Ανάμικτος Τρόπος (Mixed Mode)

Ali Barout είπε:
Θέλω να ελπίζω ότι δεν έχετε εντρυφήσει στο click-baiting και με δουλεύετε ψιλό-γαζί,

" Εσείς που μπαίνετε εδώ, ξεχάστε κάθε ελπίδα"

Δάντης Αλιγκέρι

 
Οι δρόμοι που στηρίζονται στα μικροδιαστήματα –microtonals (δηλαδή έχουν διαστήματα μικρότερα του ημιτονίου) μπορούν να αποδοθούν πιστά ΜΟΝΟ από άταστα όργανα. (βιολί, ούτι, λύρα, κανονάκι, ταμπουρά ….).Αυτό είναι γενικά παραδεκτό και δεν αμφισβητείται.

Το μπουζούκι πχ είναι συγκερασμένο όργανο και η αντιστοιχία μεταξύ των μακαμιών και των δρόμων δεν είναι η ίδια.

Όμως με τη μεταφορά των δρόμων από ασυγκέραστα σε συγκερασμένα όργανα δεν σημαίνει ότι τα μακάμια καταστράφηκαν. Αντίθετα, αποκτήσανε τη δική τους γεύση!

Πολλοί , όπως εσύ διαφωνείς και είναι σεβαστή η γνώμη σου. Με τέτοιες διχογνωμίες είναι γεμάτες οι ρεμπέτικες μουσικές ιστοσελίδες.

Παρακάτω μερικά τέτοια παραδείγματα σε δρόμους έστω με τη φλογέρα...



Το ρεμπέτικο τραγούδι πχ είναι ένα είδος που γράφτηκε πάνω στους δρόμους  που είναι επηρεασμένοι από τα μακάμια.

Αυτοί λοιπόν οι δρόμοι στους οποίους έχουν γραφτεί Παραδοσιακά και Ρεμπέτικα τραγούδια και παίζονται με συγκερασμένα όργανα είναι ‘’μετάλλαξη’’ των μακάμ…

Όσον αφορά το ‘’Ανάμικτη Κλίμακα’’ , αναφέρω το γιατί ο συγκεκριμένος ‘’Ταμπαχανιώτικος’’ , είναι ανάμικτη (Είμαι σίγουρος από τις νότες που παίζω ότι είναι από 2 κλίμακες ή όπως θα ‘λεγες  εσύ από 1 τετράχορδο και από 1 πεντάχορδο – Ποια όμως; ) . Η ερώτηση μου δεν απαντήθηκε ή τουλάχιστον εγώ δεν την έχω κατανοήσει

Θα περιγράψω, μόλις βρω χρόνο, τι βρήκα για τις ανάμικτες κλίμακες σε επόμενο  ποστάρισμα.

Πάντως ευχαριστώ για τα σχόλια αν και αρνητικά που όμως απευθύνονται και σε χιλιάδες άλλους που ''προσαρμόζουν'' τα μακάμια στα συγκερασμένα όργανα και επομένως δεν με θίγουν στο ελάχιστο

 
STEFANOS604 είπε:
Πολλοί , όπως εσύ διαφωνείς και είναι σεβαστή η γνώμη σου. Με τέτοιες διχογνωμίες είναι γεμάτες οι ρεμπέτικες μουσικές ιστοσελίδες.

Πάντως ευχαριστώ για τα σχόλια αν και αρνητικά που όμως απευθύνονται και σε χιλιάδες άλλους που ''προσαρμόζουν'' τα μακάμια στα συγκερασμένα όργανα και επομένως δεν με θίγουν στο ελάχιστο
Δε διαφωνώ κύριε Στέφανε ότι παίζονται δρόμοι στα μπουζούκια, δεν κατοικώ εις Οκλαχόμα, κι εγώ Ελλήνας είμαι, ούτε λέω ότι όσοι λένε ότι παίζουνε χιτζάζ με συγκερασμένα όργανα κοροϊδεύουνε τον κοσμάκη. (Ακούστε το μακαρίτη Μάκη Μπέκο) Αλλά για να κάνεις ταξίμι σε δρόμο ραστ αφού τον εισάγεις στη χώρα, δεν αρκεί να πηγαίνεις το χέρι πάνω κάτω στα άσπρα πλήκτρα, έχει κάποιες βαθμίδες ο κάθε δρόμος που τις προτιμά. Η "Προσαρμογή" λοιπόν, δεν είναι να πούμε "Ααα, το ντο ραστ έχει μόργια μι σι, εγώ παίζω γαλλικό κόρνο δε με κόφτει θα τα παίζω όλα άσπρα" και να συνεχίσω να παίζω τις κοντσερτάρες μου τις τρικούβερτες νόμιζοντας ότι παίζω ραστ εκείνη την ώρα. Αντιθέτως, η "προσαρμογή" είναι οι αλλαγές που κάνεις όταν γνωρίζεις και το ραστ και το όργανο, ώστε να κάνεις τον ακροατή να νομίζει ότι ακούει μόργια, αν δεν μπορείς βέβαια να τα φέρεις ξεπερνώντας τους τεχνικούς φραγμούς του οργάνου. (Βλέπετε κλαρίνα, τρομπέτες)

Επίσης, δεν έχω πρόβλημα με τις ορολογίες τόσο πολύ, αλλά το να ακούω κάτι πτωσάρες ΝΑΑΑ και δώστου χρωματικά περάσματα, και δώστου δευτερεύουσες δεσπόζουσες μόνο για χρώμα χωρίς μετατροπία και δώστου δάνειες συγχορδίες από τον ελάσσονα σε κομμάτια μπουζουξίδικα... πάλι δεν με πειράζει, αλλά να μου πουν στο τέλος ότι τελικά ήταν ραστ... ε, εντάξει. Περισσότερο θέμα λεξιλαγνείας παρά ουσίας μου φαίνεται.

Καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στο πώς προκύπτουν οι δρόμοι, γιατί εκεί μπερδεύεστε. Τους βλέπετε λίγο σαν ράγες και όχι σαν δρόμους. Ότι ένα κομμάτι ξεκινάει μινόρε και κάποια στιγμή γυρίζει σε ματζόρε δε σημαίνει ότι ήταν από κλίμακα "ματζορομίνορο". Ότι εγώ παίζω Σαμπάχ και μου τη βαράει να σταθώ πολύ στο χιτζάζ της 3ης, να γυρίσω πίσω, και μετά να κατέβω μια 5η κάτω Ραστ, δεν έχει να κάνει με το ότι χρησιμοποιώ μία [1] μυστηριώδη κλίμακα (ράγα) που τα έχει μέσα όλα όσα θα παίξω, όσο ότι εκεί που πήγαινα σε έναν δρόμο, έβγαλα φλας και έστριψα σε άλλον. Καμιά φορά μπορεί να μην πρόσεξα έτσι όπως έστριβα και να έφαγα μούτζα, αλλά τί να κάνουμε; Αυτά έχει η ζωή. Μαθαίνουμε.

 
Ali Barout: Σε κάποιο σημείο λέτε: ‘’Ο τίτλος του νήματος είναι Ανάμικτος Τρόπος (mixed mode). Αν δεν το είχα δει αυτόν τον τίτλο δε θα μιλούσαμε τώρα. Θέλω να ελπίζω ότι δεν έχετε εντρυφήσει στο click-baiting και με δουλεύετε ψιλό-γαζί, μα με τέτοιους τίτλους είναι που προκαλείτε το λαϊκό αίσθημα. Τι να είναι ο ανάμικτος τρόπος; Και αν είναι κάτι, γιατί να υπάρχει; Ποια η χρησιμότης ενός τρόπου που δεν ξεκαθαρίζει το γένος του;’’

Φαντάσου να τα έλεγα εγώ αυτά τι θα είχα ακούσει !!!! Κανένας δεν σε διόρθωσε !!!

Ο τίτλος του video είναι: ‘’Ανάμικτη κλίμακα’’ – ‘’Ταμπαχανιώτικα’’

Κι εγώ ενώ τη μελωδία την ήξερα και την χορεύω σε μπάλο προσπαθούσα να βρω την κλίμακα.

Όταν κάπου βρήκα ότι '’Ταμπαχανιώτικα’’= Ανάμικτος Τρόπος έψαξα και βρήκα...., αλλά δεν χρειάζεται να το αναλύσω εκτός αν μου ζητηθεί αφού μπορείτε να βρείτε δεκάδες ξένες ιστοσελίδες κάνοντας googling με τη φράση : ‘’Mixed Scales’’ αλλά μπορείτε να βρείτε και πληροφορίες στο 3ο βιβλίο ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗ που περιέχει κεφάλαιο για "Κλίμακες Ανάμικτου Τρόπου" εδώ:  http://www.politeianet.gr/books/christofilos-d-ioannis-music-lovers-theoria-tis-mousikis-232175.

Δίνω ένα παράδειγμα ανάμειξης Dm nat + D dorian (όπως τουλάχιστον κατανοώ εγώ το mixed , στο χρόνο 5:14 του Video στο αρχικό ποστάρισμα μου)

Οπότε και ‘’υπάρχει’’ και ‘’κάτι είναι’’  και έχει τη χρησιμότητα σχηματισμού νέων ‘’εξωτικών’’ κλιμάκων...Πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος ‘’Ταμπαχανιώτικος’’ φέρνει μια ευφορία και γαλήνη στο ακροατή

Στα 14 ολιγόλεπτα videos μου για τους δρόμους με φλογέρα, χωρίς θεωρητικές μεγαλοστομίες και χωρίς απεραντολογίες, προσπάθησα , με κατανοητά σκίτσα για όλους τους γνωστούς δρόμους και με σημειολογικές παρτιτούρες (tablatures) για τον μη γνώστη ανάγνωσης παρτιτούρας αλλά και με ταυτόχρονο παίξιμο της μελωδίας (Videotab) (με τις όποιες αδυναμίες αφού δεν έχει κλείσει ακόμα χρόνος από την ημέρα αγοράς της)  να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος ερασιτέχνης  να μάθει και να χρησιμοποιεί τους δρόμους σε συγκερασμένα μουσικά όργανα (φυσαρμόνικα, ακορντεόν, , κιθάρα, μπουζούκι κλπ) και στο συγκεκριμένο με φλογέρα.

Επειδή μου φαίνεται τελείως λάθος η αντίληψη πως τα Δημοτικά είναι μόνο για τα πανηγύρια και για τις εθνικές εορτές και ότι σε άλλες περιπτώσεις είναι αντιαισθητικό να τα ακούς εγώ στην κάθε εβδομαδιαία σύναξη της παρέας για κρασάκι πάντα με πείσμα επιμένω και λέω μερικά (με τα συγκερασμένα όργανα μου) και σιγά-σιγά έμαθε και τα λόγια όλη η παρέα και τα τραγουδάνε μαζί μου.

Παρά την αρνητικότητα του σχολίου σας (δεν εννοώ τη διαφωνία σας στο θέμα αλλά το click-baiting  που κι αυτό το ακούω πρώτη φορά) και την άμεση επιβράβευση του από τον άσπονδο φίλο manosx , ήταν εκπαιδευτικό και με παροτρύνει να τα μελετήσω σε βάθος αυτά που λες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ε, αφού έχεις τόσο τεκμηριωμένη άποψη, παντελώς στοιχειοθετημένη από βιβλία θεωρίας και άλλες πηγές, και έχεις βγάλει και συμπεράσματα, για το πως και το πόθεν, και ξέρεις και την ευφορία που δημιουργούν αυτές οι κλίμακες, και τις... χορεύεις και σε μπάλο  ;D τότε ΓΙΑΤΙ ΜΠΗΚΕΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙΣ;

Να σου πω εγώ γιατί μπήκες: Για click baiting  ;D ;D ;D Είναι η 105η φορά που μπαίνεις δήθεν αθώα για κάποια απορία, μόνο και μόνο για να το παίξεις στη συνέχεια γκουρού.

Άντε βάλε τώρα κάνα link και για τα site σου, και εντάξει, καλή καρδιά.





 
‘’Συ είπας ‘’. Αλλά για την ‘’ταμπακιέρα’’ σιγή ιχθύος

Ως συνήθως , δίνεται το έναυσμα για Trolling.

Ελπίζω αυτή τη φορά η διεύθυνση να το αποτρέψει.

 
Εγώ μια φορά έψαξα στο ιντερνέτ και βρήκα μια κλίμακα που όποιο τραγούδι παιζόταν σε αυτή την κλίμακα έκανε τα πουλιά να τρελαίνονται. Στην αρχή δεν το πίστευα. Μια μέρα πήρα τη φυσαρμονικά μου αφού πρώτα την είχα ρυθμίσει να παίζει σε αυτή την κλίμακα κι ανέβηκα στο δάσος. Εκεί για αρκετή ώρα έπαιζα περιμένοντας την απόκριση των πουλιών και πράγματι φίλοι μου, μετά από αρκετή ώρα και αφού είχαν μπλαβιάσει τα χείλη μου, καλά το μαντέψατε. Με γαμ@€&ε ένας τσαλαπετεινός.

 
manosx είπε:
Ε, αφού έχεις τόσο τεκμηριωμένη άποψη, παντελώς στοιχειοθετημένη από βιβλία θεωρίας και άλλες πηγές, και έχεις βγάλει και συμπεράσματα, για το πως και το πόθεν, και ξέρεις και την ευφορία που δημιουργούν αυτές οι κλίμακες, και τις... χορεύεις και σε μπάλο  ;D τότε ΓΙΑΤΙ ΜΠΗΚΕΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙΣ;

Άντε βάλε τώρα κάνα link και για τα site σου, και εντάξει, καλή καρδιά.
Δεν έχω καμιά τεκμηριωμένη άποψη . Απλά όταν έψαξα αρχάς Απρίλη , τότε για πρώτη φορά είδα τη φράση  ‘’Ανάμικτη Κλίμακα’’ .

Κράτησα σημειώσεις τις οποίες καθαρόγραψα στο blog μου και για να σου ‘’κάνω το χατήρι’’ εδώ είναι και το LINK: http://musiciandata.blogspot.gr/2015/03/mixed-mode.html

Ρώτησα φίλους ρεμπέτες μουσικούς και είχα ένα σχόλιο από καλό κιθαρίστα στο συγκεκριμένο Video αλλά δεν έχω ικανοποιηθεί γι αυτό και ποστάρισα στο Noiz.

Θα ψάχνω μέχρι να βρω την απάντηση που με ικανοποιεί.

Η ευφορία , είναι υποκειμενικό αίσθημα , και το συμπέρασμα βγαίνει  γιατί  το συγκεκριμένο το ακούω πολύ συχνά  στο CD player . Τόσο απλό!!

 
atreu73 είπε:
Εγώ μια φορά έψαξα στο ιντερνέτ και βρήκα μια κλίμακα που όποιο τραγούδι παιζόταν σε αυτή την κλίμακα έκανε τα πουλιά να τρελαίνονται. Στην αρχή δεν το πίστευα. Μια μέρα πήρα τη φυσαρμονικά μου αφού πρώτα την είχα ρυθμίσει να παίζει σε αυτή την κλίμακα κι ανέβηκα στο δάσος. Εκεί για αρκετή ώρα έπαιζα περιμένοντας την απόκριση των πουλιών και πράγματι φίλοι μου, μετά από αρκετή ώρα και αφού είχαν μπλαβιάσει τα χείλη μου, καλά το μαντέψατε. Με γαμ@€&ε ένας τσαλαπετεινός.
Εγώ βρήκα μία κλίμακα που σε όποιο όργανο και να την παίξω με πιάνει ένα απίστευτο αίσθημα ειρήνης...Θα την ονομάσω αναίμακτη κλίμακα. :-*

 
STEFANOS604 είπε:
Η ευφορία , είναι υποκειμενικό αίσθημα , και το συμπέρασμα βγαίνει  γιατί  το συγκεκριμένο το ακούω πολύ συχνά  στο CD player . Τόσο απλό!!
Πριν ή μετά τη ταβέρνα? Γιατί μετά δε μετράει ;)

 
Αφού σας αρέσουν τα αβανταδόρικα ερωτήματά μου κύριε Στέφανε, να συνεχίσω, μιας και όλοι είναι προκατειλλημένοι μαζί σας, ενώ εμένα δεν μου κουνιούνται. Πάλι καλά (δόξας μένος) που υπάρχει το Μουσική & Μουσικοί να ρωτάμε και να μαθαίνουμε. Να φανταστείτε, το 30άρι/40άρι για μάθημα με μισή καρδία το έδινα από τότε που βγήκε το Ίντερνετ.

Να λοιπόν κι άλλα φλέγοντα ερωτήματα:

1) Είναι οι κλίμακες το ίδιο και το αυτό πράγμα με τους δρόμους και τους τρόπους; Αν όχι, τί λέτε μωρέ άσχετοι; ;D

2) Αφού υπάρχει χρωματική κλίμακα, γιατί καθόμαστε και παιδευόμαστε με τους τρόπους και τους δρόμους και δεν λέμε ότι παίζουμε από τον """Χρωματικό Τρόπο""" να τελειώνουμε; Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα!

3) Γιατί ενώ η μουσική εξημερώνει τα ήθη, υπάρχει μαγαζί "Αγρίμια";

4) Τι μέταλ για κορνέτα; Άστε, το βρήκα στο google, tinfoil.

 
Τελικά μετά από ενδελεχές ψάξιμο βρήκα ότι ο συγκεκριμένος δρόμος ή καλύτερα η καλύτερα η συγκεκριμένη κίνηση λέγεται : ‘’Κίνηση ΝΕΒΑ’’ την οποία αναλύω εδώ: http://musiciandata.blogspot.gr/2015/06/blog-post.html

Είναι ενδιαφέρον θέμα σαν ανάμιξη :

4χορδου+πεντάχορδου ραστ και

4χορδου Buselik + 5χορδου ραστ

Αν και εγώ ενδιαφερόμουν πρωτίστως για την πρακτική εξάσκηση του ‘’Ταμπαχανιώτικου αμανέ’’ πιστεύω ότι όσοι ασχολούνται με άταστα θα το βρουν ενδιαφέρον.

Θα τα ξαναπούμε όταν έχω να προσφέρω πάλι κάτι

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα