nikodemos αυτη η τεχνικη που περιγραφει παραπανω ο haryy ειναι η πιο δημοφιλης νομιζω στη χωρα μας . Υπαρχει καποιο προβλημα με την τεχνικη αυτη με την αμμο?
Να υποθέσω ότι αυτό οφείλεται στο ότι ο ήχος μεταφέρεται με μεγαλύτερη ταχύτητα σε στερεά σώματα;nikodemos είπε:Τώρα για να είμαι απόλυτα ειλικρινής δεν μπορώ να υπολογίσω ακριβώς πως θα συμπεριφερθεί η συγκεκριμένη κατασκευή γιατί είναι δάπεδο και ο κτυπογενής θόρυβος έχει μεγαλύτερη επίδραση από τον αερόφερτο.
Ποιά θα είναι περίπου η ηχητική απορρόφηση με αυτή την μέθοδο; Θα μπορούσε να μπει και στους τοίχους;Παραθέτω ένα σχέδιο για ένα πιο "ελαφρύ" πλωτό δάπεδο που θα μπορούσε άνετα να φτιαχτεί σε όροφο. Το πρώτο τμήμα του (από κάτω προς τα επάνω) είναι συγκολημένος - ανακατεργασμένος αφρός πολυορεθάνης (rebonded foam) με πάχος 5 εκ. και πυκνότητα 80 κιλά ανά κυβικό μέτρο. Ο ανακατεργασμένος αφρός είναι ένα συμπαγές ελαστικό υλικό με πολύ καλά (για εμάς ;D) χαρακτηριστικά συμπίεσης και θλιπτικής τάσης που προέρχεται από την επεξεργασία τριμάτων και υπολειμάτων ελαστικών. Στη συνέχεια υπάρχει ένα "σάντουιτς" που αποτελείται από μια στρώση κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 2 εκ. , 2 στρώσεις από γυψοσανίδες πάχους 1,5 εκ. με ένα φύλο από κάποιο dampening viscoelastic υλικό και τέλος άλλο ένα στρώμα κόντρα πλακέ 2 εκ. Ρίξτε μια ματιά και επανέρχομαι με λεπτομέρειες ;D
Αν πρόσεξες η φόρτιση που δίνω είναι 300 κιλά/μ2.nikodemos είπε:...για να γίνω πιο σαφής σε σχέση με την φόρτιση στα ελαστικά εφέδρανα...
Αν υποθέσουμε ότι το φορτίο μιας τέτοιας ξύλινης κατασκευής έναι περίπου 50 κιλά ανά τμ (που δεν είναι αλλά λέμε ;D). Αυτό το φορτίο είναι πολύ μικρό για να συμπιέσει στο βαθμό που χρειάζεται τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται (νεοπρένιο, καουτσούκ, EPDM κλπ) ως εφέδρανα.....αλλά ας υποθέσουμε οτι βρίσκουμε το κατάλληλο ελαστικό εφέδρανο που έρχεται στην κατάλληλη θέση φόρτισης από τα 50 kg/m2....αυτόματα αυτό σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής θα αλλάζει με την παραμικρή αλλάγή του φορτίου (πχ ένας μέσος άνθρωπος 75 κιλών)...το "ελατήριο" θα περνούσε δηλάδη πολύ εύκολα από την σωστή θέση σε λάθος (υπερφόρτιση)όπου πολύ απλά δεν θα λειτουργούσε πια ως ελατήριο.....ή και αν ακόμη καταφέρναμε να υπολογίσουμε σωστά το "ζωντανό" φορτίο σημαίνει οτι η συμπεριφορά της όλης κατασκευής πάλι θα άλλαζε διαρκώς......θα βρισκωταν δηλαδή σε θέση ανάπαυσης χωρίς το κατάληλο ζωντανό φορτίο και σε υπερφόρτιση όταν το "ζωντανό" φορτίο ξεπεράσει τους υπολογισμούς μας (πράγμα εύκολο...ένας πολύ χοντρός ντράμμερ αρκεί ;D ;D ;D ;D ;D). Και στις 2 περιπτώσεις το "ελατήριο" απλά δεν δουλεύει.....αντίθετα σε ένα σύστημα ΜΕΜ που το "ελατήριο" έχει την σωστή φόρτιση κάτω από 290 kg/m2 τα 75 επιπλέον κιλά ενός ανθρώπου δεν θα αλλάξουν την κατάσταση (τουλάχιστον όχι σε υπολογίσιμο βαθμό)...
Αγαπητέ Yameth τα 300 κιλά/μ2 που αναφέρεις υποθέτω πως είναι τα όρια της φόρτισης που μπορεί να δεχτεί το συγκεκριμένο υλικό στις συγκεκριμένες διαστάσεις και σίγουρα όχι η μάζα της κατασκευής που περιγράφεις η οποία είναι πολύ μικρότερη (ίσως 50 - 60 κιλά ανά μ2)....και αυτό ακριβώς λέω και εγώ πως τα υλικά αυτά έχουν πολύ υψηλά όρια φόρτισης με αποτέλεσμα να απαιτούν πολύ μεγάλη μάζα για να έρθουν στην επιθυμητή κατάσταση συμπίεσης. Με άλλα λόγια δεν αμφισβητώ την λογική και την ορθότητα της κατασκευής που προτείνεις παρά μόνο την χρήση του συγκεκριμένου υλικού (EPDM) στην συγκεκριμένη κατασκευή....πιστεύω οτι η συγκεκριμένη κατασκευή προσφέρει ένα αξιοσέβαστο αριθμό ηχομείωσης η οποία όμως συχνοτικά ξεκινάει από αρκετά ψηλά...Αυτό βέβαια σε ένα πλήθος εφαρμογών μπορεί να μην είναι μειονέκτημα....η και όπως πολύ σωστά λες οι συνθήκες να επιβάλουν μια τέτοια λύση....η και βέβαια μπορεί όλα αυτά που λέω να είναι θεωρητικές χαζομάρες και να μην έχουν το παραμικρό νόημα σε ένα πραγματικό κόσμο (το πιο πιθανό ;D ;D ;D ;D)yameth είπε:Αν πρόσεξες η φόρτιση που δίνω είναι 300 κιλά/μ2.
΄Αρα δεν ισχύει αυτό που αναφέρεις παραπάνω.
+1 Παίδες!!! Υπάρχει κάποιο tip για το ταβάνι ???darshan είπε:Εκτος απο το δαπεδο, χρειαζεται κατι ιδιαιτερο και το ταβανι?
haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.haryy είπε:Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?
Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξήςΣτο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.
AIF είπε:Και για τα κουφώματα άμα είναι εύκολο ;D ;D
Το τζάμι απαγορεύεται γενικά ή καλό είναι να υπάρχει και λίγη αντήχηση από αυτό?
(θέλω να βάλω μια εσωτερική πόρτα στο 'studio' και σκέφτομαι για αλουμίνιο+διπλό τζάμι)
Δεν είπα να μην μπει πετροβάμβακας στην κατασκευή, άλλωστε και γω έχω βάλει στην κατασκευή μου απλά είναι τοποθετημένος εσωτερικά ανάμεσα σε γυψοσανίδες. Φαντάζομαι ότι οι διαφορές των stc που δίνεις οφείλονται στην έλλειψη του πετροβάμβακα και όχι στην έλλειψη κενού.nikodemos είπε:haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?
Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξήςΣτο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.
Η κατασκευή του σχεδίου (δηλαδή τούβλο - διάκενο 15 εκ. καλυμένο κατά τα 2/3 με πετροβάμβακα - μεταλικός σκελετός με 3 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ) έχει (πρόβλεψη) συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 28Hz και συντελεστή STC 84db (50db - 63Hz). Η ίδια κατασκευή τώρα χωρίς όμως τον πετροβάμβακα στο διάκενο (αυτό δηλ. που ονομάζεις κενό αέρος) έχει συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 33Hz (5Hz up) και STC 66db (40db - 63Hz)
Ελπίζω να έγινε κατανοητή η έννοια του διάκενου η κενού αέρα σε μια κατασκευή room in a room και η σημασία και ο ρόλος του πετροβάμβακα (η οποιυδήποτε άλλου ηχοαποροφητικού υλικού με ανάλογες ιδιότητες)