- Μηνύματα
- 385
- Πόντοι
- 16
Άλλη μια πρακτική εξήγηση με βάση τη χρωματική φυσαρμόνικα:
Το κλειδί Gb με 6 υφέσεις είναι μεν χρησιμοποιήσιμο κλειδί, αλλά δυσκολότερο στη χρωματική φυσαρμόνικα, όπου το F# επιτυγχάνεται σαν F με το μπουτόν εντός (Slide In).Βλέπε:
http://www.box.net/s/cqo3z0b5z0nz5fl09arn
Τρεις άλλες απαντήσεις – που τις βρίσκω πρακτικές και κατανοητές -που πήρα από άλλους φίλους στο ίδιο ερώτημα σε άλλο site:
1. ‘’ Γιατί F# αντί Gb ? Μα γιατί είναι καθαρά θέμα μουσικής ορθογραφίας... Όπως είναι λάθος να γράψουμε "ωρθωγραφήα"... ‘’
2. ‘’Ο λόγος που αναγράφεται το F# στην χρωματική κλίμακα που αναφέρεις (υποθέτω οτι) έχει να κάνει με την θεωρητική κατασκευή της χρωματικής κλίμακας με θεμέλιο φθόγγο τον C, με βάση τις αρμονικές των κύριων βαθμίδων του κλειδιού C (τονική = C, δεσπόζουσα = G, επιτονική = D). Η κλίμακα προκύπτει "συλλέγοντας" 12 διαφορετικούς φθόγγους που αντιστοιχούν στις πρώτες (χαμηλότερες) αρμονικές αυτών των τριών φθόγγων και οι οποίες βρίσκονται στο διάστημα μίας οκτάβας (C έως C). Με αυτή την διαδικασία, οι φθόγγοι που θα προκύψουν είναι οι {C, Db, D, Eb, E, F, F#, G, Ab, A, Bb, B, C} ’’
3. ‘’Δεν υπάρχει κλίμακα Α# ή D# μείζονα, εκτός κι αν είναι φανταστική! Με φανταστικές κλίμακες δεν δουλεύουμε και ακόμη περισσότερο με περισσότερες υφέσεις ή διέσεις από τις 7, οπότε πιο σωστό είναι να χρησιμοποιήσουμε τις μείζονες κλίμακες Bb και Eb λόγω τις διαφοράς τονικότητας που έχουν αυτά τα όργανα σε σχέση με το πιάνο.’’
Αγαπητέ NIKOLAS , πάντα μαθαίνεις από τα λάθη σου και από τα λάθη των άλλων .Όταν ο σοφός λαός λέει ‘’Το λάθος μερικές φορές είναι ανώτερο της τέχνης’’ πιστεύω ότι εννοεί αυτό .
Βλέπεις ότι μια ερώτηση απαντήθηκε και ίσως απαντηθεί και στο μέλλον με πολλούς τρόπους. Μπορεί αυτός που λες να είναι ο σωστός αλλά όχι και ο πρακτικός. Ένας επιστήμονας οφείλει να εξηγεί πολλές φορές την επιστήμη του εκλαϊκευμένα αλλιώς αποτυγχάνει.
Στέφανος
Το κλειδί Gb με 6 υφέσεις είναι μεν χρησιμοποιήσιμο κλειδί, αλλά δυσκολότερο στη χρωματική φυσαρμόνικα, όπου το F# επιτυγχάνεται σαν F με το μπουτόν εντός (Slide In).Βλέπε:
http://www.box.net/s/cqo3z0b5z0nz5fl09arn
Τρεις άλλες απαντήσεις – που τις βρίσκω πρακτικές και κατανοητές -που πήρα από άλλους φίλους στο ίδιο ερώτημα σε άλλο site:
1. ‘’ Γιατί F# αντί Gb ? Μα γιατί είναι καθαρά θέμα μουσικής ορθογραφίας... Όπως είναι λάθος να γράψουμε "ωρθωγραφήα"... ‘’
2. ‘’Ο λόγος που αναγράφεται το F# στην χρωματική κλίμακα που αναφέρεις (υποθέτω οτι) έχει να κάνει με την θεωρητική κατασκευή της χρωματικής κλίμακας με θεμέλιο φθόγγο τον C, με βάση τις αρμονικές των κύριων βαθμίδων του κλειδιού C (τονική = C, δεσπόζουσα = G, επιτονική = D). Η κλίμακα προκύπτει "συλλέγοντας" 12 διαφορετικούς φθόγγους που αντιστοιχούν στις πρώτες (χαμηλότερες) αρμονικές αυτών των τριών φθόγγων και οι οποίες βρίσκονται στο διάστημα μίας οκτάβας (C έως C). Με αυτή την διαδικασία, οι φθόγγοι που θα προκύψουν είναι οι {C, Db, D, Eb, E, F, F#, G, Ab, A, Bb, B, C} ’’
3. ‘’Δεν υπάρχει κλίμακα Α# ή D# μείζονα, εκτός κι αν είναι φανταστική! Με φανταστικές κλίμακες δεν δουλεύουμε και ακόμη περισσότερο με περισσότερες υφέσεις ή διέσεις από τις 7, οπότε πιο σωστό είναι να χρησιμοποιήσουμε τις μείζονες κλίμακες Bb και Eb λόγω τις διαφοράς τονικότητας που έχουν αυτά τα όργανα σε σχέση με το πιάνο.’’
Αγαπητέ NIKOLAS , πάντα μαθαίνεις από τα λάθη σου και από τα λάθη των άλλων .Όταν ο σοφός λαός λέει ‘’Το λάθος μερικές φορές είναι ανώτερο της τέχνης’’ πιστεύω ότι εννοεί αυτό .
Βλέπεις ότι μια ερώτηση απαντήθηκε και ίσως απαντηθεί και στο μέλλον με πολλούς τρόπους. Μπορεί αυτός που λες να είναι ο σωστός αλλά όχι και ο πρακτικός. Ένας επιστήμονας οφείλει να εξηγεί πολλές φορές την επιστήμη του εκλαϊκευμένα αλλιώς αποτυγχάνει.
Στέφανος