Συμφωνώ ότι αν θες ίδια με τα εργοστασιακά, θα πρέπει να μετρήσεις ένα από τα καλά ποτενσιόμεντρα που είναι ήδη εγκατεστημένα στην κιθάρα σου. Από 'κει τα πέρα:
1. Τα pots πρέπει να είναι όλα audio taper.
2. Η πιο στάνταρ λύση είναι να πας σε CTS. Τα Αμερικάνικα είναι καλύτερα, τα ξεχωρίζεις απ το brass shaft.
3. Πιο οικονομική ακόμη αλλά καλή λύση τα Alpha pots.
3. Yπάρχουν πιο boutique pots με "vintage taper" που σημαίνει ότι "καθαρίζουν" λίγο πιο γρήγορα από το 10 στο 9 και μετά γίνονται πιο γραμμικά. Τα TVT της Crazyparts είναι ένα ήπιο παράδειγμα ενώ τα VIP (ή VIPots) έχουν μοντελοποιημένο το taper των Centralab του '50 και είναι ακόμη πιο δραματικό το "καθάρισμα". Τα VIP έχουν επίσης αντίσταση 550kΩ, λίγο πιο πάνω απ τη στάνταρ.
4. Θα σου πρότεινα ιδιαίτερα αν πας σε στάνταρ CTS, να παραγγείλεις μια τετράδα. Μετά μετρώντας τα μπορείς να τα ματσάρεις ανάλογα με το τί θες, έχοντας και τα δύο παλιά για έξτρα. Αυτό γιατί τα ποτενσιόμεντρα έχουν αποκλίσεις που φτάνουν μέχρι και 20%. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αγοράσεις ποτενσιόμετρα που άλλο θα είναι 450kΩ και άλλο 550kΩ. Οπότε εκεί μπορείς να παίξεις ανάλογα με τα γούστα. Εγω πχ που θέλω μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ bridge και neck βάζω όλα τα τα μεγαλύτερης αντίστασης στον bridge και τα μικρότερης στο neck. Μπορείς αν τους θες πιο κοντά να κάνεις το αντίθετο ή να τα μοιράσεις, να βάλεις τα χαμηλότερα στα volume και τα υψηλότερα στα tone.
6. H κιθάρα σου έχει 60s wiring, οπότε αν θες τον ίδιο ήχο, τσέκαρε να κάνεις αυτό τo wiring, Το 50s παίζει κι ακούγεται λίγο διαφορετικά.
Προσωπικά προτιμώ 50s wiring και 500kΩ τουλάχιστον στα pots.