Ξύλα. Τελικα μηπως τρωμε το παραμυθι?

Terry RoscoeBeck5 είπε:
Φίλος η κιθάρα (ο ήχος της) δεν έχει καθόλου... σώμα. Κυριολεκτικά  ;D 
δεν πειράζει...

1) φταίει ο Μarillion που παίζει ;D

2) Την άλλη φορά θα τη βάλουμε πάνω σε ένα Axe FX ;)

 
Φιλάκια στα μαγουλάκια...  :-*  ;D

When I was working for the government, we had access to certain kinds of equipment. We were encouraged to have a hobby, so I went through all the different number of turns you could have on a pickup very quickly, right from square one. I wound up a whole range of pickups.

"Basically, what became very apparent with pickups is exactly what I thought before we started: They really don't make much difference! I would say they're one of the most vastly overrated parts of the guitar itself. If you understand electronics, you understand that as the inductance of the pickup increases — that is, as the number of turns on the pickup increases — all that happens is you get a larger output, and you effectively get less high-frequency response due to the fact that the inductance of the pickups rises. It's a trade-off.
http://www.guitarworld.com/interview-roger-mayer-secrets-jimi-hendrixs-guitar-setup

Από συνέντευξη του Roger Mayer στο Guitar World... Τα χουμε πει ξανά άλλωστε:

1,000,000,000 X 0 = 0 (ολοστόγγυλο και κουλουριαστό...)    ;D

Εν τέλει, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Σπύρο: Αυτό που τελικά "μένει" είναι να πάιζεις τον αγαπημένο σου συνδυασμό από συγχορδίες και νότες και να αγαλλιάζει η ψυχούλα σου. Και αυτό γίνεται κάλλιστα με μία κιθάρα των 100 ή των 100,000$  Όλα τ' άλλα είναι να χαμε να λέγαμε...

 
marathon είπε:
μα πόσες φορές θα το πούμε?....Το ξύλο που επηρεάζεται λιγότερο είναι αυτό με τα περισσότερα στρώματα βερνίκι!!!! ;D ;D ;DΠες του να έρθει να του δώσω τη δικιά μου ;)

http://www.customshop.gr/?btp_work=the-fiber-guitar
Κλέβεις. Βλέπω κσύλινο καβλιτσέκι κάτω από τον καβαλάρη. (+0,0001% tone contribution factor). Για εκτύπωσε κανα λαστιχένιο (3D) να σε δω... ;D

Ένας-ένας ...ξεβρακώνονται οι κσυλομάχοι ;D ;D

Είναι μικρό το ρημάδι το ποσοστό, αλλά όσο μικρό και να είναι, κάποιοι θα το ψάχνουν. Κομμάτι-κομμάτι, λεπτομέρεια-λεπτομέρεια, ερώτηση-απάντηση, λάθη κι επανορθώσεις, φτάσαμε ο Hendrix να παίζει με Strat κι όχι με vihuela...

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Κλέβεις. Βλέπω κσύλινο καβλιτσέκι κάτω από τον καβαλάρη. ;D
είπαμε...οικονομία....υπάρχει φτηνότερο υλικό από το ξύλο? ;D ;D

 
Έχω την τύχη και ατυχία τον τελευταίο χρόνο να παραβρεθώ σε μαζικές συνευρέσεις της creme de la creme των Ελλήνων μπασιστών (και μία που οσονούπω επίκειται αλλά δεν ανακοινώνω μέρος και χρόνο για λόγους ασφαλείας) και έχω εξάγει ορισμένα γενικά συμπεράσματα.

α) Όλοι είναι (απίστευτα σεμνοί) παίχτουρες ολκής που δένουν τις ταστιέρες γαρδούμπα (μέρες που ναι), έχουν νότες στη καρδιά στο μυαλό και στα δάχτυλα και άνετα θα μπορούσαν να είναι διεθνούς βεληνεκούς.

β) Όλοι έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα ταστιέρας και εργατοχρόνια σε πάλκο και στούντιο σε διαφορετικά είδη και ιδιώματα (αν και το ψωμί τους -δυστυχώς- το βγάζουν από ένα κυρίως)

γ) Όλοι έχουν τις προτιμήσεις / αδυναμίες / απέχθειές τους

δ) Όλοι κάνουν το κάθε μπάσο να ακούγεται ξεχωριστά

ε) Όλοι συνηγορούν ότι το μπάσο πρωτίστως πρέπει να είναι καλοστημένο και καλοσεταρισμένο

στ) Όλοι ψάχνουν το όργανο που κάθεται σε αυτούς καλά και εξυπηρετεί αυτό που θέλουν (και πολλές φορές θέλουν και επιζητούν τελείως διαφορετικά πράγματα)

ζ) Σχεδόν όλοι αντιλαμβάνονται σχεδόν άμεσα τι μπορεί να δώσει και που υστερεί ένα μπάσο και ενίοτε πως διορθώνεται / βελτιώνεται.

η) Όλοι ακούν διαφορές όταν αλλάζουν μπράτσο στο μπάσο

θ) Κανένας σχεδόν δεν λέει για την αποκλειστική συμβολή του σώματος στον ήχο του μπάσου

ι) Σχεδόν όλοι προτιμούν (αν και παραδέχονται με σεμνότητα ότι είναι "από παραξενιά") τα "ελαφρά" βαψίματα.

ια) Όλοι αναγνωρίζουν ότι η καλή συνέργεια των ξύλων (χωρίς να το προσδιορίζουν) σώματος και μπράτσου στο (passive) μπάσο που ακούγεται καλά, είναι δεδομένη.

Και τι μας λες ρε Κώστα τι πιστεύουν οι άλλοι....

Πρώτον γιατι τι πιστεύω εγώ, το χω πει πολλάκις και βασικότερο διότι πιστεύω ότι (από εμένα) είναι (μακράν) προτιμότερο να ακούς αυτούς που εδώ και πολλά χρόνια ζουν και αγαπούν να κάνουν τα ξύλα να τραγουδούν. Με την αγάπη και αθωότητα ενός ερασιτέχνη και την γνώση και συνέπεια ενός επαγγελματία.

Είναι απλά τα πράματα.

ΥΓ Οι ίδιοι μαγνήτες (μιας και αναφέρθηκαν) "έπαιξαν" διαφορετικά σε παρόμοιας κατασκευαστικής φιλοσοφίας (αλλά όχι ίδια) μπάσα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
marathon είπε:
είπαμε...οικονομία....υπάρχει φτηνότερο υλικό από το ξύλο? ;D ;D
Υπάρχει

"Από αυτή την Πέμπτη στα Λιντλ, ξύλινος καβαλάρης ESMARA, για συνθετικές κιθάρες, μόνο 0,99..."

Έχω την τύχη και ατυχία τον τελευταίο χρόνο να παραβρεθώ σε μαζικές συνευρέσεις της creme de la creme των Ελλήνων μπασιστών (και μία που οσονούπω επίκειται αλλά δεν ανακοινώνω μέρος και χρόνο για λόγους ασφαλείας) και έχω εξάγει ορισμένα συμπεράσματα.

α) Όλοι είναι (απίστευτα σεμνοί) παίχτουρες ολκής που δένουν τις ταστιέρες γαρδούμπα (μέρες που ναι), έχουν νότες στη καρδιά στο μυαλό και στα δάχτυλα και άνετα θα μπορούσαν να είναι διεθνούς βεληνεκούς.

β) Όλοι έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα ταστιέρας και εργατοχρόνια σε πάλκο και στούντιο σε διαφορετικά είδη και ιδιώματα (αν και το ψωμί τους -δυστυχώς- το βγάζουν από ένα κυρίως)

γ) Όλοι έχουν τις προτιμήσεις / αδυναμίες / απέχθειές τους

δ) Όλοι κάνουν το κάθε μπάσο να ακούγεται ξεχωριστά

ε) Όλοι συνηγορούν ότι το μπάσο πρωτίστως πρέπει να είναι καλοστημένο και καλοσεταρισμένο

στ) Όλοι ψάχνουν το όργανο που κάθεται σε αυτούς καλά και εξυπηρετεί αυτό που θέλουν (και πολλές φορές θέλουν και επιζητούν τελείως διαφορετικά πράγματα)

ζ) Σχεδόν όλοι αντιλαμβάνονται σχεδόν άμεσα τι μπορεί να δώσει και που υστερεί ένα μπάσο και ενίοτε πως διορθώνεται / βελτιώνεται.

η) Όλοι ακούν διαφορές όταν αλλάζουν μπράτσο στο μπάσο

θ) Κανένας σχεδόν δεν λέει για την αποκλειστική συμβολή του σώματος στον ήχο του μπάσου

ι) Σχεδόν όλοι προτιμούν (αν και παραδέχονται με σεμνότητα ότι είναι από "παραξενιά") τα "ελαφρά" βαψίματα.

ια) Όλοι αναγνωρίζουν ότι η καλή συνέργεια των ξύλων (χωρίς να το προσδιορίζουν) σώματος και μπράτσου στο (passive) μπάσο που ακούγεται καλά, είναι δεδομένη.

Και τι μας λες ρε Κώστα τι πιστεύουν οι άλλοι....

Πρώτον γιατι τι πιστεύω εγώ, το χω πει πολλάκις και βασικότερο διότι πιστεύω ότι (από εμένα) είναι (μακράν) προτιμότερο να ακούς αυτούς που εδώ και πολλά χρόνια ζουν και αγαπούν να κάνουν τα ξύλα να τραγουδούν. Με την αγάπη και αθωότητα ενός ερασιτέχνη και την γνώση και συνέπεια ενός επαγγελματία.

Είναι απλά τα πράματα.
To ηλεκτρικό μπάσσο, είναι μακράν πολύ πιο απαιτητικό όργανο απ' ότι τα απλοκίθαρα, και από άποψη 'δεσίματος' υλικών, και από άποψη στησίματος. Επίσης, παίζει αφάνταστα περισσότερο ρόλο, το προσωπικό στυλ/ύφος παίξιματος και οι διακυμάνσεις εδώ είναι τεράστιες σε σχέση με την κιθάρα. Λόγω μεγέθους/ιδιομορφίας το μπάσσο είναι όργανο το οποίο ακόμη και τέλεια στημένο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του μουσικού, υπάρχει πιθανότητα να μην μπορεί ποτέ να σεταριστεί σωστά, ακριβώς λόγω της σημασίας που έχει  το δέσιμο μεταξύ των κσύλων/υλικών. Πίριοντ.

 
ακριβώς λόγω της σημασίας που έχει  το δέσιμο μεταξύ των κσύλων/υλικών. Πίριοντ.
Παντως ακομα και μπασα απο πεπιεσμενο ΧΑΡΤΙ και ΠΛΑΣΤΙΚΟ μια χαρα ακουγονται  ;D





 
Superfunk είπε:
Παντως ακομα και μπασα απο πεπιεσμενο ΧΑΡΤΙ και ΠΛΑΣΤΙΚΟ μια χαρα ακουγονται  ;D
είπαμε...οι περισσότεροι ξέρουν να δουλεύουν το ξύλο....τα "άλλα", δεν τα ξέρουν ;)

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Κλέβεις. Βλέπω κσύλινο καβλιτσέκι κάτω από τον καβαλάρη.
το έχω περάσει με σπρευ γραφίτη ;)

 
Ρε παιδιά μια απλή ερώτηση γιατί για όλο αυτο εχει πεσει πολύ μελάνι:

1. Τελικά, στην ηλεκτρική κιθάρα ο ήχος παιρναει στο καλώδιο και ενισχυτη απο τις χορδές στις μαγνήτες μέσω του αέρα στα pole pieces ή μέσω των υλικών και της επαφής του ξύλου με αυτούς;  :P

2. Μήπως εκ κατασκευής ένα όργανο με ακριβά κσυλα εχει τύχει και της ανάλογης κατασκευαστικής προσοχής κτλ και έτσι μας φαίνεται καλυτερο;

