Κλέβει η σύγχρονη μουσική την κλασική ??

Εχω κάπου μια λίστα με τουλάχιστον 40-50 περιπτώσεις που κάποιος σύγχρονος μουσικός δανειστηκε κάτι απο την κλασσικη μουσική (απο μοτίβο ως ολοκληρες μελωδίες ή αρμονικές σειρες κλπ) για να μην πουμε για ρυθμούς. Και αυτά με σχετικά πρόχειρη ανάγνωση. Φυσικά το ίδιο ακριβως εχει γινει και με κλασσικούς μουσικούς και την παραδοσιακή μουσική της κάθε χώρας ή άλλους κλασσικούς συναδέλφους, τζαζίστες και κλασσικούς και το ανάποδο. 

Αυτά συμβαινουν και δεν ειναι κακο. Το κακο ειναι να μην τα επεξεργάζεσαι αρκετά ωστε να ενσωματωθούν ωραία μέσα στη δική σου περίπτωση. Το που θα βρεις τα πρωτογενή δεδομένα σου ειναι αδιαφορο για τη συνθετική διαδικασια. 

Όπως οι Deep Purple με το Prelude:Happiness/I am so Glad που δανειζεται απο την Scheherazade του  R.Korsakov αλλά ο Lord δεν το έκρυβε ότι σκάβει τους κλασσικούς (και πολύ καλά έκανε).

Άσε που πλέον λές ένα interpolation και ξεμπερδεύεις! ?

 
Ο πελάτης του γραφείου* μας (LK and partners Law Firm) αρνείται μετ' επιτάσεως την κατηγορία ?





*Με έχει προσλάβει για βοηθό ο κ. συνήγορος @LK. Θα τον βοηθήσω στο βάψιμο των παντζουριών  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ολες οι μουσικές κλέβουν η μία από την άλλη. Και κλέβουν και συμπίπτουν. Όλοι εξάλλου με δώδεκα ημιτόνια δουλεύουν και τους συνδυασμούς τους. Μόνο ο Vangelis δεν έκλεβε αλλά όσοι πάνε να τον κλέψουν δεν θα μπορέσουν να ακουστούν ποτέ σαν αυτόν. Μπορεί να μην έκανε παιδί αλλά κατάφερε να  εμπνεύσει τόσες γενιές μουσικών και να τους κάνει να νιώσουν σαν παιδιά του. 

 
Ολες οι μουσικές κλέβουν η μία από την άλλη. Και κλέβουν και συμπίπτουν. Όλοι εξάλλου με δώδεκα ημιτόνια δουλεύουν και τους συνδυασμούς τους. Μόνο ο Vangelis δεν έκλεβε αλλά όσοι πάνε να τον κλέψουν δεν θα μπορέσουν να ακουστούν ποτέ σαν αυτόν. Μπορεί να μην έκανε παιδί αλλά κατάφερε να  εμπνεύσει τόσες γενιές μουσικών και να τους κάνει να νιώσουν σαν παιδιά του. 
Επίσης ο Παύλος Καρρέρ αλλά και ο δικός μας @ez εχουν "κλέψει" τον εαυτό τους απο παλαιότερη σύνθεση τους. Μεταφέροντας την πατροπαράδοτη αυτή διαδικασία σε ένα εντελώς νέο επίπεδο! 

 
Επίσης ο Παύλος Καρρέρ αλλά και ο δικός μας @ez εχουν "κλέψει" τον εαυτό τους απο παλαιότερη σύνθεση τους. Μεταφέροντας την πατροπαράδοτη αυτή διαδικασία σε ένα εντελώς νέο επίπεδο! 
Όλοι το κάνουν. Εγω κλεβω πολλά στοιχεία, τα παράφραζω, κλεβω μέχρι κάι τα bmp, την τονικότητα κλπ. ακόμα και ασυναίσθητα. Ειναι μέσα στο παιχνίδι. Εδω μελετώ πόσες ανακοινώσεις, ακόμα και δισκογραφίες ως ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΉΣ για να  βγάλω μια ανακοίνωση, όλοι έτσι κάνουμε, στη μουσική δε θα γίνεται?  Γι αυτό και στις μουσικής σπουδές μελετάμε την ιστορία της μουσικής για να πάρουμε ιδέα τι είναι, τι συμβαίνει, πως γίνεται. 

 
Ο πειραματισμός είναι ελεύθερος, εγώ έτσι το εκλαμβάνω και πιστεύω ότι είναι σωστότερος ορισμός γιατί έτσι βγαίνουν πάντα πρωτοποριακές ιδέες και καινούργια πράγματα.

Αρα το κλεψιά νομίζω μπαίνει πάντα σε παρένθεση στην παρούσα φάση. 

 
Τα περισσότερα παραδείγματα στο βίντεο είναι τραβηγμένα απ'τα μαλλιά. Πλην των διαπιστωμένων περιπτώσεων κλεψίματος, τα υπόλοιπα είναι νά'χαμε να λέγαμε. Δυο νότες από δω, τρεις νότες από κει, πράγματα τόσο κοινά που παίζουν σε ένα τρισεκατομμύριο συνθέσεις και δεν μπορούν να θεωρηθούν κλέψιμο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα περισσότερα παραδείγματα στο βίντεο είναι τραβηγμένα απ'τα μαλλιά. Πλην των διαπιστωμένων περιπτώσεων κλεψίματος, τα υπόλοιπα είναι νά'χαμε να λέγαμε. Δυο νότες από δω, τρεις νότες από κει, πράγματα τόσο κοινά που παίζουν σε ένα τρισεκατομμύριο συνθέσεις και δεν μπορούν να θεωρηθούν κλέψιμο.
Ασε το βιντεο. Μπορει να μην ειναι στοχευμενο

Για το κομματι λεμε.

Το εχουν αναγνωρισει ολοι και ο ιδιος.

Βρηκα ενα βιντεο τυχαία και το εβαλα.

 
Τα περισσότερα παραδείγματα στο βίντεο είναι τραβηγμένα απ'τα μαλλιά. Πλην των διαπιστωμένων περιπτώσεων κλεψίματος, τα υπόλοιπα είναι νά'χαμε να λέγαμε. Δυο νότες από δω, τρεις νότες από κει, πράγματα τόσο κοινά που παίζουν σε ένα τρισεκατομμύριο συνθέσεις και δεν μπορούν να θεωρηθούν κλέψιμο.
Και αυτό λοιπόν ισχύει, συμπίπτουν για τεχνικούς λόγους.

 
According to Carmen, he first wrote the solo part of the song, writing four bars at a time, eventually completed the interlude after two months.[7] He needed to put this into a song, and after listening to Rachmaninoff's 2nd piano concerto, a piece famously used to underscore the 1945 British film Brief Encounter, he adapted the melody of its second movement to write the verse.[7] Rachmaninoff's music was in the public domain in the United States at that time, so Carmen thought no copyright existed on it, but it was still protected outside the U.S. subsequent to the release of the album. He was later contacted by the Rachmaninoff estate and informed that it was protected.[8] An agreement was reached in which the estate would receive 12 percent of the royalties from "All by Myself" as well as from "Never Gonna Fall in Love Again", which was based on the third movement from Rachmaninoff's Symphony No. 2.[9][10]

Carmen stated that he also incorporated part of another melody into this song. The melody of the chorus was taken from his previous hit with the Raspberries, "Let's Pretend".[7]

 
According to Carmen, he first wrote the solo part of the song, writing four bars at a time, eventually completed the interlude after two months.[7] He needed to put this into a song, and after listening to Rachmaninoff's 2nd piano concerto, a piece famously used to underscore the 1945 British film Brief Encounter, he adapted the melody of its second movement to write the verse.[7] Rachmaninoff's music was in the public domain in the United States at that time, so Carmen thought no copyright existed on it, but it was still protected outside the U.S. subsequent to the release of the album. He was later contacted by the Rachmaninoff estate and informed that it was protected.[8] An agreement was reached in which the estate would receive 12 percent of the royalties from "All by Myself" as well as from "Never Gonna Fall in Love Again", which was based on the third movement from Rachmaninoff's Symphony No. 2.[9][10]

Carmen stated that he also incorporated part of another melody into this song. The melody of the chorus was taken from his previous hit with the Raspberries, "Let's Pretend".[7]
Οπότε, ας το βάλουμε στις "διαπιστωμένες περιπτώσεις κλεψίματος" και πάμε παρακάτω.

 
Ο όρος "κλέψιμο" είναι αδόκιμος όταν δεν έχουμε να κάνουμε με ξεκάθαρη αντιγραφή στα πάντα και σε ολόκληρες περιόδους με ικανή διάρκεια.

Αυτά γινονται στη μουσικη.

Δυστυχως ομως εχουμε και περιπτωσεις οπου καλλιτεχνες (ειδικα στην παλια ελληνική δισκογραφία) παρουσιαζουν αυτούσια λαικα κομμάτια άλλων για δικα τους, συνθετες που πουλησανε μελωδιες για ενα κομμάτι ψωμι, και ειδικά μουσικούς που μας ήρθαν απο την μικρα ασία και έκαναν όλα τα παραδοσιακά της εκει περιοχής δικές τους συνθέσεις εδώ.

Και ερώτηση για το 1εκ...







Εδώ τι έχουμε?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο όρος "κλέψιμο" είναι αδόκιμος όταν δεν έχουμε να κάνουμε με ξεκάθαρη αντιγραφή στα πάντα και σε ολόκληρες περιόδους με ικανή διάρκεια.

Αυτά γινονται στη μουσικη.


λόγω βιασύνης

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top