Τι γίνεται με το ελληνικό τραγούδι σήμερα;

Σοβάρα τώρα, υπάρχουν σίγουρα πολλοί καλοί μουσικοί και γενικά καλλιτέχνες εκεί έξω. Αλλά επειδή αυτό που παράγουν δεν έχει θέση σε αυτό που λέμε pop κουλτούρα, δεν πρόκειται να βγουν για να τους δούμε.

Πλέον τα λεφτά είναι σε σπόνσορες, views, merchandise και (όταν είναι ανοιχτά) κανα live. Θέλουμε δε θέλουμε, η Trap έχει νικήσει τα πάντα τα τελευταία χρόνια, και οι νέοι ακούν ή trap, ή σκύλους, ή άντε κανα ελαφρολαϊκό. Σίγουρα στην Trap δε θα βρεις ταλέντα. Gang members με εγκληματικό background και ποινικό μητρώο, ναι. Ψωνάρες που έκαναν ότι έχουν φράγκα με εκτυπωμένα χαρτιά και πλέον έχουν πραγματικά, ναι. Ταλέντα, όχι.

Υ.Γ. Ρωτάω τον μικρό αδερφό μου γιατί ακούει τραπ, αφού ούτε τον αντιπροσωπεύουν οι στίχοι, ούτε η κουλτούρα που δείχνουν στα βίντεο, ούτε η μουσική προσφέρει κάτι μιας και είναι το ίδιο επαναλαμβανόμενο beat.
Η απάντηση είναι "ε απλά μου αρέσει, τι θες?"

 
Σοβάρα τώρα, υπάρχουν σίγουρα πολλοί καλοί μουσικοί και γενικά καλλιτέχνες εκεί έξω. Αλλά επειδή αυτό που παράγουν δεν έχει θέση σε αυτό που λέμε pop κουλτούρα, δεν πρόκειται να βγουν για να τους δούμε.

Πλέον τα λεφτά είναι σε σπόνσορες, views, merchandise και (όταν είναι ανοιχτά) κανα live. Θέλουμε δε θέλουμε, η Trap έχει νικήσει τα πάντα τα τελευταία χρόνια, και οι νέοι ακούν ή trap, ή σκύλους, ή άντε κανα ελαφρολαϊκό. Σίγουρα στην Trap δε θα βρεις ταλέντα. Gang members με εγκληματικό background και ποινικό μητρώο, ναι. Ψωνάρες που έκαναν ότι έχουν φράγκα με εκτυπωμένα χαρτιά και πλέον έχουν πραγματικά, ναι. Ταλέντα, όχι.

Υ.Γ. Ρωτάω τον μικρό αδερφό μου γιατί ακούει τραπ, αφού ούτε τον αντιπροσωπεύουν οι στίχοι, ούτε η κουλτούρα που δείχνουν στα βίντεο, ούτε η μουσική προσφέρει κάτι μιας και είναι το ίδιο επαναλαμβανόμενο beat.
Η απάντηση είναι "ε απλά μου αρέσει, τι θες?"


δεν αμφιβάλω καθόλου αλλά ειναι μόνο οικονομικό το θέμα; Δλδ όσοι ξεκινούσαν το '60 και το '70 είχαν στο νου μόνο το χρήμα; Ίσως, δε ξέρω. 

Δε πιστεύετε ομως ότι κάθε εποχή (όπως και η δική μας η ασταθής) γεννά και σοβαρούς καλλιτέχνες; Που είναι; Δε μπορώ να πιστέψω πως όλοι πια επισκιάζονται από τον Σνικ και τον κάθε άλλο απαράδεκτο. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν αμφιβάλω καθόλου αλλά ειναι μόνο οικονομικό το θέμα; Δλδ όσοι ξεκινούσαν το '60 και το '70 είχαν στο νου μόνο το χρήμα; Ίσως δε ξέρω. 

Δε πιστεύετε ομως ότι κάθε εποχή (όπως και η δική μας η ασταθής) γεννά και σοβαρούς καλλιτέχνες; Που είναι; Δε μπορώ να πιστέψω πως όλοι πια επισκιάζονται από τον Σνικ και τον κάθε άλλο απαράδεκτο. 
Έγραψα ότι, σίγουρα υπάρχουν καλοί και άξιοι, αλλά με βάση τα τωρινά δεδομένα, δεν έχουν καν την ευκαιρία να έρθουν στα αυτιά και στα μάτια μας. Ποιος θα τους προβάλλει? Τζάμπα θα βγουν? Ποιός θα τους πληρώσει? Στο YouTube δε θα πάρεις traffic. Θα πρέπει να πληρώσεις social media για να βγεις σε κάποιους, αλλά θα φύγεις απαρατήρητος μιας και η πλειοψηφία θα σε αγνοήσει.

Δες το πρακτικά. Πες μου λοιπόν. Έστω ότι εγώ είμαι ένας συνθέτης διαμάντι. Πώς θα με δει ο κόσμος? Το άλμπουμ μου το πόσταρα παντού και έχει με το ζόρι 400 προβολές. Εγώ που θέλω να μπω κινηματογράφο - πώς διάολο θα μπω?

Η απάντηση σε όλα είναι, είτε γίνε mainstream, είτε βρες βύσμα.

 
Έγραψα ότι, σίγουρα υπάρχουν καλοί και άξιοι, αλλά με βάση τα τωρινά δεδομένα, δεν έχουν καν την ευκαιρία να έρθουν στα αυτιά και στα μάτια μας. Ποιος θα τους προβάλλει? Τζάμπα θα βγουν? Ποιός θα τους πληρώσει? Στο YouTube δε θα πάρεις traffic. Θα πρέπει να πληρώσεις social media για να βγεις σε κάποιους, αλλά θα φύγεις απαρατήρητος μιας και η πλειοψηφία θα σε αγνοήσει.

Δες το πρακτικά. Πες μου λοιπόν. Έστω ότι εγώ είμαι ένας συνθέτης διαμάντι. Πώς θα με δει ο κόσμος? Το άλμπουμ μου το πόσταρα παντού και έχει με το ζόρι 400 προβολές. Εγώ που θέλω να μπω κινηματογράφο - πώς διάολο θα μπω?

Η απάντηση σε όλα είναι, είτε γίνε mainstream, είτε βρες βύσμα.


σωστό και το καταλαβαίνω, αλλά τα άλλα που προβάλλονται ειναι καλή μουσική; και αν συμφωνήσουμε ότι τα περισσότερα ειναι σκουπίδια, τότε μήπως η ερώτησή μου είναι άκυρη; Δλδ μήπως θα έπρεπε να ρωτάμε γιατί ο κόσμος πλέον θέλει σκουπίδια; 

 
Είναι που είναι τεράστια αυτή η κουβέντα και δεν λύνεται με γραπτό λόγο εύκολα, την γεμίσατε και αφορισμούς εκ προοιμίου.

Αυτό που ψάχνετε, είναι κοινωνιολογική ανάλυση, κανονικά, και με τέτοιου είδους "από πριν" χαρακτηρισμούς δεν γίνεται δουλειά.

μήπως θα έπρεπε να ρωτάμε γιατί ο κόσμος πλέον θέλει σκουπίδια; 


Σωστά, ενώ τα "άσπρα, κόκκινα κίτρινα μπλέ καραβάκια στο Αιγαίο δεν με παίρνετε καλέ" ήταν υψηλή ραπτική ...

 
1. Είναι που είναι τεράστια αυτή η κουβέντα και δεν λύνεται με γραπτό λόγο εύκολα, την γεμίσατε και αφορισμούς εκ προοιμίου.

2. Σωστά, ενώ τα "άσπρα, κόκκινα κίτρινα μπλέ καραβάκια στο Αιγαίο δεν με παίρνετε καλέ" ήταν υψηλή ραπτική ...


1. Σε τι αναφέρεσαι;

2. Μα εγώ δεν είπα ότι όλα τα παλιά ήταν καλά. Το είπα;

Με το "πλέον" απαντώ στις σκέψεις του Φώτη και του Αλεξ. Ρωτώ. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αν έβγαινε ενας ζαμπετας δε θα τον ακούγαμε; δε ξέρω


Για να τον ακούγαμε θα έπρεπε πρώτα να τον βρούμε....Όταν κάθε μέρα κυκλοφορούν 1500 τραγούδια είναι κομματάκι δύσκολο να τον ανακαλύψεις...χάνεται μέσα στον μπουχο

Όπως έλεγε κι ο παππούς μου...

Too much information....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1. Σε τι αναφέρεσαι;

2. Μα εγώ δεν είπα ότι όλα τα παλιά ήταν καλά. Το είπα;


1. Αναφέρομαι σε αφορισμούς τύπου "αυτός είναι σκουπίδι", "πλέον ο κόσμος θέλει σκουπίδια", "Σίγουρα στην Trap δε θα βρεις ταλέντα", "Ψωνάρες ...", κλπ.

Δεν ακούω trap και δεν ξέρω, αλλά η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινάς έτσι να αναλύσεις κάτι δεν πας πουθενά.

2. Δεν είπα ότι είπες κάτι τέτοιο.

Αλλά είπαμε, αυτή η ανάλυση είναι τεράστια, και πρωτίστως κοινωνικοψυχολογική.

Δεν είναι εύκολο να την βάλεις κάτω για ανάλυση, και οι επιδερμικές προσπάθειες θα έλεγα ότι είναι μάλλον αποπροσανατολιστικές.

Δεν τα λέω αυτά για κανέναν συγκεκριμένα, μη παρεξηγηθώ.

 
Για να τον ακούγαμε θα έπρεπε πρώτα να τον βρούμε....Όταν κάθε μέρα κυκλοφορούν 1500 τραγούδια είναι κομματάκι δύσκολο να τον ανακαλύψεις...χάνεται μέσα στον μπουχο

Όπως έλεγε κι ο παππούς μου...

Too much information....
ok, αλλά το 60 πως το βρήκαν; Μπορεί να μην είχαν ytb αλλά πως επέπλευσε αυτός σε σχέση με άλλους; Δε ξέρω πραγματικά αν το αυγό έκανε τη κότα. 

 
σωστό και το καταλαβαίνω, αλλά τα άλλα που προβάλλονται ειναι καλή μουσική; και αν συμφωνήσουμε ότι τα περισσότερα ειναι σκουπίδια, τότε μήπως η ερώτησή μου είναι άκυρη; Δλδ μήπως θα έπρεπε να ρωτάμε γιατί ο κόσμος πλέον θέλει σκουπίδια; 


Το έχω αναρωτηθεί πάρα πολλές φορές.
Η μουσική έχει για όλους άλλη σημασία. Είναι ναι μεν σημαντικό κομμάτι στις ζωές μας, αλλά όχι με το ίδιο βάρος.  Αυτοί που το ψάχνουν δεν ακούν τραπ γιατί ξέρουν ότι δεν έχει καμία αξία και δε θα τους προσφαίρει τίποτα απολύτως. Αυτοί που το ψάχνουν θέλουν πολυπλοκότητα, μοναδικότητα, και ίσως στίχο και σίγουρα μέσα από αυτά, συναίσθημα. Αλλά αυτοί είμαστε η μειοψηφία. Εγώ πχ ακούω μόνο Prog, γιατί αν δεν αλλάζει το μέτρο, το μυαλό μου βαριέται. Ο άλλος ακούει Jazz, γιατί ακόμα και οι απλές συγχορδίες μεθ 7ης είναι κοινές. Λέμε τώρα.

Αρκετός κόσμος ακούει κάτι για να είναι αποδεκτός σε μια κοινωνική ομάδα. Ο rebel θα ακούσει punk, ο outsider θα ακούσει Rock, η πονεμένη ψυχή θα ακούσει έντεχνο, ο πληγωμένος από την κοινωνία θα ακούσει rap, κοκ. Εκεί μπαίνουν και τα σύμβολα, το ντύσιμο, η νοοτροπία, ακόμα και η πολιτική.

Η ομάδα της πλειοψηφίας είναι αυτό που προβάλει ο Αμερικάνος παραγωγός σε συνεργασία με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Έτσι δημιουργείται το Pop, που συνήθως είναι κάτι ρυθμικό, και έχει και λίγο στίχο. Επίσης προβάλλεται πάρα πολύ από τους παραγωγούς κυρίως σε Αμερική. Το παίρνουν και τα δικά μας ραδιόφωνα και οκ, εφόσον παίζει μόνο αυτό, ο ακροατής μόνο αυτό θα μάθει. Έχουν και catchy μελωδίες, που κυριολεκτικά λέγονται "Hooks", γιατί είναι φτιαγμένα για να σε τσιμπάνε και να σου μένουν στο μυαλό. Η Trap το κάνει αυτό με το να είναι προκλητική, πχ, βλέπε το Caliente, "Αυτή η κωλάρα είναι σαν καρδιά". Το ξέρει και ο παππούς μου πλέον.

Οι υπόλοιποι νομίζω μπορούν να μαζευτούν σε μία κατηγορία - στη μουσική της διασκέδασης. Αυτή η κατηγορία μπορεί να χαρακτηριστεί σκουπίδι από κάποιους, γιατί πολύ απλά είναι υπερβολικά απλή, επαναλαμβανόμενη και προβλέψιμη, με αποτέλεσμα να ρωτάμε - γιατί υπάρχει καν. Αυτή η μουσική περνάει γιατί είναι "memorable" που λέμε στο χωριό μου. Δε χρειάζεται να το πολυσκεφτούν. Επ, τσιφτετέλι, ανεβένω στο τραπέζι, χωρεύω μέχρι το πρωί στο ίδιο τραγούδι που είναι 2 συγχορδίες και λέει 5 φορές ένα ρεφρέν. Επ, ζεϊμπέκικο? Κάτσε να δείξω πόσο άντρας είμαι.

Σίγουρα υπάρχουν καλά ζεϊμπέκικα και τσιφτετέλια. Σίγουρα υπάρχουν και κακά Prog και Jazz.
Καλά trap υπάρχουν? Θέλω να είμαι ανοιχτόμυαλος αλλά... δυσκολεύομαι.
Είναι δύσκολη συζήτηση πάντως. Και γω σίγουρα δε τα λέω και ολόσωστα.

 
1. Αναφέρομαι σε αφορισμούς τύπου "αυτός είναι σκουπίδι", "πλέον ο κόσμος θέλει σκουπίδια", "Σίγουρα στην Trap δε θα βρεις ταλέντα", "Ψωνάρες ...", κλπ.

Δεν ακούω trap και δεν ξέρω, αλλά η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινάς έτσι να αναλύσεις κάτι δεν πας πουθενά.

2. Δεν είπα ότι είπες κάτι τέτοιο.

Αλλά είπαμε, αυτή η ανάλυση είναι τεράστια, και πρωτίστως κοινωνικοψυχολογική.

Δεν είναι εύκολο να την βάλεις κάτω για ανάλυση, και οι επιδερμικές προσπάθειες θα έλεγα ότι είναι μάλλον αποπροσανατολιστικές.

Δεν τα λέω αυτά για κανέναν συγκεκριμένα, μη παρεξηγηθώ.
 για το 2 συμφωνώ αλλά τι να κάνω; έχω έναν προβληματισμό μουσικό, να μη τον ρωτήσω στο μουσικό φόρουμ; εδώ αναλύουμε κάθε μέρα για τους συνταξιούχους (να γραφτεί τα πρακτικά ότι ειπώθηκε και σε αυτό το νήμα), να μην γράψουμε και καμιά άποψη κοινωνικό-μουσική;

Για το πρώτο δε καταλαβαίνω σε ποιον αναφέρεσαι. Αν ρωτάς εμένα, δεν έχω ακούσει τραπ, αλλά αν όσο έχω ακούσει είναι αντιπροσωπευτικό, τότε η λέξη σκουπίδι είναι θετική υπερβολή. Εδώ κάποια χρόνια πριν συζητούσαμε για το αν η ραπ είναι μουσική και υπήρχαν εκατοντάδες αντιρρησίες.

Ρώτησα ξανά και ξανά, αν όποια μουσική ακούγεται σήμερα είναι καλη μουσική. Μου λέτε ακούγεται μόνο η τραπ. Ξέρεις κάτι που να είναι άξιο λόγου απ το εν λόγω είδος; 

 
αλλά το 60 πως το βρήκαν;


To 60 η μουσική δεν ήταν ένα "χαλί" που έπαιζε στο background. 

To 60 η μουσική ήταν η ίδια η ζωή. 

Α,και δεν έβγαζε δισκο και η κουτσή Μαρία, μόνο αυτοί που άξιζαν. 

Και στην τελική τα  60s ήταν 60s,τίποτα δεν θα μπορέσει ποτέ να συγκριθεί με τις μουσικές που γράφτηκαν, παγκοσμίως, τότε. 

Never,ever.

Η μουσική άλλωστε πάντα αντικατοπτρίζει την ΕΠΟΧΗ...και η εποχή μας έχει ακριβώς την μουσική που της αξίζει. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και στην τελική τα  60s ήταν 60s,τίποτα δεν θα μπορέσει ποτέ να συγκριθεί με τις μουσικές που γράφτηκαν, παγκοσμίως, τότε. 

Never,ever.


καταλαβαίνω τι θες να πεις μέσω της υπερβολής αλλά να σου υπενθυμίσω ότι ο Βαγνκερ και ο Τσαϊκόφσκι έγραψαν μουσική 50 χρόνια μετά τον Μότσαρτ και τον Μπετόβεν. 

 
καταλαβαίνω τι θες να πεις μέσω της υπερβολής αλλά να σου υπενθυμίσω ότι ο Βαγνκερ και ο Τσαϊκόφσκι έγραψαν μουσική 50 χρόνια μετά τον Μότσαρτ και το


E και;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φυσικα και εβγαλε.Τους ΡΕΜΠΕΤΕΣ!!!


Είχαν ηλεΧτρικες κιθαρες αι ρεμπετε?

Παρεμπιπτόντως δες στην ERT Flix το ντοκιμαντέρ "τα βούρλα" θα σε εκπλήξει...δυσάρεστα για τους ρεμπέτες...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
E και;
δεν υπάρχει never ever στη ζωή. μόνο στο μυαλό μας επειδή συγχέουμε τον "χρόνο" με το απειροελάχιστο διάστημα που ζούμε. πριν τα '60s υπήρξαν 10άδες και ίσως 100άδες αλλες τέτοιες σπουδαίες μουσικές δεκαετίες. 

 
1. Ρώτησα ξανά και ξανά, αν όποια μουσική ακούγεται σήμερα είναι καλη μουσική. 

2. Ξέρεις κάτι που να είναι άξιο λόγου απ το εν λόγω είδος; 


1. Όθωνά μου καταλαβαίνεις ότι το "καλή μουσική" όταν μάλιστα το "μουσική" είναι ανοιχτό σε όλα τα είδη, είναι λίγο "αμφιλεγόμενος" όρος.

2. Ακριβώς επειδή έχω μαύρα μεσάνυχτα από το είδος, δεν μπορώ ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά να βρώ, αφορίζοντας τους πάντες.

Κάποιοι που το ακούνε, θα μπορούσαν να σου πουν περισσότερα.

Το θέμα που έθεσες όμως, είναι άλλο, όχι η trap.

Αν λοιπόν απαντήσετε (ο καθένας για τον εαυτό του) ορισμένα "απλά" ερωτήματα, τότε ίσως μπορεί να γίνει κάτι.

- Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία αξιολογεί ο κόσμος τι του αρέσει να ακούει?

- Σε τι διαφέρουν από παλαιότερα (αν διαφέρουν)?

- Ποια είναι η κοινωνική κατάσταση στον καλλιτεχνικό χώρο?

- Ποια είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση σε όλη την κοινότητα?

- Τι αντιπροσωπεύει ένα τραγούδι ή ένας δημιουργός για τους ακροατές του και μη ακροατές του?

- Ποια είναι τα μέσα επικοινωνίας ενός καλλιτεχνικού έργου?

- Ποιες ήταν ανέκαθεν οι προτιμήσεις του κόσμου (και γιατί) σε σχέση με την τέχνη (κατ' επέκταση και με την μουσική)?

- Τι αντιπροσωπεύει η μουσική για τον πολύ κόσμο?

- Γιατί την ακούει, τι του προσφέρει?

Είναι κι άλλα, αλλά δεν μπορώ να τα γράψω όλα.

Το πνεύμα νομίζω ότι το καταλαβαίνετε πάντως.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top