Το κλειδι του Sweet home Alabama

Ναι, τρανσπορτο. Η φωνη ομως ηταν πιστη με του Ray Charles. Και εγω μπορω να παρω το Sweet home Alabama και να αλλαξω τις κιθαρες να τις κανω ποιο περιπετειωδης αλλα αν αλλαξω την μελωδια του τραγουδιου πχ να τραγουδησω σε σολ ματζορε θα γινοταν αλλο τραγουδι εντελως.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Ναι, τρανσπορτο. Η φωνη ομως ηταν πιστη με του Ray Charles. Και εγω μπορω να παρω το Sweet home Alabama και να αλλαξω τις κιθαρες να τις κανω ποιο περιπετειωδης αλλα αν αλλαξω την μελωδια του τραγουδιου πχ να τραγουδησω σε σολ ματζορε θα γινοταν αλλο τραγουδι εντελως.
Αυτό που λες εσύ "πιο περιπετειώδεις" (που είναι και μεγάλο understatement) είναι η ουσία όλης της κουβέντας που κάνουμε.

 
Τι ειναι το Sweet home Alabama?

Αν ειναι ζαχαροπλαστειο χαθηκαν τα αθηναϊκα ζαχαροπλαστεία?

Αν γουστερνετε να σας δωσω εγω το κλειδι απο το Pastry Family στο Παγκρατι που το εχει ο κολλητος μου να πατε να φατε οσες παστες θετε.

Και γιατι μιλατε για τις μυξες του Λυδιου?

Φατε μουρα και αραχτε τα γλυκα δεν κανουν καλο στα τσατρα.

 
Jazzjoker είπε:
Αυτό που λες εσύ "πιο περιπετειώδεις" (που είναι και μεγάλο understatement) είναι η ουσία όλης της κουβέντας που κάνουμε.
Καταλαβαινω αυτο που λες ομως αν ενα σολο παιζει πιο "εξω" ειναι λογος αυτος να βαλεις ταμπελα σε ενα τραγουδι το κλειδι του σολο και οχι του κουπλε/ ρεφραιν οπως στο ShA? Εκει θελω να καταληξω.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
ρυθμικα τονιζεται πιο πολυ η Ρε συγχορδια γιατι ειναι πρωτη στο μετρο.
Εδώ ας πούμε, η τονική είναι αυτή που είναι πρώτη στο μέτρο όταν μπαίνει η φωνή?


 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Μονο που το ShA δεν ειναι ii -   V -  I.
'Οχι, είναι 5 - 4 - 1.

Και μια και πήγε στο σόλο η κουβέντα, θέλω να μου πει κάποιος μια (1) νότα που δεν θα μπορούσε να παιχτεί σε σόλο σ' αυτό το κομμάτι (S.H.A).

Μια αν μου βρείτε, θα κάνω τούμπες!

 
fusiongtr είπε:
Και μια και πήγε στο σόλο η κουβέντα, θέλω να μου πει κάποιος μια (1) νότα που δεν θα μπορούσε να παιχτεί σε σόλο.

Μια αν μου βρείτε, θα κάνω τούμπες!
Το βελτίωσα.  ;D

 
Θα ηταν 5 - 4 - 1  αν ηταν  functional harmony, ελα ομως που ειναι τροπικο progression σε ρε μιξολυδιο/μπλουζ. Τα σολο συχνα δεν ακολουθουν την τονικοτητα του τραγουδιου πιστα. Ολο το υπολοιπο τραγουδι θες να μου πεις περιστρεφεται γυρω απ'την πεμπτη της σολ? Εδω δεν εχουμε κλασσικη μουσικη και αναλυση αλλα ροκ οποτε γιατι να πας θεσσαλονικη - αθηνα μεσω τουρκιας?

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Θα ηταν 5 - 4 - 1  αν ηταν  functional harmony, ελα ομως που ειναι τροπικο progression σε ρε μιξολυδιο/μπλουζ.
Βρε συ, έχεις κολλήσει με τον μυξολύδιο.

Εγώ με τις κλίμακες δεν τα πάω καλά (δυόμιση  ;D κλίμακες χρησιμοποιώ που και που).

Η χαρακτηριστική blues αρμονία είναι 1-4-5, ή 4-5-1, ή 5-4-1, ή 4-1-5, ή .....

Γι' αυτήν μιλάω όχι για κλασσική αρμονία.

Οπότε όπως μπορείς να χρησιμοποιήσεις μιξολύδιο(υς), μπορείς και πεντάτονες, altered, diminished, κλπ.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Και οι δωδεκα νοτες μπορουν να χρησιμοποιηθουν αρκει να εχουν προσεγμενο timing και διαρκεια.
Και φραζάρισμα. ;)

 
Δεν κολλησα εγω, απλα το τραγουδι ειναι σε μιξολυδιο (και προτιμω αυτον τον ορο απτο τρενο "ματζορε με ελαττωμενη εβδομη". Αν οντως δεν κατεχεις τα  modes ψαξε στο youtube "satriani modes" να ακουσεις τι χανεις. ;)

Ναι, το φραΖαρισμα ειναι εξισου σημαντικο με τις νοτες.

 
ΟΚ, D mixo και D major penta ως βαση για το κομματι με πινελιες απο G major penta και κραταμε το νοτιο υφος. (βαζουμε ομως και λιγο D minor blue dorian  για μενα που παει και σε ολο το κομματι και ουσιαστικα ειναι μια D mixo με μοριο πιο κατω στη F#)

Satisfied?  8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Αν οντως δεν κατεχεις τα  modes ψαξε στο youtube "satriani modes" να ακουσεις τι χανεις. ;)
Καλά είναι τα modes, καλός και ο Satriani, απλά προσπαθώ να "ακούω"-σκέφτομαι αρμονικά.

Οπότε κρατάω μόνο τις νότες των συγχορδιών (αρπέτζιος) και πετάω τις υπόλοιπες.

Αν έχω τον σκελετό, τα άλλα έρχονται μόνα τους.

Να σου δώσω ένα παράδειγμα.

Έχουμε ένα κομμάτι Cmajor.

Παίζω εγώ από πάνω C Ionian σωστά?

Ε κάποια στιγμή παίζοντας, θα κάτσω πάνω στην F και θα ακουστεί σκατά.

Και οι τρόποι (modes), έχουν "λάθος" νότες καμιά φορά.

 
Jazzjoker είπε:
Το θέμα κατ' εμέ είναι το εξής (και αυτό ισχύει για όλες τις αρμονικές αναλύσεις):

Αν ήμουν δάσκαλος κιθάρας και ο μαθητής μου ήθελε ένα popular παράδειγμα κομματιού mixolydian, θα του έδινα το Sweet Home Alabama. Κλασσικό mixolydian progression I - bVII - IV που το βρίσκουμε και σε πολλά άλλα ροκ κομμάτια. Τονικό κέντρο ρε, εκεί σε πάει η μελωδία, εκεί σου 'ρχεται να κλείσεις το κομμάτι, χαρακτηριστική βαθμίδα που δίνει το χρώμα του mode είναι το b7 δηλαδή το Ντο στην προκειμένη κλπ.

Αν τώρα συζητούσα σε θεωρητικό επίπεδο με άλλους μουσικούς για το πώς ακούει ο καθένας ένα modal κομμάτι και δεδομένου αυτού, τι πιστεύει ότι θα χρησίμευε με πρωτότυπο τρόπο για μελωδικά περάσματα ή σόλο κλπ. η κουβέντα θα πήγαινε αλλού και καλά θα έκανε δηλαδή.

Όταν μαθαίνεις μοντέρνα αρμονία, ο δάσκαλος σου λέει ότι αφού μάθεις καλά τους κανόνες, μετά πρέπει να τους ξεχάσεις. Με άλλα λόγια αποδόμηση αλλά όχι εξ αρχής, παρά μόνο αφού έχεις μάθει να δομείς πρώτα.

Δεδομένων των παραπάνω, εγώ προσωπικά (φυσικά υπάρχουν και άλλες αντιμετωπίσεις απολύτως δεκτές), όταν προσπαθώ να απαντήσω σε ερώτηση αρμονίας, τοποθετούμαι στην πρώτη περίπτωση του δασκάλου προς τον μαθητή δηλαδή. Και αυτό, όχι φυσικά γιατί θεωρώ τον εαυτό μου άρχοντα της γνώσης αλλά γιατί η πλειοψηφία των ερωτήσεων αρμονίας στο noiz προέρχονται από παιδιά που προφανώς τώρα μαθαίνουν.

Ο λόγος που δεν βουτάω κατευθείαν στα "βαθιά" είναι γιατί αυτά τα "βαθιά" αφήνουν μεγάλα περιθώρια για προσωπική ερμηνεία η οποία είναι απολύτως θεμιτή αλλά αν δεν έχουν εδραιωθεί τα βασικά, όσο περιοριστικά και να θεωρούνται από κάποιους, υπάρχει πολύ σοβαρή πιθανότητα για παρανοήσεις και συνολικά λάθος κατεύθυνση.

Επίλογος της πολυλογίας μου: Αν αρχικά μάθεις να κινείσαι άνετα μέσα σε σαφή όρια, μετά είναι ευκολότερο να κινηθείς όταν τα όρια φύγουν. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την αρμονία αλλά και για τη μελωδία και το ρυθμό.

Προσωπικές απόψεις βέβαια όπως είπα παραπάνω.
Συμφωνώ απόλυτα με την ουσία των λεγομενων σου, αν και πιστεύω πως στο συγκεκριμένο νήμα δεν πήγε κανείς στα βαθιά-επιπλέον ο OP φαίνεται να έχει

και γνώσεις και άποψη και ζήτησε την γνώμη των υπολοιπων. Δεν έγινε άσχημη

κουβέντα.

Διαφωνώ ως προς το παράδειγμα που δίνεις-προσωπικά θα χρησιμοποιούσα κάποιο

άλλο-αν μη τι άλλο λιγότερο αμφιλεγόμενο παράδειγμα.

Κλείνοντας να πω πως-ευτυχώς-δεν ακούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Ούτε ο καθένας

από μας ακούει με τον ίδιο τρόπο πάντα-πάλι ευτυχώς. Ως εκ τούτου, διατηρώ το

δικαίωμα να αναιρέσω ανά πάσα στιγμή ό,τι έχω μέχρι τώρα ισχυριστεί. :)

 
Spyros Delta είπε:
ΟΚ, D mixo και D major penta ως βαση για το κομματι με πινελιες απο G major penta και κραταμε το νοτιο υφος. (βαζουμε ομως και λιγο D minor blue dorian  για μενα που παει και σε ολο το κομματι)

Satisfied?  8)
No, I can't get no satisfaction  ;D

οχι καλα, οι μουσες μου συμφωνουν

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top