• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Το Spotify πλήρωσε 7 δισ. δολάρια σε κατόχους δικαιωμάτων μουσικής το 2021

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
16 Οκτωβρίου 1998
11,654
1
4,104
123
Στυμφαλία
yameth.gr
Όνομα
Yannis
Επίθετο
Methenitis
Ιδιώματα
  1. Funk
  2. Instrumental
  3. Jazz
  4. Soul
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τραγούδι
Το Spotify αποκάλυψε ότι πλήρωσε 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε κατόχους δικαιωμάτων μουσικής βιομηχανίας πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 25% των συνολικών εσόδων της βιομηχανίας.

Τα νέα δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα Loud And Clear της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε πέρυσι με στόχο την «αύξηση της διαφάνειας» γύρω από τις πληρωμές της.

Ο γίγαντας του streaming είπε ότι 52.600 καλλιτέχνες κέρδισαν περισσότερα από 10.000 $ από το Spotify το 2021.

Από αυτούς, 130 πληρώθηκαν περισσότερα από 5 εκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους 12 μήνες.

Το Spotify δεν κατονόμασε κανέναν από τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν, αλλά οι πιο δημοφιλείς ροές του πέρυσι ήταν οι Bad Bunny, Taylor Swift, BTS, Drake και Justin Bieber, ενώ το τραγούδι με τη μεγαλύτερη ροή ήταν Drivers license της Olivia Rodrigo.

olivia-rodrigo.jpg

Ωστόσο, τα ακατέργαστα στοιχεία δεν λένε την πλήρη ιστορία.

Για παράδειγμα, ένας καλλιτέχνης του οποίου η μουσική κερδίζει 10.000 $ απο δικαιώματα στο Spotify, μπορεί να λάβει μόνο 2.000 $, μόλις η δισκογραφική και οι εκδότες πάρουν το μερίδιό τους. Για μια επταμελή μπάντα, αυτά τα 2.000 $ πρέπει να μοιράζονται δια επτά.

Οι τραγουδοποιοί και οι session μουσικοί αμείβονται ακόμη λιγότερο, με πολλούς να δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.

Ακόμα κι έτσι, τα δεδομένα του Spotify παρέχουν κάποιες πληροφορίες για το πώς τα πάνε οι καλλιτέχνες στην εποχή του streaming - με τα κέρδη να εμπίπτουν στις ακόλουθες κατηγορίες:

  • $10.000 - $49.999: 36.100 καλλιτέχνες
  • $50.000 - $99.999: 7.000 καλλιτέχνες
  • $100.000 - $499.999: 7.330 καλλιτέχνες
  • $500.000 - $999.999: 1.130 καλλιτέχνες
  • 1.000.000 $ - 1.999.999 $: 590 καλλιτέχνες
  • 2.000.000 $ - 4.999.999 $: 320 καλλιτέχνες
  • $5 εκατομμύρια και άνω: 130 καλλιτέχνες



Περίπου το 28% των καλλιτεχνών που κέρδισαν περισσότερα από 10.000 $ πέρυσι (περίπου 15.140) ανέβασαν τη δική τους μουσική μέσω των TuneCore, Ditto, DistroKid και CD Baby - πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουν κρατήσει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους.

Το Spotify εκτίμησε επίσης ότι, μόλις ληφθούν υπόψη τα έσοδα από ανταγωνιστικές τοποθεσίες streaming και οι πωλήσεις CD, οι περισσότεροι από αυτούς τους καλλιτέχνες θα έχουν κερδίσει περίπου 40.000 $ πέρυσι.

Φυσικά, οι μουσικοί για τους οποίους μιλάμε αντιπροσωπεύουν την κορυφή ενός πολύ μεγάλου παγόβουνου.

Το Spotify λέει ότι περίπου οκτώ εκατομμύρια άνθρωποι έχουν ανεβάσει κομμάτια στην υπηρεσία του, με 60.000 νέα τραγούδια να φτάνουν κάθε μέρα. Ως αποτέλεσμα, το 99,3% των καλλιτεχνών στο Spotify παράγουν λιγότερα από 10.000 $ ετησίως.

Η εταιρεία απαντά ότι περισσότεροι από τους μισούς από τους οκτώ εκατομμύρια καλλιτέχνες στη βάση δεδομένων της έχουν ανεβάσει λιγότερα από 10 κομμάτια, "άρα είναι αρκετά νωρίς στο ταξίδι τους ή ίσως το κάνουν περισσότερο ως χόμπι", δήλωσε ο παγκόσμιος επικεφαλής μουσικών προϊόντων του Spotify, ο Τσάρλι Χέλμαν, σε συνέντευξή του στο Music Ally.

Πρόσθεσε ότι ο αριθμός των καλλιτεχνών που παράγουν περισσότερα από 10.000 δολάρια έχει αυξηθεί κατά 10.100 τους τελευταίους 12 μήνες - και ότι «η βιομηχανία είναι η μισή συγκεντρωμένη στα αστέρια όσο ήταν και στην ακμή του CD».

Αυτό είναι το ίδιο επιχείρημα που προωθείται από την ευρύτερη μουσική βιομηχανία, η οποία ισχυρίζεται ότι περισσότεροι καλλιτέχνες ζουν στην εποχή του streaming από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία.

Το BPI, το οποίο αντιπροσωπεύει τη βρετανική μουσική βιομηχανία, λέει ότι σχεδόν 2.000 καλλιτέχνες πέτυχαν περισσότερα από 10 εκατομμύρια streams στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021, αυξημένα κατά 25% από το ποσοστό του 2020.

«Η άνοδος του streaming έχει δώσει τη δυνατότητα σε περισσότερους καλλιτέχνες από ποτέ - από όλα τα υπόβαθρα και εποχές - να δημιουργήσουν νέες βάσεις θαυμαστών σε όλο τον κόσμο και να δημιουργήσουν επιτυχημένες σταδιοδρομίες στη μουσική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BPI, Geoff Taylor, τον Ιανουάριο.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αποκαλύφθηκε ότι τα συνολικά έσοδα της μουσικής βιομηχανίας αυξήθηκαν 18,5% το 2021 φτάνοντας τα 25,9 δισεκατομμύρια δολάρια (19,5 δισεκατομμύρια λίρες), το υψηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησαν οι δίσκοι τη δεκαετία του 1990.

Στον ιστότοπο του Loud And Clear, το Spotify αναφέρθηκε στη συνεισφορά του σε αυτό το ποσό, υποστηρίζοντας ότι «το σύνολο των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι το μεγαλύτερο ποσό που κατέβαλε ένας λιανοπωλητής στη μουσική βιομηχανία σε ένα χρόνο στην ιστορία - συμπεριλαμβανομένης της CD και digital download εποχής.

Απο δημοσίευμα του BBC

 
Last edited by a moderator:
  • Λύπη
Reactions: blue
Για μια επταμελή μπάντα, αυτά τα 2.000 $ πρέπει να μοιράζονται δια επτά
Η μουσική έχει εξελιχθεί σε τρελή κονόμα λαίμαι... ?

Τα παιδιά να μη χαλάσουν το διχίλιαρο, να το επενδύσουν σε DOGE να χ#&@ουν στο χρήμα.

 
Aν κάνεις τα περισσότερα μόνος χωρίς δισκογραφική και αλλους 10 συνεργάτες βγαίνεις. Αρκεί να είσαι μέσα στους 36100 στον κόσμο, το οποίο δεν νομίζω ότι είναι ανέφικτο

 
τελικά παίρνει κανείς λεφτά από τη φάση;


Μα δεν έχει αλλάξει κάτι στην εποχή μας.

Δεν είναι κάτι καινούργιο το ότι οι μουσικοί παίρνουν και έπαιρναν ένα 10-20% των εσόδων απο τα συμβόλαια τους με τις δισκογραφικές εταιρίες. Δεν είναι πρόβλημα του Spotify.

Ίσα - ίσα που σήμερα αν έχεις τη γνώση και το χρόνο και τη διάθεση να ασχοληθείς, μπορείς να κυκλοφορήσεις μόνος σου τη μουσική σου και να έχεις το 100% των εσόδων.

Βέβαια προϋπόθεση είναι να ακουστεί ή να πουλήσει για να έχεις κάποια έσοδα και αυτό εξαρτάται απο τις δικές σου/σας ικανότητες προώθησης και προβολής. Εννοείται πως οι δισκογραφικές τα κάνουν αυτά αλλά τα χρεώνουν δυσανάλογα ακριβά και εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Το να έχεις το 100% απο μηδενικά έσοδα πάλι, δεν λέει πολλά.

Τίποτα δεν είναι τσάμπα. Προϋποθέτει σοβαρή δουλειά και σκληρή.

 
Last edited by a moderator:
Τίποτα δεν είναι τσάμπα. Προϋποθέτει σοβαρή δουλειά και σκληρή.
...και ταλέντο και έμπνευση και "διαφορετικότητα" από τα εκατομμύρια uploads μουσικής καθημερινά, λίγοι είναι αυτοί που τά'χουν όλα αυτά μαζί....

 
...και ταλέντο και έμπνευση και "διαφορετικότητα" από τα εκατομμύρια uploads μουσικής καθημερινά, λίγοι είναι αυτοί που τά'χουν όλα αυτά μαζί....


... και μερικά εκατομμύρια followers στα social media ....

 
... και μερικά εκατομμύρια followers στα social media ....
 Μην μου το χαλάς τώρα... Δηλαδή πρέπει να είναι, νέος, όμορφος με καλοσχηματισμένο κορμί και πολλές φωτό του από παραλίες αλλά και από την προσωπική του ζωή;  Τότε ο @dimsonic πως και δεν είναι παγκοσμίως γνωστός μέχρι τώρα....; ?

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
Τα λέει όλα ο Chris Buck στο τελευταίο του βίντεο, αυτοί στηρίχτηκαν στο Kickstarter, στην ουσία ζήτησαν λεφτά από τους οπαδούς τους, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να μην έχεις ανάμιξη της δισκογραφικής 




 
Last edited by a moderator:
...και ταλέντο και έμπνευση και "διαφορετικότητα" από τα εκατομμύρια uploads μουσικής καθημερινά, λίγοι είναι αυτοί που τά'χουν όλα αυτά μαζί....
αυτή ήταν και είναι πάντα η δουλειά του μουσικού.

... και μερικά εκατομμύρια followers στα social media ....


και αυτή δουλειά τη δισκογραφικής ως προβολή, αν και αυτό το έχουν ρίξει στους ώμους του "καλλιτέχνη" επίσης.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: fusiongtr
Τότε ο @dimsonic πως και δεν είναι παγκοσμίως γνωστός μέχρι τώρα....; ?


Ποιος σου είπε ότι δεν είναι?

Επειδής μας το παίζει "ιστορίας" και δύσκολος εδώ μέσα?

Τα βράδια αλλάζει τα πάντα, και εμφανίζεται ως Κακός Κούνελος.

Μην μου πεις ότι δεν σου έκανε εντύπωση το πόσο αναφέρεται σ' αυτόν ...

Το promotion έχει πολλές παραμέτρους, και ο dim τις παίζει στα δάχτυλα.

Bad_Bunny_2022.jpg


 
Last edited by a moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: cigaret13
Ποιος σου είπε ότι δεν είναι?

Επειδής μας το παίζει "ιστορίας" και δύσκολος εδώ μέσα?

Τα βράδια αλλάζει τα πάντα, και εμφανίζεται ως Κακός Κούνελος.

Μην μου πεις ότι δεν σου έκανε εντύπωση το πόσο αναφέρεται σ' αυτόν ...

Το promotion έχει πολλές παραμέτρους, και ο dim τις παίζει στα δάχτυλα.



 
Με λίγα λόγια αρχίζετε να φτιάχνετε ( και να μάθετε πως γίνονται) μπήτιαααα για τράπερς ή προωθήστε την μουσική σας μπας και την κλέψει κανεις τράπερ (εχει γίνει και αυτό) και σε...1000 χρόνια θα βγάζετε...οτι δώσατε + φπα. καλή σύνταξη!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα