Εννοείται.
Απλά κάποιοι συμφορουμητες μπορεί να μη γνωρίζουν ότι οι ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ηχογραφήσεις δεν γίνονταν σε βινύλιο αλλά σε ΤΑΙΝΙΑ . ?
Οχι όλες.Εχει και σε κοπής δίσκου κατευθείαν απο την κονσόλα.Αν διάβαζες και τα προηγούμενα πόστ,το έχουμε αναφέρει(Npap).
Την ΑΠΟΛΥΤΗ ακρίβεια της ηχογράφησης την ακουγε ΜΟΝΟ ο μηχανικός που έκανε την ΜΙΞΗ από τα ηχεία του στουνΔιο την ώρα που έκανε το stereo downmix από την 2" tape με τα 16 ή 24 κανάλια
Σωστό και λάθος.Αυτό βασικά υποστηρίζουμε και εμείς,οτι σε αρκετές περιπτώσεις η καλύτερη μεταφορά
για εμπορική χρήση της 2" tape γινόταν πάλι σε αναλογικό μέσο,την 1/4" tape.
Γι αυτό και αρκετά άλμπουμς κυκλοφόρησαν σε αυτήν την μορφή,μάταια βέβαια,γιατί αρκετοί τις βρήκαν ίδιες με το cd,όπως θα γράψεις παρακάτω.Θα εξηγήσω γιατί το λέω αυτό.
Το τί άκουγαν στο στούντιο στα 50/60/70s θα το καταλάβει κάποιος σήμερα μόνο αν του βάλεις μπροστά του ένα pa συστημα εκείνης της εποχής και μετά ένα ζευγάρι αξιοπρεπές ενεργά μόνιτορ του σήμερα.
Ηθελα να ήξερα,δέν κάνει σε αρκετούς εντύπωση,αν αναλογιστούμε και τα ηχεία-κουνελιάστρες που άκουγε ο κόσμος μουσική τότε,οτι παίρνεις έναν δίσκο,που ο μηχάνικος ηχου δέν άκουγε τόσο αναλυτικά όσο σήμερα,ο κόσμος άκουγε ακόμη χειρότερα και τον πετάς σε ένα σημερινό σύστημα και στέκει αξιοπρεπέστατα?
Δέν με νοιάζει αν φταίει το mastering,η γυναικα του φουρνάρη,η τα άστρα που ήταν σε κακή θέση.
Είναι γεγονός ότι αρκετά αλμπουμς του παρελθόντος,ακούγονται πιό ευχάριστα σε βινύλιο,από την μεταφορά τους στο cd που κυκλοφόρησε στο εμπόριο.
Τι να κάνουμε τώρα,υπήρξαν και ποσοστά αποτυχίας.
Κάτι άλλο,που θα ήθελα να ρωτήσω τους ειδικούς και λάτρεις της μεταφοράς οποιουδήποτε μουσικού αρχείου σε cd.
Εχει πραγματικά τόση μεγάλη διαφορά το headroom του cd,όταν το αρχείο που έχουμε στα χέρια μας και δέν μπορούμε πραγματικά και επέμβουμε σε αυτό,δέν ξεπερνάει τα 40db?
Θα το πώ διαφορετικά,έχουμε ένα ποτήρι νερό,παίζει τόσο σημασία στην σύσταση του, αν το αδειάσουμε σε ένα λίγο μεγαλύτερο ποτήρι η σε μια μπανιέρα?
Και εννοείτε οτί υπάρχουν ψηφιακά καταγραφικά που αποθηκεύουν την ηχογράφηση καλύτερα απο οποιοδήποτε αναλογικό μέσο,αλλά αυτά δέν τα έχουμε σπίτι μας για να ακούμε μουσική.
Αφήστε τα ψηφία και τα μηδέν και ένα και πηγαίνετε έξω στην εξοχή,στην θάλλασα,στην φύση,οπου ο εγκέφαλος μας δέχεται μόνο στρογγυλοποιημένα ηχητικά σήματα,γι αυτό και ηρεμούμε.
Να ακούσεις τον παφλασμό του κύματος,το τιτίβισμα τών πουλιών,τον αγέρα που σου φυσάει το πρόσωπο,το νερό που κυλάει στο ποτάμι,το τσιτάχ που σε γλυκοκοιτάζει στην σαβάνα και πιάνει τα 0-85 χιλιόμετρα σε 5 δεύτερα...