Το Rock στην Ελλαδα και η αφομοίωση του.

Συμφωνώ με τον/την atreu73.

Προσθέτω (στη συζήτηση) το εξής: ότι σκοπός ενός μουσικού ιδιώματος σαν την ροκ, είναι ακριβώς το να ΜΗΝ αφομοιωθεί. Είναι ΚΑΛΟ το ότι στην Ελλάδα δε συνέβη ποτέ αυτό (και ούτε πρόκειται να συμβεί, κατά τη γνώμη μου) διότι αυτό ακριβώς είναι που δίνει χώρο για καλλιτεχνική ελευθεριότητα, εκείνου του τύπου που μας έχει δώσει τα αριστουργήματα αυτού του μουσικού ιδιώματος.

 
επειδή το βιντεάκι με το rock 1988 - η άλλη όψη δεν είναι ολόκληρο..let me help ya...



ορίστε όλα σε ένα νοικοκυρεμένα.. πολύ ωραίο ντοκιμαντέρ (και όχι ντοκιμανταίρ)..κυρίως μιλάει ο πουλικάκος..έχει μέσα και south..γενιά του χάους.. αξίζει να το δει κανείς..ειδικά στο τέλος αυτό που λέει ο πουλικάκος..

 
nick_ls είπε:
επειδή το βιντεάκι με το rock 1988 - η άλλη όψη δεν είναι ολόκληρο..let me help ya...


Δεν ειπα οτι ειναι ολοκληρωμενο φιλε Nick, ανεφερα οτι εχει αλλα 4 volumes.. thanks παντως.. οντως αξιζει και ειναι η επιτομη για μενα καθως αναφερει αρκετα συγκροτηματα που αφομοιωσαν τοσο καλα το ροκ που δεν καταλαβαινεις οτι ειναι Ελληνικα.. οπως oi Yell O Yell..

trolley σωστο ειναι ετσι οπως το θετεις αλλα νομιζω οτι σου απαντησα ακριβως απο πανω πως εννοω την αφομοιωση  ;)

atrue73 ναι εννοω οτι υπήρξαν μουσικοί που επέλεξαν μια σταδιοδρομία δύσκολη με μοναδικό προνόμιο την αίσθηση ότι δεν έχουν ξεπουληθεί δεν ειπε κανεις οτι εχει κανει τον κοσμο καλυτερο.. πιο πλουσιο μουσικα σιγουρα.. αλλα μην κατηγορουμε και τη μουσικη που ξυπνησε εκατομμυρια ανθρωπους για την σημερινη παγκοσμια καταντια..

 
les_paul είπε:
H αλήθεια δεν είναι στους Sex Pistols.

Η αλήθεια είναι σε αυτά που γράφει ο φίλος funky_bassman.

Το ροκ δεν είναι ούτε στάση ούτε τρόπος ζωής.Είναι ένα είδος μουσικής που είτε σου αρέσει είτε όχι.

Δηλαδή π.χ εγώ που είμαι ας πούμε ένας γιάπις γραβατωμένος τι με εμποδίζει το βράδυ που γυρνάω σπιτάκι μου να χτυπιέμαι με τα φιλαράκια μου παίζοντας το whole lotta love  ??? ???
Μπορεις να παιζεις οτι μουσικη γουσταρεις φιλε.. μουσικη ειναι.. το προβλημα αρχιζει οταν καποιος που ειναι καβατζωμενος οικονομικα αρχιζει να το παιζει underground, οτι δινει την ψυχη του γι αυτο κτλ.. απειρες τετοιες περιπτωσεις.. αυτο εννοω για τροπο ζωης..

 
GaragePunk27 είπε:
Μπορεις να παιζεις οτι μουσικη γουσταρεις φιλε.. μουσικη ειναι.. το προβλημα αρχιζει οταν καποιος που ειναι καβατζωμενος οικονομικα αρχιζει να το παιζει underground, οτι δινει την ψυχη του γι αυτο κτλ.. απειρες τετοιες περιπτωσεις.. αυτο εννοω για τροπο ζωης..
εδώ όταν λες ''κάποιος καβατζωμένος οικονομικά'' αναφέρεσαι σε μουσικό?

 
GaragePunk27 είπε:
το προβλημα αρχιζει οταν καποιος που ειναι καβατζωμενος οικονομικα αρχιζει να το παιζει underground, οτι δινει την ψυχη του γι αυτο κτλ..
Άμα είσαι καβατζωμένος οικονομικά...μπορείς να το παίζεις όπως θές...νομίζω...

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Φίλε GaragePunk

Το θέμα, όπως σωστά είπε ο «θείος Νόντας», είναι τεράστιο. Από εκεί και πέρα όπως το έζησα και το αντιλαμβάνομαι εγώ έχει ως εξής:

Το ροκ και τα παρακλάδια του σε αυτήν την χώρα, από τα τέλη των 60'ς που έκανε την εμφάνιση του στην Ελλάδα (υπό την μορφή εγχώριων συγκροτημάτων), ήταν σε μια underground κατάσταση. Μια μουσική για λίγους, σε μια χώρα που βασίλευε ένα όργανο: Το μπουζούκι.

Αυτή η πραγματικότητα είχε ως αποτέλεσμα η ροκ κοινότητα να «σεχταροποιηθεί» και για να επιβιώσει να αποκτήσει αυτό που αναφέραμε ως «ροκ σαν τρόπος ζωής».

Εδώ το mainstream ήταν νταρα ντα νταν (λαϊκά άσματα), αυτά έπαιζαν στα ραδιόφωνα της εποχής, στην πλειοψηφία των μαγαζιών, σχεδόν παντού. Δεν ήταν Αμερική ή Αγγλία που αν άνοιγες το ράδιο θα άκουγες Stones ή Zeppelin...

Και έτσι πορεύτηκε η κατάσταση για αρκετό καιρό- σχεδόν περιθωριακά.

Στα 80ς το πράγμα κάπου χαλάρωσε- εκεί προς τα μέσα του 80. Κάτι που η Ελλάδα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ήρθε πιο κοντά στον υπόλοιπο πλανήτη, εκείνες τις ηρωικές εποχές έζησα και συμμετείχα στην «άνοιξη» της εγχώριας Metal σκηνής.

Όμως κάπου εκεί, άλλαξε και το μουσικό τοπίο στην χώρα: Κάπου τα πράγματα έγιναν pop/rock (ένεκα των δυτικών επιρροών) και η ροκ κοινότητα των μουσικών, άρχισε να βγάζει μεροκάματο δίπλα σε «φίρμες».

Από εκεί και πέρα ο καθείς πήρε τον δρόμο του. Και όσο τα πράγματα άλλαζαν περαιτέρω άλλοι έγιναν σεσιονάδες, άλλοι τα παράτησαν και άλλοι έγιναν ποζεράδες (όπως τους αναφέρεις)- καθώς δημιουργήθηκε και εδώ μουσική «βιομηχανία» και υπήρξε ζήτηση για ιθαγενείς μπάντες.       

Από εκεί και πέρα, το ροκ είναι μια υπέροχη μουσική, για τρόπο ζωής χλωμό το κόβω και σίγουρα κάποιοι λίγοι ίσως και να βγάζουν τα προς το ζην χάρις σε αυτό (αν και έχω πολλές αμφιβολίες για αυτό το τελευταίο σε αυτήν την χώρα).

Όμως στην τελική ανάλυση, είναι η «αποσυμπίεση» πολλών από εμάς.

Και το επιμύθιο μου έχει ως εξής: Ότι ψάχνεις, βρίσκεις... Θα ψάξεις «lifestyle» μουσικούς; Δικοί σου. Θα αναζητήσεις τους «καλούς, αλλά θαμένους» και αυτοί εκεί έξω είναι. Και trust me έχω δει μπόλικους που έχουν «αφομοιώσει» το ροκ εξαιρετικά.

Και μάλιστα εδώ στο Noiz έχουμε και μπόλικους τέτοιους  ;)       
Σε γενικες γραμμες ετσι ειναι τα πραγματα Terry.. το θεμα ομως ειναι γιατι εφτασαν εκει.. ενω υπηρχαν/υπαρχουν πολλες και καλες μπαντες.. και αρκετες φορες πολυ καλυτερες απο αυτες που μας πασαρουν απο το εξωτερικο καθε χρονο.. δεν ειπα να γινει η Ελλαδα η Αμερικη των Βαλκανιων.. αλλα θα μπορουσε να ειναι σοβαρη αναφορα τουλαχιστον στην Ευρωπη σαν ροκ μουσικη σκηνη ας πουμε.. Παιζει ρολο βεβαια και το ετεροκλητο των μουσικων παραδοσεων στη χωρα.. ειμαστε ανατολη,με δυση, με βαλκανια.. με Αφρικη.. οποτε δυσκολο να αφομοιωθει κατι τοσο δυτικο στην πραγματικη του διασταση..

 
marathon είπε:
Άμα είσαι καβατζωμένος οικονομικά...μπορείς να το παίζεις όπως θές...νομίζω...
Ναι οκ, αλλα δεν εισαι true.. αυτο λεω.. και αυτο αργα η γρηγορα θα φανει.. εννοω γενικα NIck οποιον το παιζει κατι με πλατες.. στην μουσικη παντα.. ναι..

 
GaragePunk27 είπε:
Ναι οκ, αλλα δεν εισαι true.. αυτο λεω.. και αυτο αργα η γρηγορα θα φανει.. εννοω γενικα NIck οποιον το παιζει κατι με πλατες.. στην μουσικη παντα.. ναι..
να πω την αλήθεια δε σε καταλαβαίνω ακριβώς.. είναι σα να λες ότι κάποιος που έχει λεφτά δεν μπορεί/του απαγορεύεται να κάνει κάτι undergound..τι σχέση η οικονομική κατάσταση κάποιου με το τι δρόμο επιλέγει στη μουσική??

γι αυτό σε ρώτησα πριν αν αναφέρεσαι σε οικονομικά καβατζωμένους ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ, υπό την έννοια ότι πχ. έβγαλαν λεφτά και μετά το παίζουν όπως θέλουν.. αλλά εσύ το εννοείς γενικά στη μουσική?

 
nick_ls είπε:
να πω την αλήθεια δε σε καταλαβαίνω ακριβώς.. είναι σα να λες ότι κάποιος που έχει λεφτά δεν μπορεί/του απαγορεύεται να κάνει κάτι undergound..τι σχέση η οικονομική κατάσταση κάποιου με το τι δρόμο επιλέγει στη μουσική??
δεν απαγορευεται τιποτα φυσικα.. εχει καποια σεχεση ομως κι αυτο, σε ζητηματα συμπεριφορας και αξιοπρεπειας στον αλλο που ερχεται να σε δει.. μη μεινουμε ομως σε αυτο,ας μιλησουμε μουσικα καθαρα

 
Η Ροκ μουσική, παγκοσμίως, αντιστάθηκε και κόντραρε το σύστημα, όσο και η εκπομπή του Λαζόπουλου την Ελληνική πραγματικότητα ...  ;D ;D ;D

Όχι απλά δεν κατάφερε τίποτα αλλά αντιθέτως ήταν (άθελα, ίσως) και ένας από τους μεγαλύτερους συμμάχους του…

Είμαι λίγο αργός στο γράψιμο ,για αυτόν τον λόγο και δεν θα επεκταθώ

Σε αυτο το thread με καλυψαν (οπως συνηθως  :))  οι Audiokostas, Trolley, atreu73

Superfunk (πως και δεν εγραψες τιποτα ακομα...? ;D ;D ;D)

 
πως και δεν εγραψες τιποτα ακομα...?
για πραγματα που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ δεν συνηθιζω να γραφω...ειμαι ως γνωστον υπηρετης του νεοκλασικου ρεαλισμου.... ;D

 
Superfunk είπε:
για πραγματα που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ δεν συνηθιζω να γραφω...ειμαι ως γνωστον υπηρετης του νεοκλασικου ρεαλισμου.... ;D
Αυτο περιμενα  ;D ;D ;D

 
Το Rock στην Ελλάδα, δεν υπήρξε ποτέ.

Rock τραγούδια γράφτηκαν. Rock ενορχηστρώσεις έγιναν και γίνονται (μια περατζάδα στα mainstream νυχτομάγαζα αρκεί). ΡΟΚ μπάντες προσπάθησαν να γίνουν πολλές. Rock δεν έγινε καμία. Το ΡΟΚ στην Ελλάδα αφομοιώθηκε. Μονολεκτικό στην εκφορά του, εύκολα ειπώθηκε. Όπως και η ΠΟΠ-POP. Rock όμως στην ΕΛΛΑΔΑ δεν είπαμε ποτέ. Ανά εποχές ίσως είχαμε έχουμε και πιθανόν να έχουμε μουσική με δυνατό ήχο συναίσθημα και συμπεριφορά αλλά για Rock δεν παίζει το έργο.

Το καρότο της αντίδρασης του μαυροντυμένου του αξούριστου ντεμέκ Εξαρχειώτη το λιγουρεύτηκαν πολλοί. Το καρότο πάνω του έγραφε επίσης: ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ. Το κυνήγησαν πολλοί και το κυνηγάνε στα ανήλιαγα υπόγεια στούντια. Και μόλις από την υπόγα ανέβεις τα σκαλοπάτια, πας πλατεία για καφέ και το ανοιξιάτικο αεράκι κουνήσει ελαφρά ύφασμα νεαράς κορασίδος διακοσίων μηνών, έλα πες μου μετά. Τι θα διαλέξεις για soundtrack Αγγελόπουλο ή Bob Dylan, Τούντα ή White Stripes, Παπάζογλου ή Led Zeppelin και για να το πάω πιο απόλυτα Μάρκο ή Black Sabbath.

Οι παρομειώσεις άστοχες ίσως, αλλά αυτός ο τόπος έχει δική του μουσική φλέβα που δύσκολα συνυπάρχει με ξένα πακέτα. Εξ'ού και όσα ελληνικά συγκροτήματα ή καλλιτέχνες περιοδεύουν ή μετανάστευσαν στα εξωτερικά τα πήγαν καλά (εκτός από την ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ) λόγω που δεν πούλησαν το Rock στους Γότθους και τους Φράγκους.

Σε αντιπαράθεση με όσους κάνανε ΡΟΚ διεθνή καριέρα στα αλλοδαπά πανεπιστήμια με ΡΟΚ ελληνικό κοινό  ;)  

 
Το καρότο της αντίδρασης του μαυροντυμένου του αξούριστου ντεμέκ Εξαρχειώτη το λιγουρεύτηκαν πολλοί. Το καρότο πάνω του έγραφε επίσης: ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ. Το κυνήγησαν πολλοί και το κυνηγάνε στα ανήλιαγα υπόγεια στούντια. Και μόλις από την υπόγα ανέβεις τα σκαλοπάτια, πας πλατεία για καφέ και το ανοιξιάτικο αεράκι κουνήσει ελαφρά ύφασμα νεαράς κορασίδος διακοσίων μηνών, έλα πες μου μετά. Τι θα διαλέξεις για soundtrack Αγγελόπουλο ή Bob Dylan, Τούντα ή White Stripes, Παπάζογλου ή Led Zeppelin και για να το πάω πιο απόλυτα Μάρκο ή Black Sabbath.

Οι παρομειώσεις άστοχες ίσως, αλλά αυτός ο τόπος έχει δική του μουσική φλέβα που δύσκολα συνυπάρχει με ξένα πακέτα. Εξ'ού και όσα ελληνικά συγκροτήματα ή καλλιτέχνες περιοδεύουν ή μετανάστευσαν στα εξωτερικά τα πήγαν καλά (εκτός από την ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ) λόγω που δεν πούλησαν το Rock στους Γότθους και τους Φράγκους.

Σε αντιπαράθεση με όσους κάνανε ΡΟΚ διεθνή καριέρα στα αλλοδαπά πανεπιστήμια με ΡΟΚ ελληνικό κοινό  ;)  

Δυστυχως πρεπει να καταλαβεις οτι καλυτερα να παιζεις σε υπογεια στα Εξαρχεια.. παρα να εισαι κιθαριστας ή ντραμερ των ΠανταζοΤερζηδων.. οσο και καλος μουσικος να εισαι.. αυτο δε λεει τιποτα.. το ζητημα ειναι που διοχετευεις τη γνωση και τις δεξιοτητες σου..

Οτι αυτος ο τοπος εχει τη δικη του φλεβα δυστυχως το βιωσαμε στο πετσι μας για δεκαετιες τωρα.. με τα σκυλαδικα, τα ελαφρολαικα, τις ανοστες εντεχνες μπαλαντες (αλλο κι αυτο, λες και οι υπολοιπες μουσικες δεν εχουν τεχνη μεσα..) μπαλαντες κ.α Με φωτεινη εξαιρεση το καλο ρεμπετικο ευτυχως.. Εγω βλεπω και ακουω χωρες σα τη Σουηδια να εχουν αφομοιωσει το ροκ λες και ειναι Αμερικανοι.. μπαντες σε ολα τα ειδη.. απο metal.. μεχρι desert rock.. κι αυτοι εχουν φλεβα.. μονο που η δικια τους δεν ειναι στη Αθηνων-Λαμιας...

 
Εγω βλεπω και ακουω χωρες σα τη Σουηδια να εχουν αφομοιωσει το ροκ λες και ειναι Αμερικανοι.. μπαντες σε ολα τα ειδη.. απο metal.. μεχρι desert rock.. κι αυτοι εχουν φλεβα.. μονο που η δικια τους δεν ειναι στη Αθηνων-Λαμιας...

Όσοι δεν έχουν γερή κράση αρρωσταίνουν εύκολα...

 
nikosgi είπε:
Εγω βλεπω και ακουω χωρες σα τη Σουηδια να εχουν αφομοιωσει το ροκ λες και ειναι Αμερικανοι.. μπαντες σε ολα τα ειδη.. απο metal.. μεχρι desert rock.. κι αυτοι εχουν φλεβα.. μονο που η δικια τους δεν ειναι στη Αθηνων-Λαμιας...

Όσοι δεν έχουν γερή κράση αρρωσταίνουν εύκολα...
Μ'αρεσει ετσι οπως το θετεις..  ;D

 
Οταν θες να πας στο μεγαρο,φορας το κουστουμακι σου,παιρνεις τη κοπελα σου αγκαζε,πας στο μεγαρο,αποκαλεις τον διπλανο σου 'αγαπητε' δε βγαζεις αχνα 2 ωρες,πινεις το λευκο κρασακι σου και πας σπιτι ηρεμος

Απο την αλλη ,οταν πας σε ροκ συναυλια,φορας μπλουζα συγκροτηματος και αθλητικα,περπατας καμια ωρα στο δασος η στριμωχνεσαι στα γηπεδα ορθιος,κρυβεις τις μπυρες για να τις περασεις μεσα,καθεσαι στο χωμα μεχρι να αρχισει η μπαντα,τραγουδας ουρλιαζοντας 2 ωρες και οταν πας σπιτι δε μπορεις να κοιμηθεις απο την υπερενταση σκεπτομενος τι ακουσες....Αρα δε μπορει να μην επηρεαζει τη ζωη σου εστω και λιγο...!

 
nikosgi είπε:
Η Ροκ μουσική, παγκοσμίως, αντιστάθηκε και κόντραρε το σύστημα, όσο και η εκπομπή του Λαζόπουλου την Ελληνική πραγματικότητα ...  ;D ;D ;D
Πέρα από κάθε μυθοποίηση, φυσικά και ΔΕΝ είναι έτσι. Το ροκ ήταν αυθεντικά επαναστατικό στις απαρχές του, πήγε χέρι χέρι με τη σεξουαλική απελευθέρωση των '50s και '60s (εκτός αν θεωρείς ότι δεν είναι αρκετά μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας το γεγονός ότι δεν χρειάζεται πια να παντρευτούμε για να χουφτώσουμε) και γενικά με την πολιτική συνειδητοποίηση και την εκδήλωση κινημάτων διαμαρτυρίας όπως ο Μάης του '68.

Στην Ελλάδα ειδικότερα το ροκ εξέφρασε την ανήσυχη νεολαία και την αντίσταση στη βλαχιά της τότε εξουσίας. Όποιος έχει δει μαρτυρίες για τη συναυλία των Stones στην Αθήνα το 1967, 4 μέρες πριν το πραξικόπημα που εδραίωσε τη Χούντα, παίρνει μία γεύση για το τι σήμαινε ροκ για τους Έλληνες νέους στα 60's.

Θυμίζω ότι η συναυλία διακόπηκε στα 20 λεπτά με ντου των μπάτσων στη σκηνή( !!! ) γιατί ο Τζάγκερ έκανε την κομουνιστική (κατά τη γνώμη τους) χειρονομία του να πετάξει κόκκινα τριαντάφυλλα στο κοινό (γιατί κόκκινο σήμαινε κομουνισμός τότε, τουλάχιστον σε μια χώρα που διοικούνταν από εθνικόφρονες στρατό-αυλους).

Κάντε ένα google για Stones Αθήνα 1967.

Έχει ενδιαφέρον στη συνέντευξη τύπου ένα περιστατικό, όπου ο Έλλην δημοσιογράφος προσπάθησε να καταδείξει την αγραμματοσύνη και την αλητεία του Τζάγκερ ρωτώντας τον τι ξέρει από Σέξπιρ. Και ο Τζάγκερ του απάντησε (και καλά του έκανε): γιατί εσύ τι ξέρεις από Όμηρο;

Υπάρχει μια μελέτη ιστορίας (δυσεύρετη γιατί δεν κυκλοφόρησε παρά μόνο σαν ερευνητική έκδοση) με τίτλο ΗΧΟΙ και ΑΠΟΗΧΟΙ - Κοινωνική Ιστορία του Ροκενρόλ Φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967 όπου παρουσιάζεται το ροκενρόλ φαινόμενο και η πρόσληψή του στην Ελλάδα στα χρόνια εκείνα. Το έγραψε ο Κώστας Κατσαπής (ή Κατσάπης, δεν είμαι βέβαιος) και είναι σοβαρή επιστημονική μελέτη. Εκεί φαίνεται ότι το δικαίωμα να ακούς ροκ δεν ήταν καθόλου αυτονόητο, η προτίμηση αυτή παρέβαινε πολλούς γραπτούς και άγραφους νόμους και ήθελε κότσια για να είσαι ανοιχτά ροκάς.

Μη μπερδευόμαστε λοιπόν με το σήμερα όπου κάθε πορδή έχει και γκαζωμένες κιθάρες στο δίσκο της και αυτό το λέμε και καλά ροκ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top