3. Εγώ ποτε θα μάθω να παίζω σαν τον Eric Johnson?  ::) ??? 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ααα ωραια αφου τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο....τότε θα βάλω εναν μαγνητη Classic57 σε ενα σκουπόξυλο, και τότε θα εχω Lespaul Custom

 
jkstigma είπε:
ααα ωραια αφου τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο....τότε θα βάλω εναν μαγνητη Classic57 σε ενα σκουπόξυλο, και τότε θα εχω Lespaul Custom
αν το σκουποξυλο εχει το σχημα της lp αλλα διαφερει μονο το ειδος του ξυλου, ναι τοτε θα εχεις μια lp.

 
jkstigma είπε:
ααα ωραια αφου τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο....τότε θα βάλω εναν μαγνητη Classic57 σε ενα σκουπόξυλο, και τότε θα εχω Lespaul Custom
Παντως ΑΥΤΟ ακριβως εκανε  ο ΙΔΙΟΣ ο Les Paul...και επαιζε μια χαρα

http://www.premierguitar.com/articles/Les_Pauls_Log_Solidbody_Guitar

;D

Years later, in the late 1930s, he revived his solidbody idea with two goals in mind: He wanted a solidwood guitar that would sustain longer and produce a more brilliant tone than a hollowbody. Keeping it basic, Paul built the guitar on a 4" x 4" slab of pine equipped with homemade tremolo and pickups. Just as he'd feared before, audiences weren’t receptive. So Paul cut an Epiphone archtop body in half and added the "wings" to the pine body for a more acceptable look.

In the early 1940s, Paul approached Gibson with his invention, but the company balked, likening it to a “broomstick with pickups.” But once Gibson caught wind of Leo Fender’s Broadcaster creation in 1950, Gibson’s Ted McCarty quickly began working on a singlecut, solidbody electric with Paul as a special consultant. In 1952, they released the first incarnation of the Les Paul model—now the most iconic signature model ever built.

https://www.youtube.com/watch?v=PrLwh3Jh2OQ

 
Μια επιστημονική άποψη θα μπορούσε να ειναι πως ναι, τα κσυλα μπορούν να αλλάζουν τις ιδιότητες του συντονισμού τους, με αποτέλεσμα η χορδές να παλλονται διαφορετικά, προσθέτοντας ή αφαιρώντας db στις overtones/harmonics συχνότητες, και ανάλογα των μαγνητών να έχουμε διαφορετικό ηχοχρωμα.

Αλλα... αυτή ειναι μια αφθαιρετη δική μου άποψη απο τις κατακερματισμένες πληροφορίες που συλλέγω... :/

 
Μια απορια που ειχα παντα και εχει μια μικρη σχεση με την συζητηση ηταν παντα τι ακριβως δινει στον ηχο μιας κιθαρας το Neck Angle...Αν δινει...

Π.χ H Gibson στα USA μοντελα (Traditional, Standard, Classic, Studio κ.τ.λ) οριζει το Neck Angle σε 5 μοιρες..Απο την αλλη στα Custom και στα Reissues Historics e.t.c το Neck Angle Παιζει μεταξυ 3.5 - 4.5 μοιρες....

Οταν λοιπον εχεις 5 μοιρες Neck Angle θα δειτε οτι δε μπορειτε να βιδωσετε το Tailpiece τερμα κατω στο σωμα χωρις να ακουμπανε οι χορδες στην πισω μερια της γεφυρας με αποτελεσμα να εχουμε το tailpiece λιγο πιο ψηλα γι αυτο και πολυ προτιμουν το Topwrap...Απο εκει και περα σε Gibson Historics Reissues που εχω δει to tailpiece ειναι τερμα βιδωμενο κατω μιας και το επιτρεπει το Neck Angle. Σε φορουμ λοιπον του εξωτερικου μερικοι υποστηριζουν οτι αυτη η 1 μοιρα κανει σχεδον ολη την διαφορα στον ηχο μεταξυ USA μοντελων της σειρας και USA Custom e.t.c.

ΤΙ πιστευετε οσο αφορα αυτο το θεμα? ειδικα οι κατοχοι Les paul...

 
15 σελίδες τώρα, μιλάτε για ξσύλα,χωρίς ένας μπαγλαμάς εξ υμών, να έχει γράψει ορνιθογραφημένα τη λέξη ξσύλο.

    Ημαρτόνε δλδ λαίμαι και αί..........μα ποιά

 
Χαχα samy!

Ίσως γιατί και ο μπαγλαμάς εχει καλύτερη συχνοτικη, εξωκοσμικη, ανυπέρβλητη και πλήρως ισορροπημένη απόκριση, που δεν επιτρέπει να αναφερόμαστε σε αυτόν με τον όρο κξσυλο!

 
Νομίζω πως είναι ενδιαφέρον άρθρο, και ο άνθρωπος δεν είναι άσχετος (mechanical engineer):

http://guitarworks.thestrandbergs.com/2014/12/28/the-impact-of-wood-choice-in-an-electric-guitar/

Θέλω να τονίσω αυτό το απόσπασμα:

(λέει πιο πριν για τα overtones και πως επηρεάζουν τον ήχο κτλ)

The pickups on an electric guitar can only pick up the vibrations of the string and convert those vibrations into electricity, which is ultimately converted into sound waves that emanate from the speakers. Do the pickups shape the sound? Of course! Can pickups mask the characteristics and make two electric guitars with different tonewoods sound the same? Yes again. So, I guess the correct answer to the question if wood makes a difference in the sound of an electric guitar is “It depends”. A pickup that can’t pick up these subtle overtone differences, enough compression, or other kinds of dynamics-killing processing, will kill the dynamics of any guitar, regardless of tonewood. Does that make it a bad guitar? Not necessarily – it depends on what the musician is after.A good guitar builder can pick materials that provide a predictable result. The process of making a <insert established brand name here> guitar that costs $10,000 and one that costs $1,000 is identical, or at least very similar. The big difference is likely that in the more expensive one, personal attention has been put into selecting, drying, storing, and cutting the tonewood. The cheaper, which is mass produced by less skilled labor, consists of the same species of wood, but from a pile that came out of a container, in the order it was stacked. This means that two guitars from the same batch can sound quite different. They can sound exactly like the expensive guitar, but they can also sound different.
Παρότι στην τελική θέλει να πουλήσει ο άνθρωπος (και δεν πουλάει και φτηνά σε καμία περίπτωση), θεωρώ ότι η άποψή του είναι νηφάλια και λαμβάνει υπ' όψιν ότι το θέμα είναι πολύπλοκο δεν υπάρχει άσπρο μάυρο. Όσοι υποστηρίζουν το λεγόμενο άσπρο μάυρο, από την οπτική τους αμελούν σιωπηλά έναν ή περισσότερους παράγοντες.

 
The cheaper, which is mass produced by less skilled labor, consists of the same species of wood, but from a pile that came out of a container, in the order it was stacked.
ακριβως δηλ. οπως φτιαχνονταν οι vintage Fender με τα ΅αγια΅ ξυλα που σημερα τις αγοραζεις 20.000 ευρω επειδη εχουν κΣυλα που αναπνεουν.... ;D ;D ;D

 
Διαβασα ολες τις σελιδες του θεματος.Προσωπικα εχω αλλαξει αρκετα οργανα ποτε ομως δεν εκανα καποιο τεστ κρατωντας ιδιο hardware κ αλλαζοντας απλως ξυλα (πχ σε μια στρατ) αρα η γνωμη μου φανταζομαι δεν εχει μεγαλη βαρυτητα.

Παρατηρησα ωστοσο πως δυο ανθρωποι (ez και alter) οι οποιοι οπως γνωριζουμε ολοι ειναι κ τρομεροι παιχτες ειπαν εν ολοιγοις πως τα ξυλα παιζουν ρολο στον ηχο κ πως αυτο το εχουν διαπιστωσει κανωντας τεστ με ιδιο hardware κ πειραματισμο στα ξυλα.

Μηπως εχουν δικιο?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top