• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Τι ποτενσιόμετρα για les paul?

  • Thread starter Thread starter gkourmoul1
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 10
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 1K

gkourmoul1

Amateur Musician
23 Μαΐου 2017
9,835
6,586
113
42
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ιδιώματα
  1. Acoustic
  2. Alt. Rock
  3. Ambient
  4. Blues
  5. Classical
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Έπιασα σήμερα τη les paul, και τα δύο volume pots είχαν βλάβη. Εκείνο της θέσης neck όταν το άνοιγα στο 10 έκανε mute στον ήχο (κάποιες φορές), ενώ το άλλο στη γέφυρα όταν το ρυθμίζω κάτω από το 2, ηχος δυναμώνει (μόνιμο). Στο μηδέν ο ήχος είναι σχεδόν τέρμα ένταση. Κουφά πράγματα ...

Παω για αλλαγή ποτενσιόμετρων και θέλω τα ιδια με τα εργοστασιακά σαν χαρακτηριστικά. Τι παραγγέλνω? (Δεν τα πάω καλά με τα μεγέθη...)

Πρόκειται για Gibson les paul studio worn brown 2009.

 
Long shaft σίγουρα, πέραν αυτού η λογική λέει audio taper και 500Κ. Αν ήταν τέτοια και αυτά που σου χάλασαν δε μπορώ να το πω, αν ωστόσο πας σε τεχνικό φαντάζομαι θα είναι απλό να το επαληθεύσει.

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Δεν έχω ιδέα από πρακτικά πράγματα, αλλά ο Chris Buck λέει ότι από τότε που έβαλε 500κ ποτενσιόμετρα στην 2001 Les Paul Standard του έφτασε πιο κοντά στον "burst" ήχο από οτιδήποτε άλλη μόντα έκανε, του έδωσαν top end και clarity, ότι κ αν σημαίνει αυτό 

 
Τα τσεκαρα και είναι long shaft.

Είναι κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξω στα χαρακτηριστικά, πέρα από το 500Κ audio taper?

(Για τέτοιες απλές εργασίες δεν επισκέπτομαι τεχνικό)

 
Είναι κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξω στα χαρακτηριστικά, πέρα από το 500Κ audio taper?

(Για τέτοιες απλές εργασίες δεν επισκέπτομαι τεχνικό)


Αν θέλεις τα ίδια, πρέπει να δεις αν φοράει 500Κ ή 300Κ, όπως αρκετές Gibson.

Αλλά μου φαίνεται παράξενο να χαλάσουν και τα δύο pot.

Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο?

 
Θα το ξαναβγαλω να επιβεβαιώσω ότι είναι 500κ.

Όντως παράξενο. Τι άλλο μπορεί να φταίει? Νομίζω είναι ξεκάθαρα θέμα pot. 

 
Όντως παράξενο. Τι άλλο μπορεί να φταίει? Νομίζω είναι ξεκάθαρα θέμα pot. 


Τι να πω βρε Γιώργο, δεν ξέρω.

Από μάρκες πάντως, κοίταξε πρώτα για Bourns, και αν δεν βρεις κοίταξε για Cts.

Επίσης, αφού θα αλλάξεις pots, μπορείς να προσθέσεις ένα σωρό καινούριες συνδεσμολογίες αν θέλεις (και επιτρέπουν οι μαγνήτες).

Τι out of phase, τι serial/parallel, της Παναγιάς τα μάτια.

Αρκεί να πάρεις pots πολλαπλών επιλογών (πχ push-pull, push-push, κλπ)

 
Last edited by a moderator:
Συμφωνώ ότι αν θες ίδια με τα εργοστασιακά, θα πρέπει να μετρήσεις ένα από τα καλά ποτενσιόμεντρα που είναι ήδη εγκατεστημένα στην κιθάρα σου. Από 'κει τα πέρα:

1. Τα pots πρέπει να είναι όλα audio taper.

2. Η πιο στάνταρ λύση είναι να πας σε CTS. Τα Αμερικάνικα είναι καλύτερα, τα ξεχωρίζεις απ το brass shaft.
3. Πιο οικονομική ακόμη αλλά καλή λύση τα Alpha pots. 

3. Yπάρχουν πιο boutique pots με "vintage taper" που σημαίνει ότι "καθαρίζουν" λίγο πιο γρήγορα από το 10 στο 9 και μετά γίνονται πιο γραμμικά. Τα TVT της Crazyparts είναι ένα ήπιο παράδειγμα ενώ τα VIP (ή VIPots) έχουν μοντελοποιημένο το taper των Centralab του '50 και είναι ακόμη πιο δραματικό το "καθάρισμα". Τα VIP έχουν επίσης αντίσταση 550kΩ, λίγο πιο πάνω απ τη στάνταρ.

4. Θα σου πρότεινα ιδιαίτερα αν πας σε στάνταρ CTS, να παραγγείλεις μια τετράδα. Μετά μετρώντας τα μπορείς να τα ματσάρεις ανάλογα με το τί θες, έχοντας και τα δύο παλιά για έξτρα. Αυτό γιατί τα ποτενσιόμεντρα έχουν αποκλίσεις που φτάνουν μέχρι και 20%. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αγοράσεις ποτενσιόμετρα που άλλο θα είναι 450kΩ και άλλο 550kΩ. Οπότε εκεί μπορείς να παίξεις ανάλογα με τα γούστα. Εγω πχ που θέλω μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ bridge και neck βάζω όλα τα τα μεγαλύτερης αντίστασης στον bridge και τα μικρότερης στο neck. Μπορείς αν τους θες πιο κοντά να κάνεις το αντίθετο ή να τα μοιράσεις, να βάλεις τα χαμηλότερα στα volume και τα υψηλότερα στα tone.
6. H κιθάρα σου έχει 60s wiring, οπότε αν θες τον ίδιο ήχο, τσέκαρε να κάνεις αυτό τo wiring, Το 50s παίζει κι ακούγεται λίγο διαφορετικά. 

Προσωπικά προτιμώ 50s wiring και 500kΩ τουλάχιστον στα pots.  

 
Last edited by a moderator:
  • Ευχαριστώ
Reactions: gkourmoul1
Πολύτιμες οι πληροφορίες σου. Alpha pots με 50s wiring έχω σε άλλη les paul που έχω και είμαι πολύ ευχαριστημένος με το καθάρισμα. Νομίζω ότι και στην εν λόγω κιθάρα καθαρίζει με τον ίδιο τρόπο, αλλά θα τσεκαρω το wiring για να εξακριβωσω εάν ειναι 50s ή 60s.

Θα πάρω τετράδα διότι ένα από τα tone pots είναι push pull και με κακή αισθηση στο χέρι ( το άλλαξε ο προηγούμενος).

Έχεις κάνα λινκ από Ελλάδα για 4αδα?

 
Όντως έχει 60s, αλλά με τη διαφορά ότι το  capacitor είναι συνδεδεμένο στο μεσαίο πόδι του tone. Δεν ξέρω πως επηρεάζει αλλά μου αρέσει πολύ το πώς καθαριζει, γενικότερα.

Screenshot_2023-07-12-12-48-21-990_com.miui.gallery-edit.jpg

 
Όχι ότι μπορώ να βγάλω άκρη απ τη φώτο, αλλά στο 60s ή Modern ο πυκνωτής έτσι κι αλλιώς συνδέεται στο μεσαίο lug του tone pot. 

https://www.nakas.gr/el/proionta/mousika-organa/kithares/antallaktika-kitharas/potensiometra/all-parts-2-all-parts-cts-500k-potensiometro-500k-long-split-shaft_840813/

https://kg-guitars.gr/el/product/allparts-cts-long-shaft-500k-split-shaft-audio-pot-ep-0686-000/

https://eshop.bonstudio.gr/pot-500k-long-shft?gclid=Cj0KCQjwnrmlBhDHARIsADJ5b_lkvfu7vppeR8NDwo6tOmSwYhWW0qfPM9Ekn0NpuXpmm1P3hURfiPkaAr74EALw_wcB

https://www.thomann.de/gr/tad_cts_500k_long_split_vat_pot.htm

Τσέκαρε μεταφορικά κι αν σου βγαίνουν ίδια (δεν ξέρω πού μένεις) εγώ θα έλεγα πήγαινε με τα Gibson. Φαίνονται πιο ποιοτικά. Έβαλα και Thomann, αν σου βγεί κι αυτά φαίνονται καλή περίπτωση και καλή τιμή, ιδιαίτερα αν θες να πειραματιστεις με vintage taper.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: gkourmoul1

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα