω μάζας  αλλά και την εξασθένηση λόγω ηχοαπορόφησης....και μπορεί όπως όλα τα υλικά στην θεωρία ο πετροβάμβακας να έχει και αυτός ένα μετρήσιμο εργαστηριακό STC στηνπραγματικότητα όμως σε αυτές τις κατασκευές χρησιμοποιήται αποκλειστικά ως ηχοαπορόφηση, και είμαι απόλυτα κατηγορηματικός σε αυτό.....ο τρόπος της τοποθέτησης του και μόνο δεν επιτρέπει την χρήση του για κάτι διαφορετικό. Δηλαδή οι πλάκες πετροβάμβακα δεν μπορούν να ενωθούν και να δημιουργησουν μια ενιαία επιφάνεια αλλά πάντα θα υπάρχουν ρωγμές,αρμοί και τρύπες...και ώς γνωστό τα ηχητικά κύματα (ιδίως χαμηλής συχνότητας) περνάν με την ίδια ευκολία από μια ρωγμήόπως και από μια ανοιχτή πόρτα ;D ;D ;D ;D...Απλά η ηχοαπορόφηση μέσα στα διάκενα μια ς τέτοιας κατασκευής είναι κομμάτι της ηχομόνωσης ;).

AIF σε ένα θεωρητικό  κόσμο τα 2,70 μέτρα ύψος θα ήταν απαγορευτικά. Ο Philip Newell (πολύ γνωστός studio designer) θεωρεί ως απόλυτο μίνιμουμ για ύψος τα 4,50 μέτρα......όπως καταλαβαίνεις αν ο Newell ζούσε στην Ελλάδα θα ήταν ψιλοάνεργος ;D ;D ;D ;D ;D Η αλήθεια είναι ότι τα 2,70 μετρα είναι αρκετά περιοριστικά, αλλά αν θες την γνώμη μου όχι και απαγορευτικά...Η ζωή είναι γεμάτη από συμβιβασμούς άλωστε ;D ...και από τηνωστιγμή που δεν χτίζεις τον χώρο από την αρχή.....Ποιες είναι οι διαστάσεις του χώρου?

Μην αγχώνεσαι για κουφώματα, εξαερισμούς, καλωδιώσεις, εξωτερικά παράθυρα κλπ έχω άπειρο υλικό ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top